Servis kterého komponentu nesnášíte??

209 nepřečtených
  • Lister

    No opět jedno téma o ničem, ale musím si po včerejšku ulevit. Práce na kole mě baví, ale je komponent, který z duše nenávidím a je to překvapivě přesmykač :o) Včera jsem se pokoušel na kolo nějakým funkčním způsobem namontovat přesmyk LX topswing (bohužel klasiku nelze pro umístění navářek na košíky použít) a to byl fakt porod. Vím že tenhle přesmyk se tady už opravu hooodně řešil, a musím souhlasit, že naladit ho tak, aby aspoň přibližně fungoval, jak má, dá hodně práce. Nakonec se mi povadlo to, že na malý neškrtá vůbec, na prostřední nelze použít dva největší pastorky a přesto na nejtěžší převod taky škrtá. Tenhle přesmyk má totiž zbytečně velký zdvih mezi malým a prostředním převodníkem a naopak na velký už se pohne o poznání méně. Zatím to tak nechám, ale až zase seberu odvahu, tak bude následovat tvarový tuning pomocí kleší a kladiva, pak už snad bude gungovat tak jako předchozí 7 let staré Deorko.

    Jo a ještě jedna věc, která se mi na něm nelíbí – přední a zadní rameno je totiž u něj spojené napevno, ne jak jsem zvyklí pomocí šroubu, takže při výměně je potřeba roznýtovat řetěz/rozpojit rychlospojku.

    Tak který komponent nesnášíte vy. Anktetu vynechám, protože každý bude mít asi favorita jiného, ale moc bych se divil, kdyby to přesmykač nevyhrál :o)

    0 0
    • zubatec  

      Mě smyk neva, nemám s ním problémy. Osobně asi nejvíc nesnáším dolování toho černého humusu, který se časem ukládá na převodnících tam, kde jsou uchyceny k patkám. To bych se vždycky vzteknul a stejně to nikdy není čistý :-\

      0 0
    • Peslezedirou  

      Hydry brzdy.

      0 0
    • Daf  

      Nenavidim vymenu/mazani lanek a bowdenu. To je fakt pakarna. To i vidlici odservisuji rychleji ;)

      0 0
    • Vilém  

      Serizovani rafkovejch magur:(

      0 0
      • CZiko  

        podpisuju… ale já to dělal s klidem, už jsem se však těch útrap zbavil – kotouč to jistí:)

        0 0
        • Vilém  

          Ja to taky udelam,problemy mi to necini,ale pokud je nekdo donese na servis,tak moc radost nemam.Ty objimky a serizeni spalku vuci rafku je nekdy o nervy.Tato ma reakce je asi zpusobena tim,ze jsem jedny o vikendu daval sobe na zimaka:)

          0 0
    • wroum  

      cisteni kazety, retezu

      0 0
      • goofy  

        Taky tak, plus este centrovani/na­pleteni. Vzdycky to este nejak vic rozhodim nez to je :-)

        0 0
        • bikemanx  

          no souhlasím… centr… a dát si nově vypletené kolo do lary… paráda. no pak veškerý věci s vazelínou, kdy se neskutečně zapatlám tak, že mi všechno drží na prstech (ale zas mi třeba nepadaj kuličky ze složení:-) no potom zminované cantilévry… a tak 10 let neumyté kolo, jelikož mám tu možnost dělat v bajk servisu tak jako bažant sem si jich užil…

          0 0
        • Milenius  

          Centrovani je hroznej opruz, posledni dobou se s tim uz moc neparam a delam to stylem „aproximace“, proste to v rychlosti vycentruju a po dalsi projizdce to zase docentruju, takhle to udelam 4–5×a pak je to ok, ja se s tim vzdycky horzne sral a pak jsem s tim vyjem a cely se to rozcentrovalo :(

          0 0
          • goofy  

            No ja to ted resim tak, ze pokud se kolo vejde do vidle a do zadni stavby, tak je to v norme :-)

            0 0
    • fousac  

      bicyklu…

      0 0
      • Thidney  

        přidávám se do klubu .-))

        0 0
      • Manas  

        Napodobne.

        0 0
      • Ice-goofy  

        Presne , protoze na kole nezvladnu nic ;) Krome umyti (a to jeste ne urco dukladne) a namazani olejem ;) se vsim pak mazu do servisu .. jeste , ze me tam maji radi

        0 0
        • hydrant  

          tě mají rádi, protože jsi tzv. klíčový zákazník :-)

          0 0
    • kovar  
      • přesmyk taky
      • nové SPD zarážky na nových botách (seřizování)
      • špice (centrování hned po vypletení)
      • olej (vylévání z vidlice – vždycky něco poleju)
      0 0
    • pegal  

      jak pise fousac .. cely kolo ..

      0 0
    • vlk  

      centrování I když centruji jen 1 po vypletení.

      0 0
    • scret  

      presmyk vede!:) to je potvora!:)

      0 0
      • maxtor  

        Co vám všem ten přesmykač udělal?? Já vezmu vyřazený kartáček na zuby a mechanismus přesmyku je po pár tazích jako nový. Kartáčkem se dostaneš všude.

        0 0
        • scret  

          ale ja nemyslim ho cistit ale serizovat…

          0 0
          • maxtor  

            Tak to mám asi na smyky štěstí. Jak jsem to tam jednou dal, je pokoj, až na občasné malé dolaďování u biku, a to řeším šroubkem u páky.

            0 0
    • McBlacky  

      konusový náboje mě serou asi nejvíc ale jinak všechno, žere to čas na jiný věci

      0 0
      • fousek  

        konusy jsou zly, treba nandavat kulicky, zamatlanej od vazeliny, no fakt des, serizovani je taky hrozny, pak jeste centrovani rafku na kole je docela pakarna

        0 0
        • cabbage  

          jo ak dyž je rozděláváš bez klíšů jen sikovkama… potom ti to s plochejma klíčema přijde děsně jednoduchý;)

          0 0
        • kudlanka32  

          no teda, ja konusy mel a seridit je mi prislo mnohem jednodussi nez vymyslet postup jak nedestrukcne vymenit loziska v zapouzdrenych­......

          0 0
      • RUMcajs  

        Od tech dob, co jsem presel na naboje se zap. loziskama me konusy neserou :-)

        0 0
        • Pekáček  

          Jen aby se ti nesraly ložiska :oDDD

          0 0
          • vlk  

            Pokud jsou ložiska kvalitní tak není sebemenší problém.Vždy je kvalitní ložisko nesrovnatelně lepší co se týká životnosti, než nejlépe seřízený a utažený konusy.A když není kvalitní, tak jak odejde tak se kvalitní pořídí.

            0 0
            • Pekáček  

              Kvalitní kónusy vydrží hodně dlouho pokud se o ně umíš a chceš starat. Když se ti u ložiskáčů vymačkají lůžka pro ložiska v těle náby, je to v háji. Tím nechci říct, že ložiskáče jsou horší, kdepak, jen že to s tou životností není tak černobílý :o)

              0 0
              • lith  

                máš recht.....

                0 0
              • raceman  

                a už si někde viděl či slyšel o vymlácených lůžkách pro ložiska?

                0 0
                • Pekáček  

                  Jo, slyšel.

                  0 0
                  • Vilém  

                    ja zas videl vydreny misky v konusovejch nabach,ktery odtam nejdou vyndat:(to uz spis jde opravit to vymackany telo naby.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Ano, když si neuhlídáš kónusy, vyhodíš celou nábu. Vyměnit ložisko je snažší. PS: Úplně nejhorší ložiskáče byly tuzemské ČZ, ty neměly spacer a tak když vznikla vůle mezi osou a vnitřním kroužkem ložiska, zbývalo jen dotáhnout koncové matice. Tím ale vůle nezmizela, jen byla méně patrná jak matice svíraly obě ložiska k sobě. A ty pak pod vlivem axiálního tlaku šly do kytek. Je to volba každého z nás, co bude vozit a jak se o to chce starat. Já zatím potíže s životností samotných kónusových ložisek neměl. Ale přiznávám že je to piplačka se o ně starat :o)

                      0 0
              • vlk  

                Jenže ať se snažíš jak chceš tak nikdy neutáhneš konus tak aby měl po mechanické stránce ty nejlepší vlastnosti.Nikde pocitově neuděláš tak precizní dotažení že je to dost dotaženo a přece nepřetaženo.Proč myslíš, že se ve strojních zařízení používají průmyslová ložiska.Já se ale bavím o zkutečných průmyslových ložiscích.Ne vše co někteří cyklo výrobci prezentují jako průmyslová ložiska, jsou ve zkutečnosti průmyslová ložiska. Já bych to zařadil klidně mezi „mýty o mtb“.Že konusy vydrží více než průmyslová ložiska.Nebo třeba že na některé čepy u fullu jsou lepší průmyslová než strojní atd.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  S některýma věcma souhlasím ale…:o) Podívej se na kluzná ložiska použitá na kyvkách řeba Klein polomino, Trek a GF. Někteří lidi na ně nemuseli moc sahat a některým z nich při vzpomínce na ně šedivý vlasy :)

                  0 0
                • maxtor  

                  Nechci polemizovat o tom, jestli víc vydrží kónusy nebo průmysly. Mezi „Mýty o biku“ bych ale rozhodně zařadil to, že kónusy nejdou seřídit, jak píšeš. Chce to sice vzručnost, kterou musíš nějakou dobu trénovat, ale pokud máš kvalitní a nepoškozené kónusy, seřídíš je tak, že budou chodit krásně hladce a bez vůle.

                  Mám z výroby zapletená kola Dura-Ace. Nejlepším testem kvality jejich kónusů a nastavení budiž to, že když jsem umístnil magnetku k tacháku na kterýkoliv drát (i naproti ventilku a poměrné blízko středu) a kolo zvedl, otočilo se neomylně tom magnetkou dolů. Po 3 000 Km to stále takhle umí. Nevím, co bych mohl chtít víc.

                  0 0
                  • vlk  

                    Co myslíš, co bude přesnější tvá ruka která seřídí konusy nebo když v továrně je průmyslo strojně vyrobeno s maximální přesností-setiny mm.Ohledně kluzných:I u prů­myslových strojů se na nejnamáhanější ložiska, která se pohybují jen po části výseku kruhu pohybu používají kluzná.O kol je to dost o kvalitě a přesnosti-která je i u těch Vašich vychvalovaných značek často ,použiji diplomatičtějšího výrazu ,ne moc dobrá. Nemá se o tom smysl bavit.Já tomu také dřív něvěřil.Otec byl strojním konstruktérem a musím říci, že v tomto mě přesvědčil.Stačí se v továrnách mrknout na stroje co se konstruovali dříve a na ty dnešní šmejdy.Kolik jsem znal lidí co si například vyráběli v dílnách podomácku osu klik na průmyslech.Tak proč to asi dělali, když jsou konusy tak skvělé :o)

                    0 0
                    • maxtor  

                      K tomu není co dodat – snad jen, že jízdní kolo není raketoplán a na setiny mm se prostě nehraje.Stejně tak není potřeba ve všem hledat takovou vědu. Já jsem přidal jeden naprosto konkrétní příklad testu kvality kónusů a jsem si jistý, že dobrá ložistka zvládnou totéž. That's all.

                      0 0
                    • wroum  

                      protoze je jednodusi sehnat kulickovy lozisko (treba z traktoru) nez shanet kvalitni konusy, tak proto to delali takhle. navic v dobe kdy toho moc nebylo…

                      jinak sem presvedcenej, ze kvalitni konus je rovnocenej prumyslu (ten konus je v podstate rozebiratelnej prumysl) za predpokladu dobreho serizeni a navic ma vyhodu v moznosti serizeni vule, coz u prumyslu resis vymenou loziska.

                      0 0
                      • vlk  

                        Ta první věta je holá hovadina. No nic nechám Vás při tom. Hlavně , že jste spokojeni.

                        0 0
                        • kovar  

                          To, že Ty na kónusy nestačíš, neznamená, že jsou objektivně horší. Uznávám, že seřízení konusu, tak aby jeho životnost limitovala k velké živtnosti, je pro většinu cyklistů nepřekonatelný problém, takže pro ně tzv „průmyslová“ (tfujtajbl to je debilní výraz) ložiska jsou lepší volba.

                          0 0
                        • wroum  

                          nemyslim si to.

                          0 0
                          • vlk  

                            Ty stroje běhají dodnes a i dnes se používají ta průmysla, případně klusná.

                            0 0
                            • wroum  

                              jaky stroje??? si psal o domaci ose klik na prumyslech a ja ti jen rek ze ty prumysly tam byly proto, ze nic jinyho se sehnat nedalo a ne ze to je jediny spravny reseni.

                              0 0
                              • vlk  

                                Teď se bavím o těch strojích v továrnách.Nechme to už být, nemám tolik času, abych se mohl zase věnovat podobným rozsáhlým nikam nevedoucím diskuzím.

                                0 0
                                • la-da  

                                  Vono u stroju v tovarnach se na gramy moc nehraje takze jsou tam loziska dimenzovany s dostatecnou rezervou.Jinak jsem za totace videl ve fabrice ufusovanou stredovou osu na klinky – origos bylo nejaky blato a dost odchazely.Tahle byla o necem jinym – cementovana,lo­ziskovy drahy brouseny,super kousek strojariny.Ale na vyrobu muselo dojit k takovymu mensimu spiknuti zamestnancu s potrebnyma moznostma.Osa na prumyslovy loziska by asi byla na vyrobu jednodussi.To mel asi Wroum na mysli.

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    jo, presne tak.

                                    0 0
                                  • wroum  

                                    jo, presne tak.

                                    0 0
                                  • vlk  

                                    No jako příklad.Já ničli např. osy-středy-u klik jednu za druhou.Stávalo se že např. kinex mi vydřely 200 km(šílený shity.ty dráhy na vnějším plášti byli hranaté a tak kuličky jezdily po těch dvou hranách).Akorát xt vadrželi 1,5 sezony bez vaklu, no a pak jsem koupil za 3 stovky modusy na průmyslech(váha 280g).V podstatě to byly 2 klasické tovární ložiska nalisované na osu a přes ně natáhnuté to těso náboje co se vmontovávalo do rámu.A to vydrželo déle než ty kliky 3 roky a i pak bylo bez vaklu, když jsem měnil kliky za lx 2005.Toto mě plně přesvědčilo.Ale např. zase hlavový cane creak tvrdí jaké má kvalitní ložiska a to jsou vyloženě shity(rozpadly se vždy po 100km), vyměnil jsem za ložiska ritchey a ty jsou zatím ok-tak uvidím jak dlouho vydrží.Na druhým kole mám ritchey logic hlavový, kde jsou klasický věnečky a tam to drží už 3 roky.No a poslední zkušenosti jsou náboje kol.Staré sachs 700, konusy.To se vymlátilo za 2sezony a stále jsem to musel po ty první 2 sezony dotahovat-prostě nahouby.Shimano stx=držák-rochu bylo akorát uvolněn ořech, ale ok přes 5 let, an druhém kole ho mám doteď. A průmysla na fullu -nábojenovatec­.Přední se jednou povolil, ztratil se mi z něj zajišťovací červík.Dotáhnuto a už 2 roky OK.Zadní od jara a je také OK.Takže asi jak který výrobce a jak který výrobek.Ale s průmysly až na cane creak jsem zatím nikdy problémy neměl na rozdíl od některých méně kvalitních klasických.

                                    0 0
                        • Vilém  

                          Ta posledni veta az takova hovadina nebude.Treba Chris King ma ve svych nabach loziska a kosouklym stykem,coj je vpodstate konus.Toto reseni je asi idelni,jde to cely vemenit,vule jde taky seridit a navic je toto lozisko namahane v idealnim smeru,coz u klasickejch prumyslu neni.

                          0 0
                          • náčelník  

                            Ono i „průmyslové“ ložisko je kónus – stačí si prohlédnout třeba tyto obrázky: www.e-loziska.cz/…ulickova.asp

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tim prumyslem jsem myslel jednorade kulickove lozisko,ktere se v 95% vyskytuje v nabach.To co dava CK je jednorade s kosouhlym stykem.

                              0 0
                    • RomanH  

                      Prestoye nemam rad konusy (serizeni je fakt vopruz), tak Te ujistuji, ze zenina LX naba se toci lehceji nez moje DT.

                      0 0
                      • náčelník  

                        Ona „průmyslová“ ložiska mají z výroby přesah, aby hned nechytla vakl. U kónusů si nastavíš vůli či přesah dle libosti :) Nedám dopustit na XT náboje.

                        0 0
                      • Peslezedirou  

                        Já to taky nechtěl psát. DT 340 co mám na biku se točí krapet hůř než staré LX na zimáku :o)

                        0 0
                        • vlk  

                          No vidíš a mé obyčenjné novatec (tam budou jistě nějaké shitové ložiska se točí mnohem lépe nežli, stx rc, lx 2005, xtr 2004)Všichni dotyční co to zkoušeli mi to potvrdili.Ale zase oni si s konusy nehráli.Shimano je standartně od výroby trochu přetahuje.Já si svoje starý stx se seřídil jednou v řivotě a vydrželo 8 let.Ale prostě ložisko např u šlapacího středu mi nikdy nevydrželo víc jak jednu sezonu a to i stará xt apod a modusy na průmyslech co sem vozil dřív mi vydrželi 4 roky a když jsem jej sundával(měnil jsem typ klik) tak bylo stále OK.A s nynějším lx také nemám zatím žádné problémy.Zase je pravda, že je lepší klasické kuličkové než shitové průmyslo-viz mé problémy s hlavovým cane creak-nová průmyslo jsou už OK.Já neříkám, že je jedno lepší a jedno horší.Já jen říkám, že průmysla jsou bezúdžbová a často déle se stejným zacházením vydrží.

                          Ale obecně:Je to vždy o kvalitě toho daného výrobku. V podsattě v průmyslech jsou ty dráhy stejné/podobné jako u konusů-takže když budou konusy seřízeny přesně-tak že by se mohli vyrovnat s přesností u výroby průmysla tak by měli při stejné kvalitě materiálu vydržet teoreticky stejně. Jen podle mne u konusů u nábojů má na to velký bliv osa.Ta se různě roztahuje/stahuje teplem/zimou a , má na to také vliv jak máš stáhnuty natvrdo rychloupínáky apod(ono se to nezdá ale i toto dělá docela dost).

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            Nejsem bůh ví jakej mechanik tak jsem šel taky do prům. nábojů. Teď je akorát vyčistím a promáznu a budou zas ok na novou sezonu. Do konusu jsem se jednou pustil a musel to za mě tradičně dodělat mechanik :)

                            Tenhle věčněj boj konus/prům ložisko je vtipný, každému co jest, pokud je výrobek kvalitně udělaný tak jak píšeš, tak je jedno jakou variantu člověk zvolí.

                            0 0
                    • Pekáček  

                      Ano, vyráběly se věci podomácku na průmyslech, nebo bys snad chtěl vyrábět podomácku kónusy? :o) To byla doba, kdy kónusy v nábách Favorit vydržely 14 dní a člověk se s tím raději smířil, kola Favorit Speciál měly náby RENAK od IFA z NDR a to bylo tehdy fakt něco. Jenže jim praskaly osičky. No a kdo má starou Campu Record, jedno jestli náby či osu na čtyřhran, ví o životnosti kónusů svoje. Znám lidi co to jezdí dodnes. Hm, ještě mě napadlo že tu asi nikdo nezmínil zatížení kuliček, většina kónusových ložisek dnes nepoužívá věnečky, takže jsou v nich vetší kuličky a nebo je jich více. Co na to páni strojaři? Ve Velu píšou, že levnější Campa náby jsou na průmyslech a dražší na kónusech. Jiní výrobci jako třebas Suntour a Sram měli na ložiskách pouze top náby. Tak se v tom vyznej :o)

                      0 0
                      • raceman  

                        tak asi záleží jak kvalitni ložiska do těch náb daj

                        0 0
                    • pepek  

                      Setiny na ložisku-to je trochu velká míra, tam už 3 tisíciny je hodně, hodně velká nepřesnost. To ale nic nemění na tom, že kónusy při dobrém zacházení vydrží věčně a naopak průmysl může odejít za rok (jak se to stalo mě). Kvůli malému rozdílu průměrů se často musí použít lehká řada, což jsou vlastně ložiska pro přístroje, která nemají moc velkou únosnost (malé kuličky). Ložisko pak odejde i když je čisté, dobře namazané a má správnou vůli. To se u konusu zpravidla nestane.

                      0 0
                      • la-da  

                        No a pak v te nabe udela vyrobce diru pro lozisko s blbym presahem a tisiciny jsou v haji :-)

                        0 0
          • RUMcajs  

            Loziska neserou :-), ty bud fungujou, nebo ne. Nefungujou – koupis novy a mas klid :-)))

            0 0
        • cabbage  

          tj, to lisování ložisek jednou za 1500km mě vůbec neštve;)

          0 0
    • majo  

      Trochu z historie: spomínam si na orgazmy pri štelovaní starých bàzd typu cantilever, kedy brzdové gumky neboli uchytené cez kåbové podložky, ako dnes… Nech žijú V-čka!

      0 0
      • maxtor  

        Tak tak, sice nejsem bůh ví jaký pamětník, ale vzpomínám si, co to bylo za porod, složit dohromady ořech na kolech Eska nebo Favorit, když se člověku vysypaly ty desítky malých kuliček, tvořících vější a vnitřní kónus ořechu. Klínky v klikách byla kapitola sama pro sebe, nezapouzdřené středy taky. Přehaz a přesmyk se nešteloval vůbec, protože vlastně nebylo co štelovat. Prostě to buďto chodilo nebo nechodilo. Raději nevzpomínat. Dnes je to mnohem lepší.

        0 0
      • Jenda  

        jo kantiky a pokud byly jeste s posilovacem to bylo nad moje nervy. Jinak nesnasim mastny ruce takze cokoli pri cem se zamatlam. I kdyz ted uz delam v gumovejch rukavicich tak to neni tak desny. K presmykaci – sem to na starym kole vyresil mokroindexem na gripshiftu. Nechapu proc neco takovyho nemuze byt na packach.

        0 0
        • Liamorhea  

          Pánové, začínám se utvrzovat v názoru, že většina z vás cyklistů tady na foru má obě ruce levé. A to ještě někde v jiném threadu jste si notovali, jak je to na prd, když je na podzim v lese bláto. Je tohle forum zabývající se cyklistikou?

          0 0
          • Jenda  

            no jsou lidi kteri jezdi a lidi kteri steluji. To ze nektere kombinace ram presmyk osa temer nejdou seridit je vec celkem znama. Serizovani kantiku pokud jsi to delal jednou nebo dvakrat za sezonu opravdu zadny med nebyl. Pokud delas nekde jako servisak pak ti zakonite musi prijit ze vetsina lidi je ponekud na serizovani levejch ale ver mi ze kdybys prisel ke strojum s kterejma zase delam ja tak bych se taky asi dobre bavil (nez bys neco pokurvil:-)

            0 0
            • maxtor  

              No, nic proti, ale znám servisáky, jejichš „umění“ je fatk žalostné. A asi nejsem jediný – stačí se mrknout do historie. Já osobně nenechám nikoho na své kola šáhnout a opravuji a štěluji si všechno sám, ale to je věc každého jak nebo kde svá kola seřizuje (jestli vůbec).

              0 0
              • Nehas  

                Jo to znám. Teď jsem dával kolo na garančku a tak mi tam přetáhli kónusy, že jsem málem nedojel domu. Kolo jsem si vyzved těsně před zavíračkou tak už nebyl čas ani nálada to vrátit. Doma jsem to povolil, sešteloval a zdá se že za těch 2,5km se jim nic nesalo. Ale už žádnej servis.

                0 0
            • Liamorhea  

              Servisák určitě nejsem a myslím, že jezdit jezdím, jen jsem zvyklý neutrácet zbytečně za mizerný servis a vše si dělat sám. Kantiky pamatuju, servisoval jsem je taky a dávám za pravdu. Taková kultovní stará DX sada, to bylo maso, viď?

              0 0
              • Jenda  

                no jasne delam to taky tak ale jsou veci o kterych si myslim ze vzhledem k tomu jak je casto delam je lepsi to nechat na odborniky. Napr centrovani – vycentrovat nove vypletene kolo bych asi ani nezvladl a potrebuju to tak jednou do roka, doladit drobnou vychylku samozrejme umim nicmene na kotoucich to stejne moc neresim. Taky se mi nechce se vrtat v orechu – stejne mi u nej zatim vzdy prasklo telo driv nez prestal fungovat vnitrek takze nevidim duvod:-) no a taky dost vyznavam teorii ze dokud to funguje netreba se v tom hrabat (teda krome konusu na nabach:-)

                0 0
                • maxtor  

                  Já bych jenom dodal, že právě pro případ oprav, které člověk řeší jednou za rok a nepamatoval by si, jak postupovat, mám vytisklé výkresy všeho, co se může nějakým způsobem pokazit. U biku se to týká především vidlice, kde raději vždycky mrknu do výkresu a do návodu k rozborce, než se v tom začnu vrtat. Shánět pak všechno na rychlo, když to člověk potřebuje vykuchat, mě moc nebere.

                  0 0
                  • Liamorhea  

                    Souhlasím.

                    0 0
                  • Jenda  

                    no zrovna vidli podle nakresu vetsinou udelas pomerne snadno, ale treba orech kde jde o zkusonosti kolik tam dat vazeliny a jaky aby to fakt chodilo mi prijde lepsi si to nechat udelat. Nicmene treba s tou vidli staram se o 4 marzocchi a tam je to v pohode, no ale kdyz jsem rozdelaval skareba tak jsem si to nesundal s kola tim padem diky opacny orientaci jsem pretrh sroub na tlumici. Ani manual mi nepomohl (ba naopak:-)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Tak zrovna u těch Manitou se staší mrknout třeba na Google a zadat hledání rozborky. Takhle jsem našel před časem návod na rozborku Blacka, ža by to pochopilo i malé dítě. A bylo tam spousta jiných vidlic. Vazelína do ořechu?? O čem to mluvíš?? Co je na tom za vědu?

                      0 0
                      • Jenda  

                        on i ten navod z jejich stranky je pro maly dite a to byl ten problem. Kdyby nepsali proti smeru hodinovych rucicek ale ze se to ma zasroubovat bylo by to pro me logictejsi a nevznikl by problem s orientaci vidle:-) vazelina do orechu – das malo nesvedci mu to, das moc a zalepis praporky, co je malo a moc zalezi na hustote vazeliny ael mozna za tim hledam fakt prislisnou vedu. Kazdopadne pokud se jedna o cinnost kterou delam jednou za x let tak si to radsi necham udelat.

                        0 0
                        • maxtor  

                          Tak to jsme si nerozuměli. O mazáví volnoběžky jsem tady nedávno zakládal thread. Mazal jsem taky vazelínou a postupem času jsem zjistil, že je to blbost. I s ostatními jsme se shodli na tom, že nemazat vůbec nebo max. olejem. Problém „přilepených“ praporků tak jednou provždy vyřešíš. Já mažu olejem. Má to naprosto hladký a nehlučný chod. Kolik ho tam dáš, je na tobě. Stejně tam zůstane jen tolik, kolik to potřebuje a ostatní vyteče. S těmi vidlemi máš pravdu – hlavně v popisu typu prává/levá noha se těžko orientuje. Já jsem ale našel návod i z obrázky a bylo to v pohodě.

                          0 0
          • Dan  

            Potvrzuji !

            0 0
    • Luka  

      co me fakt nebavilo? zlobit se s brzdama, ktery nebrzdily. A nebavi me vymejsleni co praska v oblasti ram-sedlovka-sedlo … (vim co to je, ale stejne me to nebavi). Neustale hledani kousku plechovky na vypodlozeni zajizdejici sedlovky. A jinak nerada meju retez. A co uplne nesnasim jsou takovy ty gumicky na lanku co vzdycky sjizdej dolu a hromadej se misto aby drzely pravidelne rozestoupeny :D

      0 0
      • maxtor  

        Vě většině věcí ti neporadím, ale ty „gumičky“ na lankách se dají spolehlivě přesvědčit k tomu, aby pevně držely na jednom místě, kapkou sekundového lepidla.

        0 0
        • Marry  

          nebo „Gumicky“ sundat ;-)

          0 0
          • McBlacky  

            to pak zase cvaká o rám :( alespon lanko k zadní brzdě mi to dělalo dost když tam nic nebylo

            0 0
    • mm  

      s timto topswingem sem mel stejny problem a pomohlo ho vhodne natocit na trubce(nerovnobezne s plackama) a posunout do jine polohy, nez doporucuje nalepka z vyroby

      0 0
      • Lister  

        nálepku z výroby nemá, je sundaný z jiného kola a tím pádem za polovinu původní ceny – jedině to ho zachránilo, kdybych za něj dal původní cenu tak by to asi nepřežil :o))))

        Jinak jak jsem ho tak studoval, tak myslím, že dolní tah mu bude sedět líp než horní, blbě by se to vysvětlovalo, ale zkusím to vyfotit a doložit moji hypotézu pomocí obrázků :o)

        0 0
      • ota  

        přesně tak.jsem to byl líný napsat:)

        0 0
    • RomanH  

      Rozborka vidlice. Kdyz ji na jare delam, tak ji rovnou sundavam z kola a vzdy u toho rovnou vycistim a promazu hlavove slozeni, vymenim lanka (pripadne bovden), takze vlastne takovy velky servis.

      0 0
    • Hynas  

      Nesnáším a přímo opovrhuju výměnou kluzných ložisek a vymezovacích podložek u hlavního čepu na sugaru…ale musí to být…:o(…zvláště, když už zase chytne maličký vakl a to mě sere a sere a sere a sere :o)

      0 0
    • maxtor  

      Asi mě bude většina pokládat za blázna, ale s vrtáním se v kole problémy nemám. Jsem totiž alergický na jakékoliv pazvuky, vrzání nebo praskání kdekoliv v kole. Stejně tak nemám rád, když nějaký komponent nepracuje tak, jak má. Když se člověk o kolo stará průběžně, zjistí, že to vlastně nic složitého není a opravit doma jde v podstatě cokoliv. Chce to jen vědět jak na to.

      0 0
      • Lister  

        Myslím, že tě nikdo za blázna považovat nebude. Já se momentálně bavím tím, že restaruju svůj starý bajk – všechny původní díly hezky leštím a mažu (i když už mají cca 7 roků, tak chciaby fungovali co nejlépe) a mám z toho obrovskou radost, dneska bych to mohl dorazit a zítra by se tady mohla objevit fotky, se teším až se na tom znovu projedu :o)

        0 0
        • maxtor  

          Díky za podporu. Stejně jako ty jsem před lety takhle zprovozňoval svoje první „dospělácké“ kolo – Esku Premier. Hodně zdaru!!

          0 0
          • Lister  

            tak je hotovo, vše naleštěno, seřízeno. Jen to má jeden háček – mám pocit, že to šlape líp než na letňáku :o)))

            0 0
            • sportovni_biker  

              Teď úplně mimo misu, dokud tady jsi. Jak si na tom s trasami okolo Rejvízu a Lipové-Lázní?

              0 0
      • fousek  

        treba ohnuta/prerazena prehazovacka se doma opravuje opravdu luxusne:-)

        0 0
        • maxtor  

          Čekal jsem, že se tady objeví obdobná reakce. No, nic proti, ale třeba v tomto případě bych to řešil buďto rovnou výměnou přehazovačky nebo, kdybych tu přehazovačku měl příliž rád, objednám si náhradní díly a opravím to. Takže platí to, co jsem napsal výše.

          0 0
          • fousek  

            No narazim na to cokoliv, uz dost blbe se vymenuje stred (kvuli ruznem druhum klicu), vidlice krome vymeny oleje nezmakne kazdej, tlumic uz opravuje doma malokdo atd. Jo na silnicce je jen malo veci co doma clovek nedokaze opravit, ale na fullu s kotoucovkama bych rek ze se opravy stavaji docela slozitou zalezitosti (pro domaci podminky)

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem se ale nebavil o výměnách – s tím středem je to pravda. Byť mám doma většinu potřebného nářadí, tak klíče na středové osy taky nemám. Tady to není o tom, že by výměna byla složitá, ale o tom, že potřebuješ spešl nářadí. To je ale jiný problém. Vidlici nezmákne každý, protože jej ani nenapadne se mrknout do manuálu, aby zjistil, že to nic složitého není. Stejnou věc udělá i servisák – snad si nemyslíš, že má průměrný servisák v hlavě systémy všech vidlic? Svou vidlici rozeberu i po slepu, ale kdyby mi někdo dal k rozborce něco jiného, tak nevím, ale o tom to není. Prostě pokud jsi trochu víc vzručný, není pro tebe problém naučit se hrabat v komponentech, které na kole máš. Stačí jenom chtít.

              0 0
              • vlk  

                No s těmi servisáky nemáš až tak pravdu.v auto­rizovaných servisech jezdí na školení té dané firmy.Ale obecně když si něco doma opravuješ/upravuješ šteluješ, tak se s tím mazlíš, vyhraješ si s tím třeba hodiny, aby to bylo 100% apod. Zatímco servisák se s tím prostě nepáře, hlavně ať to má co nejdříve hotové.Pravda je, že mají často lepší vybavení, ale to jedno vybavení klíčů si na své kolo klidně člověk může pořídit.A navíc většina je standartní výbava domácí dílny(teda aspoň u nás na vesnici).Prostě je rozdíl hlavně v přístupu k opravě.Když si to opravuješ sám a když někdo opravuje něco úplně cizímu člověku.

                0 0
                • maxtor  

                  A co jsem napsal s těmi servisáky?? Vůbec jsem nemluvil o autorizovaných servisech, kterých ja jako šafránu, ale o normálních servisech. Zkus tam přijít jen tak do servisu s vidlicí, že ji potřebuješ opravit… Když jsem měl svého Blacka nového, jen jsem se zeptal v asi nejvyhlášenější prodejně se servisem v mém okolí, co dělat, když budu potřebovat to opravit – jejich odpověď: dones to, my to pošleme do Progresu… To bych se načekal… Jinak s tebou pochopitelně souhlasím.

                  0 0
                  • Lister  

                    Pokud jde o odpověd na otázku ohledně servisování nového Blacka, tak jsem se dočkal naprosto toho samého :o)

                    Zatím jsem ho nerozdělával, ale budu se do toho muset pustit, přece jen už ho mám na kole přes rok :o)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Neboj se toho, zvládne to batole s imbusem. Já to ani nesundávám z kola – jen otočím, sundám přední kolo a třmen. Pokud chceš jen vyměnit olej nebo si pohrát s pružinou, nemusíš sundávat vůbec nic kromě těch zátek na vrchu vnitřních nohou.

                      0 0
                      • Lister  

                        No asi tak, do tlumící patrony nepolezu, ale na pružinu je prý potřeba trochu zbrousit klíč, protože to prý není standartní rozměr.

                        0 0
                        • maxtor  

                          Jo, s t tím klíčem je to možné – přece jenom to je Američan. Já mám stavitelný klíč, takže vyřešeno. Nevím, jak to má Black 05, ale můj má jako olejovou patronu nádržku v pravé vnitřní noze. Když odšroubuješ horní zátku, vidíš hladinku a pokud při rozebrané vidli vzhůru nohama vyšroubuješ spodní část čouhající z vnitřní nohy, máš v ruce celý tlumič, přičemž olej zůstane uvnitř. Ještě jsem to ale nerozebíral, protože nebylo proč.

                          0 0
                  • vlk  

                    no tak to máte blbý.Já beru normálního servisáka, ten servis co je např u Kañkovskýho či u Kořínka přidružen k obchodu a např u kořínka jsou ymslím autorizovaní na RS vidle apod.To jsou pro mne normální servisáci.Popravdě s těmi co píšeš, ty, že by to někam posílali jsem se ještě nesetkal.No jiný kraj jiný mrav.

                    0 0
        • wroum  

          nic ve zlym, ale zkus prijit do servisu s tim, ze potrebujes opravit prerazenou prehazku… prehazka se meni a neopravuje.

          0 0
          • Jaroslávek  

            Nejlepší je mít známýho bývalýho závodníka, kterej rokama ještě zmoudří a nabere zkušenosti.

            0 0
      • Pekáček  

        Jo, pazvuky a když něco nepracuje jak má. Teď mi něco praská když jedu po hrbolech a nebo ze sedla, už mi zbejvaj jedině pedály a nebo osa zadního kola, nic jinýho to být nemůže (leda tak rám). Ještě jsem neměl rád čištění vidlice od vazelíny, to se vždycky zamatlalo hrozně moc hadrů a furt tam něco bylo. Naštěstí jsem to dělal cca 2× za rok.

        0 0
        • maxtor  

          Já takhle šedivím ze sedlovky na biku. Vydává příšerné zvuky při jízdě terénem. Když ji namažu, tak je sice zticha, ale zase zajíždí. Problém je asi v tom, že mám rám, kde je carbon zalepený do hliníkových spojek. Ta spojka u sedla je bohužel celkem hrubý odlitek a upnout tam sedlovku na fest prostě nejde. Už mám i naprasklý rychloupínák.

          0 0
          • Luka  

            plechovka to resi… nezajizdi, nepraska…

            0 0
            • maxtor  

              Tohle jsem zatím nezkoušel vzhledem k tomu, že často se sedlem hýbám. Měl jsem tam dřív menší průměr sedlovky a redukci, protože jsem hned nesehnal potřebnou sedlovku s průměrem 29,4 mm. Na tu vložku moc dobré vzpomínky nemám, tak se něčemu podobnému bráním. Snad bude na jaře nový rám a bude po problému.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Co tam dát plastovou redukci od USE?

                0 0
                • maxtor  

                  Neznám, ale je tam fakt malý prostor. Sedlovku 29,6 jsem tam nedostal a 29,4 je málo. Zajíždí to ale naštěstí jen když na tom blbnu v těžším terénu. Chtěl bych si to kolo, co mám v profilu, nechat na pohodové ježdění s pevnou carbonovou vidlicí a silničními plášti – a to by mělo být v pohodě.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Kamarád právě řešil lupání selovky, rám author s Alu redukcí 30,2 na 27,2. Když vyměnil reduci za plastovou tak lupat přestalo. Když tak mrkni na stránky max cursor, měl by tam být ceník.

                    0 0
                    • maxtor  

                      No, kdybych tam vrátil tu sedlovku 27,2 tak by to šlo, ale jak jsem napsal – nechám si to je na pohodové ježdění a to by mělo být o.k. Každopádně díky za tip.

                      0 0
                    • Pebe  

                      můžu potvrdit, plastová redukce USE je super, dokonce se mi dřív ohnula sedlovka a lyžiny sedla než že by zajela sedlovka…

                      0 0
    • Radek Broz  

      Momentálně mě nejvíc štve zadní nába, kde je jedno kónus ložisko a musí se poměrně často ladit… Půjde pryč.

      Pak mě dost naštve, když praskne vzadu drát na straně kazety… a to je kvůli tomu dobrý sundat i kotouč:o(

      Pak když zalepim, vyzkoušim, obuju a po chvíli to zase někde ujde :o)

      Jinak pokud dávám nový komponenty nebo nejde v zimě jezdit, tak mi servis až tak nevadí, ale třeba o prázdninách v létě, kdy v podstatě jen jezdím a spím;-) mě neustálej servis dost štve… Nicméně pořád rychlejší udělat to večer sám, než to dávat do servisu.

      0 0
    • Pi†el  

      mam stejny ram jako ty a byl jsem postaven pred stejny problem – diry na pridelani kosiku jsou proste debilne umisteny. Mam na ramu XT down-swing smyk pro prumer trubky 34,9, takze ho mam vypodlozkovany. Po male uprave podlozek nic nebranilo prideleni, ale objimka asi tretinou sve vysky prekryl dirku… tak jsem objimku trosku vypiloval .. zatim bez problemů…

      Jinak nejvic nerad mam cisteni retezu a kazety.. a jeste centrovani.

      0 0
      • Lister  

        jo tohle řešení mě napadlo, ale bohužel až potom co jsem Alivko downswing vyměnil za tenhle. Ale už to neřeším, ono si to nějak sedne, navíc ty nový topswingy mají poměrny bytelnou konstrukci a řadí to opravdu dobře, životnost nějak neřeším, protože při mojí dávce kilometrů to vyjde stejně na několik let :o)

        0 0
        • Pi†el  

          ja mel asi 2 roky zpatky na fullu taky top-swing a funkce teda nic-moc.. proste to neslo poradne vyladit. Bylo to xtcko..

          0 0
    • sportovni_biker  

      Tak máš stejný problém jak já :-) Mně se to teď srovnalo nějak samo, takže už si nestěžuju, možná ty LX DC s tím trochu zacvičí, uvidím.

      0 0
    • Mamut  

      Servis kterého komponentu nesnášíte??

      Kazdeho. Napriek tomu, ze si cely servis viem spravit sam. Kedysi ma to aj bavilo, ale teraz, ked uz aj pracujem, tak je to uz iba zabity cas, ktory by som inak mohol prejazdit.

      0 0
    • Páník  

      no zrovna nejvic me stve střed a čep,pac nevim,z kteryho z nich se linou ty hnusny zvuky:/

      0 0
    • jaski  

      no nemam rad presmyk i kdyz ho vetsinou seridim tak ze neskrta na zadnym prevodu, pak nemam rad nasazovani plastu a nafukovani a vypousteni a rovnani nez se to srovna a nehazi, pak sem nesnasel servis my stary hydry cody expert :-) jeste ze uz mam neco jinyho, pak me jeste stvou konusy, taky asi vyplejtani. na biku si delam vsechno sam a rad se v tom hrabu ale tyhle veci moc nemusim.

      0 0
      • sportovni_biker  

        pod pláště se taky podepisuju :-( Většinou se na to chvíli vykašlu, ať si hází, jak chtějí

        0 0
        • Chaingang  

          Většinou pomůže je krátkodobě přefouknout,z 90% si to sedne a je rovny.Jsou ale některy pláště,ktery zaboha srovnat nejdou.

          0 0
          • sportovni_biker  

            to mě nejdou ani RR, jsem přefouknul a nic :-( Nevím proč to dělá, ráfky jsem nechal vycentrovat a stejně to nepomohlo.

            0 0
            • Vilém  

              Udelej si mydlovou vodu,tou natri vnitrni hrany rafku a patku plaste a to by bylo aby to nesedlo.

              0 0
            • MlokCZ  

              A taky to někdy může způsobit vadná duše, i když většinou je to špatně sedlým pláštěm.

              0 0
    • MARIN  
      • orech Shimano
      • centilever brzdy
      • rafkove Magury
      0 0
      • Din  

        K smrti nerad čistím výplet a ráfky

        0 0
    • mosquito  
      1. presmyk
      2. vymena duse, kdyz je zima, prsi a je tma :)) :(
      3. cantilever spalky (radeji sem mati minulej rok koupil V-cka)
      4. nekdy centrovani (nekdy to trefim, nekdy me to pekne jebe)
      0 0
    • DragON  

      Centrování, to prostě neumím, vždycky jsem to ještě víc domrvil.

      0 0
    • petebike  

      me na tom kole neva servisovat nic, akorat vidli davam do servisu, preci jen chemickou katastrofu zpusovat nechci :-)

      0 0
    • Marika88  

      Já teda doma všechno nedělám, spíš jenom takové běžné věci a z těch moc nemusím čištění převodníků, protože se mi to nikdy nepovede tak jak bych chtěla.

      0 0
      • krtex  

        Stahnout kliky, sundat prevodniky, vycistit vcetne sroubku, nasadit, ujet 20km a zacit znova ..

        .. dekuji nechci ;)

        0 0
    • Peslezedirou  

      Ještě nerad sundavám kotouč, vždycky mi ruka při povolování imbusu vlítne do kotouče jau. Jsem šikovnej, no :)

      0 0
    • Bulda  

      nádobí, oblečení, koberec..... :))))

      0 0
    • dancing dog  

      Nejvícasi taky nesnáším přesmykač..teda z toho, cosi alespoň basálně obsluhuju sám…

      0 0
    • Tesak  

      lepení duší.dělám to totiž dobře,že jsem se stím stal proslulý,načež ke mně chodí fšichni s píchlou duší, a já nestačim ani kupovat láty:-)

      0 0
    • ydaho  

      ted vede ultegra páka

      0 0
    • mechanik  

      Zvrhle rád čistím a servisuji kola:-P

      0 0
      • goofy  

        Aaa… Uz je dolesteno? :-)

        0 0
    • Trojci  

      NENÁVIDÍM ČIŠTĚNÍ ŘETĚZU – BLÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ

      0 0
    • pepek  

      Nesnáším plíživé defekty a skryté ostny v plášti. Zalepím, prohlédnu plášť, nafoukám-dobrý a ráno je to prázdný .

      0 0
    • Blade  

      NESNÁŠÍM VÝMĚNU A LEPENÍ DUŠÍ!!! Podrobně sí píšu všechny kilometry, časy, tepy…žel bohu kolikrát sem píchl ne, ale od příštího roku začnu. Můj skromnej odhad pro sezonu 2006 je co 250Km to jeden píchanec!

      0 0
      • pepek  

        To seš na tom dobře, když jsem začínal, tak jsem měl 1 defekt na 100 km. Dnes to je asi 1/1000 km.

        0 0
        • Blade  

          No tak jestli to měla být útěcha, tak to fakt nepomohlo :-D Jako začátečník si teda nepřipadám, pár let už jezdím ;-)

          0 0
          • pepek  

            Jsem neřekl, že jseš začátečník, jenom jsem tě chtěl povzbudit, že někteří jsou na tom ještě hůře. Myslím, že děláš nějakou systémovou chybku.

            0 0
            • Blade  

              To bude tím…asi začnu jezdit na válcích :-D

              0 0
            • McBlacky  

              asi jezdí moc velkou kudlu. docela jsem vypozoroval přímou úměru mezi defekty na XC pláštích pří zvýšené rychlosti dolekopcom v kamenitém terénu :)

              0 0
              • Lister  

                Jo já já tomu říkám index prasení a závislost je bohužel geometrická. Jinak ale defektím minimálně (dost pomáhají pořádný pláště) – pokud si teda neurvu ventilek při foukání co se mi lestos už povedlo :o)

                0 0
                • McBlacky  

                  nevím jestli je albert v drátu pořádnej plášť…no na xc už toho moc pořádnějšího není a taky jsem rozříz a zahodil. jediná šance je jezdit kolo pro život :)

                  0 0
                  • Lister  

                    no jen počkej, dostal jsem nabídku podílet se na přebudování trati Priesnitzovi 60 tak se těšte :oD

                    0 0
                    • sportovni_biker  

                      To mělo být překvapení :-D O tom víc sotva pár místních

                      0 0
                      • Lister  

                        tak napíšem adminovi ať to tady smaže :o)

                        0 0
                        • vlk  

                          Tak bych prosil vypustit asfaltky a dát tam drsnější sjezdy- něco i s kličkováním cestou mezi stromy(jet dolů skoro rovnou cestou je někdy nuda) a nějaký ten brod by se hodil, a trochu bahýnka, je to trošičku trapný když dojíždějí účastníci do cíle čistí.

                          0 0
                          • sportovni_biker  

                            No tak když už je to venku, ale moc o tom nemluvte. Jde o to, že se mají, jak říkáš vypustit asfaltky, ale i s nimi těžké sjezdy a celkově se trať má udělat lehčí.

                            0 0
                            • Lister  

                              a celkově se trať má udělat lehčí…

                              tak tos mě nepotěšil, to jsem mimo, a nevím co na to říct :o(

                              0 0
                              • sportovni_biker  

                                No tak jde o to, aby nebyl jeden kopce za druhým. Proto se vypoučtí Žulový vrch, tím se přijde o nejedno stoupání.

                                0 0
                                • Lister  

                                  aha a já chtěl dvě přidat a k tomu nějaký kamenitý uzoučký jsezdy a brutální stojky do kopce…na tak nic :o(

                                  0 0
                                  • sportovni_biker  

                                    :-D Ježíši, závod pro rodiny a podobně a on tam chce dát kamenitý uzoučký sjezdy a brutální stojky do kopce, tak to jsem zvědav co tam vznikne :-D

                                    0 0
                                    • vlk  

                                      No jak tak poslouchám Listera tak jeho trať by se mi zamlouvala více.Já nevím kdo furt dělá z kolo pro život závody pro rodiny.

                                      0 0
                                      • Honzas  

                                        Česká spořitelna;-)

                                        0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Protože ty sportující rodiny jsou krapet pro čs zajímavější a je jich krapet víc než „opravdových bikerů“. Mě přijdou fajn tyhle padesátky, může je jet prakticky každý člověk i ten co moc nejezdí.

                                        0 0
                            • vlk  

                              Tak s první částí si mě potěšil a z druhou už ne.Mě se ten závod náhodou líbil.Polovina lidí už v polovině závodu pěkně chcípala a sjezdy docela ušly i když vyloženě těžké nebyly.Škoda.Hele a neuděláme seriál závodu „s bike-forem jak o život“ každý by ve svém kraji naplánoval nějaký težší zajímavý okruh a bylo by to.Třeba i jen tak pro radost by ho mohl tady vystavit, aby ostatní měli k dispozici nějakou pěknou trať, až by se tam někdy vydali.

                              0 0
                              • Lister  

                                Není problém, klidně vám naplánuju nějaké Listerovo peklo severu, jen se zeptejte sportovního bajkera jaké měl šoky když se mnou poprvé vyrazil :o)

                                No prostě pokud se netlačí, nepřenáší, nebloudí a nebrodí, tak to se vlastně na tom kole ani nejede :o)

                                0 0
                                • vlk  

                                  Jé to je škoda, že si v červenci v Jeseníkách neměl čas.Já také nejsem ani tak na chrcení jako spíše na vytrvalost na techničnost, brody a i přenášení a bloudím také docela pravidelně.Nejlepší jsou vždy hlášky typu.

                                  „biker1:Musíme tam na ten kopec, za ním je ta cesta.“ „biker2: Ale na ten kopec nevede žádná cesta.“ po 3 hodinách usilovné jízdy/tlačení nošení „Biker1:Jé sem vedla cesta támhle okolo, proč jsem to jeli/šli zrovna odtud“ po vražedném sjezdu někdy s ulomenou patkou přehazovačky a pár lepích „biker2: Tady ale žádná cesta není“ „biker1: Asi jsme se nějak odchýlili z kurzu“ „biker2: Začíná se nějak ztmívat“ po další hodině jízdy. „biker1: Hele vesnice, tam se zeptáme kudy se dostanem zpět, ale jak na potvoru jsou z naší strany samé ploty musíme to obejít tím houštím“ „biker2: hele tady chybí plotek, zeptáme se zda můžem projít, sakra oni mají psa“ „Biker 1: Prosím Vás, nevíte jak se tato vesnice jmenuje?“ „Vesničan: Cože vy nevíte kde jste, to je přece XX“ „Biker1: To jméno je mi nějak povědomé“ „Biker2: Radši byť zticha apojď.“ po chvíli „Biker2:odsud jsme před 4 hodinami vyjeli“

                                  viz třeba: www.bike-forum.cz/…_v_akci.html?…

                                  0 0
                          • Lister  

                            pokud budu mít čas a půjdu do toho tak se budu snažit – jo a brod bych mohl zajistit, sice jen panelovej, ale i tak :o)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              jasně brodit se panelama je už docela trial, to bych zařadil bez diskuze. hezky skok na jeden, kus rovinka na druhej atd a pak tak z 6–8 dropík :)

                              0 0
                          • raceman  

                            hele, ve všem s tebou souhlasím, fakt by to chtělo přidat par technickejch sjezdu a vypustit asfatl a aspoň jeden brod. ale třeba já sem letos do cíle nedojel čistý ;-)

                            0 0
                            • Lister  

                              no ale to asi tratí nebylo :o)

                              0 0
                    • McBlacky  

                      správně a 60ka se to bude jmonovat protože dokončí jen 60% účastníků :)

                      ale nesmíš to moc potunit abys nedopadl jako TransBrdy jeden z nejlepších krátkejch závodů, ale bohužel těžkej terén tak ho vyřadili. Přitom já bych řekl že minimálně 2/3 jdou jet v pohodě

                      0 0
                      • vlk  

                        Je někde ještě na netu mapa té těžké krátké tratě, že bych si ji někdy projel.

                        Jinak Buřinka bývávala po revoluci také technicky težší a dnes je to takové nic moc-po technické stránce.

                        0 0
                  • vlk  

                    A nebo jezdit kolem jak o život :o)

                    0 0
              • Blade  

                to ne. spis je mi lito vyhodit velky penize za poradny plaste a pak to dopada tak ze v 90% pripadu mam trn bo kaminek zapichlej v plasti. pri sjezdu sem pichl fakt jen parkrat

                0 0
                • McBlacky  

                  tak trn v plášti je spíš záležitost drahejch lehkejch pláštů expertem na to jsou schwalbe a michelin…

                  0 0
    • enjoy  

      nesnasim servisovani tech komponentu,o kte­rych si myslim,ze vim jak a pak na me vypadne spousta ruznejch kulicek,podlo­zek,pruzinek,srou­becku a je to vsechno v pytli.vetsinou to pak stoji nejaky penize:-)

      0 0
      • pepek  

        Tady se mluvilo o bicyklech, ne o hodinkách, nebo torpedech :-)

        0 0
      • McBlacky  

        jj sundat rohy, vysunout sedlovku, dotáhnout představec… peklo to je ten servis bajka :)

        0 0
        • enjoy  

          hele ty si delas srandu,ale posledne kdyz jsem chtel povolit nejakou maticku na kole tak to stalo 3 tisice.a nejcerstvejsi zazitek,kdyz jsem chtel seridit zpetny zrcatko v aute,tak mi zustalo v ruce. to se to vtikuje panackovi..

          0 0
          • McBlacky  

            cos nakonec koupil za schrott na 4 kolech.

            a má to kundomagnet?

            0 0
            • Lister  

              enjoy už má snad řidičák???

              0 0
              • McBlacky  

                na bajka… po těch letech…konečně se našel fizl kterej šel uplatit :)

                0 0
              • Radek Broz  

                To vůbec nesleduješ;-) Je to tak, Pha je už chvíli mnohem nebezpečnější! :D

                0 0
                • Lister  

                  já jsem za vodou mě je to celkem fuk, jen se bojím abych neměl o pár pražských příbuzných méně :o)

                  0 0
                  • Lister  

                    PS: na oslavu mě nepozval tak mu ani gratulovat nebudu :oP

                    0 0
                • enjoy  

                  tokovy kecy:-D.ty totiz vubec nevis,ze ja jsem neslusnejsi ridit v praze:-)

                  0 0
            • enjoy  

              no V12 to neni:-).escorta v kombiku.1.6 16v,takova lepsi felda za stejny penize.zatim fajn:-).uvidime jak to s nim bude…:-)

              0 0
              • McBlacky  

                to jsou dobrý auta kámoš ted vzal jednoho 1,6 za 60tkč vypadá super. osobně jestli se mi rozsype sněhulka a nebude na fokuse tak to budu asi taky řešit escort servisem :)

                0 0
              • McBlacky  

                jo to s tim kundomagnetem, to pochopíš až uvidíš BORAT ----nejpekelnější film, mě bolela držka když jsem šel z kina :)

                0 0
                • enjoy  

                  videl jsem Ali G. in da house.mylsis ze me jeste muze prekvapit?no verim ze jo:-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    může…

                    0 0
                  • Lister  

                    tak jestli ses tomuhle filmu smál, tak to tě může překvapit prakticky cokoliv, hlavně takové ty věci, kterým se říká inteligentní zábava – to bys taky nemusel vůbec přežít :oD

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nevim jestli ted nejsi trochu mimo. Uznávám že to není zrovna náročná zábava, ale proti jinejm kusům je Borat a mám na mysli film hodně nadprůměrnej. Trošku mimokoncepčí zpracování v porovnání s mainstreamem a přesto nebo právě proto to má obrovskou zábavnost. nechci tady rozpoutat flame, a ani nemůžu jdu spát :) ale klidně budu pokračovat zítra :) já to obhajuju…

                      0 0
    • yoggi  

      nemam nic k comu by som mal odpor. ked cistim tak v pohodicke vsetko dokonca aj ram navoskujem.

      0 0
    • coolboy  

      já nesnáším komponent „zablácenej bajk“ – jsem totiž děsně línej…jinak mám svojeho miláčka rád :-D

      0 0
    • cabbage  

      taková patka přehazovačky…

      0 0
    • wlk  

      mně u bajku nevadí žádná činnost, nicméně jsem naprostá „panna“ v servisu vidle a to mě docela štve, nějak jsem se k tomu nedostal, ale chtěl bych si vystačit sám, tak mě to příští rok čeká :) kolo do servisu rozhodně nee.

      0 0
    • littlebiker  

      jezis,ta to su kulicky,secky co na kole najdes,to je des,jinak me pripada ze tady nikdo neumi centrovat:)me to nahodou baviiii

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce