Remerx tubalar + DT swiss náby + jaké galusky Tufo použít?

145 nepřečtených
  • Koncas

    Všechny Vás zdrávím a žádám o malou radu!

    Nechal jsem si zaplést ráfek Remerx Tubular na své staré(nové) kola, které jsem sundal ze svého kola Scott scale 20. Teď se rozhuduji jaké galusky Tufo použít??Doba pokročila a na výběr je již ze čtyř, nebo pěti druhů těchto galusek.

    Máte někdo nějaké zkušenosti s těmito galuskami??Jak se sjíždí, co vydrží, vlastnosti,schop­nost zalepit nějakou tu dírku..atd!?Prostě cokoli co Vás napadne.

    Snad jsem s touto volbou udělal dobře. (není to nejlevnější)

    0 0
    • kubad  

      asi by nebylo od věci napsat na jaké použití to plánuješ, jinak kromě XC zavodů je celkem zbytečné, vozit galusky

      0 0
    • kankrlicek  

      Mám XC2+ na stejných ráfcích.

      Jsem mírně invalidní turista, toho času očekávající mírné zlepšení :)

      Tlak vozím 1.5–2.0 atm. Na suchu, kořenech, kamenech, mírném blátíčku řídkém je supr. Mazlák je hrob, to skoro vůbec nedrží, traverz v tomto materiálu je komedie pro přihlížející.

      Tufo extreme je vynikající. Při nízkém tlaku je bok náchylný k říznutí, a to již extreme nezalepí.

      Jsem s nima velmi spokojený,

      Rám HC4.

      0 0
      • kankrlicek  

        HC1.4

        0 0
      • RomanH  

        Ted jsem chtel napsat Kankrlicek :-)

        0 0
      • Koncas  

        A co ta XC3, žádná zkušenost??Takže dáváš jenom tmel Tufo??Nic jiného jsi tam nikdy nelil??Jak dlouho ti ta galuska vydrží?Myslím tím jak se sjíždí rychle?

        0 0
        • kankrlicek  

          Druhá věta mého příspěvku je míněna naprosto vážně, smajlík na konci je ilustrace očekávání.

          Rok mám jeden pár, sjetý není. Oceňuji jízdní vlastnosti, komfort.

          0 0
          • Koncas  

            Takže podle tebe jsou dobrý i když lehce poprší, občas nějaké to bláto, ale jak zaprší více a jsou sračky, tak nejezdit dokud to neproschne, jinak *******??

            Tak to je podobné jako u jiných svižných pláštů jako např. RR, s nima si člověk taky moc nepojezdí v blátě, natož na kořenech.

            0 0
            • kankrlicek  

              Myslím, že to sami píšou. Do bahna to asi není.

              0 0
              • Koncas  

                Tak s tím se asi musí počítat.Když si koupim galusky, nebo pláště na bláto, tak se s tím zas neprojedu normálně…budou jistě těžší, větší valivý odpor..atd. A proto jsem přešel/přecházím na galusky…díky za info

                0 0
    • Koncas  

      Má někdo jinou zkušenost? Radu?Cokoli… :o)

      0 0
      • nox159  

        me by spis zajimalo co od toho cekas…? :)

        proc ses rozhodl prave pro galusky…

        0 0
        • kubad  

          to mě taky,ale už kola má takže mu zbývá už jen vybrat galdy

          :-)

          0 0
          • Koncas  

            čekám od nich hlavně lehkost a svižnost, dobré vlastnosti při sjezdech a hlavně výjezdech…jezdím tratě tak 40–60km vyjížďka většinou šotolina, lesní a polní cesty, štěrk…na silnici se snažím jen přejíždět, ale stane se, že to jinak nejde…

            ..mám strach s defektů?? :o))

            0 0
            • Vilém  

              mas strach z defektu a porizujes galdy?

              No neni nad to, v tretrach tlacit kolo domu treba 20km:)

              0 0
              • kankrlicek  

                A proč bych měl tlačit? Při píchnutí tam dám tmel, když říznu bok a tmel to nezalepí, tak pěkně pomalu jedu domů :) Ale proč bych tlačil, to nevím. Na plášti asi ano, ale galuskovýmu ráfku něco chybí oproti plášťovýmu.

                0 0
                • kubad  

                  he he

                  0 0
                • Vilém  

                  Osobne bych na to asi nemel kufr, jet 20km po prazdne galusce, zvlast kdyz stoji 2500,–.

                  0 0
                  • JSt  

                    pokud je prazdna a byl v ni tmel, ktery diru nezacelil, je stejne na odpis :-).

                    0 0
                    • kubad  

                      tak tak, ale těma 20km odepíšeš ráfek jen to hvízdne, i pomalá jízda po asfaltu je na prázdné vcelku problém

                      0 0
                      • JSt  

                        nevim, dojizdel jsem akorat na silniccne na prazdnym dusovym zadnim plastu par km a nicemu se nic nestalo. jinak je asi jasny, ze to chce nahradni galdu s sebou. na silnicce taky bez rezervy nejezdim…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak vozit 500–600g náhradní galusku je už služný ojeb.

                          Jinak by mě zajímalo (dotaz obecně na všechny), jak u galusky poznám v jakém stavu mám tmel a co takové případné větší sražené kousky?

                          0 0
                          • JSt  

                            muzu mluvit jen za tu silnicu…

                            paranoidne jsem do kazde nalil 30ml no flats tmelu. po dvou sezonach bez dolivani vsude sploucha a kdyz pred dofukovanim promacknu ventos, tak si odprskne. mozna u objemnejsich mtb galusek muze tmel vysychat, u 21mm silnicnich galda nictakovyho nepozoruju. fundovanej by mohl odpovedet kankrlicek. i kdyz on zminoval tufacky tmel, ktery neni preventivni, ale pouzije se az v pripade problemu, jestli se nepletu.

                            0 0
                        • kubad  

                          jasné ale silnice je rovná, skus to někde v terénu :)

                          0 0
                          • JSt  

                            tys zminoval asfalt. a pokavad bych mel dojizdet na prazdnym kole, tak to samo na silnicu stocim co nejrychlej, ze ;-).

                            0 0
                      • riddick  

                        Ráfek neodepíšeš – zkušenost sjezd z lysé po turistické – zapomněl nalít tmel a bohužel došlo v polovině sjezdu k defektu, který by standardně tmel zalepil, ani bys nevěděl, že si mněl defekt, takže po galdě dokončil sjezd a dojel po vyfouklé galdě až do Ostravy na Dubinu. Ráfek naprosto v pořádku. Nebýt sjezdu po turistické tak dojetí na prázné galdě by se neprojevilo nijak výrazně ani na samotné galdě (tufo xc 2 Plus).

                        0 0
              • JSt  

                na prazdne galde tech 20km vklidsonu odslapnes ;-).

                0 0
            • kubad  

              jediným velkým přínosem galusek je možnost jízdy na hodně nízkém tlaku, to přináší lepší grip, ale určitě to nepřinese svižnější jízdu :)

              proti defektům tam prdni tmel NoTubes, jinak přeji na takovéhle použití, abys nemusel chodit pěšky domů

              0 0
              • Koncas  

                Je to na ty defekty až tak hrozný??I když udělali lepší směs „kostry“ galdy??Mělo by to být lepší…

                Svižnost zajistí už jen to..že galda váží 450g + mliko/tmel a samotné kola jsou taky lehká = nízká váha rotující části, ale o tomto toho tu je už mnoho.

                Mě zajímají právě tyto zkušenosti, jaký tmel do tohot nejlépe dát, jakou kdo má zkušenost ze vzorky které Tufo nabízí..atd

                0 0
                • kubad  

                  s defektama to hrozné není, to je spíš o štěstí, s vzorkem ti neporadím, já toho na galdách najezdil málo na to abych mohl srovnávat, ale určitě ti sem napíše víc lidí co je vozí své zkušenosti

                  0 0
                • nox159  

                  Svižnost zajistí už jen to..že galda váží 450g + mliko/tmel a samotné kola jsou taky lehká = nízká váha rotující části, ale o tomto toho tu je už mnoho. a plast vazi kolik? 300–500g + mliko stejně :)

                  0 0
                  • kubad  

                    jj a ZTR ráfky sou ještě lehčí :D

                    jinak s vaha ma galusek je to trochu složitější :) jediná opravdu lehká je XC2plus, váha ostatních už je dooost jinde :-) až po 600g u XC3

                    0 0
                    • nox159  

                      pak pro bezneho bikera (hobika) jsou galusky uplne na hovno… :)

                      0 0
                      • kubad  

                        já na to přišel, a myslím že i pár lidí tady na BF :)

                        ale záleží na co je chceš, občas to má i nějaké plusy proti UST

                        0 0
                        • nox159  

                          kdyz odmyslim „jezdeni po rafku“ s extremne nizkym tlakem tak jake?

                          0 0
                          • kankrlicek  

                            Já ničil ráfky :), vždycky zadní jsem tam nechal a hotovo. Na galdě jsem několikrát čekal, že konec, ale normálně jsem odjel. Prostě prase, no :)

                            Nízký tlak na galdě neznamená větší valivý odpor. Zvlášť na členitém povrchu ne a ani na asfaltu to nemá větší odpor. Tam, kde jsem na plášti s tlakem 3+ jel cca 70 km/h (asfalt), na galdě s tlakem 1,7 jel stejně.

                            Na šotolině je to úplně někde jinde než plášť.

                            V opravdovém terénu je to o tom, kdo řídí :)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Srovnáváš s pláštěm s duší nebo s bezdušovým řešením?

                              0 0
                              • kankrlicek  

                                S pláštěm s duší, ale ráfek je pro plášť stejný a já vždycky naboural ráfek :)

                                0 0
                                • nox159  

                                  Srovnáváš s pláštěm s duší nebo s bezdušovým řešením? ->S pláštěm… :D

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  S tím bouchnutím je to jasný, spíš mi šlo o ten valivej odpor ve vyšších rychlostech a na šotolině, tam podle mě nemůže bejt proti bezduším moc rozdíl.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak rozdíl tam být u některých konkrétních gald může. Tím myslím konkrétně galdu RaR, která má výrazně vyšší valivý odpor než RaR bez duše.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  A jak jsi vozil objemné ty pláště? S opravdu objemným pláštěm jen tak ráfek zrušit nejde, ani při nižším tlaku.

                                  A pak je tu jedna zásadní věc. Jak jsi s duší poznal, že jsi ráfek zrušil už tím prvním nárazem, který cvaknul duši? Stát se to samozřejmě může.

                                  Já jsem ale třeba jeden zadní ráfek zrušil na duších taky a to i přesto, že jsem to vozil na vyšším tlaku než bez duší.

                                  Ten první náraz, který cvaknul duši ale ráfek nezničil, zničila ho až jízda na prázdném kole v jiných místech než jsem stihnul zastavit (bylo to ve větší rychlosti, být to přední, tak jsem letěl).

                                  Bez duší ani při menším tlaku jsem nikdy problém neměl za ty 4 roky co bez nich jezdím. A ráfek pravidelně prohlížím při výměněé plášťů.

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    to je jedno, jestlis rozbil rafek hned prvni ranou nebou az nasledne pri dobrzdovani na prazdnym kole. podstatny je ten odepsany raf ;-).

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Blbost, to je právě ten rozhodující faktor, jestli bez duší to bude ok nebo ne.

                                      S dušemi kvůli cvaknutí duše dojde k těm dalším ranám co ráfek zničí.

                                      Bez duší se nestane vůbec nic, ráfek zcela v pořádku a ani nic nezaregistruješ a jedeš dál. Tedy i přes nižší tlak co bez duší jezdím už 4 roky jsem ani náznakem žádný ráfek nepoškodil.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Já třeba ohnul Crossride ráfek nejspíš hned první ranou. Ale je fakt, že to byla moje chyba a ten šutr jsem přehlíd a vzal naplno. S bezdušákama jsem trefil ráfek už několikrát a zatím oboje drží, s Bontragerama mám dokonce najeto cca 15km po ráfku s prázdným pláštěm. Co je zajímavý, že na Bontragerech jsem myslím 3* procvaknul plášť o ráfek (před tím dojížděním po ráfku, po něm bych to chápal spíš), na ZTR se mi to nepovedlo ani jednou. Takže poškození po cvaknutí bych ani u bezdušáků nevylučoval.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Poškodit se dá cokoliv, s tím souhlasím.

                                          Pokud se ale nevozí šlupka pláště, tak cvaknout se jen tak nedají (i když i to je možné).

                                          A když už někdo cvakne plášť (a to hlavně u odolnější verze typu snake skin), tak by se měl zamyslet nad tím, jestli nejezdí už nějak moc přehnaně nízké tlaky, příliš málo objemné pláště nebo nad tím jak jezdí.

                                          U duší je to jiné, duši stačí jen lehounké klepnutí o ráfek a je cvaklá, takže to vůbec nemusí být žádné extrémní situace.

                                          0 0
                                      • JSt  

                                        s tim se da souhlasit. ovsem…

                                        kdyz nebudu pocitat silnicku, tak na mtb jsem nebuchl raf o hranu hafo vic nez ctyri roky aji s dusama ;-). to je o smule…

                                        na mtb zkusenosti s galuskama nemam, na silnici jen ty nejlepsi – defekt jsem za dva roky neresil ani jeden. na mtb predpokladam podobny jizdni vlastnosti jako ust s tim, ze rafek z principu vydrzi vic, nehrozi jeho podelny prasknuti, jak se tu casto resi u mavicu, nemas problem s nafoukanim. minus je samo cena galusek…

                                        0 0
                                        • RomanH  

                                          jj. Vcera jsem se dival na netu, kolik stoji Dugast Fast Bird (zrovna ve Velu byl rozhovor s Dugastem a ten vzorek tam byl vyfocenej) – 99 Eur… Dat 5 litru za jedno obuti je ranec, ale jsou i drazsi konicky.

                                          Mne se ty Kankrlickovi galusky docela libily.

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            kdyz uz, tak bych bral xc3. vozil to kopek a chvalil si je, ze jedou i drzi. samo beru v potaz, ze to uplne zepsut nemohl. :-)

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Navíc když koukám kolik váží i Dugast Fast Bird při té ceně…

                                            http://www.a-dugast.com/index.php…

                                            570g při 50mm šířce (a jestli není v reálu ještě navíc užší; třeba není, netuším) je opravdu hodně.

                                            To je ještě o pár gramů více než snake skin verze RaR s skutečnými 56mm.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              jj galdy se dělají poměrně úzké, asi na závodní okruh je to lepší no :)

                                              0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Ty ne, ale kankrlicek ano. A u něj se snažím dobrat toho, jestli by byl bez duší v pohodě nebo ne.

                                          Já taky nikdy nezrušil ráfek o hranu rovnou ani s dušema, ale právě pouze až následně než jsem zastavil. Při větší rychlosti, když je v někde v šutrech, tak to dost těžko může ten ráfek přežít než se zastaví. A na prázdném kole se zastaví ještě později, když se soustředíš hlavně na to, abys to ustál a nerozbil si čumák.

                                          A bez duší jsem rozhodně několikrát měl situaci, kdy bych tam duši prorazil (kdybych ji v tu chvíli měl). Ne, že by se mi to stávalo nějak moc, ale tak 7–8× to za ty 4 roky bylo. A vybavuju si i dva případy, kdy jsem šel současně zadní stavbou téměř na doraz a byla to o zadní kolo opravdu rána jako kr…a (nečekaná situace, kdy jsem stihnul pouze přední lehce zvednout a tím to nevzít jinak bych letěl; zcela skočit už jsem to nestihnul nebo jsem se bál dopadu, už si nepamatuju přesně).

                                          Takže to mohlo být dalších několik ráfků v … (i když by to třeba nebyl zničený ráfek pokaždé).

                                          0 0
            • nox159  

              na tohle jezdeni by za me bylo jiste ZTR + TLR lepsi… :)

              0 0
              • kubad  

                určitě, proto sem taky galdy jen otestoval a zůstal u UST :D

                0 0
                • Koncas  

                  ZTR se těžko shání na 28 drátů…a v Remerxu mi udělali 28 drátů na zakázku indivindi a bez přirážky…zaplétal jsem na své kola které jsem měl, pouze výměna ráfku…

                  0 0
                  • kubad  

                    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

                    blbě?

                    tady jsou skladem, a to byl první odkaz který sem otevřel, myslím že dovozce MaxCursor by je taky sehnal

                    0 0
                    • Koncas  

                      blbě u nás…a maxcursor je nemá, už jsem to zjišťoval.alespoň když já jsem to hledal, a že jsem u tohot strávil pár hodin, se mi je nepodařilo najít v ČR.

                      0 0
                      • kubad  

                        MaxCursor vozí zboží dost často, není problém objednat, a ráfky z toho odkazu se do CZ dostanou lehce a dokonce zdarma :-)

                        0 0
                      • Koncas  

                        a další věc, váhový limit 80 a u některých 85 kg…já vážím v jezdecké sezóně 85kg a to nejsem žádný tlouštík, když vemu bagl, věci, svaču…atd..jelikož jezdím do práce na kole 25 tam a pak zpět, tak už mi to nevychází..

                        ..mimo práci samozřejmě klasické výjezdy a závody, ale do práce mi to šetří peníze a hlavně, točím nohama i když má 3 noční, nebo denní po sobě a jinak bych stál..

                        0 0
                        • kubad  

                          váhový limit?

                          to má většina ráfků, a ty co ho nemají stejně nevydrží o nic víc asi nevíš že většina ráfků DT Swiss má limit 90kg

                          0 0
                        • nox159  

                          resis ze jsi tezsi než vetsina chrtu a pritom mas ve vypletu 28 spic… no nerozumim tomu :D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Přesně… Navíc co nejlehčí galusky na ježdění po šotolině…

                            0 0
                            • Koncas  

                              jelikož jsem předělával ráfek na náby, které jsem zakoupil s kolem org., tak mi nic jiného nezbylo…a nové kola mi přišlo pořizovat zbytčné!nikdy problém nebyl…a galuskový ráfek má mnohem větší pevnost než UST

                              0 0
                              • JakeF  

                                Znovu, řešíš pevnost ráfků a máš na svou váhu 28 drátů? Osobně myslím, že i nákladama na tom budeš při ceně galusek tak za rok až dva hůř, než kdybys koupil komplet kola. A výhodu galusek proti bezdušákům v těžkým terénu při extrémně nízkým tlaku a velmi agresivní jízdě nevyužiješ.

                                0 0
                                • Koncas  

                                  rok ježdění prověří…možná se toho zbavím a možná mi to bude vyhovovat, na těch 28 drátech jsem odjel už pár závodů a nikdy se s nima nic nestalo, kola nebyla rozcentrovaná nebo cokoli jiného (původní fáfky DT Swiss XR20 Disc, 28 děr, dráty DT Swiss Super Comp)

                                  0 0
                              • Vilém  

                                Mnohem vetsi pevnost? To soudis podle ceho? Uz jen absence der pro niple v plnohodnotnem UST rafku, jej musi delat pevnejsi.

                                0 0
                                • JSt  

                                  u galuskovyho rafu neohnes patku.

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Tak to je mi jasny. Ale neni jasny jak tu udajnou mnohem vyssi pevnost myslel on. Odolnost jako takovou, aspon ve smeru mozneho poskozeni patky, ma galuskove reseni maximalni, ale to se podle me vubec nemusi rovnat mnohem vyssi pevnosti.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      bral jsem to jako stejny raf jednou na galdy, podruhe na plaste. celkova pevnost zalezi samo na konstrukci rafku a to bych si rozhodne generalizovat nedovolil :-).

                                      0 0
    • SOBYS  

      Musím taky napsat svůj názor na galusky. Vozil jsem model Tufo xc3, jízdní vlastnosti paráda, v prudkých krátkých výjezdech úžasný záběr. Na to, jak je to hrubý vzorek i skvěle odvalolovaly, ale už bych to nikdy nechtěl a jsem rád, že jsem se jich zbavil z několika důvodů. Neustálý, i když možná neopodstatněný strach z defektu hlavně při maratonech, hrozná cena, při jízdě v mokru se mi pokaždé tochu odlepila Tufo páska a galuska začala házet, musel jsem galusku sundat a přelepit na nouvou pásku, což je pěkná otrava. Špatně se to možná poslouchá, ale pro amatéry jsou galusky na ho.no.

      0 0
      • Koncas  

        Zatím nic moc chvála koukám…

        Maratony nejezdím, nikdy jsem nejel závod delší než 60km a myslím že ani nepojedu..a k těm defektům: měl jsi je často??zalepil to tmel?

        (končím v práci, odpovím až dojedu domů,dík)

        0 0
    • Koncas  

      Taky nechápu jednu věc??

      Jak může být UST lepší v odolnosti proti defektům než galda??Oba systémy jsou bez duše a s tmelem, pokud píchneš, zacelí tmel, pokud řízneš, tak jsi v prd.. tak i tak!!Na galdě dojedeš, UST sundáš a strčíš duší, jenže…jak bude vypadat ten fáfek a vše kolem od tech sraček co z toho vytečou??Hm?Jak to na místě očistíš??Jak tam nacpeš duši?Navíc, když řízneš moc, duše ti po nafoukání vyleze ven..pokud u sebe nemáš něco čím to zevnitř zalepíš, nebo zadšláš(finta s pivním táckem npř.)

      Tak mi to někdo vysvětlete protože tohle nechápu…nevíhoda galdy je cena, ale to tady neřeším

      0 0
      • destr  

        Do ust můžeš dát vždycky duši a dojedeš (moc sraček z toho nevyteče), s galdou ne.

        Ale pokud galusku, tak určitě Geax, sou na tom s odolností i odvalováním daleko lip jak nějaky tufo.

        0 0
        • Koncas  

          osobní zkušenost s UST nemám,ale viděl jsem fotky a sračky to jsou pěkně jak sundáš plášť, taky nic příjemnýho…jak jsem psal výš, mají nové galusky s 210psi, měly by být lepší..

          máš odkaz na ty Geaxy?

          0 0
          • destr  

            Vozim to s notubes cca 3 roky, takže vim, jak to tam vypadá ;-)

            Geax a myslím že tady jeden místní ti je sežene o dost levněji.

            0 0
            • Koncas  

              Tak tenhle plášť mám v současné době obutý teď s duší.. :o)

              0 0
            • Koncas  

              nic lehkého, ale 290 tpi (opravuji výše 210 tpi, jsem se sekl ve zkratce)

              0 0
              • Vilém  

                Tak 290 nebo 210? Vyrobce tvrdi 210, u nekterych modelu.

                0 0
                • Koncas  

                  290tpi je u geaxu, těch 210 má Tufo u modelu XC2

                  0 0
                  • Vilém  

                    Aha, tak to mi uniklo, ta souvislost, ze je rec o Dugastu.

                    0 0
                    • Koncas  

                      U Dugastu nevím kolik mají, ale když sem podíváš na klasické pláště, nebu UST, třeba RR, nebo NN, je to na daleko nižším tpi a to o hodně, takžě hustota „kordu“ pláště je nižší!Tak nechápu, jak může být odolnost proti defektu u UST vyšší??Asi to nechápu…

                      0 0
                      • Koncas  

                        Já už jsem kola nechal zaplést, takže mi stejně nezbýva nic jiného, než koupit ty galdy!

                        otázka zní jaké??které jsou lepší?Vzorek atd…proto jsem tady taky napsal!!

                        Někdo uznává to, někdo zas tohle…nikomu to neberu, vyzkouším a zjistím, pak se třeba podělím o zážitky a zkušenosti…

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        To je tím, že odolnost vůbec není jen o tpi. V praxi to většinou funguje přesně opačně.

                        Při větším tpi je možné použít méně materiálu a také se to tak dělá. A tedy většinou platí, že čím vyšší tpi, tím je plášť větší šlupka a má menší odolnost (ale zase je lehčí).

                        U Schwalbe je typický příklad RoR x RaR (do 2011), kde 67tpi RaR má více materiálu a je jasně odolnější než RoR se 127tpi.

                        Já jsem třeba rád, že u RaR snake skin verze zůstalo 67tpi (127tpi je u 2012 RaR jen u obyč a UST verze; snake skin a double defense zůstává 67tpi).

                        Je to ale vždy něco za něco. Se 127tpi je to u Schwalbe o pár gramů lehčí a také nepatrně nižší valivý odpor. Zato ale ta horší odolnost.

                        A kromě té přímé odolnosti navíc při nižším tpi a více materiálu pak funguje i lépe tmel (taky proto funguje nejlépe u UST plášťů, kde je materiálu nejvíce).

                        0 0
                        • Koncas  

                          Dobrá..tohle jsi mi vysvětlil, ale…já si musím vybrat nějakou galdu, proto jsem tady psal a chtěl radu…třeba na stránkách Tufo píší, že návíšili tpi a tím dosáhli větší lehkosti, což by vysvětlovalo to co píšeš, ale také dosáhli větší odolnosti proti defektu, což sase odporuje tomu co píšeš..

                          ..nicméně, jakou vybrat? :o) Tufo a kterou?Geax, která má tpi 290, jak ty říkáš šlupka..

                          0 0
                          • kubad  

                            jak Mlok napsal Tpi s odolností moc společného nemá, teda může a nemusí, jinak samo platí čím víc materiálu tím odolnější :D

                            osobně bych do těch lehkých Tufo nešel

                            0 0
                            • Koncas  

                              A co takhle to nakombinovat?

                              dopředu kde je menší zatížení dát XC 2 plus a dozadu, kde je větší zatížení dát XC3?

                              nebo všude XC3?cenově jsem je našel za 1.700,–

                              XC2 starší model už i za 1.400,– a nový za 2.000,–

                              0 0
                              • karelH  

                                a o XC4 vůbec neuvažuješ?

                                0 0
                              • JSt  

                                presne naopak bych to udelal. xc3 dopredu kvuli vzorku.

                                0 0
                                • Koncas  

                                  ??zabírá přece zadní kolo ne??přední je zas hned na ráně, pravda..

                                  můžeš mi vysvětlit proč?

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    tak to ti pak muze byt jedno jestli mas plaste nebo galusky, kolo nebo kolobezku… :D

                                    0 0
                                    • Koncas  

                                      To mi jedno být nemůže..už jsem si to nechal naplést. Takže musím vybrat nejlepší variantu.A místo rady, kdo s jakým vzorkem má zkušenost, co tam lije za tmel atd mě tady většina akorát zrazuje,ale rada žádná!Doted jsem jezdil RR vpředu i vzadu, akorát poslední měsíc jsem zkusil geax sargado, vše s duší..v bez­dušících se nevyznám a nikdy jsem ani nekombinoval vzorky pláš´tů, proto se ptám.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        ve předu potřebuješ grip, vzadu aby to jelo, takže jak píšou ostatní :D

                                        0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                  • JakeF  

                                    Menší vliv vyššího valivého odporu na míň zatíženým předním kole a vyšší potřeba gripu na předku.

                                    0 0
      • Vilém  

        Co pamatuju, tak v galusce duse je. Jestli to tak delaji i u MTB, to netusim, ale podle obrazku na tufo strankach, predpokladam, ze ano.

        jo a v UST zadnej tmel mit nemusis, ten tam nekteri davaji pro vetsi pocit jistoty, nebo pri pouziti neUST plastu.

        0 0
        • kubad  

          duše v galusce teoreticky být samo musí, prakticky jsou dvě možnosti, klasicky duši zašiješ, nebo je to jen zavulkanizovaný povlak na stěnách který vytvoří vzduchotěsné stěny, takhle je to u kvalitních galusek , jak to dělají v Tufu u MTB netuším a hledat se mě to nechce

          0 0
    • nox159  

      100 :)

      0 0
    • Koncas  

      nikdo jiný mi neporadí jaké obutí z Tufa je nejlepší volba?Nějaká zkušenost?

      0 0
      • karelH  

        Tady máš porovnání RaRa 2,25 a XC4. Ta galda není nalepená, tak se možná ty rozměry trochu změní, ale šířka je 55mm (se vzorkem 57mm) oproti RaRa 51(54).

        0 0
        • nox159  

          ten RR mas jiste 2,25" jo?

          0 0
          • karelH  

            jo :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Po týdnu a něco od nahození mi na provozních 30psi zůstaly 2 kousky 2012 RaR snake skin na 56mm (bez vzorku).

            0 0
            • nox159  

              tak nejak by to melo byt proto mi prijde tech 51 uplne mimo…

              51 mela 2,1" ale za to bych ruku do ohne nedal…

              0 0
              • kubad  

                s duší a na 17mm ráfku jsou ty hodnoty jak píše Karel

                0 0
                • karelH  

                  jj je to na DT XR4.1 a ten je hodně úzký

                  0 0
                • nox159  

                  k cemu je dobry na biku 17mm rafek?

                  0 0
                  • karelH  

                    no ono moc ráfků na V-čka, 28 děr ve stříbrné není (a neváží půl tuny)

                    a jestli se ještě zeptáš k čemu jsou dobrý V-čka, tak už ti neodpovídám :-) je to vlákno o galuskách

                    0 0
        • Koncas  

          a ta XC4 je tvoje?máš s galuskami nějaké zkušenosti??

          0 0
          • karelH  

            Moje je, ale ještě jsem ji nejel – mám kola, ale zbytek kola jaksi chybí. Každopádně objem té galdy se mi celkem líbí a i vzorek by mně mohl vyhovovat. Žádný extrémy ale nejezdím.

            0 0
            • kubad  

              tak tak, prvni galda ktery by me vyhovovala taky

              0 0
              • MJ24  

                celkem se divím že čtu takovou kritiku na ty galdy, je jasné ,že ne běžné ježdění to moc není, ale závody podle mě super volba. Známý má kolibri kola s galdama a jako silničář si to nemůže vynachválit jak ten bike konečně jede

                0 0
                • kubad  

                  ona tu ale není kritika, na zavody super, na bezne pouzivani to je trosku komplikovanejsi a drazsi

                  0 0
                  • Koncas  

                    Já nevím jak vy, ale když jsem jezdil duše, tak jsem snad vždycky cvaknul, což se o galdy stát nemůže, Že bych plášť rozřezal se mi ještě nestalo a máleé průpichy trny, hřebíky atd by tmel měl zalepit…tak proč pořát problémovější a nákladnější..(mimo pořízení)

                    0 0
                    • kubad  

                      ja jezdim od roku 2001 bez duse, takze neni co cvaknout,

                      a aktualne nemam pro galdy vyuziti, vyzkousel sem, ma to svoje vyhody, ale nedostatecny vyber galusek, taky cena, proste je pro me UST reseni lepsi.

                      Galusky vizim na silnici

                      0 0
                  • karelH  

                    Kritika tu celkem je a to mě právě postrčilo k jejich koupi. Uvidím jak to půjde. Počítám s tím, že druhá kola časem pořídím.

                    0 0
                    • kubad  

                      :D

                      0 0
                    • Koncas  

                      ja jsem si nechal udělat u remerxu ty ráfky na zakázku a naplétám na svoje..cena 700 za ráfek, což je super cena si myslím(ZTR víc jak dvonásobná + set na provedení UST další pálka), takže koupí galdy mě to vyjde tak nastejno, ne-li levněji(jasně, do přezutí, ale jak jsem napsal výše, oblíbený model XC3 jsem viděl i za 1.700,–, nová Xc2 za 2.000,–…atd,cena jde dolů, říkám zkusím a uvidím, jde mi o to, kdo je jezdil a zný ty vzorky, jaký je nejlepší, drží a zároveň jede..

                      0 0
                      • Koncas  

                        ještě mě zajímá který tmel lepí nejlépe a zda se tam dá nalít cokoli, nebo jen ten tufo tmel, protože uvádí že lepí jen do 2mm..jsou i lepší tmely ne??ale nezničí tu galdu, jsou kompatabilní??

                        0 0
                        • destr  

                          Budu mít k dispozici 2 uplně novy nerozbaleny galdy xc4 včetně pásek, tak kdybys měl zájem, tak mi dej vědět ;-)

                          0 0
                          • Koncas  

                            plánuju to koupit až po novém roce, tak když je budeš ještě mít?a cena?ještě nevím které vzít?

                            0 0
    • skobic  

      Trošku se přiživím. Kolik tmelu do xc galusek? Tmel notubes(ale na toma asi nezáleží).

      0 0
      • Koncas  

        to by mě taky zajímalo!!ty je jezdíš??Který typ vozíš?

        0 0
        • skobic  

          Koupil jsem celá kola – Tufo Alca, galdy jsou xc2 prima. Jel jsem na tom jen párkrát. Kola jedou výborně. Tmel tam prdnu až před sezónou, ale nejsem si jistý množstvím.

          0 0
          • Koncas  

            A jak se chovají ty pláště?Vydrží i nějaký ten terén?Nebo je to spíš jen na zpevněný povrch?Někde jsem četl, že ten tmel Tufo 50ml se dává do obou plášťů napůl a stačí to, ale zdá se mi to málo. V případě většího defektu se aplikuje až ten tmel extrém.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.