• vysmátej bajker

    Chystám se na výměnu oleje v Rebě a abych nemusel porád odbíhat k PC tak jsem si udělal tahák.Prosím o kontrolu jestli jsem na nic nezapomněl.Ď

    Vypustím obě komory

    Vyndám štelovátko,povolím a odklepnu LN nejlépe přes imbus

    Vyleju olej

    Povolím a odklepnu PN přes strarou čepičku

    Vyleju olej

    stáhnu VN

    Sundám horní ventilek z LN

    vyndám segrovku z LN

    vytáhnu píst z LN

    vše očistím,trochu máznu Okroužky a vložím zpět

    naleji 5ml 15WT oleje zezhora do LN

    Našroubuji ventil

    vyšroubuji MC a vyleji olej

    vyndám segrovku z PN

    vyndám tlumení,očistím a trochu máznu Okroužky a vložím zpět

    Zkontroluji ségrovky

    do PN naleji 110ml 5WT

    Vložím očistěný MC

    Z vnějších nohou vyklepnu dorazy a molitany,vše očistím a poskládám

    Očistím stíráky

    Trochu oleje kápnu na molitany a stíráky

    Nasunu VN

    Do LN stříknu 15ml 15WT pak protlačím ventilek a přitáhnu

    Do PN stříknu 15ml 15WT(5WT) pak protlačím tlumení a přitáhnu imbusem

    Nafouknu na požadovaný tlak a hurá jezdit :).

    0 0
    • jose  

      osobně jsem lil oleje až jako poslední, jinak být tebou, tak vyměním i ty o kroužky, stojí to pár korun a vyplatí se to…Ps-tu zátku nemůžu najít…někam zapadla potvora ale já jí najdu slibuji:-) pokud chceš přesné rozměry těch o kroužků, tak v pc mám počty i rozměry které jsou potřeba, ale tuším že to bylo i tady na BF

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Už jsem koupil.

        Jde mi o to jestli jsem na něco nezapomněl,když jsem to dělal minule tak jsem mněl pak pěkně špinavou klávesnici u PC jak jsem porád hledal co mám udělat:).

        Víčko nehoří,nějaké mám jen ne WCS.

        0 0
        • TPK  

          Ahoj, taky mě čeká servis Reby a Relevationa. Chtěl bych se zeptat na pár informací. Používáte originální těsnící kroužky a nebo vezmete ty staré a zaběhnete s nima do obchodu s těsněním a tam nakoupíte nové, „neoriginální“? Jaký používáte olej na mazání a na tlumení? Díky T.

          0 0
          • pepek  

            Kroužky obyčejné (ony tam taky žádný lepší nejsou). Je potřeba koupit přesně stejné. Jak píše kolega dole: 2,5W olej do tlumení tu vidlu teprve probudí, zvlášť v zimě. Do nohou bych dal 5W. Dobrý je při demontáži hned udělat 2–3 zářezy do zapuštění pro stíráky á la Fox, aby se stíráky daly vysunout a čistit a taky mazat molitanový kroužky bez demontáže celé vidle.

            0 0
            • TPK  

              Díky, ale pořád nemám jasno jaký olej. Jestli obyčejný syntetický, hydraulický případně jiný?

              Tlumící olej je mi jasný. Buď originál RS a nebo jakýkoli hydraulický co se používá do vidlic motorek.

              Ale jaký olej, rozumějte typ, používáte na vzduchovou komoru a spodek obou nohou. Přečetl jsem si, že REDRUM není olej, ale aditivum, které se do oleje přidává. Bohužel už se nepíše v jakém poměru se do jaké části vidlice míchá. Nebo se přecejenom lije samostaný REDRUM?

              PS: je mi jasné, že vidlice bude nějak fungovat i když tam naliju olej do motorové pily, ale asi to nebude ono. Samozřejmě se musí použít olej neagresivní vůči gumovému těsnění.

              Díky T.

              0 0
              • pepek  

                Redrum se dává na píst vzduchu. (podle návodu). Olej do tlumení je jakýkoliv tlumičový olej z motorky, nebo originál RS 2,5WT, na značce zas tak nezáleží, já tam mám Denicol. Do toho už bych nic nepřidával, tím by se to zase zahustilo. Do nohou zase tlumičový 2,5–5WT. Ty řídký oleje jsou většínou syntetický .

                0 0
          • pepek  

            No a pak můžeš používat fintu s lepicí páskou – vyzkoušeno, funguje to.

            0 0
    • marapara  

      Vím že píšou 15W jako mazací olej, ale dal bych ridší, tak 5W nebo dokonce 2,5W. Chodí to s ním o poznání líp.

      0 0
    • xshreck  

      Dneska jsem po 4 měsících kontroloval stíráky – byl to pěkný humáč. Všude zalezlý bordel, molitany taky pěkně ušpiněné.

      Takže, sundali jsme spodní nohy. Nechali vykapat. Molitany vymyli cyklostarem, usušili.

      Stíráky očistili, vrátili molitany a do molitanů se stříkl olej 15WT aby se nasákly.

      Vidlu jsme složili, do spodních noh se zase dalo 15ml wt15.

      Teď dotaz, na stírácích byla nejspíš kdysik nějaká vazelína (před rozděláním nějaké zbytky).

      Ta se tam teď nedávala, jen se to mázlo mazacím olejem. Bude to tam nějak moc chybět? Jinak za 3000km bych jí nejradši nechal na repasi. teď má najeto kolem 4500. Nohy jsou nepoškozené.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • xshreck  

        Takhle to vypadalo … a to jsem něco dloubal ven už předtím…

        Takže pokud to tam není potřžeba a sníží se např jen citlivost, budu rád :) citlivka nejsem a jde mi hlavně o to, aby vydržela

        0 0
        • blisterexist  

          sry ale vypadá to jak zaschlé bláto:-D

          0 0
          • xshreck  

            No tak tenhle humus je jakásik směs jemného bláta,jílu a oleje :D z vnější strany tam byla nějaká světlá vazelína či co :D Možná to je po té rohálovské :D

            0 0
            • blisterexist  

              :-D, alr RS dává do gufer nějakou spešl vazelínu, když jsem měnil gufera tak tam taky byla

              0 0
      • StuntJ  

        Já tam po každé údržba vazelínu dávám, konkrétně MOTOREX-ku. Vidla chodí lépe a stíráky mají menší odpor …

        0 0
        • StuntJ  

          a hlavně ty stíráky nechodí na sucho …

          0 0
          • xshreck  

            toho se právě trošku bojím. Máš na to nějaký odkaz? Popř nějakou alternativu, ceny…?

            0 0
            • StuntJ  

              klasická vazelína, neagresivní a bez příměsí teflonu a podobného svinstva. Osobně používám na vše tuto :

              http://www.velohanak.cz/…na-100g.aspx a vidla chodí jak víno :o)

              0 0
              • xshreck  

                Byl jsem vybaven u nás v cykloshopu asi 3–4g :-))) na dvě vidle jsem vypotřeboval ani ne 2g … a chodí o poznání líp ( a to jsem to dával za stíráky injekční stříkačkou a stírák odtahoval nehtem + elektrikářskou stahovací páskou)

                0 0
            • blisterexist  

              na gufera doporučím jedině toto, je to supr vazelína na tyto věci:

              http://www.panoil.cz/…tuba-c17-p26#…

              0 0
              • xshreck  

                jojo, na tuhle jsem se taky koukal.

                Potom tu koumám kdybych to nesehnal v pevňáku tak zkusit v rybářských potřebách toto … :D http://www.shoprybar.cz/index.php…

                Btw stačí tam tu vazelínu jen namačkat přes stíráky bo to musím zase rozdělat? :(

                0 0
                • blisterexist  

                  v každém cyklu ju maj, je primárně určená na odpružené vidlice:-)

                  pokud se ti podaří něčím odhrnout horní břit tak by to mělo jít, ale já osobně v tom nevidím moc velký účinek pokud máš molitany dobře napuštěné olejem

                  0 0
                  • xshreck  

                    Tak T29 tam nalél snad celou stříkačku :))) + já občas otáčím kolo ať ten olej steče

                    0 0
                    • blisterexist  

                      já na molitany tako pořádně liju, dokud nejsou přesycené a neteče to z nich

                      spíš je lepší občas odhrnout horní břit a stříknout trochu oleje

                      0 0
                      • xshreck  

                        jj, to se přesně udělalo. Btw když vidlu obrátím, tak by to na ně mělo taky stékat ne?

                        Toš zkusím někde sehnat tu vazelínu a trocha tam protlačit.

                        0 0
              • StuntJ  

                silikon nebrat, nic nevydrží …

                0 0
                • xshreck  

                  uff, jak to myslis? vsak to bude „uzavrene“ pod stirakama … a bude je to jen udrzovat a mastit aby byly pruznejsi + mazani gumy/nohy aby nebylo tak velke treni ne? ja mel za to ze silikonova budemnej

                  0 0
                  • StuntJ  

                    já jsem silikonku zkoušel a prostě do měsíce byla pryč, navíc to nějak extra nemaže. Vazelína od Motorexu vydrží o hodně déle i lepé maže/ vidla lépe chodí …

                    jinak origo má být toto:

                    http://www.kupkolo.cz/…ml_3823.html

                    ale cena je šílená …

                    0 0
                    • StuntJ  

                      silikon v ní není :

                      http://www.harfa-harryson.com.pl/…y-butter.pdf

                      0 0
                    • xshreck  

                      ten motorex si koupil v autodilech?

                      0 0
                      • StuntJ  

                        v cykloobchodě, je to jedna z nejlepších vazelín co jsem kdy používal …

                        0 0
                        • xshreck  

                          mám nafasované 4g … a asi si jí koupím :)) ale nvm kde, u nás jsem jí nesehnal

                          0 0
                          • blisterexist  

                            kdyštak mi trošku „odsypeš“ ju?:-D

                            0 0
                          • StuntJ  

                            Motošopy, autošopy, kdekoliv, nedělají jen věci na kolo … anebo ve větším městě ..

                            0 0
                            • xshreck  

                              motošop zkusím, autošop nic, drogerka nic, speciálka nic :D a cyklošop tam mi odlél z dílny :)

                              blister: mám maliličko v injekční stříkačce, maximálně ti s ní ty stíráky pomažu! :D

                              0 0
                        • d  
                          1. Když promázneš ta gufera vazelínou, aplikuješ ještě i klasicky

                          silikonový olej ve spreji před/po jízdě na gufera/horní nohy? Pokud jo, nevede to k naředění vazelíny?

                          1. Jaký máš interval mazání gufer vazelínou?
                          2. Promazáváš pak ještě stírací kroužky?

                          Díky.

                          0 0
                          • xshreck  

                            olej klasicky zvrchu na očistění :)

                            Vazelína se tam snad cpát nemusí, v intervalech je hlaavně kontrola stíráků po 50h u RS. Já to dělám až když vidím že tam jě hodně bordelu

                            0 0
                          • StuntJ  

                            Nohy po očištění máznu burnoxem, jednak hezky voní, šavle se se hezky lesknou, gufera se konzervují a hezky voní :o). Jinak k naředění vazelíny nedochází páč to ty gufera nepustí olej dál.

                            Interval mazání dle potřeby, většinou jednou za rok, někdy když vidle začne při ponoru cukat.

                            Jinak klasika, jednou za rok nová olejová náplň mazání, doplnění oleje do tlumiče apod. :o)

                            0 0
                        • ememem  

                          dam to pod teba ale tyka sa to celej tejto vazelinovej dabaty – kde ste nabrali ze sa to ma gebrit vazelinou !!!???

                          0 0
                          • xshreck  

                            Jako ty stíráky? Při čištění tam nějaká byla. A bez ní je ta vidla míň citlivá a má „hranu“ …

                            0 0
                            • ememem  

                              pokial som si vsimol a taktiez nasiel niekde na ich strankach spolu zo step by step „rozoberacim a skladacim manualom“ tak stieraky sa nicim nemazali akurat tie nasiakve „molitany“ pod stierakmi poriadne nechali napit olejom 15WT teda tym istym co sa do spodnej nohy aj nalieva. o nijakej vazeline nikde nebola rec a a urcite tak ziadna od vyroby nebola. neni mi moc jasne naco by tam mala ist ked je tam olej.

                              0 0
                              • xshreck  

                                Můžeš si myslet co chceš. Na 100% tam bylo něco jako „vazelína“. Olej na molitanech je ;) a že psali psali. Psát můžou. Ale proč ti lidem říkat když to můžou vědět jen někteří

                                0 0
    • Ruprt2  

      Dotaz. Mám nové kolo (najeto asi 60km) a skladuju ho na zdi pověšené za přední kolo.

      Teď jsem něco dělal a levá noha je trochu potečená. Žádný vytečený olej. Mastná prachová slza od hora až téměř po třmen.

      Je to na servis, nebo je to u sotva zajeté vidlice více méně normální?

      Je to Reba SL. Kolo koupené letos, ale ročník 2010.

      0 0
      • M13  

        Rebu sice nemám, ale za normální bych to nepovažoval, zvlášť u nové vidlice, kde by stíráky měly být naopak těsnější.

        Zatím bych to otřel a sledoval vývoj (jak rychle, kdy (jízda/stání/po­věšení) a jak moc).

        0 0
        • Ruprt2  

          ok dík za reakci, přesně to je teď můj plán. Je to na kole manželky. Ona má asi 48kg a je to fouklé na 65–70psi. To jen pro pořádek.

          0 0
          • blisterexist  

            třeba jestli to není jen silikonový olej který si nastříkal na nohy a on pak stek:-)dovez to, kouknem na to:-D

            0 0
            • Ruprt2  

              :-))))

              je to možné :-D

              Budu to sledovat

              0 0
              • blisterexist  

                spíš to zkus chvíli nemazat:-)

                0 0
                • Ruprt2  

                  ne vážně, je to dost možné. Zaměřím se na to.

                  Ale pravda je, že po smontování doma v obýváku, když to vonělo ještě novotou, tak jsem ji utřel a zdála se mi právě ta levá noha druhý den zase maličko mastná. A po utření za pár dnů zase.

                  Přesně to byl taky důvod, proč jsem ji nakonec raději neposlal k Milanovi na úpravu, přestože jsem to měl mailem už napůl domluvené. Odložil jsem to kvůli záruce.

                  0 0
                  • xshreck  

                    Však jsi jí měl až u třmenu potečenou a to to nebylo ani jeté …

                    0 0
                  • blisterexist  

                    a gufera zvenku vypadaj OK? a teče to vubec od gufer nebo od korunky?

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Právě, že bych řekl, že od gufer. Proto se mi zalíbila ta teorie se silikonovým olejem. Je to fakt docela dost možné.

                      0 0
      • vsn  

        je to normální – až to přestane kroužkovat tak je třeba udělat servis :)

        0 0
        • Ruprt2  

          to není kroužkování.

          to není na vnitřní noze, ale na vnější a dělá to pořád :-(

          0 0
          • pepek  

            To je jedno, když můžeš mít vodítko o 1cm výš a řadí to, tak toto bude nějak vidlit určitě i bez oleje.

            0 0
    • dženžas  

      Zdravím, nechci zakládat nové téma, tak doufám, že se někdo ozve. Čeká mě výměna oleje v SIDovi a REBĚ. Shlédl jsem návody od Sramu a dočet jsem se, že i do vzduchvý komory se leje taky tlumičový olej a nepotřebji tedy redrum. Je to tak možné nebo tam musí být ten redrum? Díky

      0 0
      • antuch  

        ta můžeš nalít skoro cokoliv:-D Nee, dělám si prču, krom brzdovky…takže redrum, tlumičák…coko­liv, no

        0 0
        • dženžas  

          No lejt tam to, co zrovna najdu doma, nechci. Jde mi o to, jestli jsem si to přečet dobře. Měl by ten redrum nějaký výhody?

          0 0
          • antuch  

            redrum je origo doporučenej výrobcem. Ale můžeš použít cokoliv jinýho se stejnou viskozitou, co je určeno do vidlic a tlumičů. Třeba Denicol a jiný značky…

            0 0
            • dženžas  

              No mně jde jen o tu nohu se vzduchem. Pokud jsem četl správně, tak by tam mělo přijít 15w. Jakou má viskozitu redrum jsem se teda nikde nedočet.

              0 0
              • santal  

                Redrum je aditívum,ktoré sa leje do tlmičového oleja resp.sa s ním zmiešava.Viskozitu má približne rovnakú,ako 15w tlmičový olej.Ja dávam do nohy zo vzduchom 5w tlmč.olej + Redrum v mierke 2:1.

                0 0
                • pepek  

                  A čo tam hento aditivum aditivuje v tom tlumičovém oleji?

                  0 0
                  • santal  

                    Ono to neaditivuje nič,len je to prímes do oleja,je oveľa mazľavejší ako tlmičový olej v akejkoľvek viskozite a dáva tomu lepší trecí punc medzi vnútornými nohami a tesnením.Skrátka oveľa lepšia funkčnosť,než pri klasickom oleji.Tieto aditíva sa dávajú veľmi často do motokrosových vidlíc za tým istým účelom,ako na biky.Ak by sa namiesto tlmč.oleja nalialo len samotné aditívum,úplne nič by sa nestalo.Opakujem aditívum slúži len na zlepšenie chodu vidlice!Nato vem jed.

                    0 0
                  • santal  

                    Ono to neaditivuje nič,len je to prímes do oleja,je oveľa mazľavejší ako tlmičový olej v akejkoľvek viskozite a dáva tomu lepší trecí punc medzi vnútornými nohami a tesnením.Skrátka oveľa lepšia funkčnosť,než pri klasickom oleji.Tieto aditíva sa dávajú veľmi často do motokrosových vidlíc za tým istým účelom,ako na biky.Ak by sa namiesto tlmč.oleja nalialo len samotné aditívum,úplne nič by sa nestalo.Opakujem aditívum slúži len na zlepšenie chodu vidlice!Nato vem jed.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • misko  

        co takto miesto redrum prevodovkovy synteticky olej 80W?

        0 0
        • dženžas  

          Jo díky. Mně nejde zas tak o to na oleji ušetřit. Klidně si i ten redrum koupim. Chtěl jsem právě vědět, jestli musí být do vtduchvého pístku jiný než tlumičový olej. Koupim tedy redrum a do všeho ostatního asi 5w tlumičový. Nebo má cenu si připlatit ještě na druhý třeba 2,5w, aby to líp chodilo?

          0 0
          • StuntJ  

            Na vzduchový pístek by měl přijít jen REDRUM, díky své konzistenci je optimální pro provoz v těhle podmínkách. Na zbytek tlumičový olej, mazání noh 15W oleje a do tlumení 2,5W-15W, dle požadované rychlosti či lenosti tlumení. HOWG

            0 0
            • dženžas  

              Tak díky. Vím, že podle návodu má na mazaní přijít 15w a na tlumení 5w, ale prý to chodí líp. Navíc bych ušetřil za olej, z kterého bych využil ani ne 100 ml a třeba 5 let starý olej už taky nebude jako nový. Pokud je to blbost, tak budu rád, když mě na to upozorníte..

              0 0
              • StuntJ  

                vidla by se měla min. jednou ročně, pokud jezdíš v bordelu, bahnu a více než rozumě, tak i vícekrát do roka rozebrat, vyčistit a vyměnit oleje, takže to zmizne rychle :o). Já to dělám jednou ročně, vidlu rozeberu, komplet vyčistím a vyměním náplně …

                0 0
        • ememem  

          to je nanic, najlepsi je jemny olivovy olejcek.

          co vam chlapi uz preskakuje alebo co?

          0 0
      • dženžas  

        Ještě mě zajímá poslední věc. Mohu se spolehnout na množství oleje na tabulce dole této stránky? http://www.sram.com/…20C%20hq.pdf

        Není to náhodou ještě k starýmu SIDovi? Mám 2009 a 80 mm pokud má na množství oleje vliv zdvih. To 1/2 full znamená asi polovinu nějaký origo odměrky, ale kolik je to ml?

        0 0
        • StuntJ  

          80 nevím kolik oleje, tu je pouze 100 a 120

          http://www.sram.com/…il-chart.pdf

          0 0
          • dženžas  

            Díky, ale nejsem si jist, zda to u 2009 není trochu jinak. Třeba když kouknu na Rebu, tak jsou tam celkem jiná množství oleje než ve starších tabulkách. Ale Sida od roku 2009 už asi moc nepřepracovávali narozdíl od starších Reb. Asi budu muset zkusit nějak odměřit množství starého oleje. A jak tak na to koukám, tak se asi vykašlu na redrum. Jednak bych ho do těch dvou vidlic spotřeboval asi za 40 let a i v návodech píšou o normálním tlumičovém oleji do vzduchového pístku.

            0 0
    • blisterexist  

      dotaz pro zkušené, na svojí rebě mám normální gufero, pod tím molitan, a pod molitanem další gufero, něvíte někdo co je to za typ a rozměry?

      0 0
    • klemi  

      chystám si poprvé servisovat sám vidlici, do teď sem to nechával v servisu (reba sl 09). Tak sem pročetl pár vláken a dospěl jsem ke 2ma variantám:

      1. do nohy se vzduchem koupím rendrum, na mazání noh tlum. olej 15WT a do tlumení 5WT.
      2. rendrum a do noh i do tlumení tlum. olej 5WT (tohle se mi zdá lepší, že to prý chodí líp a navíc bych nemusel kupovat olej navíc, kterej bych asi nikdy celej nespotřeboval.)

      Nebo ještě něco jinýho?? :)

      0 0
      • vinnca  

        jeste bych ti poradil, vymen tesnici krouzky, kdyz to budes mit rozdelany.

        0 0
        • klemi  

          s tím počítám, budu měnit i zdvih. Teď už mi jde jen o to, jakej ten olej :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • MirosPikos  

        Budu objednávat oleje a mazání na Reba SL 2010.

        Chci pořídit RedRum, pak tlumičové oleje od RS (15 a 2,5w) s tím, že doma mám Shell Fork Oil 7,5W. Co si myslíte o tom, naředit 15W s 7,5 aby mi vzniklo něco mezi 10 – 15W? Funguje to takto? Případně bych objednal místo 5W 2,5 a také bych ho mohl říznout s 7,5. Proč se ptám, pár lidí tu píše o tom, že je vidlice třeba v zimě líná a dávají řidší oleje. Chtěl bych tak využít toho, že mám doma už 7,5 a dokoupit dvě viskozity takový, abych si už namíchal podle potřeby.

        Pak ještě poslední otázka, co konkrétně pořídit na mazání gufer a o-kroužků když bych nechtěl kupovat tu originální Judy Butter máslíčko :) Přemýšlím o Prep M od Motorexu, ale to na kupkolu nekoupím :( Takže ideálně něco, co běžně seženu v mototechně.

        0 0
        • xshreck  

          okroužky se měly podle mojeho návodu na rebu xx mají potírat redrumem.

          Koupené mám 5 a 15, v zimě je mi té vidle líto tak mám pevnou.

          molitany pod stírákama nakládám do oleje 15wt + trocha redrumu

          na stíráky Motorex bikegrease 2000 … tak uvidím co to udělá až se na tom projedu

          0 0
        • biker jura  

          míchat mužeš bez obav.

          na mazíní o-kroužků a gufer je jedna z nejlepších motorex bike grease 2000. Prep M do rock shoxu nesmí kvuli lithiu!

          0 0
          • Sakullic  

            Upřímně, proč by nějaká lithiová vazelína nesměla do vidlice kvůli lithiu? Zní to jako něčí bajka.

            Nevidím jediný materiálový důvod, který by přicházel v úvahu u vidlice na kolo…

            Jestli ho někdo ví, rád se přiučím.

            Něco jiného je množství zpevňovadla a tedy vlastnosti konkrétního mazacího tuku, ale lithiové mýdlo jako takové tomu asi nevadí…

            Lukas

            0 0
    • MirosPikos  

      Jaký používáte o-kroužek, když vám odejde oranžovo-červený co je na vnitřních nohách? Ten který ukazuje, jak využíváte zdvih…

      Průměr vnitřních noh je jasnej, ale jak moc těsný by měl být kroužek, aby nepadal svévolně dolů ale zase aby zbytečně nebyl namáhaný?

      29×2 NBR70

      31×2 NBR70

      32×2,5 NBR70

      Díky za tip. Plánuji servis, tak už si chci všechno dopředu sehnat, aby mě něco nepřekvapilo. Mazadla mám, stíráky jsou všechny v pohodě, funkce vidle taky, kromě ubývání tlaku v negativce, což právě doufám, že vyřeší výměna o-kroužků.

      0 0
      • nitraq  

        No, to by mě taky zajímalo, ať můžu zajít do železářství.

        0 0
      • obda  

        Stahovací „bzzzzzzzzz“ páska to jistí :)

        0 0
        • nitraq  

          Když to je takový ghetto řešení a když už to má člověk rozebraný, tak nasadit o-kroužek je hned a vypadá to líp:)

          0 0
          • MirosPikos  

            Přesně tak. Já tam ten kroužek ještě mám, ale už vidím, že má dost. Co nevidět uletí. Takže když budu servisovat, tak bych to měl rád zase v cajku.

            0 0
            • ghostik  

              Moc to neřešit. Dejte tam cokoli, ale 32 drží blbě a zklepává se. Takže klidně 28atd..

              0 0
      • Ruprt2  

        Ušetřil bych váhu a dal ho pryč.

        0 0
      • skvedo  

        Dej 31×2 nebo tlustší. 31×1,5 na suchých nohou nechtěl pořádně klouzat a roloval se (mázlé by by asi byly lepší). Já tam mám 31×2 a funguje bez problémů.

        0 0
        • MirosPikos  

          Akorát jsem dneska koupil ten 31×2 tak jsem rád, že jsem to trefil. Ještě tu mám 28×2 ale ten si pověsím za ucho :)

          0 0
          • MirosPikos  

            Tak jsem včera použil ten 31×2 a je to přesně ono. Díky

            Jinak kdyby někdo nemohl sehnat 10×3,0 NBR60 (3156) (všude mi nabízeli pouze NBR70), tak jsem si jich vzal pár navíc.

            0 0
      • mr.nikdo  

        Zadny.

        0 0
      • xshreck  

        Jestli chceš dát obyč nbrko co je uvnitř, tak ti popraská a vytvrdne. Musí být nějaký odolný UV záření apod počítám …

        0 0
        • MirosPikos  

          Tak snad příště, leda bych ho teď natíral opalovacím krémem :)

          0 0
          • xshreck  

            schválně pak napiš jak ti dopadl :))

            já teda použil vždycky použitý, ale pokaždé se při provozu zničil – vytvrdl a popraskal.

            0 0
            • MirosPikos  

              Hele už je to nějakej pátek a stále drží v pohodě. Pomáhám mu dost silikonovým olejem, takže nepuchří a krásně drží. Pravda, že jsem na tom zas tak moc nejezdil, takže UV si moc neužil.

              0 0
        • skvedo  

          Obyčejný NBR mám na vidli už 2 roky a nijak netvrdne. A i kdyby jo, než se zlomí, bude čas na další servis a vyměním.

          0 0
    • Wrecko  

      Klucíí a ten mazací olej ma být 15w 40? nebo 50? nebo jaky ? :)

      0 0
    • nitraq  

      Když to ještě MirosPikos vytáhl, tak se taky zeptám.

      Kde kupujete tlumičový olej? Cykloobchod, e-shop, místní automechanik Franta? Na servis potřebuju jen nějakejch 10 ml, tak sháním co nejmenší balení.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Automechanik Franta a nakonec Nachazel, protoze to vyslo +/- stejne (litrik).

        0 0
    • raceman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Az29A  

      kolik je potreba tech okrouzku, seznam rozmeru jsem nasel, ale nejak jsem tu nikde nevycetl, kolik tech okrouzku je

      bude stacit kdyz nakoupim od kazdeho rozmeru dva kusy?

      rad bych si nejdriv vsecko nakoupil a udelal servis, nez nejdriv rozhodit vidlu, zjistit kolik tech okrouzku nakoupit a pak teprve bezet do obchodu, krouzky co zbydou pouziju na dalsi servis

      0 0
      • Concorde  

        Záleží co máš za rok. Já mám někde seznam okroužků na starší rebu race 2008

        0 0
      • mr.nikdo  

        Co mas presne za Rebu?

        On Concorde neco psal, ale zrovna vyse zminovana U-Turn ma par tesneni jinych.

        Jinak nekde na Foru je presny seznam (co a kolik) tesneni do Reby.

        0 0
        • Az29A  

          Reba SL s lockoutem rok 2010

          0 0
          • mr.nikdo  

            Potom urcite plati to, co postoval nize pepek.

            A hledej poradne, protoze nektera tesneni muzes prehlednout ;-).

            0 0
            • Az29A  

              seznam mam, jenom me zajimalo, jestli tam nahodou neni to tesneni nektere dvakrat nebo vickrat … :-)

              vezmu ten seznam pro jistotu dvakrat … kdyz zbyde, nemusim podruhe do kramu :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Neni.

                Kazdopadne si to rozdel, abys mel vylozene jen tu jednu sadu n a stole a men kus za kus. Zjistis, ze Ti nic nebude prebyvat a ani chybet.

                Kdyz jsem je lovil ze sacku, kde jich bylo vice, nektere jsem menil jinak…

                0 0
            • Az29A  

              seznam mam, jenom me zajimalo, jestli tam nahodou neni to tesneni nektere dvakrat nebo vickrat … :-)

              vezmu ten seznam pro jistotu dvakrat … kdyz zbyde, nemusim podruhe do kramu :)

              0 0
      • xshreck  

        Si jí kdyžtak rozhoď, poměř kroužky a máš to jisté .-)

        všechny jsem většinou měl skladem v krámě kam chodím

        0 0
      • pepek  

        21×3,5

        25×2,5

        23×2,5

        22×2,5

        12×3,5

        10×3,0

        25×2,5

        21×3,5

        0 0
    • smeta  

      Tak sem se dneska s nadšením vrhl do servisu reby (RL Solo Air 2013) s tím, že změním i zdvih ze 100 na 120mm. Nakoupil sem potřebné maziva a po rozdělání solo air komory (levá noha) jsem zjistil že to asi nepujde :( čekal sem že na hřádeli bude spacer, který jenom vyndám a znovu všechno smontuju a budu mít 120mm zdvih. U nové reby 2013–2014 už změna zdvihu není řešena spacerem. Máte s tím někdo zkušenosti? sem z toho neštastný, díval sem se na internet ale nikde sem nic moc nenašel

      0 0
      • Kouba_2005  

        Tak to jsi špatně hledal, probíralo se to i tady. Musí se tam cosi vyměnit Kubad tuším psal co. Hledej šmudlo :-)

        0 0
      • pocestny  

        Viz Manuál

        na straně 11, první odstavec)

        „To change the travel in your suspension fork, replace the entire solo air spring assembly…“

        To jsou parchanti ti výrobci. Tyhle pojeby dělají účelově.

        0 0
        • smeta  

          no to jsem četl, ale nějak sem to nepochopil co tím myslí, hledal sem to na stránkách sramu/service ale nic sem nenašel, tak nevím

          0 0
          • bruco  

            Najdi si na SRAMe Spare parts catalog, tam je to rozkreslene aj s popisom dielov.

            0 0
          • skvedo  

            Pro změnu zdvihu musíš vyměnit pístnici, pro každý zdvih je jinak dlouhá. Přepouštění mezi komorami již není děláno drážkou na táhlu, která je při zajetí do zdvihu ucpána těsněním. Toto řešení umožňovalo vyrovnání tlaku mezi komorami v kterékoliv části vnitřní nohy.

            Nyní je ve vnitřní stěně vnitřní nohy drážka, kterou vzduch obteče vnější těsnění na pístu. Když jde vidlice do zdvihu, tak se míst dostane mimo tu drážku a tím se komory uzavřou. Ta drážka je na konci nohou, vyrovnání tlaků mezi komorami je tedy možné jen na dorazu roztažení. Takže aby ti SA fungoval, musíš mít pro kratší zdvih kratší táhlo.

            Kdybys například přidal spacer pro snížení jako u Reconu …, tak odstavíš negativní komoru.

            0 0
            • allrose  

              byl jsi rychlejší,hezky vysvětleno,není co dodat,snad jen cena-asi cena za pístnici 1700kč

              0 0
              • skvedo  

                Ještě bych mohl dodat, že tento nový systém nechává pro všechny zdvihy stejnou velikost komor. U starého provenení se vložením spaceru zmenšila pozitivní komora (a nepatrně negativka) a menší zdvih měl progresivnější průběh. Nyní máš víc možností u menších zdvihů naladit progresivitu, protože nad pístem v maximálním zdvihu ti zůstává víc prostoru, do kterého případně můžeš dát vložky, které se šroubují do víčka pozitivní komory.

                0 0
                • smeta  

                  1700? co je na tom tak drahého? to koupím celý pístek, nebo jenom tyčku? popřípadě kde to koupím

                  0 0
                • scret  

                  anebo, proc to delat jednoduse, kdyz se to da i slozite a zakaznik muze vytahnout dalsi love z kapsy:))

                  0 0
                • scret  

                  btw. jako vazelinu tam ted RS pouziva? doted jsem daval na vidli hustou silik.vazelinu…

                  0 0
                  • allrose  

                    military grease-červená v tubě

                    0 0
                    • allrose  

                      zapoměl jsem dodat-celá pístnice+spodní části do nohy,cenu si pamatuji,ale kde jsem to viděl už ne,projížděl jsem toho spousty sorry

                      0 0
                  • ememem1  

                    kde sa v RS (reba, recon, SID) pouziva vazelina??

                    0 0
                    • allrose  

                      v SA vzduchovce,olej ihned proteče přes kanálek do negativky a nemaže,vidle je pak tupá,trhá se,vazelína vydrží pár stovek km,ale není bezůdržbová

                      0 0
            • vysmátej bajker  

              nestačilo by tu tyčku trochu zkrátit?Pokud ano hodily by se délky pro jednotlivé zdvihy.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Schoscha  

      Půjčil jsem kolo bratrovi a poslal mi MMS s touto fotkou :-(

      Ve vidlici jsem se nikdy nehrabal.

      Je to Reba dual air 2008(9).

      Nevíte někdo co je příčinou vyskočení gufera a jestli to stačí vyčistit a jde to nasadit zpět?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • worlusho  

        To je echt špinavé, kdypak viděla naposledy servis.

        0 0
        • Schoscha  

          Brácha sám neví jak dlouho s tím takhle jel, takže z to dostalo zabrat.

          0 0
          • worlusho  

            Ten molitan má docela dost, ale to je už zažraná špína. Kup „O“ kroužky, sežeň tlumičový olej a dopřej jí pozornost. :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Pan.Fazole  

      Využiju tohle vlákno

      nová Reba 29 RL Solo Air

      Po 2měsících a 1000km mi přijde, že nežehlí tak jak má + mi dneska uteklo asi 50psů.

      Bohužel už si nepamatuju na kolik přišla nafoukaná od RB, ale vím že na SAGu to bylo kolem cca 22%. Jelikož jsem ale nacházel po každé jízdě kroužek až nahoře tak sem dofukoval…

      Dneska foukam 90psi a SAG 14% (83kg) a stejně kroužek nacházim až nahoře pokaždý. Ale tvrdej doraz sem cítil až dneska – vzal sem bike že si budu trénovat v lese nějaký bunny hopy, otočky na předním a podobný cypoviny – po cca 2hod zoufalýho treninku :) půlka vzduchu pryč.

      Čím to – netuším…

      Dost se tu píše o suchých RS vidlicích už z výroby – tak sem si říkal že bych nakoupil oleje a vyměnil. Ale jak je to se zárukou? (to sem tu nikde nenašel tohle info). Jakmile jí otevřu tak záruka padá ? Nebo jenom když bych tam něco pos*al ? Můžu tam u výměny olejů něco pos*at? Jasně odnest do servisu – ale rád bych si to udělal sám, něco se naučil, nemusel nikam chodit apod…

      Podotýkam že moje zkušenosti s odpruženýma vidlicema jsou 2měsíce a 1000km :)

      0 0
      • qik  

        Jestliže je bajk 2 měsíce starý, tak je v záruce – reklamovat. Když do toho polezeš máš po záruce.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pan.Fazole  

        z RB mi Petr Heiník napsal že pravděpodobně došlo k „přepuštění tlaku z hlavní do negativní komory“

        Tak jsem sundal spodní nohy (to že se nemusí sundavat spodní nohy pro vypuštění negativky sem zjistil až poté)

        Vypustil negativku

        Prohlížim…a koukam že 1 molitan pod guferem nějak nesedí jak má (1.foto)

        Za boha sem nemoh to gufero ani vyndat – nakonec se ale zadařilo. Molitan se nějak dostal (nebo už tak z výroby byl) primo mezi vidlici a gufero (2.foto).

        A teď budu shánět posranej molitanovej kroužek protože ten stávající je nákej marnej (3.foto)…

        0 0
        • xshreck  

          Proto to bylo lepší poslat někam hned…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • alinceb  

      Jaký servisní kit mám koupit na Rebu RL 2009? Bude pasovat tenhle ? Píší tam ročníky 2012–15, tak nevím…

      0 0
      • podvlada  

        Těžko říct, obrázek může bejt ilustrační a když napíšeš jim, tak můžou taky vědět prd. Jestli jde jen o těsnění bez gufer, tak bude asi jistější je sehnat po svym, což mě se povedlo asi za 15Kč :)

        Jinak přijde mi zvláštní ten rozsah – mam dojem, že poslední modely mají dělanou jinak tlumící nohu a vzduchová část se musí pro změny zdvihu měnit celá, pochybuju tedy že by tam byly pořád stejný těsnění…

        0 0
      • scret  

        stiraky budou sedet, molitan krouzky taky:) tesneni netusim, ale taky je vetsinou kupuju nekde jinde…

        0 0
        • alinceb  

          Koupit jinde určitě půjdou, ale já bych chtěl vidli rozebrat a hned zas složit. Leda by někdo měl rozpis o-kroužků, které do ní patří…

          0 0
        • alinceb  

          Tak komplet sadu mají v mém oblíbeném servisu za 350,–. Na model 2009 by to mělo sedět, takže se asi vykašlu na shánění kroužků a gufer zvlášť a bude…

          0 0
          • podvlada  

            Tak je fakt, že když to nechceš schánět ze dvou zdrojů a ještě si molitany střihat sám, tak asi vyjde jednodušeji a asi i levněji ten komplet. Já měnil jenom těsnění, protože molitany i gufera byly pořád v pohodě (odtrh taky pořád na jedničku) tak jsem měnil jen těsnění, protože 1) jsem to chtěl zkusit :D 2) utíkala negativka 3) asi si to už zasloužila za tu dobu.

            0 0
            • alinceb  

              Jak poznám, že gufera jsou ještě v pohodě? Vidle je kupovaná jetá 10tis. km, a jestli byla gufera měněná, to netuším…

              0 0
              • podvlada  

                Nejsem odborník, ale řekl bych, že dokud nemaj poškozený břity (aby netahala bordel dovnitř) a jsou pořád měkký a hladký (nedrolí se) tak neni třeba. Zatim jsem u žádný vidlice gufera neměnil, zřejmě toho tolik nenajezdím, nebo nejezdím tolik v bordelu, nebo jim svědčí otírání a silikonovej olej.

                0 0
                • pepek  

                  Stačí jet jednou v –15 a je problém. Ale to už snad teď nehrozí.

                  0 0
                  • RomanH  

                    ani si nemyslim, ze v –15, to je vetsinou suchej vzduch. Horsi je vetsi vlhkost a tak –3/-5, kdyz to zacne na nohach primrzat.

                    0 0
                    • pepek  

                      Ale v –15 ti stará guma co? No tvrdne, ku*wa tvrdne.

                      0 0
                • mr.nikdo  

                  Tak 2–3 roky a urcite bych menil. 10 tis. je podle mne moc.

                  Ten rozdil poznas.

                  0 0
              • scret  

                jestli ma vidle 10tkm, pro klid duse bych je osobne vymenil… u Foxu OB se to poznalo jednoduse, zacal z toho chcat olej.. u jinejch vidli to chce podle citu:)

                0 0
                • allrose  

                  někdy naopak nová gufera kroužkovala(2× šedivá)u rs,stačilo stáhnout pružinku a bylo ok,ty černý mi přišly lepší

                  0 0
                  • scret  

                    nemluvim o krouzkovani, to je zcela normalni, i z duvodu vetsiho mnozstvi mazadla…

                    0 0
                    • allrose  

                      rozumím,myslel jsem,že propouštěla olej z nohy ven..vnější břit vypadal ok(molitánky byly čistý)

                      0 0
    • Miramar  

      Jeden takový rychlo dotaz,jak se mění lanko v zamykání Pushlock?Nemůžu přijít na to kudy tam to lanko strčit:-D

      0 0
    • alinceb  

      Včera jsem udělal svůj první kompletní servis Reby DA s MC. Koupil jsem servisní sadu, vyměnil všechna těsnění, která jsem viděl, ale něco mi zbylo – je to normální? Jediná věc, kterou jsem nerozebral, byl MC (ani nevím, jestli to jde).

      Jen pro pořádek:

      Všechna těsnění jsem namazal silikonovou vazelínou.

      Do spodních nohou zespod jsem dal shodně 5ml 15wt oleje.

      Do tlumící části zvrchu 123ml 5wt oleje.

      Pružící část jsem uvnitř namazal vazelínou.

      Na vzduchový pístek přišlo cca. 1–2ml Fox Fluid (RedRum se už nedá sehnat).

      Stíráky jsou opět uvnitř namazané vazelínou a molitany pod nimi napuštěné Fox Fluidem.

      Podělal jsem něco? :) Vidle se tváří celkem funkčně…

      PS: Zespod vytahl takový hlenovitý svinčík (ani to nepřipomínalo olej) – tzn. že servis ta vidle asi dlouho neviděla, co?

      0 0
      • scret  

        na pistek muzes dat klidne vic… ja davam kolem 5ml

        jinak zrovna asi pred mesicem jsem MC jednomu klukovi rozebiral, tekl…

        0 0
        • alinceb  

          Tekl kam? Nahoru? Tenhle taky možná trošku teče…

          0 0
          • scret  

            nahore u „lockoutu“… je tady na to cely vlakno…

            Muze za to jedno nebo dve tesnenicka…

            Btw. bral jsem dve, tak ti jedno muzu venovat:)

            0 0
      • mr.nikdo  

        Co ti zbylo? Jaka tesneni?

        U Turn ma 1–2 tesneni v jinem rozmeru.

        Menil jsi tesneni, ktere je na pistku a jezdi po tahlu? Je male a neni videt.

        Proc jsi vnitrek pruzici casti mazal vazelinou? Jako kterou cast? Kdyz stejne nad pistek das olej…

        0 0
        • alinceb  

          Měnil jsem všechna těsnění, která jsem našel. I ta uvnitř, která jezdí po táhlu. Vazelínou jsem mazal to, co v manuálu psali, že se s ní má namazat…

          0 0
      • allrose  

        tak jsem otevřel sadu RS rl,že přetěsním vzduch(2014),a s hrůzou jsem zjistil,ze sada obsahuje věci jiné a v jiných počtech a jiné chybí-na píst asi 20×3.5 2× / 21×3,5 1×- dobrej chaos(vidli jsem ještě neotevřel,jen příprava)

        nemáš rozpis toho co obsahovala tvá sada?

        přijde mi,že do pytle házeli co jim zůstalo za nehty

        0 0
    • Pan.Fazole  

      Využiju tohle vlákno:

      O víkendu sem komplet rozdělal REBU 29 2014 přemazal a vyčistil. O kroužky sem neměnil.

      Po 30km (který byly bez problému) jsem šel na tvrdej doraz, ale kroužek co ukazuje využití zdvihu skončil cca 2cm od konce. Prostě jak kdyby místo zdvihu 100mm bylo najednou 80mm. + nefunguje zamykání z řidítek – ať odemknu nebo zamknu tak je stále oteveřená. Jinak ale běhá dobře.

      Nemůže to bejt málo olejem v tlumení? Popravdě přesný množství sem nehlídal – co sem z ní při rozborce vylil to sem tam i nalil.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        „Popravdě přesný množství sem nehlídal“

        tak vidis, zrejme jsi prisel na onen problem:)

        0 0
        • niky79  

          Ale také píše: „co sem z ní při rozborce vylil to sem tam i nalil“ :))

          0 0
          • scret  

            pak nechapu proc delat servis:))

            0 0
            • Pan.Fazole  

              tak olej ve spodních nohách a vazelínu jsem dával novou , ale ten olej do tlumení se mi nechtělo právě odměřovat tak sem to jenom odlil vedle :) asi chyba no.

              Ale je mi divný že to drželo těch 30km , i na ten plnej zdvih sem se dostal, ale pak se „něco“ stalo…

              mno podívam se večer na to množství oleje a uvidim

              0 0
              • scret  

                nezamykani by teoreticky mohlo souviset s tlumicim olejem – rozhodne davat novej a spravny mnozstvi…

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Mozna jsem to tady psal, ale takhle jsem servisoval vytecenou Rebu.

                  Sranda je a byla v tom, ze po sborce a spravnem mnozstvi oleje porad nezamykala. Po asi tydnu, slo kolo na znovu projeti a vidle zacala zamykat. Mezitim na to nikdo nesahl. A ne, lankem to nebylo.

                  Tady mu na 90 % uz utekl olej v tlumeni – doraz.

                  0 0
                  • scret  

                    takze to blbe udelal:)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Ne nutne. Jak jsem psal dole – uz proste dojebal kralovskym zpusobem o Krouzek.

                      0 0
                  • Pan.Fazole  

                    jj souhlas, taky si myslim ze cast oleje utekla do spodních noh, dávalo by to smysl. Akurát teď sem bez nářadí tak až příští víkend to dam do kupy a budu vědět. Zatim jezdim decentně tak jak je :)

                    To že je ta vidlice ještě rok v záruce radši ani nezmiňuju, to bys mi dal :)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      To bych napsal rovnou, ze jsi mam*…

                      Ja bych s tim tedy nejezdil, ale jak myslis.

                      0 0
              • allrose  

                „nově“ udávají množství oleje v mm na sramu

                0 0
      • bimjeam  

        Ja mám rovnaký problém, akurát som nič neservisoval.

        Ubudlo mi 2cm zdvihu.

        Predpokladám, že bude asi olej v negatívnej komore

        0 0
      • mr.nikdo  

        Olej, ktery jsi vylil, ten stejny, jsi nalil zpet?

        0 0
        • Pan.Fazole  

          jop

          0 0
          • pepek  

            a v čem tedy ten servis spočíval?

            0 0
          • mr.nikdo  

            No ty vole.

            Takze velka pravdepodobnost, ze Ti mohl pretect olej v tlumeni – tzv. prochcat.

            Protoze jsi uz tak podelane a opotrebovane tesneni jeste vice ponicil.

            Nemluve o tom, proc se asi ten olej meni? Nevis?… Proc ho asi menis v aute?

            Pokud pominu to, ze jsi nalil olej naprd zpet mas 100% malo oleje ve vnitrnich nohach. Vsechen nikdy ven nedostanes – neco vymyjes.

            Radil bych TI jednu vec – davej kolo do servisu, nez provedes neco podobneho znovu.

            0 0
            • scret  

              proc tak zhurta na nej?:)

              0 0
            • Pan.Fazole  

              Tak to hold rozeberu znova no. Dam novej olej se správnou výškou a vyměnim těsnení – o co de – chybama se člověk učí.

              Jen sem se chtěl zeptat abych nedělal něco zbytečně.

              Btw: tlumičovej olej na autě moc často neměnim a tenhle co sem vylil měl nalítano necelejch 2k km a byl jako novej, krásně čisťounkej

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tlumicove oleje se na aute snad nemeni vubec.

                Si to projed vsechno tady a uvidis, ze se meni.

                Proc jsi to tedy servisoval, kdyz mas jen 2 tkm? Jinak Reba je doporucovana cca kazdych 80 h – jako udelat servis.

                0 0
                • Pan.Fazole  

                  Hm – jestliže mam průměrnou rychlost 15km/hod tak mi to dělá po 80hod 1200km. Asi jezdíš rychlejc, ***** rychlejc :) když 2000 je pro tebe „jen“. Sorry musel sem si rejpnout.

                  Jo už sem si našel že ty tlumičový oleje časem degradujou – to sem nevěděl mno.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Klidne si rypni, ale bohuzel jsem psal: Doporucovana.

                    Sam servis delam 1 x za rok. A to je vlastne takove minimum.

                    A poznas to. Chod te vidle pomalu degraduje, stejne jako razeni. Takze vzdy po servisu je to skok jako prase.

                    Spis se do nich mimo jine uvolnuje bordel. 100% ten olej nebyl uplne cisty. Vem si, ze zrovna u Reby jezdi guma po zeleze – takze se nejspis i obrusuje primo do oleje. A pres stiraky taky neco malo dostane do vnitrnich nohou.

                    0 0
                    • scret  

                      navic po zabehnuti se doporucuje servis, prave kvuli treba nejakym sponam, bordelu atd. z vyroby..

                      0 0
                    • Pan.Fazole  

                      právě se mi zdálo že to už neni ono tak sem to dělal – bylo hnusně – ideální čas.

                      tak sem si na sramu pohledal servisní návod a tam píšou po 50hod odservisovat spodní nohy a po 100hod vyměnit ten tlumičovej olej – jen tak pro info

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        No vidis. Ale spodni nohy servisujes tak, ze je stahnes, vycistis vnitrky, namazes molitany (ktere predtim vyperes), natahnes nohy a das olej.

                        Ja bych na tom, dokud neudelas servis poradne, nejezdil.

                        Odkud jsi?

                        0 0
    • alinceb  

      Mám dotaz. Nějaké Reby jsem už sice odservisoval, ale úplně dobře se nevyznám.

      Mám tu „Rebu“, která má ale zespod kus duté spodní nohy (jako to má SID). Váží asi 1490g. Co je to zač? Je to vůbec Reba nebo Sid s polepema Reby? Hlavně mi jde o to, jestli půjde přestavět na 120mm (teď 100mm).

      Díky za pomoc…

      0 0
      • allrose  

        zkus pohledat podle serivého čísla,

        (co další znaky -systém,velikost ..,)

        jednodušší rozebrat a zjistíš,předělat jdou i nové,ale za jiné peníze

        0 0
        • alinceb  

          Je to 26" DA ještě s rovným krkem. Je to ta předposlední verze vidlice s DA (dle polepu). Má už vystouplá futra. Má Motion Control.

          0 0
          • mr.nikdo  

            To muze byt i Reba, ta pod 1500 nejak byla. Reba dute nohy mela.

            Predelat by mela jit. Nejrychleji to poznas, kdyz to rozeberes :-D.

            0 0
      • Jery01  

        Reba 2012? Předělat by jít měla, jako jedna z posledních..

        0 0
        • alinceb  

          Má zespod dutý nohy?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Vsechny DA Reby jdou predelat – normalne Spacer. Dokud je Reba DA, jde predelat.

            A ano, 1–2 rocniky Reby maji dute nohy. Jezdi na ni kamos, treba.

            0 0
            • alinceb  

              Mi šlo spíš o to, jestli to není „přelepenej“ Sid – ale zas kdo by přelepoval lepší vidli na horší…:)

              S tou změnou zdvih teda nevím. Měl jsem za to, že některé Reby šly jen 80–100mm, jako to má Sid.

              0 0
              • mr.nikdo  

                DA Reby mely prakticky stejne streva od nejak 2009 do 2012… Ty dute nohy jsou stejna streva, jen jine spodni nohy, ktere se pak zacaly davat na SA.

                SIDky mely prave v nejakem obdobi tusim 2010–2012 jen 100 mm. SA uz jdou zase nejak vys, pri zmene patrony.

                Bud pouzij seriove cislo aneboto proste rozdelej a uvidis.

                0 0
                • alinceb  

                  Podle toho s/n se to dá zjistit kde? Zkoušel jsem hledat, ale nenašel nic relevantního…:(

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak ji rozdelej. Za tu dobu jsi ji mohl mit rozdelanou a slozenou uz 10 krat. Tady staci sundat spodni nohy, vytahnout vnitrek vzduchove a je to.

                    0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak ji rozdelej. Za tu dobu jsi ji mohl mit rozdelanou a slozenou uz 10 krat. Tady staci sundat spodni nohy, vytahnout vnitrek vzduchove a je to.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Se mi v tom nechce vrtat…:) Navíc teď jsem v práci a vidle je doma. Takže můžu zjišťovat co a jak, než se do toho pustím…

                      0 0
                      • alinceb  

                        Tak jsem se do toho včera pustil. Uklidil jsem stůl, připravil nářadí a oleje, našel si na stránkách SRAMu manuál, vypustil vzduch z obou komor a že začnu rozebírat. A KU*VA! Matka na ventilku negativky je zapuštěná hluboko v noze a já nemám trubkový klíč. Kouknu na hodinky a bylo 20:57, přičemž Bauhaus zavírá v 21:00…:(

                        Tak zas někdy jindy…

                        0 0
                        • xshreck  

                          klasická trubková 10 a na to 13 gola a šup šup šup :-D

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
        • Petr L2  

          Novější Reby nejdou předělat?

          0 0
      • alinceb  

        Tak jsem to konečne rozebral a složil, ale…

        …našel jsem si tabulky plnění MC u jednotlivých modelů a u Reby RL píšu 123ml. Tak jsem to tam naládoval a při zašroubování MC to zašlo téct přes okraj a lock se nevrací. Netušíte někdo, jestli se do téhle Reby dává třeba stejně jako do SIDa 120mm? Konstrukčně se to tváří podobně a u SIDa píšou 106ml…

        0 0
        • alinceb  

          Tak už jsem to našel v jiné diskuzi. Tabulkově to má být 106ml, ale je to moc. Tak jsem dal něco mezi 90 a 100ml a zamyká v pohodě…

          0 0
    • xshreck  

      Dotaz. Pokud mám na Motion control točítku psané Compression, ale páčka locku (pushlock – plast + hliník) je klasická on/off.

      Pokud dám páčku se štelováním komprese, půjde na vidli štelovat. Nebo to tam je psané jen tak a je to prostě on/off :D

      jedná se o Rebu RL 29" DualAir + Motion Control, nevím co to je za rok – odhaduju 2012.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Urcite muzes stelovat jak na vidli, tak na ovladani.

        Na RB je jeste tusim SL a ta ma Ten druhy lock, ktery ma stelovani na sobe a zaroven mas gate i na vidli. A vlastne porad stelujes gate :)

        0 0
        • xshreck  

          Eh?

          externě štelovací gate mám na staré rebě. Stejně tak jakože má jiný lock.

          Zajímá mě tahle kombinace.

          0 0
          • mr.nikdo  

            To k sobe asi moc nepasuje :-D.

            Takhle jsem se citil, kdyz jsem si koupil vidlici na kolo (silnice) a zjistil jsem, ze tam nepujde) :-D

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Vítekbiker  

      Potřeboval bych poradit. Chystám se na servis vidlice RS REBA RL 29" DUAL AIR. Prošel jsem celé fórum a jsem z toho docela zmatený. Nemáte někdo návod jak servis udělat a co všechno bubu potřebovat? Děkuji moc

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • bOB_iK1  

      Dovolím si oživit vlákno.

      Rozhodl jsem se vyměnit olej v mojej Rebě 2013 RL SoloAir 15mm a při skládání jsem narazil na nějaké problémy. První byl s množstvím oleje v tlumení. Předepsané množství je 106ml ale když ho tam naleju, tak mně pak nejde zvrchu zasunout ta plastová regulace odskoku a musel sem snížit množství na cca. 80ml abych to vbc. zašroubal. Starého oleje tam bylo cca. 75ml ale zdálo se mně to právě strašně málo, když tady každý dává přes 100ml. Je to normální? Když jsem to plnil, tak píst sem měl vytažený uplně důle. Ale možná stym souvisi druhý problém. Po zkompletování jsem chtěl nasadit štelovátko odskoku a .. nenasadil. Myslím že ho ani nenasunu na "O"kroužek a když jsem to zkoušel prvně, tak z tama jak kdyby odfouklo trochu vzduchu, pak už to enom gumově pružilo ale nasadit to nešlo. Napadá mně jedině ještě ubrat oleje z tlumení ale než to budu zase rozebírat tak se chci zeptat, jestli to nemůže být něco jiného. Jinak sem dával na pístek klasicky 5ml 80w a do spodních noh 5ml 10w. Díky za rady.

      0 0
      • biker jura  

        nalej olej do tlumení a několikrát pístnici zasun a vysun, případně pokud už to máš složené a nalívaš až jako poslední, tak vidlicí zapruž, tím se právě tlumíci olej dostane kam má a (vzduch z pod pístu jde do pryč) a tlumení už nasuneš. taky pozor na to, že je vidle defaultně zamknutá, tedy při zasouvání musíš třeba klíčem držet lock odemknutý.

        0 0
    • bOB_iK1  

      Díky za radu, pomohlo to, hlavně nato defaultní zamčení sem zapoměl. Už šlape jak má :) A stym štelováním odskoku se to mělo tak, že sem měl otočené horní nohy oproti spodním o 180° a tudíž sem strkal to štelování do vzduchové komory místo do tlumení :) .

      0 0
    • 01carbon  

      Reba, SID 29 SA 2014 – pod šrouby zespodu vnějších noh je tvarová podložka ve které je plastová podložka. Obě podložky jsou součástí servisního kitu. Co tam dáváte v případě jednotlivě kupovaných o kroužků?

      0 0
      • allrose  

        plast. podložky používám opakovaně,nic neteče

        asi by tam šel 8×2

        0 0
    • JaMull  

      Dotaz k tomu tvému taháku. Podle oficiálního návodu se do levé nohy olej zvrchu neleje, proč ho tam leješ?

      A za druhé, nejde mi vyndat z vnitřní nohy tlumící patrona. Segrovku jsem sundal ale at tahám jak tahám…nic. Používá u toho někdo násilí?

      Dik moc.

      0 0
      • allrose  

        Do dualair olej se leje,nad pístek

        Tlumící patrona tam není,pouze plast s o-kroužky a pístnice

        Krouživým pohybem a tahem

        0 0
      • allrose  

        Do dualair olej se leje,nad pístek

        Tlumící patrona tam není,pouze plast s o-kroužky a pístnice,podívej se na pdf s rozkresem dílů

        Krouživým pohybem a tahem

        0 0
    • palo7  

      přidám sem dotaz: dá se levně a jednoduše předělat ovládání z řídítek na ovládání na vidli? Mám možnost asi dobře koupit Rebu 2016, ale s ovládáním na řídítkách a ten hnus tam nechci a stejně vidli v podstatě nezamykám. Díky

      0 0
      • Petr L2  

        vyhledávej pečlivěji, už to tu bylo asi třikrát

        https://onedrive.live.com/?…

        Ještě jednodušší variantou je jak tu kdosi vtipně zmínil – prostě to lanko na vidlici zablokovat v otevřené poloze, zbytek vedení a ten vergl na řídítkách zahodit a je po problému :-)

        0 0
        • palo7  

          díky, ale fakt asi nevím jak zadat ta správná slova, nějak se mně to nedaří najít :-(. Ten odkaz je podle mně zásah do vidlice a teda nevím jestli by tím nepadla záruka? Prodejce kde bych vidlici chtěl vzít, právě tvrdí, že se musí vyměnit vnitřek, že jednoduše to šlo jen na starších typech.

          0 0
      • sojda79  

        máš SZ

        0 0
    • makimaki  

      Chtěl bych požádat o radu – mám vidlici Rock Shox Reba 2010 (29", zdvih 100mm) a chtěl bych vyměnit olej, gufera a stíráky a scháním servisní sadu pro tuto vidlici – asi správně by to měla být 11.4310.290.000 (stíráky cca10mm), ale většina e-shopů nabízí 00.4315.032.080, kde jsou jinak vysoké molitanové stíráky (cca 6mm). Nebude se ten nižší molitan nějak při montáži a provozu shrnovat? Nebo na tom nezáleží, neřešil jste to někdo? Díky za rady.

      0 0
    • MiroHo  

      Ahoj,mám teď na repas v servise Rebu RL 2016 a mechanik mi tvrdí,že má jenom šedé gufera,objednal pro mě černé a ty mu tam prý nesedí,má někdo podobnou zkušenost?Já bych tam chtěl právě ty černé,které tam byly teď.

      0 0
      • allrose  

        tak nech ty staré,2 roky vydrží..s těma šedivýma nemám dobrou zkušenost,tahaly olej,ale mohla to být chyba kusu :) 1× 32,1×28

        0 0
        • MiroHo  

          Ony už tam ty původní právě jsou dva roky,takže už bych je chtěl vyměnit,ale za černé prostě:-)

          0 0
          • allrose  

            Černý jsem nesehnal,tak jsem vrátil původní a byly v pořádku a kolo prodal..tak ti neporadím

            0 0
            • MatS  

              Na jejich narazeni zpet pouzivas origo nastroj nebo nejaky samo domo udelatko? Taktez na jejich vytazeni takovy te plochy nastroj podobny lzicce?

              0 0
      • tomxxx  

        Já mám zkušenost, že na 2016 rebě neseděly černý moc hezky ani z výroby. Otázka je, co myslí tim, že neseděj – moc nebo málo? :D

        Jinak pokud jsou stíráky a molitany nepoškozené, po pečlivém očištění je měnit nemusíš (taky záleží kolik na tom je najeto za ty dva roky)

        0 0
        • MiroHo  

          Říkal,že tam jdou moc lehce,což nechápu když jsou na Rebu určené,objednával" tyto":http://www.cyklozitny.cz/…a-2927b-a,já jsem ještě našel tyhle by taky měly být černé a pasovat.

          EDIT: Teď koukám,že jsem se upsal v ruce,mám Rebu 2015,respektive kolo je seriovka 2015,tak předpokládám,že vidlice bude stejný ročník.

          0 0
          • MiroHo  

            Ještě jednou ty odkazy

            Objednal:

            http://www.cyklozitny.cz/…reba-2927b-a

            Našel jsem:

            http://www.cyklozitny.cz/…reba-a3-2014

            0 0
            • tomxxx  

              Nevidim jakej je rozdil. I v zahranici to prodavaj jako servis kit pro Rebu…oboje

              Ale v rozhresu dilu uvadej jen sadu s cislem 00.4315.032.420 (tu co si nasel)

              Tu co koupil rock shox vubec neuvadi.

              Muzes napsat na facebook rock shox nebo na mail, jestli sada s cislem 00.4315.032.611 se­di do reby solo air 2015. Jednou sem jim psal a mile komunikovali.

              0 0
              • tomxxx  

                tak jsem to asi našel. To co koupil je pro boost vidlice 27+ a 29 boost. Žitnej to dokonce píše, jen sem to z toho nepochopil 2927+B znamená boost…

                0 0
                • MiroHo  

                  Aha,no ten popisek co tam mají je dost nesrozumitelný,ale moc dík za pomoc:-)

                  Ale tento by měl být v pohodě ne?

                  http://www.cyklozitny.cz/…reba-a3-2014

                  Já stejně nechápu,že se s tím ještě nesetkali,že někdo chce černé gufera,ty šedé se dávaly když měla Reba ještě zlaté nohy.Takhle když má černé vnitřní i vnější nohy,tak by tam ty šedé byly jak pěst na oko:-)

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Jo ty jsou správný.

                    Tak záleží jakej je to servis. V praxi v malym servisu se nemusíš s se servisem reby hned tak setkat, navíc co všechno musíš znát je docela voser, výrobci maj mnohdy ve značení bordel, viz přesně tohle. Žitnej a označení na pěst.

                    0 0
                • allrose  

                  to by mohlo být…jukni na bluta,měl vycházet z reby..pokud nekecám

                  0 0
          • allrose  

            od roku 2012–2016 – A1-A5 tak ta druhá postovaná by měla být ok-A3

            ale neříkám ,že první je špatně..na mobilu toho moc nevidím v rozkresu dílů

            0 0
            • MiroHo  

              Ok, moc díky..Řeknu mu ať zkusí ještě objednat ty druhé.,kdyby jsi měl ještě čas,tak se zkus prosím podívat na ty první…

              0 0
        • MiroHo  

          Jo a jinak za ty dva roky má najeto cca 7000km…

          0 0
        • 01carbon  

          přivěsím – dle tel. s Žitným někdy z loňského jara kdy jsem se u nich ptal na chybějící hliníkovou podložku v orig. servisní sadě a rozdílu mezi šedými a černými – jsou ty černé gufera lepší.

          0 0
    • kadlec  

      Optam.se tady: vsude se pise, ze nova reba ma malo oleje ve.spodnich nohach. Chtel bych tam trochu pridat. Staci dole povolit srouby, poklepat a odrazit nohy, vyndat sroub, malinkato stahnout nohy a dat olej?

      0 0
    • kadlec  

      Kuva, zacinam se ve vsech tech tematech ztracet, mam Rebu A5 (rok asi 2015) a ted nevim, zda nad vzduchovej pistek patri olej nebo vazelina?

      0 0
      • novas752  

        Kdyz tam das oboji nic nezkazis. Vazelinu na tesneni a zeshora nejake 2–3ml oleje.

        0 0
        • kadlec  

          Na tesneni mam sram butter, ok? A nad pistek prevodovy olej 80W? Redrum a fox fluid se snad neda sehnat. Fox fluid maji asi jen v kyblu, nic malyho.

          0 0
    • yaris1  

      Ahoj, prosím o radu, kterou sadu těsnění můžu použít na servis vidlice REBA z IQ ročník 2014 (se zlatýma nohama viz můj profil). buď 00.4315.032.080 , nebo 00.4315.032.420 ? Je mezi nimi vůbec nějaký rozdíl? Díky

      0 0
    • divergentní  

      Nevíte někdo náhodou, kde v Českých Budějovicích sehnat o-kroužek 10×3 NBR 60? Všude mají jen tvrdší (NBR 70).

      0 0
    • hans75  

      Ahoj, je tady nějaká dobrá duše, co by mi dokázala vysvětlit konstrukci „Air shaft“ – REBA Solo Air. Buď jsem volaký zmatený nebo je něco blbě. Servis si dělám sám, už asi potřetí. Ale mám dojem, že vloni i před loni jsem rozebral a složil vzduchovou vnitřní nohu a hned jsem ji mohl natlakovat. Bez vnějších nohou. Letos mi při tlakování utíká vzduch vnitřkem té osy. Zespoda je tam takový křížek, jakoby ventilek, ale není to ventilek. Nehýbe se. Víte někdo vnitřní konstrukci osky a význam? Když vidli složím komplet, tak ji samozřejmě natlakovat můžu. Utěsní to zespoda ten šroub s rozlisovaným těsněním, ale moc se mi to nezdá.

      Otázka. Když mám normální (novou, funkční) Rebu Solo Air, složené vnitřní nohy, bez osazených vnějších, tak mohu to natlakovat nebo ne? Má tou oskou spodkem utíkat vzduch nebo ne?

      Předpokládám, že „bumper cone“ dělá jen doraz, žádné těsnění. V servisních sadách, na výměnu, nebývá.

      0 0
      • novas752  

        Uvnitř pístnice je skutečně ventilek, buď je povolený nebo je potřeba ho vyměnit. Jádro autoventilku.

        0 0
        • hans75  

          dík, no jak jsem to dopsal, tak mi došlo, že tam přece jen „ventilek“ asi bude. Jinak by to nešlo zatěsnit. Je to dost hluboko, večer zkusím, budu si muset vyrobit nástroj.

          0 0
    • milmat  

      Mám Reba RL 29 na Trek X-Cal 29 z roku 2011. Nikdy jsem na té vidlici nedělal servis. Jako nic špatného na ní teď není, ale podíval jsem se na servisní videa, tak bych snad nějaký ten servis zvládl i doma. Chtěl jsem zjistit, co je to přesně za vidli, tak jsem zadal SN na webu RS (https://trailhead.rockshox.com/en/search/), ale ten hlásí, že nic nenašel.

      Takže teď nevím, jakou sadu na repas mám pořídit. Díky za rady.

      Zajímavé je, že mám ještě druhé stejné kolo a i SN na vidlici toho kola na RS nenajdu. Ani na jednom se nic neměnilo nebo o tom nevím.

      0 0
      • novas752  

        RockShox spare parts catalog, najdi si v seznamu tvojí verzi a rok, pod rozkresem máš popis náhradních dílů. Za těch 10 let by si to asi nějakou tu kompletní repasi zasloužilo. Gufera si doma bez naražeče asi nevyměníš, jinak na tom nic těžkýho neni, stačí kouknout na pár videí, prolistovat manuál a udělat to podle toho.

        0 0
        • Slavik  

          Doteďka jsem servisoval 2 Reby 3× ročně bez naražeče. Je to nice-have-tool. Není nutně mít třeba k servisu, ale už jsem si ho koupil :-)

          0 0
          • scret  

            A jak jsi vymenil kl. pouzdra? Prtze novas752 zrejme nemyslel gufera, ale pouzdra…:)

            0 0
            • novas752  

              Gufera. Kluzná pouzdra nejsou součástí normálního servisního kitu a u novějších vidlic už ani oficiálně vyměnitelná nejsou – když už je poškozené kluzné pouzdro, bývá zároveň vydřená i povrchovka vnitřní nohy a tu si doma tuplem nepřelisuje (pokud to neni dvoukoruna :-) ), to neumí ani drtivá většina servisů a oficiálně se to taky nedělá. Celý nový díl (vnitřní nohy, korunka, krk) bývá tak drahý že se to vyměnit moc nevyplácí.

              0 0
              • scret  

                Ano, to vim, nicmene ma vidlici 10 let starou a tam se tusim jeste kluzna pouzdra vymenit dala…

                Pokud jsi skutecne myslel gufera, tak na to neni vubec nic tezkeho a nejake spesl pripravky na to nepotrebuje…

                0 0
                • milmat  

                  Už jsem vše dohledal a objednal sady na výměnu. Díky všem za pomoc. Největší problém bylo zjistit, co to přesně mám za vidlici, protože na webu jsem přes S/N nic nenašel.

                  0 0
            • MatS  

              Na gufera narážeč od Unioru za 230 Kč nebo si udělat přípravek z plastových trubek.

              https://www.spoke.cz/…ene-vidlice/?…

              0 0
        • milmat  

          Ještě otázka na ty gufera. Původně mám ve vidli jen to šedé (dust) a pak cca 1 cm široký molitanový kroužek. V náhradní sadě jsou ale gufera dvě: jedno oil a druhé dust. Ten molitan je pak výrazně užší. Na výšku je ta náhradní sada asi stejně vysoká. V návodu je je instalace oil, molitan a pak dust gufero. Rozumím správně, že tam místo původního jednoho gufera a vysokého molitanu dám 2 gufera a úzký molitan?

          0 0
          • MatS  

            A mas spravny servisni kit na tvoji vidli? Myslim model a modelovy rok.

            0 0
            • mr.nikdo  

              DA mely vysoky molitan. Puvodni kit ho vysoky mel. Ted uz par let i do kitu na DA davaji molitan na SA. Nemas sanci.

              A ani na Ali jsem puvodni molitan nenasel.

              Na jedne DA vozim normalne ten uzky molitan. Nohy uz podrene mela…

              0 0
            • milmat  

              To si jistý vůbec nejsem, protože vidle je z mého X-Cal 29 r. 2011 (máme doma dva). Když jsem zkoušel zadat S/N na jejich web, tak mi to házelo u obou vidlí, že je nezná a že se možná jedná o nějaký replacement. Což je blbost, je tam od nového kola bez výměny. Pokud se dívám na Rebu 29 RL, tak jsou tam jsou jen A6,7,8 – které jsou novějšího data (?). Kit jsem pořídil tento:

              https://www.koloshop.cz/…ra-32mm.html

              Dokonce i ten popisek k tomuto kitu se liší u různých prodejců, co se týče uvedených roků.

              0 0
              • 01carbon  

                ten kit rekli ze je ok u zitneho. od endurobearing mam take dve gufera (ale kazde vysoke jen 5mm – atyp co jsem do te doby nevidel) – nad sebou

                0 0
    • Cryzyy  

      REBA DA asi model 2004 (?) na kolo pro děti, udelal jsem servis, ale porad nechodi tak hladce jako SiD DA (2002, ještě 28mm nohy), když vyzkouším jednotlivé části zvlášť tak se mi zdá, že všechno krásně chodí, po složení a nafouknutí na nizkej tlak je tam v porovníní se SiDem o dost větší odtrh…pro dospělého by to asi žádnej problém nebyl, ale na 30 kg dítě si nejsem jistej, respektivě v porovníní s tím SiDem to tak hladce nechodí – má někdo tušení zda je to vlastnost, nebo na co se podívat ?

      0 0
      • mirorek2  

        když nasadíš jen nohy bez patron, chodí to jak?

        0 0
        • Cryzyy  

          tuhle varinatu jsem nezkousel, nechtelo se mi vylejvat novej olej, ale vyzkousim…

          0 0
          • mirorek2  

            když jsou problémy, zkouším to nejdříve bez gufer, pak s a bez patron a přidávám

            obvykle už to takto drhne na „sucho“ holé

            zkus fox gold na mazání spodku, obvykle mi to docela pomůže

            a nové maxima oleje jsou taky super do tlumení, ono se to posčítá nakonec

            0 0
            • Cryzyy  

              Díky vyzkouším, r.s.p. Gold je ten samej olej ? na O kroužky používám r.s.p. Slick Kick… Já právě předtím dělal toho SiDa, z kterého jsem byl úplně nadšený, jak krásně pod 25kg chodí, tak jsem s REBU postupoval stejně a koukám, že výsledek stejnej není :o)

              0 0
              • MatS  

                Píšeš, žes dělal servis, ale nespecifikuješ, jestli jsi to jen rozebral a vyčistil, nebo jestli jsi i měnil těsnění a gufera. Ono ačkoliv ty gumový díly vypadají a chodí OK, tak ty vůle díky opotřebení můžou způsobit zhoršený chod. Určitě bych začal gufery.

                0 0
            • Cryzyy  

              Dneska jsem udělal nějaké pokusy, rozborka, nova gufera, puvodni o kroužky, složení, zkoušení po častech, olej r.s.p. gold, složení, rozborka, předchozí nové o kroužky, vyzkoušení po částech, složení…

              V podstatě ± pořád to samé, ale když nedám olej do MC tak to vypadá použitelně, i když nechodí tak hezky jako současnej Sid.

              Reba je nafoukaná na cca 15 psi pro jezdce 30kg + 8kg kolo – testováno bez kola, proti současnému Sidu.

              Nemá někdo prosím tušení, jak na tekoucí MC nahoře u osičky ? (ono tam teď oleje je jenom na mazání, takže nemá co téct, ale při pokusech mi občas kapka ukápla, kždyž jsem Rebu nechal otočenou vzhuru nohama)

              0 0
              • pepek  

                Já jsem tam měl silikonový Okroužek, je měkčí. Ale stejně se nevracelo zamykání samo. Stačilo ovšem vidlu trochu potáhnout a dobrý. Myslím, že je to tak, že buď trochu teče a vrací se zamykání, nebo neteče, ale samo se nevrací – což je lepší varianta.

                0 0
              • mr.nikdo  

                Zkouseli jsi zamcit vidlici, co to dela?

                Muze byt problem v MC a byt „prizamcena“.

                Co si pamatuji, tak se tam unavovala ta pruzinka uvnitr.

                BTW – puvodni o-krouzky. To je od kdy?

                Zkousel jsi zmerit tlak v negativce a pozitivce po propruzeni? Jestli neutika tlak to pozitivky.

                0 0
                • Cryzyy  

                  MC si myslim,ze funguje, teoreticky muzu vzit MC z jine Reby, nebo Recona, pokud bude pasovat…Nastaveni tlumeni zespoda taky funguje, tam se „jehla“ hejbe – jak jsem psal, na kolo pro dospeleho, by to bylo ok a nic bych neresil, tak mozna mam jenom nekompatibilni pozadavky. Tlak se po propruzeni nemeni. Jeste jsem si vsimnul, ze nahore nemam malou segrovku, ale ta sama nic neutesni, tak jedine, ze tam ma byt jeste malej o krouzek.

                  Nevim, zda si to dobre pamatuji, ale nema tenhle MC v horni casti levej zavit a tim se vrsek odsroubuje ? Spodni cast jde vycvaknout sroubovakem.

                  Tezko rict, je to Reba z druhe ruky, ale vypada skoro jako nova, vevnitr byla cista, rekl bych, ze na ni byl udelanej servis a pak uz asi jenom nekde lezela.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ty o-krouzky jsi menil sam?

                    Jak psal Mirorek – nedrhnou vnitrni nohy ve vnejsich?

                    Ano, zavit je tam opacny a byval to plast a kov – idealni na prasknuti.

                    Muzes zkusit, ale ted mozna budu kecat, ale nekdy kolem 2008/2009 dostala Reba 32 mm nohy. Takze by teoreticky MC mohl mit jiny prumer (neber mne tu za slovo.

                    Teoreticky muzes zkusit propruzit bez MC a oleje. Jestli to je tuhe.

                    PS: Jeste mne napadla jedna vec – co molitany? Ty stare RS mely molitan vysoky asi 1 cm. Ty nove jen 5 mm. A sady s 1 cm jsem uz dlouho nevidel. Ale nekde jsem je kupoval bokem…

                    0 0
                    • Cryzyy  

                      Ano, o-krouzky jsem menil sam, kupoval jsem nove dle velikosti co jsem nasel a nameril.

                      Zdroj problemu jsem nasel, vzal jsem vnejsi nohy z jine Reby a s nima chodi hezky a ted otazka, da se nejak zjistit, zda jsou ty hur chodici spodninohy krive (?) A nebo to muze byt tim, ze i kdyz je Reba z druhe ruky, muze byt tak malo jeta, ze se jeste rozchodi ? Vidice ma vic sramu, zpusobenych montazi/demontazi, nez stop z provozu, ma nejake lehke odreni od opreni kola a z toho ze jezdila s blatnikem. Jinak na vnitrich nohach neni nic, pouzdra pohledem dovnitr se taky nezdaji nijak vyprasena, Jak jsem psal uz driv pro normalni vahu by to bylo ok, pri nafoknuti na 20psi to poznat je.

                      0 0
                      • novas752  

                        Může mít taky těsnější futra

                        1 0
                        • Cryzyy  

                          to asi muze… chtel jsem dospet k nejakemu zaveru, nez ji dam mlademu na nove kolo, po dovce tam asi zase hodim ty „horsi“ nohy a uvidim co to bude dal delat, teoreticky muzu kanibalizovat spodni nohy z Recona, kterej ma popraskana gufera a ted se mi ji nechtelo zbytecne prehazovat – jeste ze tech moznosti mam na hrani dost :-D

                          0 0
                          • Radus  

                            Nohy je potřeba odzkoušet bez gufer jak chodí. Pokud špatně je potřeba provést kalibraci zaleštění futer.

                            0 0
                            • Slavik  

                              A ta kalibrace zaleštění se provádí jak?

                              0 0
                            • Cryzyy  

                              Kdyz jsem je zkousel samotne, tak mi neprislo, ze by byl chod horsi, nez bych cekal, nebo citil v porovnani s druhou Rebou.

                              Predpokladam, ze zminena kalibrace a zalesteni bude vyzadovat neco co doma nemam.

                              0 0
                              • MatS  

                                Můžeš ty spodní nohy z Reby dát na toho Recona a uvidíš, jak se to chová. Střeva mají stejné.

                                0 0
    • kycis  

      Čus, vytáhnu třeba tohle vlákno, žilo celkem nedávno :) Mám teď doma tuhle starou 26 rebu dual air, a podle ukazatele na noze se mi zdá, že byla nastavitelná na 80,100, ale schovaná stupnice je i na 120, je to možné? A pokud jo, jak se u ní ten zdvih mění, výměnou shaftu jako u nových vidlic, nebo jen nějakým spacerem? Díky Honza

      0 0
      • novas752  

        Tahle vidle brečí po repasi

        0 1
        • kycis  

          Neboj, dostane, ale právě proto bych chtěl vědět, co jde udělat s tím zdvihem, abych to spojil ;)

          0 0
      • mr.nikdo  

        DA anebo SA?

        Jestli DA, mela by jit na 120, kdyz vytahnes spacer.

        0 0
        • kycis  

          Je to DA, to by bylo fajn kdyby to bylo jen spacerem!

          0 0
          • mr.nikdo  

            To je ten posledni/pred­posledni rok?

            Ten, co ma protahle spodni nohy?

            Tam byl taky spacer. Streva stejna.

            Rozdelej a uvidis.

            Ted si nepamatuji, jestli nahodou uz tahle vidlice nemela nizsi molitany.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.