Zdravím, myslím, že nejsem jediný, kdo tápe při výběru brzd nebo není alespoň rozhodnutý. Recenzí je poměrně dost, ale málokdo uvádí kolik váží apod. Zajímalo by mě, jak hodnotí uživatelé brzdy s ohledem na váhu svoji, kola, progresi brzdění apod. Dost by mě zajímaly brzdy xt a zee na en/fr u těžšího jezdce. Dávejte prosím co nejobsáhlejší zkušenosti.
Příklad. Brzdy shimano SLX 2013, jezdec 89kg, váha kola 11,8kg. Brzdy na kotoučích 160R/180F ice tech. Desky organické. Při XC jízdě účinek dobrý, zastaví vcelku rychle v běžných podmínkách, na strmějších kopcích brzdí taky dobře, při dlouhém sjezdu 5min + však začínají vadnout při delším brzdění, možná to může být destičkami. Sintry nezkoušeny. Kolo jde zablokovat poměrně těžce, dávkování síly dobré, projev páky lehce gumový. Odvzdušnění je hračka.
Za tu cenu obrovská spokojenost.
Avid elixir 5 2011. Stejná váha jezdce i kola. Kotouče 160R/185F. Desky sintry. Brzdy při ježdění xc podávají trochu vyšší výkon než SLX (může být destičkami). Kolo se dá zablokovat vcelku lehce, dávkování síly je plynulé. Při běžných podmínkách brzdí dobře, při větším klesání však dochází k výraznému propadu páky, brzda ztrácí sílu a to i při lehkém brzdění. Odvzdušnění? Čistý porod! Kolikrát se musí odvzdušnit i 3 krát, než jsou odvzdušněny dobře. Uživatel bez předchozí zkušenosti pravděpodobně neodvzdušní brzy tak, aby fungovaly tak, jak mají. Člověk víc servisuje než jezdí. Rozhodně bych si je nekoupil.
Avid Code 2011
Stejná váha jezdce, váha kola 18kg, destičky sintrované. Kotouče 203/203. Používáno na fr kole. Při dlouhých sjezdech nevadnou, po dobrém odvzdušnění je páka tvrdá, avšak dobře dávkovatelná, kola jdou zablokovat hodně lehce! Tyhle brzdy zastaví i tank. Servis je asi obdobný jako u avidů, někdy to jde odvzdušnit napoprvé, jindy třeba třikrát… Odvzdušnění je potřeba dost často, avšak za jejich projev a sílu je to snesitelná daň. Po stránce brzdění hodně spokojenost, po stránce servisu mi někdy pily krev. Ale nebál bych se jich znovu.