Průměr brzdových kotoučů vs. hmotnost jezdce - HELP

95 nepřečtených
  • Bouba

    Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s průměrem brzdových kotoučů vs. váhou jezdce? Letos první sezónu jezdím na nové konfiguraci Avid Elixir 5, přední kotouč 185 mm, zadní 160 mm. Protože ale měřím skoro dva metry a vážím sto kilo nezdá se mi účinek zadní brzdy moc “oslnivý“. Při větší rychlosti v technických sjezdech mám občas problém kolo ubrzdit i přesto že přední brzda funguje pocitově perfektně. Koketuji s myšlenkou vyměnit zadní 160ku za 185ku stejnou jako na předním kole. Máte s tím někdo zkušenosti? Případně jinou radu? Předem díky :-)

    0 0
    • Georrge  

      můžeš zkusit organický desky (fastop) ty mi celkem pomohly, ale jestli máš pocit že bys uživil větší kotouč, tak si ho kup, klidně hoď na předek 200 kotouč a ten 185 hoď dozadu. Pak by to mělo slušně brzdit i z vyšších rychlostí, jen se s něma budeš muset naučit protože až pojedeš pomalu městem a skočí ti čokl pod kolo tak nesmíš bezmyšlenkovitě dupnout na brzdy, protože bys olizoval asfalt.

      0 0
    • vasek80  

      Sám mám stejné brzdy. Naopak koketuju s myšlenkou dát dozadu 160mm, protože mi ta 185 přijde zbytečná. Když jedu třeba 500m převýšení sjezd, tak brzdy už pocitově vadnou. Chce si to ale narovnat obzor a vyrazit na kole s véčkama:-)

      0 0
    • eredin  

      Ja mam 2m a 110kg, z fabriky sem mel na kole avid juicy 3, 185 a 160 kotouce. Brzdilo to mizerne. Naskytla se mi moznost zadarmo zmenit na 203 a 185, je to dost znatelna zmena k lepsimu, ale jeste vic by asi pomohly lepsi brzdy s lepsima deskama.

      0 0
    • deko  

      Mam 191 cm a 85 kg :-). Zacal jsem na 203/203, potom 203/185, pokracovalo to 185/185. Ted jsem na 185/160 a uvazuji o prechodu na 160/160 :-). Asi jsem se naucil brzdit. A to jezdim jak prase.

      0 0
    • Evilcleaner  

      nejdřív bych to zkusil řešit novými deskami. a určitě bych v tvém případě bral sintrované, mají o velký kus posunuté pracovní rozpětí. zatímco organika brzdí relativně ostře hned a za chvíli ji uvaříš tak sintrované se musí trochu zahřát ale pak brzdí mnohem lépe. ted bys měl mít originální sintrované v brzdách, nicméně zkusil bych jinou značku než originální. dobré zkušenosti mám s bbb sintr a koolstopy jsou také sázka na jistotu

      0 0
    • kopečák1  

      Mám 95kg a vozím 203/185 elixíry… brzdí to tak akorát s origo deskama…

      0 0
    • Jenda  

      jak pisou ostatni – hod dopredu 203, dozadu dej tu 185 a budes spokojenej. Pak maximalne muzes laborovat s deskama. Organiky nedoporucuju – maj sice rychlej nastup ale zase driv vadnou a rychle se sjizdej.

      Druha vec je jestli te taky nelimituje ne prilis tereni vzorek plaste.

      0 0
      • Bouba  

        Díky všem za rady. Destičky jsem již měnil (bez velkého efektu). 203 dopředu nechci mimo jiné kvůli problémům při vystředění a škrtání velkého kotouče. Ocením zkušenosti od těch kdo jezdí nebo mají zkušenost s osazením 185/185.

        0 0
        • StuntJ  

          A jaké jsi tam dal ? typ desek ?

          0 0
        • DaSnail  

          mám vpredu 203 a problémy při vystředění a škrtání velkého kotouče som nemal ani pri 5mm upínáku ani pri 20mm ose.

          0 0
        • mawrhis  

          ahoj, vozim elixiry a oba kotouče mám 185. vážim okolo 80 kg, měřim necelý 2 metry a musim říct, že bych vzadu snesl snad i 160. každopádně ta 180 tvoří skvělou rezervu, takže výměnu neplánuju. jinak jednou se mi zavzdušnila zadní brzda a celej výlet sem przdil pouze přední. pro srovnnání – v technickym sjezdu jsem celej kopec ubrzdil jedním prstem přední brzdou a kamarád na v-čkách osmi prsty dvouma brzdama, takže i když se zdá že to zrovna moc nebrzdí tak je to jen pocit, oproti včkum je to fakt změna

          0 0
          • Pajas04  

            Kolik vážil kamarád 150kg? Mít na jedné páčce 4 prsty to už je fakt nereálné…

            0 0
            • mawrhis  

              bohužel asi 90. ale uznávám že jeho včka nebyla zrovna optimálně seřízená

              0 0
              • Pajas04  

                tak s neseřízenými to musí být asi opravdu zlé…já mám 65kg a brzdím jedním prstem(někdy dvěma) :)

                0 0
      • karliner  

        Já bych to udělal přesně naopak, nejdřív bych zkusil měnit destičky. Taky si nejsem jistý, jestli by Reba zvládla kotouč 2O3, pokud to tedy chce ladit na kole, co má v profilu…

        Popravdě si ale myslím, že spíš by se měl naučit brzdit ;-)

        0 0
        • DaSnail  

          nejsi si istý že reba zvládne 203 kotúč, a si si istý že zvládne nové destičky s ktorými bude brzda silnejšia?

          už si to presne nepamätám, ale väčšia sila na menšej páke môže vykonať rovnakú prácu jak menšia sila na väčšej páke, ne? 8o)

          0 0
          • karliner  

            Asi jsem to měl rozdělit dvě části. Zakladatel píše, že přední brzda mu vyhovuje, přesto mu někdo radil, aby tam dal větší kotouč, což je, dle mého, blbost a vidlice by se asi dost kroutila, ale nevím, Rebu jsem nikdy neměl, třeba kecám.

            Druhá věc je, že má pocit, že mu dostatečně nebrzdí zadní brzda, což může být zapříčiněno buď špatnými destičkami nebo tím že špatně brzdí, velikost kotouče bych dal až daleko za tyto příčiny.

            0 0
            • buba CZ  

              Ono se dá špatně brzdit?Buď zmáčknu víc a brzdím víc nebo míň a brzdím míň.Použiju jeden nebo dva prsty a hlídám si trakci.Nevidím v tom žádnou vědu :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Flegmatik  

                No, podle mě to není jen o mačkání páček, ale i o dalších věcech – kde je potřeba zatlačit kolo do povrchu, kam přenést váhu a tak.

                0 0
                • vikicek  

                  sakra, neumim tlačit kolo do povrchu, to sem pak přes brzdy břídil :o)

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    A co bobek, bobek vytlačit umíš? :-) Ale ne, asi je rozdíl ve sjezdu sedět v sedle a mačkat brzdy ostošest nebo jít trochu za sedlo, přitlačit do pedálů a mačkat páky méně, ale hlavně podpořit zadní brzdu, aby něco vykonávala.

                    0 0
                    • vikicek  

                      No takhle, v prudkym sjezdu je samozřejmost, že máš prdel za sedlem. Ono by to ani jinak nešlo, bajk by se stavěl na přední kolo a člověk jde pak k zemi :). Ale i tak tam mám stejně zadní kolo zablokovaný a pak jenom kontroluju odvalování předního kola a zadek házim smykem do volných prostor :o) .. myslim že v těhle případech nemá moc smysl mluvit o podpoře výkonu zadní brzdy :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • kubad  

            teoreticky máš pravdu, prakticky ne, když za brzdu vemeš naplno s 185 a 203mm kotoučem bude to sakra rozdíl

            jinak ale reba má 210mm povoleno

            0 0
            • DaSnail  

              to ale neni v rozpore s tým, čo som napísal. 8o)

              0 0
              • kubad  

                však píšu že v podstatě máš pravdu :-)

                teoreticky nemusí 200mm kotouč namáhat vidlici víc než 180mm, ale taky může.

                0 0
                • DaSnail  

                  súhlas.

                  keď niekto potrebuje výkon ktorý mu jeho brzda dáva s kotúčom 203, tak ho tam proste namontuje a k tomu vyberie vhodnú vidlu.

                  keď niekomu stačí výkon 180 alebo 160mm kotúča, tak 203ka nebude viac namáhať vidlicu. naopak, bude menej namáhať jeho prst(prípadne prsty) na páke. a súčasne tam bude mať rezervu výkonu ktorú by už s menším kotúčom nemal.

                  203mm kotúč je proste fajn. 8o)

                  imho

                  0 0
            • MlokCZ  

              Pak je ale otázka, co se stane, když za tu přední vezmeš při 203mm kotouči opravdu naplno.

              Jestli se tak bude více kroutit vidlice nebo jezdec :-)

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • StuntJ  

      Sice mám J3 ,ale kotouče 185/160 + GOLDFREN desky, hmotnost do 90kg a ne brzdný účinek si nestěžuji :o)

      0 0
    • pepek  

      Pokud je 185 vpředu dobře a 160 vzadu špatně, tak problém jistě nebude ve velikosti kotouče.

      0 0
    • Itchy  

      Ahoj, mam 95kg a v zivote se mi nestalo, ze bych v jakekoli situaci nedokazal zablokovat zadni kolo se 160mm kotoucem. Takze podle me vymena zadniho kotouce za vetsi nebude mit prakticky zadny efekt…

      0 0
      • Mr.Duck  

        Vogy, já mám 65, a párkrát se mi nepovedlo zablokovat s 203 )

        0 0
        • McBlacky  

          a zkoušel jsi mačkat ty páčky :)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ba jó, ale já sem slabej, tak třeba po 10 jízdách někde po DH trati, když mám páky dál od gripů už s tim mám problém tu páku vůbec zmáčknout :)

            0 0
            • mr.antik  

              tak si je dej blíž, já mám pocit, že pak je brzdá síla větší

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Mr.Duck  

                No já si to třeba na Točnou dávám trochu dál, nýbrž je to rovinka ) A pak kolikrát zapomenu si to do bikeparku přiblížit ) On to ani neni moc problém, bo pak i s unavenejma prstama když si to dám blíž, tak je to ok, ale přece nebudu zastavovat uprostřed kopce, takže ta jedna jízda při který mi dokde že to vlastně neudržim bejvá vo nervy ;)

                0 0
                • mr.antik  

                  tak pak jedině toto nebo toto

                  0 0
                • pitos  

                  A proč si to na tu Točnu dáváš dál?

                  Jen by mě to zajímalo,osobně je mám nastavené vždy aby zabíraly co nejblíže gripu a o žádné výhodě mít ty páky dále nevím.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Já ani nevim, já tam brzdim dost „binárně“, a u toho mi nesedí když je mám skoro u gripu. Prostě jedu, vidim že chybuju tak když je čas (třeba metr před začátkem odpalu), tak to chytim ze všech sil, a předek jak najede na odpal, tak nepřeletim a můžu brzdit šíleně.. Možná se prostě nějak bojim, že bych se zastavil o grip, ale to se mě nestává tak nevim.

                    Nicméně na něčem rozbitym se to moc provozovat nedá, takže tam si tu brzdu pochopitelně dám blíž, abych moh brzdit jako člověk :)

                    0 0
    • romachain  

      Já mám 193cm/95kg a uvažuju teď na novej bajk o kombinaci 160/140:-) Jak píšou i jiní, pokud 185 na předku funguje a 160 na zadku ne, pak nebude problém velikost kotouče.

      0 0
      • fcc  

        Ahoj,

        Hmotnost jezdce 110 kg kotouce 185/160 Magura Louise a nemuzu si stezovat. Ted vozim desticky Superstar kevlar a pripadnou mi trochu min ucine nez orig. orgnika Magura. Nicmene s uvarit se me je jeste nepodarilo. Docela by me zajimalo jak je to s tim 200 mm kotoucem. Obcas slysim, ze to nedela dobre vydlici. Myslite, ze vy to moje ustala ( Fox Talas 32) ?

        0 0
    • radek80  

      Ještě než začneš měnit kotouče, nastav si celou sestavu na maximální výkon. Destičky třeba Fastop, a hlavně správná poloha pák na řidítkách. Většina uživatelů má Avidy moc blízko gripům, (na čtyři prsty), ale avidy jsou dělané na 1prstový úchyt, maximálně na dva prsty. Takže dej dál od gripů směrem k představci, následuj pokyny od Avidu. Najdeš na jejich stránkách. 185, 160 ti potom musí bohatě stačit.

      0 0
    • mawrhis  

      ještě koukám že tu nikdo nenapsal nic o odmaštění kotouče nebo desek – takže pokud si toto nedělal může být pes zakopanej v tom

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • McBlacky  

        stačí to protáhnout bahnem a párkrát silně brzdit a dostane z toho i mastnotu.

        0 0
    • BigKarel2  

      Čím víc, tím líp :D

      0 0
    • Bouba  

      Ahoj, tak ještě několik upřesnění na základě vaší diskuse. Brzdy mám seřízené na max. výkon. Samozřejmě odvzdušněné a pravidelně servisované. Brzdit snad také umím :-)) Pro brzdění používám jeden až dva prsty dle potřeby :-D O brzdy i destičky se řádně starám (žádný olej ani mazivo na nich nemám). Čistím je pravidelně po každé vyjížďce, závodě čistým hadříkem a jarovou vodou. Problém je u mě s nástupem brzdné síly, zastavení kola z velké rychlosti na relativně malém prostoru. Problém mívám především na závodech pokud jedu sjezd ve skupince ostatních jezdců a někdo přede mnou prudce zabrzdí. V této chvíli mám na svém biku velký problém s nástupem brzdného účinku způsobené kombinací rychlosti a mé váhy. Vím, že to je fyzika a fyzikálním zákonům se nedá poručit :-)) Chtěl bych ale tuto záležitost co nejvíce eliminovat.

      ZNOVU TEDY UPŘESŇUJI DOTAZ: MÁTE NĚKDO ZKUŠENOSTI S OSAZENÍM BRZDOVÝVCH KOTOUČU 185/185.

      0 0
      • Vilém  

        Klidne si jej dozadu dej. Nic tim nepokazis. Ale taky minimum dosahnes. Spis bych zkusil polaborovat s vhodnejma deskama. Mam dobrou zkusenost s Fastop deskama zatim na vsech brzdach(Sh. 525, XT 4pist, mechanicky BB5, BB7, Hayes MX2, hydr. tektro, hydr. promax, magura Julie), kde jsem je zkousel, byly lepsi nez original.

        0 0
      • deko  

        Vozil jsem kotouce slx 180/180 na brzdach elixire cr. Potom jsem presel na kotouce hope saw float 185/160 a stavajici brzdy. Nejak vyrazny rozdil jsem necitil. Ted mam 185/160 a brzdy hope tech M4 a vykon je hodne dobry. Davkovani, brzdna sila, proste pecka.

        0 0
      • pepek  

        //Čistím je pravidelně po každé vyjížďce, závodě čistým hadříkem a jarovou vodou. // – to bude ono, ostatní nečistí hadříkem a brzdí.

        0 0
        • Marsve  

          Souhlas. Taky jsem se snažil kotoučovky poctivě čistit (benzín, cyklostar, voda, hadr mezi destičky, …), ale čím víc péče dostávaly, tím hůř brzdily. Teď je jen občas profouknu když už je v nich moc vypálenýho prachu a kontroluju jestli se dobře hejbou pístky. Totéž s kotouči, vůbec se nedotýkat, ani hadrem.

          Btw, nevěřil jsem tomu, ale nejlíp se vážně zajedou když se vykoupou v potoce – odzkoušeno na vlastní kůži v brodech před Šmelcovnou ;-)

          0 0
      • MlokCZ  

        Po tomto příspěvku to už vůbec nechápu. Přesně jak už psal pepek výše.

        Když se jedná hlavně o situace, kdy je možné ostře brzdit (tedy když to umožní povrch), tak vždy při ostřešjším brždění se většina váhy (při hraničním brždění dokonce všechna) přenese na přední kolo.

        A zadní brzda je tam v tu chvíli téměř (nebo zcela) do počtu, neodbrzdí téměř nic (nebo dokonce vůbec nic). A současně, jak je zadní kolo odlehčené, tak ho musíš být schopen zablokovat čímkoliv (tím myslím i slabší brzdou než máš).

        Když ale někdo těsně před tebou půjde ostře na brzdu, tak nemáš šanci s žádnou brzdou, protože bude problém už jen ta vzdálenost, kterou ujedeš za reakční dobu. Navíc on už si mohl i přenést těžiště, aby mohl ještě ostřeji brzdit, ty už na to mít čas ale nebudeš.

        0 0
        • Advid  

          No jak to tady tak čtu, tak mám se svými necelými 80kg a kotouči 200/185 brzdy dost předimenzované. Ve velikosti S a M by tam byly 185/160, ale asi počítali s tím, že kdo má L nebo XL, tak váží metrák a víc.

          Je prostor pro gramaření. :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale tak předimenzované být nemusí (i když mohou). Větší kotouč lépe chladí, což se v horách v pořádných sjezdech hodí.

            A také třeba při slabších prstech přinese větší komfort (pohodové brždění jedním prstem bez unavení toho prstu i v horách v náročných sjezdech bez toho).

            Divný je jen ten jeho problém, že zadní mu 160tka nestačí pro krátkodobé ostré brždění a přední 185tka ano.

            0 0
          • oldaka  

            82kg, Xlko, Elixir R – 160/160, vse jednim prstem

            0 0
            • Advid  

              Taky Elixir R. Je to jasný, půjdu do toho. :)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • LRRTM1  

          Mě to taky nejní úplně jasný. Já mám vzadu Elixir R a 160mm kotouč a kolikrát si říkám, že si nedovedu představit 185. To bych vzadu měnil plášť po 500km. A kolo určitě nemá „chrtí“ geometrii – že bych měl váhu jenom vepředu.

          Jinak mám taky pod metrák a vpředu 185mm G3, takže prakticky stejná konfigurace a ve všech situacích brzdím jedním prstem.

          0 0
      • mr.antik  

        I kdybys tam dal 200mm, tak ti to nijak brzdnou dráhu nezkrátí. Spíš bych se zaměřil na přední…

        0 0
      • Martinson  

        Jezdil jsem 185 vzadu s Elixirem R na spešlu FSR. Velmi příjemná změna co se týče zvýšení účinku proti předchozí 160. Zezačátku jsem byl pořád přebržděnej, je to ale věc zvyku.

        Hlasuju pro kombinaci 185/185 na váhu kolem 100 a traily. Bál jsem se stejných kotoučů proti předchozímu 185/160 ale šlo to. 200 dopředu nechci, mám pocit že vidli bez pevný osy 200ka likviduje (kámošův Recon s vydřenejma nohama) a je to náchylný k cinkání.

        0 0
    • ZuzicK  

      Jestli je to opravdu tak jak píšeš, že hlavní problém se ti zdá zastavení z velké rychlosti z kopce a v technických sjezdech, tak věř, že větší kotouč vzadu ti moc nepomůže (možná trochu). I já, se svými sotva 60-ti kily, se vším všudy, v těhle situacích zadní brzdou taky nezabrzdím, i kdybych jela smykem (což dělám nerada).

      0 0
      • ZuzicK  

        Řádně jsem to vyzkoušela, když jsem měla na jedné vyjížďce funkční jen zadní a fakt se s tím zastavuje a brzdí z kopce dost blbě.

        Myslím, že bude problém spíš s rozložením brzdné síly, chtělo by se to naučít brzdit víc přední (převážně přední, zadní jen přibržďovat, aby kolo nechodilo do smyku).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.