• jirkous3

    Zaujalo mě v diskuzi o novém krosovém kole, že se většina diskutujících shodla, že lepší než odpružená je karbonová vidlice s podhuštěnými plášti. Zajímalo by mě proč to tak je. Sám mám obě kola neodpružená, fitness s karbonovou vidlicí, horáka s železnou. Když jsem jel letos 40 km po kostkách, závistivě jsem pokukoval po ostatních s odpruženými vidlemi.

    Takže otázka zní: Proč je odpružená vidle špatná

    1. je to jen tím, že byl nízký rozpočet na kolo a levné vidle nefungují?
    2. je to hmotností vidlic?
    3. je to jejich poruchovostí či složitou údržbou?
    4. něčím jiným?
    0 0
    • Martin  

      jak říkáš,1+2 – nízký rozpočet na kolo ⇒ levná ne moc funkční vidlice + hmotnost

      já osobně jsem kdysi levnou pružinovku měl a stála za vyliž* – zamčená měla pár mm vůli a při najetí třeba na obrubník sníženého chodníku nepříjemně mlátila, odemčená moc netlumila a nežehlila.

      0 0
    • novas752  
      1. Ano, ale netýká se to jen levných vidlic. Kombinace tvrdý plášť a citlivá vidlice bude vždy méně citlivá, než měkčí plášť. Úkolem vidlice je filtrovat větší nerovnosti, ne drobné hrbolky, které se projeví spíš vibracemi, než rázem. Levné většinou pružinové ale i některé vzduchové vidlice často nepoberou ani středně velké nerovnosti a citlivostí jsou srovnatelné se zarezlýma dveřma. :) A pak samozřejmě zadní kolo – to na krosovym nebo pevnym mtb odpružení nemá vůbec, proto je lepší kombinace s tlustšíma měkčíma pláštěma.
      2. Jo, je to i hmotností. Levný vidlice maj často i přes 2,5kg, podobně drahá pevná bude minimálně o kilo lehčí, klidně i víc.
      3. Z části jo. Na pevnou prostě házíš bobek, lepší odpružené vyžadují trochu péče aby si zachovaly svoje kvality = občas očistit zvenku gufera a vnitřní nohy, jednou za 50–150h jízdy (podle podmínek) stáhnout vnější nohy, vyčistit a znova namazat, občas rozebrat i vzduchovou komoru a případně i vyměnit olej v tlumení a přetěsnit.
      4. U pružinových vidlic je ještě oser s nastavenim – pokud člověk neváží okolo 75kg, pružina co je uvnitř pro něj bude buď velmi tvrdá (vidlice se pohne až při sjezdu z obrubníku), nebo naopak velmi měkká (vidlice hned po nasednutí zajede třeba na 60% zdvihu). Je to prostě další věc, co vyžaduje pozornost a i tak se může podělat. Takže když nejezdim v terénu, kde už nestačí tlumící schopnosti plášťů, neni důvod jí vozit.

      Třeba na kostky jsou daleko lepší rozumně nafoukané pláště v šířce okolo 2,2–2,35", takže podle hmotnosti zhruba 20–35psi (1,3–2,3 bar), nebo nějaká skutečně citlivá vidlice, kterou ovšem za cenu dvou dobrých plášťů fakt neseženeš.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ani extra citlivá vidlice toho na kostkách tohlik nezachrání, více srovnávám níže. Hodně tedy záleží na provedení konkrétních kostek. Čím budou horší, tím se více ta citlivá odpružená dostane ke slovu.

        0 0
    • jIrI___  

      Hledej výhody jen v poměru cena/hmotnost. Nic jiného podstatného pevná vidlice nepřináší. Podtrženo je to tím, že na B-F většina lidí až přehnaně hledí na gramy… Skládal jsem ženě krosové kolo a začal pevnou karbonovou vidlicí a po nějaké době ji tam na zkoušku nahodil nějakou základní odpruženou těžší snad o 2 kg. Když jsem ji tam chtěl dát zpět pevnou, tak to rázně odmítla, že s tím odpruženým těžítkem se jí jezdí lépe a tak moc to nedrncá… Takže tak.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to je pochopitelné, ale je to z velké části dané tím, že má kros. Kros s pevnou už je slušný masochismus, to je často horší než CX (z důvodu, že u CX předpokládám, že to jezdí více zkušených uživatelů a bude tam daleko větší použití bezduší na nízkém tlaku, který si u užších krosových plášťů při použití duše nelze vůbec dovolit a i bez duší na CX to vyžaduje zkušeného jezdce pro nižší tlak – tedy ne každý to tak může tak málo foukat jako u objemnýcn plášťů).

        0 0
      • mr.antik  

        Je to tak, ono záleží kde jezdí ale takový lesní cesty z hrbolatého asfaltu jsou dost zlo. I když se jedná o nenáročné „ježdění po asfaltu“

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak hodně rozsekaný lesní asfalt je někdy peklo, to je daleko horší než třeba šotolina. A pro představu třeba sjezd v Brdech na Míšov. Samozřejmě to není na pevné (objemné pláště) sjet problém, ale odpružená je tady už znát hodně. V tomhle sjezdu je znát i hodně full, nejen odpružená.

          Problém je ale jen směrem dolu (nahoru odpružená netřeba vůbec) a zase tolik takových úseků v Brdech není.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • MlokCZ  
      • levné odpružené nefungují + omezený rozpočet
      • hmotnost je sice nižší, ale tu bych nepovažoval až za tak rozhodující při výběru pevné
      • žádná údržba pevné
      • žádné změny geoetrie u pevné v prudších výjezdech dané změnou sagu (u odpružené s malým zdvihem je to ale poměrně nevýznamné a většině jezdců to nevadí)
      • pevná kromě toho, že je méně pohodlná, tak na rozbitém povrch zhoršuje brždění přední brzdou

      Pokud by místo pevné dala opravdu fungující s lockem na řídítkách, tak by to byla rozhodně ještě univerzálnější volba a dal bych tomu asi přednost. Ale to by znamenalo navýšení rozpočtu z 20tis. na 25tis. Kč, aby to mělo smysl.

      A pokud by ji chyběla odpružená (s tím psala, že bude jezdit vůbec nemusí), tak ji může vždy dokoupit později a bude to dávat na dobrý základ.

      A zmiňuješ kosty. Tak ty přesně o odpružené nejsou a jsou o těch objemných pláštích. Srovnání na kostkách:

      • užší pláště bez odpružené nejhorší varianta a to hodně výrazně
      • přidání odpružené na úzkých pláštích (a beru fungující dražší odpruženou) pomůže jen malinko, odpružená pobere jen sem tam větší kostku (typu kde je zrovna blbě položená), souvisle všechny kostky si ani neškrtne
      • objemné 29" pláště na rozumném tlaku, to je na kostkách paráda a mnohem lepší než i úzké s odpruženou
      • přidání odpružené (výborně fungující s minimálním odtrhem) k objemným 29" plášťům už zase tak moc nepomůže a je opravdu znatelné jen na velmi mizerných kostkách, kde občas přijde i větší rána, jinak zase ani perfketně chodící vidlice nemá žádnou šanci pracovat na každé kostce a ještě se to více ztrácí v těch objemných pláštích

      Jak jsem psal v tom sousedním vláknu, tak střídám na objemných rychlých 29" pláštích pevnou, cíleně přefoukanou Rebu a upraveného Epixona (nejlépe chodící XC vidlici, co jsem kdy měl v ruce).

      A jen kvůli kostkám bych odpruženou rozhodně nedával.

      0 0
      • jecnak  

        Jen bych doplnil, ze siroke objemne plaste ano, ale kvalitni s vyssim tpi – alespon 120. Jinak s sebou clovek akorat vlaci spoustu nepoddajne gumy a vysledny efekt je velmi maly. Logicky take lehci duse a nebo rovnou bezduse.

        0 0
        • MlokCZ  

          Souhlasím s tím, že by neměla být tuhá kostra a měla by být podajná guma a bezduše také souhlas (u duší případně latexky, pokud se zkousne to časté dofukování – ty jsou skoro na úrovni bezduší).

          Ale neplatí to obecně s tou hodnotou tpi. Většinou vyšší tpi znamená méně materiálu a podajnější plášť, ale neplatí to obecně a navíc se do toho stejně motá používání různého množství vrstev u různých výrobců a pak udávání součtu tpi za všechny vrstvy.

          A ani při stejném počtu tpi na vrstvu to není ještě rozhodující a záleží na konkrétním provedení.

          Takže je vždy potřeba posuzovat konkrétní plášť a ne jen dle uvedené hodnoty tpi.

          Abych uvedl konkrétně:

          Schwalbe:

          • verze objemnější s lite skin boky (ty nejsou už ani oficiálně TLR) a užší verze s microskin (microskin je použito na celém plášti a jsou TL Easy) mají 127tpi kostru
          • TL easy objemnější se snake skin boky mají 67tpi

          I ty 67tpi verze jsou velmi dobře podajné a nic tuhého a není s tím žádný problém.

          • dělal jsem dlouhodobé srovnání 127tpi a 67tpi verze (totožného pláště, konkrétně RaR) a rozdíl v praxi je neznatelný (jak je podajná, tedy pohodlí a grip), sakra znatelný rozdíl je tedy v tom, že u 127tpi jsou boky jak řešeto a špatně se zatěsňují a nic nevydrží

          Contíky:

          • jenda vrstva vždy 60tpsi a samo o sobě to není problém
          • race sport verze je podajná slušně a má na běhounu 3 vrstvy o 60tpi
          • protection verze je extrémně tuhá a přesně sedí na uvedený problém, který to zabije a přitom má také 60tpi vrstvy, ale má o jednu 60tpi speciální extra tuhou vrstvu navíc oproti race sport verzi
          • u protection verze je zajímavé, že i když je tak tuhá, tak valivý odpor je výborný (jen minimálně vyšší než u racesport), ale na pohodlí a trakci to má vliv velký (samozřejmě negativní)

          A když to řeším konkrétně, tak by mě zajímalo i něco z praxe, ale založím na to samotné vlákno. Konkrétně srovnání Thunder Burt 2,25" vs G-one allround 2,25" vs G-one speed 2,35".

          0 0
          • MlokCZ  

            Ještě doplním to matoucí sčítání tpi z více vrstev. U Contíků je pak často k vidění třeba 240tpi u protection verze a to je naprosto zavádějící údaj.

            A u Schwalbe ještě doplním, že i přes stejné tpi se různé modely liší kolik mají materiálu a s více tpi mohou mít klidně materiálu více:

            • TLE Thunder burt 67tpi má tloušťku na běhounu (bez vzorku) 1,4mm
            • lite skin Rocket Ron 127tpi má tloušťku na běhounu (bez vzorku) 1,7mm – tedy i přes vyšší tpi má více materiálu
            • TLE Nobby Nic 67tpi má tloušťku na běhounu (bez vzorku) 1,8mm
            • lite skin Big One (předchůdce G-one speed) 127tpi má tloušťku na běhounu (bez vzorku) 1,1mm

            U Big One je to už přepálené s tím materiálem, je už moc tenký a tomu odpovídá odolnost. U Thunder Burtu pořád ještě ok.

            0 0
            • jecnak  

              Ano bohuzel Conti jsou v tomto mimoni a misto realnych 300tpi treba u jejich silnicnich plastu je to 3×100tpi. Dalsi gulas v tom delaji ty ruzne ochranne vrstvy v behounu ci na boku, ktere jsou dnes uz skoro vzdy nejaka tkanina a vubec je do toho vyrobce nezapocitava. Je potreba byt proto obezretny a dohledat si k plasti veskere informace.

              Jen dodam, ze pro spickove galusky se pouziva misto umele bavlny v konstrukci hedvabi (nektere verze FMB, mozna nejake Dugasty a nove jede jednu verzi od kazde galdy i Challenge).

              0 0
            • les  

              Nemáš prosím zkušenost, ohledně tlumení s kevlarovýma Michelinama ? Mám teť na zimáku Michelin Wild Racer 29×2,10 v drátu + duše, a jsou celkem nepoddajné. I když balon jako prase.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nemám. Levnější verze ale obecně v tomhle stojí často za prd. Mívají více materiálu a vrstvy s méně tpi a bývají tak o dost nepodajnější.

                V tomhle ohledu pokud chceš opravdu dobrý plášť, tak bohužel musíš sáhnout po těch dražších lepších verzích.

                0 0
    • jirkous3  

      Díky za poznatky, i když oba máte očividně jiné zkušenosti. Osobně jsem po odpružené netoužil nikdy – až na tu výjimku s kostkami – ale chystám se pořídit nové kolo dceři a tak mě to zajímá. Je tedy fakt, že můj moderní fitness s tlakem 6 atm. s karbonovou vidlicí pochytí těch nerovností mnohem více než starý ocelák i když jedu na měkkých pláštích.

      Vypadá to, že rozdíl bude tedy v tom kdo jak jezdí. U sportovněji laděných jezdců bude asi preference pevná vidlice a u rekreačních odpružená i když těžší a ne moc funkční. Viz zkušenost Jirlovy manželky. Z toho se dá docela vycházet.

      0 0
      • MlokCZ  

        6 atm. a měkké pláště? Jak vozíš široké pláště a kolik vážíš, to mi spíš přijde jako extrémně přefoukané a tím to bude na kostkách peklo (úzké a ještě přefoukané).

        6 atm. je už skoro moc i na 25mm silniční pláště pro 75kg jezdce…

        U dcery to bude ještě posunuté nízkou hmotností. Tím budou všechny vidlice chodit ještě hůře.

        0 0
        • jirkous3  

          To je trochu nedorozumění. 6 atm. je na fitnessu s 28ky slicky. Nejsem moc pedant, takže to fouknu na šest (max pláště Michellin je 6,5) a pak jezdím dlouho dokud se mi nejeví měkký, nepřeměřuji to. Pocitově se mi na šesti jede lépe, stejně jezdím jen po silnici nebo cyklostezkách, kostky mám jen na posledních 50 m u domu jinak se jim vyhýbám. Na oceláku nechávám tlak okolo 3–3,5, jsou to pláště 26×1,25 tudíž nejsou zase o tolik širší než ty na fitnessu. Přesto je pocitově jízda na oceláku skákavější a rázy do rukou mnohem větší než na fitnessu.

          Dcera už je dospělá a má 70 kg, to snad není tak málo. Spousta kluků má i méně.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já vím, že na fitnessu a čekal jsem užší pláště. záleží kolik vážíš. Třeba na 70kg je na 28mm slickách 6atm. rozhodně moc. To už bude na hranici kdy to i na pěkném asfaltu kvůli moc vysokému tlaku začne být pomalejší a na horším asfaltu bude o hodně pomalejší.

            Pokud vážíš o hodně více, tak to jakž takž půjde.

            70kg je pohoda ohledně chování vidlice. U toho jsem měl na mysli menší děti s hmotností typu 20–25kg (u těch se pak i nejlepší vidlice s odtrhem 5kg chovají jako dospělému extra mizerná s odtrhem kolem 20kg).

            0 0
            • jirkous3  

              No to vím, my starší pánové už nějaké to kilo navíc máme :-) Ale ono je to s tím tlakem všelijaké. Nafoukám na šest, ale stejně tam určitě bude po měsíci méně, nehledě na teplotu vzduchu, ta tak bude tlak ovlivňovat. Nejsem ten typ co před každou jízdou dofoukává, spíše naopak :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Po měsíci tam bude méně i u těžkých duší. Když se fouká na menší tlaky, tak je to potřeba více hlídat, ale určitě ne zase před každou jízdou. Záleží také na použité duši nebo bezduších (u nich na konkrétním plášti).

                Teplota vzduchu moc neudělá, jen extrémy typu nafoukám doma a jedu do mrazu. Pak je rozdíl i 30° a to už udělá 10% na tlaku.

                0 0
                • jirkous3  

                  Kdysi by mi to vadilo, teď je mi svým způsobem jedno kolik toho za ty vyčleněné dvě hoďky ujedu. Když to jde hůř, dám si prostě kratší trasu. Stejně mi přijde, že největší překážkou je protivítr.

                  0 0
      • novas752  

        Rekreační „začátečníci“ většinou tyhle věci vůbec neřeší – nevědí, že odpružená vidlice na jejich kole je nefunkční šrot (nikdo jim to neřekl :) ) a tak zatnou zuby a jedou. Zhýčkanej zkušenej cyklista by na tom nevyjel, protože to nefunguje a je to hrozně těžký. :D

        Jestli máš 28mm a víc pláště tak klidně bar uber, Vlastně můžeš ubírat do tý doby, dokud nezačneš procvakávat nebo se to nebude žvejkat v zatáčkách. Po prvnim procvaku trochu přidáš (třeba půl baru) a máš ideální tlak. Já na silničce s 28pláštěma a 66kg vozim zatim 4,6 baru, ale mám jí jen pár týdnů, takže teprve po troškách snižuju a experimentuju.

        A opravdu je to o objemu – 28mm sice jede o dost pohodlněji, než 25mm, ale ty široké pláště co se dají dát do 29" mtb (šířka okolo 55–60mm) jsou úplně ale úplně o něčem jinym (pokud jsou dobře nafouknutý na těch 1,3–2,3).

        A fáma, že širokej pláť = automaticky valivej odpor kamionu je milná, dobré mtb pláště mají menší odpor, než základní levné krosové. S použitim bezduší se to ještě zlepší.

        0 0
        • jirkous3  

          Já si nestěžuji na, se šesti atm. u fitnessu jsem plně spokojený. Ostatně mám na něm už skoro 30000 km, za tu dobu mám všechny jeho mouchy v malíku.

          Mně šlo spíše o to zda u nového kola pro dceru investovat do drahé vidle (bude to kolo na dlouhé 100 km přejezdy v pomalém tempu) nebo ne. Jen pro zajímavost, když jsem před třemi lety kupoval fitness, dost lidí zde mě od něj odrazovalo právě proto, že neměl odpruženou vidli. Což je takový paradox.

          0 0
          • Goratrix  

            Ja to mam presne tak isto. Na fitnesse (vid profil) jazdim asfaltove cyklotrasy, asi 30% gravel a polne cesty, 28 mm fukam na 5,5 a pohoda. Buducu sezonu dam 35 mm G-One a fukat budem na 4, to by mohlo byt optimalne. Je to o tom ze kazdy by si mal sam vyskusat co vsetko jazdi a co mu vyhovuje…

            0 0
        • MrtweyUbrus  

          Vozím na 30mm pláště 4.5bar vzadu/4 vpředu a pohoda, mám 95kg..

          0 0
      • atty  

        Primárně jde hlavně o to, KDE se obvykle jezdí a co uživatel požaduje a co mu vyhovuje. Kdo potřebuje často překonávat nějaký terén, řeší obvykle odpruženou, kdo ví, že kolo bude mít převážně na hladší a rovné cyklostezky, bez nějakého extra terénu, může zvažovat pevnou. Samozřejmě jde o preference i komfortu, nicméně na kostkách či šotolině se skutečně daleko více poznaj širší a méně nafouknuté pláště, než rozdíl pevná vs. odpružená (ať je jakkoliv citlivá a kvalitní). V terénu (a tím myslím třeba lesní cesty s kořeny, rozbité a rozježděné polňačky atd.) už je dobrá, dobře nastavená a citlivá odpružená vidlice znát. Sportovní či závodní jezdci, co jezdí s odpuženou vidlicí samozřejmě preferují váhu a obvykle jim nevadí, že vidlice pruží/tlumí až pod agresivnějšími hupy a přejezdy – je to na diskuzi, kdy je vlastně kolo „rychlejší“, ale obecně se má za to, že „přetlumené“ kolo se více houpe při pedálování a je „pomalejší“ v terénu při sportovní jízdě a sportovní/závodní jezdec má obvykle rád tvrdší odezvu od vidlice/tlumiče, aby věděl, co si ještě může v terénu dovolit.

        Nelze to zobecnit, ale „turista“ je obvykle rád za komfort a preferuje maximální tlumení/pružení, „závoďák“ (pokud jezdí v terénu a odpruženou potřebuje) tolik komfortu nehledá a chce, aby vidle fungovala tam, kde musí – tedy na skutečně větších nerovnostech, kde je potřeba udržet adhezi kola s podkladem a nerozbít si ústa.

        0 0
    • jirkous3  

      Já mám právě zde na fóru někdy pocit, že se vše tlačí do rychlé jízdy. Přitom ti tazatelé jezdí rychlosti okolo 16 km/hod. Když srovnám své dvě kola, tak fitness jezdí o hodně rychleji a je i pohodlnější. Přesto na dlouhé přejezdy 800 a více kiláků s přáteli si raději vezmu starého oceláka na 26kách. Připadá mi, že při pomalém tempu 10–20 km/hod. je stabilnější a tím, že je malý tak i obratnější. Vůbec přitom nemám pocit, že bych se na něm víc nadřel nebo byl více unavený. Naopak když jsem to jednou zkusil na tom rychlém fitnessu, pořád mi připadalo, že se po cestě unudím.

      0 0
    • jirkous3  

      Ještě se zeptám jinak. Existuje i nějaká dobrá vidlice na krosové kolo, do které by stálo zato investovat?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ano, protože můžeš použít bikovou 27,5", takže výběr velký. Tedy pokud nemáš ještě v-čka. U těch bys 27,5" vidlici nemohl použít vůbec. A na v-čka obecně už nic pořádného není.

        0 0
        • jirkous3  

          To ne, šlo by o nové kolo. Možná i o bike 27,5, to je taky ve hře. Nějaké doporučení?

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak nové kolo vem 29" a vyřešeno. Můžeš dát dobrou odpruženou a pláště pak můžeš používat jak objemné, tak i u o něco užší (do určité míry, aby nešel střed přehnaně nízko, ale na jezdivé věci kam bys dal užší pláště je nižší střed jedině dobře).

            A konkréntě záleží na ceně, do cca 25tis. Kč určitě stavbě. Výše záleží na přesných požadavkách a jestli najdeš sériovku, která plně vyhovuje.

            U stavby pak může jít použít i upravenou vidlici z tuning-testu, ale záleží na staviteli (nebude to pravidlem).

            A konkrétní vidlice, aby chodila co nejlépe a cena přijatelná, tady není co řešit

            http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail

            0 0
            • jirkous3  

              Proč ne 27,5? Nebylo by pro holku obratnější?

              0 0
              • MlokCZ  

                Obratnost je z 95% daná konkrétní geometrií a lze mít i 29" příliš točivou a málo stabilní.

                U HT bych o ničem jiném než 29" neuvažoval s vyjímkou situace, kdy má někdo tak extrémní proporce (příliš malý a ještě třeba krátké nohy) a na 29" to prostě už nevyjde. Ale to jsou jen ojedinělé případy.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Více méně tohle. Pokud se jedná o méně zdatné cyklistky, jejich problémem nebude horší svižnost kola v zatáčkách, jejich největším problémem bude přejíždění překážek (zhoršený terén, obrubník, atd). A v tomto ohledu je 29" bez debaty nejlepší volba. Navíc větší kola mají zase o něco větší objem a půjdou dobře na nižší tlaky.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jen doplním, že i u malých překážek typu jízda po kostkách je dost znát větší pohodlí větších kol.

                    A pak stejný typ pláště má u 29" lepší grip. A tím ani ty zatáčky nejsou vůbec tak jasné. Třeba na šotolině jsem si v zatáčce mnohem jistější na 29" a projedu ji rychleji (což zase souvisí s tím lepším gripem).

                    A čistě vytočení ostré zatáčky je zase o té geometrii. Já měl třeba nejtočivější HTčko právě 29" když jsem tam vozil kratší pevnou (na 26" jsem takový extrém s tak krátkou pevnou nikdy nejezdil, tam jsem rovnou jezdil spíš delší vidlice, abych to zklidnil). Ale to už jsem opustil, už to bylo skoro moc málo stabilní, takže jsem cíleně u 29" snižoval točivost, že to bylo už moc.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • BB  

                pozor, pustí se do toho 29 b-f falanga. Já bych pro ženskou na rozdíl od místních bojovníků určitě pořídil obratnou, lehkou 27,5, kdyby existovaly 26, tak 26. Jezdil jsem obojí a to že moderní 29 je obratná jako 27,5 je mýtus. Ona 27,5 už je taky moderní, takže se zase posunula o kus dál. A i takové voloviny, jako še se to lépe vejde do auta, že se s tím lépe manipuluje v úzké chodbě jsou pro ženskou důležité.

                0 0
                • Martin  

                  já bych řekl, že manipulaci v úzké chodbě ovlivní hlavně řídítka :)

                  pokud se kolo osadí dnes moderními #endurospecific řídítky 770 mm, tak se kolem toho neprojde :D

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.