• Lukys.h

    Mel bych takovou filozofickou otazku po par pivech…

    Proc jsou ty kola tak drahy?

    Jak muze par trubek a par komponent stat to same jako auto ?

    Auto ma x nasobne kovu, elektroniky, motor, sedacky..... a kolo… par trubek, par kolecek, 4 lanka…

    Jsem sam komu to prijde neporovnatelny a uplnej ulet?

    0 0
    • embi  

      Jsou kola co stoji 5.000, jsou kola co stoji 350.000.

      Jsou auta co stoji 150.000, jsou auta, co stoji 50.000.000+

      0 0
    • designer  

      Dovozci mají marže téměř 100 procent vůči katalogové ceně kol, takže se není moc čemu divit. Na autech je marže minimální, jednotky procent.

      Když si uděláš rozpad ceny kola na jednotlivé komponenty a zjistíš, že třeba karbonové řídítka stojí 4 tisíce a víc… A výrobní hodnota je pár stovek (obyčejná trubka!).

      Ceny kol jsou (hlavně u nás) neskutečně přestřelené, ale lidi ty prachy chtějí dávat ;)

      0 0
      • racek_chechtavy  

        Než začneš rozdávat moudra, tak si zjisti jak se počítá marže…jakmile to uděláš, zjistíš co jsi napsal za blbost.

        0 0
      • Potkan007  

        Že já se ještě divím. Proč každý vidí jen „výrobní hodnotu“? To je co? Cena materiálu?

        Výrobce má

        • velkou a hodně drahou halu
        • v ní drahé vybavení
        • lidi, co vymýšlí, jak řídítka vyrobí
        • lidi, co vymýšlí, jak budou vypadat
        • lidi, co pak stojí u těch drahých strojů a asistují jim
        • výstupní kontrolu
        • musí zaplatit marketing, abys vůbec věděl, že něco vyrábějí
        • musí tu „obyčejnou trubku“ doručit před půl Evropy
        • a to sotva zaplatil náklady na personál, co chce každý rok přidat, nezaplatil materiál, nezaplatil svůj zisk
        • prodejce ji koupí za nákupní cenu, měsíce ohřívá v prodejně, má tam prodavače a čeká, až našetříš na trubku a přijdeš si ji koupit; celou dobu prodavače samozřejmě platí

        Výrobce potřebuje zaplatit tu obrovskou drahou halu dřív, než mu spadne na hlavu, vybavení dřív, než se rozsype, lidi chtějí platit každý měsíc a bez toho se jim nechce do haly chodit, marketing taky nepracuje pro dobrý pocit. Trubka je najednou úplně nepodstatná.

        Doporučuju návštěvu Dánska, abys poznal, jak se projeví hodnota lidské práce na výrobku. Velka plechová krabice sušenek na naše asi 160 korun, kus pečiva 10 korun. Ale jak u toho musí někdo zapojit ruce nebo hlavu, nechá si to zaplatit. Obložený chleba na tržnici 250 korun, točené pivo 150 korun, pohled do ČR 150 korun.

        0 0
        • UHU  

          se budeš divit ještě dlouho. Např. zmiňovaný výrobce aut to vše, co uvádíš nemá a třeba i v jiném měřítku?

          0 0
          • Mustafa  

            Nepochybně má a i proto jsou kola násobně levnější než auta obdobné kategorie.

            0 0
          • racek_chechtavy  

            Výrobce aut má výrazně vyšší podíl zisku na následné výrobě / prodeji ND.

            0 0
        • TK75  

          Chudák výrobce

          :-D:-D

          0 0
        • yorg  

          Ale to ti výrobci aut mají také a v mnohem vyšším rozsahu. A navíc jim do toho kecá i Evropská komise, což u kol nevím, že by bylo.

          Edit. Teď vidím, že nejsem sám, kdo to vidí podobně.

          0 0
    • oddie  

      Kola stojí tolik, za kolik jsou lidé ochotni je kupovat. Kolik je na nich kovu oproti autu je zcela irelevantní.

      0 0
      • TK75  

        Ochotni? To je jako když hladovému ukážeš buřta a řekneš si za něj majlant.Taky bude ochotný

        Lidi platí, protože nemají jinou možnost.Leda být bez kola a to asi cyklista nezvládne :-)

        0 0
        • Alojs01  

          Ale jdi… lidi si nova kola kupuji hlavne proto, ze je chteji a ne protoze je nutne potrebuji (ano jsou vyjimky)…:-)

          Vetsina lidi si jde koupit nove kolo, protoze chce proste lepsi nebo jine, nez ma…

          0 0
          • bara2  

            Tak. Jako dopravní prostředek do zaměstnání je i zadarmo kolo drahý ;-)

            0 0
            • Alojs01  

              Hmmm… to jsem si ze zacatku myslel taky a do prace jezdil na 20let starem ocelaci. Jenze pak jsem si uvedomil, ze na tom kole najedu ze vsech svych kol rocne nejvic a ze by stalo za to, si ty jizdy do a z prace nejak lepe uzit a sup… uz je to taky v karbonu…:-))))

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                A sleduješ si provozní náklady? :-)

                0 0
                • Alojs01  

                  Bohuzel ano…:-)

                  0 0
                • nooski  

                  Proti autu pohoda :-) Aspoň teda u silnice.

                  0 0
                  • iceduck  

                    No nevím.. roční servis + obutí dražší než garančku na autě 

                    0 0
                    • mr.antik  

                      u silničky? dyť to je skoro zadarmo a nic se nekazí…

                      0 0
                    • nooski  

                      2 x ročně řetěz, gumy vydrží 2 sezóny, sem tam trocha oleje a omotávka jednou ročně za cca 150 Kč. 3 tankování auta vyjdou dráž :-)

                      0 0
                      • iceduck  

                        Takže si píšu nick a budu ho k tobě dávat na servis :)

                        Teď už nejezdím na galdách a čelisťovkách ale dát 3k jen za materiál opravdu není problém (SwissStop sou skoro za litr :(, galdy 1.5K a víc …

                        0 0
                        • JakeF  

                          Až dáš na auto karbon keramiky a semi slicky, pak bude ta návštěva srovnatelná…

                          0 0
                        • mr.antik  

                          Tak 3 litry dám za gumy v průměru ročně i na auto a to si zimňáky přehazuju sám (disky).

                          0 0
                        • Alojs01  

                          Tak třeba jen povinné + pojištění + roční servis u auta jsou peníze, které do všech svých kol včetně oblečení (a to do toho můžu započítat i další 3 kola holek) ročně nenasypu ani náhodou…:-))).

                          Každopádně na kole do práce a z práce rozhodně nejezdím proto, že bych chtěl ušetřit nějaké peníze! :-)

                          0 0
                      • makaltom  

                        pro zajímavost

                        přidávám najeté kilometry a peníze investované do kola za posledních 6 let

                        RB 26" řazení 3×9 – ježděné závodně

                        Crux hlína na Apexu

                        Apache – ježděné do krámu a ted pár let na chatě

                        Do kol započítávám všechno co se na ně instaluje. Nezapočítávám startovné na akce, oblečení, boty a helmy.

                        Jsou v tom započítaný investice do nových výpletů. Obě kola mají náhradní sady výpletů na dojíždění galusek, jejiž cena je tam také započítaná. Není tam brána v potaz počáteční investice do pořízení kola.

                        Když to porovnám s autem, tak kolo jezdí za cenu nafty.

                        0 0
                        • Jano86  

                          Zaujímavá reakcia.. To som si nikdy neuvedomil

                          0 0
                        • deekay  

                          A mas tam palivo pro pohon kola?

                          0 0
                          • nooski  

                            Když člověk jezdí autem, tak nežere a nepije? :-)

                            0 0
                            • deekay  

                              Rozhodne spotrebujes mene kalorii na kilometr jizdy autem, nez na kole, tudiz je nutne dopocitat ten rozdil, kdyz uz to chces srovnavat.

                              Samozrejme, ppokud je nekdo vyzrany pasik, co do sype ty kalorie stejne hlava nehlava, tak mu to jen pomuze. Ale to je na uplne jinou debatu.

                              EDIT: Jinak ja si to onehda pocital taky, kvuli dojizdeni do prace a vyslo me to kolo se zapoctenim vseho, co tam patri (tzn i opotrebeni obleceni a to jidlo) draz nez auto, se zapoctenim vseho (vc povinneho ruceni atd).

                              Jasne, pokud bych extremne setril a daval na kolo nejlevnejsi dily, kupoval hadry v lidlu a podobne, tak by vysledek byl diametralne jiny, ale ne kazdy je takovy sebemrskac.

                              0 0
                              • Potkan007  

                                Přesně tak, když si člověk započte i tyhle výdaje okolo, je mnohdy levnější jezdit autem. Taky jsem to kdysi podobně počítal a vyšlo mi, že na cestování do práce by bylo levnější jezdit autem, jenže pak do toho započítám ještě pohyb na vzduchu a statisticky ověřenou výrazně nižší nemocnost. Když jsem věčně doma v teple, v autě v teple, schovávám se pod deštník, jsem několikrát za zimu krátce nemocný, protože stačí, aby na mě špatně fouklo. Co jezdím celoročně bez ohledu na počasí, jsem proti nemocem výrazně odolnější. Tohle nejde pořádně přepočíst na finance, ale má to pro mě vysokou hodnotu.

                                0 0
                                • deekay  

                                  Jasne, ono je tam pak hodne individualnich promennych, ktere ma kazdy jinak.

                                  Ja treba hodne resil, jak budu jezdit do prace, po tom, co nas prestehovali.

                                  MHD 1h15min

                                  Silnicni kolo: 45min

                                  Auto: 20min

                                  vsechno je jedna cesta, takze kazdy den absolvuji 2×

                                  Vysledek je ten, ze na kole jsem to jel asi 3×, protoze me prestalo bavit se mrcasit mezi lidma po cyklostezce nebo naopak furt stat nekde na semaforech. Radsi doletim domu autem a vyjedu si nekam, kde me to bavi a kde se mi to libi. A to jsou prave ty individualni aspekty. Nekdo ma cestu do prace krasnou, tak verim ze je to na kole radost. Ja ne.

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    K tý nemocnosti, můžu srovnat pouze dopravu styl autobus, metro, tramvaj, kontra dojíždění do práce autem. Od té doby (5 let) co jezdím autem jsem výrazně méně nemocen. Přičítám to poměrům v hromadné dopravě, kdy často jezdí do práce lidé nemocní, prskající, kašlající a pod.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Ano, mam naprosto stejnou zkusenost.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                • File12  

                                  Jo to ja taky zkousel pocitat. Auta prodavam a mam sluzebak. Benzin si platim. A nakup kola jen k tomuhle ucelu a spotreba by mi to nezaplatil nikdy. A jo to co musim navic sezrat kvuli 60km denne a ten cas navic. No jezdim radsi autem protoze ty rutinny cesty me nebaviliy. To radsi dojedu domu atech 60 si dam hned potom a zabavneji. Ale to je debata kde oboje ma pro a proti a spocitat to proste nelze.

                                  0 0
                                  • Alojs01  

                                    To asi ještě nemáš rodinu, že… :-)

                                    Jinak bys s tím časem hospodařil trochu jinak… :-)

                                    0 0
                              • BLACK1E  

                                Hele já ti nevim :D

                                Za čtyři hodiny na kole vypiju dva bidony vody a dám si jednu sušenku. V autě se z nudy někde zastavim a sežeru jídlo za 500 ikdyž to vubec nepotřebuju.

                                0 0
                                • deekay  

                                  Akorat ty kalorie proste dozrat musis behem dne :) To co do sebe nacpes primo na kole je nic nerikajici. A tvoji druhou vetu radsi vubec nekomentuju :)

                                  0 0
                                  • Honzis  

                                    asi tak nějak, do fachy taky jedu ráno 40km na lačno nebo si kousnu do sušenky a během hodiny si dám velkou snídani. Když vezmu dejme tomu 1hod sport = 2000kJ tak prostě za hoďku nejmíň Margotka :-)

                                    0 0
                                • Alojs01  

                                  Tak to já mám úplně obráceně. Za 4 hod v autě vypiju pul petky vody.

                                  Na kole to je kafíčko, zmrzlinka, sušenka u pumpy… :-)))

                                  0 0
                                  • babkanakole  

                                    Kdybys na kole jezdil do práce, nedáš nic z toho ;)

                                    0 0
                                    • Alojs01  

                                      Na kole do prace jezdim temer kazdy den…

                                      Akorat jedna cesta je 10–40km…

                                      4 hodiny do prace bych na kole ale nejezdil… ale to ani autem…:-)))

                                      0 0
                              • nooski  

                                Já teda žádná laňka nejsem + jsem diabetik, ale pro dojíždění do práce (38 km tam, cca 36 km zpět) mi stačí ráno snídaně a na cestu zpátky někdy sežeru oblíbený sojový suk za 5 Kč. Piju čistou vodu. Auto rozhodně žere víc :-) Hadry mi vydrží extrémně dlouho, jen zimní tretry likviduju. Fakt to na kole není tragédie. A samozřejmě je to koníček a navíc se dá pprovozovat tak, že prakticky neomezuju rodinu, takže win-win situace.

                                0 0
                                • deekay  

                                  Viz moje reakce vyse na Blackieho. Pokud nejste panove perpetum mobile, tak ty kalorie proste dozrat musite. A nebo, jak uz jsem psal, stejne zerete nad svou potrebnou spotrebu :)

                                  Jinak me odchazi rychle cyklokratasy. Dresy drzi.

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Bohužel platí to druhé. Příjem mám nastavený na pravidelný výdej. Teď 14 dní sedím na zadku a už je to hodně vidět.

                                    0 0
                                • danis7  

                                  K tomu je ještě potřeba přičíst jednu podmínku a to sprcha v práci, pokud není, tak dojíždění na kole je problematické.

                                  0 0
                                  • Romancero  

                                    taky bez sprchy – tak to řeším tak, že mám alespoň náhradní oblečení (pracovní) a propocené věci si nechávám uschnout ve skládku..

                                    0 0
                                    • krabica  

                                      :-)))))

                                      0 0
                                      • -b-n-x-  

                                        Třeba mají ostatní kolegové covid a nic necítí. Čoveče, mohu doporučit :-D

                                        0 0
                                        • krabica  

                                          Mě pobavilo, že si dokonce bere i oblečení na převlečení… :-)

                                          0 0
                                          • -b-n-x-  

                                            Tak je svědomitý!

                                            :-D :-D :-D

                                            0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                        • Romancero  

                                          :-)

                                          skládek mám jen pro sebe a nesmrdím jako jiní :-)

                                          0 0
                                    • Honzis  

                                      Mám to podobné, jedu 40km skoro placku. Otru se ručníkem, hadry z kola dám na ramínko a vezmu si civil do kanclu.

                                      0 0
                                      • Romancero  

                                        mně to přijde samozřejmé- překvapily mě ty komenty výše !

                                        :-)

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                      • MatS  

                                        Mam to stejne, jen to mam 14km. A k tomu si davam jen „ruskou sprchu“ a ksicht si splachnu v umyvadle.

                                        0 0
                                • File12  

                                  Jo kazdy to mame jinak :) me sice auto zere vic ale sluzebak kde si platim benzin usetri hodne. Plus na kole musim byt driv v praci abych si dal sprchu, najedl se a obliknul si oblek( musim ale jsou to peo me monterky). Hlavne me ta cesta porad dokola stejna proste nebavi. Kdyz vemu ze do prace autem to mam 20minx2 tak 40 min autem. Kolo hodina a klid a ten proces pred praci 3h celkem, tak radsi dojedu domu a tech 60km si dam po praci a casove stejne.

                                  Ale tady to ma kazdej jinak a je to moc individualni a hodne promennych

                                  0 0
                                  • babkanakole  

                                    Je to hrozně individuální. Jezdím necelých 9 km jednu cestu, tedy denně celkem 18 km nejkratší cesta z/do práce. Přitom vzdušnou čarou je to velmi mírně přes 4 km, jen spojení mezi je na dvě věci.

                                    Dnes jsem vyměkla a po víc jak půl roce na cestu do práce sedla do auta – lije, a stejně potřebuji větší nákup než uvezu na kole.

                                    Takže:

                                    Na kole, když jedu relax, to mám jednu cestu nějakých 25 minut.

                                    Jenže v autě mi to trvá i bez kolon o dalších 10–15 minut déle s tím, že na dvou místech není problém na každém z nich chytit dalších 15 minut zdržení. Obvykle v práci nezaparkuji, takže dalších minimálně 10 minut se hrabu odněkud, kam se to dá píchnout (pravda, dnes to nebyl problém díky tomu, že spousta lidí je na home office nebo má dovolenou).

                                    Autobusem je to ještě o dalších 10 minut delší, a jede mi to jednou nebo dvakrát za hodinu, podle denní doby.

                                    0 0
                          • makaltom  

                            přesně jak píše nooski, jídlo, oblečení a účast na akcích započítána není, protože bych stejně jedl, nosil a nebo se účastnil jiných akcí.

                            Jasně, že tretry na kolo jsou třeba dražší než pantofle na doma … ale z nějakého vnitřního přesvědčení to tam zahrnuto není. Jak jsem psal, je tam zahrnuto jen to co se uchycuje ke kolu.

                            0 0
                            • Datel Stepní  

                              Kdybys započítal komplet (bez jídla, samozřejmě), včetně zmiňovaného oblečení a nákupní cenu kol, byly by výsledky o dost jiné. Kdysi jsem to počítal a k ničemu to nevedlo. :-)

                              Myslím, že je tu někde vlákno, kde to někdo, kdo jezdí hodně, počítal a výsledky nic moc nejsou.(drahé)

                              Ale je to hlavně koníček, ne? Za něco peníze utratit musíme…

                              0 0
                              • Kuba78  

                                pocitat TCO ma smysl u cinnosti, u ktere bud ocekavas nejakou navratnost investice, nebo u veci kterou delas protoze musis – tedy napriklad to dojizdeni do prace.

                                jezdim kdyz je hezky na kole, kdyz je osklive zustavam doma nebo jedu autem. jasne, muzu si rikat ze kdyz jedu na kole, tak usetrim za benzin.. ale v reale jsou to korunove polozky, to auto te stoji penize i kdyz stoji v garazi. A kdyby si clovek pocital opravdu TCO na vse, tak zjisti ze ho vyjde nejlip sedet doma na home office a parkrat do mesice se svezt do prace taxikem..

                                0 0
                                • deekay  

                                  Vsak o to dojizdeni do prace primarne slo.

                                  A ano, kdyz jsem byl pres covid na HO, docela jsem usetril.

                                  0 0
                                • Datel Stepní  

                                  Souhlasím. Toto je debata spíše pro zajímavost, ale když už to počítat, tak smysluplně. Zde je sice starý post uživatele Rychlý turista (snad promine), který to měl pečlivě počítáno a ta cena je o dost vyšší než uvedená.

                                  https://www.bike-forum.cz/…e-kc-km.html#…

                                  0 0
                            • deekay  

                              Promin, ale pak je ta tabulka jako porovnani uplne k nicemu :)

                              Jasne, pro sebe jako vedeni nakladu fajn. Taky jako vnitrni alibi, ze ten konicek neni az zase tak nakladny :D

                              0 0
                              • Romancero  

                                tak ten koníček ušetří dost času i peněz při dopravě do zaměstnání :-)

                                0 0
                              • makaltom  

                                a do nákladu za provoz auta taky počítáš kalhoty v kterých v tom autě sedíš?

                                není to tam protože by to pak nebylo žádné porovnání jestli dojíždět na kole nebo sockou nebo autem

                                Vedu to jen pro svůj osobní přehled kolik mě stojí hardware, kolik vrážím do kola peněz.

                                K těm nákladům na dojíždění do práce ještě doplním, že roční kupon na MHD v Praze mě stojí 50 Kč za rok … /protože jsem zaměstnanec) musím si k tomu přikupovat za 2450 Kč/rok jízdné na ČD protože jezdím 2 zastávky vlakem po Praze. Ročně do práce najedu asi 5000 km což odpovídá asi 110 dnům dojíždění.

                                0 0
                                • Romancero  
                                  • pojištění, čas ztracený po servisech, TP, doba na zaparkování a přesun od auta domů, ucpané silnice ve špičkách..
                                  0 0
                            • Honzis  

                              Náhodou celkem zajímavé, aspoň je člověk v obraze, to s jídlem atd nejde beztak úplně reálné dopočítat. Stejně tak pokud připočte někdo porizovaci cenu auta 400.000 tak je to drahý furt stejně jako kolo za 100.000 a nejdražší je samo jezdit na fullu nebo ve sračkách v top hadrech apod

                              0 0
                        • Lister  

                          A máš tam oblečení. Bohužel jsem zjistil, že když fakt jezdíš, tak to máš jedny kalhoty a dres na sezonu (o zbytku radši nemluvím) a jsou v háji. Slušný set vyjde na cca 5 tis a za to může jezdit do práce autem 2 měsíce :-)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Honzis  

                            mně odejdou logicky spíš kraťasy, jak se člověk „vysolí“, vršků mám mraky, to kraťasy „hoří“ mnohem víc

                            0 0
                            • Lister  

                              Dresy většinou neodejdou materiálově, ale většinou jsou tak zasmrádlé, že je prostě už nechci vozit – ráno se propotíš, pak ti to v práci několik hodin visí a úplně nedoschne a zpátky to dorazíš.

                              Jinak ano – oblečení peru po každé vyjížďce s výjimkou membránových bund a zimních rukavic.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Na dresech odejdou zipy – začnou drhnout. Nebo povolí elastan a dres přestane pružit. Ale je fakt, že životnost dresů je zpravidla větší než kraťasů.

                                0 0
                        • TommyP3  

                          Dost dobře. Kdysi jsme mírně ovínění počítali amortizaci obyč kola a přišli na asi 3 koruny/km. Jen to trochu blbě zní pro normální lidí kteří si myslí že na kole jezdí zadarmo…:)

                          0 0
                • Romancero  

                  tak cca 1 kč/ km (řetězy, pastorky, převodníky, duše, pláště) )..Samozřejmě prvotní náklady vyšší (výplety, sedlovka, vidlice, a samozřejmě nákupní cena kola)..Pokud bych to, ale rozpočítal (včetně všech vstupních i servisních nákladů) a na celou životnost rámu..-(snad) minimálně 15 let, tak cca 2 kč/ km :-)

                  0 0
                  • bara2  

                    Tak kdybych měla počítat náklady, tak Favoritka suvereně vede, je na nějakých čtyřiceti halířích na kilometr a to bych jí musela pořídit něco extra, aby to narostlo. A prakticky dodneška byla stejně rychlá jak ta moje dámská silnice od spešlů. Dnes, po jeden a půl tisících, se mi to konečně podařilo nastavit tak, že jsem na tom měla lepší pocit, jak na Favoritce Růžence. O ceně na kilometr se zatím nemá cenu bavit, ale má to potenciál Růženku trumfnout, ale jen díky tomu, že to bylo prakticky za hubičku :-).

                    V zimě je to o ničem, v dešti taky, po tmě nic moc… Ať to pořídíš, za kolik chceš, stejně musíš měnit řetěz, pláště, kazetu… a do kopca je to líný furt.

                    0 0
                    • TK75  

                      A ještě ti to kolo ušetřilo mraky peněz za fitko, kam bys chodit musela, aby si měla figuru jako teď :-)

                      0 0
                  • Romancero  

                    jo na cyklooblečení a boty jsem zapomněl..takže 3 Kč/km :-)

                    0 0
              • TK75  

                Ta ocel byla přitom lepší než ten plast

                0 0
            • Tomcat  

              A až budou muset platit povinné pojištění, protože nebude aut co by to platila , to bude teprve výhodné. ;-)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Už z principu, „zákonného pojištění škody způsobené provozem vozidla“, v případě kola ty škody na cizím majetku nebudou až tak závratné. Co by spíš pomohlo, tak nějaká forma licencování pro jízdu po silnici a cyklostezkách, až tam si člověk uvědomí, kolik lidí nejspíš ŘP nemá a nikdy nemělo.

                0 0
                • Tomcat  

                  Myslím že v případě vypadnutí xx% které plynou z automobilizmu uvidíme teprve tu kreativitu „zelených“ kde ten výpadek nahradit. Rozhodně nebude motivována logikou a snahou pomoci cyklistům, ale maximálním výběrem daní.

                  0 0
    • Potkan007  

      Protože materiál na výrobu není jedinou složkou ceny. Musí zaplatit vývoj, patenty, marketing, továrnu, logistiku a spoustu dalších „příživníků“ až po plat prodavače, co týden čeká ve vytápěné prodejně, až si někdo přijde pro kolo.

      0 0
      • Petr L2  

        A cla, na ty v Evropě nesmíme zapomenout, ty do ceny také dost výrazně promlouvají.

        0 0
      • koldas  

        Ale tohle samé má i automobilka a myslím, že mnohem vyšší náklady…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Drahy jsou ale az takova brutalita to neni. Hodne si na tom nadela distribuce, vyrobce samotny to prodava dal klidne za nejakych 50–60% ceny.

      Ale musis porovnavat stejne kategorie. Obycejny kolo pro masy dnes stoji do nejakych 30–40 000. Obycejne auto do nejakych 600–700. Vyrobi se jich obrovske mnozstvi, vsechny vyrobni naklady se rozprostrou do hodne malych castek.

      Draha „zavodni“ kola konci vetsinou na 250–350 000. Draha zavodni auta stoji desitky milionu… Vyrobi se jich par desitek az tisicu, vyvoj je mnohem drazsi, vyroba taky.

      0 0
      • deekay  

        Tak ono, kdyz se na tom musi uzivit dovozce i prodejce, tak neni divu. A velka cast dovozcu cyklomaterialu v CR je tragicka. Nechapu, ze uz vsichni nepresli treba na centralizovane sklady v EU a distribuci rovnou do prodejen.

        0 0
        • novas752  

          No ale prekvapilo me jak moc to z celkove ceny je. klidne 10+% pro samotneho dovozce, 15–30% pro prodejce.

          Pritom treba v automoto ma na nekterych modelech dovozce marzi treba jen okolo 10 000, coz je z celkove ceny auta naprosty zlomecek.

          0 0
          • deekay  

            Ty automoto marze, co uvadis se mi teda nezdaji. Mozna fakt jen na okrajovych modelech, ale jinak by ti nebyl schopen pomerne vyrazne hybat s cenou pri nakupu auta. To by automaticky prodelavali na vsem. Leda, ze by dovozce mel malo a prodejce dost. No nevim.

            0 0
            • Edwin  

              V auto-moto se to dohání na záručních servisech.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • AussigBiker  

              Urcirte neprodelavaj, ale zeptej se nekoho, kdo auta prodava. Taky jsem byl prekvapenej, ze treba na Oktavce ma prodejce 5–7 tisic.

              Treba Kia ma sedmiletou zaruku, ale musis 7 let jezdit k nim do autorizovanyho servisu. Kdyz si prectes podminky, tak tak ta zaruka se defakto skoro na nic nevztahuje. Tim si ale pojistej ze, budou mit kacky 7 let na servisu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Lister  

              Záleží jak máš nastavenou strategii. Co jsme slyšel, tak Ford na autech skoro nic nevydělá, ale tak všichni víme, na čem si to pak dohoní :-D

              0 0
      • doubleingram  

        Na kole za 150 ti dat NX nebo GX, sorty jako, to je proste ojeb.

        0 0
    • Edwin  

      Já bych řekl, že v tom velkou roli hraje chtěná nekompatibilita komponentu. Na všechno je milion rozměrů, různé systémy všeho a to všechno ty komponenty, potažmo kola, zdražuje.

      0 0
      • Romancero  

        .. ano, není v zájmu výrobce dělat stále stejné-kompatabilní kopmponenty ani v rámci jedné značky.

        Fascinuje mě ten „pokrok“ ..ta potřeba cpát třeba 1×12 i na nižší sady! jako hobík potřebuju kvalitu, ale nepotřebuju x-převodů na .ovno – už kvůli křížení a rychlejšímu opotřebení menších pastorků…proto nedám dopustit na XT 2,3 × 9.

        Na druhou stranu uznávám, že kotoučovky (kvalitní) jsou fajn.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jIrI___  

      Jednoduchá odpověď – kol se nevyrábí tak velké objemy jako u aut. Když už kola porovnávat s auty, pak s mainstreamovými malosériovkami typu McLaren apod. Nicméně souhlasím s tím, že když porovnám auto a kolo střední třídy, tak je to opravdu velký cenový nepoměr.

      0 0
      • nooski  

        Kolo střední třídy máme kolik? 30 000 – 50 000 max a to už má člověk třeba i karbonový rám.

        Auto střední třídy je například Superb a momentálně vidím cenu od 700 000 Kč.

        Čili ano, je to opravdu velký cenový nepoměr.

        0 0
        • jIrI___  

          Kolo střední třídy nyní vidím v cenovkách lehce pod 100k, bohužel. Ale to na tom cenovém nepoměru nic moc nemění, snad jen těch Superbů sjede z linky mnohonásobně více než kol :)

          0 0
          • nooski  

            To bych chtěl mít tvé finance, pokud kolo lehce pod kilo je střední třída :-) Takové poměrně objemové topovky u aut budou třeba Ferrari za bratru 5 mega a více. U kol se pohybujeme kolem 300 000 Kč. Když vezmu kola Lightweight, jako top komponent, který při hmotnosti kolem kila musí vydržet všechny nástrahy cyklistiky a vyrábí se ručně v Německu za cca 100 000, pak mám jako ekvivalent karbonová kola na Koengsegg, která se vyrábějí ručně ve Švédsku a stojí nad 1 200 000 Kč. Top k topu a cenový nepoměr veliký.

            0 0
          • Venda  

            100k a střední třída… Hodně dobrý. Kolo za 100 bych uz prirovnal k nejakymu bmw m3. Uz je to hodne slusne vozidlo, plne highend dilu, ale kdyz se chce, tak tu je jeste spousta prostoru pro tunning. Stejne tak jako si i poridit neco jineho drazsiho s mnohem vetsim, drazsim, vykonejsim motorem, vybavou, ramem, odpruzenim koly…

            0 0
            • novas752  

              A neni nahodou rada 3 stredni trida?

              0 0
              • Janes  

                Není…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • JakeF  

                  Presne, ta M3 je pro socky, o to by si beznej teoretik na BF ani kolo neoprel :)).

                  0 0
                  • Janes  

                    M3 sem netahej, to je speciál. Ale Trojka pro mě není a nebude střední třída.To auto je prostě malý.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Scrollni si kousek nahoru, reaguješ na M3, ne že já ji sem tahám.

                      Pak je samozřejmě otázka, jestli se bavíme o střední třídě velikostí nebo výbavou. To pak není střední třída ani taková S63 Coupe, a to se pak samozřejmě každej bavíme o něčem jiným :)).

                      0 0
                      • Janes  

                        Já ale reagoval na novasovo ......A neni nahodou rada 3 stredni trida?…

                        Je ale fakt, že to, co bylo dřív jasné, se rozplizává řadou mezimodelů a dokonce třeba Octavia byla úmyslně postavena na pomezí nižší střední a střední, v zásadě mezi Golfa a Passata. A to Tvoje Coupe je u mě mimo tyto základní kategorie v kategorii GT.

                        0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To by mě zajímalo, jak jsi k té částce došel. Je platná univerzálně? Platí pro trekingová kola, gravely, silniční, HT i fully? To se mi nějak nezdá.

            Budu se držet Shimana. Trekingové kolo za 100 se koupit reálně nedá vůbec. U silničního má být ukazatelem co, sada? Budu se držet zaužívané posloupnosti Claris-Tiagra-105-Ultegra-DA. Uprostřed je 105 (nižší řady jen s číselným označením neberu v potaz, ty by posunuly hranice „střední třídy“ ještě níž). Kolo za 100 tisíc na 105 bude tedy asi něco na kvalitním značkovém rámu. Takové Bianchi Oltre XR3 nelze asi nařknout z plebejskosti, stojí těsně pod 100, ale na Ultegře. Jezdí kolem mě pár cyklistů, co používají silničky v hladině ~100t, určitě bys je prohlášením o „střední třídě“ nesmírně pobavil. Nebo jsou prostě silničky levné, přestože existují běžně až do úrovně 250tis., ale na těch už běžně nikdo nejezdí. A kola na ukazování, pózování a pověšení na stěnu obýváku nejsou JÍZDNÍ kola.

            HT MTB bude docela podobný případ, stále celkem jednoduchý stroj, kde neznámou je zejm. vidlice. Střední třída (adekvátní střední třídě automobilů) bude opět někde kolem cca 65 tis. Kč. U fullů už bude situace dost jiná, tam je možné, že se opravdu dopracuješ ke svým 100 tis., to nemohu posoudit. Kolik % z trhu jsou fully? A takto drahé fully?

            Obávám se, že „střední třídu“ jízdních kol je třeba navázat nikoliv na nějaké absolutno, ale na příjmy a ochotu potenciálních kupců. Totéž by šlo i u aut – a dávalo by to také smysl. Tedy bylo by potřeba definovat střední příjmovou vrstvu a pak vyzkoumat, kolikanásobek svého středního platu je ochotna investovat do nového kola, tím bys zjistil, jaká jsou ta kola střední třídy.

            Odhaduji, že by ses dobral právě někam k čistému Deore nebo čisté 105, pokaždé jsou ještě nad dvě možnosti (XT, XTR a Ultegra, DA) osazení, tj. vyšší střední a top. Střední třída by měla přinášet nějakou komfortní bezproblémovou funkčnost, u zbytku je třeba odfiltrovat designové libůstky bez vlivu na funkci rostlináře. U fullů opět jinak, tam hraje roli ještě faktor doladění odpružení, jde o celkově složitější soustavu.

            0 0
            • tl-brq  

              Střední třída kol – jednou z možných definic je, že střední třída jsou kola, která si kupuje střední třída. V česku je půměrný plat 34 tis před daní, po dani 25–30 podle počtu dětí a dalších slev. Dvě třetiny lidí ho nemá, medián – asi správnější ukazatel je 29 tis. A ty peníze jsou na vydělávajícího člena rodiny – je třeba je rozpočítat na další, když jsou děti. Kolik jsou ochotni dát za kolo?

              Zhruba polovina populace v Česku nemá žádné úspory a žije od výplaty k výplatě, desetina české populace má exekuci. Jak velký je reálně segment lidí, kteří jsou schopni (mají na to) a zárovně ochotni (je to pro ně priorita) dát za kolo víc než 15 tis.? A jak často si tito lidé kolo kupují? Kolik je cyklistů, kteří si kupují kolo častěji než jednou za deset let až se rozpadne to předchozí?

              0 0
            • jIrI___  

              Ta částka je rychlý nástřel dle osazení. Nebo mi chceš říct, že necelých 100k pořídíš třeba karbonového fulla na XTR? S velkým štěstím možná ano, ale spíše dostaneš hlínu na komponentech střední třídy typu SLX. Je pravda, že sillnicemi a HT jsem se nezabýval, ta kategorie jde mimo mě. Takže uznávám svůj v globálu chybný odhad.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Karbon full na XTR není zrovna typická střední třída. Co by pak bylo osazeno na vyšší střední a na topmodelech, co by bylo na ekvivalentech superaut a hyperaut?

                0 0
                • zdenek  

                  Porovnávat třídy aut, kde je primárním kritériem velikost, a kol, kde je kritériem cena, je tak trochu mimo.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Venda  

                Tam uz je ale ta zakladni myslenka špatně, protože nejaky xc/trail/enduro FULL je závodní/zábavní stroj a to rozhodně uz neni kategorie stredni trida.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • oddie  

          To tedy. Kolo váží něco přes 10 kg, Superb skoro 2 tuny, takže kolo by mělo být nejmíň 150× levnější :)

          0 0
          • nooski  

            Superb je hromada levného železa. Kolo je z karbonu, kde poměr ruční práce je mnohonásobně větší nebo z hlíny, která se zpracovává složitěji než Superbí železo :-)

            0 0
            • UHU  

              snažíš se :), ale např. 1000 kol nacpeš do kontejneru a 1000 Superbů na 2 vlaky, atd. Řeší to trh.

              0 0
            • Romancero  

              když už mluvíme o Superbu (nový model)- co mě překvapilo-ten mizerný přechod předního víka motrou a blatníku! Vůbec nenavazuje a je tam skok a mezera cca 3 mm ! U Ochcávky je to elegantně řešeno..

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • kubad  

                ona je ta kapota taky trochu větší a jinak řešená

                0 0
    • Japhy  

      Vypadá to, že jsi objevil díru na trhu. Už se těším na tuzemská kola s tím nejlepším poměrem výkon/cena. Pak sem napiš jakou značku mám googlit a udělám ti kšeft.

      0 0
    • Kuba78  

      panove, proberte se.. stredni trida kola 100kkc.. Obycejny kolo pro masy dnes stoji do nejakych 30–40 000… hahaha.

      prumerna cena prodaneho kola u nas v roce 2018 byla 15kkc, prumerna cena elektrokola byla 35kkc viz napriklad zde https://zpravy.aktualne.cz/…c1f6b220ee8/ to odpovida tomu, co je to „pro masy“. masy nekupuji kola za 40kkc a neskuhraji ze maj obyc HT v zakladu, masy jdou a koupi si fulla v Tescu v akci za 9kkc, diteti koupi zelezneho ore za dvojku.. elektrokolo je pro ne takova ta Eska-skladacka s baterkou u sedlove trubky, tez v akci nebo ve sleve pod 20 tisic. uvedomte si, ze pri tehle prumernych cenach, kdyz nekdo z vas pujde a koupi si spesla za 150, nekde musi byt cele zastupy takovych co nakoupi kamion zeleza od Olpranu aby tu prumernou cenu srazili. A tito lide nemaji kolo na to, aby kazdy vikend brousili nekde traily, ale na to, aby decka se mohla vyblbnout nekde kolem panelaku, aby Franta dojel do fabriky a do hospody, aby Mana dojela na vesnici do samosky rano pro mliko.Jasne, treba by i radi meli neco lepsiho, deti urcite, ale proste na to nemaj penize. Podivejte se, kolik je u nas median hrube mzdy a pak si spocitejte, kolik z toho este lidi odrbe stat na danich a kolik takovym lidem, kterych je vetsina, zbyde na ruku.

      proc jsou vase kola draha? asi prave proto, ze tech opravdu drahych se tolik neprodava a kdo na ne ma, uz je mu asi relativne jedno jestli stoji 150 nebo 200, tak proc by to prodejce nenapalil, kdyz se to proda. A napalit to musi, kdyz tech drahych kvuli slabe kupni sile neproda deset denne, ale mesicne. Kdyz prepali moc, tak holt neproda, nebo proda nekdo jiny.

      0 0
      • Nitroglycerin  

        Přesně tak. Masovky stojí pár korun vůči průměrnýmu platu.

        Tady sem chodí většinou lidi, co mají kolo jako koníček č. 1, a proto jsou ochotni za něj pustit chlup. Mně třeba ceny samotnejch kol drahý nepřijdou, u hadrů a bot ale kolikrát ano.

        0 0
        • Romancero  

          +1

          cyklistiku mám rád, ale prostě jsem zvážil svoje finanční možnosti a učinil kompromis. Tedy považuji cenu kola (50. 000) za přiměřenou. A navíc, když si uvědomím kolik toho na kole a kolobrndě najezdím (stejně jako služebním autem-4 až 5tisíc km ročně), pak hodně ušetřím. Koupě a provoz auta by mně vyšly mnohem dráž

          0 0
      • Barak  

        Máš pravdu, ale to, že v ČR jsou nejprodávanější kola za 15K neznamená, že kola v této hodnotě jsou kola střední třídy, ale to, že v ČR jsou nejprodávanější kola z kategorie low-end.

        Stejně, jako nejprodávanější auta v ČR nejsou auta střední třídy.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Mel bych takovou filozofickou otazku po par pivech… Proc jsou ty kola tak drahy?

      Kolo jízdní jest věcí zbytnou. Opakem jsou věci nezbytné – bydlení, potraviny … ono i výše zmíněné pivo je věcí zbytnou a jeho konzumace tak omezuje možnosti pořízení jiných věcí zbytných, tedy i jízdního kola.

      Připadají Ti kola drahá? To bude tím, že se asi díváš na kola, která nejsou určena příjmové skupině, do které patříš. Popřípadě nejsou určena jedincům s Tebou vlastněnou/vy­pěstovanou/to­lerovanou mírou závislosti na cyklistice.

      V každém cenovém segmentu kol navíc můžeš odlišit skupiny výrobků na škále od „platím za kvalitu/trvan­livost/vlastnos­ti“ po „platím za značku/promo/znak příslušnosti k nějaké společenské skupině“.

      Cena kola, jakožto věci zbytné, se neměří absolutní vydanou částkou, ale subjektivním hodnocením obdrženého (rovněž subjektivního) plnění. Koupil jsem kolo, které jede, nekazí se, přináší mi užitek či potěšení? Koupil jsem kolo, za kterým se každý otočí? Myslí si ostatní o mém kole, že stálo 2× tolik, kolik opravdu stálo? Koupil jsem si kolo takové, že lepší už nelze? Pak žádné z těch kol nebylo drahé, ať stálo libovolnou částku, protože svému majiteli přináší požadované potěšení v očekávané míře.

      Pokud prostě kolo stojí víc, než jsi ochoten za ně zaplatit, tak to pro Tebe není dobré ani vhodné kolo. Ani se po něm nedívej, jízdu na něm (ani pouhé jeho vlastnictví) by sis náležitě nedokázal užít.

      Tvá Sally

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • liborg1982  

      Protože je lidi i tak kupují.

      0 0
    • Aussig  

      Už to tady pár lidí napsalo:

      Většina lidí koupí kolo do 20k, občas se plácnou a do 30k. V porovnání k autům, většina lidí taky koupí (když nové) auto do 500k, tam ale dělá navíc hodně servis.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tl-brq  

      Kola jsou sice drahá, ale nezdá se, že by to byl pro někoho zlatý důl. Začněme největším výrobcem na světe – Giant Cycling Group, obrat 2,1 mld. USD, ale jen 5% marže čistého zisku (2019). A to jsou díky velikosti asi efektivní. Shimano dělá klíčové a technický náročné komponenty a má marži čistého zisku 15% (2019). A to mají dominantní podíl ve svém segmentu (nebo už je SRAM dohnal?).

      Půjdeme-li k prodejcům a distributorům u nás, tak vidím sezónní business, který má hluchá období, ale i v těch je třeba platit zaměstnance, nájem. Na levnějších kolech je to s marží asi špatné. Letos prodali vše, ale co když jiné roky netrefí objednávky (které musejí dělat třeba půl roku dopředu) a doprodávají se slevami? Někdo počítal marže, ale ty jsou asi počítané z doporučené ceny. Ano, letos se prodá vše, ale v normálních letech všichni smlouvají a většina dražších kol se v běžných letech prodá se slevou. O na doplňcích se asi nezahojí, protože kolik se jich reálně prodá? A to nemluvím o komplikacích s tím, že někteří zákazníci jsou … , řekněme zvláštní lidé.

      Kola a jejich výbava je asi solidní business, když to někdo dělá dobře. Ale jako zlatý důl a snadné peníze to nevypadá.

      0 0
      • Edwin  

        Jenže tihle giganti mají gigantické investice, reklamní kampaně a různé sponzoringy. Takže ten čistý zisk je pak stále fajn.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • AussigBiker  

        Co jsem cet rozhovor s lidma od Authora na mtbs, tak se kolekce kol objednava 2 roky dopredu.

        Mozna nekdo jako Giant, Trek to bude mit jinak, ale pochybuju, pul roku dopredu je dost malo. Tim chci rict, ze o ho hur se planuje. Nikdo dva roky dopredu nevedel co prijde za pandemii a ze se kola budou prodavat jak housky na krame.

        Nikdo ted nevi, jestli se kola budou prodavat za rok, dva stejne dobre, nebo o neco hur, protoze vsichni nakoupili, nebo vubec, protoze prijde krize.

        0 0
        • tl-brq  

          Nebudu se hádat, detaily neznám. Ale jedna věc je, kdy a co objednávají prodejci, kdy objednávají distributoři (pokud jsou na cestě) a kdy plánují kapacitu výrobci a jak velká je flexibilita změnit objemy nebo sortiment na poslední chvíli. Navíc je komplikace, že se výrábí v Asii a dovoz trvá.

          Například: https://www.bicycleretailer.com/…ear-calendar#…

          Každopádně to není jednoduché a člověk se snadno spálí.

          0 0
          • AussigBiker  

            Dik za odkaz, pozdejc si ho prectu, ted jsem ho jenom prolit. Nepisou tam jak to fungovalo doted a menej to ted. Jelikoz to byl rozhovor s Havlenou a tim druhym z Authoru, tak to bylo z pohledu vyrobcea je to par let starej clanek. Jde podle me o vyrobni kapacity, ale to jenom hadam, taky do tohohle businessu nevidim.

            0 0
    • iceduck  

      Podle mě je základem se odrazit od průměrného platu – takže střední třídu bych viděl na úrovni platu za měsíc, u auta by se mi líbil tak rok ;). Takže z toho ti vyjde že i většina toho co se prodá je 20k.

      Nevím jestli se dá někde najít statistika kolik kol v cenových relacích se prodá.

      Vždycky se najdou lidi (včetně mě) kteří sou a budou ochotni zaplatit za kolo víc než za auto (poměrově).

      0 0
      • Kuba78  

        podle CSU je za Q1 prumerny plat 34 077 Kč, median je 29 333 Kč.

        pokud vemu single pracovnika bez rodiny, tak to znamena, ze v prvnim pripade mu zustane 25 557 Kč (ale celkovy naklad zamestnavatele na nej je 45 596 Kč) a ve druhem, realistictejsim vuci masam, ma cistou mzdu 22 281 Kč (a zamestnavatele to stoji 39 248 Kč).

        takze podle tveho vypoctu, pokud by se bral opravdu jen cisty plat:

        prumerny pracovnik za mesicni mzdu si koupi kolo za 25kkc, ale stat sezere na danich za ten mesic z jeho mzdy 24 475 Kč (dane ze mzdy + DPH z kola).

        pokud si chce koupit auto za rocni plat, vyjde mu to tak maximalne na nejakou dacii v holobytu za 306 684 Kč. no a za ten rok ho stat oholi o 293 694 Kč (dane ze mzdy + DPH z auta).

        hezke, ze? aby si clovek mohl neco koupit, tak pulku toho co vydela mu sezere stat a je mu to jeste malo.

        zamestnanec s medianem je jeste vice v prdeli samozrejme. zamestnanec s medianem, zenou na materske se dvema detmi je rad, kdyz zaplati mesicne internet aby se aspon moh koukat na obrazky kol a aut..

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Tak lidi s průměrným platem si asi nepoběží koupit celopéro za 100–150k. A pokud jo (na splátky???), pak to nemají v hlavě úplně v pořádku. Já se špatně nemám ale vím, že např. nový červený Ferrari za 6M je mimo můj level. Člověk by měl mít alespoň trochu soudnost:-)

          0 0
          • Kuba78  

            tak ja se taky nemam spatne, celopero za 150k bych si moh koupit kdybych si vnitrne zduvodnil, ze ho fakt potrebuju (nepotrebuju, staci mi moje RBcko). ano, clovek by mel mit soudnost, ale dokazu pochopit ze spousta lidi v tyhle republice je v takovych srackach, ze nic jinyho nez se nekde zadluzit aby si mohli koupit i obycejny kolo za 15k.. a platy nejsou zas tak nizke, to jen stat je tak nenazrany, akorat lidi to diky kouzlum se schovavanim a prejmenovavanim polozek na vyplatnici nevidi.. ze kdybychom nemeli socialisticky stat, tak si to kolo klidne koupi a i lepsi.

            0 0
            • Nitroglycerin  

              Už jsme z toho udělali hodně offtopic, tak pardon.

              Já si zcela upřímně myslím, že v málokteré zemi se lidi mají tak dobře jako v ČR. Tím myslím celkově když vezmeš bezpečnost, počasí, podnebí, seismickou neaktivitu, zdravotnictví, kontrolu nezávadnosti potravin, dostupnost pitné vody, celkovou životní úroveň.

              I přes všechny ty Klause, Bureše, Kalousky a další se v průměru máme jak prasata v žitě. Jenom je potřeba se trochu snažit a nečekat co mi kdo dá a kdo se o mne postará.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Edwin  

                Mně je ale smutno z toho, jak bychom se opravdu mohli mit nebýt tu právě těch Klausu, Grossů, Buresu. To by bylo na pěkný kolo i s mediánem.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Myslíš jako s Miloušem a Vasiľem a jejich kumpány osmašedesátníky?

                  0 0
                  • Kuba78  

                    toto co predvadis se nazyva odborne „odezdikezdizmus“ – tedy to ze nekdo kritizuje stavajici vladu automaticky znamena, ze podporuje druhou stranu, pripadne chce vratit stare poradky se soudruhy.. a kdyz nekdo rekne ze Bures je gauner a zlocinec, automaticky je tim obdivovatel Kalouska.

                    svet neni cernobily, neni jen Svetla a Tmava strana sily. To ze nekdo rekne, ze Klaus zpackal transformaci, Gross byl patlal okresniho formatu a Bures je zlocinec vesmirnych rozmeru klidne muze znamenat, ze na Milouse a Vasila ma takovy nazor, ze nejlip by bylo rozvesit je v devadesatym po kandelabrech.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Edwin  

                    NN, myslím bez všech zm…, kteří tuto zemi od 89 rozkradli a rozkrádají. Asi jediný, v čem s AB souhlasím je, že všici kradnů a z toho je mi hodně smutno. Když vidím třeba Mináře, tak si říkám, kam jsme to dopracovali.

                    Jinak ale souhlas, že se máme téměř všichni hodně dobře.

                    0 0
        • Romancero  

          A co zaměstnanci s modusem ?

          0 0
    • JakeF  

      Kola stojí tolik, co jsou lidi ochotní zaplatit. Někdo si vybere v supermarketu za 5 litrů, někdo Festku za 500, naštěstí oba tu možnost volby maj.

      Pokud ti přijde, že jsou kola moc drahý, nic ti nebrání založit vlastní značku a začít to dělat líp. Když budeš mít dobrej business plán, tak se ozvi, klidně do toho půjdu s tebou.

      0 0
    • 17ta  

      Když jsem si v 92 kupoval 1.horské kolo, stálo mě 5-ti násobek mého tehdejšího platu … když se na to dívám takto, nejsou drahá.

      0 0
      • UHU  

        buď jsi kupoval něco extra, nebo málo vydělával. Author na Altusu stál kolem 6 000Kč. Pro zajímavost kolem r. 60 stála Eska- Sportka kolem 800Kč, Favorit cca 1200Kč, obyč. kolo 400–500Kč, obvyklý plat cca 1500–2000Kč

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jenže pro velkou část republiky nebyly bicykly (mimo typu ‚Ukrajina‘) vůbec k sehnání. To byla jen taková drobná piha na kráse.

          0 0
        • 17ta  

          Tak v 92 byl zatím Altus pouze v plánu ;)

          0 0
          • Alojs01  

            Presne, SIS, 200GS, 300GS, 500GS, LX, DX, XT…:-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • UHU  

            tak jsem se o rok, nebo 2 spletl a ty platy kolem r. 60 byly taky asi o 300Kčs nižší. K těm cenám současným – na něm. Eurosportu v komentování při nákladech na tým počítali s průměrnou cenou kola od sponzora cca 3000 Euro (tzn. kola v cenové relaci přes 200tis. Kč)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Alojs01  

        Taky mi to prijde sileny, kdyz si vezmu, za kolik jsem kupoval Alpinstara v Cykocentru a kolik jsem tehdy vydelaval… Ale byl jsem mladej a to kolo jsem STRASNE NUTNE potreboval…:-)))

        0 0
    • Tomcat  

      A co si zkusit přečíst nějaké knížky o ekonomice a ekonomii? Kolik se lidí na vzniku, dopravě prodeji kola podílí… …mají to dělat zadarmo?

      0 0
      • Edwin  

        Radši počíst knížku o marketingu než o ekonomii.

        0 0
        • Tomcat  

          Ono nějaký hyper marketing bych v tom nehledal , pravděpodobně pouhý přičítáním podílu jednotlivého řetězce a výroby by se dostal k „sou drahý“.

          I bez vytváření kultovních a předražených výrobků a marketingové pohádky, která posílá cenu ještě výše. Hlavně kolik opravdu drahých kol se prodá , když u nás je tak levná cena práce třeba proti západu? Levnější je kolo opravit než koupit nové a tak se kol vlastně neprodá ani tolik . Cena pak reflektuje počet prodaných kusů a náklady které to má.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Glum  

      To je relativní: aktuálně stavím dost drahou silničku a když nad tím uvažuju (logicky takový kolo nepotřebuju, ale chci ho), uvědomuju si, že moje nejdražší kolo v životě byl favorit F1 v roce 1985 za 5 500 Kč, v té době jsem bral 1800 hrubého. Tedy tři měsíční platy za kolo, který kvalitou bylo úletem už tehdy (ve srovnání se světem)…

      0 0
      • Nitroglycerin  

        Já dostal od rodičů vymodlenýho Favorita s pětikolečkem a rychloupínáky v roce 1985, stál 1 530 Kčs. Levný to nebylo ale hlavně ho sehnat, no. Rok jsem na něj čekal i přes protekci a známýho v prodejně.

        0 0
        • oddie  

          Totéž v únoru 1990 koupeno u Rotta při naprosto náhodné návštěvě za 2.190,–Kčs, jediné co jsem musel hned řešit bylo, že v pravé klice byl opačný závit na šlapku :)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • blackseal  

          Presne ten som mal aj ja. Uplne nahodou som ho vymakol, predavac slubil, ze mi ho na hodinu zarezervuje, stihol som presvedcit rodicov, ze sa budem viac ucit a mal som ho. Fialovy, kozene sedlo, prevody si dodnes pamatam 52–46 a kazeta 13–15–17–19–22. A pedale mali klipsne s kozenym remienkom.

          0 0
          • Janes  

            Nebyl malej tác 47z?

            0 0
            • oddie  

              Já měl 46.

              0 0
            • UHU  

              47 i 46

              0 0
              • Janes  

                A to se vyrábělo současně, nebo se to změnilo k nějakému roku?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • UHU  

                  asi 47 bylo starší – tak 60.léta

                  0 0
                  • Janes  

                    Tak to by odpovídalo, první Fávo jsem měl někdy kolem roku 1975, čtyřkolečko :-)

                    0 0
                    • kejda  

                      Dědku :). Já měl Esku tříčtvrtku, 1×3…na Fáčko pětikolečko jsem jen smutně koukal…

                      0 0
                      • TK75  

                        Já Jiskru TC50

                        Fáčka a podobný směšnosti jsem obcházel obloukem:-)

                        0 0
            • Romancero  

              jo dělali se 47/51 a 46/52

              0 0
              • Janes  

                Já mám furt zafixovaný, že jsem měl 52 × 47 …že by už hlodala sleróza?

                0 0
                • Romancero  

                  nevím o takové kombinaci..ale převodníky šly odšroubovat :-)

                  Pak si jistě umíš představit, jaká to byla bomba- Walther dural kliky a převodníky (včetně hazky a řazení)! jezdil jsem 53–44, 52–42 a vzadu stále staré dobré 6 kolečko 13–22 (nebo poskládané 14–28)..

                  vím, že jsme na tom jel pár závodů a kluci už měli Duru, 600…- 8 -kazetu a samozřejmě indexaci..vím, že jsme měl technicky „nejhorší“ kolo v balíku, ale mě to nevadilo.

                  Moje nejlepší umístění bylo 2. místo!!! (od konce) :-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Já jsem později sehnal šlapání Thun,,,a to jsem pak machroval :-)

                    0 0
                  • Janes  

                    Já jsem později sehnal šlapání Thun,,,a to jsem pak machroval :-)

                    0 0
                  • Janes  

                    Já jsem později sehnal šlapání Thun,,,a to jsem pak machroval :-)

                    0 0
              • Honzis  

                taky bych řekl že k 47 bylo 51, to měl kámoš, jsem ani nepochopil proč tam pily byly když „byly stejný“. Já už měl „nový Fávo“ kde bylo 52/38 a 5kolečko myslím 14–26 :-)

                0 0
                • UHU  

                  asi dřív na kole nejezdili takoví chcípácí, Země byla rovnější, na PRX mívali taky 46 :), Walter, nebo Campa měly rozdíl 10 zubů

                  0 0
    • filipino_23  

      navrhujem celosvetový bojkot veškerých výrobcov kol. Po dobu 365 dní nikto na svete nekúpi od žiadneho výrobcu kolo. To by bolo, aby neslevnili :-D

      0 0
    • Honzis  

      občas jako úlet mi přijde když chceš něco prodat a zánovní vydělíš rovnou skoro 2, po pár sezonách 4, to si pak říkám že nový kolo nemá moc ani smysl pokud se netrefí úplně do vkusu a potřeby. To, že jsou na bazarech kola na deore za bůra co stačí oservisovat za 2. Stejně tak jetá Fabie za měsíční plat a do toho máš třeba bundu na zimu v podobné cenové relaci … je to vždy o úhlu pohledu, jako flaška chlastu za 1000+ pro někoho nehoráznost, pro druhého povinnost. To, že si dám sklenku džusu za 50 mně osobně přijde horší.

      0 0
      • Venda  

        Tak to teda mam na bazarech uplne jinou zkušenost. Bezne se mi stává, ze trilety kolo, ktery dotycny koupil treba za 88, nabizi na bazaru za 70. A kdyz zlevni o dva tri tisice, tak se na tebe tváří jak na zlodeje, ze je vlastně skoro novy. A nejen u celych kol. I staré (píšou zánovní) komponenty (treba teleskop), co staly 5k, prodavaj třeba za 3990. A kdyz pak zjistim, ze je uz dva roky stary a reknu, ze se mi ta cena teda zda vysoká, tak me sjede, ze co si to vubec dovoluju.

        0 0
        • Edwin  

          S Venkovanem se o ceně nediskutuje ;)

          0 0
        • oddie  

          Inzerát na tříleté kolo, které stálo nové 88 a teď se inzeruje za 70, rovnou přeskakuju a neberu v potaz, prostě jako by neexistoval. Pokud je cena příliš mimo, je vysoce pravděpodobné, že k žádnému obchodu prostě nedojde a prodejce se bude jen vztekat, tak co se namáhat…

          0 0
        • JakeF  

          Tak on je rozdíl za tu cenu prodávat a prodat…

          0 0
          • Janes  

            …přesně, na tohle je parádní se koukat na ty americký zastavárníky…příjde chlap, že s to viděl na internetu prodávat za toli a toli, a chce to po nich, první, co řeknou: A vite, že to za tolik prodali?

            0 0
            • TK75  

              No a to zrovna tahle jejich fráze mi přijde jak akorát stáhnout dolů cenu

              0 0
              • Janes  

                Takových frází mají samozřejmě několik, ale tahle je pravdivá. Kdyby ten člověk řekl: Prodalo se to na aukci za tolik. A podal důkaz, bylo byto trošku jiné, takhle je to jenom jedna paní povídala. Kdyby každýmu na tohle skočili, zastavárna je do týdne na lopatkách. Tohle je opravdu tvrdej obchod.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Romancero  

              jo taky na to rád koukám! dobrá škola! Ale ti Američané mají dost podivný vkus, když vidím, jaké cetky prodávají

              0 0
              • Janes  

                A za jaký dardy, to Evropan nepochopí. Třeba ta jejich posedlost prezidentama a politikama všeobecně.

                0 0
                • Romancero  

                  jsou velmi hrdí na svoji zem, už podle těch státních vlajek, ketrý mají všude dost nahusto! :-)

                  0 0
                  • Janes  

                    https://www.idnes.cz/…hranicni_rik

                    časy se mění…

                    0 0
                    • Romancero  

                      no pane jo…

                      napadlo mě nedávno, že bych si z legrace dal na barák prezidentskou zástavu-vždycky když budu doma..Soused má státní vlajku na garáži! To bych mu to nandal!

                      a když nebudu – bude dole (a pes samozřejmě puštěný) :-)

                      VERITAS VINCIT

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • Honzis  

          je to o nabídce a poptávce, člověk musí důkladně hledat a počkat. Ono i 10lety kolo co jezdilo po Modřanský přes léto a jednou na Moravě má najeto prd, samozřejmě gravel na 105ce asi hned neztratí půlku hodnoty.

          když si vezmu běžecké boty dejme tomu 2500kč s životností 500–1000km max, to si pak člověk řekne že běh je levný sport … koupit k tomu Garminy za 10, hadry za 5. Co mají říkat lidi co lyžujou, to i kolo je spíš sranda …

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • jIrI___  

          .

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Espen  

      CUBE má na každém kole v průměru zisk přes 1000,–€. E-biky jim to pěkně tlačí nahoru.

      Nekamenovat pls. Prodávám, jak jsem nakoupil.

      0 0
      • blackseal  

        A to maju pomer cena/vykon z tych lepsich na trhu.

        0 0
      • tom xtr  

        Tak to jsi nakoupil hodně špatně :) – řekl bych ze zkušenosti naprosto nesmyslné číslo pro výrobce kol obecně.

        Pro ilustraci – konkrétní čísla za Cube teda neznám – ale díval jsem se do výkazu a výroční zprávy jednoho velkého CZ výrobce kol a průměrný zisk na kolo se pohyboval v různých letech mezi 14 EUR – 21 EUR á kolo – což je teda zcela odlišný údaj (ale zato reálný) :) Profit Margin (rentabilita tržeb) se pohybuje reálně procentuálně v jednociferných číslech.

        0 0
        • Espen  

          Neříkám, že v tom jsou započítány platy a všechny ostatní věci. Nepíšu čistý zisk.

          0 0
          • tom xtr  

            „… započítány všechny ostatní věci“ – pak to ale není zisk (ani čistý, ani hrubý) a to tvoje číslo je zisku na hony vzdálené.

            0 0
            • Espen  

              Kamenuješ mě. Psal jsem " nekamenovat pls". V létě koupil kámoš silnici za 1000€ v katalogové ceně 2000€.

              0 0
              • blackseal  

                Ale to musel byt par rokov stary model, pripadne nejake xs, alebo xxl. Uprimne, nepamatam si, kedy bola 50% zlava na rok dva stary bicykel v normalnej velkosti.

                0 0
                • Espen  

                  Nee, letošní model, vel XL.

                  0 0
                  • Honzis  

                    Není to úplně běžný ale tak u 2000ecek se už se slevou skoro počítá, za 2 když je to horka novinka a na jaře. V létě 1,8 na konci sezóny k 1,5 pokud jich je skladem dost. Výjimečně se podaří i víc, před 10lety má bývalá karbon Madona katalog 110, v akci 85 a já ji vzal za 60 rok starý model na konci další sezóny, teď už to ale nebývá tak pravidlem

                    0 0
                    • Espen  

                      Trochu výše píšu, že jsem slyšel, že CUBE má průměrný zisk na jednou kole přes 1000,–€. Hned jsem byl upozorněn, že to je blbost. Tak jsem jen uvedl příklad, že když člověk zná osobně nějakého manažera, tak pro ně není problém přivézt kolo za půlku katalogové ceny. K tomu mu přivezl nové tretry v ceně 230,–€ za 30,–€.

                      Bavime se tu o tom, proč jsou kola tak drahá!!!

                      Takže můj názor je ten, že to výrobci mají natažený do té míry, za jakou jsou lidé ochotni to koupit.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Nemáš pravdu…

                        Průměrný zisk na 1 kolo přes 1000 € je nesmysl. To bude mít možná někdo, kdo prodává jenom super drahý kola. Pokud většinu prodejů dělaj kola do 1000 € (což u Cube bezpochyb), tak těžko můžeš mít tak vysokej zisk, když to kola potřebuješ i vyrobit.

                        Stejně tak nemáš pravdu s půlkou katalogový ceny. K tomu ti fakt nestačí znát „nějakého manažera“. Takovou slevu ti žádnej obchod dát nemůže, aniž by to dotoval. Když bys znal někoho u dovozce a ten ti to dal za náklady, tak u některejch modelů a některejch značek by ses mohl dostat na půlku, ale spíš pořád něco přes.

                        Takže ti to někdo povyprávěl blbě. Můžeš to opakovat kolikrát chceš, ale pravdu tím z toho neuděláš.

                        0 0
                        • Edwin  

                          No ale Cube neprodává jen kola, ale i hadry atd. Je možný, že když se pak ten celkový zisk přepočte pouze na kola, tak to tak vyjde. Ale samo to tak být nemusí.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jasně, když prodáš hodně hadrů a málo kol, tak zisk na prodaný kolo může bejt obrovskej, i kdybys to kolo prodal se ztrátou. Ale myslím, že takhle to nemyslel…

                            0 0
                            • Espen  

                              Heleď, dohadovat se s tebou nehodlám :-). Jen jsem přidal něco k tématu, co jsem slyšel, nic víc.

                              0 0
                          • mr.antik  

                            Spíš bych se divil, jestli vůbec průměrna prodejní cena kola Cube bude vůbec tisíc euro.

                            0 0
                          • tom xtr  

                            Když nebudeš línej, tak si snadno ověříš, že velký společnosti s pestrým výrobním programem reportují výsledky za divize výroby kol odděleně (jinak by se v tom samy ztratily). Takže míchat zisk z prodeje kol a z prodeje hader případně i z prodeje služeb – to fakt nehrozí.

                            Jinak je třeba si neplést katalogovou cenu kola, cenu za kterou prodává do sítě sám výrobce, zisk výrobce, rabat a marži prodejce a cenu za kterou to nakonec koupíš ty na krámě u prodejce. Dovozovat z toho posledního kolik na tom vydělal výrobce je zcela mimo.

                            0 0
                        • Espen  

                          Nikdo mi nic nevyprávěl, já to kolo vybíral :-D.

                          0 0
                          • JakeF  

                            A dostal jsi slevu půlku z katalogový ceny?

                            0 0
                            • Espen  

                              Čteš ty přízpěvky vůbec?

                              Ano, kámoš poslal odkazy na silnice od 1000,–-3000,–€, ať to posoudím, ale ať na ceny nekoukám, že bude mít lepší ceny. Tak sem vybral za 2000,–€, pevný osy, kotouče, 105. A za 14 dní už jsme se byli projet. Dal za ní 1000,–€ teď v létě.

                              0 0
                              • Lišák  

                                Přízpěvek se nečte, přízpěvek se zpívá. ;-)

                                0 0
                              • JakeF  

                                Asi kámoš nechce, aby sis myslel že má prachy a chtěl od něj půjčit, tak ti plácnul nějakou cifru :)). Taky lidem neříkám, kolik jsem za svý kolo zaplatil…Každopádně ti garantuju, že z prodejní ceny Cube kola není 50 % marže prodejce. Ale věř si samozřejmě čemu chceš.

                                Btw, z týhle story jsi odvodil, že „průměrnej zisk Cube na jedno kolo je 1000 €“? Ty čísla vychází podezřele stejný, aby to byla náhoda…

                                0 0
                              • JakeF  

                                Btw, která že Cube silnice na 105ce je za 2000 €? Já že za tu cenu vidím už na Ultegře…

                                0 0
                                • Espen  

                                  Jj, na Ultegrě.

                                  Jestli máš kamarády, kteří ti říkají blbosti, protože se bojí, že bys od nich chtěl půjčit, tak to je mi tě líto. Že ty bydlíš v Praze? My tu bydlíme na menším městě a je to více osobní tady. Ono když s někým chodíš do školky, pak celou ZŠ, 15 let si ve stejném týmu a denně na tréninku. Takže nemáme zapotřebí se nějak oblbovat :-).

                                  Jako je mi jasné, že zpochybníš vše co napíšu. Takže na to prdim.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ještě před chvílí jsi psal na 105ce, takže se zpochybňuješ sám…

                                    Já se kámošů neptám, kolik dostali slevu na kolo. Stejně tak jim neříkám, kolik jsem za svý kolo zaplatil já… Přijde mi to taková dost trapná diskuze, na tom není nic osobního.

                                    Tak ono když víš, jaký ty marže jsou, tak pak není těžký někoho zpochybňovat.

                                    0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • Lister  

                                    Co kamarádi, těm si řikej co chceš, ale taková rodina, to je vždycky zážitek.

                                    Tátovi jsme nikdy neřekl za kolik, když se divil, že mám zase nové kolo, ten by to nepochopil.

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Takovou chybu jsem udělal v životě jednou, když jsem si prvním rokem na VŠ poskládal Fuela EX a doma řekl celkovou cenu. V tu chvíli jsem si musel začít platit ubytování na kolejích ze svého a začít se učit, ať ve škole dosáhnu na prospěchové stipko (tehdy výdělek s nejlepším poměrem náročnost/čas/pe­níze) :D

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Chybami se člověk učí. Drahá zkušenost. Ale hlavně smekám před tvými rodiči.

                                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
              • tom xtr  

                OK – pravda :) tak sorry za tu moji striktnost :)

                Ono když se ty čísla aspoň někdy očistí od emocí a zůstane matematika, tak to pak vypadá často jinak, než že nás ti výrobci brutálně odírají :) Já pro jednoho shodou okolností zrovna něco dělám a vidím jim do kuchyně, tak se jich musím zastat:)

                0 0
      • Datel Stepní  

        Chce to ten „nakup“ trošičku podrobit kritickému myšlení. Cube je kdo? Výrobce? Dvozce? Koncový prodejce? Jaká by musela být průměrná prodejní cena a marže aby ti vyšlo 1000 euro?

        Je neuvěřitelné čemu všemu jsou lidé ochotní věřit…

        0 0
    • Effa  

      Treba na hodinkách je u určitých výrobců marže i 500%.

      0 0
      • JakeF  

        No teda… Takhle ošklivě mluvit o Longines a Tag Heuer :)).

        0 0
        • kejda  

          Tak oboje jsou střední třída :))

          0 0
          • JakeF  

            To je jasný… Ale prodat za pade quartz strojek, to máš takovou marži, že se o tom Pátkům a Piguetům ani nezdá :)).

            0 0
            • kejda  

              Audemars Piquet, ty mě kapku dostaly, vypadaly úplně obyčejně:)))

              0 0
            • AussigBiker  

              No jo, quarcový Omegy jsou za 80k :-)

              0 0
              • kejda  

                Za kilčo seženeš nové bondovky automaty. Quartzky za 80 koupí jen šílenec :))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • nooski  

                  GS v baterce by mi nevadily, ale raději bych Springdrive a při pohledu na ladný pohyb vteřinovky bych dosáhl duševního klidu.

                  0 0
                • KoudakT  

                  Právě naopak. Jenom ten, kdo na to má, může přeplatit tak brutálně obyčejnou věc ;-)

                  0 0
        • nooski  

          Spíše Festina nebo ještě hůře nějaké módní šmuky alá hrůzy jako Diesel.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Kuba78  

        marze nemuze byt z principu vice nez 100 procent. pravdepodobne myslis obchodni prirazku. to jsou dve ruzne veci.

        0 0
    • pavel.lib  

      Třeba i proto, že poptávka převyšuje nabídku. V květnu jsem uvažoval nad Tarmacem. To kolo nemají v mé velikosti dodnes. Ceny modelů 2021 zvýšily o 10%.

      0 0
      • Pikaču  

        Ne. Spešl seká rodinné modely, dětské, low end po kterých je enormní poptávka kvůli covidu.

        0 0
        • babkanakole  

          Divíš se jim? Takové žně se pravděpodobně nebudou opakovat.

          0 0
          • Pikaču  

            Ja se nedivim. Pro ne je lepší chrlit stovky-tisice levných kol ( také elektrokol) nez jednotky těch dražších závodních ( tarmac sl7).

            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Ceny se obecně „tvoří“. Takže nemusí nutně odrážet reálné náklady na výrobu.

      0 0
    • KoudakT  

      Protože lidi jsou za ty kola ochotní ty peníze dát. A o level výš to jede na ebiku. Před pár lety si skoro každý klepal na čelo, co za vola může dát 50 tis. CZK za kolo, dneska na takovém ebiku jezdí kde kdo a ještě při připlatí za chipnutí, aby mu to jelo líp.

      Nic jiného za tím nehledej.

      0 0
      • mr.antik  

        Neřek, bych, ta segementace je dost podobná, prostě od nějaké ceny se „to potřebuješ“ mění v „to chceš“ a od nějaké ceny je to v segmentu „neřešim prachy chci to nejlepší“.

        0 0
        • KoudakT  

          To jo, ale je úžasný marketingový úspěch během 5 let posunout věci z „neřeším prachy“ do „do potřebuju“.

          0 0
          • mr.antik  

            v případě elektrokol to jsou sociální sítě, kdy si to někdo v partě důchodců koupí a do roka to maj všichni, protože jinak si spolu už nezajezdí…

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Nitroglycerin  

          A taky jsou lidi, co chtějí to nejdražší.

          Asi 20 let zpět jsem šel po Václaváku a ve výloze zahlédl pěknou košili. Cenovka nebyla, měl jsem čas, tak jsem se šel podívat dovnitř. Zatímco jsem okouněl a prohlížel si ty košile, zaregistroval jsem u pultu dvě Rusky. Prý, že chtějí nějaký kožich. Prodavačka vyložila na pult asi 3, Rusky se zajímaly jen o ceny. Nepamatuju si to přesně ale kožichy stály nějak kolem 50–60k.

          Rusky chvilku váhaly a pak se zeptaly: „a nemáte nějaký dražší?“.

          Naprosto ideální zákaznice:-))

          0 0
          • -b-n-x-  

            Protože by se za ty levně kožuchy musely stydět.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • -b-n-x-  

      Kola jsou kola.

      Auta jsou auta.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Kola jsou tak drahý jenom proto, že lidi jsou chotný je za tolik peněz kupovat. To je celý.

      Kdyby byly lidi ochotný dávat milion za Fábii, tak by se za tolik prodávaly.

      To že je kolo v pricnipu celkem jednoduchá blbost a cena je přemrštěná je prostě fakt, ať si kdo chce co chce říká.

      0 0
      • TK75  

        Nevím no to „ochotný“ mi nějak furt nesedí.Když fakt jezdíš tak potřebuješ kolo na nějaký úrovni.A ano zaplatíš to, ale kroutíš se a třeba i nadáváš.Nejspíš i hledáš jak to obejít, třeba si sám postavit atd

        0 0
        • vilemx  

          Podle me to “ochotny” je prave u tvorby ceny nejdulezitejsi.

          Jako ukazkovy priklad sleduji cenu ramu u RB. Az nakoupi trubky za nizsi cenu (nakupem drahych oduvodnovali to letosni citelne zdrazeni), pujdou s cenou dolu? Nebo pote, co jsou lide ochotni kupovat jejich ramy i za zvysenou cenu, uz cenu zpatky nevrati?

          0 0
          • tl-brq  

            Kdyby na tom systematicky měli zas takové zisky, tak se najde konkurent, který se uspokojí s nižší marží a tu nižší cenu nabídne. Jenže výroba kol zlatý důl není. Samozřejmě existují dočasné výkyvy, jako je třeba letošní rok, kdy poptávka vyrostla tak dramaticky, že kapacita nestačí a lidé kupují cí je, místo aby čekali na slevy.

            0 0
          • TK75  

            RB bych naopak zdražil.Není to asijská produkce

            0 0
            • vilemx  

              Zdražil bys je, protože je stále dost lidí, kteří jsou ochotni dát víc peněz za rám vyrobený v ČR? Pokud ano, tak odpovídáš na otázku zakladatele vlákna, proč jsou kola tak drahá.

              0 0
        • krabica  

          Ochotný znamená, že nakonec ty prachy vytáhneš, i když je kolem hodně brekotu… :-) Kdyby ty prachy nikdo nevytáhl, tak ceny letí po nějaké době dolů…

          0 0
          • Honzis  

            já nevím kam moc dolů, když vidím na Dekáči kolo se 105 na Aksiích do 25 co by mělo být zásadně levnější? Možná pokud by se nijak zásadně neinovovalo, nasekat sto tisíc stejných kol a prodávat 5let (ale to by zase lidi nechtěli, mít „uniformu“).

            Když může Apple prodávat telefony za co prodává, když kilo paprik stojí stovku, … takové nesmysly jako letenka za 800Kč přes půl Evropy nebo srandy z Činy za pár šupů mě teda vytáčí víc.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • -b-n-x-  

        No a ja si naopak myslim, ze cena kola je v poradku.

        Ovsem cena aut je povazlive nizka.

        0 0
    • -b-n-x-  

      Moc jsem si toto vlakno necetl, a jen jdu kolem, ale napadlo me, ze by zde mistni mohli umet odpovedet na otezku: „Prosim vas, je vuz Skoda Octavia ve stredni tride?“

      Dekuji vsem za odpovedi na otazku, ktera me trapi asi jiz 20 let.

      :D

      0 0
      • Cryzyy  

        a když by ta 20 let stará Oktafka přeci jen byla ve střední třídě, kam se to celé posunulo vzhledem k dnešnímu letopočtu ? :)

        0 0
      • TK75  

        Vzhledem k tvému dobrému vkusu (podle tvého kola) není toto auto nic pro tebe :,–)

        0 0
        • -b-n-x-  

          Ooohhh! Děkuji.

          To byla otázka jen kvůli tomu, že kdysi se o tom bavila Jaruna s Máňou.

          Já už mám stejně jiné:

          0 0
          • deekay  

            Vohoo, to je paradni pave kopec! :) kolik to ma procent a jak je to dlouhe?:D

            0 0
            • -b-n-x-  

              18% a asi tak 100m jenom. Ale pod tím je podobná ulice s podobnou délkou, a nad tím taky, a ta má 20%.

              Takže se klidně dá běhat/jezdit 300m 15–20%, a následně ještě tak kilak takovou už o něco mírnější šikmou ulici.

              0 0
      • Honzis  

        Na vsi je minimálně ve třídě „Hogo Fogo“ -)

        0 0
    • d69  

      Páč je lidi za ty prachy pořád kupujou…

      0 0
    • TK75  

      Protože tomu pocitu volnosti a svobody při jízdě na kole se nic nevyrovná

      A jsou krásný

      :,–)

      0 0
    • Iron Maiden Man  

      Maj marže jak prase. Zas tak náročná výroba to není. Lidi jsou ochotni platit a jak už někdo psal, hlavně chtěj platit. Radši daj o 100% víc za garážovku (tedy kultovku), než za značku, co má každej, atd. Ale je to tak v pořádku. Jediné, co mě štve, že před 8 roky jsem měl za půlku kolo stejné kategorie a iinflace taková zdaleka nebyla. Prostě se zvýšil zájem o " použitelná" kola a výrobci toho využili

      0 0
      • Romancero  

        +1

        Já bych šel také raději do nějaké české garážovky- kvalitu, kterou předvádějí v komponentech velkovýrobci se mně podporovat nechce. A navíc nemám rád nadnárodní koncerny

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • krabica  

        Lidi tu jsou spíš ovce a nejsou ochotni kupovat garážovky, ale spíš značky, co mají prestiž, jako Spešl, Santa… Moc lidí, co by kupovalo třeba Turner, Revel, Forbidden, Guerrilla Gravity, ani větší, jako třeba Pivot, Nicolai, Alutech a další, tu moc není.

        0 0
        • TK75  

          Orange tam ještě dej :,–)

          Jo a Pipedream bude mít novej hardtail Sirius.Nebude to takovej jezevčík jako Moxie

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Metrick  

          To už je ale mimo cenovku většiny „běžných“ lidí ať už jsou ovce nebo neovce. Tvůj očekávaný Druid je parádní, ale kolik je reálně u nás zákazníků ochotných dát za rám ty prachy. Třeba se akorát pohybuju ve špatné bublině, ale přijde mi, že pokud už někdo je ochoten ty prachy dát a je tzv, ovce tak investuje těch 100+ spíš do elektrokola než do carbonového Santy.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • -b-n-x-  

            Zajeď se o víkendu podívat na modřanskou cyklostezku.

            0 0
            • Metrick  

              To mám trošku z ruky :o) z Goralie mám zkušenost jak jsem popsal (posledně podpořenou víkendovou návtěvou Kollárovy chaty na Slaviči), ale věřím, že v metropoli to může být zcela jinak, tak jak píšeš.

              0 0
              • -b-n-x-  

                Tak pro tebe bude jiný typ. Zajeď se podívat na Javoš :-)

                Anebo ještě na ten malý ostrý nad vendryni. :-)

                0 0
                • Metrick  

                  Tak to potom bude těma rychlonabíječkama na tom Slaviču, to mě asi zmátlo :o)

                  0 0
            • deekay  

              By me zajimalo v kterem z tech mnoha stanku, ktere tu cyklostezku lemuji, ty santy rozdavaji :D Uz mi prijde, ze to prekonalo i pocet Speslu :)))

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hons  

      Vyroba ventilu pro bmw=0.80kc.prodejni cena-xxxkorun takze vyroba 00 nic a marketing,pro­dej…obrovsky zisk.asi tak nejak…

      0 0
    • TK75  

      Proč jsou pěkný představce tak drahý…

      A když už je to pěkné tvarované, tak to pomalujou reklamou

      0 0
      • bara2  

        reklamu můžeš přešmirglovat,to by bylo to poslední ;-)

        0 0
        • deekay  

          Z alu predstavcu jde zpravidla dolu acetonem, pokud to neni laserem gravirovane.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Hele, když už je tady o tom řeč, za kolik peněz by podle vás, kdo si myslíte, že jsou kola drahá, měly správně ty kola být?

      A pak se tady taky může rovnou i někdo přihlásit, že je bude za takovou cenu vyrábět :-)

      0 0
      • JakeF  

        Podle mě by měly stát tak třetinu… A nevyrábět se v Číně, ale ve Švýcarsku, ať to je kvalita… A samozřejmě dělníky pořádně zaplatit, ať každej může jezdit ve Ferrari.

        Bych takovou firmu i založil, ale když si na to v bance půjčím, tak to židozednáři budou chtít zase splatit. Zasranej kapitalismus.

        0 0
        • enzzo69  

          Kdyby ty kola byly zadarmo v obchodě, tak za chvíli budou Češi nadávat, že je to daleko.

          0 0
        • Youda  

          A ten švýcarský dělník bude jaké národnosti?

          0 0
          • JakeF  

            Švýcarský ze Švýcarska a bude mluvit švýcarsky.

            0 0
            • Youda  

              Tak to bych si jednoho bajka nižší střední třídy vzal:-|

              0 0
            • Jirra  

              A jakou švýcarštinu máš namysli? Já bych byl pro rétorománštinu :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • JakeF  

                Az sem ti trvalo poznat, ze si delam srandu? No tvl…

                0 0
        • d69  

          Švýcarská cyklosada je už dávno na trhu a za přijatelnou cenu !

          0 0
      • TK75  

        Hlavně ať už konečně přestanou na kola v obchodě lepit ty QR kódy a cenovky a made in Taiwan nálepky.Kdo se s tím má pak prdět

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.