Prasklina u ventilku na Mavic CrossMax SLR

72 nepřečtených
  • Fanda.L

    Zdravim všechny,

    máte někdo zkušenosti s praskáním ráfku na CrossMaxech SLR v oblasti ventilku? Vím, že se tahle věc bežně stává ale není nějaká možnost jak tomuto problému předejít? Osobně jsem tehle problém řešil, na tlakové (vnitřní) části ráfku u ventilku cca 12cm prasklina. Kola mám v záruce takže mi přepletli nový ráfek ale chtěl bych případnému dalšímu prasknutí předejít. Nemůže se to stát díky nadměrnému utažení UST ventilku?

    0 0
    • kubad  

      přesně tak, velké utazeni ventilku a vysoký tlak v pneu, jsou příčiny prasknutí

      0 0
    • scott yeoman  

      Mavic Crossmax SLR, koupené 2008,cca 12000 km, žádné bláznění, žáné závody, ježděné na Scott Genius.

      Poměr cena – kvalita = prachy v pr…

      0 0
      • bizzon  

        Já jsem dopad úplně stejně. Na zadním kole. Myslím že příčina je jasná kolem ventilu se vytvořila koroze a vyšší tlak a vyšší zatížení zadního kola dokonalo zkázu. Koupil jsem nový ráfek za 2,5t přeplet a jezdí se dál.

        0 0
      • Fanda.L  

        Měl jsem naprosto stejný problém. Bylo to sice na novějších SLR konkrétně model 2010 ale taky to prasklo u ventilku na vnější straně na zadním kole (viz. foto). Jak jsem se dočet tady na foru tak se to stalo z duvodu bud velká váha jezdce (v mém případě vyloučeno) a nebo velkým tlakem vzduchu v pláštích a velkým dotaženám UST ventilku.

        Každopádně tě lituju, na reklamaci to jako já neuděláš a tak asi nezbejvá nic jinýho než koupit nový ráfek.

        PS: Letos jsem pořídil SLR 2012 a snad (díky přepracovanému a širšímu ráfku) mě tento problém nepotká..

        0 0
        • kubad  

          reklamace je tak 50/50

          0 0
          • Fanda.L  

            Já neměl s reklamací problém. Reklamoval jsem u Kastaru, po telefonické dohodě mi bylo řečeno že to je normální, kolo jsem tam poslal a cca za 10 dní jsem měl opravené kolo doma. Poštovné hradil Kastar takže jsem neplatil nic.

            0 0
            • kubad  

              jj ale pokud ti na ráfku najdou nějaké bouchnutí smůla

              0 0
              • Fanda.L  

                Jasně, těžko říct jestli by po nějakym větším nárazu ráfek prasknul takhle. To by se spíš rozlomil příčně ale to jsou jen spekulace. Každopádně se o tomhle problému ví a tak podle toho asi ty reklamace řešej kladně.

                Jinak když jsem to zjistil tak jsem měl vztek a obavu abych nemusel kupovat ráfek za nějakých 2500kč

                0 0
              • McBlacky  

                taky záleží co to je kola. Sponzorská, teamová, za plnou cenu…

                0 0
                • Fanda.L  

                  Tak určitě, u mne se zrovna jednalo o kola nekoupená za plnou cenu..

                  0 0
                • kubad  

                  jasné, taky záleží kde koupené tohle hodně záleží na dobré vůli v Kastaru

                  0 0
                • McBlacky  

                  a nechápu, že s tím něco nedělají, když ST, XL, SL tím netrpí zdaleka tolik.

                  0 0
                  • Fanda.L  

                    Udělali! Jak jsem psal vejš, mám letošní model CrossMaxů SLR a tam je ráfek uplně jinej ač se zdá na prvné pohle z venčí stejný. Navíc je širší a tak by už nemělo docházet k tak velkému namáhání od patel nafouknutého pláště..

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to se uvidí, oni s tím už chtěli něco udělat předtím.

                      problém je v tom, že se tlačí na nízkou váhu ráfku (která myslím byla kolem 380gr) a z toho jsou celé problémy.

                      0 0
          • Patar  

            Reklamace? Chybná montáž ventilu i pneu.

            0 0
            • kubad  

              no nevím co se na ventilku dá namontovat špatně, jedině ho přetáhnout, a max tlak je taky jasně daný pokud ho člověk nepřekročí tak těžko řešit chyby v montáži.

              a jestli jsou ty kola tak náročné na montáž mají to jasně popsat v návodu a v manuálu ke kolům co a jak dělat

              0 0
              • Patar  

                Právě , že se to montáží dá zničit. Nejde jen o přetažení ráfkové matice. Pochybuji , že příčinu Stárek řešil. Soukromě si o tom můžeme podiskutovat . Řešil jsem i renovaci opotřebených kluzných ploch těla náboje.Proč by dovozce měl řešit tuto problematiku , když může prodat novou nábu.

                0 0
                • McBlacky  

                  na opotřebování kluzného ložiska se už roky prodává na ebay silonové vložky.

                  co se týče matice ventilku, utáhnutí v ruce negeneruje takový moment, aby to ráfku ublížilo a nasazení pláště -pokud se použijí plastové páky- opět nemůže ráfek poškodit.

                  0 0
                  • scret  

                    psst, ted jsi vyzradil cele know-how:))

                    0 0
                    • McBlacky  

                      know how na holení hejlů co nemají doma ani multiklíč :)

                      0 0
                      • scret  

                        jsem zvedavy na reakci Patara:)

                        0 0
                        • Patar  

                          l.

                          0 0
                        • Patar  

                          Text mého příspěvku se už podruhě ztratil! Rozdíl mezi nabídkou na ebay a naším systémem je v tom , že renovujeme samotné Alu tělo náboje , ne ořech. Pouzdro ořechu nechodí kluzně po Alu , ale zcela jiném- vhodnějším materiálu.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            náhradní vložka cca 13–15usd včetně pošty. životnost velmi slušná. Moc nevidím důvod ani finanční prostor tady experimentovat.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Telo naboje byva opotrebene tolik, ze novy orech/vlozka/sirsi vlozka nic neresi. To je ten duvod.

                              0 0
            • Fanda.L  

              to bych si netroufal tvrdit když tu ještě nepopsal jak s těma kolama zacházel. Nicméně se tehle problém uspěšně reklamuje, problém se stává i lidem co s kolama zachází jak se má (jsem jeden z nich)…

              0 0
            • nox159  

              zase placnuti do prazdna a nic vic k tomu nenapises?

              0 0
              • Patar  

                Jestli na to máš , tak zapřemýšlej a nekritizuj. Každá příčina se dá odstranit , nebo aspoň zmírnit.Pochybuji o tom , že víš , co je to profilprojektor.

                0 0
                • nox159  

                  ja jen vim ze jsi psal ze už tady nikdy nepolezes že je to pod tvoji uroven :D

                  ale neboj jen tak ryju ;-)

                  0 0
      • scott yeoman  

        Koupeno 2008, takže se zárukou mám smůlu,dodavatel dle prodejce Kastar.

        Když si vemu, že na favoritu do práce mají ráfky min 60000 km, celoročně ježděné, zima nezima, sůl ne sůl! Kde proboha udělali soudruzi z Mavicu chybu?

        0 0
        • Fanda.L  

          Ber to tak že to jsou poměrně lehký kola, dost tuhý a prostě materiálu tam je asi málo. Třeba to v tom místě praskání nějak konstrukčně podcenili..

          0 0
          • scott yeoman  

            Máš pravdu, vnitřní stěna ráfku je „papírová“ + viditelná koroze kolem díry pro ventilek. Po dnešních zkušenostech bych si je nekoupil.

            0 0
        • jonti  

          Tak to mas problem, 4 roky stara kola – to bude chtit vymenit i komplet draty.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • The_Trooper  

      I já stejný problém stejný model, asi půl roku mam už nahradní ráfek doma skladem, bo prasklina leze dál… Kámoš to samé.. Těžko říct jestli je to velkým tlakem či velkým dotažením ventilku. Myslím že to je akorát výmluva Mavicu na jejich konstrukční chybu. U jiných UST jsme se s tím nesetkal.

      0 0
      • The_Trooper  

        Já objednal na Kupkole a s reklamací u Kastaru bych neuspěl.. Ještě že ma Kupkolo rafky skladem za docela pěknou cenu.

        0 0
      • scott yeoman  

        Přesně to si myslím, konstrukčně i kvalitativně to podělali, Kdyby Mavic za něco stál, tak to podle výrobních čísel vyhodnotěj a ráfky lidem vyměněj.

        0 0
        • scott yeoman  

          Jestli to takto budou s kvalitou praktikovat dál, tak to v budoucnu může Crossmaxy prodávat i Mountfield, ten bude mít alespoň dostupnější servis.

          0 0
    • prvniodkonce  

      Mavic nebrat.

      0 0
    • Frost  

      Mám stejný problém. Ráfek praskl na každé straně cca 4cm od díry. Mavic tenhle typ ráfku vyráběl opravdu hodně dlouho…cca 4 roky takže o nějakém snažení ostranění problému nemůže být řeč. Nepříjde mi že by ta díra byla nějak extra hladce vyvrtaná takže mikro prsklinky v tak křehkém materiálu vzniknou hned.

      Také řeším otázku výměny. Zakoupení ráfku z Kupkolo je asi jasné. Kastar prodává ND poměrně draze a 700 za vypletení mi také příjde mnoho. Mají na to stroj co to prý vyplete sám a sám si hlídá napětí drátů. Nemám tenzometr a tak se sám do toho pouštět nebudu. Je tu někdo kdo pořešil výměnu sám či v jiném servise za částku nepřekonávají­cí 500Kč?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scott yeoman  

        Názor: profesionální přístup autorizovaného servisu = oprava všech výrobků firmy jež servis zastupuje,byť by byly zakoupeny třeba na Kamčatce. Jestliže si Mavic postavil filiálku v Rumunsku, měly by být všechny komponenty, či celá zapletená kola kvalitativně rovnocenná.

        Neznám autorizovaný autoservis, který by odmítl opravit auto, které nebylo koupeno přes něj.

        Dále: někdo výše napsal: …“taky záleží co to je kola – sponzorská, teamová, za plnou cenu…“

        Mám tomu rozumět, že má Mavic různé kvalitativní třídy. Jestli to takto funguje, tak mi řeknete, kdo by jste koupil kola Mavic Crossmax SLR , kdyby na nich byla samolepka – jakostní třída I., II. nebo III., a přitom cena více méně stejná?

        0 0
        • McBlacky  

          já to myslel tak, že od kupní ceny a způsobu nabytí se odvíjí páka na reklamaci a ochota reklamovat.

          0 0
          • scott yeoman  

            Vysvětlím to tedy jinak:

            kdysi mně „autorizovaný“ servis Polaru v Praze odmítl vzít do opravy komp zakoupený legálně se všemi papíry v Londýně. Tohle jednání by si měli značkoví výrobci hlídat a takovému „autorizovanému“ servisu dát červenou.

            0 0
            • McBlacky  

              to si pleteš pojmy. Ty máš problém se servisem já zmiňoval přístup k reklamacím.

              0 0
            • kubad  

              otázka je jestli má výrobek globální záruku, a jak má „autorizovaný“ servis Polaru v Praze postavenou smlouvu

              0 0
              • scott yeoman  

                Globální záruka – loni jsem o dovolené na Slovensku držel v rukách na jarmarku hrábě. Ještě, že jsem je na chalupu nekoupil, při pomyšlení, že by mi na ně třeba neplatila globální záruka a musel bych je posílat do autorizovaného servisu Drevohaluz Vihorlat, tak mě běhá mráz po zádech.

                0 0
            • scret  

              myslim ze Kastar, potazmo Mavic se brani sedemu dovozu Mavic veci, ktere byly puvodne urcene k OEM montazi… a snizovani tak cen, viz. kupkolo…

              Nakoupi kola (casto SLRka) buhvikde a pak servis zakaznikovi je uz nezajima…

              0 0
              • kubad  

                tohle by ale zákazníka zajímat nemělo pořád je to Mavic, a ať si firma svoje prodeje řeší sama a neterorizuje zákazníky!!!

                0 0
                • yetti  

                  Přesně tak! Nejsou to žádný kopie, ale origo Mavic. A to že si výrobce není schopen pohlídat počty dodaných/spot­řebovaných OEM kusů není problém zákaztníka.

                  0 0
                • scret  

                  jj, takhle to taky chapu, ale jak rika J.Cimrman: muzeme s tim nesouhlasit, muzeme se o tom prit, ale to je asi tak vsechno:)

                  0 0
                  • RUSH  

                    Myslím, že je to tak, že pokud Kastar chtěl od Mavicu výhradní zastoupení pro ČR, musel se zavázat také k záručnímu servisu. Na to, aby byl schopen tento zajistit, musí držet také sklad ND – to jsou vázané prostředky, které nemůže použít na nic jiného. ND na skladě potřebuje proto, že by měl dodržovat postupy a termíny záručních oprav stanovené ze zákona. A protože nechce prostředky v ND navyšovat více než je nutné, dohodne se s Mavicem, že když má výhradní zastoupení jen pro ČR, bude také záruční servis poskytovat jen pro výrobky zakoupené v ČR přes Kastar. A může navíc argumentovat šedým prodejem. Pokud dělá něco navíc, dělá to proto, že je to pro něj ekonomicky výhodné.

                    0 0
                    • scret  

                      no, skromne bych si troufal tvrdit, ze moc velky skladovy zasoby nemaj, vzhledem ke kolikrat dlouhejm dodacim dobam na ND:)))

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.