Potřeboval bych poradit.Když mám popraskané pláště,je to pohuštěním a nebo přehuštěním?Pláště mám SCHWABLE SMART SAM.Na kole najeto cca jen 500 km.
Potřeboval bych poradit.Když mám popraskané pláště,je to pohuštěním a nebo přehuštěním?Pláště mám SCHWABLE SMART SAM.Na kole najeto cca jen 500 km.
Je to plastema.
to já mám popraskané pláště mnohem a víc a jezdím s tím a nic se neděje
Podhuštěnim určitě ne,většinou je to stářím. Ale přehušťovaní taky stojí za prd.
Něco podobného, ale v menší míře mi udělaly MAXXIS Advantage taky, ale až po cca 4000km. Pokud budou ty praskliny velké, tak se do nich můžou dostat kamínky nebo tak a postupně se prodrat až skrz. Zatím se mi to ale stalo jen jednou a byl to dost špičaný kousek kamene, který mi zalezl přímo do jedné větší trhliny. Nutno podotknout, že to bylo zadní kolo a plášť byl značně sjetý, takže asi proto :D
myslíte si že tento plášť je už na vyhození? nebo se dá na něm jet? jedná strana po celém obvodu je popraskaná, místy čouhá duše. ten plášť byl kupovaný nový před 10 měsíci.
Místy čouhá duše – urychleně do koše a hned sehnat nový jiný.
Vyhodit
Jak muze 10 mesicu stary plast vypadat takto? To byla nejaka ulozenka za par susnu.
podepsalo se na něm 80 km jízdy s defektem – i na ráfku, duši jsem vyhodil
To si delas prdel zes jel 80km na prazdnem kole
a co sem měl dělat jiného? už sem o tom psal v jiném vlákně
jezdím bez nářadí lepení pumpy
A polepsil ses?
sem nepoučitelný no, s tím předchozím defektem jsem jel jenom 30 km asi :D
Na vlak, poprosit jineho cyklistu o lepeni, zavolat znameho. Ale 80km, nedokazu si to predstavit, bojovnik, to teda jsi.
neměl jsem dost prachů na vlak, bylo to v cizině nemám cizí měnu neznám řeč nedomluvím se :D
sice já mám velmi nízkou průměrnou rychlost takže sem o moc pomalejší nebyl :D
Mohl jsi to vycpat trávou. V dávných dobách neexistence mobilů, jsme to při defektu tak dělali.
o té trávě to jsem viděl video na youtube ale to je blbost ne :-D to by mě nikdy nenepadlo
Na pomalé dojetí domů to stačilo a člověk nezničil plášť a ráfek.
A co teprve takový šišky v kombinaci s trávou
anebo listy :D
ale já už dávno mám vymyšlenej bezvzduchovej systém na kterém defekty nehrozí- to bude bomba, to jeětě nikoho nenapadlo
Nooo to bude bomba a copak to bude za material?
napadlo mě použít zahradní hadici-zhruba o průměru pláště- a nalepit ji na ráfek jako galusku-tvrdé je to dost, ale jsem zvědavý jaký to bude míst valivý odpor a zda to nebude podkluzovat při jízdě
Srandicky srandicky
historie se opakuje
Patent na moderní vzduchem plněnou pneumatiku získal John Boyd Dunlop v roce 1888. Vynalezl ji o rok dříve, když ji vyrobil ze zahradní hadice, aby zlepšil jízdní vlastnosti tříkolky svého syna. Nebyl ale první. Už v roce 1845 získal podobný patent Robert William Thomson. Vzhledem k tomu, že v té době nebyla vhodná vozidla, pro něž by se pneumatika hodila, vynález zapadl. V době, kdy Dunlop pneumatiku vynalezl znovu, byla již ve velkém vyráběna jízdní kola, u nichž se vynález uplatnil.
No a co ma dneska za vyber hadic ze? To bude testů.
Až to budeš testovat,tak to prosímtě natoč a dej to sem.Jinak můj názor,první zatočení a je to v p…li,nebo ty.
pak sem hod' foto,až se ti to odplepí a dá ti to po papuli:)
To by chtelo po vajcach,aby ho ty pitchoviny presly.
…no ale kdyby to přes jednu stanu hadice přišrouboval k ráfku…
Pri dobre zvolene hadici uz nepotrebujes rafek.
…tak mu to dá stejně a ještě si rozreje držku,jak mu prdne ráfek:) hlavně žádný rady:)
Vladexu,stejně víme že si děláš prdel,ale když tě to baví,tak jen dotoho:)
já jsem všeho schopný fanatik :-D
Vy uz taky nic nepamatujete,hosi, to se dela tak ze se hadici protahne drat a na spoji zatoci… kdyz jsem byl malej, meli to tak u babicky na vozejckach a pokud vim, na vysokych kolech se jezdi neco podobnyho dodnes.
co zkusit ráfek oblepit polštářema? Jsou měkoučký a když ho jeden yorkšír zkoušel opíchat, polštář to vždy vydržel, takže matroš dobrý..
A když by si blbě spadl, padl by si alespoň jak do peřin
Gratuluji s tím přišel jistý pan Dunlop asi před 150 lety.
Spis nez hadici misto galusky bych zkusil vytvorit z tvrdsi hadice neco jako tohle
http://resources3.news.com.au/…ess-tyre.jpg
Ale v dobe bezdusi je to spis jen na hrani, nez ze bys vytvoril neco opravdu revolucniho
taky můžeš zkusit plášť vyplnit montážní pěnou, nebo třeba akrylovym tmelem…
… smrkovými šiškami, trávou, senem …
Já bych použil montážní pěnu co se používá ve stavebnictví – je lehká a pružná. Nasadit plášť na ráfek, nafouknout dírou po ventilku nízkoroztažnou pěnou a máš na věky pokoj. Tedy na věky… než sjedeš plášť :-)
Neříkej dvakrát
Pozdě:) http://www.tannus.com/ nebo https://www.youtube.com/watch?… nebo" http://energyreturnwheel.com/…eel-set.aspx":http://energyreturnwheel.com/…eel-set.aspx . Airless tire není úplná novinka, jen ty ceny:DD
To slysim poprve. Ale asi to bude lepsi nez to rolovat na prazdnem kole. Nejake dalsi info o tom know how? Usetrim gramy za servisni vybaveni co sebou taham.
To máš prodřený od špatně nastavených špalků, ne? Mi neříkej, že jsi kupoval novej plášť v takovym stavu.
Edit: tak to je pak jasný, že zničíš plást jízdou na ráfku a ještě k tomu 80km. Achjo, že se vubec ptáš, když z toho leze duše.
Normálně jezdi, časem ti ta duše bouchne, ale klidně to dojezdi i bez lepení, ty na to mentálně máš :))
Ideální adept na bezplášťáky pro Pepy de Sax
podlep to americkou páskou přece nevyhodíš zánovní plášť, to ještě 10 let vydrží :-)
Obdivuju, na co jsou tady lidi schopni se zeptat. :-)
Moje první zkušenost se Schwalbe Rapid Rob 29×2,25. Popraskaly boky po 3 měsících a 1500km, ale jenom na zadním. Foukaný byl na cca 3ATM, vážím 90kg a jezdil jsem převážně po silnicích.
Ahoj, mám 3 roky staré pláště WTB Exposure 34c, který jezdím jako bezduše s tmelem caffelatex na gravelu, z 90% na silnici. Na začátku letošní sezóny jsem pláště čistil od zaschlého mlíka a dával nové a všiml jsem si, že je podél patky prasklina. Mlíko prasklinou neprolíná, takže je prasklá horní vrstva pláště. Dneska jsem si všiml, že je odtržený větší kus blíže vzorku a tudy už mlíko prolíná, resp. voda z něj. Chci se zeptat, jestli náhodou není špatná kombinace mlíka caffelatex a plášťů WTB? Foukám to na 5 bar, pláště mají max. hodnotu na 5,5 baru, mám 108 kg. Vzhledem k tomu, že na tam někdy latím i 60 km/, tak si raději koupím nové pláště.
Určitě nové, asi kvůli váze bych foukal víc, pokud to ráfek snese.
Jak jsem byl spokojený s plášti Bontrager xr2 team issue , které bez prasklin fungují ještě dnes po 4 letech , tak s xr1 nejsem spokojený vůbec. Nechápu proč popraskal běhoun za 4 měsíce. Plast koupen jako nový v obchodě , je na 2 různých kolech , mém i synovo. Tlaky jezdím mezi 1.6 až 2 bar, je používaný stejným způsobem na podobných cestachjako bývala xr2. Co může být špatně? Je to po celém obvodu mistama. Cyklostar nepoužívám , omýván pouze vodou. Taky má někdo podobnou zkušenost s Bontrager?
Nějaká špatná směs. Reklamuj to. Mě po roce zteřely a popraskaly Gravelking SK. Reklamoval jsem a vrátili mi peníze.
Můžu poprosit o názor.
Mám rok staré pláště Schwalbe insider. Používám pouze pro jízdu na válcích. Mají najeto cca 800 km. Foukám je na 5 bar (uvedeno mají 4–6,5).
Teď jsem si všiml, že jsou z boku po celém obvodu z obou stran popraskané, přední plášť je trochu víc jak zadní.
Je to běžné a nemám to řešit a jezdit?
Nebo spíš zkusit reklamovat?
Pochybuju ze po roce ti to někdo uzná jako reklamaci. Za mě neřešit jezdit.
Na trenazeru pouzivam vždy ten nejlevnější dratovy plast který seženu, vydrží tak 200h než se rozpadne, rychlost na trenazeru nemerim, i kdyby to bylo v průměru jen 24km/h tak je to cca 5 000km tak nevím jestli ty speciální pláště na válce mají nějaký smysl. Z těch obyčejných teda lítají žmolky, na balkoně je mi to jedno, za trenazerem je trochu černá zeď, jde to z ni vždycky vyluxovat
Zrovna Insidery mi práší daleko více než ten obyčejný drátový plášť za pár korun :(
Tak potom už jejich smysl vůbec nechápu, já kupuju dratove verze plastu tak do 200kč za kus
Ty kraso!
Jen pridam – vzdycky jsem dojizdel plaste.
Na starem Force trenazeru lital sileny bordel – ale AL/ci jiny valec a mel i nejake zaseky.
Elite s podobnym valcem uz byl lepsi.
Continental trainer – prakticky nelita a je tissi.
Já mám elite s podobným valeckem bordel lítá jen z těch otrepů, potom už je to neznatelne, najezdim za to na trenazeru tak 100 hodin a většinou po druhé sezóně se udělá na plášti boule, oddělí se behoun od kostry, kdyby měl plaš vydržet dokud se neojede na hadr tak musí vydržet několik tisíc hodin, ten oter je úplně minimalni
Za roky jsem najizdel ruzne plaste – zimni vyuziti silnicky.
Vetsina na starem trenazeru delala bordel. Ze skrinek to slo blbe. Stejny bordel, jak Jirka.
Já mám na elite, to vypadá ze je stejný valeček, úbytek pláště úplně minimální, aktuálně tam mám plast určitě 100h najeto
pokud to vypadá opravdu jen takto a nebereš to ven (do mokra) tak v pohodě použitelné
Jen je třeba sledovat , pokud by se odhalila kostra výrazněji nebo by se začaly trhat vlákna, by šel plášť do kytek.
Něco jsem se najezdil na Barumkách, trpěly na takovéto rozpraskání docela často.
jen pro info- neměl jsi ten plášť na mrazu/ přímém slunci?
Mam je celou dobu uvnitř. Ani slunce, ani mráz.
dík za info. Prostě stárne guma – ale takovýchtoprasklin bych se nebál…
měl jsi to dávno ojezdit :-)
Taky díky za názor. Nikdy jsem se s tím nesetkal, tak mě to trochu znepokojilo. Ale nebudu to zatím řešit a budu jen sledovat zda se to výrazněji nezhoršuje.
Jsi na válcích dokud tam nebude boule jako vrata tak bych to vůbec neresil
…a priste kup cerny.