Pití před závodem a během něho

61 nepřečtených
  • pee.tr

    Omlouvám se, jestli to tu někde už je psané, ale hodně tu je o jídle, o pití míň a konkrétní problém jsem tu nenašel. Takže k věci :-)

    Ještě loni jsem jezdil na vodu + sem tam kelímek ionťáku, když se mi nějakej na občerstvovačce připletl do cesty. Pak jsem na jednom menším závodě vyhrál flašku hypotonického nápoje k rozřeďování do vody, tak jsem ho začal vozit na závody. Popravdě řečeno jsem nezpozoroval žádný plusy ani mínusy ve výkonosti. Stejně jako s čistou vodou mi závod někdy sedne víc, párktát míň, takže sám nevím, jestli mi to něco přineslo. I s vodou i s ionťákem se mi už stalo, že mi totálně došlo, i když jsem to vždycky ještě relativně dobře do cíle dotáh. A teď konečně k dotazu. Protože se mi občas (fakt jen někdy) stane, že dostanu křeče do lýtek (lhostejno jestli u závodu, kde mi došlo nebo, u takového, kde se mi jede dobře, jestli jsem jel na vodu nebo na ionťák), rád bych věděl, kde bych měl hledat příčinu. Právě z důvodu předcházení křečím jsem si dával ráno a během dopoledne cca 0,7l magnesie, ale nevím, jestli to neni špatně, protože na tom hypotonickým nápoji píšou, že by se to nemělo kombinovat s jinými vodami s obsahem minerálů (snad to reprodukuju správně, teď to nemám před sebou). V chemii se nevyznám (ač jsem si i něco vygooglil) a o to míň v tý „člověčí“ :-) Většinou jezdím a jím podle pocitu. Jen ta voda mi zatím sama nedokázala vypovědět, co a jak je ideální. Obecně piju dost málo jak při zátěži, tak bez ní. Na tratě 50–60km si vystačím s litrovým bidonem (a to se většinou musím snažit to do sebe lít) + někdy 1–2 kelímky, co si chytnu. Takže abych shrnul dotaz, jde mi to kombinování různých druhů tekutin, co lze a čemu se vyhnout. Navíc když nevím, co mi to na trati ve formě ionťáků vlastně podávají. Hypo-, iso-? Co bych měl pít? Co jsem se tak dočet, tak hypo při větším teple a větším pocení, víc nevím. :-)

    Díky předem za vaše postřehy.

    0 0
    • vasek80  

      Tak tohle budu sledovat.

      Běžně také pitnej režim podceňuji a piju kolikrát i litr za den pokud mám volnej den. Pokud nejsou vedra, tak i na kole za 3–4 hodiny si vystačím s 0,7 litrem. V létě 2× tolik.

      Dle rad se zavodňuji už den před závodem. Tzn, že za den vypiju cca 3 litry. Jedinej efekt je, že k večeru co 30 minut lítám na záchod. Křeče jsem na kole neměl nikdy (ťuky, ťuk).

      Piju většinou šťávy, nebo slabší unisport od Nutrendu. Na závody vozím grepovej Isostar.

      0 0
      • vasek80  

        Jo a během závodu na 50 km mi většinou také vystačí 0,7 bidon, + 2× nějakej kelímek, takže cca litr. Nemám potřebu více pít, tělo si neříká.

        0 0
        • camillio  

          Piješ hrozně málo i na nesportujícího civila. Tohle je obecně problém české populace, způsobující že v potížích s ledvinami (kameny, nádory) drží ČR přední místa v žebříčcích EU.

          3 litry za den by měl být standard při nesportování a relativně teplém dni. To by rozhodně nemělo vést k tomu, že budeš lítat večer. Naopak to ukazuje, že značný podíl těch litrů do sebe leješ k večeru. Zkus to víc rozložit a pít víceméně rovnoměrně během dne. Dopoledne litr (stačí k snídani 2 hrnky čaje a máš půlku, jen je to zase diuretikum), odpoledne litr a k večeru litr. Musel bych se zeptat kolegy, jak dlouho prochází voda skrz organismus, matně si vzpomínám že diuretické kafe člověka „propláchne“ během půl hodiny… Nediuretický nápoj bude delší, ale ne tak aby ses „vylil“ večer. Večer se máš vylejt jinak :D

          0 0
          • karliner  

            Taky si myslím, že šest piv za den je standard.

            0 0
          • vasek80  

            Vím, k snídani vypiju 3dc čaje, k obědu 2dc Coly, pak si občas vzpomenu že jsem nic nepil, a naleju do sebe sklenku vody. Pak už jen k večeři. Většinou víc jak litr do sebe nedostanu. A to ještě samej „ideál“ jako čaj, kafe a Colu

            Pokud už vypiju víc, třeba 2,5 litru co se snažím před závodem, tak lítám chcát co pár minut.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      ideálně den před závodem žádný alkohol ani kafe a dost pít vodu nebo lehce ředěný šťávy, džusy.

      v den závodu vypít v 90min před startem zhruba 0,7l iontového nápoje. Pokud je vedro i víc.

      Při závodě to chce alespoň půl litru na hodinu a opět iontový nápoj. Na krátký nápoj méně ředěný na delší závod více ředěný. Při závodní zátěži se potíš i když je ti pocitově zima (častá chyba – málo pití když je špatné počasí)

      tohle je základ. K tomu samozřejmě suplementace mg,ca,zn ale pozor, aby křeče nebyly spíše z nedostatku strečinku a přetížení svalových partií. Magnesii jako pití bych spíš nedoporučil, to už je lepší 20 min před startem dávku magneslife nebo podobných suplementů

      a další věc je při závodě jídlo. když budeš jenom pít a pojedeš šrot, sekne ti at máš vodu nebo ionty.

      Jedna věc je umět odhadnout tempo, druhá umět jíst a pít v závodě a třetí umět se připravit před závodem. Tohle vše pak ovlivní jak to dopadne, jestli ti sekne, budou křeče atd.

      0 0
      • pee.tr  

        Kafe nepiju, před závodem ani alkohol (málokdy 1–2 pivka večer). Před závodem se rozcvičuju jen cca 20–30minut na kole.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Strečinkem je myšleno pravidelné protahování PO tréninku a ne jednou za 2 týdny před závodem. ;-)

          0 0
          • pee.tr  

            Mým tréninkem je z 90 procent každodení jízda do práce a zpět = 20 + 20km a na protahování po ní není moc čas a často ani chuť. :-)

            0 0
      • karliner  

        Tak už v prvních 6 slovech je pro mne nepřekonatelná překážka :-)))

        0 0
      • jonti  

        Ještě bych doplnil, že toto se projeví nejenom v závodě, ale velmi výrazně i v regeneraci, když budeš dostatečně pít a jíst tak druhý den budeš výrazně míň unavený a po závodní padesátce si v klidu dáš 100km výlet.

        0 0
    • Milvus888  

      nevím jestli ti magnesie pomůže ,spíš skus normálni magnesium v prášku.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Den před závodem na plech, ráno pár vyprošťováků, a cestou doplňovat volty, woe :D

      0 0
      • camillio  

        Amatéřina. Borec jede rovnou z pařby, vyprošťovat netřeba :-))

        0 0
    • Bjerndi  

      pití je jen o zvyku. Mně si tělo taky většinou samo neřekne, ale třeba v práci vypiju za den cca 4 litry čaje nebo vody, když si sebou vezmu flašku a vždycky o přestávce si ji naplním.

      U sportu to je stejný, dá se to zvládnout bez pití, ale když to pití je, tak člověk pije a tělo si o to říká a u delších záležitostí to je nutnost.

      Na druhou stranu třeba u běhání ( 1/2 M )nepiju, protože to na občerstvovačce brzdí a pak to napití ještě případně rozdejchávám několik km :D

      U maratonu bych se teda napil

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • FAN  

      Hoši co blbnete… tyhle sypačky jsem taky nikdy nepreferoval, teda letos už jsem se donutil alespoň k jonťáku do pití ale to je asi tak vše – ne, dávám si ještě sojovku. dvě hodiny před závodem si dám v naprostém klidu, míru a pohodě tři pivka, klobásku a nemám žádný problém s výkonem ani křeče, prostě nic – jen poznamenám, že křeče na kole jsem neměl nikdy. Pokud nemám zájem jezdit stabilně dejme tomu do desátého místa, tak bych se vysral na nějaké přehnané řešení životosprávy, braní tablet na výkon, křeče, bůhví co.

      Teď na poslední závod okolozlína jsem se taky nechal ukecat ať si dám nějakou tyčinku před závodem od nutrendu a během závodu nějakou pastu.. popravdě si myslím, že mi to bylo k hovnu.

      Jinak to mám stějně jako kolega zakladatel, na 50–80km mi bez problémů vystačí 0,7l bidon (jistěže záleží na podmínkách,terénu.)

      Když jsem jel v létě 400km za dva dny, tak jsem si dal v každém kraji dvě pivka a bohatě mi stačilo :))

      0 0
      • Bjerndi  

        klobásku před xterrou jsem zkusil jednou a reflux při běhu byl jasnej a absolutně jsem netušil která bije:D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • jonti  

        Je jasný, že 90% je to, jak trénuješ a jakou máš životosprávu dlouhodobě. Ale pro ty, co už mají tohle dořešený a chybí jim těch 10%, je důležitý každý detail.

        0 0
      • mrozu  

        Jasný, já si dovolím dát pár kouskú i před mistrovstvím světa, potom v průběhu na doplnění energie klidně pizzu a zapiju dalším pivem, křeče nemám vůbec žádný, ani mě nic nebolí, prostě idální stav…

        Ale pokud se závodu chci zůčastnit a nějak rozumně zajet, tak se na to připravuji několik dní předem, rozhodně si nedám před závodem 3 piva a klobásu, to musí přitížit i totálnímu amatérovi. Vlastně ani nechápu, proč se někdo takový vůbec účastní závodů a představuje zbytečné nebezpečí na trati?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • McBlacky  

        Při takové předstartovní přípravě nepodáš maximální výkon. Je to o přístupu, ty se jedeš projet, dost soupeřů ale jede závodit

        0 0
        • FAN  

          tak to pozor, já závodim :)

          0 0
          • McBlacky  

            to si jenom myslíš.

            závodit neznamená jen se postavit na start a projet po trati do cíle.

            0 0
            • FAN  

              víš jak se to říká: až ty najezdíš, co já jsem … :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • koomar  

          nevíš co mluvíš, klidně maximální výkon podat může! na co myslíš ýe se dřív jezdili do závody, dokud všichni nesypali! na chlast-. Tady je to jeden odborník vedle druhého. At žijou BF mudrlanti!!!

          0 0
          • McBlacky  

            Zrovna jsi si něco přečetl a budeš dělat chytráka co?

            Až si to dočteš a hlavně pochopíš, tak sem něco napiš…

            0 0
    • Memphis22  

      Ono ohledně toho mixování různých drinků, jde spíš o to, aby sis třeba nedal několikanásobný množství jedný látky, což by ti naopak mohlo přitížit. Jenže když se koukneš na většinu ionťáků od nutrendu nebo isostaru, tak v nich třeba hořčík vůbec není, čili v kombinaci s čistým hořčíkem by nic ničemu nemělo vadit…

      Jinak je dobrý s sebou vozit a při prvním náznaku křečí použít http://www.nutrend.cz/…neslife.aspx

      Sám jsem si vyzkoušel, že ani 375mg hořčíkovej šumák před závodem ničemu extra nepomůže. Chce to doplňovat i během výkonu.

      0 0
    • camillio  

      Čau, ad křeče, vzpomněl jsem si na Vojtěchovského „článek“: http://www.kpo.cz/…ziologie.htm (Křeče, část 2). Ono to s tím Mg nebude tak horký, asi to pomůže, ale prvotní příčina bude někde jinde než akutní celkový nedostatek. Moje zkušenost s jonťáky (zdaleka ne nějaká závratná) je, že (1) pomáhá hodně pít a jak jsou ochucené, člověk pije srovnatelně a spíše častěji než vodu, což organismu přímo pomůže, (2) dodají širší spektrum látek, které mohou přímo pomoci a na delší štrádě skoro jistě pomohou, (3) většinou obsahují nějaký kofein nebo taurin, který rovněž píchne. Myslím že zejména ten 3 bod mi už několikrát pomohl se dotáhnout domů i ve chvíli, kdy už jsem měl totálně dost. Netvrdím že příjem Mg během výkonu nic nezmění, nejsem fyziolog, ale co jsem tak vysledoval z (populární) sportovně-fyziologické literatury, nečekal bych zázrak. Bude to stejné jak s tím borcem, co se mnou šel Prahu-Prčici. Celou dobu lízal kuchyňskou sůl a když jsem po 60km dostal humus křeče a co 200m je rozmasírovával, tak mi řekl že to mám že nelížu sůl a šel dál :D

      Jinak pití magnézie (nejen) před výkonem soudím by mohlo pomoci už proto, že pokud má člověk podstav, tak ho dorovná. Ale jestli si udělá zásobu, to si netroufnu odhadnout ale byl bych rovněž skeptik.

      0 0
      • John Tequila Lemon  

        Taky jsem měl křeče když jsem před třema rokama začal jezdit na kole šlapacím, asi tak půl roku, než jsem pochopil že jezdím jak tydýt a z příčin jsem si samozřejmě nechtěl připustit tu správnou kterápak to asi byla Od doby co mi to došlo a začal jsem se k tělu chovat tak jak si zasluhovalo a výkonnost dovolovala jsem už dva a půl roku neměl jedinou křeč. Neberu na to žádný ty nesmyslný doplňky. A jezdit podle výkonnosti nemyslím jet na závodě s rezervou, to ne, to je jednorázovka. Ale největší kravina byla, že jsem nechtěl pochopit jak se jezdí ZDV, což je základ. A tak jsem díky tomu byl skoro pořád přetíženej, ne nijak tragicky, je to takový plíživý nenápadný, ale třeba křeče to je jeden z jasnejch projevů. V civilizované společnosti s normální pestrou stravou se skoro nemůže stát, aby člověku něco „chybělo“.

        0 0
        • biker jura  

          absolutní souhlas, s tou ZDV je to u mě bylo naprosto stejně. přez zimu jsem to chápal a jezdil ZDV správně a křeče ze začátku sezony nic. pak jsem začal jezdit zdv stylem rychle dlouho a pořád, nejlíp na horní hranici a křeče přicházeli každý závod i po 35min. To mi začalo být jasný, že minerálama a podobnejma blbostma to asi nebude…

          0 0
          • kucka7  

            hloupá otázka :( ,co je ZDV?

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Proč hloupá? Hlupák kdo se nezeptá na to co neví. Zkratky jsou voser, co? Jo jo, vojna! To je organizace kde bez zkratek nikdo nepřežije :-). ZDV je základní dlouhodobá vytrvalost – schopnost provádět dlouhotrvající pohybovou činnost především v režimu aerobní glykolýzy, nezbytná pro vytváření schopnosti snášet vysoké zatížení (rychle zpracovávat laktát) a pro rychlé zotavení. Zajímavý je, jak se člověk bez toho neobejde a jak těžký to je trénovat, protože se to musí dělat z lehka, ale za to opravdu dlouho a celkem strojově.

              0 0
              • kucka7  

                takže ideální věc na tréninky přes zimu-před sezónou,jezdit ,jezdit pěkně na pohodu

                0 0
                • John Tequila Lemon  

                  no a v sezóně to samý jen to proložit šťavnatýma intervalama a závodama

                  0 0
                • pee.tr  

                  Je fakt, že já toho na pohodu moc nenajezdím (celkem kolem 7,5tis.). Buď závody a nebo cesty z práce do práce, na nichž se snažím na těch 18+18km trošku máknout (ne vždycky), když to je tak malá vzdálenost. Vyjíždky na 50km mockrát za sezonu neudělám (tak do 10ti odhaduju). A když už, tak nějaký kopce a vyloženě volně nejedu. Budu muset častějc někam na Třeboňsko. :-) Dík za rady.

                  0 0
              • biker jura  

                zase musím souhlasit, je to mnohokrát těžší objet kvalitní ZDV než třeba kvalitně intervaly. Alespoň já to tak mám, bohužel

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.