• Hodo65

    Tak jsem se asi po 20ti letech neježdění :-) rozhodl, že si nějaké kolo pořídím. Po mnoha hodinách strávených na internetu a při předpokládaném využití moje volba padla na crossové kolo, MTB bych asi nevyužil.

    Mám 195 cm, 84 kg a zde je právě trochu problém s velikostí rámu. Podle kalkulačky na http://www.duratec.cz mě při mé výšce a délce nohou (snažil jsem se měřit opravdu přesně) vychází jako ideální rám o velikosti 58–59 cm.

    Jako vhodný kandidát na koupi mi na základě velikosti připadla tahle Merida – http://www.sterba-kola.cz/…s-800-d-2011

    Problém je v tom, že tohle kolo v mé velikosti není ani u Štěrby a není už ani u dovozce, takže smolík. Jako variantu v mé velikosti mi nabídli Meridu o model nižší – http://www.sterba-kola.cz/…s-600-d-2011 s tím, že je vždy lepší dodržet ideální velikost rámu a případně zvolit horší výbavu. Přiznám se, že výbava té 600D mě oproti 800D příliš nenadchla (SRAM oproti Shimanu, absence remote lockout …), takže zvažuju možnost spíš koupit tu 800D, ale rám o velikosti 55 cm, tu mají skladem a je okamžitě k mání. Mám ale trochu obavu, jestli ten rám nebude na mě malý. Jak jsem koukal i po jiných značkách, rám o velikosti 58cm resp 23 palců nedělá skoro nikdo, u jiných značek bych stejně musel volit mezi 22 a 24 palci. Jinak ten rám 58 cm je na mě opravdu asi ideální, zkoušel jsem jinou Meridu v týhle velikosti rámu a všechno mi připadlo na první posez OK.

    Prosím proto zdejší zkušené bikery o radu, zda opravdu radši vybírat něco jiného s rámem 58 cm (23 palců), zde je ovšem poměrně hodně omezená nabídka, nebo jít do rámu o velikosti 55 cm (22 palců), který ale asi pravděpodobně nebude na mou velikost zcela ideální. Větší rám 61 cm (24 palců) asi nemá smysl řešit vůbec, jak jsem koukal, větší rám se všeobecně nedoporučuje.

    Moc děkuji za případné rady a zkušenosti, eventuelně za případné návrhy vhodných kandidátů pro koupi.

    0 0
    • Chevees  

      Jestli fakt chceš tu crossovou Meridu, tak tady jí mají v tvojí velikosti skladem – http://www.bikestyle.cz/…y-tfs-800-d/ Sám jsem si tam na jaře kupoval kolo – taky Meridu TFS800, ale loňský model a MTB. A taky jsem si kolo kupoval po cca 20ti letech neježdění. A taky jsem si byl pro jistotu nejdřív vyzkoušet správnou velikost u Štěrby… :)

      0 0
    • Hodo65  

      Opravdu není nikdo ochoten poradit znovuzačínajícímu potenciálnímu cyklistovi alespoň s tou velikostí rámu?

      Opravdu jsem už pročet všechno možný i nemožný, ale čím víc jsem toho kde přečet, tím víc jsem zmatenější :-(.

      0 0
      • scalar  

        Rám kolem 22"-23" bude vhodný, je to u různých značek jiné, záleží i na jiných rozměrech rámu, především na délce horní rámové trubky. Ta je u Meridy spíš kratší, takže tady raději těch 23".

        Nicméně vybranou Medridu rozhodně nedoporučuji, je tam v dané cenové relaci směšná vidlice Suntour NCX (asi za 1 500,– Kč), patřící na kola za poloviční cenu. Má slabé vnitřní nohy a pružinu nastavenou na hmotnost jezdce 70 kg. Navíc kotoučové brzdy, které ji namáhají asymetricky z jedné strany a v dolní části. Vidlice tedy nebude správně pružit, bude se kroutit a vibrovat.

        Hledej kolo s vidlicí Suntour NRX ve vzduchové variantě, raději na klasických ráfkových brzdách.

        0 0
        • Hodo65  

          Moc díky za fundovanou radu, už to tady sleduji nějakou dobu (i když jsem se registroval až dnes) a všiml jsem si tvých příspěvků, ze kterých je evidentní, že víš, o čem mluvíš. Tvoje reakce mi stačí k tomu, abych vybranou Meridu hodil za hlavu :-).

          Tím mi ovšem vyvstává další problém sehnat něco slušnýho s 58 cm(resp 23") rámem v daný cenový kategorii (už jsem fakt ochotnej i přidat). Jak jsem psal výše, moc výrobců tuto velikost nemá v nabídce, takže budu muset pořádně hledat, jestli se něco neobjeví. Zatím jsem narazil (22,5–23,5") na Ghost, Felt, Merida, Giant, 4EVER, Gary Fisher, Trek, Superior, ale určitě budou ještě další. Ale prostě se v těch komponentech moc nevyznám a nedokážu posoudit kvalitu a sladěnost celýho kola. Proto bych právě uvítal radu někoho, kdo se v tom vyzná a dal vhodnej tip a proto jsem vlastně i založil tohle vlákno.

          Další možností je nechat si kolo složit od někoho, kdo ví, o co jde a spolehnout se na něj. O jednom takovým bych možná věděl, co ty na to? :-).

          0 0
          • dancing dog  

            Ahoj,

            mozna se budes divit, ja bych Ti doporucil crossove kolo od Authora, konkretne letosni model Avion, ve velikosti 22, v pripade potreby vymenit predstavec za delsi s mensim uhlem. Mozna se spusti protiauthorovska hysterie, ale najel jsem hodne tisicu km na Author Airline a Synergy. Jo, V brzdy na crossu bohate staci, podle meho nazoru…

            0 0
            • Hodo65  

              Díky za tip, Authora nezatracuju, protože jsem zatím totální laik (i když co jsem všechno prolez o kolech za poslední tejden, tak už možná trošku poučenej) a tudíž nemám žádný předsudky vůči žádný značce.

              Mrknu se na jeho geometrii, pokud bude k dispozici a srovnám to s tou Meridou, která mi fakt padla na první pokus jako ulitá. Jak psal scalar, mohla by mi padnout i ta 22ka, pokud bude stejně dlouhá, jako ta 23" Merida. Jdu pátrat a zkoumat.

              Ještě jednou díky za tip a přeju hezkej večer, spíše už tedy dobrou noc ;-).

              0 0
          • scalar  

            Což o to, cross s takovým rozpočtem si vždycky rád postavím, ale je tu problém s rámem v této velikosti. Stavím teď hlavně na rámech MRX a SCUD, ty ale končí na 21". Posledně jsem stavěl kolo v této velikosti na rámu FELT, ale to jsem musel rozebrat celé kolo a postavit ho znovu. Nejreálněji bych to viděl na nějakém lepším rámu z nabídky Vautronu, např. Diamond:

            http://vautron.cz/seznam-ramu.php

            Jinak do 20 tis. se v pohodě vejde sestava se vzduchovou vidlicí NRX, sada Shimano SLX, kola s náboji na průmyslech Novatec…

            0 0
            • scalar  

              Našel jsem fotku toho kola na rámu Felt, ten byl na postavu přes 2 metry.

              0 0
              • Hodo65  

                Děkuji za info, že by ses případný stavbě nebránil :-). Myslím, že bychom se určitě rozumně dohodli a možná bychom se museli i míň omezovat, posunul jsem horní hranici na 25 tis. :-).

                Faktem ale je, že po přečtení nových příspěvků nevylučuju už ani to 29" MTB, přestože jsem to zpočátku vyloučil, ale argumenty zde mi nepřipadají zas až tak mimo mísu. Ty děláš jen crossy nebo by ti nedělalo problém ani postavit něco takového?

                0 0
                • scalar  

                  Když sjedeš ve vláknu o trochu níž, tak tam jeden lehčí 29er ode mne je.

                  0 0
                  • Hodo65  

                    Jo jo, už jsem se k tomu dostal, fakt hezký. Začínám se stále víc a víc přiklánět k tý stavbě na zakázku … ;-).

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • winter78  

      Ja jazdím na tomto crosse:

      http://www.kubicasport.eu/…e-SUPER-CENA

      Nejazdím v teréne, takže skúsenosti z terénu nemám žiadne, ale na asfalte je to parádička. Vymenil som plášte za užšie bez vzorku . Vidlica je tam ževraj lacná a ťažká,ale mne vyhovuje,pruží pekne a na cestu v pohode vyhovuje. Aj tak väčšinou jazdím s LockOut. Do budúcna by som rád zvýšil hybridnosť tohoto crossu tým že tam pôjde pevná vidla a určite ťažšie cestné prevody (určite vymením inú kazetu).

      0 0
      • scalar  

        Neodpustím si …, podívej, co zrovna stavím :-)

        0 0
        • winter78  

          Parádička. Fakt super…tá vidla, takú chcem ;-). Mnohí bikeri si len pretrú oči keď ich toto na ceste predbehne ;-). Ostanú tam tie kľuky alebo pôjdu iné, napr. cestný 3-prevodník ?? A kazeta ?? A aký typ a rozmer plášťov tam ideš použiť ??

          0 0
          • scalar  

            To bohužel nebude moje, ale moje volba je dvoupřevodník 50/34 nebo cyklokrosový 48/34 a kazeta 11–32. Pláště podle terénu, pokud jezdíš hlavně horší asfalty tak Schwalbe Marathon Racer v kevlaru 35–622.

            0 0
            • winter78  

              Naozaj pekné a určite aj funkčné…čiže pevné,spoľah­livé a hlavne rýchle. Tento cross bude len na rekreačné jazdenie, alebo sa s ním majiteľ chystá aj na nejaký závod alebo veľmi časté jazdenie ?

              Ešte keď ťa mám takto na „linke“, tak sa spýtam: aký najužší plášť môžem obuť na crossový ráfik ?? Vnútornú šírku ráfiku mám 17 mm. Tak aby to ešte malo význam a aby som už nechytal ráfikom asfalt ak náhodou prejdem nejakú ostrejšiu hranu…

              0 0
              • taek  

                Rekreační až časté ježdění, podle nálady a času. :-)

                0 0
              • scalar  

                Kolo bude na běžné, ale velmi časté ježdění.

                Zbytečně úzké (silniční pláště) bych tam necpal, moc to nezrychlí a připravíš se o pohodlí. Na horším asfaltu užší neznamená rychlejší, záleží i na přenosu energie na cestu, aby plášť neodskakoval. Takže klidně plášť kolem 30 mm.

                0 0
        • BikeRider  

          Scalare Kde jsi vzal tu luxusní vidlici k MRX rámu? (předpokládám, že je to cross verze). Stránky MRXbike jsou neúplné, vidlice chybí.

          Jsou součástí prodávaných rámů? Kde je lze sehnat?

          0 0
    • jaroh  

      Jajaj, poznám problémy nás dlhých ľudí, sám som kupoval trekingový bicykel presne pred rokom, mám 198 cm … Vtedy som nevylučoval žiadnu značku a stupeň výbavy/cenu, kritérium bola veľkost rámu a fyzická dostupnosť na vyskúšanie v kamennej predajni v prijateľnej vzdialenosti od domu. Nakoniec som skončil pri troh modeloch:

      • Trek 7×00 vo veľkosti 25 palcov
      • Specialized CrossTrail, veľkosť si už nepamätám, ale myslím, že tobola tá najväčšia;
      • Cube LTD Pro v ráme 58 cm

      Najviac by mi vyhovoval ten Trek v 25 palcoch, na tom som predtým veľa jazdil a viem, že je na moju výšku perfektný. Bohužiaľ, presne v minulom roku ho prestali vyrábať/dodávať? skrátka nebol nikde k zohnatiu a ten jediný by som aj kúpil cez internet, lebo som ho mal vyskúšaný predtým. Ale nikde v Európe ho nebolo možné zohnať.

      Skončil som pri tom Cube LTD Pro 58 cm. Keď som ho skúšal v predajni, zdal sa mi dobrý, ale potom som zistil, že je mi trochu malý – nízky predok. Zatiaľ som to riešil iba inými riaditkami s väčším previsom, v zálohe mám ešte výmenu predstavca. Ale celkovo som si naňho už zvykol, som s ním spokojný, najazdených mám na ňom nejakých 3.500 km. Na moje počudovanie bez problémov na ňom vydržím aj 120 km, 6–7 hodín v sedle. Inak, na stránke Cube ho mali aj vo veľkosti 62 cm, ale tá tiež nebola nikde k dispozícii.

      Výbava je dosť slabá (veď ani nebol drahý, niečo cez 400 Euro) – vidlica SunTour NEX 4610 V2 je úplny shit, ale zatiaľ ju tam mám, čakám, kým sa pokazí :-) Kotúčové brzdy Hayes Stroke Ryde tiež nič moc, trochu pomohla nedávna výmena predného kotúča za väčší (aj keď uvidíme, čo to spraví s vidlicou). Nízka výbava mi vzhľadom na nízku cenu nevadí, postupne to upgradujem.

      Takže moje osobné odporúčania sú buď Trek rady 7×00 alebo Cube rady LTD.

      0 0
      • Hodo65  

        Díky, podívám se na to znovu, už jsem toho prolez tolik, že se mi to všechno fakt plete dohromady :-).

        0 0
    • Hejdik  

      hele a zvažoval jsi třeba možnost koupi 29" biku?

      pokud bys na něho hodil nějaké jezdivější pláště,tak oproti crossu nebude mezi crossem a 29 "-kou kdovíjakej.

      Navíc bys získal adekvátní velikost kola vzhledem ke své výšce a do budoucna bys mohl mít kolo,se kterým by ses nemuásel bát půstit do těžšího terénu.

      0 0
      • jaroh  

        MTB však nie je kros. MTB má veľa vecí dimenzovaných a riešených inak (obyčajne drahšie) ako kros a tak keď kúpi MTB, tak to zbytočne preplatí.

        0 0
        • Hejdik  

          Netvrdím ,že ne,ale co se týká např.posedu,tak to se dá do jisté míry řešit nastavením a jak říkám,myslím si ,že do budoucna to může být lepší univerzál.

          Jinak samozřejmě nic nenutím,jen předkládám ke zvážení další variantu.

          0 0
          • jaroh  

            jj, riešením by mohla byť (ako piše nižšie scalar) stavba – osadenie 29-palcového MTB rámu trekovou výbavou… :-)

            0 0
            • Hodo65  

              Pánové, po zvážení vašich argumentů i tuto variantu zařazuju do výběru, ač jsem ji předtím vylučoval …

              0 0
      • Hejdik  

        …např.tenhle model od Authora je ve své ceně docela slušně vybavej…

        http://www.yourbike.cz/…el-2011.html

        0 0
        • Hodo65  

          Na tohohle Authora jsem samozřejmě taky koukal, problém je v tom, že 21" rám by byl asi na mou vejšku a dýlku nohou malej, dle všech tabulek bych měl mít minimálně 22". Škoda :-(

          0 0
          • Hejdik  

            Pak jedině zkusit třeba by ti to mohlo sednout…

            0 0
            • Hodo65  

              Zkusím se mrknout na jeho geometrii, třebas by to opravdu mohlo stačit. Jdu hledat …

              0 0
      • scalar  

        Taky řešení, krásné lehké rámy ve 23" dělá SCUD, stavěl jsem ho na podobnou výšku jako lehké 29er na vzduchové vidlici NRX, dají se tam dát i crossové pláště. Jediný zásadní rozdíl proti klasickému crossu je nižší hlavová trubka, tedy sportovnější posed.

        0 0
      • Martin  

        29 jo?

        0 0
        • Hodo65  

          :-D

          0 0
          • Martin  

            no co co co? :)

            univerzální kolo :) – kdybych měl mít doma jenom jeden stroj, tak je to právě devětadvacítka. obuju to, co mám na fotce, a mám fitness kolo na silniční štreky, obuju bantamy a mám horáka do terénu :)

            ted jsem si to ještě zkurvil silniční kazetou 11–25 :)

            0 0
            • Hodo65  

              No, skvělej byl ten titulek – „29 NEBRAT!!!“

              To mě fakt skoro dostalo ze židle :-D.

              0 0
              • Martin  

                hláška „29 nebrat“ je součástí zdejšího folklóru :)

                0 0
                • Hodo65  

                  Tak toho jsem si nevšim ;-). Přesto ale i tu 29" zahrnuju do svýho potenciálního výběru, včera večer jsem se bohužel už k žádnýmu pátrání nedostal, tak snad dnes večer pokračování hledání z mý strany ;-).

                  Co jsem už viděl kol za poslední tejden na internetu, tak tolik kol jsem neviděl za svůj dosavadní nezrovnakrátkej život :-D. A že pocházím z oblasti, kde je kolo používaný jako běžnej dopravní prostředek …

                  0 0
                  • Martin  

                    udělej si velké kafe a dej si najít příspěvky uživatele „Hynas“ a pobavíš se :D

                    0 0
    • sudovec  

      A co tohle – http://www.maxbike.cz/…-kolo-ajdar/ ? Vím, je to jen 22" a vidle není úplně ta co ti tady radí, ale…

      0 0
      • sudovec  

        A nebo si to (nebo něco jiného) nechat u nich postavit na rámu 41 – ten mají až do 24".

        0 0
        • Hodo65  

          Maxbike fakt nevím, všim jsem si, že je tady na fóru na tu firmu trošku averze, ale nezjistil jsem konkrétně, kvůli čemu …

          0 0
          • t29  

            Značku Maxbike tady na fóru „proslavil“ jeden militantní uživatel, který ji zároveň prodával. Od té doby se na Maxbiky většina zdejších lidí dívá trochu skrz prsty.

            0 0
            • sudovec  

              Aha, to jsem nevěděl. Ale na druhou stranu kolo nejezdí podle toho jak je někdo militantní…

              0 0
    • javormartin  

      Kolo bych nechal postavit, dal bych pevnou vidlici, nemá cenu dávat na ježdění po cestě a polních cestách odpruženou. Nechal bych si tam dát silniční kazetu. Když nepujde sehnat rozumný rám na treka, tak bych to klidně postavil na ten 29" rám. Dal tam silniční pláště a pevnou vidlici. 20 tisíc je v celku rozumná suma, za kterou jde postavit slušné kolo :)

      0 0
      • jaroh  

        No, pre mňa má význam odpružená vidla aj na trekingovom bicykli. Je v tom setsakra rozdiel jazdiť po dobrom asfalte (tam odpruženú iste netreba) a po rozbitom asfalte či poľnej ceste. Odpružená vidla na zlých cestách dosť uľaví rukám.

        Určite však treba zamykaciu vidlu.

        Prípadne ak pevnú, tak karbónovú, tá ževraj tiež pruží, ale neviem, ako je to s cenou a s jazdením pri nižších teplotách.

        0 0
      • dancing dog  

        nevím, kolik si toho na crossu po českých asfaltkách a štěrkovkách najezdil, ale myslím, že s tou vidlicí nemáš pravdu. Možná tak, kdyby měl v plánu jezdit jen po německejch asfaltovejch cyklostezkách…

        0 0
        • winter78  

          Tak,tak…presne ako píšeš. Ja síce budem do budúcna (za rok alebo dva) špekulovať o pevnej vidle, ale aj odpružená, ktorú mám teraz, odvádza aj na zdanlivo rovnom asfalte dobrú prácu. Pružinu mám nastavenú na najtvrdšie, čiže zbytočne nepruží pri menších nerovnostiach,ktoré chytí plášť,ráfik,vý­plet…ale prepruží len pri väčších nerovnostiach. No a tam, kde sa to dá, používam LockOut.

          0 0
    • Hodo65  

      Vážení, zatím všem moc děkuji za vaše postřehy a rady. Mám dnes v práci honičku, takže se sem přes den asi už nedostanu, takže se omlouvám, že nebudu reagovat. Ale těším se na večer :-).

      0 0
      • LukiS6  

        Když jsi psal že max. do 25tis.Tak bych doporučil 29" MTB třeba: http://www.racebike.cz/…/crr-29-base

        Ta cena je ted vysoká protože mají vyprodané některé komponenty tak je nahradily dražšíma např:vidlice je tam misto SR Epicon ,Fox.S Epiconem bude cena do 25tis.Můžeš tam dát užší crossové pláště a pokud tě třeba jednou chytne víc terén hodíš tam širší a je to.U crosse to možné není.Sám jsem takhle laboroval až jsem nakonec přešel na 29er MTB.Hlavně rám i vidle je bytelnější než na crossovém kole.

        0 0
        • Hodo65  

          To vypadá opravdu dobře, ale aktuální cenu mi to ukazuje přes 37 tisíc :-(. To je už je zase o 50% víc, než můj upravený limit …

          To bysme se takhle dostali za chvíli na 50 :-D.

          0 0
          • martin_bakov  

            Jestli shanis 29er bika tak se podivej na kolo Gary Fisher Cobia (viz. kolo v mym profilu) – okolo 22tis by slo sehnat po nejake sleve rocnik 2010 snad i levnejc…

            0 0
            • Hodo65  

              No zatím úplně nesháním, jen jsem to začal brát jako alternativu, ač jsem to předtím vylučoval. Ale mrknu se určitě ;-).

              0 0
              • palo7  

                pokud by ses rozhod pro Gary Fisher nebo TREK můžu ti doporučit prodejnu kde se dá domluvit dobrá sleva a super jednání. Myslím že jsou to kvalitní kola s dobrou výbavou. Samozřejmě dělají i cross kola

                0 0
                • Hodo65  

                  No tak to moc děkuji za nabídku ;-). Finální rozhodnutí ale nebude asi otázkou dnešního večera, musím si pořádně pročíst všechny reakce, přetřídit poskutnutý informace, znovu projet web … Ale hlavně, že už teď aspoň trochu tuším, na co se primárně zaměřit a co je pro kvalitu kola důležitý. Trochu mě tady nakopli s tím 29" MTB, takže se mi to tím pádem trošku rozšířilo :-D oproti původně zamýšlenýmu crossu.

                  0 0
              • Martin  

                dvacet devítku bych z hledáčku rozhodně nepouštěl. viz to, co jsem psal výš :) – je to fajn univerzál, ale není to tak výrazně kompromisní řešení jako cross

                0 0
          • LukiS6  

            Ted se to mění každý den, podle stavu komponentů co mají skladem.Běžná cena na komponentech Sh Deore vidlici Sr Suntour Epicon a kolech Remerx Fast Disc je 25tis.Píší na svých stránkách že jim kvůli velké poptávce chybí levnější komponenty tak ty ceny upravují podle těch dražších.

            0 0
            • Hodo65  

              Musím říct, že varianta 29" postupně nabývá na síle :-). Faktem je, že to RB je mi tak nějak sympatický. Při nedostatku komponent by asi bylo řešení koupit od nich jen rám a nechat to složit nějakýho fachmana, o jednom tady už vím a snad by ani nebyl proti … ;-).

              0 0
    • Kvasi  

      Zkus popřemýšlet i o Maxbike, zdá se mi tam dobrej poměr cena výkon http://www.maxbike.cz/ navíc velikosti by měly na tvou výšku stačit.

      0 0
    • Hodo65  

      Tak po přečtení všeho možnýho i nemožnýho a zvážení příspěvků v tomto threadu jsou nejvážnější kandidáti tito:

      Ani jedno sice není zcela podle představ, ale ústupků je tam oproti jiným asi minimum. A taky v týhle cenový hladině to bez ústupků nepůjde, jsem aspoň trochu soudnej.

      Další variantou již zde zmíněnou je samozřejmě stavba na zakázku, kde by snad těch ústupků mohl bejt trochu míň, ale tuto variantu ponechávám stále v záloze až poté, co mi mou volbu řádně a náležitě zkritizujete :-).

      Pokud byste náhodou měli v obou kategoriích dle vašeho soudu vhodnější kandidáty, prosím o jejich uvedení a popsání případných kladů oproti vybraným modelům.

      Moc samozřejmě děkuji všem zde přispívajícím za jejich dosavadní podněty a také za případné další ;-). Snad už se anabáze s výběrem kola chýlí pomalu ke konci, nejvíce zatím bojuju sám se sebou v kategorii cross x MTB 29".

      0 0
      • winter78  

        Nejako som nepostrehol jednu dosť dôležitú vec : Na akom povrchu sa chystáš jazdiť ?? Viac asfalt, alebo viac terén ??

        0 0
        • Hodo65  

          To je právě ono, s přítelkyní spíš asfalt a s kámošema spíš ten terén :-). Procento toho a toho si teď netroufám odhadnout, to bude vždycky záležet na časových možnostech …

          0 0
          • winter78  

            Tak ja by som sa potom prikláňal k tomu 29er. Cross na ťažší terén nie je, treba dôkladnejšie vyberať trasy. Keby si jazdil len ľahký terén a asfalt, tak jednoznačne cross. Ale ak chceš jazdiť aj terén, tak tam bude asi vhodnejši ten 29er. Obuješ nejaké univerzálne plášte,ktoré podržia v teréne a dobre sa odvalujú na asfalte. Najlepšie by bolo keby si mal možnosť povoziť sa aj na crosse aj na MTB a urobil by si si aspoň nejaký obraz o jazde na tom aj na tom. Ja som pri kupovaní sadol na cross, povozil sa popred predajňu a hneď som vedel že presne toto chcem…a už som potom vyberal len veľkosť rámu. Tak šťastnú ruku pri výbere ;-).

            0 0
            • Hodo65  

              No, zatím je miska vah nakloněna opravdu na tuhle stranu (29"), ale taky se nakonec může stát, že toho asfaltu bude „větší polovina“. Abych tu 29" na asfaltu ušlapal, fakt jsem na tom přes 20 let neseděl …

              0 0
              • martin_bakov  

                29er a asfalt se nijak nevylucuje ;)

                Se svym kolem jezdim oboje, takze bud si poridis nejaky univerzalnejsi cross plaste ‚na vsechno‘ nebo budes prezouvat 2 pary plastu pokud nebudes chtit delat kompromisy…

                0 0
                • Hodo65  

                  Díky za praktickou zkušenost, proto, že nejseš sám, kdo tohle tvrdí, se zatím taky spíše přikláním k tomu 29". Pro začátek bych určitě volil kompromisní pláště už vzhledem ke skutečnosti, že jsem na kole opravdu hodně přes dvacet let neujel ani metr :-). Pak by se už vidělo ;-).

                  Přítelkyně je taky jen sváteční cyklistka, tak jí snad na tom asfaltu budu stačit i na tomhle. Kdyby byla v pohodě a já bych byl vyfluslej, to bych fakt nepřežil :-D.

                  0 0
                • Martin  

                  přesně. buď dva páry plášťů (cross + MTB) nebo nějaký univerzální MTB pláště typu crossmark, saguaro nebo nanoraptor a není co řešit, 29er se nebojí ani delších zpevněných přesunů.

                  0 0
      • Hodo65  

        Tak můj výběr opravdu bez závažnějších připomínek? Očekával jsem vlnu kritiky ;-)

        0 0
        • scalar  

          U toho GF Montare si ověř, jaká tam je vidlice – NRX se dělá v pružinové i vzduchové verzi, pružinová stojí něco málo nad 2 tis., vzduchová přes 4,5 tis.. Vzhledem k hmotnosti potřebuješ vzduchovou.

          Druhá volba – obecně – u levných sériový 29er si ověř hmotnost kola, výrobci tu dost šidí komponenty (středy, kliky, ráfky, pláště, brzdy, náboje…), pár desetinek kila sem, pár tam, ale v součtu pak kolo může mít ke 14 kg., a to pak moc nejede, když s tím pak jedeš do kopce, na hrubých pláštích a fouká vítr.

          0 0
          • Hodo65  

            Díky za reakci, bohužel informace, zda se jedná o vzduch nebo péro není ani na stránkách GF ani v jejich katalogu (od tebe již vím, že to musí být vzduch), stejně tak i informace o váze toho GF Cobia. Zkusím se ještě mrknout po zahraničních fórech nebo recenzích, eventuelně zavolat přímo dovozci.

            Pokud by ale u toho GF Montare bylo jinak vše v pořádku, výměna vidlice za vzduchovou (pokud by standardně bylo osazeno pérovou) by pak asi nebyl problém, ne? Samozřejmě je pak nutno připočítat k ceně kola cenu vidlice + práce, což výslednou sestavu cenově posunuje jinam. Nebo to zatím nechat tak, jak to je a vidlici vyměnit, až tahle půjde do kytek …

            0 0
            • scalar  

              V případě, že je tam obyčejná pružinová vidlice, je tu spíš otázka, proč dávat tolik peněz za tohle kolo.

              0 0
              • scalar  

                Jenom pro srovnání realita skládaných kol (a nemyslím tím jenom kola ode mne, skvělé 29er staví třeba Hnoj – Bikez). Někde jsem tu dával fotku takového „odlehčeného“ 29er kola na rámu SCUD. Kvalitní zeslabovaný rám, vzduchová vidlice NRX, osazení Deore (kliky s integrovanou osou na průmyslech – žádný levný výběhový čtyřhran nebo Octalink), kola s náboji na průmyslech Novatec, lehké komponety od Cannondale. Hmotnost pod 12,5 kg, cena 17 300,–.

                0 0
                • Hodo65  

                  Jak to tak vidím, začínám se stále více a více přiklánět ke stavbě na zakázku. Jen jsem původně myslel, že by opravdu šlo sehnat něco, co by se jen koupilo a mělo to vůbec smysl kupovat, bylo by to pro mě jednodušší, než někoho otravovat stavěním kola na zakázku. Vidím ale, že tohle jednodušší řešení asi bude problém …

                  0 0
                  • Kount  

                    Neznáte někoho kdo staví kvalitní crossy za rozumnou cenu jako Scalar ale na Moravě? nejlépe Zlínský kraj nebo Brno. Díky

                    0 0
                  • t29  

                    Základní problém skoro všech sériovek je ten, že se různě šidí komponenty, aby se ušeřilo. Prodavač pak hlásí „máte tam Shimano XT přehazovačku, to bude řadit samo“ a taktně zamlčí, že řazení a přesmykač už není XT, ale „jen“ Deore, a že jsou tam ty nejlevnější a nejhorší náboje (aby bylo z čeho zaplatit tu XT přehazovačku).

                    Druhá věc je, že katalogová váha 12,5 kilo znamená u většiny značek reálnou váhu o půl kila až kilo vyšší, v lepším případě ti výrobce natvrdo řekne, že hmotnost neuvádí, protože všichni ostatní lžou :) a jistotu dostaneš jenom když si sám zvážíš konkrétní kolo. Pak k té jistotě přičti tachometr, blikačky, brašnu, nářadí, duši, pumpičku, košíky (0,5 – 1kg) a to nemluvím o blatnících (0,5 kg), dvou flaškách s vodou (1,5 kg), nedejbože nosiči s brašnama (2–3 kg) plnýma věcí (10–20 kg) :)

                    0 0
                    • Hodo65  

                      Máš bezesporu pravdu, čím dýl procházím všechny možný kola potenciálně vhodný ke koupi, tím víc přicházím na to samý. Vždycky je na kole něco, co evidentně patří na kolo za poloviční cenu, většinou se jedná o vidlici, jak jsem si všiml. Takže pomalu, ale jistě, začínám koukat po cenách jednotlivých komponent a že se bude stavět, pomalu hraničí s jistotou … ;-).

                      Myslel jsem, že to bude jednodušší … :-D.

                      0 0
                      • t29  

                        sako se taky dá koupit v konfekci nebo nechat ušít na míru :)

                        0 0
                        • Hodo65  

                          Když ono pořád tajně doufáš, že koupíš v konfekci sako, který ti nakonec padne jako ulitý. A ke krejčímu mažeš až tehdy, když zjistíš pravej opak. Zrovna teď už pomalu začínám bejt v situaci, kdy se návštěvě krejčího asi nevyhnu :-).

                          0 0
                    • winter78  

                      K tej váhe biku…predajca nahodí kráááásnych 11 kg, ale na rám o veľkosti 17,5" , bez pedálov a bez ostatných serepentičiek ktoré neskôr na bike pribudnú (kapsička,duša,ne­jaké tool,pumpa,košík na fľašu+fľa­ša,…). Potom si zákazník kúpi napr. 21" rám a zistí že tá váha je ďaleko nad 11 kg :-)) (ináč koľko bikerov jazdí na malých rámoch preto aby ušetrili na váhe ???)

                      No a k tej výbave…na začiatku roka som za rozhodoval medzi crossom a MTB, pričom som už ale staršie MTB doma mal (komponenty Alivio a Deore), preto som pri vyberaní nového biku pozeral aj na to aby komponenty na ňom boli aspoň také (alebo lepšie) než na tom MTB ktorý som mal doma (skladaný doma…nákupná hodnota všetkého dokopy okolo 25 000 sk). No ale čo to ?????? Keď som si popozeral ponuky výrobcov, tak som sa musel smiať…krásny zeleno-čierny bike GHOST za cenu cca 20 000 sk s prehadzovačkou a radením Acera ???? Tak toto teda nie. Išiel som ďalej…nejaké GT za 23 000 sk…hovorím si pohoda,stále som v cene ktorú som ochotný za bike dať…ale zasa rana pod pás…komponenty Altus+Acera, NoName náboje…proste komponenty ktoré sa objavujú na lacných bikoch ktoré sú určené na najazdenie max. 500 km do roka.

                      Potom som natrafil na peknú akciu – cross zlacnený z 900 € na 650 € …a bolo rozhodnuté ;-). A fakt neľutujem…

                      0 0
                      • Hodo65  

                        A cože je to za kolo, jehož seš šťastným majitelem? ;-)

                        0 0
                      • scalar  

                        Zase nesmíš koukat jenom po řazení, pak Tam zase máš vidlici za 50…

                        0 0
          • t29  

            Cobia 2007 měla v sériové podobě kolem 13,5 kilo, k tomu přidej tak půlkilo bižuterie

            0 0
            • Hodo65  

              Díky, někde v zahraniční diskuzi jsem teď našel hodnotu kolem 30,5 libry, což je zhruba kolem 13,8 kg.

              0 0
    • Hodo65  

      Tak vážení, všem, kteří přispěli názorem, připomínkou či tipem chci mockrát poděkovat za snahu a pomoc v mém počátečním tápání při výběru kola.

      Po zvážení všech pro a proti jsem nakonec opustil cross a přes veškeré rady typu „29 NEBRAT!“ :-D jsem se nakonec rozhodl pro pořízení právě tohoto typu. Jak jsem už uváděl, postupně jsem zvyšoval cenový strop pro nákup kola, až jsem se nakonec rozhodl pro RB CRR 29 Team – když to klapne, mělo by být k dispozici přístí tejden (nedostatek dílů u RB, teď celozávodní dovolená), tak se už těším, až poprvý vyrazím.

      No, a protože přítelkyně kolo je už taky starej a vysloužilej skorovrak (díky perfektně dodržený neúdržbě čehokoliv) a má lehce pod 180 cm a cca 74 kg, dostane 29" i ona (aby mi neujížděla na silnici na crossu :-D). Tam vyhrál ovšem kromě doporučení i vzhled a jejím favoritem se stal Author Instinct 29 – což snad taky není úplně špatná volba. Vím, že Author tady nepatří mezi extra oblíbený značky, ale zhruba v týhle cenový kategorii jsem líp osazený kolo opravdu nenašel. Ta na něm zatím taky nejela, neb má zrovna řádně vymknutej kotník a je ráda, že vůbec občas popojde. Snad to časově klapne a poprvý vyrazíme spolu :-).

      Ještě jednou všem moc díky, doufám, že moje volba v obou případech snad nebyla úplně špatná ;-).

      0 0
      • t29  

        tož ať obě kola jezdí nejmíň tak dobře, jak vypadají :)

        0 0
        • Hodo65  

          Díky za přání, ono to spíš se začátku asi bude spíš o jezdcích, než o kolech :-). Já na tom fakt neseděl (vyjma zkušební jízdy na RB) asi 20–25 let a přítelkyně byla naposled na kole (tedy na tom vraku) loni na tejden v Rakousku, ale prej jí to docela šlo ;-). Tak jen doufám, že jí snad budu stačit …

          No, a až si trochu zase zvyknu, asi vyrazím s kamarádem někam trochu do terénu, ale až časem, jezdí cca 5–6 tis. km ročně, takže jet s ním ze začátku, to bych asi skončil na JIPce :-).

          0 0
      • LukiS6  

        Pěkné kola,myslím že si vybral dobře:)

        0 0
        • Hodo65  

          To se uvidí časem, ale docela jsem snad dal na rady zkušench a ostřílených bajkrů, nic lepšího jsem udělat prostě nemoh, při mých stávajících znalostech a zkušenostech. I když – něco málo už snad víme :-).

          Teď mě bude čekat nějaký nezbytný příslušenství (počítač, osvětlení atd.) a zahrádka na auto, takže mám toho ještě dost k řešení, jdu pokračovat ve studiu odpovídajích témat na BF :-).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.