• siskin

    Zdar ,

    Na hlavové trubce jsem našel prasklinu(viz foto) ,za 2dny jedu na Trilogy a nestíhám to už někde nechat zavařit(jestli mě to vůbec někdo udělá), budu to muset objet na tom. Otázka je ,vydrží to?

    Pomohlo by odvrtat konec praskliny malým vrtákem??

    0 0
    • siskin  

      rám je cca 6let starej ,takže rok po záruce.

      0 0
    • kubad  

      buď to vydrží, nebo ne a rozbiješ si možná hubu, vyber si nic jiného napsat nejde,

      rychlá oprava, je na konci praskliny odvrtat dírku a celé to stáhnout

      0 0
      • siskin  

        hmmm , asi to teda zkusím odvrtat. Dá se tohle vůbec zavařit?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Breakpain  

      Bůh ví … prostě bych to odpískal v zájmu bezpečnosti …

      0 0
      • siskin  

        odpískat to v žádným případě nechci.

        0 0
        • Breakpain  

          mno, abys pak na JIPce nezměnil názor (né že bych Ti to přál), ono to chce asi vidět někho rozemletého na kaši a pak Ti to teprve dojde … od té doby už mám trošku bobky …

          0 0
          • siskin  

            No v tomhle máš určitě pravdu. Věčně na tom fakt jezdit nechci ,ale 3dny by to snad vydržet mělo. Ikdyž těžko říct jak velkej to je risk..

            0 0
            • kubad  

              možná to nic neudělá, možná se to o pár mm zvětší, možná to prdne a oddělí se ti vidle od rámu těžko věštit.

              jak sem psal navrtal bych malou dírku na konci praskliny a stahl to hadicovou sponkou, nějakou dobu to bude fungovat

              vařit to asi není moc dobrý nápad

              prostě tě čeká nákup nového rámu

              0 0
              • siskin  

                ok ,odvrtám a seženu tu sponku. 3mm vrták by mohl stačit?

                0 0
                • kubad  

                  jj

                  klidně i 2mm stačí

                  0 0
                • kubad  

                  tou sponou je myšleno něco takového – kupuje se to podle průměru

                  0 0
                  • siskin  

                    jo ,něco takovýho jsem myslel ,jen nevím kam ji dám ,nahoře nebude moc držet kvůli sváru ,v prostřed už je to o dost níž než prasklina.

                    0 0
                    • KAPLIS  

                      Jestli máš možnost, tak to ukaž soustružníkovi ať ti vytočí kroužek, který tam pak nalisuješ. Příjde mi to lepší než ta spona. A samozřejmě odvrtat.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • worlusho  

                      Pokud lze na tu hlavovou rubku nasadit kroužek, tak bych nechal z hliníku upíchnout mezikruží s lehkým přesahem, pak ho ohřál a nasadil na tu hlavovou trubku, pokud ten kroužek vychází nízký, nechal bych ho udělat z nerezu (postup aplikace stejný). ;)

                      0 0
                    • noviisek  

                      Já tam vidím bílýho dinosaura :D

                      0 0
                    • Baba-Ji  

                      ja bych dal tu stahovacku pres tu rozsirenou cast s prasklinou, kdyz to poradne stahnes, tak tam bude drzet normalne a myslim, ze toho i dost udrzi pohromade ;)

                      0 0
            • Breakpain  

              Já jsem posera … to je celé ;) …

              0 0
          • vsn  

            pochybuju, že by tohle ruplo najednou a neudělal by se před tím znatelný vakl. to by to musel někam narvat a pak je jedno.

            0 0
            • kubad  

              taky si myslím že to nepujde tak rychle, ale možné je všechno

              0 0
    • jIrI___  

      Stáhl bych to hadicovou objímkou a jezdil dál.

      0 0
    • noviisek  

      Duct tape na závod to jistí.

      0 0
    • Vilém  

      Ty Canyony snad nepraskaji nikde jinde, nez na hlavove trubce.

      0 0
    • Carloss  

      proč nezavařit? zrovna v hlavovce je materiálu hodně, nechal bych to zavařit, vyfrézovat a jezdil dál.. že by to prdlo najednou, to by se ta prasklina musela hodně rychle zvětšit..

      0 0
      • Ondra Pozořice  

        Přesně tak. Minulý týden jsme dělali celopéro Canyon. Prasklina na hlavovce nahoře i dole. Zavařeno, vyfrézováno, funguje. Objímka je prasečina a bezpečné vzhledem k rázům od předního kola taky moc ne

        0 0
    • Muf_Bike  

      Nevim, co se materiálů atp týče vím hovno, ale vážně by to prasklo řekněme dílem okamžiku? Jakože by projel díru a letěl mu krk? Z pohledu laika bych řekl, že hrozí max, že se to bude zvětšovat (bych jel a občas kouknul co to dělá) a i kdyby to prasklo víc tak co se stane? vakl a lítá vidle ale nevypadne drží jí představec. No a když to praskne tak jsem hold dojel. Ale vím prd

      0 0
    • siskin  

      Ghetto style oprava dokončena ,konec praskliny odvrtán 2mm vrtákem + stažený objímkou. Myslím že na tom ještě pár měsíců odjezdím :)

      0 0
      • Vilém  

        To je 2mm vrtak? Vzdyt je to dira jak do ******:) Te pasce bych moc neveril, to uz jsi mel radsi udelat nejakou objimku z plechu v podobnem duchu.

        Jinak si muzes podat ruku s Jirim a jeho opravou crossmaxu :))

        0 0
        • siskin  

          vrták 2mm ,fotka je zvětšená. Jo ta tvoje objímka bude pevnější ,ale nic širšího bych tam nedal skrz svár s horní rámovkou..

          Je to spíš psychologickej efekt :D

          0 0
          • Vilém  

            Tak kdyby jsi do te objimky vypiloval radius ve tvaru svaru…

            Snad se na tom nezabijes a aspon do konce sezony to vydrzi. I kdyz znam ramy, ktery s prasklinou jezdi roky a nic moc se nedeje. Pravda na min rizikovych mistech (prevazne sedlova trubka).

            0 0
            • siskin  

              jo ,to jsem decentně spiloval i tuhle ,ale nechtěl jsem moc zbytečně by se oslabila. Budu to místo monitorovat a doufat že to vydrží. :)

              0 0
              • pepek  

                To vydrží věčně, prasklo to jen kvůli malé díře pro ložisko a ne od namáhání.

                0 0
                • Pajas04  

                  Chceš tvrdit, že takováto prasklina může být způsobena statickým namáháním po dobu 5–6let?

                  Ano díra byla možná na hraně tolerance a vnější kroužek ložiska taktéž, tím pádem tam bylo větší než zamýšlené napětí, ale právě namáháním jízdou v terénu byla prasklina způsobena, ne?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Taky mi prijde, ze roli tam hral konus na lozisku IHS, ktery to roztahuje, spolecne s namahanim hlavy silama pri jizde a brzdeni.

                    0 0
                  • pepek  

                    no a tím prasknutím namáhání z přelisování pominulo, takže teď může vesele jezdit až do smrti

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Já reagoval na to, žes říkal, že to prasklo díky příliš velkému namáhání z důvodu velkého přesahu. Říkám, že nesouhlasím, protože toto namáhání samotné by prasklinu nezpůsobilo – prasklina byla dle mého způsobena dynamickými účinky působícími na hlavovou trubku při jízdě v terénu.

                      Zhodnotit bezpečnost takovéto opravy si moc netroufám.

                      0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • bathed  

      stáhni to šroubovací ocelovou stahovací páskou… Akci s tím odjedeš a nic tím nezkazíš…

      no a jak jsem nalistoval dál, koukám žes už to tak opravil :-)))))

      0 0
    • siskin  

      Tak jsem při důkladné prohlídce rámu nalezl ještě jednu mikro prasklinu ,cca 3mm ,na spodku hlavové trubky.

      Kua ,kde udělali soudruzi z NDR chybu?? Při mých 70kg by ten rám měl vydržet min. 10let. :(

      0 0
    • kali222  

      Také jsem měl z téhle éry Canyona a očividně se ho zbavil v čas. Jen jsem netušil, že je to tak rozšířené – podle vlákna vedle.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.