Krytka pro zvýšení životnosti ložisek HTII

90 nepřečtených
  • juris3

    Kutilové nešel by spoj mezi klikou a miskou HTII zakrytovat proti odletajicimu bahnu a vode od předního kola? Už mě nebavi ta ložiska co rok měnit (většinou levý je vyrezlý).

    Co nanýtovat na rám okolo středu, nejaký vytvarovaný plast, který by ten bordel odchytil?

    PS: Už jsem tak zoufalý, že se snad vratím k 4-hranu.

    Díky

    0 0
    • šlapatko  

      Tohle mi taky vrtalo hlavou:-) 4hran používám na zimáku tři roky a osa je ok.HT II měním každý rok a někdy i častěji.Vždy vyrezlá jedna strana, škoda že nevím zda levá, nebo pravá.Jsem zvědavý jakým směrem se tohle vlákno rozjede.Nejspíš ti poradí koupit samotné ložiska.Výjde to levněji.

      0 0
      • Tomcat  

        Deore nebyl problém, Hone nebyl problém , SLX není problém

        V bahně jezdím, meju to i wapkou a tenhle problém nemám.

        Jste si jistý, že vám něco neušlo? Opravdu problém bude v konstrukčním nedostatku středu?

        0 0
        • duk  

          Myslím že není jediný, mě ložiska v HT2 nevydrží nikdy přes 4000km, většinou spíš kolem 2–3000 když jsem vozil 4hran, vydržel mi i 2 sezony (v té době na biku něco málo přes 10000). Dneska měním na každém kole minimálně jednou za rok. Na zimáku mám rekord 1000km což už je velká bída. V mém okolí je to podobné a truvativové GXP na tom také není nejlépe. Osobně moc nechápu výrobce, když se vrhli do konstrukce externích ložisek, proč osazují takto nízkoprofilová ložiska i přesto, že vnější průměr ložiska prakticky není konstrukčně omezen (možná velikostí malého převodníku, ale dalo by se vyřešit). Zřejmě není v zájmu výrobců vyrábět nezničitelný materiál :-(

          0 0
          • šlapatko  

            Dobře napsáno.Dej na zimu Alivka a máš pár roků klid:-)

            0 0
          • JSt  

            neco mas spatne. na jednech loziskach mam najeto pres 8k, dost i v blate a furt jsou ok ;-)

            0 0
        • šlapatko  

          Vše je namontováno jak má být a 4hran to nikdy nepřežije.To neznamená že se vrátím k 4hranu.Ten samý problém na klikách LX a Deore.Rámy byly odlišné.Nejdéle HT II vydržely snad 5000km.Jedna výměna po blátivé 24ce, kategorie solo.Před závodem měly ložiska párset km.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Určitě. Podle mě za to může ta malá mezera mezi klikou a ložiskem. U čtyřhranu, když se bahno dostane na osu, tak zase volně odpadne, protože má dost prostoru. Ale tady veškeré bahno co se do té škvíry dostane, tak ho klika do ložiska zcela spolehlivě nalisuje a funguje tedy přesně tak, jako mlýnek na maso.

          0 0
          • Hrabex1  

            to urcite neni ten problem.

            Nevim, jak na tom jsou loziska u novych HT2 klik – vsude se pise, ze uz je to lepsi.

            Ü starych byla zapozdrena jen jedna strana loziska a z 2. strany tam byla jen netesnici plastova krytka – to byl ten pruser

            Jinak se tady pise o vyhode vetsiho prumeru loziska, coz neni zadna vyhoda, pac kulicky jsou ted mnohem mensi nez u 4hranu.

            Vyhoda je jen vetsi prumer osy a vetsi tuhost.

            Stary 4hrany od kinexu drzely vecne – teda kdyz nekomu nepraskla osa (mne se to nikdy nepovedlo)

            0 0
            • Skicross  

              Já na starejch klikách Deore LX s Biopacem vymačkal utahovacím šroubem tu opěrnou plošku. A stejně tam byl furt vakl. Ale ložiska a osa i po letech provozu byla netknutá.

              0 0
              • Hrabex1  

                jo, to je asi zacatek 90. let, to jsem este pouzival klinky…

                0 0
      • jIrI___  

        Jo když jsem onehda kupoval nové ložisko, tak jediné co jsem u nás v okolí sehnal stálo 338 Kč. Takže příště kupuju celou osu (a navíc si vzhledově polepším elox miskama :) ) nebo si udělám výpravu do velkého města.

        0 0
    • JSt  

      hlavne zadny dekl. lepsi kdyz muze blato volne odpadavat nez kdyz se usadi za nejaky kryt ;-).

      0 0
    • roud  

      nacpi to pořádně vazelínou a jezdi ± sezónu ti ložiska vydržej a víc to nemá cenu řešit ;o]

      0 0
      • StuntJ  

        tak, tak, naprat to A00 co to jde a ložisko si bude chrochtat :o)

        0 0
    • ememem  

      http://www.enduroforkseals.com/id182.html (15usd + 9 posotvne) a za par dni to mas doma. je to asi lacnejsie jak loziska skf

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Kdyby někdo z Prahy(vyzvednu) obj. dejte prosím vědět,jedno bych vzal.

        0 0
      • prtavec  

        mam od nich celou osu. Najeto 450km a uz byl s jednim loziskem problem. DOstal se do nej nejaky drobny prach a hrozne skripalo – stacilo otevrit, prostriknou olejem, dat novou vazelinu a uz zas funguje. Ale celkem me to nastvalo…

        0 0
        • ememem  

          nic v zlom ale kam bolo treba dat novu vazelinu?

          0 0
          • prtavec  

            sundat tesneni loziska a primo na kulicky…

            0 0
            • ememem  

              no ja neviem, podla mna si ich navzdy odtesnil…

              0 0
              • prtavec  

                bylo to o tom je bud vyhodit, nebo je jeste chvili pouzivat. Do loziska jsem predtim nijak nezasahoval a pri posledni vyjizdce mi zaclo cosi skripat pri slapani. Po sundani klik jsem zjistil, ze skripe lozisko. Dostalo se tam nejspis nejake zrnko pisku a cas od casu se lozisko „seklo“. Vzhledem k tomu, ze mely najeto tak malo, tak me to celkem stvalo, to uz i ty shimanacky vydrzej vic.

                jinak od utesneni tech lozisek z vyroby bych nejake prehnane ocekavani nemel, uz po tech 450km se dovnitr dostal bordel a to na kolo nebyla pouzita ani wapka ani voda z hadice ktera by to tam nacpala…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Už jsem to psal, nalisuje to tam klika.

                  0 0
                  • prtavec  

                    Vim, cetl jsem to tu.

                    Ale klasicke misky od shimana (a myslim ze co jsem koukal doma na RF tak taky) mi prijdou trochu lepe resene. Kritka je zvrchu a jde jeste po ose (v prurezu takove Lko), zatimco tady na tech loziskach je jen „podlozka“, tudiz vic mist kudy to tam procpat…

                    0 0
    • Ricci  

      Inak zaklad je starat sa o loziska, raz zacas to rozobrat, vycistit, odmastit a znovu poriadne napchat vazelinou, ide to celkom rychlo a vydrzia neporovnatelne dlhsie

      0 0
      • jecnak  

        Pokud jednou otevres prumyslovy loziska at uz s pryzovym a nebo plechovym tesnenim, uz nikdy to tesneni nebude jak pred tim.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Ricci  

          Takto som zachranil uz viac HollowtechII lozisk, odmacal v benzine, natlacil vazelinou a urobil na nich dalsich 5000km…

          0 0
          • fousek  

            Ale nic to nemeni na tom ze ma Jecnak pravdu.

            0 0
            • pepek  

              Nemá, jde to udělat bez ztráty kytičky

              0 0
              • jecnak  

                Ano, da se, ale vetsinou to lozisko uz je stejne v kopru a timhle nacpanim novou vazelinou ho zachranis tak na par set km. Nemluve o tom, ze lozisko co pridrhava ma uz poskozeny valivy plochy. Je velky stesti, ze vule i prumysloveho loziska se da v jistem rozmezi vymezit u Shimano systemu osy tim bocnim sroubem v ose.

                0 0
                • Ricci  

                  No ja som vdaka vycisteniu a 2× premazaniu urobil na tom lozisku o 5000km viac…

                  0 0
                • pepek  

                  Já samozřejmě mluvím o tom, že to tam nacpeš preventivně než to tam strčíš. Pak už je pozdě. Od doby, kdy jsem to tak udělal 8× na zadní stavbě a v přední nábě, tak nemám už co měnit.

                  Taky ta vazelina, co tam je, je vhodná možná do vysavače.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Motor ve vysavaci toci tak 13000 ot/min., takze predpokladam, zes myslel na mazani pojezdovych kolecek:)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • blisterexist  

                      opravdu 13 000 otáček?, kde se to tam bere?

                      0 0
                      • fousek  

                        Maly stejnosmerny motory maj i 40t. a nektery stridaky maj bezne 3600otacek na volt a kdyz do nej pustis treba 12V tak to je docela hodne ne?

                        0 0
                    • StuntJ  

                      jseš si jistý že SERIOVÉ KOMUTÁTOROVÉ MOTORY ve vysavači točí v zátěži 13 000 – slovy třinásttisíc, otáček ? Viděl jsi někdy takový motor ?

                      0 0
                      • fousek  

                        Horst Fuchs mel i mixer s 10000 turbo­rychlymi otackami, tak proc by nemoh mit vysavac 13000 navic bez turborychlich otacek?

                        0 0
                      • Vilém  

                        Ano videl, lezi mi nekde v garazi ve skrini. Je vykuchany z nejakeho komacskeho vysavace. Kdysi, zamlada jsem na nej pripojil kabel, polozil motor na zem a strcil do zasuvky. V mziku mi motor odcestoval pres celou garaz, jak se nezafixovany roztocil po podlaze. Pri tomto pokusu to bylo tedy bez zateze a co si pamatuju, tak otacky napsane na motoru byly urco pres 10000.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Tak mi to nedalo a zasel jsem do garaze. Foto prilozeny.

                          0 0
                          • StuntJ  

                            hmmm tak to vydím poprvé v životě, podívám se v práci, kolik točí ty čínské krámy… Ale 13k sado maso

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                    • pepek  

                      No právě. Pokud točí vysavač 13 000, tak potřebuje pokud možno co nejméně řídké vazelíny. Pokud točíš nohama ±100 RpM a chceš držet vodu venku, tak potřebuješ hodně husté, soplovité vazelíny. A o tom to je – hodně lepivé „maslo“.

                      0 0
                • pepek  

                  Tak teď budu měnit a množství a kvalita orig. vazelíny je vidět na obr. Takže tam dám preventivně vazelínu s MoS a musí to vydržet věčně :-)

                  0 0
          • jecnak  

            Jenze to co tam cpe/cpalo Shimano jsou loziska temer bez tesneni. Utesneni 2RS je uplne neco jineho.

            0 0
            • Ricci  

              Vyskusam,uz ma nebavi to servisovat, ked stale jazdim v bordeli :-(

              0 0
      • ememem  

        no ak su to poriadne utesnene priemyselne loziska tak to co navrhujes je najlepsia cesta na ich odpalenie. praveze sa ich nemas co chytat po celu dobu zivotnosti.

        btw – kolkokrat si toto robil na lozisku na aute ktore je vystavene radovo vacsiemu namahaniu a poveternsotnym podmeinkam vcitane soli a pod?

        0 0
        • Ricci  

          Urcite mas pravdu,ovsem skusenosti z biku bohuzial hovoria uplne nieco ine, lozisko STING sa mi zadrelo uz po 1000km,po rozobrati, odmoceni v benzine a natlaceni vazeliny v pohode odslapalo dalsich 5000km, tolko asi ku kvalite lozisk, origo XT vydrzali cca 6000km,jazdim v kazdom pocasi bez vynimky, blato mam na klukach teraz prakticky kazdy den, 2–4× do roka to rozoberiem a premazem a vsetko slape dalej…

          0 0
          • ememem  

            neviem presne co je lozisko sting, viem jak vyzera imitacia loziska xt a s tymito bazmegmi mozes mat aj pravdu ale ja som hovoril o serioznom utesnenom priemyselnom lozisku. tam plati jedine – nechytat

            0 0
            • Ricci  

              Tak veru musim vymenit seriozne loziska,uz sa tesim na tu bezudrzbovost, teda aspon dufam :-)

              0 0
      • Rychlej turista  

        Základ je na kole jezdit a ne se bavit jeho rozebíráním, čistěním, odmašťováním a nacpáváním vazelínou.

        0 0
        • roud  

          tak tak nejčastějc zjistim že něco odešlo po tom co ho umeju dokud je obalený blátem tak v klidu jezdím a nic mě netrápí :O)

          0 0
          • Honza321  

            rozdíl jestli jezdíte za rok 2tisíce nebo 7tisíc km na bajku v jakémkoliv počasí…to se pak kliky s HTII zadřou a bez výměny misek s ložisky to nejde:-)

            0 0
            • Ricci  

              Bohuzial je to tak,po cely rok v kazdom pocasi cca 8000km a tie loziska si uziju, kto vytahuje bike len ked svieti slnko a je sucho a teplo,ten to nepochopi…

              0 0
            • ememem  

              to hovoris tym spravnym..:-)

              0 0
        • StuntJ  

          přesně tak, čím méně se o to člověk stará, tím méně se to sere. Např moje kliky, od montáže jsem na ně nehrábl a podle místních leštičů už mi měli 6× kliky vrzat, upadnou půlka zubů, prasknou hlavní šroub a já nevím ještě co … Jediné co vrzalo byl spoj pil vs. pavouk … Asi to bude tou kouzelnou A00 :o)

          0 0
    • Palo TT  

      Stare dobre casy, ked mi Shimano 4hran vydrzal 4 sezony, bez toho , ze by som sa ho dotkol.

      Teraz najazdim menej a loziska nevydrzia ani sezonu.

      Niekto tu v diskusii spominal , ze ma dobre skusenosti s kuzelikovymi loziskami (Tapered roller bearings). Ale tieto loziska su dost drahe. http://cgi.ebay.com/…300472956259

      Principialne by mohli vydrzat dlhsie (vacsia stycna plocha, moznost vymedzit axial volu dotiahnutim kluky) a 1× max. 2× za rok by som bol ochotny ich aj vycistit, lebo sa lahko rozoberaju :)

      Rozmyslal som nad tym, ze v CR/SK je kopec malych stojarskych firiem, co robia zakazkovu specialnu strojarinu. Nepoznate niekoho, kto by bol schopny vyrobit na zakazku kuzelikove loziska v rozmeroch lozisiek HT2? Podla prispevkov vo forach by sa 100 ludi na nejaku miniseriu asi naslo a pre vyrobcu by to do buducnosti nemusel byt tiez zly biznis.

      0 0
      • pepek  

        :-) To je vtip? (kopec malych stojarskych firiem)

        0 0
      • jIrI___  

        Hmm, ložiska na zakázku, pán je gurmán :)

        0 0
        • Palo TT  

          Gurman ani nie, ale ked mas zaplatit za jedno znackove lozisko taku istu cenu ako za cely stvorhran a pritom to vydrzi mnohonasobne menej tak to mi principialne vadi. Holt pokrok nezastavis :)

          Pri tych lacnych 40 korunovych je ten pomer uz OK, ale zase to 2× rocne to rozoberat a lisovat :(

          0 0
          • Volf  

            Tušíš vůbec kolik a jakých operací a technologií je potřeba pro výrobu ložisek ?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • vsn  

        dyt tu psal rychlej turista ze neco takovyho koupil … ja sem to zkoumal a vcera jich meli skladem 22ks asi … cena e 42kč za jedno. Ja zatim neresim , jezdim prvni sezonu, kliky otocit jdou .. mam najeto pet tisic ..

        0 0
      • fousek  

        Ti nevim me prijdou kluzny loziska v klikach jako to horsi reseni, treba v zadni stavbe bych rek ze kluzny loziska by meli vetsi efekt.

        0 0
        • Vilém  

          Ale on neresi kluzny, ale kuzelikovy loziska.

          0 0
          • fousek  

            Aha, neumim cist, ale vyrobit kuzelikovy lozisko v normalnim strojarskym provozu si nejak nedokazu predstavit, tak maximalne domek na nakej standartni typ.

            0 0
            • Vilém  

              To si prave taky moc nedovedu predstavit, a kdyz ano, tak bych chtel videt cenu.

              0 0
        • Ricci  

          5 rokov zaruky, hmmm, tak dlho tu este asi nikomu lozisko nevydrzalo…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.