• Puamik

    Prosím o radu. Pokud upnu ráfek přesně tak jak si hezky sedl, tak se brzdový kotouč dotýká destičky a kolo se méně otáčí. Aby kotouč nedrhl o destičky, musím ráfek při upínaní vychýlit.

    Jak se dá tento problém opravit?

    Děkuji

    0 0
    • novas752  

      Seřídit brzdovej třmen (2 imbusy 5 nebo 4 které ho upínají do rámu/vidlice) a zresetovat pístky (aby byl kotouč uprostřed mezery ve třmeni).

      Pokud je třmen vůči kotouči nakřivo (jedna destička se dotýká na okraji kotouče a zároveň druhá uvnitř kotouče na jeho druhé straně), je potřeba zafrézovat dosedací plochy na rámu/vidlici = servis.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pavelmisar  

      Chce to hrát se s umístěním třmenu a pevné nervy… Já se tím „bavil“ skoro 2 hodiny než to bylo 100% OK :D

      0 0
      • allrose  

        ty máš sram!?!

        když mám brýle a slunce tak na první dobrou do minuty,se středěním desek do 5ti ,shimano :)

        0 0
        • novas752  

          Ono to je kus od kusu, hodně záleží na přesnosti opracování navářek a případně adaptéru.

          0 0
          • allrose  

            jasně,i shi podložky pod šrouby mají „excentr“ a je opruz to seřídit,naštěstí už prudí nového majitele :))

            nedávno jsem se prděl s třmenem elixírů a vzdal to,jeden píst „přidřený“,výrobní závada a raději srovnal kotouč k dokonalosti a nechal být,protože i to jejich odvzdušňování stojí za pendrek..na tu plečku dost dobrý..

            0 0
            • kyl  

              Co je na tom složitého??Povolím třmen,zmáčknu páku,zas utáhnu a jdu od toho (Avid Elixir R).Akorát si vycvaknu hadičku z úchytů ať mi to netahá zpět.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • jIrI___  

                Taky mi na tom nepřišlo nic složitého, ale ani jedny brzdy se mi tímto stylem nikdy nepodařilo dokonale vystředit (Juicy 7 , Elixiry, XT starší, XT novější, Deore, 105, Ultegra). A to jsem si dával pozor i na to, ať si před prací umyju ruce :)

                0 0
        • pavelmisar  

          No je zajímavé, že někdy to mám během vteřiny, stačí jenom párkrát promáčknout brzdu s povoleným třmenem a utáhnout a někdy je to boj :D

          0 0
          • novas752  

            Ono totiž to utahování kroutí se třmenem a má to tendenci „sjíždět“ do nějaké vymačkané polohy.

            0 0
        • oddie  

          Shimano je sranda. Ale na jednom kole mám staré Magura Julie, bylo mi jich líto vyhodit, tak jsem vzal z Číny nové desky, že je vyměním, to byl ale blbej nápad. Přední v pohodě 5 minut komplet, ale ta zadní… Rám má IS a brzda taky, je napřímo, takže to nejde seřizovat jako u PM, jen tam dávat podložky. Přeházet tam komplet nová Shimana by bylo bývalo rychlejší :D

          0 0
          • allrose  

            Jj ,je zajímavé,že dost často je to zadek ,viz ten elixír :))

            0 0
            • oddie  

              Tak tady je to starej rám a stará brzda… Dneska už většinou dávaj PM i dozadu. Sranda je i ta vpředu, je PM rovnou na 180 kotouč, nejde tam dát menší.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • oddie  

            Update: a stejně mě se*ou, takže tam ty Shimana stejně přeházím, až bude chvilka :)

            0 0
    • Puamik  

      Udělal jsem dle vašich rad a je to ok. Ale, brzdovou páku jsem musel asi 20× promáčknout úplně na prázdno než zabrala a začala fungovat. To je v pořádku? Nestane se ted, že zmáčknu a nezabrzdim?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • allrose  

        pokud jsi roztahoval pístky,tak to je normální,než se desky dostanou do pracovní polohy

        pokud i potom,tak jak píše lukas

        0 0
        • Puamik  

          Roztáhl jsem pístky a pak to šlo naprázdno. Po několika zmáčknutí naprázdno dostala páka normální chod. Takže je to ok? Nepřestane to brzdit?

          Ještě jsem koukal na video a bylo tam, že při roztahování pístku se má otevřít nádobka s kapalinou, aby se neprotrhla membrána. To jsem však neudělal.

          0 0
          • pavelmisar  

            Tak mělo by to být OK. Destičky se dali do optimální polohy a teď by to mělo fungovat :-)

            Měla by se otevřít pokud je v oběhu hodně kapaliny. Pokud jí tam bylo tak akorát tak by to nemělo vadit.. Ale vždy je lepší to otevřít.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Puamik  

      Chci se pustit i do odvzdušnění, kolo je 2 roky staré. Minerální olej co se vytlačí při odvzdušnění se dá používat dál do aleluja nebo má nějakou životnost?

      0 0
      • allrose  

        Brzda mi blbla od začátku..zhoršilo se to po 2letech a při výměně oleje jsem vytlačil z páky „gumovýho“ červa…dnes tedy doporučuji vypláchmout,olej je ok,ale je nasycen asi příměsí z těsnění..

        Pokud jsou ok,tak bych to neřešil,nebo jako prevence

        0 0
      • MatS  

        Novy (original Shimano) olej je ruzovy. Stary olej poznas, ze je uz jen nazloutly a navic v nem bude bordel. Takze stary vylejt a naplnit novym. Stejne se do okruhu vejde jen par mililitru. Nema smysl setrit.

        0 0
      • Espen  

        https://youtu.be/G4BwtFwOpr0

        V lékárně jsem koupil 3 stříkačky 20ml 15 Kč, větší neměly.

        Ve zverimexu 1 M hadičky 4mm 6 Kč.

        100 minerálního oleje.

        U stříkačky kterou jsem šrouboval do páky jsem trochu zkrátil to čůro. V pohodě jde zašroubovat. A podle toho videa jsem během chvíle olej vyměnil. Dělal jsem to prvně.

        0 0
        • Puamik  

          ty kovové koncovky na stříkačkách být nemusí?

          0 0
          • Vilém  

            Zadne koncovky byt nemusi.

            0 0
          • Espen  

            Nee. Jak píšu, zkrátil jsem to čůro na stříkačce a normálně našrouboval. Žádný problém

            0 0
            • Puamik  

              do paky bych asi pouzil ten kalisek, i kdyz nevim co je lepsi

              0 0
              • Vilém  

                Kalisek je lepsi, strikackou to jde taky v pohode.

                0 0
              • Espen  

                Heleď, udělej si to jak chceš přeci :-D. Já jen napsal, že věci na výměnu oleje nebo odvzdušnění stojí 30 Kč, že se to tak dá udělat úplně bez problémů a není to žádný voser.

                Ale klidně si nakup co uznáš za vhodné ty.

                0 0
              • Breakpain  

                pohodlnější je kalíšek, ale jestli to děláš jednou za dva roky, tak se asi objedeš i bez něj ;)

                0 0
                • MatS  

                  Kalisek se da koupit samotny za cca 75kc. To se celkem vyplati a aspon nenacakas olej mimo :-)

                  0 0
      • Breakpain  

        jo, ten co dostaneš z brzdy do sběrného dvora ;) …

        a počítej, že pokud to chceš udělat pořádně, brzdu naplníš několikrát ;)

        0 0
      • Japhy  

        Do alelůja? No nevim, možná při správném poměru s kadidlem i jo.

        0 0
    • Puamik  

      minerální olej – koupit 1 000 ml nebo 100 ml, využití pro 3 kola, netuším jaká toho bude spotřeba

      0 0
      • Breakpain  

        Pokud se chceš zbavit starého černého oleje tak, jak to dělám já – protlačit odspodu – jsem spokojen, až když vytlačím čistý olej – tak si myslím, že takových 40 ml tím proženu (1 brzda …), takže já beru osobně litr ;) …

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Puamik  

      Chtěl jsem se pustit do odvzdušňování a zjistil jsem, že nemám potřebný klíč na povolení šroubu co je u brzdových destiček (na nějž se nasazuje hadička se stříkačkou). Neměl jsem ani šupleru abych jej změřil. Poradíte kolikátka tam je? A asi musí být nějaký plošší, co?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Puamik  

      Shimano Deore BR-M615

      0 0
    • jannk  

      Jen si postezuji – silnicni brzy BR R7070. Funguji super, zadne cinkani, pohoda. Vymenim zaplety za jine, ktere na jinem kole taky funguji ok. Ani jeden z koutoucu neni krivy. Uz serizeni na novych zapletech bylo trochu pracnejsi, ale ok je to flat mount a ten moc neumim. Ale seridim to, nic necinka, utahnu jako vzdy … ale jakmile zabrzdim, tak kotouc zacne cinkat! Opakovane!!!! Kolo se toci dobre, tj realne to nebrzi, ale cinka.

      Moje teorie je, ze desticky s chladicem nejsou v adapteru uplne stabilne a na rozdil od jinych brzd se tam muzou trochu hybat, takze se po zabrzdeni trochu pohnout …? Jistici sroub, zavlacka vsechno zkontrolovano.

      0 0
      • MatS  

        Tím zabrzděním myslíš jakékoliv i slabé zabrzdění a hned to dělá? Máš ten třmen dostatečně utažený? Co kotouč, máš utažený?

        0 0
        • jannk  

          Uplne slabe zabrzdeni ne, takove ostrejsi zabrzdeni, ale porad ve stojanu.

          Kotouc i trmeny jsou utazene spravne, teda tak jak je pokazde utahuji a nepohnou se – takze se musi pohnout desticky, tj nevratit se uplne dokonale zpatky. Pistky se pritom vrati ok. Operoval jsem i s rozpernou pruzinkou a nepomohlo to.

          Jako bude to rukama … jen nevim jaky je spravny systematicky postup abych s tim nelaboroval tak dlouho :)

          K te rozperce – ma to byt opravu ciste vecko nebo ty pacicky maji byt roztazene nejak jinak?

          0 0
          • MatS  

            Jako destičky maj vždy dost velkou volnost v Shimano třmenu. Někdy si při brzdění i jakoby cvaknou. Pružinka má jedinou úlohu a to přidržovat destičky na pístku, když se pístek odtáhne po brzdění zpět.

            Musíš to vypozorovat okem, co se děje ve třmenu, že ti to cinká. Popros někoho ať ti mačká brzdu a ty se koukej do třmenu. jinak to nepoznáš. Hodí se malá baterka, kterou si posvítíš skrz třmen, aby bylo lépe vidět.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.