• PetrMi

    Zatím prý jenom varování a odrazka místo pokuty :) https://www.youtube.com/watch?…

    1 0
    • nooski  

      Tak až pojedu autem v obci na 50 sedmdesátkou a změří mě, tak doufám, že taky dostanu odrazku a napomenutí.

      5 1
    • milan.v  

      Hnus to čipování…

      Tuhle jel v centru frajer bez šlapání snad padesát…

      0 1
    • roman 3D  

      32km, víc ne

      1 2
    • psbiker  

      Takové preventivní akce by mohli spoustu uživatelů od škodlivého tunningu odradit. Navíc přístroj vypadá jednoduše a mohli by to tedy provádět i strážníci.

      3 0
    • va-bo  

      Neni zakazano mit tuning, je zakazano (zatim) s tim jezdit na komunikacich, na ktere se vztahuje zakon o provozu na pozemnich komunikacich. To ale nejsou vsechny komunikace.

      0 0
      • ladys  

        99 procent musí jet přes ty komunikace pod zákonem…

        4 0
      • KoudakT  

        V pohodě. Jezdete si klidně 100. Ale budete mít spzku, zaplacené POVko a nebudete se cpat na stezky a budete jezdit po silnici. Pak si cipujte, jak je libo. Ale kolo, které jede samo od sebe 50, není prostě standardní kolo.

        9 1
      • Petr L2  

        No a ještě drobnost, s tím tuningem musíš mít registraci, pojištění a tak, jako s motorkou :-)

        5 0
        • ladys  

          A může pak vůbec do lesa, když je to motorka?

          0 0
          • PetrMi  

            No to je právě ta schiza. Elektrokolo může legálně jet víc než 25 a takový i existují. Ale v tom případě musí být vybavené RZ, klasický techničák, zaplacený povko, řidičák a právě tam kam na normálním kole můžeš bez problémů vjet na legálně rychlým ne právě z důvodů výše uvedených.

            https://mtbs.cz/…ie/tech-news#…

            4 0
            • ladys  

              To asi ečkaři nechtějí číst…

              2 1
              • KoudakT  

                Jenže je třeba takových kontrol, aby si to uvědomili.

                3 0
                • ladys  

                  Asi účinnější by byla kampaň v TV a internetu.

                  0 0
                  • KoudakT  

                    Jenže když za to vyfasujou rovnou na stezce flastra, je to lepší, než pindat na netu.

                    1 0
                    • ladys  

                      Nechytí ani desetinu procenta. Kampaň by lidi informovala, většina si myslí, že je vše OK.

                      Samozřejmě by měli být tresty pro prodejce.

                      0 0
                      • va-bo  

                        Prodavat to a mit to nainstalovano je legalni. Nelegalni je pouzivani na vybranych komunikacich.

                        0 0
                        • Janes  

                          Ano, ale to někomu holt nevysvětlíš.

                          1 0
                        • psbiker  

                          Tzn. nelegální asi všude kromě vlastní zahrady a vyhrazené motokrosové dráhy. Legální AM mopedy taky do lesa nemůžou, tak proč by měly ty neschválené?

                          0 0
                          • va-bo  

                            Existuji i soukrome pozemky vcetne lesu a treba traily. Tam, krome Rychlebek, se taky muze. Nebo ne?

                            0 0
                            • psbiker  

                              Soukromé pozemky se souhlasem vlastníka, legální traily na lesním pozemku legálně taky, ale na legálním e-kole. Jinak tam budou řádit e-motorkáři a tvrdit, že se jedná o cyklistiku.

                              2 0
                            • Tomcat  

                              Obecně ne.

                              Zákony upravující užití lesa v tom nerozlišují podle toho jestli je soukromý, nebo státní. Spíš tam musí být extra povolení.

                              0 0
                            • Vrci  

                              I účelová lesní cesta je pozemní komunikace a vztahuje se na ni zákon o provozu na pozemních komunikacích.

                              0 0
                              • va-bo  

                                Zadny predpis mi nezakazuje ve vlastnim lese jezdit na cemkoliv, treba na traktoru. A po vlatnich pozemcich taky tak . To je vyhoda nas vesnicanu, mame les hned za barakem.

                                0 0
                                • tsunami  

                                  Aby ses nedivil. Třeba MX dráhu si ve vlastním lese jen tak udělat nemůžeš…

                                  0 0
                                • Vrci  

                                  Ano lesní technikou po vlastním lese můžeš, po cestách i necestách. Ale musíš dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Například na křižovatce cest, přednost zprava. A nemůžeš tam jet něčem, co nemá platnou technickou nebo nemá zaplacené povinné ručení (motorové vozidlo).

                                  0 0
                                  • va-bo  

                                    U nas na vesnici se jeste zije po staru. Po lesich se prohani skolou povinna mladez na nejruznejsich motorovych vehiklech a nikomu to nijak nevadi, pokud nikomu nelitaj po louce. Jeste se mi nestalo, ze by me nekdo kontroloval na cem jedu. Doufam, ze to takhle jeste nejaky cas vydrzi. A nebo prejedu pres kopec do Polska, tam jsou lesy tak velky, ze za cely den nemusim potkat ani zivacka.

                                    1 0
                                    • bara2  

                                      Tak mládež na Stadionech a různejch kozích dechách lítala po mezích vždycky. Oni z toho časem vyrůstají a tak nějak je to v nějakých rozumných mezích, v okolí bydliště, kde je a jejich rodiče každý zná, tolerováno. Ale obstarožní tlouštík rozjařeně hopsající na eletrickém terénním mopedu po kořenech a cestou necestou po lese je už fakt něco těžko pochopitelného a tolerance k takovému počínání je obecně nižší. Nemluvě o tom, že často vyjíždí daleko od bydliště (velmi často vozem, kdy cestou zasmradí a zarandálí ještě dalším stovkám lidí jejich obec) a úměrně k anonymitě a svému sebevědomí si i více dovoluje.

                                      1 1
                                      • va-bo  

                                        Ano, taky jsme tak rajtovali uz pred vic jak padesati lety. Ted maji daleko lepsi financni a tim i technicke moznosti. E-kola, treba i precipovana, nikdo neresi. To jen tady na foru se to zbytecne dramatizuje. Jezdim casto do Destneho nebo do Kounova na pivo. Kdyz tam potkam nejakeho cyklistu na MTB je to rarita. Jen silnicari nebo ecka. Stejne tak na druhe strane kopce ve Spalone nebo Zielenci. Doufam, ze to tak jeste nejaky cas vydrzi.

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Kdyby nikdo neresil cipovana ekola, tak tu neni tato diskuse, viz zakladajici prispevek ;).

                                          0 0
                                          • bara2  

                                            Taky si myslím, že kdyby s tím jezdili jen po silnici, aby jim to do rachoty líp odsejpalo a mohli si dvacet minut přispat, tak nikdo ani nepípne. Lepší vpět ráno tichej e-kolař pod oknem, jak auto, že ano. Akorát oni sami budou mít problém, když se přichomejtnou k nehodě a budou muset všechnu škodu zaplatit. Že se o tom píše a mluví je dáno tím, že s tím neúměrně skotačí na cykostezkách mezi lidma, po lese a dělají bordel.

                                            0 0
                                            • va-bo  

                                              Neni potreba to dramatizovat. Je to jen predpis a ne zadna historicka konstanta. Ja uz zazil furu predpisu, ktere se zmenily. Treba nakonec budou vsechna ecka precipovana a predpis se zrusi, kdo vi. Nejhorsi smrt je z vydeseni.

                                              1 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                      • Nitroglycerin  

                                        „vyjíždí daleko od bydliště (velmi často vozem, kdy cestou zasmradí a zarandálí ještě dalším stovkám lidí jejich obec)“ … to jsi popsal možná polovinu BF, ne? Hurá autem přes půl republiky na traily nebo na cyklo-dovolenou:)

                                        5 0
                                        • Lišák  

                                          A bez kol jet přes půl republiky chodit někde po kopcích? Tam problém není?

                                          0 1
                                          • bara2  

                                            Tak vlakem to může bý pěkný výlet, na víkend bývají i nezanedbatelné rodinné slevy.

                                            0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                            • Lišák  

                                              Hurá autem přes půl republiky na traily nebo na cyklo-dovolenou:)

                                              Dalo by se to trošku poupravit na: Hurá autem přes půl republiky na chození po horách nebo na dovolenou.

                                              Zajímalo by mě, zda-li Nitro jezdí na dovolené vlakem. ;-)

                                              0 0
                                              • Nitroglycerin  

                                                Hele, já už moc necestuju, protože mě to vlastně ani nebaví. Všude mraky lidí … mám radši klid.

                                                Ale auto používám na cesty do práce a občas na cesty dál, to je jasný. I na traily jsem si párkrát zajel:-) Však jsem psal, že byla popsána cca polovina BF.

                                                1 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Že se to běžně děje, ještě neznamená, že to je legální.

                                      Kdysi se taky hodně běžně nedodržovala rychlost.

                                      0 0
                              • zdenal8  

                                Tohle už se tu řešilo několikrát. Samozřejmě nemáš pravdu. Nemusí to být pozemní komunikace, nemusí to být ani účelová cesta a ten zákon se na ni nevztahuje.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Vrci si jako obvykle upravuje zákony ke svému obrazu. Byl by dozajista pro Parlament posilou…jenže to by musel mít koule :-).

                                  0 2
                                  • Vrci  

                                    Zákony se neupravují, ale novelizuji. Platné zákony se vykládají.

                                    Zákon kterým upravuje pravidla provozu je:

                                    Zákon 361/2000 Sb. který se v odvolává

                                    "§ 1

                                    Předmět úpravy

                                    Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie47) a upravuje

                                    1. práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích1),"

                                    na Zákon č. 13/1997 Sb. a ten definuje pozemní komunikaci takto:

                                    § 2

                                    Pozemní komunikace a jejich rozdělení

                                    (1) Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly1a) a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.

                                    (2) Pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie:

                                    1. dálnice,
                                    2. silnice,
                                    3. místní komunikace,
                                    4. účelová komunikace.
                                    0 0
                                • Vrci  

                                  Nemusí, ale lesní cesta, zvláště pokud je zakreslená v mapách, ji téměř jistě bude.

                                  1 0
                                  • zdenal8  

                                    Bohužel zase nemáš pravdu. Už se to tu řešilo jinde, znova hledat už se mi to nechce.

                                    Že je zakreslená v mapě nic neznamená.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      To je marný, Vrci je přece budoucí zákonodárce, takže ví, co říká (chce).

                                      0 0
                            • roman 3D  

                              V rychlebkách s éčkem za určitých podmínek můžeš, byl jsem už 2×

                              0 3
                              • va-bo  

                                Ja tam nejezdim, tak nevim. Chlapi v hospode rikali, ze se tam nesmi :-)

                                0 0
                              • Esi  

                                A ta podmínka je že baterku necháš dole ? :-)

                                0 0
                                • va-bo  

                                  To by asi slo, ale nemaj tam lanovku, musel bych tlacit. To by byla jedna jizda za den. :-) pak by me to kleplo.

                                  0 0
                                • roman 3D  

                                  Nemáš pravdu, v pohodě to jde, mají to napsaný i na stránkách:-))

                                  0 1
                                  • va-bo  

                                    Nevadi. Ja tam asi nepojedu, ziju bez toho docela dobre a Rychlebky beze mne taky :-)

                                    1 0
                                    • roman 3D  

                                      vono to tam ani žádnej zázrak neni, jednou a stačí, podruhý jsem tam jel jenom protože kémoši se tam chtěli podívat co tam ještě nebyli

                                      0 1
                  • roud  

                    Teď jsem se zasmál myslíš že nejakej spot nebo kampaň v televizi by od toho někoho odradila ? :D

                    1 0
                    • ladys  

                      To že budou muset zaplatit škodu při nehodě, to mu bude spousta rozumět …

                      2 1
                    • jeniiiik  

                      Deset lidí to odradí a deseti lidem to napoví, že jde čipovat. ;)

                      1 0
                • McBlacky  

                  V Rakousku jsou kontroly uz celkem bezne.

                  Dle tamni legislativy je to jine nez v CR, ale policie s tim umi pracovat. Zase postihy a pokuty jsou tam taky jinde.

                  2 0
            • novas752  

              Plus samozřejmě padá záruka na motor atd.

              0 1
            • Janes  

              Jet rychlostí větší jak 25 km/hod je naprosto legální. To mám jako z kopce brzdit ? A nic dalšího k tomu nepotřebuju.

              0 0
              • Tomcat  

                jj špatně napsáno Maximální rychlost a rychlost asistence motoru je něco jiného…

                1 0
                • DonE  

                  A proto to někdo řeší. Ono když jedeš 35km/h na silničce po cyklostezce a začne tě předjíždět vocas na ecku, tak to není moc OK.

                  1 1
                  • Janes  

                    Proč vocas?

                    0 0
                  • Esi  

                    pokud je ta cyklostezka prázdná a ten vocas to umí tak utrpí jen tvoje ego, pokud je na té cyklostezce plno ostatních lidí jako bruslařů a dětí na odrážedlech a malých kolech tak je ten na tom ečku jen o trochu větší debil než ty, mimoto ečko nafoukané na 1,8 bar na 2,4" pláštích bude brzdit lépe než silnička nabouchaná na 7 barů na pláštích 1,1"

                    4 0
                    • orm  

                      Aby nekdo zvladl jet 35km/h na kole na rovince, tak se k tomu musel projezdit, takze ma kolo v ruce a ma odhad. Na ecku ne, tam se k tomu dostane kazdej. Pokud by lide na ecku umeli jezdit, proc by pro ne zavadeli abs jako pomoc pri brzdeni ;)? Nemluve o tom, ze v prikladu byl nelegalni moped a ne ecko.

                      1 1
                      • Esi  

                        Já netvrdím že ten kdo jeden na silničce to neumí, že by nutně musel si nemyslím, jet 35km/h na silničce po rovině na vzdálenost 2–3 km není žádné velké umění, zrovna tak jako ne všichni co jezdí na elektrokole musí být nýmandi kteří do teď seděli jen v hospodě. Je spousta lidí kteří kvůli zdraví přesednou na elektrokolo aby mohli dál jezdit a pokud má tady někdo mindrák z éčka a až mu odejde koleno tak bude už od 60 let chodit jen do parku krmit holuby, protože jezdit dál na kole byť s pomocí elektřiny by ho uráželo, to je jeho volba.

                        3 0
                        • Janes  

                          I slovutný Onuce obrátil.

                          0 1
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 2
                        • McBlacky  

                          akorát že takových je naprosté minimum, jen se tím všude šermuje.

                          Rozhodně víc je zdravých líných lidí, násobně.

                          V neděli v Obecnici vyložit fotřík tři éčka, naložit sebe a děcka (10–12 let tipuju) a jeli brousit brdské ilegály. To třeba mě sere velmi.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • J1RKA  

                            me zase, jak jezdi ze Smedavy na Knejpu, pac pak tuuristi nadavaji i na bezEckare, nekteri hrdinove to pak masti i opacne

                            0 0
                          • Esi  

                            No nebude jich naprosté minimum, přijde mi že na elektrokolech jezdí spousta lidí kolem 70 let kteří nevypadají že na tom sedí poprvé a ve svém okolí co vidím tak jich většina potom stejně jezdí po silnici na výlety. U nás po lesích elektrokola v podstatě vůbec nepotkávám, teda většinou vůbec nikoho nepotkávám :-) ale může t být tím že v polabské nížině těch lidí v terénu moc nejjezdí a toulají se podle Labe, cyklostezka Kostelec – Brandýs je celkem peklo.

                            To že jde někdo na éčku brousit Ilegály chápu že tě štve, pokud takových bude hodně tak kromě toho že se ty traily zničí, přece jen když to někdo neumí tak brzdí jinde a jinak než ten kdo to umí, tak by to mohl začít třeba někdo kontrolovat a vybírat pokuty, přece jen jezdit po lese na kole se nesmí :-), s vyjímkou lesních cest, turistických cest a obslužných komunikací

                            1 0
                      • va-bo  

                        Jet na silnicce po rovine nebo z kopce 35 zvladne kazdej. I ja ve skoro 70-ti letech. :-)

                        1 0
    • Tomcat  

      Samej mladík a sportovec… …pokuty už padly třeba v Rakousku, jenže tim se nechlubí. Zatímco v hospodě se vytahují že „ho maji většího“(ikdyž bez elektriky jim nefunguje) z tohodle mají staženou prdel viz i borec co tu na foru zhanel rychle opravu protože jede do Rakouska a má to chiplé…

      0 1
      • psbiker  

        Tihle pak frčí po smíšené cyklostezce 40 km/h s reakční dobou 2s. Měli by se spíš bát pádu, ne pokuty, zvláště seniorní jezdci.

        1 1
        • Janes  

          Ekolo jsem na cyklostezce jet 40 neviděl, silničkáře ano.

          0 4
          • psbiker  

            Jde o to to kolo umět ovládat. Čip ani motorek tohle nedodá. Jinak samozřejmě záleží na situaci, ale ten čiplý děda, co jel na cyklostezce moto GP, mě zrovna nedávno o tom nepřesvědčil, jinak bych tu nic nepsal.

            3 0
            • milan.v  

              Přesně tak, jak to zaznělo i v tom videu od Besipu, větší rychlost, jiné vlastnosti toho kola, brzdí pak skoro malý moped, neumí s tím…

              Z majitelů éček se pomalu, ale jistě stává taková malá sekta, podrážděná, afektovaná…

              3 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 2
          • nooski  

            Elektrokola a ruzne elektricke paskvily jezdi 40 na stezkach bezne. Pokud jede silnicar 40, tak uz ma neco najeto. Vemeno, ktere si odblokuje ebike, to kolo v ruce nema a i obycejna zatacka je pro nej problem.

            5 0
            • Janes  

              Já své odblokovatelné ekolo v ruce mám. Ostatně u bývalého asfaltožrouta to správně predpokládáš. :⁠-⁠).

              A stále trvám na tom, aby se nesměšovala klasická, byť odblokovaná, ekola s tebou zmíněnými elektropaskvily, které jsou naším společným nepřítelem.

              0 7
              • Vilém  

                Trvej si na cem chces. Snad dojde i na tebe.

                2 3
              • orm  

                Pokud svuj stroj mas odblokovany, tak nemas ekolo, ale moped.

                0 0
                • Janes  

                  Mám ho odblokovatelný, to je rozdíl.

                  0 0
                  • orm  

                    Z pohledu zakona ne.

                    0 0
                    • Janes  

                      Dokaž mi, že jsem to měl odblokované na komunikaci. Tam přeci jezdím s dopomocí do 25 km.

                      0 0
                      • Vrci  

                        Vždyť sám víš, že to kolo odblokované máš. To, že v určitou chvíli jedeš jen 20 km / h vlastnosti a výbavu toho kola nemění.

                        Když z auta vykucháš DPF a katalizator, tak ty tam nebudou i ve chvíli, kdy to auto jede na neutral z kopce.

                        0 0
                        • Janes  

                          Tak naposledy pro přitroublé. To kolo se normálně provozuje zablokované. Pokud ho chci odblokovat, musím zmáčknout čudlik. A to dokonce po každém zastavení znova. Dokud ten čudlík nezmáčknu, nic neporušuji. Howgh.

                          0 0
                          • Vrci  

                            Ten čudlík na tom kole dle legislativy být nesmí. Tím, že ho tam máš, jsi ekolo upravil tak, že nesplňuje podmínky pro provoz na pozemní komunikaci.

                            Je to stejné jako udělat na výfukovém systému bypass kolem DPF a tlumiče ovládaný klapkou a tvářit se, že je auto v pořádku, dokud klapku neotevřu. Dle legislativy jsou tyto zásahy zakázané.

                            0 0
                            • Janes  

                              Takže když si koupím kvér, tak jsem vlastně vrah. Dobrá dedukce. A s tím zákazem lžeš.

                              0 0
                              • Vrci  

                                S tím kverem je to hezký příklad. Když si ho koupíš legálně, tak je vše v pořádku. Ale když ho předáláš na automat, dáš na něj tlumič, porušuješ zákon o zbraních a střelivu.

                                3 0
                              • Vrci  

                                Jde o neschválenou úpravu (tuning) a ta je důvodem k odebrání technické způsobilosti.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Lžeš.

                                  0 1
                                  • Vrci  

                                    Vím co technickou neprojde. Dělám v automotive u autorizivaneho prodejce a servisu. Patříme mezi větší dealery, STK zajišťujeme klientům a nemáme tam kamarády. Takže pokud budete na autě nehomologovaný

                                    díl, disk nebo pneumatika projít by to nemělo, a když s tím pojede na STK náš zaměstnanec, tak to ani neprojde.

                                    https://www.portalridice.cz/…u-technickou

                                    1 0
                                    • Janes  

                                      STK na ekolo je pouze tvůj vlhký sen.

                                      0 0
                                      • Vrci  

                                        To jsi mě nepochopil. Netoužím po stk na ekolo. Toužím po STK na motorky s elektrickým pohonem. Toužím po tom, aby vše co je upravené v rozporu s legislativou bylo buď vráceno do původního stavu a stalo se znovu ekolem nebo to prošlo změnou homologace mělo schválenou přestavbu a bylo provozované v souladu s předpisy a zákony. Toužím po tom, aby vše co není homologované pro evropský trh jako vozidlo tu nemohlo jezdit. Toužím po tom, aby když něco takového jede kolem policajta, tak ten to zastaví a zkontroluje.

                                        0 0
                                        • Janes  

                                          A nepríjdeš si tak trochu jako Don Quijote?

                                          Ale vlastně ti držím palce. Přeji si vlastně to stejné, jenom k tomu ještě zvýšení limitu přípomoci ekol dle amerického modelu na 32–35 km/hod. Hned poté bych si své ekolo dál do souladu se zákonem. Důvod k čipování by u normálních uživatelů Ekol pominul. U mě tedy určitě.

                                          1 1
                                          • Vrci  

                                            Takže potvrzuješ, tvůj dopravní prostředek není v souladu se zákonem. A přijde Ti to v pořádku, vybírat si jaké zákony budeš dodržovat a jaké ne? Myslíš si, že když sám zákony nedodržuješ máš právo požadovat jejích dodržování od ostatních?

                                            0 0
                                            • Janes  

                                              Dokud to nezmacknu knoflík, je vše ok.

                                              0 0
                                              • Vrci  

                                                Není, je to jako u pušky. Když ji předěláš na automat je to nelegální zbraň bez ohledu na to, zda má režim střelby na zajištěno, jednotlivě, dávka. Ten přepínač tam prostě nesmí být, je to nehomologovaná úprava.

                                                0 0
                                                • Janes  

                                                  Špatně, když to předěláš na automat, máš to normálně nevratné. Když už používáš tato srovnání, tak bych to spíš přirovnal k tomu nepovolenému tlumiči. Bez něj máš normální pistoli, s ním nepovolenou. Stačí ho ale zdemontovat a zase jsi ok.

                                                  Montáž tohoto zařízení je legální, vlastnit kolo s tímto zařízením je také legální. Jezdit s upraveným kolem mimo komunikace je také legální. Nelegální je si to odblokovat při provozu na veřejné komunikaci.

                                                  Víc k tomu nemám co říct.

                                                  0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Když zbraň předěláš na automat, může tam být přepínač režimu střelby. Zajištěno X jednotlivě X dávkou. Tím že bude v režimu jednotlivě nebo dávkou, tak se nestane legální zbraní pro civilní sektor. Tak jako se Tvůj stroj nestane ekolem, když není aktivní to Tvoje tlačítko. Jen to bude hůře zjistitelné. Nelegální je to provozovat na pozemní komunikaci.

                                                    Jen pro informaci co za tlačítko resp. jednotku tam máš? Co je psáno v návodu?

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Víc k tomu nemám co říct.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 1
                                                  • MnemonicJ  

                                                    A když jsi psal, že jezdíš s odblokovaným kolem po asfaltu mimo obec, tak ten je neveřejnou komunikací? Mě je to tak nějak šumák, sám mám známého který se po šedesátce dostal na e-biku zase do terénu (v mládí jezdil relativně na úrovni motokros). A nemám mu to za nijak za zlé (na kole sjede věci které by nedal leckterý můj vrstevník). Nicméně obhajoba legálnosti Tebou vlastněného řešení opravdu trochu pokulhává…

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Když to odblokuji, jsem si vědom možných následků, a dobře mi tak.

                                                    0 0
                                              • Coural  

                                                Dokud někoho nepřejedu, můžu jezdit nalitej a je to OK.

                                                0 1
                                              • mr.garisson  

                                                Většinou s tebou souhlasím, ale tentokrát musím oponovat. Je to přestavba, tedy zásah. Je to nelegální. Stejně tak, jako kterékoliv vozidlo, které přestavbou nesplní legislativu. Tvůj zásah umožňuje obejít zákon, je to tedy nelegální. Můžeš argumentovat, jak chceš, ale na faktu to nic nemění. Druhá věc je, že patříš k rozumným cyklistům, ale nemůžeme si vybírat, které zákony budeme dodržovat a které ne, jak se nám to hodí…

                                                2 0
                                                • Janes  

                                                  Asi tak, Tvůj názor chápu, ale plakátuju to tady dlouhu s nadějí, že se k tomu vyjádří někdo právnicky fundovaný, sám si nejsem jistý. Ovšem zatím pouze domněnky, včetně Tvého názoru, promiň. Zatím je pouze jasné, že vlastnít takové kolo není protiprávní.

                                                  0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Co k tomu zařízení píše jeho výrobce?

                                                    0 1
                                                  • Janes  

                                                    Zákon, a jeho právní výklad, mě zajímá, nenapsal jsem to dost jasně?

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Výrobce za sebou bude mít poměrně silné právní zázemí a pokud si jeho právníci myslí, že je něco zakázané bude to v návodu nebo podmínkách používání nebo nějakém varování. Protože pokud by to nedělal riskuje, že na něj budou přeneseny případné sankce. Níže je citace z 56/2001.

                                                    Takže pokud to nemáš od nějakého matly z garáže, který montujeme jednotky z Ali, bude právní stanovisko v návodu, který jsi dostal nebo který je na stránkách výrobce, dovozce nebo distributora.

                                                    0 1
                                                  • Vrci  

                                                    To co si myslí právník výrobce, pravděpodobně obdobného zařízení jako máš Ty, je tady dole:

                                                    https://www.pear-control.com/…ne-mso-bosch?…

                                                    0 1
                                                  • Janes  

                                                    Nemusí být v souladu…

                                                    Tos mi tedy pomohl,:⁠-⁠)

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Proto jsem se ptal, co tam máš za bazmek. Na stránkách výrobce nebo dovozce by mohl být v návodu jejích právní názor na legálnost používání, ale i na pouhé vození vypnutého na pozemních komunikacích. Ale z tebe dostat konkrétní odpověď, to je jak mámit z jalový krávy tele. Místo toho tu jen vykřikuješ, že nemám pravdu nebo že lžu.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Něco podobného tam bude, ovládá se to stejně. Nepatral jsem po tom, montoval to tam přímo prodejce, koupil jsem to s tím.

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    No, takže pokud budeme předpokládat, že tam máš tomhle nebo něco podobného, tak s tím můžeš jezdit tak akorát po vlastní zahradě. A když budeš chtít na zahradu ke kamarádovi, tak odtlačit nebo odvést autem.

                                                    Protože „nemusí být v souladu“ znamená „nikam s tím nesmíš, my tě varovali, ale chceme to prodat, tak jestli tě chytí, je to tvůj boj“. Protože pokud by zařízení bylo schváleno jako homologované příslušenství pro montáž, certifikát by tam byl a to včetně způsobu použití.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Je to marný, je to…

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Myslis, ze VW prosel jeho trik s upravou sw na rizeni emisy a tim i vykonu vozu? To ani neupravoval hw jako ty.

                                                    0 1
                                                  • DDDD  

                                                    Tak ale na druhou stranu, je legální mít namontované zařízení obcházející adblue (typicky pro cesty mimo EU kde to není ani k sehnání) a jezdit s tím v EU (tam pochopitelně vypnuté…). Tohle mi přijde podobné.

                                                    1 1
                                                  • orm  

                                                    Tomu se mne nechce verit. Zdroj?

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Netušil jsem, že jsi právník.

                                                    0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            2 0
                              • liborg1982  

                                Sis pěkně nabehnul na vidle s tim „upraveným kverem“.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Myslíš? Vrci jenom kalí vodu. Zákony necituje, on si je vymýšlí. V tomto případě totálně otočil smysl mého sdělení. Vůbec ho nepochopil.

                                  0 0
                                  • Vrci  

                                    Technické předpisy se vztahují na všechna vozidla s několika výjimkami.

                                    Jedinou z výjimek je:

                                    šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;

                                    To je ta citace. Pokud jízdní kola nesplňuje to, co je nahoře jedná se o vozidlo kategorie L1e A nebo B. Které ale neprošlo homologací.

                                    0 0
                  • Vrci  

                    Motorové vozidlo se dá považovat za kolo, pokud elektřina a motor slouží pouze k rozjezdu. Což je ekvivalent 25 km/h, to je u velké části motorových vozidel s vícestupňovou převodovkou první rychlostní stupeň. Pokud vozidlo používá motor i při rychlostech nad 25 km/h je to motorové vozidlo. Jako takové má mít registrační značku, povinné ručení, a pravidelnou technickou prohlídku. Řidič pak řidičský průkaz. Bez toho nemá co dělat na pozemních komunikacích včetně cyklostezky, v lesích… Stejně jako stejně jako auto na rellye nebo motorka na motokros a to i kdyby v tu chvíli jela jen 24 km/h. Nesplňuje podmínky pro provoz.

                    0 2
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Vrci  

            Ekol, koloběžek a jednokolek jsem v rychlostech nad 30 s dopomocí viděl na cyklostezce spoustu.

            Silničáři tím, že jedou na stezce 30 nebo 40 vlastní silou žádný platný zákon neporušují. Uživatelé výše zmíněných motorových vozidel bez dostatečných platných dokladů, pohybem na veřejných komunikacích porušují zákony této republiky.

            7 1
            • Janes  

              Ano, jednokolky a ekoloběžky jsou mor, který nemá s cyklistikou nic společného.

              2 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                2 3
              • Vrci  

                S cyklistikou a jízdním kolem nemají nic společného ani motorová vozidla s pedály, kde je elektromotor hlavním dodavatelem síly pro pohyb vpřed.

                Jediné, co se cyklistice trochu blíží, jsou mildhybridy, kde motor pomůže při rozjezdu do rychlostí 25 km/hod a pak vypne. Pokud pomáhá dál nebo dokonce poskytuje nebo může poskytovat více síly než řidič nebo pasažér nad tímto limitem je to motorové vozidlo.

                1 1
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 4
              • mr.garisson  

                Tuhle jsem se dozvěděl, že jsem cykloz-mrd od jednoho motorkáře (argumentoval, že má jízdní kolo), protože zatím co on na mě byl nalepený celou cestu, co jsem jel po stezce 30 – 35 kmh cca v délce 10 km, tak jsem údajně ohrožoval chodce. :D No vlastně nemělo smysl nijak argumentovat, stalkoval mě až domů ke vchodu a měl hroznou potřebu mi to říct. Možná je to frajer i tady z fóra, třeba se přihlásí a vysvětlí, jak to myslel.

                0 0
                • va-bo  

                  Ja to nebyl :-). Ale vesmir a lidska blbost jsou nekonecne a nerozlisuji v cem nebo na cem ten dotycny jezdi.

                  0 0
                • milan.v  

                  Neboj, tady nemá prakticky nikdo koule… ;o)

                  0 2
              • xtonda  

                Jednokolky a koloběžky jsou úplně stejnej mor jako ekola. Proč by jeden druh e-vehiklu měl být něco víc než ty ostatní.

                0 0
            • K2  

              Jen na úvod: elektrokolo nepovažuju za běžné kolo, ale ani za motorku. Rozdíl hmotnosti je cca +10 kg. Případná nešikovnost je přísně potrestána letem přes řídítka, takže si většina cyklistů i elektrocyklistů dává bacha.

              Mi ten hon na odblokovaná elektrokola připadá strašně vyhrocený.

              Policajti mají v běžném provozu hezkou větu: Řidič nepřizpůsobil rychlost vozidla stavu vozovky a hustotě provozu.

              To že je ve městě 50 km/h a na dálnici 130 km/h neznamená, že tam můžu jet vždy a za všech okolností touhle rychlostí.

              Například na smíšené cyklostezce, kde chodí lidé s dětmi na procházku mě štvou silničáři, kteří se zezadu potichu přiřítí 40-kou a minou mě těsně kolem kolem ramene (zvonek většinou nemají, protože by měli těžší kolo) – to je taky špatně. V hustém provozu by měli jezdit tak, aby nikoho neohrožovali.

              Narážíte na elektrocyklisty, že nezvládají rychlost kola jedoucího 40 km/h, je to podle mě trochu mimo:

              • na cyklostezce mezi lidmi nebo v nepřehledných úsecích by měli jet tak, aby schopni včas reagovat.
              • věřím, že většina elektrocyklistů má řidičský průkaz na auto a tím i na skůtra a měli být schopni zvládat rychlosti v běžném dopravním provozu (50, 90, 130 km/h)

              Já bych navrhoval následující řešení

              • Elektrokola do 15ti let řidiče omezení na 20 km/h + možnost se připojistit (pokud jezdí často v provozu)
              • Elektrokola nad 15 let řidiče omezení na 40 km/h + možnost se připojistit (pokud jezdí často v provozu)
              • Elektrokola nad 40 km/h – nad 15 let + povinné ručení (asi budou jezdit často na silnici)
              • debil na kole/elektrokole, který způsobil nehodu nebo zranění – pokuta + náhrada škody (aby si to pamatoval)
              1 0
              • becis  

                Ano máš pravdu, aby chodili lidé s dětmi na procházku na smíšenou cyklostezku a pak se divili že je předjede rychle kolo, je opravdu špatně :)

                4 0
                • K2  

                  Hele :-)

                  Jako řidič by jsi měl předjíždět cyklistu s odstupem 1,5 m (nad 30 km/h). Možná by mohl být cyklista použít stejné pravidlo.

                  Když tě mine zezadu někdo, kdo jede 40 km/h a víc, není slyšet a mine tě o necelých 10 cm, tak se fakt lekneš – byl to prostě debil.

                  0 0
                • psbiker  

                  Rychle znamená rychleji než asi 18 km/h. Jinak jsi vrah dětí a štěňátek :)

                  0 0
              • jirkous3  

                To já bych byl v tomto přísnější.

                Do 15 let bych všechny eněco zakázal, samozřejmě mimo invalidní vozíky.

                U všech ekol bych zavedl povinnou velmi jednoduchou pravidelnou STK spočívající v kontrole max rychlosti, stavu brzd atp. Čipovaná kola bych povolil pouze za stejných podmínek jako malé motorky vč. pojistky.

                Ten poslední bod o debilovi je totiž velmi problematický. Pokud takový člověk způsobí škodu v řádu milionů (což není nic mimořádného) nelze z něj náhradu v podstatě vymoci aniž by se z něj stal další příživník sociálních dávek. Možná dokonce i jeho dětí.

                0 0
              • orm  

                Klidne at maji e kola svoje pravidla, ale at pak nemaji vyhody z toho, ze jsou ve stejne kategorii jako kolo, tj. zadne stezky, zadnej les. Proc by se proboha melo poustet do lesa a na stezky neco co jezdi pres 40km/h, kdyz tam nemuzou motorky.

                0 0
                • Janes  

                  S klasickým ekolem, byť odblokovaným, nikdo 40 trvale po rovině nepojede, to mí věř.

                  1 0
                  • nooski  

                    Par jsem jich pravidelne potkaval, 45 po rovince ani moc nemuseli slapat.

                    0 0
                  • HonzaRez  

                    Nevěřím a jistě nejsem sám…

                    0 0
                  • J1RKA  

                    byls nekdy na cy<pe>klostezce podel Labe?

                    0 0
                    • Esi  

                      TAm jezdím jen v zimě, za tmy a když prší, jinak je to k nepoužití co je tam lidí, u těch pojebanejch kiosků je to úplně o život

                      1 0
                      • xtonda  

                        A v kterým úseku? Já jel v Úterý 30.8. tj. předposlední den prázdnin z Kuksu do Hradce a pak zpět do Jaroměře, provoz tam byl, ale ani zdaleka ne k nepoužití, kiosky buď zavřený nebo minimum lidí.

                        0 0
                      • Alojs01  

                        Presne, po praci (tedy za tmy), od pulky listipadu, do pulky brezna :-). Jinak je to hruza…

                        Edit: jo to „Labe“ jsem prehledl a myslel Vltavu/Berounku

                        0 0
                    • Janes  

                      Vzhledem k tomu, že na stezku podél Labe to mám cca 6km, tak dozajista ano, Jiříku. Ale ne s ekolem. Jezdil jsem tam chvíli na silničce, vždycky ale až v podvečer. Teď tam jezdím s kolobkou. 40 tam jezdí jedině silničkáři.

                      0 0
              • HonzaRez  

                „věřím, že většina elektrocyklistů má řidičský průkaz na auto a tím i na skůtra a měli být schopni zvládat rychlosti v běžném dopravním provozu“

                Tohle je velmi prostoduchá myšlenka, věřím, že drtivá většina bejkforistů s tím nebude souhlasit…

                0 2
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • mr.nikdo  

      Nejlepsi je mereni rychlosti na tom pocitaci na ebiku.

      Co ma kamos chipnute, tak to je generator nahodnych cisel v rozmezi 1–24 km/h.

      A dobre bylo i vyjadreni – nevim o tom, takhle jsem to koupil :D

      0 0
      • ratel  

        Jestli to ta dobrá duše fakt tak koupila, tak je to pak na podnět ČOI. Ale tomu asi nebudeme věřit. O duševní úrovni jinak zdravých emopedistů se sice dá pochybovat, ale toto je asi příliš.

        Těším se až policie bude řešit obludné koloběžky a ostatní elektroodpad. Ale toto je snad první vlaštovka..

        0 0
      • Janes  

        Tak koupil totální bastl, můj Apache měří správně, a to dokonce v obou režimech, tehdy i s odblokovaným, nesmyslně nízkým, omezením.

        0 2
    • roman 3D  

      zbyteční diskuze, cyklisti na obyčejných šlapacích tady nemají většinou svá kola dle předpisů, každý by měl začít u sebe

      1 4
      • J1RKA  

        jakoze odrazky na pedalech :D

        0 0
        • Janes  

          Zákon jako zákon, padni, komu padni.

          V zásadě by ale stačily odrazky a použití blikaček i ve dne.

          0 6
          • Vrci  

            Myslíš se. Odrazky je možné nahradit obdobným materiálem na oděvu. Stk, pojištění a registraci motorového vozidla oděvem nenahradiš.

            3 1
            • Janes  

              A proč je tedy na cestách tolik naprosto černých ninja bikerů?

              0 0
              • Vrci  

                Nevím, já se snažím zamést si nejdříve před svým prahem. Castelli má na každém oděvu reflexní prvek. Sidi shot yellow fluo mírně fosforeskují a na patě mají dvě červené odrazky. Jezdím s radarem lumarai blikačkou vpředu i za dne. Mé kolo v kombinaci se mnou podmínky plní. Jak jsi na tom Ty?

                0 1
                • Janes  

                  Velmi podobně, blikacku i ve dne, výrazné oblečení, na měšťákovi všechny odrazky a 3d trubičky ve výpletu (ty mám na více kolech) reflexní pásky na sedlovcea hlavovém složen taky na více. V zimě na levém zápěstí reflexní pásku kvůli odbočování. A mávám rukou při každém odbočování doleva i ve dne. Radar nemám.

                  0 0
                  • Vrci  

                    A technická způsobilost vozidla dle platné legislativy?

                    0 1
                    • Janes  

                      Ano, radaru netřeba. Nikdy v životě jsem na kole pokutu neplatil, a to jezdím opravdu dlouho a často.

                      0 0
                      • Vrci  

                        Placení pokut nemá s technickým stavem vozidla nic společného. To asi víš.

                        Ale umožnění motorové dopomoci při rychlostech nad 25 km / h ano. Stejně jako třeba montáž kol a disků na auto o jiném než schváleném rozměrů nebo zatmavení předních oken.

                        0 1
                        • Janes  

                          Mám dva 29 biky, jednoho crosse Author, starého Favorita Treking, obstarožní ocelovou silničku, dámského měšťáka a koloběžku. A ano, mám k tomu i klasické e-kolo s kouzelným tlačítkem, které používám pouze na asfaltu mimo města. Myslíš, že já jsem ten problém elektrocyklistiky?

                          0 0
                          • Vrci  

                            Asi stejně jako auto s tmavým předními okny nebo s o palec širšími disky s podložkami, které koukají 7 cm z karoserie.

                            0 1
                            • J1RKA  

                              7cm je uz moc :D

                              0 0
                              • Vrci  

                                Pokud by to byla třeba Q7, které má 285 šířku, tak je to jako elektrokolo, které jede s dopomocí 32 km v hodině. Kolik těch citovaných kole má navýšenou dopomoc jen o 28 % a ne na dvojnásobek.

                                0 1
                          • orm  

                            Nemas ekolo. Je to uz nekolikata diskuse kde to tvrdis, tak uz by sis to mohl zapamatovat. :)

                            0 0
                          • Tomcat  

                            Hlavně máte krizi středního věku :)

                            0 1
              • psbiker  

                Jedou nacamraní z hospody, potřebují být stealth :)

                1 0
    • XNeo  

      Trochu odbočím od diskuze. Mě je špatně z této společnosti, kde by každý druhého jen kontroloval, buzeroval a pokutoval za každou drobnost. Za chvíli nám budou nařizovat i jak hlubokej vzorek musí člověk mít na zimních botách a certifikaci M+S.

      2 3
      • Alojs01  

        Tohle si ale zpusobujeme sami tim, ze spousta lidi ma pocit, ze muze vsechno a snazi se obejit predpisy kde se jak da, bez ohledu na ostatni.

        8 0
        • milan.v  

          Přesně tak, slušní a ohleduplní lidé ze společnosti postupně mizí…

          6 0
          • va-bo  

            Je to prirozeny nasledek socialisticko-progresivisticko-liberalniho pristupu.

            0 0
    • va-bo  

      To, že vlastním přístroj na pálení slivovice ještě neznamená, že pálím načerno alkohol.

      0 0
      • Vrci  

        Ale ani na těch kolech jeli po pozemní komunikaci. Takže použiji-li tvého příměru, tak je chytli při pálení a inkasování nezdaněných peněz a jako sankci jim dali korkové zátky.

        0 1
      • ratel  

        Ale jistě, máš ho z čistě studijních důvodů. Nebo je dokonce sbíráš. :-)

        0 0
    • jarda65  

      Začal bych na začátku. Ekolo už je samo o sobě s některými „bikery“ nebezpečné. Zjednodušeně proto, že jede i když nechceš. Ale hlavně: proč tak strašně vadí, že by měl asistent vypnout na 25 km/h? Když chci a umím jet 35, tak můžu, ale za svoje. Jen musím přemýšlet, abych to zastavil. Kupodivu ta těžká kola mají většinou ty nejhorší brzdy.

      0 1
      • va-bo  

        Myslim, ze se trochu mylis. Ecka maji vetsinou 180 nebo 203 mm kotouce a uz vubec nemaji rafkove brzdy. A jaky je rodil ve vaze mezi 65 kg bikerem na ecku a 100 kg bikerem na kole bez el.pohonu pokud to oba vali z kopce 40 km/hod. Ja bych to vubec neresil, slovy klasika „Lidi je jak sracek“.

        0 0
        • psbiker  

          Přestavby pro turbodůchodce občas nemají ani to odpružení. O kvalitě kritických komponent těch nejprodávanějších MTF nebo Crussis není třeba hovořit. Ty hmotnosti máš bohužel obráceně :) Ale jo, kdo chce kam..

          0 1
          • va-bo  

            Obracene? Ja vazim 64 kg, ecko 22,5 kg vybava a obleceni tak 4 kg. Kolik je teda celkova vaha?

            0 0
            • psbiker  

              Nj. ale co to vypovídá? Já vídávám na éčkách buď starší anebo z cyklistického pohledu obézní osoby, ale závěry z toho nedělám :)

              0 1
              • Janes  

                Z cyklistického pohledu obézní :-)) per tam velkou, hladolete :-)

                0 0
    • va-bo  

      Hlavne je potreba radikalne zregulovat soucasnou radikalni regulaci vseho.

      1 0
    • Esi  

      Ta zadní guma na tom modrém celopéru v 44s ta je teda slušná, je vidět že pán na tom jezdí jen rovně ale už něco teda najezdil :-)

      0 0
    • Vrci  

      Bylo by fajn, kdyby takových kontrol bylo víc, ale místo odrazek by rozdávali pokuty. Dvě až pět stovek. Nic likvidačního, každý je má u sebe a naštve to hned.

      K tomu zabránit v pokračování jízdě s dopomocí, např. tím, že zabaví baterií a vrátí ji příští pracovní den po odstranění čipu nebo dokud na místě kolo nevyzvedne vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (dodávka, auto s nosičem…).

      0 0
      • Janes  

        Běž do parlamentu.

        0 0
        • Vrci  

          Mě současné zákony v dopravě vyhovují a nevadí mi. Vadí mi jejích pramalé dodržování nulové vymáhání. Policie měří rychlost na hranici obce a občas vyleze při dopravně bezpečnostní akci. Proč nejsou v ulicích pořád.

          Auta co kouří, jako by jela na chcíplé kočky. Silnice uprostřed města, kde se jezdí 80. Čtvrť města, kam je zakázán vjezd nákladních aut, o které se věčně mluví, že se tam nedá zaparkovat, ale přesto je plná odstavených dodávek. Spousta čipovaných elektrokol, která se mají pohybovat jen na uzavřených tratích, ale je jich plný provoz. Chodníky plné kol a koloběžek.

          3 0
          • Janes  

            Brečet doma u piva umí každej. Že ty volíš SPD?

            0 0
            • Vrci  

              Těsně vedle. Parlament čtyřkoalice, Kraj ODS, magistrát Občané pro Budějovice nebo jak se ta Thomova strana jmenuje. Pivo nepiju, když alkohol tak vino. Ale doma jsem.

              0 0
              • Janes  

                V tom případě nechápu ty tvoje blbý urazenecky kecy, že by mesiášský komplex?

                0 0
                • Vrci  

                  Jen mi vadí lidi, kteří si z pravidel vybírají, co dodržovat budou a co ne. Pravidla jsou stanovená, placený státní aparát by měl dohlížet na jejích dodržování a pokud se někomu ta pravidla nelíbí, má usilavat o jejích změnu a ne švejkovat a ochcávat.

                  3 0
                  • Standa  

                    Rád bych usiloval o změnu, ale nevím na koho se obrátit, můžeš mi jako znalý věci poradit? To omezení musel někdo vymyslet, přijít s tím nápadem, někde ho přednést a obhájit, rád bych tedy věděl, kdo konkrétní omezení vymyslel, a na koho se tedy obrátit.

                    0 0
                    • Vrci  

                      Vychází z evropského nařízení. Takže cesta je přes europoslance. Případně přímo Evropskou komisi respektive kancelář komisaře odpovědného za dopravu.

                      https://ec.europa.eu/…24/valean_en#…

                      0 0
                      • Standa  

                        Moc děkuji a omluva, jen jsem si tak sarkasticky rýpl, o žádnou změnu neusiluji a na e-biku ať jezdí kdo chce, jak chce. Upřednostňuji přírodní zákony před politickými, ty nejsou zajímavé.

                        0 0
                      • K2  

                        Super, hlasuju aby všechny elektrokola měly povinné povinné ručení, STK, SPZ, ABS, hlídání tlaku v pneumatikách, upozornění na překročení povolené rychlosti na pozemních komunikacích a ecall :-)

                        0 0
                        • Janes  

                          Zapomněls na výstražný, houkající, maják :-)

                          0 0
                        • Vrci  

                          Nevím o tom, že by nějaké hlasování bylo spuštěné, ale třeba oslovili jen tebe. Pokud máš nějaký požadavek nebo přání musíš napsat, ale ne sem, té paní výše.

                          0 0
          • milan.v  

            Sakra, ten druhý odstavec je krásně napsaný, máš u mě paleček… ;o)

            0 0
          • XNeo  

            Ty musíš mít těžkej život co?

            0 1
      • Esi  

        jako že tě bude v srpnu v poledne někdo buzerovat za to že nemáš odrazky ? Já třeba na kole žádné nemám, pokud jedu někde za tmy tak mám blikažku a světlo + nějaké ty reflexní prvky na oblěčení ale takové ty vopičárny na dráty a podobně si nikdy nedám

        0 0
    • roman 3D  

      Co tady řešíte, obyčejná cyklistika na obyčejných šlapacích kolech je na ústupu stejně jako když končila 26, zajímavé že tady nejvíc řeší ti co éčko ještě nemají

      2 1
      • ratel  

        tak, a najlepsze są tanie e-rowery z Polski

        3 0
        • va-bo  

          Je tak. V Polsku se trejly budujou jak na bezicim pase. A provoz na nich nikdo neomezuje. Aspon tam, kde jsem byl. Kudova, Zielenec, Bardo…

          0 0
          • J1RKA  

            akorat ty jejich trejly jsou nekdy docela odrzku :D

            0 0
            • va-bo  

              Jo, nekde fakt jo. Ale nektery jsou zas pro manzelku s detickama. Treba v Kudove.

              0 0
      • va-bo  

        Ty to sejri nejvic :-) Vseobecne se verejnost rozdeluje na eckare a na ty, co ecko jeste nemaji.

        0 0
        • J1RKA  

          https://www.motorkari.cz/…t-29589.html tohle je cesta, pryc s pedalkama

          1 0
          • Janes  

            Pro KTM byla asi nejzásadnější spolupráce s jedním z nejlepších cyklo trialistů na světě, Danny MacAskillem. Právě on je ambasadorem elektrického Freeridu a svými postřehy dával konstruktérům velice cenou zpětnou vazbu. I tento fakt naznačuje, které zákazníky se bude snažit KTM tímto modelem zaujmout.

            0 0
        • cubista  

          Ale no tak:-))) Jsem jen o pár let mladší než ty, bateriáka nemám a že bych byl naštvaný? Naopak jsem rád, že mám pořád lehká kola (MTB i silnici). Už jen ta snadná manipulace při přepravě je k nezaplacení. Tady v Bavorském lese jezdí s bateriáky spíš starší ročníky, mladí kluci jezdí převážně na kolech. A já občas sklízím závist těch elektrojezdců, že to pořád dávám ještě na kole.

          1 0
    • Mobidyk1  

      Nikdo si nemohl myslet že to zůstane bez regulací a mine se to pojišťovacímu bussinesu. Všimněte si jak mají zpracovaná data, chystají podklady pro nové vyhlášky. Já se jen od začátku modlím aby se v tom nesvezla klasická kola.

      0 2
      • roman 3D  

        Za to může EU

        0 1
      • psbiker  

        Povinné ručení e-kol je na spadnutí taky díky nezodpovědným čiptunerům. Zatím to padlo od r. 2024 na ty tzv. koloběžky nad 25kg anebo 25 km/h. Šťastní majitelé ‚harleyů‘ z třásněmi nebo blbečci v motopřílbách řítící se padesát po cyklostezce a chodníku tak naštěstí nejspíš dojezdí. Hned v dalším kroku slušní majitelé e-kol respektující platné předpisy doplatí na chytráky, co si je ilegálně upravují, je tedy na nich, aby si mezi sebou udělali pořádek. Místo toho vidíme návody jak nalepit magnet na kliky nebo jak instalovat kouzelné tlačítko na zrušení omezení rychlosti dopomoci, výsledek bude jasný POV pro všechna elektrokola.

        1 1
        • roman 3D  

          Tak určitě:-))

          0 1
        • roman 3D  

          Tak určitě:-))

          0 1
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 2
        • DDDD  

          POV je naopak super věc a pokud to půjde (klidně dobrovolně) i na klasiku, rád se pojistím. Nechápu ty odmítavé řeči, naopak to je v případě nehody přínos. Pojištění odpovědnosti (co asi většina má) je hezký, ale má trochu jiný pojistný podmínky než klasicky POV, limity jsou taky jinde

          0 0
    • bessinka  

      Svět na pokraji jaderné katastrofy, a rady se řeší takové ptákoviny. Běžte se raději užít.....

      2 3

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.