Komplet stavba FOCUS Project 3 - full 150mm

400 nepřečtených
  • Mike.fotonmag

    Zdravím,

    rozhodl jsem se postavit kolo pro přítelkyni, která o tom neví. Mám teď odevzdávat DP, ale musí počkat… :D Před nedávnem jsem tu řešil VIDLICI SUNTOUR, to je pro ty ososby, který ze mě udělali blbce, teď oni nebudou chápat… Asi si totiž myslí, že oni vědí všechno…

    Těžký bylo zjistit, co se jí líbí, což je to nejdůležitější pro ni-to lze dobře pochopit, kolo se musí prostě líbit. Jo a co největší kola, i když má 155cm :D

    Celkový náklady na kolo musí být absolutně minimální, ale chci rozhodně full a nové komponenty. Hlavní prioritou je kvalitní rám, ostatní tam dám co výhodně seženu, tak abych se s cenou dostal co možná nejníže a časem se koupí co bude třeba. Dámský full kola jsou drahý a moc jich není, líbí se jí třeba fialovobílý/černý SCOTT Contessa, ale 60–90 000Kč? :/ Já sehnal opravdu špičkový rám FOCUS PROJECT 3, v době jeho slávy byl tento rám osazovám komponenty za 70 000 – 160 000 Kč! Spodní oko tlumiče má uloženo v ložiskách-žádný kluzný pouzdra! A hlavový uložení má nahoře 44mm a dole 55mm!

    Nakonec jsem ukotvil na celkové velmi nízké ceně za vše 14500–17000Kč!!! Což lze díky tomu, že pár věcí mám doma za 50% ceny z rušení prodejny -přesmyk XT, přehaz SLX, h.složení, kazeta a řetěž. A dále ji dám můj nový sundaný představec a 160mm kotouče. Další nové komponentny jsem sehnal opravdu výhodně díky jednomu krámu, kde mi vždy nabídli nejlepší cenu na trhu, či dokonce i hodně pod, když se jednalo o věci sundané z nových kol – kliky, adaptér kotouče, či komplet obě sady brzd zadní přední SHIMANO M395/6 za perfektních 1190 Kč. Celý kola jsem si zapletl za 1700Kč obě :D Ráfky REMERX 250Kč/ks, pláště mi nabídli nový Force 27,5×2,1 za 200Kč/ks :)(píší 625g mají 670g), ale vrátil jsem je-nejsou to 2,1", ale max 1,9"…, vzal jsem od kámoše supr sundaný RAPID ROB 27,5×2,25" (píší 750g mají 720g)- oba za 300Kč-nekup to. A náboje jsem měl původně FORCE ty levný, ale nakonec tam jsou ty nejlepší s hmotností 220g a 370g s označením „F-TEAM“ za 850+1350Kč, za cenu těch nejlevnějších ;) to je ale opravdu náhoda, spíš omyl… Jediný co mám z druhé ruky je tlumič Rock Shox Ario 2.2, ale je prakticky nový – vypadá jakoby by byl vyndaný z krabice. Vidlici mám z jiného výprodeje, nemělo cenu kupovat něco za 2000–3000Kč, když by se pak stejně měnila a teď byla extrémně důležitá cena. Pak jsem ještě ušetřil 800Kč za rámovou patku, koupil jsem z ebuy za 35kč které téměř pasuje. Fakt bych nedal 800kč jen za patku! Řidítka mě stály 159Kč, dal jsem 600mm-pro ní ideál, dnes jedou 670mm a 600mm nikdo nehcce a jsou za 1/2 ceny… Jediný co jsem nekupoval je sedlo, koupí si sama vhodné.

    Jo a koupil jsem spoustu fialových doplnků-gripy, objímku, spacer, víčko, potah na lanko, od kámoše mám fialovou lepenku.., a hlavně supr lehký magnesiový MTB šlapky(s hroty) 138gram/ks za 500Kč ;)

    Věci jsem sháněl hodně dlouho a výsledná cena je neuvěřitelná, opravdu se vyplatilo…, složil jsem úžasný celoodpružený kolo za 17 000Kč s perfektním rámem a přesmykem XT,… SLX , který vypadá, že stojí minimálně přes 50k. Ono vlastně z krámu by stálo takových 40k+ (až na vidli):D Já ted do toho investoval 14 500Kč plus ty věci co jsem měl doma. Slečna bude chtít kolo určitě zaplatit, takže proto jsem musel vše opravdu hodně dobře sehnat. A za 17k bych koupil nějakej průměr s pevným zadkem :D A když se koupí REBA či EPICON, tak nevím co na tom kole mohlo být lepšího, takový kola se už pohybují hodně nad 50k a pro normální smrtelníky to není… Na fotkách je pak srovnání s mým GT SENZOR 29er, ten FOCUS je eSko a má nízko vodorovnou rámovou trubku, páč je to trošku „sjezdový“ enduro rám :D ale pro 155cm přítelkyni se to takhle hodí a byla to priorita a může na tom dělat co chce :D Na fotce vypadá ten rám vetší, ale blbě se to fotí ty kola jsou na výšku o 3,5cm menší než moje 29er.

    PRO RÝPALY odtud:

    Tak teď jsem zvědavej co poví místní chytrolíni, kteří si dělají jen ze všech srandu, když se na něco zeptají a pohrdají jimi. Připadá mi, že nic složitějšího než složit kolo či rozebrat vidlici neexistuje…

    Myslím, že tohle tu kluci ještě neviděli, tak jsem zvědav, co si vymyslí-jako jeslti tohle je taky nahovno. A jesli AV a Skřet budou mít debilní narážky(i když by mě zajímalo zajímalo tedy jaký), tak ať ani nepíšou, smažu to. Předpokládám totiž, že oni by si radši koupili za 50k…

    Byl bych rád, kdyby se tu ale vedly normální diskuze. POkud máte nějaký otázky/nejasnosti, ptejte se ;)

    Anketa: Líbí se Vám tento desing kola jako dámské full?

    1x
    14%
    0 0
    • scret  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Mysee  

      Ale jo pěkný, sice na ní velký asi. Číst celý ti to asi nikdo nebude ale.

      0 0
      • Mike.fotonmag  

        Hele ono to vypadá, neívm jak to vyfotit… je to fakt krátkej eSkovej rám(na tom zas tak nesejde-mění se výrazně jen délka sedlový trubky), ale je to rám, kterej má fakt nízkou vodorovnou rámovou trubku, o 10cm níž než moje GT Senzor 29er či SCOTT SPARK 29, takže nohama na zem dosáhne.

        Jako vyloženě dámský fully jsou ještě kratší, ale ne o moc. Když na ten FOCUS sednu já tak to je takový minikolečko :D

        0 0
        • bruco  

          Ako si vysoky ty?

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            181cm a mám M GT SENZOR 29er, GT dělá jaksi rámy malinko větší, M u GT se rovná L u SCOTT a to je rozdíl 2" u sedlové trubky…

            0 0
            • bruco  

              Takze je nizsia o 26 cm a ma je postacit o 10 cm nizsia ramova trubka? Asi ma poriadne dlhe nohy.

              0 0
              • Mike.fotonmag  

                A jako já nevím nenapadlo tě, že jám tam mám třeba 5–10cm? Není se lepší trochu zamyslet než něco napsat? Jí by to mělo být akorát.

                0 0
                • bruco  

                  Tak potom mas na fotke, kde su oba bajky vedla seba, tvoje sedlo nastavene nizko.

                  0 0
                  • Mike.fotonmag  

                    Na fotce je možná o 5cm níže, když jedu terén, dávám ho klidně ještě níž..

                    0 0
    • Dejv94  

      Kolo vcelku dobrý, ale to sedlo vozí takto nízko? Řekl bych že jí to bude krapet velký. Jinak na kola a pláště bych trošku přihodil a dal jí tam něco mnohem lehčího, pak ten pocit z jízdy bude jiná liga (Remerx Master, 2mm dráty, mosaz niple a Rapid Roby jsou dost těžítka). Vidlice pod ní asi taky nebude moc dobře fungovat.

      Celkově si myslím že to kolo bude na ní dost těžké.

      0 0
      • scret  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Mike.fotonmag  

        Ona to kolo ještě nemá :D ale o moc víš ho mít asi nebude. Nový pláště se koupí nějaký třeba ještě lehčí R.Roby mají 720g, všechny komponenty mám zvlášť zvážené, ale nemám teď u sebe.

        Vidlice je ta nejhorší s dvěmi pružinami=tvrdá, jednu pružinu jsem vyhodil =>krásně měkká, co jsem zkoušel žehlý i malý nerovnosti, ale samozřejmě je to první věc, která se vyhodí. O váze odpověd níže.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Jetson  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Rubi  

      a co jako ted cekas, ze te poplacame po zadech a budem te uctivat ze si slozil kolo? :D prozradim ti jedno tajemstvi, nejsi prvni, kdo tady slozil kolo za malo penez :)

      jinak kolo hezke, jen by me zajimala vaha tak jak je na fotce…

      0 0
      • Mike.fotonmag  

        Stručně, váha je 15,2kg komplet se všímm=košík šlapky atd.. je 15,2kg, což na full je normální stadndard, i klasický pevný rámy mají 14,8kg či 14kg(a to možná bez šlapek…), až nad 15–17k jsou lehčí. Co se týče lehčích fullů, tak to se musí dost přitlačit na peněženku.

        A vem v úvahu, že tam je ta těžká vidle, má 2,6kg bez jedný pružiny a uřízlá, takže s novou vidlí bude –800g, pak další –500g na lepších pláštích a až se bude měnit kazeta/kliky, tak dalších několik set gram dolů…

        =>tento full bude mít 13,5kg a to je surp váha za tu cenu ;)

        0 0
        • scret  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Lister  

          Přiznej barvu, jak je to s tím tlumičem. Píšeš super full 150mm, ale mám podezření, že v tvém nastavení nemá ani 120mm a že to už v klidovém stavu sedí tak 3cm ve zdvihu.

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            Jj, už jsem psal níže, dal jsme 200mm místo 216mm, sedí asi o 3cm, je tam kolem 120mm, ale jinak by nedosáhla na zem. ;)

            A jiný rámy s nižší vodorovnou trubkou moc nejsou anebo drahý a o dámských nemluvě…

            0 0
            • Dejv94  

              Takže vlastně zabiješ vlastnosti zadního odpružení kvuli zprasení kinematiky špatným tlumičem.

              0 0
              • Mike.fotonmag  

                Ale prosímtě zase přeháníme? Copak tu někdo chce jezdit závodně?

                Pokud se ti to nelíbí, pošli mi 50 – 80 000Kč a já koupím kolo jo? To njde fakt jednoduše ;)

                0 0
                • scret  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • Dejv94  

                  Asi nemáš tušení jak zadní odpružení funguje… Díky kratšímu tlumiči (a s jiným zdvihem) jsi příšel o cca 3cm které jsou pro „žehlení“ malých nerovností, další zdvih je pro tlumení větších nárazů kdy už není takový důraz na citlivost. Navíc jsi posunul i druhý „doraz“ čím může dojít ke kontaktu pláště a sedlové trubky, v lepším případě dojde jen odření sedlové trubky.

                  0 0
                  • Mike.fotonmag  

                    Jojo, kdyby jsi četl tak ke kontaktu nedojde asni s 190mm tlumičem, ovšem nečtete, je obdivuhodné, že víte to co víte, když neumíte číst.

                    Nedí se nic dělat prostě některé příspěvky zablokuji, jste prostě spameři a nepochopíte, že i 15 000kč je moc a že kolo nekoupí.. Vy radši budete sedět asi před TV…

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Mlok ti to napsal dobře, originál tlumič je 216/63. Pokud použiješ délku 200, pak by měl mít zdvih 47 aby se zachoval doraz na stejném místě, pokud bude zdvih větší, doraz bude „dál“ a zadní kolo půjde víc do zdvihu > možný kontakt zadního kola se sedlovkou nebo dokonce rámu/tlumiče.

                      0 0
                      • Mike.fotonmag  

                        Že tam má být 216mm v asi každý kdo umí googlit!!

                        Psal jsem, že někdo dává i 200mm nromálně. NIKDE SE NIC NEDOTÝKÁ!!! A TO ANI S 27,5" KOLY. Copak neumíte číst? nebo tu jsou mezi Vámi takový idioti, co to nezkusí???? Vážně?!

                        0 0
                        • nitraq  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                    • nitraq  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
        • Dejv94  

          Ta váha je masakr… Co tam dáš za vidlicu která bude mít 1600g? –500g na pláštích bude taky asi utopie (pokud je to jak píšeš, tak plášť pod 500g bych chtěl vidět). Na komponentech to dá pár gramů (bys musel vyměnit všecko). By mě zajímalo kde chceš ušetřit skoro 2kg s tímto přístupem „vypadá to draze ale je to levný“.

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            jo vidle mají 1650g najdi si to REBA atd..a plášt si najdi tady http://www.bikeart.cz/…5-x-2.1-EVO 450g v 27,5" je víc jak 500gram na obouch! A to mužu vyhodit pak i duše –300g! A toto je nejdůležitější na celým kole.

            Takže nechytrači, nedělej závěry a radši googli.. ty drahej…meleš blbosti, chco ušetřit 1,5kg! a to dcl v klidu,viz co jsem psal…

            0 0
            • Rubi  

              jenze zrovna za tuhle rebu a plastich vysolis 11000czk! duse ti temer vyvazi mliko…

              0 0
              • Mike.fotonmag  

                No Rubi, taky se chytíš 1600gram co? Akorát Dejv94 to blbě spočetl 2600–800g je 1800 a tím pádem 1800g má RST FIRST!!! za 4000Kč ;) takže to co jsem měl spočítaný na 13,5Kg sedí a nemusím mít ani REBU!

                0 0
            • scret  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Dejv94  

              1000kč/1ks plášť, duše možná –300g obě ale přičti si mlíko. Pokud chceš bezduše, budeš muset použít jiné ráfky > další investice. Ušetřit váhu můžeš, ale už to nebude kolo za 17 ale za víc jak 25. Vím kolik važí vidlice, ale s Rebou budeš + další cca 4–5 tisíc (když vezmeš bazar).

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Mike.fotonmag  

            A vubec umíš počítat??? Já psal že mám vidli 2600g a –800g ⇒ 1800gram!!! A nechám se zout tvými 1600g a pak si naběhnu s Rebou. Tvl „Dejv94“ nemá smysl diskuze, viz o hodně níže..

            0 0
        • Rubi  

          pockej pockej pockej, my dva si asi nerozumime :)

          „=>tento full bude mít 13,5kg a to je surp váha za tu cenu ;)“

          nova vidle co ma v 27,5 1600g → 5000czk?

          nove 500g plaste v 27,5 → 1400czk? za oba

          jsem na –1300g

          15,2 – 1,3 = 13,9kg coz se nerovna 13,5…

          a cena zatim visi na ± autobus 23400czk a pokud budes menit i kliky a kazetu a nevim co jeste dostanes se nekam na 13kg s cenou 26000czk

          proste levne a lehke kolo za malo penez nepostavis

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            No mužu koupit i http://www.roadbikeshop.cz/…r-Black-2015 s 1800g, a sehnat pod 4000Kč ;)

            A přečti si příspěvek víše o váze, na 13,5kg celkem v klidu, kazeta a kliky se vymění až se tyhle nějak opotřebují. jo a cena 25 000 s váhou 13,5kg± je naprosto super!! podívej se do eshopů co si za to koupíš! tak za 40 000Kč a nějaký co se nebude líbit, výběr dásmkých kol není chápeš?

            0 0
            • nitraq  

              Ano, ale tohle je 26".

              0 0
              • MlokCZ  

                To nevadí, aspoň to bude napínavější jestli se to vleze (jak rovnou jen osadit, tak na dorazu), stejně jako u zadní stavby s kratším tlumičem :-)

                0 0
                • nitraq  

                  Pod můstek se to nejspíš vejde, ta rst ho má fest vysoký. Doraz už bude napínavější, ale věřím, že Mike to nějak vychytá!

                  0 0
                  • Mike.fotonmag  

                    :D tvl :D víte že existuje i verze 27,5" :D http://www.roadbikeshop.cz/…5-Black-2015 Si děláte srandu ne že tu zbytečně rozepisujete nic???

                    0 0
                    • scret  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • Rubi  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • MlokCZ  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • nitraq  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
        • Mysee  

          K čemu zakládáš vlákno, když pak půlku mažeš? To postrádá smysl diskuze ne?

          Jinak si myslím, že by byla spokojenější se svou výškou na 26 HT, která by měla kolem 12 kg v pohodě za 17.

          Ale uvidíš, až co ti řekne ona po první jízdě.

          Jinak bych byl zvědavej na funkci zadního odpružení s tlumičem s jiným rozměrem a ješte low.

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            Kola za 15 000 běžně váží 14kg, tadty jsou pěkně hmotnosti http://www.mojekolo.cz/…ka-kola-27.5 Ukaž mi nový kolo 12kg za 17 000, hovadina.

            A já vím co chce ;)

            0 0
            • nitraq  

              A co 11,5 kg za 20 tisíc, tomu věříš?

              0 0
            • nitraq  

              Koukám, že ty mažeš už i neurážlivý příspěvky, na který nemáš argument. Slušný!

              0 0
              • Mike.fotonmag  

                Už mě to fakt nebaví, nechal jsem toho tady dost, nevím co jsem kde smazal, nechal jsem tu i kritiku, něco tu bylo 3× tak jsme to smazal, takže klídek. Nejradši bych to smazal všechno…, nechápu jak si mužete dovolit srovnávat bike za 17k s bikem za 30k či 50k… Evidentně pro členy zde není nic dost dobrý…

                0 0
                • alinceb  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • nitraq  

                  Jsem se ptal, jestli věříš kolu za 20 tisíc, co váží 11,5 kila bez pedálů, když 12 za 17t je podle tebe hovadina.

                  0 0
            • Mysee  

              Na BF si toho už naspamoval dost, tak bys mohl vědět i něco o stavitelích kol – scalar, majkee atd.

              Jinak jsem nemluvil o novým, tys taky nepostavil nic novýho. Ale i to nové se u stavitelů za 17 dá.

              Já si skládal nové z MOC za 19 a mělo 12 kg.

              0 0
              • Mike.fotonmag  

                Postav mi neodpružený kolo za 17 000kč a váhou 12kg a hned ho beru, myslím to vážně! Kámoš teď bude kolo kupovat a nemusí mít full.., tak se ukaž

                Ale chci aby mělo i pláště, přehazku atd jo. Tak šup těším se na odpověď :D :D A nemotej do toho nějaký no name crossový s 80mm zdvihem uzonkým pláštěm jo o tom tu řeč není? :D

                0 0
                • alinceb  

                  Už je to asi 3 roky, ale kamarádka si nechala postavit za 17k tohle.

                  0 0
                  • Mike.fotonmag  

                    Tak tam přidělej špapky, košík a hod to na váhu a at to je vidět, a hod rozpis součástek jinak příspěvek nemá význam.

                    PS: Já bych ale třeba chtěl rám, něco jako GT, SCOTT, FOCUS, PELLS, LAPPIERE, ne nějaký no name… to jako jdcl rozdíl, to si mužu koupit zrovna z Decatlonu ty taky nejsou šptaný…

                    0 0
                    • Dejv94  

                      MRX je noname? Tak se podívej cos mohl mít v Decathlonu za těch tvých 17 tisíc.

                      Třeba toto (http://www.decathlon.cz/…8293151.html)

                      V této cenovce je uplně jedno, jakej máš rám protože je to všecko vpodstatě stejný, jen s jiným lakem.

                      0 0
                      • Mike.fotonmag  

                        Decatlon moc dobře znám, nevím proč mi jako dáváš odkaz, když jsem ti to psal já :D 18k a možná 13kg… Jo a 26" uričtě ne :D, ty jdou teď s cenou dolů a i nikomu bych je nedoporučil…

                        Jak rám je jedno, taky si koupíš RENOLT, PEUGET, KIA či HUNDAI???

                        Jako mě se dycky líbili GT a proto mám GT a o tom to je, to si mužeš koupit zrovna čísnký rám, vaří se to ve stejný dílně :D Prostě někdo chce SCOTT má prostě SCOTT, nekoupí si nic jinýho…

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Ano, v této cenové relaci jsou rámy jedno, záleži na geometrii.

                          A ano, i karoserie auta (rám) je uplně jedno (jen se liší design), protože všechny splňují minimální požadavky na bezpečnost, to co v nich je (elektronika, motor, podvozek, zpracování interieru) už je zas jiná kategorie.

                          V tomto přirovnání jsi vzal karoserii z offroadu, dal jsi na to podvozek z osobáku (aby jsi to snížil), osadil jsi to komponentama jako Fabii Junior a posadíš na to motor ze Smarta.

                          0 0
                          • Mike.fotonmag  

                            Já nevím co jsi nepochopil na tom, že lidi chtějí prostě značku… Jiný tipický příklad je Iphone, telefon za x tisíc s průměrným hardware, o kameře nemluvě…

                            Já bych třeba prostě kolo z Decatlonu asi nechtěl, i když vím, že rámy jsou dobrý a osazení perfektní za ty ceny…

                            0 0
                            • scret  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                              0 0
                            • DiXX  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                              0 0
                        • nitraq  

                          Co myslíš, že je pohodlnější a příjemnější pro jezdce? Nefunkční vidlice a 650b nebo funkční vidlice a 26?

                          0 0
                          • Mike.fotonmag  

                            Jak nefunkční vidlice? Myslíš, že je lepší pevná, jako sorry, já s tou podle Vás vidlicí do šrotu ** jsem sjel schody a dcl mě překvapilo, tak to pobrala!** Myslel jsem, že tu jsou nějací hávodníci co to řeší hodně, ale ukazuje se, že spíše mají s prominutím jen plnou hubu keců… A ani někteří evidentně neviděli kopec.

                            A jako o co ti jde? Nepochopíš, že je možný vidlici koupit po roce novou? Funkčí 26" je stejně drahá jako 27,5". A co je prosímtě nepohodlnýho podle Vás v normální cestě na té vidlici? Obdobnou vidlici ale mnohem tvrdší=naprd má 50% cyklistů, páč víc jak 50% má kola do 15–20 000. DENNĚ kolem baráku jezdí desítky cyklistů a i na mnohem horších kolech…

                            0 0
                  • alinceb  

                    Rozpis dílů už nemám. Je tam Epicon, pohon Deore 9s, brzdy Elixir 3, kola na nábojích Formula a ráfcích RMX DiscPro – principiálně podobná sestava, jako má nitraqova přítelkyně.

                    Váženo to bylo samozřejmě jako komplet i s pedály – pod 12kg.

                    Prostě se neumíš podívat pravdě do očí, že stavět kola neumíš. Ale já to chápu. U své první stavby (bílý bike v profilu) jsem byl taky takovej – kolo bylo dokonalý a všichni kritici idioti, kteří tomu nerozumějí. Až delší doba tady na fóru mi ukázala, že jsem tenkrát postavil sračku a měl to za super výkon. Taky ostatní moje stavby (všechna kola v profilu a mnoho dalších) byly už o něčem jiném…

                    0 0
                    • Mike.fotonmag  

                      Tak teda dobře, buď chlap a dej sem seznam nových komponent pěknýho full za 17 000 Kč pokud ne jsi posera a neumíš to ty.

                      Nic neokecávej, nespamuj a jednej šup. Nový věci ⇒ Je to nemožné, viď? A necpěte sem furt nějaké HT.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Stavět fulla z nových dílů za 17k je nesmysl, proto to ani nebudu zkoušet. Není to o tom, jestli jsem nebo nejsem chlap, ale o tom, jestli mám nebo nemám rozum. Za 25k už by se dalo, ale bylo by to o kompromisech a hledání dobrých cen.

                        Tady se ti každý snaží vysvětlit, že než abys vyhodil 17k za těžkého fulla s domrveným pružením a nahovno osazením, mohl jsi přítelkyni nechat postavit slušné a lehké HT, na kterém by se jí s bikem začínalo mnohem lépe.

                        Btw. slušného fulla (z poloviny z nových dílů) za tuhle cenu jsem sem dal, ale radši jsi mě vyblokoval, než abys musel čelit realitě a hledat argumenty.

                        0 0
                        • nitraq  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • Mike.fotonmag  

                          Zase meleš kraviny?

                          OSAZENI:

                          XT přesmyk, SLX přehaz =>na hovno? :D

                          VIDLICE:

                          Dejme tomu, že tam je RST FIRST za 4200Kč

                          TLUMIČ

                          Neber prosím v potaz, klidně sem mohl koupit 216mm, ale prostě jsem nemohl!!!

                          ⇒ Kolo vyjde na 20500Kč tak a co tam mám ještě na hovno prosím??? Ted se ukaž realito? Takže podle tebe jsou všechny kola nad 14kg šrot? Všechny co se prodávanjí za 40000kč v krámě tedy?

                          0 0
                          • alinceb  

                            Jo, takže dobrej bike dělá SLX šaltr a XT smyk…:D

                            Kliky – sračka a odhaduju, že taky dlouhý

                            Kokpit a sedlovka – lowcost Force – sračka

                            Kazeta a řazení – radši napíšeš, co to je zač – asi taky sračka

                            Ráfky – lowend neTLR

                            Gumy – těžký dráťáky na hovno

                            Tlumič – lowcost – základní řada od RS

                            A ta RST vidle, která tam ani není, ta už to nevytrhne…

                            0 0
                            • Mike.fotonmag  

                              No tak super a ted mi dej variantu za stejný peníze! Ale šup hrdino tedy.

                              **Nebo si mám místo klik dát větev, místo řidítek klacek a pláště ani nedávat? :D Jsi evidentně borec.

                              Nemáš AUDI, BAZEN, RESTAURACI? Jsi sračka…, to jsou fakt názory… O co ti jde? Mě připadáš mimo, ale pokud jsi takový frajer, že mi prodáš supr komponenty za lowend ceny! Wooow! :D Prostě meleš blbosti, s cenami jsi jinde, tohle je na facana, sorry. Co to srovnáváš? ŠKODU s 3× dražší AUDI – prostě blbosti tu píšeš. Napiš rozdíl cen, jinak ses zbytečně unavoval.

                              0 0
                              • Mysee  

                                Funkčního fulla za 17 ti tu už někdo postoval, co stavěl pro kamaráda, že sis příspěvek zablokoval je tvůj problém.

                                0 0
                              • Jary24  

                                Ale jediný kdo tu vydává kolo Dacia za Mercedes jsi ty. Vyzdvihujes par komponent co jsou dobrý a když někdo poukáže na zbytek lowcost šlupek tak ho urážíš. Kdybys to radši komplet cely i s klikama udělal na Deore tak uděláš lip. Ale to by ses nemoh vytahovat s presmykem XT a mlčet o špatných klikama, kokpitu atd.

                                0 0
              • Mike.fotonmag  

                ČEKÁM !!!

                U mého je jen tlumič z druhé ruky!!! Jinak vše nové! Tak moc nemel.

                0 0
    • Lister  

      A není tam náhodou mnohem kratší tlumič než by tam měl být?

      Jinak nerozumím, když už tak to pro ni bude hraničně velký, proč tam ještě cpát větší kola.

      0 0
      • Mike.fotonmag  

        Srávně ;) Apoň se najde člověk, kterej se fakt vyzná ;) ne jen ostatní co mají připomínky mimo.

        Tlumič je 200mm. Ideálně by měl bý 216mm, ale co jsem četl není problém s 200–216–220–222mm, já kratší zvolil, kvůli výšce rámu,aby dosáhla na zem, a 150mm zdvihu by stejně nevyužila :D Šel by dát i 190mm, nikde by nic nevadilo, ani na max dozaru. No geometriee… u ní nebudu zase tolik řešit.

        No 27,5" a to jsem vzal schválne ještě 2,25", ona by totiž chtěla 29" ! Což je na její postavu nesmysl, ale když já je furt tak chválím, tak prostě kola chce velký, tohle bude na ní dobré, i když se kolo zvedlo o 17mm :)

        0 0
        • scret  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Lister  

          Takže teď už ta 27,5 chápu.

          Kvůli tomu, že to už teď sedí dost ve zdvihu, byla potřeba větší kola abych chudák holka furt nedrhla pedálem a následně i pusou v hlíně. Navíc díky již primárnímu „zasednutí“ nebude mít zadní kolo dobrou kinematiku při nárazu na překážku – místo aby šlo kolo nejdřív lehce dozadu a nahoru, tak půjde jen nahoru nebo nedejbože už i dopředu. Takže to pravděpodobně bude tupější a blbě bude zpracovávat nárazy.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            Hledám teď trochu údajů k tomu rámu a zatím to vypadá ještě horší než jsi to popsal.

            Originálně tam patří 216/63mm tlumič. Kdyš dal 200mm tlumič, tak to je o 16mm kratší. Ovšem o 16mm nebude kratší zdvih toho tlumiče.

            200mm tlumič bude mít 51mm nebo 57mm.

            Budu předpokládat, že tam dal aspoň 51mm (to je ta lepší varianta). Takže při dorazu to půjde na 149mm délky. V originále to ale bylo 216–63=153mm.

            Takže na dorazu je to také posunuté. Snad tam aspoň nedojde k nějakému kontaktu, který by to rovnou mohl zničit.

            S 57mm by to bylo úplně mimo.

            Oproti originálu to je už téměř celé 4cm ve zdvihu.

            Vidlice je sice ± nižší k tomu co se snížil zdvih vzadu. To ovšem znamená zachování hlavového úhlu, který byl vhodný pro ten vyšší zdvih a který bude nevhodný pro zdvih nižší.

            I tak mi to přijde vysoké a slečna bude mít problém s místem nad horní rámovkou.

            0 0
            • scret  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Lister  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Mike.fotonmag  

              Je tam 51mm a konečně se tu někdo dopočítal, že to je v pohodě. Vy asi myslíte, že jsem neřešil doraz tlumiče?

              Znovu pro všechny opakuji, že se nikde nic nedotkne…

              NECHTĚL JSEM ROZEBÍRAT CELKOVÝ TLUMENÍ! KOLO SI PROSTĚ CELÉ SEDLO JAK VZADU TAK V PŘEDU! NENÍ TO NIC STRAŠNÉHO.

              Ale s vámi diskutovat…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • scret  

      „Myslím, že tohle tu kluci ještě neviděli, tak jsem zvědav, co si vymyslí-jako jeslti tohle je taky nahovno. A jesli AV a Skřet budou mít debilní narážky(i když by mě zajímalo zajímalo tedy jaký), tak ať ani nepíšou, smažu to. Předpokládám totiž, že oni by si radši koupili za 50k…“

      Neco mi rika, ze ty me nemas vylozene rad…:D

      V tom pripade se te zeptam, co myslis, ze je na fullu to nejdulezitejsi???

      1. hezkej vzhled
      2. kvalita odpruzeni a system ramu
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Rubi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • nitraq  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lister  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • alinceb  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Auditor  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lukas_Lukas1  

      já bych si kolo postavit nedokázal a právě proto si ho radši koupím a vím, že za mě někdo vymyslel, jak to postavit, aby geometrie byla OK a nebyl jsem nasranej při každý cestě. Holt, dal jsem radši 55 tis. za kolo, který mi sedí, než abych jezdil a trápil se. Zkus pak založit nový vlákno, jak je nakonec přítelkyně spokojená

      0 0
      • Mike.fotonmag  

        Jak špatná geometrie? Tlumič jsem musel dát kratší kvůli výšce rámový trubky, jinak by přítelkyně nedosáhla na zem, to samý by platilo i u kola za 50 000… A vidlice? Ta se koupí třeba za rok nějaká 120mm, ta tam sedět bude.

        Objasni teda co se ti nezdá? A ty žvásty kolegů na BF trochu ignoruj. Dokonce sám MlokCZ napsal, že když si kolo sedlo vpředu na vidli a vzadu tlumičem, tak to je celkem OK. A zase se o 17mm zvýšilo 27,5" koly. Celkově se totiž úhly nějak extra nezměnili a pro rekreačního jezdce a na občasný zablbnutí to je ideál.

        0 0
        • nitraq  

          Proč máš pořád potřebu zmiňovat těch padesát tisíc?

          0 0
        • bruco  

          Uz na tom priatelka sedela alebo nie? Ako vies ze by nedociahla na zem?

          0 0
          • Mike.fotonmag  

            No když jednou jela na mém, musel jsem dát deslo co nejníže co to jde, tím pádem vím, jak vysoko musí mít sedlo od šlapek a tak nějak i tu rámovou trubku, co jí ještě dá.

            0 0
    • racek_chechtavy  

      nádherný bajk, za ty prachy paráda!!!

      0 0
      • alinceb  

        Že tys něco hulil?

        0 0
        • bruco  

          Ale tak musis uznat, ze esteticky to az take zle nie je. Po technickej stranke je to uz horsie.

          0 0
          • nitraq  

            Přesně tak, vizuálně to nevypadá vůbec špatně.

            0 0
    • Auditor  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • scret  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Erknold  

      Nedokážu to přečíst celé, ale snažil ses z té vidlice udělat něco zázračného, nebo si nakonec uznal, že stála 850 korun a nemá cenu jí tunit (krom odebrání jedné pružiny) a čas raději věnovat něčemu jinému?

      Třeba to shánění komponent mělo cenu, ale ladění vidlice by nemělo.

      0 0
      • Esi  

        no hlavně bych řekl že odebrání té jedné pružiny tu vidli pošle do pekel během chvíle i při těch 55kg. Přece jen ty kluzáky tohle nemají šanci zvládnout déle než pár desítek km potom se to rozpadne bude se to pekelně křížit a při brždění to bude vůbec mazec

        0 0
        • Erknold  

          což bude pto kolo jen to nejlepší a bude ten důvod tam dát nějakou bazarovku ;)

          0 0
        • scret  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Singlespeed  

          Ve většině vidlic je pružina jen v jedné noze, ať vinutá nebo vzduchová. V druhé noze bývá tlumení nebo taky vůbec nic, takže by to mělo být v pohodě.

          0 0
          • Erknold  

            …a pár lidí tu o tom už psalo, tak jsem to bral, že to funguje. Ale naštěstí toto znát nepotřebuji, jak ladit vidlici a ve fullech se také nevyznám :) Takže jsem pořádně vlákno ani nepročetl.

            0 0
          • Esi  

            no to jo, ale ta vidle je taky stavěná na to že tam bude jen jedna pružina, u téhle byla v každé noze jedna tak že bych čekal že když jednu vyndáš tak se ta vidle bude hrozně křížit, ale třeba ne nikdy jsem to nezkoušel a ani nikdy nebudu :-)))

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Jary24  

      kolo vypadá pěkně. Ale proč to sem dávaš a čekáš co ti tu lidi řeknou když jakoukoliv kritiku buď smažeš nebo argumentuješ tak že pravdu mas ty protoze jsi postavil nejlepsi kolo.

      Teď je kolo za 17000kč a váha přes 15kg. Po tvých upgradech se dostaneš na tady zmiňovaných cca25k. pro představu – my teď přítelkyni koupili necelý dva roky jetyho Gianta Trance X 2 W za 30k ve stavu novyho kola na vzduchovym Foxu, Sram X7 komponentech a Avid Code brzdach. Vaha kola rovných 13kg. A hlavně plně funkčních 120mm zdvihu! otázka: vyplatí se těch ušetřených 5 tisíc za mezičlánky a obětování části funkčnosti kola??

      A nakonec. První srovnání s kolama za 40 tisíc jsi napsal ty v úvodu tak se nezlob na když to tak porovnává i někdo jiný.

      0 0
    • Jetson  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Jirra  

      Tohle jsem nějak nepochopil…

      0 0
      • DiXX  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • rexa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Rubi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Džey Ár  

      Barvičkama je to hezké, slečnu jistě nadchne. Já jen nechápu jestli jsi to takhle narychlo poskládal a šel do kompromisů abys tady zamachroval, nebo jsi chtěl potěšit slečnu. Podle tvého vystupování to vypadá na tu první možnost. Jinak ta vidle a kliky na čtyřhran, to už je trochu moc mimo. Každopádně se mi líbí jak vidli hájíš, ale sundal jsi z ní nálepky a zdá se mi že jinak z ničeho jiného :-).

      0 0
      • antuch  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Lukas_Lukas1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Rubi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Danhill  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Jirra  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • bathed  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  

      Tak tohle jsem stavěl já…princip jako ty, něco nové, něco jeté, co dům dal a vzal, kolo z výprodeje…

      Je to Mko ve 26 pro ženu, co má 168 cm a váží 53kg…

      Nejdůležitější faktor byl nízká cena a nízká váha.

      Takže komplet za cca 17000 a váha 11kg tak jak je na fotce. Pokud bych přihodil epicona a lehčí pedály, tak jsem v klidu na 10,5 a cca na 21000…

      A stejně bych to řešil u člověka, co má 155cm. Samozřejmě každý staví, co chce…Ale u tebe mi to připomíná rodiče, co šestiletýmu klukovi koupí v supermarketu ocelový celopéru s 15kg, na který ten kluk ani nevyleze.

      15 kg je hodně…to bych se svý přítelkyni ani nemohl podívat do očí ( a že takový příšerný kolo měla, když jsme se poznali…a když ti i naprostý laik jako ona řekne, že to je obrovský rozdíl jet na tomhle a na kole, co mělo 15 kg, tak vím, že jsem svou práci odvedl dobře)

      No flame, no war

      0 0
      • Esi  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Lišák  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • bathed  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lišák  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Jirra  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • antuch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Mike.fotonmag  

      Ted nemám čas cokoli číst, sorry…

      Ještě Vás sem pustím vyblbnout… tak si ty č.ráky Antuchu strč víš kam!?

      0 0
    • Dejv94  

      Nechces tady napsat otviraci hodiny vlakna?

      0 0
      • Mike.fotonmag  

        Jo připravte se, za hodinu to asi na chvíli pustím ;) Musíte pochopit, že Vás je asi 5 hodně aktivních a já sám… :D

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce