test z RoadBike…
Ty testy jsou nějaké divné, už to psal někdo jiný v tom druhém tématu, srovnávají naprsto nesrovnatelná kola. Možná to může být přínosné, aby člověk tušil rozdíly mezi těmi ultralevnými a drahými koli, ale takhle většina lidí při koupi neuvažuje. Většinou víš, kolik chceš utratit a pak chceš v dané cenové relaci koupit co nejlépe.
Hezký test zapletených kol v ceně dostupné běžným smrtelníkům (10–15tis) byl v historicky prvním čísle 53×11. Dobře dopadly Campa Zonda (myslím že vítěz v testu), Fulcrum 3(srovnatelný výkon s Kampou) a taky Mavic Ksirium (nevím přesně který model, výkonově jen o málo horší než dou Kampa-Fulcrum, ale podle všeho pohodlnější, o něco těžší a méně tuhé). Pak tam bylo asi jěště více kol, ale tahle trojice mě zajímala nejvíce.
Kampa/Fulcrum – moji favoriti na další cyklistický nákup, zatím jsem nenašel nic lepšího za ty peníze a obecně v poměru cena/výkon. Cokoliv dražšího je pro běžného amatéra asi už zbytečný luxus.
Rekl bych, ze naopak je rozumne srovnat to nejlevnejsi a nejdrazsi co na trhu je. Vychazeni casto dost rozporuplne vysledky – viz. treba aerodynamika u Ksyrium SL atd. Takove srovnani se dela celkem bezne, jen v ceskych luzich na to holt nejsou penize.
Neblbni – prece si nekdo nekoupi WH-10, kdyz ma na DuraAce.
Nerikam, ze koupi, ale treba si koupi „jen“ Ultegry, protoze jsou temer stejny. Tohle je ale blbej priklad. Proste treba shanis nejak kola na trenink a okolo je nizina, chces Mavic a kouknes na bazar, ze tam jsou za petkou SLka. No a pohledem na aerodynamiku a rozdil ceny je temer jasny, ze je lepsi vzit Aksia…
Tak neříkám že se to vůbec nehodí. Minimálně je to fajn, že si člověk udělá představu o tom, co která kategorie asi nabízí a zda má cenu ještě připlácet nebo mi stačí to nebo tamto. Ale přesto mi více vyhovují testy porovnávající podobné modely, protože zatím mě bohužel nelimitují moje požadavky, ale finance. Až se dostanu do fáze, že budu přemýšlet zda mi SLR stačí nebo chci něco víc, tak to už se pak asi porovnání bude hodit :-)
myslím, že tenhle test ukazuje taky něco trochu jiného – jaký je rozdíl mezi levnějším – a dražším produktem stejného výrobce. Např. mezi Zondou a Neutronem se zdají rozdíly „pouze“ v konstrukci – výsledek je identický. Váha, stabilita… Informativní mi připadá například taky kolonka Serienstreung: Ukazuje výkyvy v naměřených hodnotách kol stejného typu (proměřili vždy nejméně 10 kusů). U Campagnola je vidět, že si dají stejnou práci jak s levnějším, tak dražším typem, u Mavicu naopak na to zjevně kašlou v celé šíři. (Kola za 1.200,– € mají diference až 34%!) U Shimana je loterie kvality pouze ve spodním cenovém segmentu…
Tohle vypadá zajímavě – trochu nový vítr…
Ani se nechce věřit, že stačí změnit jeden parametr s takovými výsledky. Zní to skvěle a navíc ta váha! Cena při kurzu dolaru naprosto OK.
Jsou to jedny z mych favoritu na nova kola – bud tyhle HEDy a nebo Dury s karbon/scandiovym rafkem. Vlastnostma jsou si tyhle kola dost podobna.
Ja myslel, ze chces vyssi rafky..Ale tyhle Hedy jsou teda moc zajimavy..
Netrvam na nich, co vyslovene nechci jsou hranaty rafky jako na Ksyriich. Vzhledem k tomu, co me na silnici pristi rok ceka, zacinam preferovat neco s nizsima rafkem kolem 40mm a min. Kazdopadne ale ve hre zustavaj i prepletene 420ky. Shimana maj velkou vyhodu v extra lehkem rafku + UST (i kdyz ne nativne rafkem).
Jinac ty HEDy Ardennes se delaji i v odolnejsi verzi, kdy je vpredu o dva draty navic. Vaha stale pod 1400g.
Hm, jsem docela zvedavy, jak ty UST budou…dost tomu verim, akorat jsem zatim slysel ohlasy, ze navzdory teorii pusobi tezkopadneji, ale kdovi..
Na 420 bys dal Sapimy a naby stejne nebo neco jineho?
P.S. Co nova Magnezia od AC? :)
UST beru spis jako moznost do budoucna, az se i na silnici vychytaj problemy a vaha. Na 420ky bych dal sapim cx ray, pak maj taky pod 1400g a budou vic aero. Novy magnezia jsou bilej hnus velebnosti. Navic realna vaha se blizi tem HEDum :-(
Mno takhle, rafek je hnus bilej, to mas pravdu…ale ty modry naby jsou moc krasny :)
Ale jo, 420ky na CX ray, to bude pekna raketa…mas predstavu, na kolik by Te vysel takovy upgrade?
Necely 3k. Lonsky 420ky se daji sehnat za 7, takze celkove se do desiti vejdes. Mam ale spis chut zkusit jina kola. Radsi bych poradnou brzdnou plochu. Pristi rok, bych totiz rad jel vic zavodu v Alpach a s 420kama to neni uplne ono, necitim se s nima ve sjezdu uplne jiste – dobrzdovani do vracecek je nejiste, coz ve spojeni s jankovitou Madonou neni uplne super. Kazdopadne je to ale i v riditkach – duralove WCS neoplyvaji tuhosti.
vypadaji zajimave…
dobry napad pouzit sirsi rafek, ale pri pouziti rezervy nebo prohazovani tehle a treninkovych kol bude problem se spalkama, viz jejich clanek… navic pro me dalsi minus je, ze tam uz nenarvu plastovky…
muj favorit jsou zatim zera, hlavne kvuli tuhosti a pak cene, za kterou je muzu mit, nebo me zaujal tvuj napad preplits ty am. classicy temi cx ray draty… krom aerodynamiky, zvedne se i tuhost??? predpokladam ze ano..
Prehazovani je na Shimanu snadne – kdyz tam mas HEDy – povolis si brzdy packou (coz uz spousta lidi dela i na normalnich kolech) a kdyz tam das nejakou nahradu, tak packu zatahnes.
Co se tyce prepletenych Americanu, tak zvedne se hodne aerodynamika, tuhost nejspis ne. Vaha sleze o 100g niz. Druha moznost je zaplist na AMC nabach a CX-Ray WCS rafky – maj lepsi brzdnou plochu.
tady je pár zkušeností s HEDama: