Jaký je rozdíl mezi kazetami deore a xt 9st. co se týka životnosti. Díky za názory.
Jaký je rozdíl mezi kazetami deore a xt 9st. co se týka životnosti. Díky za názory.
a ještě něco, dají se někde koupit vnitřní kolečka na SLX kazetu ??
vnitrni koecka, co to je? Plastove podlozky mezi pastorky vykucahs ze stare kazety, samostatne pastorky nekoupis…leda bys nekde sehnal vhodne ojetou kazetu (nejaky servis)…
ano myslím pastorky, jenže na ojetý kazetě bude ojetej právě ten střed, škoda, že to nejde sehnat, asi věděj proč
muze byt a nemusi…proste se zkus poptat v servise…kdyz o to tak stojis…
xt podle zkusenosti vydrzi dele…dost na to aby se vyplatila…navic xt je podstatne lehci nez deore kazeta…
jezdil jsem deore a asi 5 řetězů po cca 1100 km, potom jsem zkusil slx a dopadlo to stejně, je pravdou slx super šlape a nezanáší se – proto se ptám, jestli má vůbec cenu jít vejš ve výbavě, když to nakonec vydrží stejně, jo jedu 29.
To je právě to, že co se týká životnosti, nějaký rozdíl mezi kazetami Deore a SLX není, teda alespoň dřív nebýval :)
Stále by ale mělo platit, že kazeta XT je s řivotností jinde než Deore.
no vyzkouším to a uvidím
Je jinde, ale ne o tolik, aby se jen kvuli zivotnosti vyplatila. Je hlavne vyrazne lehci, pevnejsi a hezci.
Těžko říct, já mám Deore HG50 a mám na ní najeto, když to spočítám, tak 8 řetězů určitě :D neskutečné, ta svině pořád drží :D Až mi to je skoro blbé, dal bych něco lepšího místo ní, ale když je ok, tak ji přece nebudu měnit. Řetěz používám zásadně HG53, vydrží jak kdy… 600–800 km, většinou těch 700. Měřím měrkou a měním raději lehce dříve, mám z dávných dob zlé zkušenosti, jak jsem pak musel měnit řetěz i kazetu. Nevím no, jestli vezmu XT místo ní, protože se říkám…proč??? Když vidím rozdíl v ceně, vím, kolik jsem toho na HG50 najel. Jedině snad, že mám štěstí na kazetu no.
Když na ní střídáš furt nové řetězy, tak se nediv :)))) mě HG53 řetěz vydrží 1500km někdy i víc, ale zase je to o stylu jízdy a asi i hmotnosti.
Hmotnost 90–95 kg, jak kdy, jezdím silově. 1500 km ,to si děláš prdel? :D Dost dobrý… :D To nevydrží nikomu ze známých, o jezdí (ale shodou náhod jsou to taky většinou pěkní řízci). Jinak měním podle měrky těsně před tím, že řetěz odejde do důchodu. Schválně vozit vytahaný řetěz snad může jen tydýt, ne?
Nevím jak Shimano, ale na Sram 950 mám najeto asi 14kkm a právě vyhazuji 6-tý řetěz. Mám tedy něco pod 70kg. Ale jezdím i dost po silnici – tak možná i tím.
Nevím ale ten můj „vytahaný řetěz“ co na něm najedu 1500 tak už mám na kazetě asi šestý a furt drží, jinak kazeta taky deore.
Taky nemáš těch 90–95kg žejo :D
Taky sem psal, že záleží na hmotnosti, ale 700km mi přijde fakt hodně málo.
HG-53 mi vydržel 800 km a to vážím jen 83 kg a jezdím jak lemra.
Tak to jsem asi potom v něčem výjimečný :o))
Ono v tom je víc věcí kromě váhy… Styl šlapání, ježděný trasy, počasí, volba převodů atd… I když si myslím, že šlapat zvládám dobře, mám 70kg a jezdím co nejvíc na velkou placku, tak jak na MTB skoro nejezdím lehký trasy a měním spíš dřív, tak mám letos na řetěz cca 800km.
ať dělám co dělám víc jak 1100 na řetěz hg53 nedám a na kazetu deore 5 řetězů taky ne a en poslední řetěz, to je utrpení