• RUSH

    Plánuju přechod na 29 HT. Mám 193 cm a ve velikosti 21 (XL) je celkem dost výběr. První co mne napadá je STUMPJUMPER COMP 29 nebo event. STUMPJUMPER COMP CARBON 29. Tím je daný i cenový rámec.

    Co bych určitě chtěl, je jezdit na bezdušácích, takže to chce kola, která to umožňují. A preferuji spíše 2×10 než 3×10.

    Zajímal by mne váš názor na Canyon řada Grand Canyon 29 a Giant řada XtC Composite 29er, v porovnání s Spešlem.

    Jsou nějaké další značky a modely hodné doporučení? Hlavně s ohledem na dobrý rám. Díky všem.

    0 0
    • RUSH  

      Ještě bych dodal, že na STUMPJUMPERu COMP 29 jsem loni na podzim objel v rámci testování závod kpž v Chrudimi. Geometrie i převody mě vyhovovaly. Jde mi spíše o to, zda mám vzít Spešla a neřešit, nebo jsou zde značky, které by mne mohli také oslovit – viz. CANYON a GIANT.

      0 0
    • JakeF  

      Ke Spešlu jsem rovnou dostal i bezdušový ventilky a jezdím originální pláště jako NoTubes, zatím bez problémů a bez defektů. S bajkem jsem celkově velmi spokojenej, výborně točivá geometrie a až mě překvapil, jak jede. U Compu ale ještě není vidle s Brainem, což zase na turistický ježdění může být spíš přínos.

      Co se týče dalších adeptů, tak Giant jsem zkoušel, ten rám se nebude líbit každýmu a ani geometrie mě tak nebrala, i když jsem si jistej, že bych si na ní v pohodě zvyknul. Na druhou stranu cenově vychází celkem zajímavě.

      Canyon jsem bohužel neměl šanci vyzkoušet, ale podle všeho vychází velmi dobře jak vlastnostma, tak geometrií. Na druhou stranu tam jsou nevýhody přímýho prodeje a větší komplikovanosti řešení problémů. Nižší model má ale Crossridy a ty snad stále nejsou TLR.

      Osobně bych rozhodoval Canyon vs. Spešl a pak už podle peněz a sympatií a určitě v první řadě jít po karbonovým rámu, pak až řešit zbytek.

      0 0
      • Milvus888  

        Jsou kola u Stumpjumpera comp (carbon) TLR ?

        0 0
        • JakeF  

          Tak to nevím… Ono napsaný to není v popisu ani u mejch.

          0 0
          • Milvus888  

            no a jak poznám že jsou bezdušový ?

            0 0
            • JakeF  

              Nejlíp se asi zeptat někoho, kdo to ví, ideálně to kolo sám má a zkoušel to… Mě nikdo takovej nenapadá…

              0 0
              • Milvus888  

                já mám epika ale tak tam jsou kola stejný jako na stumpovi. Uvnitř ráfku je taková červená páska která kryje celou plochu.

                PS v tomhle se fakt nevyznám :D

                0 0
                • JakeF  

                  Ta je tam klasicky u všech kol, co nejsou UST, podle toho nejde soudit.

                  0 0
                  • Milvus888  

                    Včera jsem to měl sundaný a vypadá to presně takhle akorát je ta páska červená

                    0 0
                    • JakeF  

                      A je nalepená nebo vložená? Jestli je nalepená, tak je možný, že fakt stačí akorát dát ventilky a tmel.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      tahle modrá je na TRL řešení

                      měl jsem s ní vylepený jedny ZTRka z peksportu

                      0 0
            • RUSH  

              Dobrá otázka. Ve specifikaci se uvádí 2Bliss Ready, ale jen u pláště. Já měl za to, že se to týká i ráfků.

              Ani vlastně nemám od nikud potvrzeno, že 2Bliss Ready lze použít s TLR. To bych si taky potřeboval ujasnit.

              0 0
              • JakeF  

                2Bliss Ready je TLR, ono se to v angličtině i stejně čte, jen chtěli bejt u Spešlu originální.

                0 0
                • Milvus888  

                  TLR je podle mě tubeless ready ne ? :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    No vždyť jo… A „2Bliss“ se čte stejně jako „Tubeless“, jen chtěli bejt u Spešlu zajímavý.

                    0 0
      • RUSH  

        Díky, to potvrzuje můj názor, také se více kloním ke Spešlu. Ale určitě si rád vyslechnu i jiné názory.

        Mimochodem, ten ráfek od Spešlu nepotřebuje ani pásku?

        0 0
        • JakeF  

          Myslím, že se tam dávala žlutá NoTubes. Já to ještě rozebraný neměl, jsem celkem spěchal a Hnoj mi vyměňoval brzdy za Hope, tak to rovnou přehodil i na NoTubes a já na to od tý doby nemusel šahat.

          0 0
          • RUSH  

            Je to nakonec detail, důležitý je, že to jde.

            0 0
            • Milvus888  

              Ale on má jiný model a jsou na něm jiné kole než na compu..

              0 0
              • JakeF  

                Na Compu by měly bejt stejný, jak ty tvoje, tak to koukej vyzkoušet :D.

                0 0
                • RUSH  

                  Mě říkal technik od Spešlu, přímo na té testovačce, že to u toho Compu jde. Pokud by to mohl někdo potvrdit, bylo by to fajn.

                  0 0
      • RUSH  

        Zeptal bych se na ten Giant XtC Composite 29: Porovnával jsem si geometrie s STJ a vychází mi z toho, že Giant je kratší o 0,5 cm na horní trubce, má o 9 cm nižší stand over (což je dost, ale pro mě spíš lepší, bo jsem zvyklý i na méně) a hlavně má skoro o 4 cm kratší rozvor. Což se mí zdá dost (ten rozvor), osobně mám radši delší, klidnější kola, než ty hravější a točivejší.

        Určitě bych ho chtěl vyzkoušet, ale přesto – jak se to kolo jeví v tomto pohledu? Co jsem četl testy, tak mi tak přišlo, že je takové mírně neklidnější, více akčnější než STJ. Je to tak?

        0 0
        • Ivan  

          Mně teda neklidnej nepřijde, ale bohužel nemůžu srovnávat s jinou devětadvácou. Každopádně ten rám je tuhej a kolo je hotová raketa. I bych ti ho pod dohledem možná půjčil na vyzkoušení, ale mám M, což je k ničemu. Zkus se zeptat Petra Kokeše v Lidický (Rideko), vypadá to, že by Composite 29 XTC 2 v XL mohl mít skladem. Je to hůř osazený, ale zase uvidíš jak ti sedne a pak se dá něco domluvit.

          0 0
          • JakeF  

            Jo, když už jsi narazil na to tuhej, tak to mi vadilo jak u XTC, tak u SJ HT, že ta zadní stavba by přecijen mohla pracovat trochu víc a nějaký ty nárazy taky pobrat :).

            0 0
        • JakeF  

          Já jich v ten den zkoušel víc, tak mi to trochu splývá. Vím, že mě ta geometrie moc nenadchnula. Má o něco delší zadní stavbu, což je spíš na škodu a ještě strmější úhel vidle, kterým se to snaží dohnat. Na tohle by asi bylo nejlepší se zeptat Mloka, ale někde tu psal, že úhel i u SJ HT mu přijde moc, u Giantu je ještě vyšší. Ale věřím, že se na to dá zvyknout.

          Jinak pokud chceš delší a klidnější, tak nemáš moc dobrej výběr :). Spešl dělá jednu z nejtočivějších geometrií vůbec, ale u 29ky je to potřeba si myslím, jak je z principu stabilnější, protože když vezmeš nějakou opravdu stabilnější geo, tak se možná taky pak zařadíš do skupiny, co tu hlásá, jak je 29er dobrej akorát na ježdění rovně a po cyklostezce :).

          0 0
          • MlokCZ  

            Hlavový úhel je u obou totožný – 71,5st.

            0 0
            • JakeF  

              Jj, už jsem si všimnul, špatně jsem kouknul do tabulky. Jsem si říkal, že to je šíleně moc.

              0 0
          • Tina  

            Aj Dema Ferrara 29er karbon patrí medzi najtočivejšie. Pokiaľ sa to dá hodnotiť podľa uhla hlavovej trubky. Vo veľkosti 18" 71,5°, 20" 72° a 22" 72°.

            0 0
            • JakeF  

              Mlok psal 2 hlavní věci, délka zadní stavby a hlavovej úhel… Geometrii nikde najít nemůžu…

              0 0
              • Tina  

                geometriu čoho hľadáš?

                0 0
                • JakeF  

                  Tý Demy 29, takhle podle oka mi přijde, že jak nemá prohlou sedlovou trubku tak asi zadní stavba nebude úplně krátká, ale z toho těžko nějak soudit a vypsanou geo jsem nikde nenašel…

                  0 0
                  • Milvus888  

                    Geometrie je tady

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nojo, oni jsou ze slovenska, to mě taky mohlo napadnout, když jsem hledal jejich stránky :D. Já našel tyhle český a tam je kulový…

                      Každopádně délku zadní stavby v tom napsanou nevidím…

                      0 0
                      • Tina  

                        Presnú dåžku môžem zistiť. Avšak keď sa pozrieš na detailné foto komplet bajku tak zadný plášť je dosť blízko pri sedlovej trubke a tak to nebude dlhá zadná stavba. Môžeš porovnať s foto iných bajkov kde sa uvádza aj dåžka zadnej stavby.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak z fotky milimetrový rozdíly moc nevyčteš… A hodně výrobců má tu trubku prohnutou, tak to pak klame.

                          Btw, k tomu úhlu hlavy, guru Mlok zdrbnul i můj rám, že ten úhel je moc a to mám 71,5… Ale tak ono stejně, když to člověk neřeší a jezdí, tak si na ty drobný rozdíly za chvilku zvykne.

                          0 0
                          • Tina  

                            osobne som taký strmý uhol ešte nejazdila a tak nemôžem porovnávať. iba som reagovala na téma o točivosti ;) osobne však tiež nemám rada veľmi strmé uhly. 70° mi príde akurát. Ale možno na 29er je to trochu inak a strmší uhol je tu potrebný. Chcela by som si vyskúšať nejakú súčasnú „modernú“ 29tku avšak neviem či sa mi podarí nájsť testovací model na moju výšku s dostatočne nízko položenými riaditkami.

                            0 0
                          • Tina  

                            dåžka zadnej stavby Dema Ferrara 29er je 445mm.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak ono každému sedí něco jiného. 72st. bych pro sebe s odpruženou vidlicí opravdu nechětl ani na 29".

                            K tomu ta zadní stavba dle foto není rozhodně nijak extra krátká. Můj tip dle foto je 445mm (fotka ale klame, netuším jak vysoký použitý plášť, takže to může být i znatelně jinak).

                            Bez předsazené sedlové trubky dopředu a současně bez direct mount přesmyku se na moc krátkou zadní stavbu dostat nejde (pokud nemá plášť brousit přesmykač).

                            A tohle také není zrovna příjemná kombinace. Točivost špatná nebude, se 72st. hlavového to bude klidně i dost nestabilní i když není super krátká zadní stavba.

                            Tahle kombinace má ale jiný nepříjemný efekt. Těžiště se posouvá hrozně dopředu. 72st. hlavový úhel posunuje hodně přední kolo k jezdci a ne extra krátká zadní stavba zase oddaluje zadní.

                            Aspoň, že v 18" velikosti, kde se to projeví nejvíce (jak má menší rozvor než větší velikosti) nechali 71,5st.

                            Edit: Teď koukám, že už to Tina uvedla. Přečetl jsem si to až po dopsání svého příspěvku.

                            0 0
                            • Milvus888  

                              takže orbea se sedmdesáti stupni je dobrá ?

                              0 0
                              • Milvus888  

                                teď se dívam že můj epic je skoro stejný, chainstay 448mm orbea 445mm, headtube 70,5° orbea 70° seattube 74° orbea 74° :)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Neplatí žádné obecně dobrá. Jednak je to o proporcích každého a o tom co každému sedí.

                                Navíc v odkazu je full (bůhví s jak dlouhou zadní stavbou), kde je to zase posunuté. Debata byla do teď o HTčku.

                                0 0
        • MlokCZ  

          O 4cm kratší rozvor? Co jsi konkrétně porovnával.

          Když vezmu největší velikost, tak:

          Stump. 29 – 1132mm rozvor

          XtC Composite 29 – 1117,6mm rozvor

          Tedy rozdíl 14,4mm. Stump. má ale zase o pár mm kratší zadní stavbu.

          Co se týká délky, tak rozdíl bude o dost větší než těch 0,5cm dle virtuální horní rámové trubky.

          A to proto, že se liší o dost sedlový úhel. XL XTC má jen 72st., Stump. má 73,5st.

          Ono se to dá dobře srovnat právě dle rozvoru. Hlavový úhel je stejný. Zadní stavby se liší o 4,6mm.

          Takže bude rozdíl délek těch rámů o 14,4mm + 4,6mm. Tedy o celé 2cm a to už není málo.

          Odpovídá to i dle virtuální horní rámovky. 1,5st. sedlového úhlu udělá cca 1,5cm rozdílu předozadního posunu sedla, takže 1,5 + 0,5 = také vyjdou ty 2cm.

          A při zachování totožného posedu, tedy když se dá na Stumpa o 2cm kratší představec než na XTC, tak tipuju, že Stump bude o trochu točivější a hravější. Kratší představec + mírně kratší zadní stavba udělá daleko více než o 14mm delší rozvor.

          0 0
          • RUSH  

            Díky za info, nejlepší bude to vyzkoušet. Jak říkám, STJ ve velikosti 21 jsem projel hodně, a geometrie i jízdní vlastnosti se mi moc líbily. Tak jsem zkoumal jak moc se ty dvě kola teoreticky liší. Ale vyzkoušet ho fyzicky je vždycky nejlepší.

            0 0
      • RUSH  

        Po pročtení diskuze ohledně 27,5 kol do 26 rámu jsem si na papír vypsal základní rozměry svého stávajícího kola CD Rush XL a kol, která pro mne v kategorii HT29 připadají v úvahu. Tabulka je na obrázku.Na druhém obrázku je geometrie Rushe (XL). Rush má představec 130 mm a rozkrok mám 92 cm.

        Překvapily mě hlavně rozdíly v rozvoru kol – např. v porovnání Spešl STJ HT 29 a CD Rush 26. Canonu má rozvor delší o 3,7 cm a u Giantu je rozdíl dokonce 5,3 cm (Giant je kratší)!

        Jak jsem už psal, na STJ Comp 29 jsem na zkoušku jel jeden maraton a pocitově mi kratší určitě nepřipadal a ve výjezdech jsem problém se zvedáním předku také nezaznamenal.

        Dokáže někdo z toho všeho odhadnout, které HT by nejvíce geometrií odpovídalo CD Rush XL?

        Můj názor je, že je to ten Spešl, ale rád bych, aby mi to někdo zkušenější potvrdil.

        0 0
    • Zerocool  

      nevím kolik mas penez, ale je otazka jestli jit do hliniku nebo carbonu, pokud hlinik tak za zbytek ceny perfektne doladis zbytek a jsi vahove stejne mozna lepe nez u karbonu s tim, ze to snizis na rotujících sástech, tzn. vyplety + plaste, ostatní bych neresil brain je fajn, ale neni vubec nutny…

      0 0
      • RUSH  

        To už jsem také řešil (hlavně z pohledu možného poškození při závodě) zde:

        http://www.bike-forum.cz/…-hlinik.html#…

        Ale souhlas.

        0 0
        • Zerocool  

          pokud bys koupil ram karbonovy extra vyhodne, tak te to tak nebude brzet, ale ruku na srdce, ram v zavodech dostava zahulit jak cyp, hlavne odskakujici velke sutry ve sjezdech ja uz sveho sparka pokrtil na druhem zavode letos, jeste, ze je zadni stavba hlinik, promacklina, ale muzu jezdit dale…proste s hlinikem si muzes vice dovolit si myslim, pokud teda kola nefasujes… mozna je lepsi sledovat cyklobazar a koupi novy karbon ram za jinou cenu, pak ano, ale za plnou palbu bych sel asi do hliniku a dotunil zbytek do ceny karbonoveho, ziskas lehci kolo na dulezitych castech…

          0 0
          • JakeF  

            Trochu urban legend s tou (ne)odolností karbonu :). Kromě toho, že má karbon výrazně lepší vlastnosti při nižší váze, tak má ještě výhodu v tom, že prakticky jakýkoliv poškození se dá za pár korun opravit, zatímco hliník měníš celej rám.

            A promáčklá zadní stavba je celkem průšvih, zvlášť u tak tenký trubky bych se bál, že to tam od toho časem praskne. U karbonu obětuješ 2 litry a máš to zas jak nový, zadní stavba stojí kolik? 10 litrů? :)

            0 0
            • Zerocool  

              rozumej promacklina bezna:) pokud ti sutr rozlomi karbon ihned a na miste misto promacknuti hliniku, tak uz opravu za dva nebo deset nebudes mozna ani resit…:(

              0 0
            • Zerocool  

              a navic tady srovnavam co poridi za stejnou castku mimojine…

              0 0
              • JakeF  

                Jenže on ti ten šutr karbon fakt moc snadno nerozpůli… Pamatuju, jaký jsem na hliníku měl vrypy od protočenejch řidítek, karbonu to neudělalo nic (kromě Treku, kde šel dolů lak, protože byl mizerně udělanej). Stejně tak se mi povedlo odlítlým šutrem promáčknout spodní trubku hliníkovýho rámu, na karbonu zatím nic takovýho.

                Osobně mi to přijde tak, že karbon je ve srovnatelný kategorii (tzn. top carbon vs. top hliník apod) zhruba stejně odolnej proti kamenům atp a výrazně odolnější proti poškození ohybem (páka sedlovky, náraz předním kolem, dopady vs zadní stavba). A jak jsem psal, narozdíl od hliníku ho není nejmenší problém opravit.

                0 0
                • Zerocool  

                  ale za stejne prachy dostane v konecnem dusledku vice muziky

                  0 0
                • joudys  

                  karbonu ty protočený řidítka neudělaly nic když šly pouze do boku rámu nebo se přes něj zašprajcly?

                  0 0
                  • JakeF  

                    U Treku mi přelezly na druhou stranu a pak skoro nešly zpátky, Scotta a Spešla jsem měl/mám nastavený tak, že se zastaví.

                    0 0
                    • joudys  

                      takže Scott i spešl dostaly ťafku z boku a zatím no problem, jo?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Scott pohoda, na tom to prakticky nebylo poznat, na Spešlu se mi to zatím ještě nepovedlo… Ale povedlo se mi hezky sjet zádama napřed do potoka, zadní stavba nepěkně přes šutr a celkem mě překvapilo, že se to podepsalo akorát na laku, ve kterým je šrám přes celou zadní stavbu, ale do karbonu to nešlo. Počítám u Scottu by to vypadalo podobně, tipuju že karbec Trek a hliníky by šly až na materiál.

                        Ale to je hlavně o kvalitě laku, on i ten Trek ty protočený řidítka v pohodě vydržel, jen se sloupnul lak, protože byl prostě špatnej, materiál byl bez poškození.

                        0 0
              • JakeF  

                A když už jsme u tý částky, tak v týhle kategorii už bych daleko radši šel do karbonu s lehce horším osazením, než do vyšperkovaný hlíny.

                0 0
                • Zerocool  

                  ale ty kola na tom carbonovem stumpu stoji za hovno, takze vzit hlinik uplest cosi dobreho a porad bude niz, a vcil babo rad:)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Kola jsou otázka, kolik reálně váží. Ale mám pocit, že se to řešilo v jiným vlákně a že maj celkem dost… Ty moje Rovaly na tom vyšším modelu už jsou třeba pohodový kola, pod 1700g TLR a slušně tuhý. Je to už pak samozřejmě komplikace, ale Rovaly by měly jít rozumně prodat a pak zaplýst DT350 na WTB i19 a nějaký rozumný dráty, tak to už ani nebude moc navíc. A na druhou i na těch těžších kolech se dá jezdit, člověk tu nižší váhu stejně vnímá tak první půl hodiny, co ty kola vymění :).

                    0 0
                    • Zerocool  

                      i přes tve „kratke“ pusobeni zde na foru jsem si postacil vsimnoutm ze tvuj nazor je ten spravny a vzdy mas posledni slovo:), nevim, jestli je to jen muj dojem…

                      0 0
                      • JakeF  

                        Píšu tady svůj názor, stejně jako ty, moc nevidím rozdíl…

                        Jinak jak se to řeší tady na BF mi přijde vůbec úsměvný, každej pozná rozdíl pár gramů a na kolech především, ale nějaký vlastnosti rámu nebo tuhost obecně vůbec. Geometrie ani nemluvím… Přitom rám je absolutní základ.

                        0 0
                        • Zerocool  

                          dyt to rikam:):)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jakej máš tedy ty argument pro hliník, kromě odolnosti, která je minimálně velmi diskutabilní?

                            Váha mě už nějak tak nebere, buď to má o něco lepší setrvačnost nebo to líp zrychluje, ale v zásadě to nakonec vychází skoro stejně rychlý mi přijde. Samozřejmě pokud ty kola jsou dostatečně tuhý… Sám jsem letos přešel na 1700g kola ze 1400g loňskejch a rozhodně mě to nebrzdí. A příklad asi nad všechny, podívej na finiš olympiády v Londýně… Nino cca 1100g DTčka, Kulhec 1450g Rovaly a celkově o nějaký 2kg těžší full. Rozdíly 50g a podobně, který se na BF běžně řeší jako velkej argument u kol, vnímáš tak prvních 10 kilometrů po výměně :).

                            0 0
                        • RUSH  

                          Tak jinak. Berem katalogový ceny, žádný výhodný koupě: STJ Comp hlína (47 ts.) nebo carbon (62 tis.)?

                          Osazení stejné, rozdíl 15 tis. je jen za rám z karbonu. Váhový rozdíl obou rámů nebude velký (u velikosti 21). Comp carbon jsem nejel, jiný karbon ano, umím si představit, že pocitově pojede trochu líp.

                          0 0
                          • Zerocool  

                            1.

                            0 0
                          • JakeF  

                            To už je jen na tobě, jestli ti za to ten rozdíl ceny stojí… Poměr cena/výkon samozřejmě vychází líp u toho hliníku.

                            0 0
                          • Azmir  

                            A to uvažuješ jenom o stumpovy a nic jiného nepřipadá v úvahu?

                            0 0
                            • JakeF  

                              A teď se dostanem k tomu, co jsem popisoval :). Rám s bůhvíjakou geometrií ve výprodeji, protože má o pár gramů lehčí kola a přehazovačku z vyšší řady. A na argumentaci se dozvím, že abych proti tomu kolu moh mít námitky, tak na něm musím mít najeto alespoň pár desítek tisíc kilometrů :).

                              0 0
                              • Milvus888  

                                Ok podle ně kola 29 HT –

                                Cannondale Flash karb. – dobrý ale drahý

                                GT zaskar 9R karb. – dobré, o něco málo levnější než cannondale(2012 je za dobrou cenu ale ten se mi nelíbí) :D

                                Specialized Stumpjumper karb. – super kolo, se slevou je to i dobrá cena

                                Giant XTC karbon – Moc závodní, prostě hodně masivní a tvrdý, to není pro mě..

                                Polygon nebrat :D

                                Haibike greed – Super kolo, ******** drahé

                                Stevens sonora – stejně jako haibike

                                Cube se mi nelíbí

                                Meridu nebrat

                                Lapierre nebrat

                                Pells už vůbec nebrat

                                Felt nebrat

                                Ghost – ten docela jde

                                Napadá někoho něco jiného ?

                                0 0
                            • RUSH  

                              No když už, tak už: Co si myslíte – z pohledu půlmaratónů typu kpž – šli byste do STJ HT 29 nebo do Epica 29 (obojí tedy Comp AL)? Dojíždím okolo 300…

                              0 0
                              • Milvus888  

                                to musis vedet ty – epik je pohodlnejsi ale zas tezsi..

                                ja bych treba epika nemenil :)

                                0 0
                                • RUSH  

                                  No to chápu, ale možná HT je ty sračky (bahno-např. letos Mladá Boleslav) přeci jen míň háklivé (cena servisu).

                                  0 0
                              • Zerocool  

                                celkem cenovy rozdil ne? ale tlumic je tlumic a na zbytek muzes dosetrit

                                0 0
                              • JakeF  

                                Nebylo by lepší si na tenhle výběr půjčit testovačky? Spešly maj skoro všude… Za mě na tohle ježdění klidně Epic, pokud ti nevadí starost navíc s tlumičem.

                                0 0
                                • RUSH  

                                  Jak jsem psal STJ jsem už otestoval (výborné) a ten Epic mě asi ještě čeká. Srdcem mě to ale táhne k HT :-)))

                                  0 0
          • Vilém  

            Cekam kdo sem prvni vlozi ty videa s lisovanim karbonovejch trubek ve sveraku ap:)

            0 0
            • JakeF  

              Myslíš ty Cannondaly? Teď letí testy Santa Cruzu .

              0 0
              • Vilém  

                Tak a ted by zase nekdo moh poslat to video jak prasti ramem o sloup:)

                0 0
                • JakeF  

                  :) až si někdo bude kupovat kolo na mlácení do sloupů, tak to určitě bude relevantní :D.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  To je to stejné video ne?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Uz si to nevybavuju. Pouze vim, ze tu kolovalo video od cannonu se sverakem, to od SC a pak jak se nejakej borec rozbehne a svihne ramem o sloup osvetleni. Jo a jeste jak nejakek nemcour slapal po zadni stavbe.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ten němčour byl vůbec veselej :D. Ještě na to házel nějakou činku a řezal do toho flexou :D. Taky test velmi blízkej realitě…

                      0 0
    • RUSH  

      Nevíte někdo, jak je to u kol, která se standardně osazují na Giant řadu XtC Composite 29er, s tubeless ready? Giant uvádí, že se jedná o Giant P-XC2 29 wheelset, bohužel nic dalšího jsem se o nich nedozvěděl.

      Stejně tak jako u kol Scott řada Scale 940,930. Tam jsou nějaké sety Syncros. Jsou tubeless ready?

      Ptám se na to proto, že pokud do nějakého z těchto HT29 kol půjdu, pak snadná konverze na bezdušáky bude jednou s podmínek.

      0 0
      • Milvus888  

        Giant nevim, u scottu to jde..

        0 0
      • hctr  

        Jakykoli rafek s paskou jde pouzit jako bezdus, musis mit jen plast s kevlarovou patkou. A je fuk jestli je na nem napsane roval nebo giant, u rovalu maj i nejdrazsi carbonove rafky otvory na niple takze paska se lepi i na ty carbonove, jen to tam nedrzi zdaleka tak dobre jako na obycejnem hlinikovem.

        0 0
        • JakeF  

          Máš pravdu a nemáš… Na obyčejným ráfku, když nedáš vysokou pásku, tak je často problém je nafouknout (i ty TLR), pokud to nevezmeš kompresorem se vzdušníkem. Na TLR ráfku bys měl nafouknout všechny TLR pláště v pohodě obyčejnou pumpou i když tam dáš jen tenkou pásku (já zatím všechny nahodil, na ZTR ráfky i ty, co nebyly TLR). A jinak jde vozit i drátový pláště bez duší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono to není zdaleka jen o nafouknutí. Ráfky s nevhodným tvarem jsou někdy poměrně nízké (menší obvod) v místě usazení patek nafouknutého pláště. A to pak velmi zvyšuje riziko, že se za jízdy může svléknout z ráfku.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.