Jaké 1x převody vozíte na 29”?

139 nepřečtených
  • plzakj

    Řeší se tu kde jaká cípovina, tak by mě taky jedna zajímala :-D

    Na novém 29” XCcku mám 11s 32/11–42. To je po přechodu z 10s 38–26/11–36 papírově docela rozdíl. A to jsem dával 38z pilu místo 36. Paradoxně mi ale 32/11–42 zas tak nepoužitelný nepřijde. Asi bych mohl mít tvrdší i lehčí stupeň, ale pro nezávodní ježdění zatim OK.

    Tak by mě zajímalo, co vozí BF na konci 2019? Pokud máte 27.5” nebo 26”, tak volte odpovídající kategorii po přepočtu.

    V komentářích klidně rozveďte důvody a dohady.

    Anketa: Vozím 1x?

    7x
    5%
    8x
    6%
    5x
    4%
    17x
    12%
    9x
    7%
    16x
    12%
    5x
    4%
    38x
    28%
    13x
    9%
    0 0
    • Chlebovnik  

      34×10–42. Na dvanáctku bych chtěl 36×10–50. Podle kalkulátoru by se dalo i 38, ale tam už mi přijde zbytečně těžká kombinace 38×10 a výběr převodníků je omezený. AbsoluteBLACK třeba na moje kliky dělá max 36.

      0 0
      • plzakj  

        Husty.

        0 0
      • kejda  

        Tak než to koupíš, tak se hlavně mrkni, jestli se ti tam vůbec ta pila 38z vleze, aby neškrtala. U ibise Ripmo max 32z ovál a je ta mezírka tak na nehet :). Pravdou je, že u tohoto typu kola konrétně asi výrobce nepředpokládal, že se budou dělat etapy na silnici, tak možná proto málo místa.

        0 0
        • ceo  

          Přesně. 34 je nejčastější max. rozměr převodníku u trail/EN bajku. Pro ovály to pak je 32

          0 0
          • plzakj  

            On ma asi HT. Je jasny, ze u fullu se voli jiny prevodniky kvuli ramu a i poloze pivotu

            0 0
        • Chlebovnik  

          EPIC HT. Místa je tam hodně. Na 36 ovál/38 kulatý určitě. 38 ovál by se musel vyzkoušet, případně dát 38 kulatý. Ale dneska jsme zase probírali problematiku 12-SPD (SRAM) a čím dál víc si říkám zlatá nezničitelná jedenáctka. Ale kdyby se třeba ty Shimano přehazovačky ukázaly být odolnější…

          0 0
          • mirage  

            co, není dobrá 12-tka?

            0 0
            • plzakj  

              Tipuju dlouhy hazky vyzadujici co nejpresnejsi rovnost a presny serizeni. Navic cim delsi, tim nachylnejsi na to ji rozhodit nebo ohnout.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Je to přesně tak, aspoň na SRAMu. Shimano je tu teprve krátce, tak počkáme, jaké budou reference.

                0 0
            • novas752  

              Je velice citlivá na absolutně rovnou patku, čistý bowden a přesné seřízení. 11spd sram snesl znatelně víc.

              0 0
              • mirage  

                no měl jsem hazku 1×11 pak předěláno na stejné hazce na 2×11 a nikdy žádný problém,to je pravda. Hodně lidí co má 1×12, tak to chválí a že nemají žádný problém, že to jednou seřídí a vše ok.

                0 0
        • Tina  

          Výrobcovia ako napr. Garbaruk s týmto počítajú. Garbaruk robí offset u svojich prevodníkov variabilný. Čím väčší počet zubov, tým menší offset prevodníka.

          0 0
          • novas752  

            Ale ne vždy to stačí.

            0 0
          •  

            A co linka, linka retezova samozřejmě? ;)

            0 0
            • novas752  

              Co s ní jako? Nechápu že to tak někdo hrotí, jedná se o pár mm.

              0 0
              •  

                Boost a neboost je taky emenem par mm a ty jak vime, delaji divy ;).

                0 0
              • kejda  

                Padá řetěz, občas to hrká, chrastí… Někomu to třeba nevadí, mně jo.

                0 0
            • Tina  

              pokiaľ chceš jazdiť veľký prevodník a nevieš ho dať do rámu tak sa musíš rozhodnúť čo je priorita. Kompatibilita, alebo reťazová linka :) Navyše, ešte sa nestalo, že by som si na niektorom svojom bajku nevedela nastaviť reťazovú linku akú potrebujem :)

              0 0
              •  

                Psala jsi, ze nektete ramy nedovoluji instalaci vetsiho jednoprevodniku /36 a vice z. / a ze to nektere firmy dohaneji jinym nez optimálním offsetem prevodniku. Muzes nam prozradit maly zazrak, tedy jak resis optimalni retezovou linku ? Snad jedine upravou retezove ramove vzpery :). No a jestli si umis nastavit rezezovou linku jakou si myslis, ze potrebujes, nepochybuji :).

                0 0
                • kejda  

                  Jako jde to, no. U 24" kola, které bylo primárně dělané na 1×10 při osazení 1×11 padal řetěz okamžitě při prošlápnutí dozadu. Trochu se to spravilo podložkami pod převodník z vnitřní strany, ale nebylo to úplně ono. Jinak třeba na mém kole je místo na max 34z. A i ten měl mezeru s bídou milimetr vůči zadní stavbě a stačilo trochu bordelu a už se otíral…

                  0 0
                • Tina  

                  Problém namontovať veľký jednoprevodník sa týka hlavne starších rámov so zadnou stavbou 135/142mm. Nové boost 148mm zadné stavby by nemali mať problém z montážou 38–40z prevodníka. Ešte som nepočula o súčasnom ráme určenom pre systémy 1× niečo, ktorý by nedovoľoval montáž aspoň 38z prevodníka. Takže to nie je problém.

                  Reťazovú linku si nastavíš 1. buď výberom prevodníka so správnym offsetom, alebo 2. posunutím kľúk o pár mm do strany využitím podložiek pod stredovú osu, alebo podožiek na samotnú osu kľúk.

                  0 0
                  • novas752  

                    Spousta současných rámů má problém i s 36z.

                    0 0
                  •  

                    Kliky maji vuci ose ramu pouze a jedno optimalni usazeni. Podkladat kliky podlozkami vuci strredovemu slozeni je nekoser stejne jako ruzne bastlicke firmy s ruznymi odsazenimi prevodniku do ruznych ramu. Je bud boost nebo neboost.

                    ;).

                    0 0
                    • novas752  

                      Mě ten proměnnej offset v závislosti na počtu zubů dává docela dost smysl. S malinkým převodníkem se tak nějak dá předpokládát, že to je kvůli jízdě do kopce – převodník je blíže větším pastorkům. Naopak s velkym převodníkem je tak nějak očekávaný že se bude jezdit často na těžkých převodech po rovinách apod. a tak je převodník blíže malým pastorkům.

                      0 0
                      •  

                        To jsou mylne predstavy u jednopily.

                        0 0
                        • novas752  

                          Důvod?

                          0 0
                          •  

                            Porad dokola. Optimalni retezova linka ;). Tzn osa prevodniku protina stred kazety. Logicky.

                            0 0
                      • kejda  

                        Tomu moc nerozumím. Jak to vlastně myslíš?

                        Proměnlivý offset vs zuby, asi jsem už moc nalitej :)

                        0 0
                        • novas752  

                          Viz Garbaruk, jejich převodníky mají pro každý počet zubů trochu jiný offset = trochu jinou řetězovou linku. Měnší převodník má větší offset než menší = je blíže k rámu, řetěz se k velkým pastorkům nemusí kroutit tolik do strany. A naopak větší převodník má výhodnější polohu pro malé pastorky.

                          0 0
                          •  

                            Predevsim ma vyhodu pro nepovedene ramy ;).

                            0 0
                          • kejda  

                            Asi jdou jinou cestou než mejnstrim Sram a Shimano.

                            0 0
                        •  

                          To bude plovouci jednoprevodnik v usazeni a dorovnava odsazeni dle potreby :))

                          0 0
                    • Tina  

                      Vidím, že sa vyznáš a si naozajstný odborník :D

                      0 0
                      • Petr78  

                        A ty si myslíš, že podložky pod kliky/ložiska pouze z jedné strany jsou v pořádku?

                        0 0
                      •  

                        Odbornik jsem pouze na zensky ale nemam rad bastleni typu boost naba do neboost ramu, podkladat str.sl. abych dorovnal retezovou linku nebo se vesel vetsi prevodnik alebo pouzivat nenormovane prevodniky s ruznymi offsety pro vetsi jednoprevodniky u nepovedenych ramu jako nekdo ;). Nicmene, pokud te uvidim nazivo a bude vse ok ;), muzu na prechodnou dobu zmenit nazor, který si necham pro sebe :).

                        0 0
    • JDF  

      Plánuju přechod z 3×10 (24–34–42 + 11–34) na 1×12 (36 + 11–51) u 27,5 kol. :)

      0 0
    • mrazik62  

      Na traily mám 34/11–48, na běžné ježdění 34/10–50. Oboje 11sp a ta 34 je ovál. Používám dvoje kola – jedny do terénu, druhé s xc plášti.

      0 0
    • snas89  

      Prostě dej na novýho mazla x01 eagle a máš pokoj:)

      0 0
      • plzakj  

        Chci dat lehci kola. Ty seriovy Alexrims s deore nabama maj snad 3kg. Tak premejslim, jestli vzit rovnou s microspline orechem a otocit to cely na 12s XT/SLX, nebo s klasicky a dojezdit tu NX kazetu.

        0 0
    • Polka  

      Vozím 11spd 34/11–46 na dvou kolech a dá se to. Byla to nejlevnější varianta přechodu, protože jsem kvůli financím nechtěl brát Eagla a XD ořech. Na zimáku mám 11spd 32/11–42 a samozřejmě, že chybí převody do lehka i do těžka, ale v zimě nezávodím, takže mě to netankuje a NX je sice těžší, ale držák i ve sračkách po 10tis. km.

      0 0
      • plzakj  

        aha, tak tim pada varianta, ze vymenim, az to NX ojedu :D

        0 0
        • Polka  

          Jo :-) Já už tam chtěl i na zimáku hodit sunrace 11–46 a 34 čínu, ale prostě ta origo NX kazeta i převodník jsou nesmrtelný a navíc mám ještě oboje záložní sundaný z letňáka, takže se toho jen tak nezbavím. Najezdím s tím přes zimu v blatě, větvích a sněhu +/- 2500km. Letos už čtvrtá zima, takže 10tis mít bude…jen točím ty 1110 řetězy a občas srovnám nabořenou hazku.

          0 0
    • okam_z_brna  

      11 spd 36/11–46

      0 0
    • Martin  

      1×12 36/11–50 :)

      Proti původnímu 3z10 42/32/24 11–36 jsem přišel o dva nejtěžší, nejlehčí mi plus mínus autobus zůstal. Skoky na kazetě jsou stejné, jaké jsem měl předtím. Nevýhody nevnímám, výhodou je absence levé páčky a tím nemusím řešit, jestli případnou stojku vyrvu na 32/36 a nebo budu řadit na pilách.

      0 0
    • JFtryall  

      Na silnici 52–36T/11–28T- spatny, nevhodny pro me.

      Na gravelu 42T/10–42T a na kopecky(ty vetsi) 30T.

      Na 29er 36T/ 10–42T a na hodne tezky veci 32T.

      Na enduru 34T/ 11–42T na 650b.

      0 0
    • RUSH  

      Mám teď od podzimu nově 1×12 Shimano (jel jsem na tom pořádně asi 2×). Vpředu 34 zubů a vzadu 10–51. Přecházel jsem z 2×10 38/24 a 11–34. Pocity jen pozitivní, více poznatků ale až při maratonském nasazení na jaře:-)

      0 0
    • vit.sklenar  

      Já tam mám 1×10 na 27,5 plus, takže obvod cca jak u 29, převody 32/11–42.

      Občas bych si přišlápl z kopce na nějaký těžší a do kopce ulevil na ještě lehčí, ale jsem nenáročný turista, takže cajk.

      0 0
      • Lišák  

        29" 32 / 42 = 0,83

        26" 22 / 26 = 0,85

        To jsi na 26" jezdil silniční kazety, že Ti (v podstatě) vyhovuje nejlehčí převod 0,83?

        0 0
        • vit.sklenar  

          Na 26'' jsem měl nejlehčí 22/32 = 0,69, takže jsme přišel o asi 1,5 převodu (druhý nejlehčí byl na 26'' 22/28 = 0,79). To jsou čísla. Pocitově to není tak velká ztráta, protože větší kola přejedou do kopce překážky lépe než menší, navíc ty balóny s nízkým tlakem se přes všechno tak příjemně převalí a drží grip a dávají pocit jistoty (a bezpečí :) Na asfaltu ty výhody nejsou.

          0 0
    • deh  

      mam Sram XX1 – 34×10–50 z výroby , ale budu kupovat 36 převodník..

      0 0
    • kubad  

      Na silnici 53–39T/11–28T 11sp – na druhé co si stavím titan 52/38/ 12–25T – 10sp

      Na gravelu 40T/10–42T – 11sp

      Na 29er 36T/ 10–42T – 11sp

      Na AM29er 34T/ 10–50T – 12sp

      0 0
    • embi  

      Road – 52–36T / 11–28T – moc mi to nevyhovuje…

      XC 29er – 34T / 11–42T

      EN 29er – 30T / 10–42T

      0 0
    •  

      Silnicka: 53/42 – 11/28 10sp.

      Cyklokros: 46/36 – 11/32 10sp.

      Ht 29": 36/26 – 10/42 11sp.

      Ebike 27,5" : 36 – 11/40 11sp.

      Cca 10 000 – 12 000km rocne prakticky ;).

      :)))

      0 0
    • TK75  

      Gravel

      40T – 11/42T (Diverge)

      42T – 11/34T (Ronin SL)

      50/34T – 11/32T (Ronin)

      0 0
    • jerrymouse  

      Ja jsem strasnej chcipak koukam. Enduro, 650b. 32 oval, 10–50 (12s). Predtim 32 oval, 10–46 (11s) – tam mi chybel jeden do lehka na nejvetsi stojky v okoli (vyjel jsem to, ale hodne silove).

      0 0
      • kejda  

        Nejsi, já taky tak, 32 AB ovál – 10–50 eagle. Co nevyjedu, tak vytlačím, protože je špatně upravená trať, jinak bych to pochopitelně vyjel :)

        0 0
      • n_bye  

        Taky koukám že tu jezdí hrozný cirkulárky. Já mám na 46 vzadu 30 vpředu a ty čtyři zuby navíc by mi vzadu nevadili. Ale je to trailbike do hor, ne xc. Když někam vyrážím tak většinou to začíná krpálem. Z jedné strany Krušky z druhé Doupov.

        0 0
      • Charlie_R  

        Já jsem horší :-) 29er 30T na 10–50T Eagle. Chvilku jsem jezdil 32T, ale 10 vzadu jsem řadil témeř jen z kopce, takhle to je pro mě akorát. Jezdím dost v kopcích(Lužické hory) a rád vše vyjedu v sedle. Vlastně mám stejný nejlehčí převod jako předtím 22–34 na 26er.

        0 0
        • Lišák  

          Já taky. U 29" bych musel mít 30 / 50 nejlehčí.

          0 0
          • Charlie_R  

            Chce to ale vzadu nejtěžší 10. 11 už by zase na rovinu a asfaltové přejezdy bylo pomalé. Ovšem všechno je to individuální dle výkonnosti a ježděných profilů. Když vyrazím směrem Mácháč, tak můžu mít klidně 34T :-)

            0 0
            • Lišák  

              1× mám jen na FS 26". 1×10. 30 / 11 – 46.

              30 / 11 je na 26" fakt bída na asfaltu, ale na fullu mně to až tak nevadí. Asfaltu se vyhýbám. U 29" by mně osobně těch 30 /11 stačilo, i když 30 / 10 by bylo lepší.

              0 0
              • Charlie_R  

                Tak ono by mi 11 taky stačilo. Nejsem žádný chrt :-) Zkoušel jsem placky 34,32 a teprve 30 mi sedlo, vyjedu i prudké stojky a na rovině častěji těch 10 vzadu.

                0 0
                • mirage  

                  je to tak, taky rád všechno vyjíždím a proto chci mít hlavně převody do lehka. Dívam se na vás dva co si píšete a taky rokama patřím k vám :-)) někteří to ale nepochopí, nač tak lehké převody.

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    Kluci co závoděj to, co my motáme na hodně lehké převody, radši už vybíhají :-) Je to rychlejší.

                    0 0
    • tompca  

      Gravel ( Diverge) 2×11 48/32T – 11/40T

      Krosové kolo 3×10 44/32/22T – 11/34T

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Breakpain  

      enduro 27.5 – 34 × 10–42

      DH 29 – 34 × 11–25

      0 0
    • RomanH  

      29'', AB Oval 30×10–42 (11 speed, XD orech)

      Jsem sracka.

      0 0
      • Jaroslávek  

        Fakt jen 30 ?

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Paja  

        Ja myslel, ze to je Exik ;)

        0 0
      • obda  

        Voe, máš nejlehčí 0.79.

        Já nejlehčí 0.69 (22×34) a druhý nejlehčí 0.74 (22×30). Jezdím často oba ;)

        0 0
    • scalar  

      Jednoplacku mám aktuální jenom na jednom kole, 1×11 38/11–42, kola 27,5".

      0 0
    • ceo  

      29 AM 32 ovál/ 11–42 (1×10)

      0 0
    • mrozu  

      36 ovál/10–50… přemýšlel jsem o 38, ale to bych přestal mít rád Alpy :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petyn  

      34 oval AB a 10–50 12×

      0 0
    • carlyno  

      34 AB ovál 10/42 – 11×

      silnic 53/39,12–25 10×

      zimák 53/39,12–28 8×

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MichaelSimek  

      XC 29 34/Eagle

      En 29 30/Eagle

      0 0
    • couffy  

      XC 1×12 36AB OVAL 11–50

      XC zimák 1×11 34 11–46

      Silnice 2×11 52,36 12–29

      Dojíž´dák 1×9 38 11–36

      0 0
    • Krispinm  

      XC 29" 1×12–36×11/50

      Silnice 3×10–50/39/30×11/23

      0 0
    • matbiker  

      Xc full 1×12 34(někdy 36) x10/45, ale asi dám kvůli kolenům 10/51

      Fatbike 1×12 28X10/51

      0 0
    • Touš  

      HT 34 × 10–50

      silnice 50/34 × 11–28

      0 0
    • Petr78  

      Já vozím na 29" převodník 34z společně s 11s kazetou 11 – 46z

      Ale budu dávat převodník 36z

      Doporučíte prosím 36z převodník pro kliky SRAM Direct Mount za cenu do 1000,– Kč?

      Klidně bych šel i do ocelového. Bohužel SRAM dělá ocelový maximálně 34z.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Tak já silničce vozím trojpilu 52/42/30 a vzadu devítikvalt 11 – 21. Na novém celokarbonovém ultimátním drsoňovi 27,5" budu mít vpředu 44/30 a vzadu devítikvalt 11 – 34.

      0 0
      •  

        Moudry clovek.

        0 0
      • oddie  

        Tenhle trojtác jsem měl kdysi taky, zhruba do roku 1996 :) Tuším RX100 to tehdy bylo? Devítky 11–34 mám ještě doma taky, na 27,5 už ale letos místo ní půjde 2×11, devítková jetá XT kazeta z něj holt půjde na měšťáka, kde je 1×9, a ještě mám v regále XT kazetu 11–34 ani nevybalenou z krabičky, tak tu už si asi nechám jen jako artefakt :)

        0 0
    • Petr78  

      Nejsem si úplně jistý, jestli si někteří přispěvovatelé přečetli nadpis téma: Jaké 1× převody vozíte na 29”?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nadpis většinou přečte úplně každý.

        Ne každý je ale schopen číst i dále: Tak by mě zajímalo, co vozí BF na konci 2019? Pokud máte 27.5” nebo 26”, tak volte odpovídající kategorii po přepočtu. V komentářích klidně rozveďte důvody a dohady.

        Já to teda nerozváděl, protože bych jen opakoval to, co je o mně notoricky známo :-)

        0 0
        •  

          Pro mne je BF stale neco mezi nebem a zemi a na tu kdyz obcas sestoupim, tak zohlednuji skutecnost, ze zde lze srozumitelne a castecne smysluplne mluvit a plout na stejne vlně pouze se zlomkem zdejsich ucastniku.

          ;)

          0 0
          • TK75  

            Tak pravil Zarathustra

            :-)

            0 0
            • Martin  

              Všichni jsou blázni, jen Zdendyš je Letadlo. :)

              0 0
              •  

                Ja mam blazny i poloblazny rad, zklidnuji moji mysl a na druhou stranku mne i potesi, kdyz je na tom nekdo hůř nez ja :))

                0 0
        • Petr78  

          Máš pravdu. Není to tady jenom o nadpisu.

          Díky tomu je ale tohle téma jeden velký guláš.

          Člověk si holt ty relevantní informace musí vyhrabat mezi spoustou „bordelu“ :-)

          0 0
      • plzakj  

        Nj. Ale i tak si z toho clovek dokaze udelat nazor. Tem, co pisou, ze na silnici maji trojprevodnik taky dekuju :-D

        0 0
        • oddie  

          Tak ať to máš komplet :)

          20" 1×7 32/12–34

          24" 1×8 32/13–36

          24" 1×9 28/11–36

          26" 1×10 32/11–46

          26" 1×10 36/11–46

          26" 1×11 28/11–40

          0 0
    • greg  

      XC Full 29er – 34T/10–51T (1×12)

      XC HT 29er zimák – 34T/11–46T (1×11)

      Silnice – 52–36T/11–32T (2×11)

      0 0
    • Doktor22  

      Já jsem přešel na Eagla, ale jsem starej, tlustej a jezdím Beskydy LH a pod..

      0 0
    • rici69  

      Na starším mám ovál 11s 32/11–46. Postupně po přechodu z 10s 40–32–26/11–36, následně 10s 38–26/11–36.

      Na novém 12s 34/10–50 zatím OK jen půjdu opět do oválu.

      0 0
    • Romancero  

      53 × 14–28 (městské kolo)

      0 0
    • plzakj  

      Tak jsem se nakonec rozhodnul zustat u sramu a objednal 10–42 a 32 AB oval.

      Nejdriv jsem byl rozhodnutej pro shimano 12s, ale odrazovala mi vaha kazet a musel bych menit i saltr a hazku. O sramu 12 jsem kvuli problemum se serizenim vubec neuvazoval. A jak je videt vedle ve vlakne, uz ruzne vakly a podobne problemy vylejzaji i u shimana. A zaplety s XD orechem budou aktualne o neco levnejsi.

      Pri porovnavani 12s s tim, co jsem realne jezdil na 38/26–11/36 a pocitu z 32–11/42 jsem nejak dospel k tomu, ze ten jeden prevod navic by byl „nice to have“, ale rozhodne neni nutnost.

      0 0
      • embi  

        Sram 10–42 je geniální pohon, kterej kromě rozsahu (vs Eagle) nema zásadní slabinu. Stejně tak XD vs zakusující se (micro)spline.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bafoon  

      36×11–50

      0 0
    • vasilacer  

      29HT 36×10–50

      27,5 Full 34×11×42

      0 0
    • creater  

      29 Full 11sp 36×11–46

      0 0
      • Petr78  

        Přesně tento setup mám v plánu.

        Jenom musím počkat měsíc, než přijde převodník z Aliexpress.

        0 0
    • Kubiczech  

      42×11–32 kroska/gravel

      30×10–50 celopéro/věšák na oblečení

      0 0
      • kejda  

        U toho druhého kola tě zase nemusí trápit převody do rychla:)))

        0 0
    • Tina  

      Garbaruk pripravuje nové 12speed kazety z väčším rozsahom. 10–52z pre orechy XD a Microspline a 11–52z pre štandard HG orech. už som urobila predobjednávku. Ak by mal niekto záujem nech mi napíše SZ.

      0 1
      • Petr78  

        Já ani v největším kopci nevyužiju 46z pastorek (34z převodník).

        Jaké jezdíte kopce a jaké máte převodníky, že potřebujete 50 a víc zubů na kazetě?

        Já teď budu dávat 36z převodník a přesto 46z pastorek bude spíš jako rezerva pro opravdu prudký kopec.

        0 0
        • blue.sun  

          Já mám ovál 36 zubů a snesl bych i 38, ať na přesunech nehobluju poslední dva pastorky. Kazeta 11–46, a tu 46 využiju na XC závodech docela často. 52 zubů by byl zajímavý vyprošťovák.

          0 0
          • Johny.Merida  

            Jakmile nasadíš větší kazetu, na závodech zpomalíš :-)… Vozíval jsem 34z a 42 kazetu a prostě jsem to musel do kopce rvát a ostatní řadili 46,50a ujíždel jsem :-) , po nasazení 46 kazety se ulejvám. ( psáno a bráno s rezervou) :-)

            0 0
            • blue.sun  

              No, když jsem měl jen 11–42, tak byly zkrátka kopce, které už jsem nevyjel. A nebo jsem musel řadit malou placku, což v důsledku bylo totéž. S 11–46 zatím problém nebyl.

              0 0
        • novas752  

          Ono to má co dočinění s fyzičkou a typem kola, nejen s délkou, sklonem a povrchem kopce.

          A kombinace mizerné fyzičky, nějakého trailbiku/endura na těžkých pláštích a prudkého kopce (aby byl člověk co nejrychleji nahoře a nemusel to složitě objíždět) si vyžaduje dostatečně lehký převod. Tlačit je pro mnohé méně příjemné, než pomalu jet.

          0 0
        •  

          Strihni si treba maratonek Ralye Sudety a sve otazce se posleze zasmejes ;).

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • carlyno  

      36 ovál 10×50

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.