• michal454

    Poradil by měkdo co vše je potřeba na opravu např. prasklého karbonového rámu? Nejde mi o to jaká firma to může udělat, spíš bych to chtěl zkusit sám…:-) Předem díky

    0 0
    • scalar  

      Pokud se takto musíš ptát, tak na to zapomeň.

      0 1
      • michal454  

        Tak jako s vědomostma jak opravit karbon sem se nenarodil, ale rád bych se to naučil, i když to třeba zkurvím…

        0 0
        • Dejv94  

          Nevím no, učit se to zrovna na rámu kola mě nepříjde dobrej nápad, nechtěl bych se pak někde přizabít že jsem něco nevychytal.

          0 0
        • scalar  

          Tohle je ale trochu náročnější, než zalepit duši.

          0 0
          • Pedro404  

            Zase z toho nedělej vědu, ekonomický to asi nebude, ale mam za to, že když by zručnej laik získal přístup k podrobnejm informacím, jak to udělat, tak neni důvod, proč by to neudělal uspokojivě. Ale rád se nechám vyvíst z omylu.

            0 0
      • bluma  

        Hm, „dobrej“ názor, kdo nic nedělá, nic nezkazí…

        1 0
    • Dejv94  

      http://www.karbon-servis.cz/

      Záleží však jak a kde to máš prasklé

      0 0
    • Seky  

      Zkusil bych to tady www.havel-composites.com

      0 0
    • karliner  

      Kobercovkou. A když to nebude držet, založ nové vlákno.

      0 0
    • Smelina  

      http://www.sunsetbike.cz/

      Mají tam i dost článků o opravách karbonu.

      0 0
    • bagr  

      Ty si to predstavujes jak Hurvinek valku.Takovej ceskej vseumelec co si mysli ze vsechno je sranda a vsechno „nejak“ zvladne sam.Nechces se taky treba zkusit sam sebe operovat nebo ridit jen tak z fleku treba stihacku?

      Muzu te upozornit ze opravit karbon neni vubec prdel a jsou to leta uceni a zkusenosti a hlavne musi mit clovek trpelivost a umet u toho technicky myslet.

      0 0
      • McBlacky  

        přesto to dneska dělá dost lidí, kteří se to naučili za pár dní…

        0 0
        • skunk  

          Tak za pár dní rozhodně ne.

          Já jsem rok pracoval v rodinné firmě na karbonové rámy v Sydney. A pak jsem si teprve troufnul něco opravovat do původního stavu. Ono to chce zkušenosti z mnoha oborů. Nakonec na tom strávíš několik týdnů a zjistíš, že to pořád není ono. Ano, naučit se to dá. Ale né hned. Minimálně rok bádání a testování to zabere… Bez dobrých učitelů to myslím ani nejde zvládnout. Sunset.

          0 0
      • jecnak  

        Samozrejme ze to jde naucit za par dnu, kdyz mas ale nekoho, kdo ti presne, jasne, ochotne a osobne venuje svuj know-how. Jina kapitola je opravene misto prelakovat, aby to vypadalo.

        0 0
        • bagr  

          To vis ze jo.Za par dnu se naucis tak leda prd.Neco je naucit se to teoreticky a pak umet udelat prakticky.A kazda oprava je jinak specificka takze se musi i tak trochu vymyslet podle zkusenosti toho cloveka.Kdyz dva delaji totez tak to neni totez.

          Znova opakuju ze vetsina Cechu jsou velky borci na vsechno akorat ze pak ta prasarna po nich nejde opravit.

          0 0
          • jecnak  

            Vsak taky nepisu teroreticky, ale osobne u nekoho kdo to dela a umi. Se zbytkem souhlas.

            0 0
      • rockabill  

        šmankote ty jses nám tu ale rozohnil…klid strejdo…

        0 0
      • kubad  

        aby ses neposral, zkušenosti se nahradí množstvím, bábovičky si plácají už děcka na pískovišti.

        samo je opravit a opravit, ale jak píšeš stačí trochu myslet

        0 0
        • scalar  

          opravit a opravit

          http://www.sunsetbike.cz/…prava-opravy

          0 0
          • McBlacky  

            by mě zajímalo jak dokážou posoudit pevnost, respektive její obnovení na původní hodnotu. Osobně opravě carbonu nerozumím, ale pokud jen něco přelepím, byt více vrstvami různé tkaniny na krátkém úseku, tak jak to může být stejně dobré jako originál, který je z více druhů tkaniny ale v jednom kuse přes sebe.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Na nějakým webu jsem viděl opravený oblouky a tam i testovali pevnost průhybem pod závažím. Opravovaná strana byla sice těžší, ale při zachovaných rozměrech byla pevnější.

              0 0
              • McBlacky  

                já mám zatím jen carbon hůlky na lyže opravený a drží to, ale těžko posoudit, průhyb v ruce nejde přesně změřit. Váhově je trochu jinde těžiště, ale nic dramatického

                0 0
                • tomxxx  

                  Kolik tě ta hůlka stála? Já si jí trochu prošláp a uvažuju, jestli se to vůbec vyplatí, páč tak drahý nebyly.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    400kč včetně laku, že bys to z metru nepoznal. Jsou to exel C1 takže nebylo o čem přemýšlet.

                    0 0
                    • tomxxx  

                      To de, lak nepotřebuju, takže by to bylo krapet levnější.

                      0 0
            • yetti  

              Před dvěma lety jsme se spoluhráčema poslali čtyři prasklý squashový rakety na opravu a nikomu z nás podruhý nepraskla na stejnym místě. Když jsme to posílali, tak jsem nevěřil, že to jde spravit tak aby to fungovalo a drželo, ale já osobně jsem s tou raketou odehrál po opravě mnohem víc než před prvním zlomením a definitivně praskla na úplně jiném místě. Mimochodem po opravě byla raketa těžší o 7g, místo opravy nebylo na první pohled vůbec poznat a stálo to cca 600Kč.

              Takže když se to umí, tak bych se toho nebál ani u rámu na kolo.

              0 0
            • tom xtr  

              Většinou to bude u opravářů karbonu o zkušenosti, o zpětné vazbě na uživatele provedených oprav, případně o testech (třeba i destruktivních) na něčem „podobném“. Nedávno jsem ale někde četl, že kdosi pro opravy karbonu využívá i ultrazvukovou defektoskopii karbonových komponent. Netuším vůbec, jestli to má už zpracovanou metodiku a postupy, jako třeba defektoskopie kovových prvků a jak je to průkazné a spolehlivé. Docela by mě to taky zajímalo.

              0 0
              • McBlacky  

                nedestruktivní defektoskopie není zase taková sranda.Žena se pár let podílela ve výzkumáku na jedné metodě, co jsem pochopil, tak 100% to rozhodně u nepravidelných těles s proměnnou tloušťkou stěn není.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • tom xtr  

                  Tak jsem to znovu našel. Tu defektoskopii nabízí jedna pražská firma co opravuje karbon, cenu uvádí 1500 – 1700 Kč á rám. Kdo jim to dělá a jak to vyhodnocujou … ?

                  Problém u opravy po karambolu je právě to, že opravář dá garanci jen na opravené místo a když to prdne jinde, tak za to neručí. Pokud by se dal objektivně ověřit i stav viditelně nepoškozeného „zbytku“, pak by ta služba imho byla o něčem trochu jiném.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    by mě teda zajímalo jak to dělají.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • tom xtr  

                      Reálně jim to může dělat někdo na smlouvu kus od kusu, kdo defekto používá pro něco jiného. Jako proč ne

                      0 0
          • bagr  

            .

            0 0
        • bagr  

          Dalsi teoretik.

          0 0
    • mr.antik  

      Ne ebayi nebo eshopech mají takový DIY sady na učení. Nic levného to není, ale máš vše, co pořebuješ, včetně nějakých návodů.

      0 0
    • Zdyn  

      Jak tu psali mnozí, tak to není tak jednoduché. Žádná univerzální rada ani postup není a je rozdíl „opravit“ a opravit :).

      Jsou poškození, která jdou opravit velice snadno a prakicky se na nich nedá nic pokazit (vyjma vzhledu), ale u vážnějších to chce již mít nějaké zkušenosti a vybavení.

      Opravit se dá prakticky cokoli. Je to jen otázka nalezení hranice, kdy má oprava ještě smysl vzhledem k vynaloženým nákladů.

      Základní pokusy (učení se) je možné s relativni malým vybavením, ale pro nějaké serioznější práce je toho již poměrně dost.

      Moje vybavení například čítá desítky různých pryskyřic, tvrdidel, separátorů, tkanin , laků, materiálů pro vakuování, atd, atd. A to se kompozitům věnuji zatím stále jako vedlejší činnost.

      Ale nějak se začít musí, takže se nenech odradit, ale taky reálně zvaž, co cheš opravovat, aby v případě selhání opravy nedošlo ke zranění.

      0 0
      • žuri  

        myslis ze by som sa ta mohol spytat na par veci? Napisal by som ti mail. Nechcem hned opravovat karbonovy ram, ja si radsej zacnem na jednoduchsich veciach ale par veci by som si chcel ujasnit

        0 0
      • vanabike  

        Nemůžu než souhlasit !

        Možná bych dodal že dobrý opravář by měl být kromě šikovnosti a zručnosti také Chemik..Mecha­nik..Fyzik a Matematik :-) ..aby věděděl co dělá a proč to tak dělá a jak to hlavně dopadne.

        0 0
    • mastihuba  

      pár fášků, kybl epoxidu a rám je jak novej. :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Kdyz neumis jinak lovit srnky, to je potom tezke :-D.

        A fotku po oprave nemas?

        0 0
      • Dejv94  

        Si to lepil na nějáké stolici nebo jen tak od oka? Hlavová partie pak byla dvakrát taková, ne?

        0 0
        • kubad  

          typl bych že to naklikal v e-shopu a pak jen vylepil pošťákovy :D

          0 0
        • mastihuba  

          letělo to do kontyšu. Jen jsem vzpomínal na dřevní doby laminování a první opravy hokejek. :D Podle mne prasklej rám patří do kontejneru. Určitě bych ale nevyhazoval každej, to se musí posoudit kus od kusu.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JSt  

            bych z toho udelal alespon drzacek na tuzky, stolicku nebo tak neco. to je skoda to hodit do kosa. :-/

            0 0
            • mastihuba  

              škoda je dobrýho člověka a zadělat si barák vetešnictvím nehodlám. Jen to co nashromáždil děda s otcem budu vyklízet 2–3roky. :)

              0 0
            • mr.nikdo  

              Aspon patku jeste mohl zpenezit…

              0 0
              • Jakobo  

                Na ramu trati 10 tacu a bude prodavat patku za pajcku a jeste ten opruz s prodejem, stejne takovou malokdo potrebuje. Taky bych se na to vysral.

                0 0
              • Jakobo  

                Ale mohl jsi odriznout kousek ramu na na stanoveni karbonu/skla/prys­kyrice v techto cinskych ramech, to by asi zajimalo hodne lidi. Delal jsem 3 roky ve vyzkumaku, tam jsem mohl zmerit i tahovky, to uz je ale pryc. Ale zmerit zastoupeni slozek v laminatu je celkem banalni, to by mozna nekdo tady i udelal.

                0 0
                • Vilém  

                  Nejaky opravar karbonu tu zminoval, ze byl sam prekvapen, jak maji HongFu ty ramy pekne udelany.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    No vsak jo, toto se tu resilo uz nekolikrat, viz naposled http://www.bike-forum.cz/…y-zajem.html#…

                    To, ze to je hezky udelany nic nerekne o mechanickych vlastnostech, me by zajimal minimalne obsah uhliku a porovnani tahovek znackoveho ramu a ciny.

                    Jo, vcera jsem psal dotaz ohledne klik do vlakna Délka osy ISIS x čtyřhran, ty bys mozna vedel proc se delaji stejne kliky s ruznou delkou osy.

                    0 0
                    • Vilém  

                      To vlakno o osach, spolecne s dalsima vlaknama Kudykama jsem hodil do blokovanych. Ale kouknu.

                      Jak porovnat ty mechanicky vlastnosti, to netusim. Jen jsem jednou omeroval, na radu nekoho z B-F, elektricky odpor cinske sedlovky a vidlice od Flyxii a bylo to vodive prekvapive dost, takze tam nejakej uhlik bude.

                      Jestli to teda ti kluci sikmooci neojebali nejak jinak:)

                      0 0
                • mastihuba  

                  tak ono to povolilo hlavně v místech kde navazuje spoj hlavy a středu na horní a spodní rámovou trubku, co jsem viděl spešly a madony tak ty praskly spíš v trubce než u spoje. čert aby se v tom vyznal, momentalně o karbonu ani neuvažuju. :)

                  0 0
                  • Jakobo  

                    No to jsem taky videl, ze horni i dolni ramova trubka praskne az par cm za hlavovou. To je celkem podstatne a kdo zna mechaniku by z toho vyvodil par dulezitych faktu.

                    Znackove ramy jsou zrejme dimenzovane tak, ze kde se sbihaji prameny coby nejslabsi misto krehky lom nenastane. Misto toho to praskne az v zakladnim materialu. To mi prijde jako dukaz, ze je to dobre propletene a ze to nedrzi jen lepidlo, matrice.

                    Zase u toho tvojeho to neulitlo primo u hlavove, aspon ne spodni, tak ta kvalita nebude uplne nejhorsi a vidle s hmotnosti 400 g? taky prezila.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      ulitlo to prakticky ve spojich. Vidle rodla, sedlovka, to všecko vypadá docela masivně a celej naraz pobral trojuhelník, kterej byl jako skládačka pevnostně uplně někde jinde. Váha vidlice 407g, řidítka 278g sedlovka 205g, rám 1117g. :)

                      http://www.bike-forum.cz/…72012207.jpg

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Slušný. Tys dopadl jak?

                        0 0
                        • mastihuba  

                          lehce smetenej loket, brada a koleno, do týdne nikdo nic nepoznal. :) už třetí čtvrtej den se oloupaly stroupky a byl jsem zas krasavec. Měl jsem velký štěstí.

                          0 0
                          • lukysheck  

                            Chci se zeptat, potřebuju opravit na starším karbon rámu prasklinu jakoby vzadu na středu jak se to rozdvojuje a zadním kolem, jde mi o to šel by ten střed trochu vybrousit a vyplnit třeba nejakou pryskyřicí nebo epoxidem? Předem díky

                            0 0
                            • Dumbíček  

                              kontaktuj nějakou osvědčenou firmu co se na opravy karbonu specializuje. Podle rozsahu se třeba do tisíce vejdeš.

                              0 0
                            • vanabike  

                              Prispevek odstranen administratorem – reklama

                              0 0
                              • Milan  

                                Tady je tvoje místo:

                                http://www.bike-forum.cz/…veru-bf.html

                                0 0
                                • tonik666  

                                  tvl, třetí vlákno s tou samou aktivitou, to je vtip :)

                                  0 0
                                  • Milan  

                                    Myslels to na toho nade mnou? Snad jo, špatně jsi zařadil reakci. Včera se registroval, a šup sem hned tři kousky :-)

                                    0 0
                                    • vanabike  

                                      Vážení pánové, Váš styl komunikace se opravdu nehodí do veřejné diskuse. Možná že by nebylo naškodu se nad tím zamyslet.

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Napred se zamysli sam nad sebou a pak nekoho poucuj.

                                        0 0
                                        • vanabike  

                                          V první řadě nikomu netykám vážený pane nejchytřejší a diskuze na této úrovni s lidmi vašeho chování ignoruji.

                                          0 0
                                          • Mr.Dan  

                                            …stejně jako ignorujete základní pravidla celého fóra. To kdyby vám to náhodou doteďka nedocvaklo.

                                            0 0
                                          • Vilém  

                                            Chlape, tady jsi na foru, takze ti proste budu tykat.

                                            Navic toto forum ma nejaka pravidla, ktera evidentne porusujes.

                                            Pokracuj dal a budes odstranen.

                                            0 0
                                            • roman 3D  

                                              teď jsi mu to teda nandal:-)

                                              0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
      • vanabike  

        Zdravím..sice opožděně ale i tak píši povzdech „škoda že jste to vyhodil“ neboť to lze velice pěkně a dokonale opravit. Dělal jsem podobné „kousky“ už několikrát a to i podstatně náročnější a vždy bezproblémově…

        Tak příště nevyhazovat..klidně odkoupím ;-)

        0 0
        • McBlacky  

          to za to nestojí. Levná čínská jebka, kde se musí opravit dvě velká poškození, tedy komerční cena opravy 8–12 tisíc kde potom mám stále těžce bouraný rám.

          pokud na to má někdo čas a opravuje jen za cenu materiálu a nevadí mu, že neví jak je na tom zbytek kde to neřachlo, pak to asi smysl má.

          Osobně bych takto zlomený rám vyhodil i kdyby to byla renomovaná značka v řádu horních desítek tisíc za set

          0 0
          • scret  

            *1

            0 0
          • Jakobo  

            +1

            0 0
          • vanabike  

            Samozřejmě záleží na prioritách dáného člověka..čemu věří a čemu ne ataké komu! Každý profik co toto dělá ví že to problém není ani v práci ani v bezpečnosti takovou opravu provést a to i se zárukou!

            Také je to samozřejmě otázkou peněz jestli je každý schopen z kapsy vytahnout 15–20–30 i více tisíc a jít si koupit z fleku nový rám..ale i takový lidé jsou.

            A když píšete o velkých poškozeních, koukal jste někdy jaké autovraky se dají opravit a vy v tom odjíždíte spokojeně domů s představou výhodné koupě??

            A co znamená ta vaše komerční cena opravy 8–12tisíc??

            Nemůžu tady psát za kolik to jsem schopen opravit protože by mě zas někdo napadl že je to reklama ;-)..a jestli toto někdo opravuje za tyto ceny, tak je fakt…a ty lidi co zato ty prachy dají blázni ;-)

            0 0
            • nitraq  

              No jen schválně napiš, za kolik jsi schopen opravit takovou totálku, samozřejmě včetně laku, aby to pak nějak vypadalo. Myslím, že Chinakarbon rám za cca deset tisíc se takhle masivně opravovat nevyplatí, nikdy nevíš, jak na tom přesně původní rám je. U nového máš aspoň nějakou důvěru v materiál. A ušetřit pár tisíc a pak se třeba někdy zle vysekat? Díky, nechci, za ušetřené peníze si zdraví nekoupím.

              0 0
              • vanabike  

                ..víš vono je 90procent karbonových rámů z číny, akorád že na některý ti nastříkaj krasnej lak s přitažlivými nápisy renomovaných firem a rázem seš klidnej viď ;-)

                Hodně věcí od těchto firem sem opravoval ze stejného důvodu…né materiál(ten je prakticky pořád stejný) ale lidský faktor stojí za spoustou nedostatků všech výrobců, kteří nedokáží uhlídat kvalitu a pak vznikají problémy o kterých se říká že to se stát nemůže, ale může.

                Takže odpověd: neí čína jako čína…a jestli si to někde kupuješ z druhé ruky jako nějakou druhou jakost, oto větší máš naději na problém.

                0 0
                • nitraq  

                  Samozřejmě je mi jasné, že 90 % produkce, ne-li více, je z Číny. Čím se ale liší je kvalita zpracování a především pak průběžná a výstupní kontrola. Ve vyšší ceně značkovýho karbonu bude promítnut nejen marketing, ale taky vývoj a testování. Neříkám, že chinakarbon nebude vůbec testovanej, ale určitě ne tolik, jako lídři trhu udávající trendy. A kupovat jetou čínu? To mi přijde jako nesmysl. Mimochodem, když se tu prezentuješ jako obchodník, ač živící se především rukama, tak by to chtělo trochu zapracovat na písemném projevu, je trochu náročnější ho číst.

                  0 0
              • vanabike  

                ..jo a ještě k tvému názoru že…cituji „nikdy nevíš jak na tom přesně původní rám je“ ..prostě né všichni lidé dokáží to co druzí a proto jsou vyhledáváni lidmi co to nedokáží..a pak jsou lidé jako ty..co to nedokáží..nerozumí a navíc stále spekulují..je to ale jejich názor a já ho respektuji..nebo lépe řečeno ignoruji, protože lidi jako ty naštěstí nejsou moji zákazníci.

                0 0
            • JakeF  

              Hele, by mě tak zajímalo… Když jsi schopnej tak dokonale opravit totálku rám za pár peněz, proč rovnou nevyrábíš komplet rámy za super peníze? Přijde mi to jako daleko lepší market… Jinak mi na tom celkem něco smrdí, buď co se týče ceny nebo kvality.

              Co jsem nechával opravovat 2 svoje rámy, tak u týhle Číny za pár korun bych se taky přikláněl k Blackyho verzi a rovnou ten rám odepsal.

              0 0
              • vanabike  

                Sorry ale smrdí natom pouze řeči lidí kteří tomu nerozumí a jen tu spekulují. Je zde téma jak opravit prasklý karbon..tak se ho držte!!

                Přesto na tvou otázku odpovím asi takto a snad to pochopíš.

                Proč auto servis(mechani­ci,klempíři,sva­řeči..) nevyrábí rovnou nová auta..proč se v tom vrtaj když to je daleko lepší „market“ ???

                A rozhodně sem neřekl za pár peněz, stačí se podívat do ceníku a můžeš si to zhruba spočítat.

                0 0
                • Milan  

                  Máš recht, držme se tématu. Rám Mastihuby je v kontyšu od ledna a ty v listopadu reaguješ jak by jsi to dal do kupy, kdyby se to v lednu nestalo. Takže jemu už ani nepomáháš. A možná i teď chrochtáš blahem jak na Tebe reagujem a dál jedeš sice negativní, ale pořád původní reklamu. Toť můj odpuzující názor, kterej vůbec nevylučuje, že oboru hovíš a máš na slunci svý místo, jen ten marketing mne nebere. A co mne zaujalo ještě víc, že po zachycení Tvý morálně pochybný neauktuální akce minimálně ve třech vláknech najednou tu ještě moralizuješ ostatní a točíš se na tykání nebo spivné češtině či co, to je možná jeden z pravých důvodů, proč Tě já nedoporučím nikomu kolem sebe a mne samotnýho nečekej. Rovnej přístup se podle mého u Tebe z toho co tady předvádíš čekat nedá a to mluvíme o opravě zlomenýho rámu v carbonu, kde důvěra bude základ spolupráce servismana a uživatele.

                  Biku zdar.

                  0 0
                  • vanabike  

                    Tak vazeny, muzete mi ric kdo vlastne jste co umite a za koho tu vlastne kopete?? Mam pocit ze se zde stotoznujete s roli operatora podle kterehose vse ridi? Nebyl jste to prave vy ktery upozornil na vsechny me chyby s reklamou?? Mimochodem otom jsem se sskutecnym operatorem jednal a osobne se omluvil. Procpak jste take tak aktivne nereagoval na www. Sunset bike…opravy karbonu…a dalsi co obsahuje toto vlakno?

                    A jeste mi reknete proc by me melo mrzet ze zrovna Vy me nikomu nedoporucite ;-)

                    A na vysvetlenou k tomu moralizovani pane, ja si zakazniku vazim a proto se snimi bavim jak se slusi a patri. Bavit se jak v hospode jde proste mimo etiketu.

                    Tot muj odpuzujici nazor na Vas.

                    0 0
                • JakeF  

                  Hele, člověk, co mi rámy opravoval, dělá i hodně složitý věci, takže věřím tomu, že i s kompletním rámem by si poradil… Ale prostě by se mu to proti velkovýrobě nejspíš nevyplatilo, tak dělá věci, který nejsou běžně vyráběný… Nicméně taky si tu kvalitu zaplatit nechá a opravovat takovouhle totálku by se u něj nevyplatilo… Když ty by sis s celým rámem neporadil a slibuješ tu výrazně nižší ceny, tak to prostě smrdí tím, že ta kvalita bude horší a co tak píšeš výš o tom, jak se všechno liší akorát nálepkou, tak počítám použitý materiály budou asi taky kvalitka :D.

                  0 0
                  • vanabike  

                    Prosim te bud tak laskav a ohrom tady ostatni co ty o tom vis a co umis a myslim to vazne!! Napis to sem-bud tak laskav. Budou li to veci na urovni, rad pred tebou Smeknu, ale v opacnem pripade nekritizuj to o cem nevis a neumis a nereaguj!

                    Kdyby jsis dal tu praci a zjistil s kym to vlastne pises, mohl by sis jednoduse zjistit jake materialy pouzivam a ceny take.

                    Mimochodem zavodni silnicka-komplet ustrelena zad.stavba po kolizi s autem-4 spoje-zavodi bez problemu dal

                    Zavod.cyklokros. ram zlomena zad.stavba 1strana a spod.ram.trubka po kolizi hrom.padu-3spoje-zavodi bez problemu dal

                    Zavodni mtb29-zlomena spod.ram.trubka, sedlova trubka, obe spod.vzpery zad.stavby po bouračce-4spoje..a zavodi bez problemu dal!..mam pokracovat??..sorry a to vse se zarukou!

                    Tak ted napis co umis Ty!

                    P.s.: klidne me nahlaste ze to je reklama…normalne bych to nepsal, ale urazet se fakt nenecham!!! Takze vsem ostatnim sorry.

                    0 0
                    • scret  

                      njn, jsi tu evidentne novy, jinak bys vedel, ze tohle je typicky JakeF:) je jasny, ze tenhle mladej kluk vsechno vi a vsechno umi a to samozrejme vzdycky nejlip…

                      Ale musim se ho zastat, prtze jsi porad nenapsal, jestli si myslis, zese vyplati opravovat china ram za cca desitku, kdyz oprava dle tvyeho ceni vychazi na jednu trubku cca 15 stovek…

                      Nereknu ani popel u drahyho ramu, ale u ciny? nesmysl… je jednodussi a levnejsi cca dvakrat kliknout a objednat novej ram…

                      0 0
                      • vanabike  

                        Jj..dik..konecne normalni diskuze ;)

                        To je preci vec kdo ma kolik penez…kdyz mas desitku navic tak koupis novej…kdyz ne, tak opravujes…samoz­rejme paklize cena opravy by se splhala ke 2/3 puv. ceny, tak uz jeto na povazenou.

                        A ceny jsou od patnacti stovek a s tim je spojeno mnoho dalsich aspektu ktere resim s kazdym individuelne.

                        Kazdopadne dobre provedena oprava je stoprocentni a nema smysl ji zpochybňovat.

                        Neco jineho je kdyz opravuji uz po nekom spatne provedene(nepo­vedene)opravy a to je take dost casto…tam 2letou zaruku davam dle zhodnoceni jak to ten dotycny predemnou zkomplikoval ( pos…) ;)

                        0 0
                        • scret  

                          ja nezpochybnuju vysi cen, to si myslim uplne ok…

                          priznam se, ze mi neni jen jasny, jak muze uplne praskla trubka byt po spojeni „nekolika“ platny karbon.sitky stejne pevna… Nebo tam davas takovou vrstvu, ktera je potom stejne tlusta, jako stena trubky?

                          0 0
                          • vanabike  

                            Podrobne ti to mohu sdelit pouze pres email..byl bych sam proti sobe kdybych tady psal jak se to dela. Ale obecne..uplne zlomena/prerazena trubka se neda bezpecne opravit pouze z venkovni strany. Neberu v potaz opravy ze to nekdo premota pres vrch..udela nevzhlednou bambuli a hotovo..to je sice take reseni ale to ja fakt nedelam. Ceny take zalezi na poloze defektu..typu lomu(cisty lom/dlouhe roztristeni delaminovane trubky) a take na prumeru trubky. Je take nutne pripocitat pri prerazenych ramech naklady na srovnani geometrie ve stolici ci pripravku-toje dalsi polozka kterou nutno pripocitat ale nikterak astronomicka ;)

                            0 0
                            • saintjv  

                              Hele kamo to co ty tady prezentujes je snem vsech co nekdy proste neodhadli sve moznosti… Me treba zajimalo jak vypadaji opravy na drahych ramech typu Santa Intense atd… Nezpochybnuji tve metody ani schopnosti ale proc to tedy nedelaji vyrobci? Nejak to moc nechapu… Zlomil jsem zadni stavbu na kole Santa Cruz tallboy carbon. A dostal jsem v ramci zaruky komplet novy ram Tallboy II. Kdyby to bylo tak dobry jak ty rikas tak proc to nedelaj i oni? Uplne se mi nechce predpokladat, ze ty jsi tady vymyslel neco co jinde ne…(bez urazky) Jinak JakeF je JEDNICKA!

                              0 0
                              • scret  

                                tak myslim, ze je logicky, proc to vyrobce nedela…

                                Jinak, opravaru karbonu je i u nas uz vicero, takze nic tak ojedineleho to neni.. ikdyz zatim ne zcela bezne…

                                0 0
                                • kubad  

                                  protože se to nevyplatí., je to riskantní s ohledem na zaruku, zakazník by to s tímto řešením měl problém.

                                  a cenově to nebude až tak bingo, posílání tam a zpět, montáž demontáž rámu, složení a navíc málo který výrobce si sám rámy vyrabí

                                  0 0
                              • JakeF  

                                Měl jsem opravenýho Scotta Scale, hodím do přílohy fotky… Funkční bez nejmenšího problému, tvar bez rozdílu (jenom vedení hadičky brzdy bylo maličko jiný), váhově to byl rozdíl v řádu jednotek gramů.

                                Co se týče výrobců, tak údajně Superior některý závady na karbonu opravuje. Jenže těm toho praskalo pár let zpátky tolik, že kdyby měli všechno měnit za novej, tak už jsou dneska po krachu :).

                                0 0
                              • žvejk  

                                A jak víš že to nedělají? Dělají a určitě ne jen jedna značka… Jasně Santa, spešl apod. si to nedovolí, ale jiné menší značky ano. Z toho můžeš usuzovat, že oprava rámu jako taková je stopro jak pevnostně tak design, teda když to člověk umí…

                                0 0
                            • scret  

                              je mi jasny, ze je to tvy knowhow, staci mi to, cos napsal.. diky…

                              0 0
                            • JakeF  

                              Tak s tímhle se zase nedá souhlasit… Prasklá trubka se dá opravit z vnější strany a žádnou nevzhlednou bambuli to nedělá… Nicméně je pravda, že dotyčnej si to taky nechá zaplatit trochu jinak, než ty… Takže mě to dál přesvědčuje, že tvojí jedinou výhodou je cena, ale zase proč ne, aspoň se pak někomu vyplatí opravovat i levnější rámy, svojí klientelu si asi najdeš.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Proc se dnes opravuji Notebooky za 10 tisic?

                                Oprava stoji 1500 – coz je porad mene, nez 10 tisic.

                                Jinak je to obchod, ktery jede myslim dost slusne.

                                0 0
                              • vanabike  

                                Prosim te mluvis o praskle trubce nebo o prerazene (prelomene) total crash ??

                                A jinak me je zase divny proc tatdy neustale mluvis za nekoho jineho..skryteho opravare..on nema svoji hlavu ze potrebuje nekoho kdo za nej bude mluvit?

                                Cili otazka!! Ty znas do detailu jeho postupy jak se co dela?? Rozumis tomu?? Umis to??

                                Dal se bavme na urovni a bez urazek.

                                Ja pouzivam postupy z letecke vyroby kde bezpecnost a spolehlivost je prvorada priorita kazde vyroby i opravy.

                                Paklize seriozne odpovis, rad ti pak reknu neco k tem opravam prasklin i totalek.

                                Honza.

                                0 0
                    • JakeF  

                      :D víš jak… Ty si tu děláš reklamu, mně to smrdí… Moc nevím, proč bych tě měl o něčem přesvědčovat já. Přesvědč mě ty a třeba si to příště nechám opravit u tebe… Zatím vidím akorát snahu kopat na všechny okolo, což nevypovídá o tvých schopnostech, jedině tak o tvojí povaze – a rozhodně ne pozitivně…

                      0 0
                      • scret  

                        na jednu stranu mas pravdu, na druhou si tu ale dela obcas reklamu vic lidi… A pokud to nekomu pomuze, proc ne…

                        Myslim, ze B-Fko z nej prachace neudela:))

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
            • McBlacky  

              Co jsem dával já nebo lidi kolem mě co závodí opravit carbon rám, tak poškození horní nebo spodní rámovky (podélně, nebo komplet ustřelený) s lakem i grafikou do původního stavu 4–5t kč. Tady jsou ustřelený dvě, tzn násobím dvěma.

              Ceny od GMS nebo Havel, ne od někoho kdo to motá v garáži bez dokladu.

              pro mě je důležité ale i to, že zbytek rámu, byť není na kusy může být poškozen a není to vidět. Řeči, že to nevadí dokud to není vidět z venku neberu. Pár závodáků by mohlo vyprávět jak někde zahodili rám, nic mu nebylo a za týden dva na dalším závodě to pod nima rozložilo na třísky…

              přirovnávat opravy rámů k opravě aute je mimo. Tak je riziko v případě bouračky, u poškozeného nebo blbě opraveného rámu je riziko i jen při jízdě.

              0 0
              • vanabike  

                A ktera z tech tvych renomovanych firem to opravovala kdyz to tak presne vis ?? Asi takhle, bud to bylo spatne opravene, nebo nedostatecne s diagnostikovane( prohlidka celeho ramu pri ktere se zjistuji dalsi mozna poskozeni a co se pripadne musi ci nemusi opravit)…a toto je vazeny ZAKLADEM kazde opravy!! Je to principuelne stejne jako u kompositovych ulttalehkych letadel ktere se take dost casto ruznymi dusledky provozu rozbiji a znovu opravuji pro dalsi letani.

                A jinak faktur vuci kterym davam zaruku ti mohu „z garaze“ vyrobit klidne za kazdou operaci ;)

                Hele ale proc se tu mluvi jen o ramech?? Vzdyt jsou dalsi dulezite dily co se opravuji..rozbyte nebo probrzdene rafky, zapletena kola, zlomena ci praskla riditka..sedlov­ky..sedla..vi­dlice..uvolne­na pouzdra klik..nebo velice caste vymackane znicene koncovky(patky) ramu..atd…

                0 0
                • McBlacky  

                  neopravoval to nikdo. Byl to rám poškozený pádem, kdy to nebylo vidět a poté zkolaboval.

                  Já pořád narážím na to, že když se opraví rozšvihaný rám jen v místech kde je to ustřelený, tak není garance, že to není i jinde načatý a nerupne to potom tam.

                  Nepřijde mi, že píšu tak, aby se to nedalo pochopit…

                  opravy dalších věcí bych sem netahal. Třeba řidítka nebo sedlovky to se fakt vyplatí opravit? Možná u Enve, ale tak spíš si majitel koupí novou. Jinak opravit jetou věc co nová je za 2–4 tisíce, ale každýho věc…

                  0 0
                  • vanabike  

                    :) vsak v pohode…me taky neprijde ze bych to napsal nepochopitelne­..zkus si predchozi precist znovu..pisu tam ze je dulezite a zaklad ram(letadlo) prohlednout(di­agnostikovat) dalsi jasna ci mozna poskozeni a rozhodnout co dalsiho se musi ci nemusi opravit a jak! A to je vec kterou nemuze a nedokaze kazdy. Kompozit ma sve specificke vlastnosti ktere znaji pouze odbornici. A jestli se budes ptat jak to muzu ja poznat..tak odpovim ze poznam…a bylo by to na hodne dlouhy clanek a nato neni cas

                    0 0
    • tomxxx  

      když už se tu všichni tak rozčilujou. Nemáte nějakou firmu na opravu karbonu v praze? Potřebuji zalátat hůlku na běžky, je to taková věc na hraně, jestli se to vyplatí nebo ne, stály asi jen 1500. Nebo mě napadlo zalátat to skelnym vláknem, stejně se do hůlek používá velké procento skelné tkaniny a hůlka neni žádná fajnová věc jako rám…

      0 0
      • McBlacky  

        mě to dělali někde u jablonce a stálo to 550 i s lakem, na Exel C1.

        V Praze jsme jeden rám dával do GMS composites

        0 0
        • ToBla  

          To bude ten běžkař, co pracoval dřív ve sportu u Háčka v Jablonci. Opravy hůlek dělá dlouho a dobře… Kamarád se s ním zná, asi dokážu sehnat kontakt (v případě zájmu).

          0 0
          • McBlacky  

            já to řešil přes Dana z Lučan n.N. má super kontakty a sám závodí za fischer. Jméno psát nebudu, ale kdo na severu běžkuje, tak ví :)

            0 0
      • vanabike  

        no na hulce se da taky ledacos skazit ale obecne hulky a hokejky..lyze a pod veci jsou dobre na nauceni-neni to totiz jen pohledova zalezitost, ale dinamicky zatezovana soucast na ktere si prave kvalitu opravy pekne viditelne muzete vyzkouset.

        Jinak bratr zavodne lyzuje a mel jsem osobne v ruce karbonove bezecke hulky od Swixu..jedny za cca 3900 a druhe asi za 10 co jezdi na svetaku a rozdil veliky…jen na ruku lehci ale hlavne obe pri stejnem zaberu jena pruhyb cca10cm a druha tak 3…to jen tak pro zajimavost.

        0 0
        • McBlacky  

          ty C1 exel ve svý době byly top za desítku taky a jezdily se na světáku. Oprava trochu posunula těžiště, ale vlastnosti bez rozdílu. Z dnešního pohledu závodníka to ale už je měkká hůlka. Manželka vozí CT1 Star od Swixu a já mám Swix Triac. Před pár lety byla CT1 top Swixu, pak ji nahradil Triac a rozdíl je znatelný na průhyb.

          zase když rupne hůlka není to taková tragedie a co se týče zatížení, tak podle mě na hůlce bude menší než za zadní stavbě kola – třeba na doskoku schodů na placku (dost často na závodech) to musí dostat kotel.

          0 0
          • vanabike  

            Jo to mas sice pravdu, ale ram je uzavreny profil a to precijen neco jineho oproti namahani jednoho nosniku (hulky) na vzper…proto je dobre zvladat taky aspon trochu mechaniku a dalsi obory..cili jak jiz zde bylo zmineno k sikovnosti je potreba i hlava.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.