Jak důležitá je váha (aneb Remerx Viking versus něcozaplétaného)

65 nepřečtených
  • fantik

    Původně jsem se chtěl zeptat, jestli Remerx Viking (třeba http://www.remerx.cz/…kolo-viking/) nebo něco naplétaného (třeba http://www.bikez.cz/…sapim-laser/)

    ALE: poctivě jsem si to tu všechno přečetl a mám jiný dotaz: všichni u kol zmiňují, jak veledůležitá je jejich váha. To mi není úplně jasné. Podle mě je přece daleko důležitější třeba tuhost (a další charakteristiky, které asi ani neumím pojemnovat), které říkají, jak efektivní je přenos síly ze šlapání do skutečného pohybu vpřed. Např. pochybuju, že poznám, jestli vezu v dresu o studentskou pečeť navíc (teda pokud se nerozteče), ale určitě poznám povolený výplet, protože to prostě nepojede.

    A to mě vede k závěru: v souboji výše mám tendenci dát přednost vypleteným kolům na alu špicích, protože od nich intuivně čekám větší celkovou tuhost a tedy pocit „že to víc pojede“.

    Logická úvaha nebo je to všechno úplně jinak?

    (tohle jsem si ověřil, když jsem vybíral kolo / rám – něco prostě jelo a něco nejelo a rozhodně neplatilo, že čím lehčí, tím lepší pocit z jízdy)

    Podotýkám, že mám skoro metrák, takže gram-sem-gram-tam, spíš potřebuju, aby to vydrželo…

     

    Všem dík

     

    Fantík

    0 0
    • kubad  

      rozhodně bych nešel do něčeho neodzkoušeného, což Remerx rozhodně je :-(

      0 0
    • Pavel100  

      „Podotýkám, že mám skoro metrák“ to chceš mít kola na jednu sezónu v nejlepším případě?:-)

      0 0
      • kubad  

        s tím na jednu sezonu bych nesouhlasil, ale při té váze jezdce je potřeba počítat s častějším servisem výpletu :-)

        0 0
        • Pavel100  

          Jestli to má na polní a lesní cesty, tak proč ne.....ale na prasení po lese to nebude. 4.2 nevydrží všechno:-)

          0 0
    • Polka  

      Nez kola tak je imho hodne dulezitejsi vaha jezdce. V kopcich je to strasne znat. Vazim taky skoro metrak, pred 3 roky jsem vazil o 15kg min a je to nebe a dudy, takze bych zacal tam.

      0 0
    • scret  

      sice nemam metrak ale prechod od rucne zapletenych kol na tovarni (Cmax ST) jsem pocitil dost razantne… urcite k tomu prispela i nizka vaha, ale podle me i tuhost kol… zezacatku jsem mel pocit jak kdyz jedu po kolejich…

      Navic jsem se zamiloval do jednoduchy servisovatelnosti mavic orechu…

      ale v tvym cenovym rozpoctu bych nejspis koukal po Mavic CTrail disc, nebo nejakych Fulcrumech (nejspis trojky?) anebo taky jeste XT (otazka je jestli ti nevadi CL)

      vikingy jsem uz videl na vlastni oci,vypadaj dobre, vaha docela taky zajimava, ale jak pise kubad, je to novinka a ja jim asi taknejak srdcove neverim… ale treba se pletu a cas ukaze…

      0 0
      • kubad  

        tudle „novinku“ tlačí Remerx už pár let v ruzných verzích takže mou důvěru zatím určitě nemají, a ohasy od lidí co je jezdí závodně zatím no :-(

        takže tak

        0 0
        • scret  

          no prave, snazej se uz dlouho a furt to neni uplne ono… a nejlepsi je kdyz mi jeden prodavac tvrdil ze jsou to v podstate CMaxy akorat levnejsi :D

          0 0
          • Pijer  

            Kamarad si koupil nějaký Remerxy a protože s nima byly problémy, tak je teď už asi po druhý vyhandloval za novější a novější model a se všemy jsou problémy :-( Buď v nich při jízdě neustále lupe, nebo mu teď praskají dráty a to rozhodě není nijaký ras :-(

            0 0
      • stumf  

        Znám lidi co vikingy jezdí a nejsou to špatný kola. Ale ještě nejsou uplně vychytané, praskají dráty a loupe se barva na drátech. Ale pracují na tom a příští rok už by to mělo být vychytané, takže bych určiťě ještě počkal. Nicméně i Borci s 88kg si je po závodě chválili. A já osobně jim fandím.

        0 0
    • mr.antik  

      Lidi, jaký rozdíly jsou mezi skupinama ráfků DT s označením 4.2, 5.1 a třeba 430 a 530? Je to nějaký nový označení nebo prostě jiný modely, mě se to zdá dost chaotický a jediný podle čeho se daj porovnat je asi cena…

      0 0
      • pižmoň  

        :DDD vaha,rozmery,pev­nost,urceni a pak taky cena:D

        0 0
        • mr.antik  

          Ok, je to označení je takový divný – takže stovkový řady jsou jejich lowend a s desetinou tečkou jsou ty lepší (aspoň to dedukuju podle ceny :-)

          0 0
          • kubad  

            tak nějak, ty stovkové čísla sou v podstatě váha ráfku a jsou to ráfky které původně Dt použivalo jen pro zapletené kola a pro OEM postupně je doplnilo do nabídky :-)

            0 0
            • dada  

              to si budu muset doplnit ve svojí učebnici cyklistického dějepisu…u DT byly nejdřív kola pak až ráfek…kua! dík!

              0 0
    • kopečák1  

      Pro mě zajímavé téma. Vážím 95kg a příští rok bych taky rád koupil nějaká kola. Trošku z potřeby něčeho maličko tužšího, trochu z touhy kolo vyšperkovat.

      1. ptal si se na důležitost váhy kol. Z toho co sem se dočetl je váha důležitá, a to z hlediska jejího uvedení do pohybu-rotace. Lehká kola snadněji roztočíš, tedy rychleji se rozjedeš. Aspoň teoreticky by to tak mělo být.

      2)tuhost- je ale taky dost podstatná a pro mě třeba i důležitější, protože na měkkých kolech to asi moc rychle nepojede, resp. nebude akcelerovat.

       

      já zatím jen tak koukám co se kde dá sehnat a za kolik, ale zatím to vidím že budu muset přišetřit na nějaké Cmaxy, protože už sem párkrát slyšel, že i moje kila to uveze a pravděpodobně by mohly vydržet i nějaký to praseníčko…(mám zdvihy 120/120, tak doufám, že největší rány vychytá odpružení a ne že se hned rozloží kola, i když to samozřejmě schytají taky.)

      0 0
    • biker jura  

      tak co myslite vaha x tuhost?

      0 0
    • Lone1  

      Tohle dilema,jsem musel nesčetněkrát řešit také.Moje váha kolísá od98–105kg.K tomu si připočítej váhu batohu na zádech,často dalších 15kg,když dělám gentlemana a vezu všechny věci i přítelkyni.

      Po vyzkoušení nesčetného množství,zaple­tených kol,jsem to vzdal.Zapletená kola never more!Ne že by byla špatná,ale je třeba si přiznat,že pro naši váhovou kategorii neexistují žádná.Při mé váze,je boční tuhost doslova zoufalá a to nemohu akceptovat.

      Nechal jsem si také poradit a múj recept je,kvalitní nába s průmyslovýma ložiskama,které mají šířku 8mm.Ne 6mm.Výplet 32 drátů,nemusíš mít žádné dt swiss.Hvězdonice mě nezklamaly nikdy.A teď to nejdůležitější,rá­fek MUSÍ být celokalíškovaný,ne polokalíšek.Jinak ti bude praskat jeden ráfek za druhým,praskají u nyplů.Předpo­kládám,že máš kotoučovky,veškerá námaha při brždění,jde přes dráty do ráfku.

      Dostaneš tak velmi pevná,lehká kola,se kterýma nebudeš mít žádný problém.Žádné zapletené kolo,se nemůže pevností rovnat klasickému výpletu,to ani náhodou!

      0 0
    • Team6  

      at budes mit jakykoli „papirove“ naslaply kola tak ze zacatku si budes pripadat jak superman. casem to budou uplne „normalni“ kola. placebo efekt se proste opomenout neda

      0 0
      • Hornet  

        Ked myslis ze je to len placebo, tak si potom daj naspat, tie obycajne, co si mal a tie „paierovo“ naslapnute predaj :-D

        0 0
    • tonik666  

      Váha kol je důležitá proto, že na rozpohybování rotačních částí kola padne při jízdě asi 5× více energie než na statické části, takže jejich hmostnost se promítá na kole v pohybu asi 5× více.

      Dobrej článek je taky.

      http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

      Pokud ale nemáš nějaké rychlostní ambice, můžeš mít jiné preference než hmostnost. Každopádně lehké kolo je dost znát.

      0 0
      • Hornet  

        Pekne to zratal:-)

        ten link co tam pisu na vahu ramov a komponentov je fajn, len skoda, ze to je trochu starsie, par kuskov r.2006 a ostatne su starsie.

        0 0
      • MlokCZ  

        Prosím nedávat zase link na ten článek, když v tom článku je pořád ta samá chyba od začátku toho článku a nebyl opraven.

        V diskuzi pod článkem je to upřesněné co je tam špatně.

        A není tedy pravda, že pro rotažení část je to 5×, ale je to pouze 2× pro obvodou hmonost, pro celá kola to pak vychází kolem 1,7×.

        0 0
    • Lister  

      To je tady pořád dokola, jestli opravdu lehká nebo raději tuhá, nejlepší jsou samozřejmě lehká a maximálně tuhá. Pokud někdo tvrdí, že je to placebo, tak by měl raději jezdit na koloběžce. Vyměnil jsem stará kola za nová odlehčená o 650gr (v součtu, duše, kola, pláště) a rozdíl je to pořádný.

      V tvém případě bych ale rezignoval na maximální odlehčení a šel cestou tuhosti a odolnosti – tím nechci říct, že Remerx bude správná volba. Asi bych bral záplet s kvalitníma nábama, 2mm dráty v „plném počtu“ a odolné ráfky – třeba něco z bezdušových ZTR, ty by při vynikající váze měly vydržet dost.

      PS: a 4,2D raději ne, jsou to vynikající ráfky – lehká a po zapletení tuhé, ale je menší odolnost k rozcentrování a stěna ráfku moc nevydrží – na ostré hraně jsem letos vyhnul hranu ráfku – podobných ran jsem už dostal hodně, ale těžší ráfky to vždy přežily. Jo a vážím něco přes 90kg.

      0 0
      • duda  

        Zdravim, vsichni tady resite znacky vypletu,jejich tuhost vahu,jeden napise ze rafky moc nevydrzi,ze praskaji atd.,ale jeste nikdo z vas se nezamyslel nad tim z jake slitiny hliniku jsou udelany,vetsina (coz znamena 95% vyrobcu,vyrabi ze 6 tridy coz je nejmekci slitina, ma nejmesi tuhost a zivotnost)jen 5% dela ze 7 tridu coz je podstatne tvrdsi tuhsi a ma vetsi zivotnost(taky drazsi).A to uz nemluvim o svarovani rafku(co to za svarem s materialem udela).Vsichni tady diskutujete na vysoke urovni odborniku,ale podstatnou cast ste vynechali to odbornik neudela.

        Pro 100kg borce bych bezproblemu volil alu vyplety,pokud budou ze 7tridy tim lepe.pokud nechce alu tak bez problemu Fastdisc 32 dratu, jsou nesmrtelne,(jen at po me nektery znalec nechce jmenovat Alu tridy,jak to tady byva zvikem)

        0 0
        • Vilém  

          Uz je ti blby vystupovat pod svym puvodnim nickem?

          0 0
          • duda  

            Pod jakym nickem co to je?

            0 0
            • Vilém  

              no ze uz nejsi NosRemerx?

              0 0
              • duda  

                Ja jim ani nikdy nebyl,jak si na to prisel byl si u ciganky

                0 0
                • Vilém  

                  Ne nebyl jsem u ciganky, jen jsem navstivil strycka googla a na B-F mi nevypadl nidko jinej se stejnym zakladem IP, jako mas ty. Viz

                  • NosRemerx || 11.06.2009 23:16:07 || || 88.100.134.xxx
                  • duda || 17.10.2009 10:40:36 || || 88.100.134.xxx
                  0 0
                  • duda  

                    Ach jo, takových se stejným základem IP muže byt 600000,ti co jsou pripojeni přes mobilní tel.,ale to se stane!!,dál se ktomu nehodlám vyjadřovat.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Vsak ja ani necekam, ze bys to priznal:)Proste mi to v soucinosti s dalsima indiciema, jako napr hrubky, vyjadrovani k tematu kol remerx, prijde jako pravdepodobne.

                      0 0
        • Mamut  

          Jazdil som kedysi na rafiku zo 7075. Ano malo to par neprekonatelnych vyhod. Ked napriklad brat na mojom biku v snehu zodral gumicky az na kov a dalsich 10km na tom brzdil kolko potreboval (a ze mu to brzdilo blbo, tak o to viac mackal paku), tak stacilo prebehnut rafik smirglom a jazdil som na nom dalej. Normalny rafik by bol prerezany. Alebo kamarat freeridista na tom 15km od domu v horach pichol plast, ktory bol 4× drahsi ako ten rafik. Tak hodil plast cez rameno a dosiel to na rafiku s tym, ze rafik vyhodi. Nakoniec ho taktiez presmirgloval a jazdil na nom dalej.

          Ale rafik bol tak tvrdy, ze sa dost debilne centroval (nechoval sa linearne = dvojnasobne otocenie niplu neznamenalo dvojnasobne vychylenie rafku) a stale sa povolovali spice. Vysvetlujem si to tak, ze bezny rafik sa pri zatazi trocha zdeformuje podla tahu spic a stale su vsetky spice pod aspon nejakym tahom, takze sa niple nepovolia. Tvrdy rafik sa asi nedeformuje spice na jednej strane su zatazene velmi a na druhej vobec. Hoci nebol kaliskovany, tak som nikdy predtym ani potom nemal rafik, na ktorom by sa tak velmi povolovali spice.

          0 0
        • kubad  

          Jj tys nam tu chybel, ale myslim ze Vilem uz to objasnil.

          Jinak si uvedom jednu dulezitou vec a to teplotni zpracovani. 6 kovy alu po patricnem tepelnem zpracovani muze mit mnohem lepsi vlastnosti takze tvoje teze jsou celkem k hovnu

          0 0
          • duda  

            Kubate,Kubate tebe je tady škoda,pokudu děláš do svařovaní hliníku,tak si myslim že tvé znalosti využije spousta italských výrobcu kol,takových znalců je hodně málo.

            Teplotní spracování je jedna věc(např.kale­ní),svařovaní je druhá věc(zahřeješ na několik 100vek stupňů nepatrnou část) ,to sis kapánek popletl.

            Jinak celé je to o hovnu,ta debata

            0 0
            • Evilcleaner  

              škoda že s nickem jsi nezměnil i pravopis… ach ta češtin…

              0 0
            • kubad  

              hehe o čem to meleš víc co je to tepelná úprava hliníku?

              nebo chceš snad říct že hliník tepelnou úpravou nemění výrazně vlastnosti?

              chceš snad tvrdit že hliník řady 6×xx po tepelné úpravě nemůže mít lepší vlastnosti než řada 7×xx ?

              prosímtě slez ze stromu a chovej se normálně

              jinak se živím strojírenskou konstrukcí především hliníkových forem a součástek :D

              0 0
          • duda  

            Necháme vzájemného napadání,to neni podstata tohohle fora,

            Chtěl bych tedy poradit.Mám 90kg,ročně najezdím zhruba 13000km mtb,laboruji mezi několika značkama výpletu.Vynecháme značky American classic(blato),DT swiss(čím dražší tim větší blato),zustávají Mavic,Fulcrum,Re­merx tubular,Spiner­gy,Shimano,Re­ynolds.Pora´dte značku,která má tuhost,maximalní zrychlení,dráty dostatečně pruží,ale né na ukor boční tuhosti a setrvačnost.

            0 0
            • Lister  

              O to tady ale vůbec nejde, on chce levná kola za pár korun aby mu vydržela.

              Jinak poradil bych ti Spinergy, ale ty nemají dráty, takže smůla :-P

              0 0
            • nox159  

              jestli davas na mtb rocne 13000 tak si u me frajer ;-)

              0 0
            • kubad  

              sorry ale stavět Remerx nad DT hehe

              0 0
              • Pavel100  

                DT Swiss

                0 0
                • Pavel100  

                  Náby 240s, 340 i 370 bez problémů, ráfky XR4.2d bez problémů, dráty a niple taktéž spousta známých má ruční výplety a bez problémů pokud se na náby vyloženě člověk nevysere po neustálém ježdění v blatě. Vidlice nevím,neznám nikoho kdo ji jezdí.

                  0 0
              • Pavel100  

                Remerx

                0 0
                • Pavel100  

                  neříkám že dělají špatné ráfky, ale dávat je mezi výše uvedené značky to asi ne:-)

                  0 0
    • Marskatin  

      Úvahy na téma váha:

      1. Váha más svůj význam, ale nesmí se přeceňovat. Je to údaj, který

      má největší význam marketingový. Dá se snad no změřit a dobře se vyjímá v katalogu. A taky je trochu otázka prestiže, který výrobce ji srazí níže. Jak je napsáno vyše, snadno se změří, ale nevypovídá nic o tuhosti či aerodynamických vlastnostech (to spíše u kol silničních)

      1. Podle váhy se často posuzuje, jak budou kola hbitá, čiperná, jak

      snadnos ebudou roztáčet.Výše již bylo uvedeno, že stehjná váha na rotační součásti je ekvivalentní cca 4,5násobku na rámu a nerotačních komponentech. Ani tohle nenní tak jednoduché, z hlediska ochoty zrychlovat není podstatná hmotnostkola, ale moment setrvačnosti těchto kol. A ten nemusí s váhou taky souviset. Záleží jak je hmotnost rozložena. Nejpodsatnější je hmotnost na obvodu kola. náboje se naopak moc neprojeví. Můžu mít klidně 2 páry kol, stejný ráfek stejné špice, stejné obutí, jeden bude mít náboje nějaké pěkné DT,HOPE atd. Druhý nějaké třeba Alivia. MYslím, že jeden pár bude na nábojích hravě o 200g lehčí, přitom z hlediska akcelerace a tuhosti to bude prakticky identické. (dlouhodobá životnost bude někde jinde, ale o titu teď nejde)

      1. Vzhledem k tomu, že kolo je mix vlastností, který nejde váhou

      vyjádřit není špatné dát na recenze uživatelů.

      1. Váha jde nepřímo úměrně s cenou. Pro mě jako jezdce podobně

      těžké váhy má význam v tom pohybovat se v nějakém rozumné středu. Nejlevnější modely mají kromě nepříznivé váhy větinou slabší i ložiska atd., nejlehčí modely jsou zase občas přešlěchtěny na minimální hmotnost, kdy je pár gramů vykoupeno dražším materiálem, váhovým limitem nebo i omezenou životností. To už není nic pro metrákové chlapy, kterým nkdo navíc nová kola každý rok nekoupí. Koneckonců i na silnici to přehnali, když jsem četl, že se nevozí přesmykač SRAM red, protože se kroutí, tak vozí raději o pár gramů těšží force.

      1. S naší váhou se musíme smířit s tím, že nebudeme excelentní

      vrchaři a raději prferovat životnost než pár gramů. Dívej s ena to raději takhle jestli mám i s kolem, batohem a pitím dohromady 113 nebo 115 kg je rozdíl pod dvě procenta, který nepoznám :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen i tady upřesním i když už jsem reagoval ne ten odkaz. Pro obvodovou hmotnost je to pouze 2×. Pro celá kola pak jak správně píšeš záleží na rozložení hmotnosti (tedy jestli jsou zrovna lehké ráfky nebo náboje).

        Takže ta kola i když se projeví znatelně více než hmotnost jinde, tak se často trochu přeceňují (oproti váze jinde).

        0 0
        • Marskatin  

          Děkuji za upozornění, už jsem si tu diskuzi pod článkem přečetl, kde je to vyjasněno přečetl.

          0 0
    • duda  

      Kdyz uz sme tadyk u tech debat,tak stejne se dotycny nic nedovi,protoze za celou dobu co sleduji vypletena kola,tak nikdo nebyl schopen poradit az na par jedincu,napr.Hnoj nebo Remerx(ten pise hodne amatersky,ale neco o tom vi a hodne)zbytek radcu tady vychazi z jedne nebo 2 znacek a nasledne hodnoti dalsi, naostatnich se ani neprojeli(pak jedna baba rikala).A nejvetsi vysmech; debata o rafku a setech a par jedincu resi plaste.

      0 0
      • roud  

        Ty seš taky dobrej troll co ? pláště ti dokážou udělat s kolem mnohem víc než třeba 100–150g na kolech zkus se nad tim občas zamyslet než něco napíšeš…

        0 0
      • kubad  

        Zato tys prispels radou :-(

        k Hnojovy se vyjadrovat nebudu, zato NosRemerx jedine co se snazi je delat vyrobkum reklamu, placa sem udaje ktere si cuca z prstu. Srovnava casto neporovnatelne a sam jim podle toho co z nej leze moc nerozumi. Ale asi i negativni a to co predvadi pomuze prodejum.

        0 0
        • Hnoj  

          Nemá být na konci „Hnojovi“ měkké I?

          0 0
          • duda  

            Jo jo tady se řeší hrubky a další chujoviny, ze mě dělají někoho jíneho,

            kež by to bylo tak jednoduche,seru tady na to.

            0 0
            • jIrI___  

              Vítej na B-F :)

              0 0
            • pepek  

              Až se zase vrátíš pod jiným nickem, tak zkus dávat mezeru za čárky. A pak to protáhni nějakou kontrolou pravopisu. Aby Tě zase hned neodhalili.

              0 0
          • kubad  

            sem bral že si tvrďák no :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.