Hi-speed cornering, alebo ako prejst zakrutou rychlo a bezpecne

51 nepřečtených
  • Misiak

    po minulotyzdnovej rakve v ostrej zakrute som zacal trocha uvazovat nad teoriou prechadzania zakrut pri vyssich rychlostiach (pojem vyssia rychlost berte s rezervou, nie som ziaden zjazdar :). trocha som prehrabal net za ucelom osvety a objavil som 2 nazory podla ktorych:

    1. sa treba v zakrute naklanat spolu s bikom tak, aby jazdec bol na jednej priamke s horizontalnou osou biku (ak berieme pohlad spredu/zozadu).
    2. sa treba drzat viac-menej kolmo na zem, a bike naklanat akoby pod sebou v smere zakruty.

    samozrejme v oboch pripadoch je prenesenie co najvacsej vahy na vonkajsi pedal a vnutorny grip a rovnomerne rozlozenie vahy pozdlzne, pripadne podla potreby posuvat na predne/zadne koleso.

    0 0
    • Dijck  

      To zavisi od styridsiatichtroch veci.

      0 0
    • Krys  

      Mámiš tu od ľudí fotky zranení, vyžaduješ rekonštrukcie pádov, ale keď sa vykýbliš ty, tak to spomenieš len tak mimochodom. ;)

      0 0
      • Misiak  

        a co sa budem chvalit? okrem toho nechcem sa takto na verejnosti zhadzovat :D

        0 0
    • mr.antik  

      Tak asi oba jsou správně, ty ale myslíš nejspíš tam, kde není žádná vyjetá stopa nebo klopenka, tak to chce tělo do zatáčky a kolo nechat co nejkolmějc, těžiště co nejníž, dělaj to tak ve freerajdovejch videjích a řek bych že je to dost těžký se naučit dobře zatáčet. Nedávno jsem byl na dh závodech právě v takový zatáčce a rozdíly v technice a rychlosti byly neuvěřitelný, tak doufám že přijde nějakej sjezdař a vysvětlí nám to tady

      0 0
      • Misiak  

        mam na mysli skor neklopenu zakrutu, resp len mierne naklonenu. povedzme ze nieco v zmysle normalneho lesneho chodnika s nespevnenym povrchom (udupana hlina, kamienky, korene, listie,…). klopenka cloveku celkom pomoze, ako som zistil, problem je na rovnom povrchu…

        0 0
      • Radek Broz  

        Já bych řekl, že je to přesně naopak – kolo klopit, těžiště držet nad ním.

        0 0
        • mr.antik  

          hmm, asi máš právdu, nedávno jsem to zkoušel. Ale v bahně nebo na kluzké trávě bych to dělal naopak, asi nějakej reflex

          0 0
    • kudlanka32  

      ja se teda vetsinou naklanim i s bikem a kdyz to vypada bidne tak se povesim celou svou vahou na vnejsi kliku…a kdyz ani to nepomuze tak letim…:)

      jinak jsou bikeri co nezatacej ale prehazujou si zadni kolo jak potrebujou :-P

      0 0
    • Misiak  

      nejake tipy…

      www.leelikesbikes.com/…-basics.html

      0 0
    • goofy  

      Je to fakt o hodne faktorech: rychlost, povrch, zalomeni zatacky, povrch, rychlost… :o)

      0 0
      • goofy  

        Jo ale obecne spis cpu zadek ven z kola. Je to vetsinou optimalnejsi dle mne. Clovek prenese teziste vic nad plast a nezatezuje ho tak moc pri zataceni, dle me. Proste misto aby plast tlacil ven ze zatacky, tak tlaci spis na plast.

        0 0
    • NR  

      takhle:-) www.dolekop.com/…y/31678-drzi

      0 0
      • goofy  

        Tohle je uplne unreal! Tyhle lidi nepochopim ;o)

        0 0
        • NR  

          no on je zatim jen jeden:-)

          0 0
          • goofy  

            No jo no. Ikdyz ta spicka je mu hodne blizko :o) Pro mne porad nerealne ;o)

            0 0
            • NR  

              prave ze te spicce ted docela unika..muhaha..a tady moje verze par let zpet:-DD www.dolekop.com/…tak-se-rezou…:-)

              0 0
              • goofy  

                No sice unika, ale myslel jsem to tak, ze i zbytek te spicky je pro mne unreal :o) Me staci, kdyz vidim padit dolu Vagnera, a nechapu, natoz nejakeho Hilla :-D

                Jinak pekne. Z te fotky to vypada, ze to naperes do toho stromu ;o)

                0 0
                • NR  

                  jj je to tak:-)ceska spicka uz je pro lidi scifi…no a svetova?to je proste psycho

                  0 0
      • audiac  

        jo… tak presne tohle jsem sem taky chtel dat…je to naprostej masakr. ten si muze dovolit mit bily hadry. jinak je jeste jedna moznost, a to vzit zatacku rizenym smykem. ale to je uz tezka machrovina to vypocitat a ustat a pritom neztratit rychlost.

        0 0
    • NR  

      jinak celkove se to shrnout neda..zalezi na povrchu,velikosti zatacky a vsem…je to otazka bez odpovedi..je paradox ze treba na bahne si lide rikaji cim plynuleji a opatrneji tim lepe..a pritom velky kulovy:-)

      0 0
    • martt  

      povedal by som, ze potrebujes co najvacsiu adheziu, co najvacsiu silu smerujucu dole a co najmensiu odstredivym smerom.

      Predpokladajme hladky rovny asfalt.

      Ak ma pneumatika na boku maksiu adhezivnejsiu zmes, tak je imho lepsie ist po nej.

      Rozlozenie sil je dane velmi jednoznacne, dotykovy bod pneumatiky s podlozkou tiez. Poloha taziska je urcena rychlostou a polomerom zakruty, ak ho das viac von spadnes smerom von a ak viac dnu, spadnes dovnutra.

      A ci si medzi taziskom a dotykovym bodom vystrety alebo nejak pokruteny (bike von alebo dnu) tieto sily neovplyvnuje, imho.

      Povedal by som, ze citlivejsie sa da riadit ak si rovnobezne s osou biku.

      0 0
      • goofy  

        No, akorat asfalt se neda vubec srovnavat s terenem. Tam muze byt v kazde zatacce jiny povrch…

        0 0
        • martt  

          iste ze mas pravdu

          preto som tam napisal, ze na asfalte.

          V terene bude ale platit uplne rovnake rozlozenie sil ako na asfalte akurat povrch terenu bude iny.

          Ak sa ti podari vymaknut nejaku ryhu, ktora koleso podrzi zboku, tak mozes mat ovela vacsiu odstredivu zlozku sily → mozes ist rychlejsie, pripadne na mensom polomere.

          Naopak ak vymaknes povrch s horsou adheziou (strk, piesok), tak je jasne, ze letis zo zakruty von (sila trenia mensia ako odstrediva).

          Pre hrbolaty teren bude dolezite pruzenie a tlmenie aby koleso sledovalo teren, ked si vo vzduchu pokracujes zo zakruty rovno. :-)

          0 0
          • mar_tin1  

            Pre hrbolaty teren bude dolezite pruzenie a tlmenie aby koleso sledovalo teren, ked si vo vzduchu pokracujes zo zakruty rovno. :-) a toto je podla mna dovod, preco sa zakladatel threadu vyvalal. na konci tej zakruty je hrb, ktory ho zrejme poslal k zemi. (bol som pri tom)

            0 0
            • martt  

              Ja si tiez myslim, ze sice technika (bicykel) je dolezita ale technika jazdy asi este dolezitejsia. Kazdy ma niekde inde hranicu odvahy a ti rychlejsi aj castejsie padaju. Moj syn sa na kazdych pretekoch aj niekolkokrat vyvala. Do zakruty ale vpali rychlostou, ktoru povazujem za uplne nerozumnu a ktorou by som sa tam ja nikdy neodvazil. V 99 pripadoch zo sto mu to vyjde a nespadne :-)

              Zato ja som posero a v zakrutach problem nemam. Za posledne roky som ani raz vazne nespadol.

              Pred par rokmi som na tej asfaltke z Koliby ku Snezienke skoro nevybral tu rychlu lavotocivu zakrutu (kde je vlavo luka s altankom) a ked som sa valil 60 km/h klzajuci po asfalte smerom do lesa, tak som si povedal, ze predsa este musim zivit rodinu a uz pokusy typu „ako rychle sa da prejst touto zakrutou“ radsej nerobim.

              0 0
            • goofy  

              Jak je videt: kdyz se to umi, tak hrboly az tak nevadi :o)

              0 0
              • mar_tin1  

                tu sa spojili hrby + nespravne/nevhodne nastavene odpruzenie + slabsia technika jazdy + zrejme nevhodna rychlost… inak samozrejme kto umi, ten umi :)

                0 0
                • goofy  

                  Ono je to hlavne o te technice. Jak rikam, staci se podivat na nejaka bikova videjka, nebo treba zajit na nejaky zavod, a co ti nadlidi provadeji, to mi zustava rozum stat… Oni tu zatacku prakticky proplujou a ne projedou :o)))

                  0 0
                • Misiak  

                  ja by som najvacsiu cast viny pripisal jazdcovi-prepiskol rychlost a neskoro reagoval na konci zakruty a vynieslo ho mimo cestu, kde sa uz svah postaral o skoru navstevu chodnika :) mimochodom, tipujem ze dost spravil aj uhol hlavovej trubky-mam ho niekde medzi 66 a 67 stupnami-vhodne skor na neklukaty zjazd, ako na nejake prepletanie sa medzi stromami… popravde, hrb som nezaregistroval, co bolo asi sposobene odpruzenim, takze z toho mi vyplyva ze nemam to zle nastavene (akurat neska som pocas jazdenia trocha ubral preload vidlici a mierne pridal rebound na tlmici-mne to tak vyhovuje, keby som ubral tlak v tlmici tak ho budem davat na doraz. btw napriklad pri prejazde retardera sa zadok chova kultivovanejsie nez predok, holt mam viac kilo jak ty a inak to podo mnou funguje ;) neostava mi nic ine iba pilovat techniku. neska som troska skusal v lese a ta teoria ma nieco do seba…

                  0 0
            • goofy  

              Jeste odkaz :-/ www.dolekop.com/…y/31678-drzi

              0 0
      • Misiak  

        len kratka uvaha na margo posledneho odstavca (nechce sa mi to velmi pitvat, mometnalne mam hlavu plnu elektrostatiky a na mechaniku neostava dost vypoctovej kapacity :) )

        ak ostanem rovnobezne s osou biku, tak tazisko je v tomto pripade posunute dalej od pociatku suradnicovej sustavy (umiestneho v mieste dotyku plasta so zemou) v smere osi x, z coho plynie, ze na mna bude posobit vacsi tocivy moment tahajuci ma k zemi. ak ostanem nad bikom a budem ho naklanat pod sebou, zmensi sa rameno sily a tym padom aj moment tahajuci ma k zemi. samozrejmym predpokladom v pripade, ze bike natacam pod sebou je, ze sa skrcim, aby ma neprekvapila dostrediva sila. okrem toho som si pri dnesnych nesmelych pokusoch vsimol, ze ak sa snazim natocit trup do smeru zakruty, bike na to reaguje ochotnejsim zatacanim. z mojho pohladu to vyzera tak, ze na nespevnenom povrchu a za vhodnych podmienok je lepsie zostat nad bikom a natacat len ten. skusim to trocha prakticky poskumat a uvidim.

        0 0
    • dafe  

      Dresler ve sve knizce doporucoval lehce vyklonit bajk a telo mit rovnejs, ne uplne soubezne s osou bajku a tlacit na vnejsi kliku aby si plast tlacil do zeme. Podminkou je aby plast nebyl na bocich hladky, proto asi silnicari tuto techniku nepouzivaji :-)

      Jediny problem u me je ze jedu do zatacek tak pomalu ze tohle nemusim vubec resit…ale treba jednou az si dam panaka :-)

      0 0
      • dafe  

        ale jak pisou ostatni, zavisi na mnoha dalsich faktorech. Na udusane hline budu naklapet spis kolo, na mokrem listi, ledu zase kolo rovnejs, na cistem asfaltu v ose…sakra uz prestanu krakorat, nevim proc radim lidem co jezdi do zatacek 3× rychlejc nez ja :-)

        0 0
    • Dijck  

      Som tu nasiel taku starsiu fotku:) www.bike-forum.cz/…big/3434.jpg

      0 0
      • Misiak  

        pekne. len ja som proste posraty-snazim sa jazdit tak, aby som potom nemal mesiac ruku v sadre ;)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pos3k  

      zlom vaz :)

      0 0
    • TheIF  

      Asi takhle :-) „A pak, že ty cesty ničí jen motorkáři..“ :-) :-) /tohle neberte vážně/

      0 0
      • Misiak  

        chces mi ako povedat ze toto este ustal?

        0 0
        • TheIF  

          to tam nepíšou…

          Juli 2006 – Schräglage Beschreibung: Rider: Maik Pachur. Foto von Bartosz Galus.

          0 0
          • Misiak  

            som si myslel ze sa 1/4 sekundy po spraveni fotky vymrdal… :D

            0 0
        • jecnak  

          Ja myslim, ze to ustal. Je to klopeny.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.