• Palec

    Napadlo mě založit galerii prasknutých rámů. Cílem je odhalit nejčastěji poškozovaná místa, na která sem tam hodit vočkem. Inspirovali mě zdejší případy odhalení i velmi malých trhlin. Ilustrativní fotka by byla fajn. Klidně dávejte i zajímavé fotky z netu ;-)

    P.S. Toto naštěstí není moje foto:

    Anketa: Prasknul ti někdy rám?

    Ne
    227x
    52%
    60x
    14%
    24x
    6%
    28x
    6%
    25x
    6%
    0 0
    • Log1ck  

      Boardman FS Comp 2009 – prasklina u svaru uchycení vahadla zadní stavby. Odhaleno při zimní detailní kontrole rámu jinak bych na tom asi jezdil doteď páč bych si toho pod vrstvou prachu a špíny na takovým místě nevšimnul :-) Naštěstí to bylo napodruhé při reklamaci uznáno a dostal sem novej rám.

      0 0
    • kubad  

      tak taky přidám :-)

      0 0
    • kubad  

      a další :-(

      0 0
    • dodin  

      Zdar,taky se přidám:-)

      0 0
      • Palec  

        Tak to jsem rád že přispíváš, tohle je o život..

        0 0
      • Jarque  

        Au, to muselo asi docela bolet…

        0 0
      • JSt  

        neumis cist? Galerie prasknutých rámů na vidlice se nikdo neptal :-DD.

        0 0
      • jose  

        tak tohle muselo být při nárazu bud obrubník či auto atp… či se mylím?

        0 0
      • MaroH  

        Jo mi takhle praskla vidla ale nahoře v hlavovem složení…V Ostravě jsem si říkal..kua nějak blbě to točí dojel jsem s tím na VIsalaje a tam to exlo úplně naštěstí dokopoce z kopce bych se asi zabil.

        0 0
    • Atilla  

      Taky přidám

      0 0
      • Atilla  

        Tak doplním: RB Monster jetý 6let rekreačně:)

        Moje chyba, skok na placku z cca 4m. 82–89kg

        0 0
    • siafu  

      Další…

      0 0
    • jIrI___  

      Už tě někdo předběhl :) http://www.bustedcarbon.com/

      0 0
      • roud  

        Myslím že by bylo dobrý kdyby sem lidi dávali jen věci který praskli jen jim osobně jinak to je nic nevypovídající a nikdo nikdy nedopátrá proč co prasklo a jak všichni víme dávat fotky kol po srážce autem atd. je asi bezpředmětný…

        0 0
    • Palo TT  

      Pre objektivitu by bolo vhodne uvadzat aj doplnujuce info:

      napr. hmotnost jazdca, kolko km mal ram najazdene, akym stylom bol jazdeny (zavodny DH vs. rekreacne vyjazdy po hradzi), ci pricina bola chyba jazdca, ci bol reklamovany a ako dopadla reklamacia.

      0 0
    • baboon  

      Já jsem utrržil prasklinu na naznačeném místě..Na obou stranách..Rám byl ježděn tak nějak rekreačně, sem tam skok, občas dirty, sjezdíky v lese atd..Takže mu nezazlívám, že prasknul..Mít to 12mm through osu, tak věřim, že se to nestane..Každopádně jsem nechal zavařit a jezdím dál..

      0 0
    • touza  

      Taky doplním. Ocelový rám Author Versus mi po osmiletech prasknul. Důvodem byla asi únava stářím. Prasklo to centimetr pod rychloupínákem sedlovky. Svařeno a rám jezdí do dneška. Jen ta sedlovka už nejde vyndavat.

      0 0
    • xetron  

      Taky přidám svou trošku do mlýna. Jednoznačně díky velkému kotouči. Rám neunesl 203 mm kterou sem dostal v sadě k brzdám. Upřímně mně to ani nenapadlo když sem ho montoval. je už to ale pěkná řada let a teď pořád stojí svařené s výztuhou v garáži ale stejně tomu nedůvěřuji a nechci na to posadit ani slečnu. Asi ji to předělám na HT…

      0 0
      • Michalno.5  

        Vůbec bych se toho nebál zvlášť jestli tam je výztuha. Ten rám je taky svařovaný z více kusů. Jen bych to občas zkouknul jestli to nepraská.

        0 0
    • Feďa  

      Můj legendární Twister po Malevilu 2004. Ve sjezdu jsem nevybral zatáčku a zapích to do lesa. Elegantní salto přes řidítka, zlomený stromek, nicméně bez jediného škrábance:-)

      0 0
    • petrun  

      Kamarád jel po rovině a najednou řach …

      http://www.bike-forum.cz/…big/5442.jpg

      http://www.bike-forum.cz/…big/5443.jpg

      0 0
    • Luka  

      Spyder. Po cca 6 letech. :)

      0 0
    • royal  

      https://picasaweb.google.com/…antZlomenina

      Giant anthem X2 2010, najeto 4 tis km, vazim 79 kg, skoky/dropy zadny, to jsou veci kterejch se bojim

      Loni jsem zlomil Scott Aspect 10 (model 2009), najeto 10 kkm, ve skoro stejnym miste, vpohode vyreklamovano.

      Na obou jsem mel orig. sedlovku vytazenou natolik ze zbejvalo porad 2 cm do max. vysunuti :-(

      0 0
      • Vilém  

        Ten odkaz ti moc neslape.

        0 0
      • Palo TT  

        S tym Anthemom Vas je viac.

        http://forum.mtbiker.sk/post499143.html…

        0 0
      • royal  

        Jen tak mimochodem, dneska (po 5.5 tis km) jsem nasel opet prasklinu ve stejnym miste, na ramu kterej jsem kupoval loni v kvetnu – opet anthem X 2010, cerstve z reklamace :-).

        Bohuzel uz mimo zaruku, takze pujde v zime zavarit :-).

        Nevite nekdo jak je na tom anthem X 2011, uz taky nekomu prasknul?

        0 0
        • kubad  

          pokud dostanes v ramci zaruky novy dil plati na nej znovu 2 leta zaruka :-)

          0 0
        • Jester  

          Trochu s křížkem po funuse, ale 2011 mně taky praskla – spoj horní rámové se sedlovou trubkou.

          Najeto cca 9000km, váha 77kg, žádný skoky.

          Vyměněno v rámci záruky. Jinak na nový rám je opět 3 roky záruka. Akorát nevím, kdyby mně teď prasknul, jak to bude s výměnou, když Giant přesedlal na OvedriveII.

          0 0
          • Draw in soul  

            Tak nedivím se při porovnání těch horních rámových trubek.Trance v tom místě evidentně už moc nepraská a reign/reign X snad vůbec.Něco na těch průměrech bude.Při použití trance na skoky to už ale asi ideální odolnost nebude.Reign (na netu pouze jeden zlomenej rám v uchycení horního vahadla – nepohlídal nejspíš doraz a šel moc natvrdo) se už odolností podobá reignu X (tam sem našel jen nedořešeny a praskající pravý spodní vahadlo,což takovej ******* není).

            0 0
            • goofy  

              Myslis tenhle?

              • jezdeny slecnou pro rohliky :o)
              0 0
              • Draw in soul  

                Beru spíš ty novější modely od 2011.Tenhle: http://www.youtube.com/watch…

                ******* je v té konstrukci sedlové trubky..mně jde zasunout sedlovka třeba jen cca 21cm.Při délce 36,7cm mi tím pádem trčí ven při plným zasunutí pořád dost – kolem 15–16cm a to mě sere :) Mohl bych si ji vzhledem ke svojí délce nohou zkrátit o 5cm a při vysunutí bych ji měl akorát na rysce.Ale nevím jestli riskovat,když vidím tu kopu prasklých rámů (i když víceméně jen anthemy) právě kvůli tomuhle.Zatím ji raděj nechám zasunutou 15cm v rámu při max vytažení 22cm na moje nohy a snížím tak znatelně páku na rám.Fascinují mě borci na kolech,kde mají 42cm sedlovku vysunutou na max nebo nad max..a tihle se pak ještě diví,že jim praskne chrtí rám nebo AM kolo používaný na těžkej FR nebo na jízdu za každých okolností v sedě – styl pecka – s váhou nad 100kg.

                0 0
    • kiwibibo  

      Šípka ukazuje miesto kde bol rám zváraný. Praskol pri šlapaní zo sedla do mierneho kopca. Žiadna rana, len som zrazu stal pedálom na zemi :D Pak 10 km peši domov… nebolo nad vtípky okoloidúcich cyklistov o peknej skladačke :))

      0 0
    • kopečák1  

      Iron Horse Mk.III zadní kyvka… měsíc před koncem záruky zaslána od zastoupení v Anglii nová zadní stavba na základě faktury od kola a fotky s prasklinou s omluvným dopisem, že je to moc mrzí… tomu říkám jednání :-)

      0 0
    • Martin  

      http://www.bike-forum.cz/…l-16241.html

      sup929 ročník tuším 2007, já přes metrák, kolo na pohodový ježdění po lese, žádný extra prasárny

      0 0
    • BigKarel2  

      0 0
      • jIrI___  

        A to se ti povedlo jak?

        0 0
        • Ricci  

          Doskok z 10m vysky :-)

          0 0
        • BigKarel2  

          po opakovaném skákání…nejdřív jen napraskl, tak jsem jej vyztužil dřevem a izolepou, ale pak praskl úplně…

          0 0
          • jIrI___  

            …vyztužil dřevem a izolepou…“

            :-)))

            0 0
            • baboon  

              nejvíc :D Nebyla by fotka té výztuhy???

              0 0
              • BigKarel2  

                Na fotce jde vidět, takovej ten černej chuchvalec na přední čáskti kola :)

                0 0
            • Ruprt2  

              co se ti nezdá? z těchto materiálů se vyrábí i rámy nové.

              Stačí to správně nazvat.

              Kdyby BigKarel napsal, že to opravoval přírodním obnovitelným materiálem a kompozitovou tkanitou napuštěnou nějakým epoxidem, tak ani necekneš :-D

              0 0
            • BigKarel2  

              Musíš na to mít mentálně, pak jde vše… :) :D

              0 0
    • frederick  

      Loni v létě…na křižatce jsem dobrždoval…nic divokýho…ozvalo se křup a bylo:D

      0 0
      • jIrI___  

        Pročítal sis tohle vlákno před vložením příspěvku? :)

        0 0
        • The_Trooper  

          pravě ne, není moc času z prace rovnou na kolo a pak do postele :) na BF zbývá už malo času

          0 0
    • gargamel  

      Lapierre RS 130, po dvou letech rekreačního ježdění. Záruka byla 5 let, takže bez problému vyměněn přední díl rámu. Tyhle typy se 130mm zdvihu už LP pár let nevyrábí. Prasklina v místě navaření úchytu tlumiče, viz foto.

      0 0
    • Duon  

      No sú to smutné pohlady a pri tom množstve fotiek čo sú tu, kde sú tie prasknuté GTčka , aspoň je vidieť že praská všetko vy dementi:) teraz sa stavím, že budete googliť rýchlo nejaké zlomené GT aby ste ich mohli pridať, však? :)))

      0 0
    • BikerMarius  

      ram – adrenalin 300 u hlavního čepu

      specialized FSR vahadlo u tlumiče

      a par patek http://www.bike-forum.cz/…il-3614.html

      0 0
    • Duon  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • bukajcze  

      Snad tu není žádná merida :) – to jsou rámy :D (když vydrží i pode mnou)

      0 0
      • roud  

        už tu někdo psal že se sem dávaj jen kola kterejch je škoda a merida mezi ně nepatří :oD

        0 0
      • Vilém  

        Tak ta mi zrovna praskla do pul roku na 3 mistech:) Ale pravda, nepouzival jsemji zpusobem, na nejz byla navrhnuta.

        0 0
      • ZuzicK  

        No fakt tu ještě není :-) Tak přidám jednu postarší plechovou skládačku. Za 14 dní svého provozu stihla pár vyjížděk, nějaký ty obrubníky, a pár malých skočků. Osudem byly kořeny nad kolem na první fotce. Při sjezdu se jen ozvalo rup. Jezdec měl cca 75kg, reklamace zamítnuta, že to musel narvat do pevné překážky. Dodnes je mi ho líto, protože na něj tenkrát dlouho šetřil.

        0 0
        • BigKarel2  

          Z fotky jsem si taky říkal, že to musel narvat do stromu…

          0 0
        • Vilém  

          Ve sjezdu s malou pilou? :)

          0 0
        • Chiron  

          Tak teoreticky jestli si na nějakém kořenu poskočil, nezvlád to a předkem to zapích do dalšího vyššího kořenu, tak bych to i pochopil.

          0 0
          • Georrge  

            já čoveče ani ne, to je ten rám z papíru? Bych tipoval že mnohem dřív rupne vidlice u hlavy, nebo v jiném místě…ale asi jsou vidle pevnější než jsem myslel :)

            0 0
        • Mamut  

          Jazdil som par rokov jeho asi 1–2 roky starsieho predchodcu a prezil podo mnou kadeco a to aj ked som mal nad 100kg. A to Merida bola (prinajmensom v tom case) znama, ze prvotny navrh ramu byval poddimenzovany a az casom na postupne davali vyztuhy a zosilnovali trubky. Cim nechcem povedat, ze kecas, ale ze na tych korenoch musel spravit nieco fakt divne, aby to takto zrusil.

          0 0
    • Haryk  

      Taky přidám svůj Giant z roku 2002. Tak jsem si přes aukro pořídil ten samej z roku 1997.

      0 0
    • smith22  

      není to sice rám ale s kámošem sme hledali příčinu vrzání, které vycházelo při šlapání od klik ale jelikož se to přenášelo do rámu tak šlo špatně určit odkud to jde.Tak sme stáhli kliky, rozebrali i střed a až při zpětné montáži si kámoš všimnul, že je na klice prasklina

      Kliky – Suntour

      Příčina – neznámá

      0 0
      • Mig_all  

        Mám ten stejný na zimákovi tak mam celkem strach :-O Musí vydržet jeste aspon dva roky tzn. 5000km…

        0 0
      • Ruda  

        Ty samé kliky Suntour jsem měl taky. Semtam se při jízdě při šlapání ozývalo vrzání. Po výměně za kliky Deore vrzání ustalo. Je dost možné, že příčina vrzání byla stejná.

        0 0
    • Mongoose71  

      Před týdnem jsem zjistil, že mám taky prasklej rám u Scotta Sparka 50 /2009/, zadní stavba, vidlice u šlapacího středu přímo ve sváru, pohodový ježdění v nenáročným terénů, žádný skoky, pohoda, vážim 80 kg, tak jsem překvapenej a hlavně zvědavej jak se k tomu vyjádří, 10 dní a zatím nic… nafoceno nemám… škoda

      0 0
      • Hadra  

        No hodně štěstí,já jsem ho neměl http://www.bike-forum.cz/…lamovat.html#…

        0 0
        • Hadra  

          Jo jinak od té doby co mi to nevyreklamovali jsem na něm najel 2500km ,z toho 3 závody,nedá se jinak,nejsou peníze…

          0 0
          • Mongoose71  

            Tak já jsem měl štěstí tu zadní stavbu mi poslali novou, reklamace uznána, ale bylo to asi 3 dny po lhůtě, tak jsem mohl požadovat vrácení peněz, ale neměl jsem na to srdce s tím na ně vyrukovat, jen jsem se teoreticky zeptal jestli by to bylo možné a to jim docela zatrnulo… Jo kdybych byl tvrdej mohl jsem mít nové kolo :-)

            0 0
    • Jenda  

      fotky nemam ale historie meho praskani je dlouha

      prvni Mongoose Alta rokcnik cca 94 po par letech prasklina u patky – reklamace – novy ram ale arthur :-(

      RockMachine CPS 2.0 (ocelak) prasklina pod sedlovkou, koupeny ten samy a opet prasknul pod sedlovkou tak jsem to poslal na reklamaci, ram se ztratil a dostal jsem dalsi – ten uz jsem nejezdil:-)

      Sup XC930 muj prvni hlinikac a prekvapive prasklina pod sedlovkou – reklamace a novy ram, ten mi nakonec sezrala sul po prujezdech slanym bahnem v Tunisku.

      Ravo Marthon – ruply po navarkou tlumice, reklamace, dostal jsem novy ramovy trojuhelni a jeste k tomu vetsi co jsem potreboval.

      GT Idrive – rupla planzeta pri zavode, neduh tehlech ramu.

      Spuder Argon – podezreni na praklinku v zadni stavbe – ram jsem s timto upozornenim prodal a jestli to opravdu byla nebo nebyla prasklina nevim.

      Opravdovy strach jsem ale mel kdyz jsem objevil sedlovku naprasklou z 1/3. No otci jednou na silnici zustala v ruce pulka beranu ale kupodivu to ustal.

      Takze cekam na tipy kde mam kontrolovat Fritzka bo za pul roku mi konci zaruka tak pred tim bude dukladna kontrola :-)

      0 0
    • mar_tin1  

      LP Spicy, nech žije press-fit stred! Vyriešené v rámci záruky, aj keď to teda trvalo hoooodne dlho.

      0 0
      • JSt  

        moc jsi to tam napresoval ;-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale vždyť to na něm píšou, že to tam máš napresovat a pak že bude fit :-)

          0 0
        • mar_tin1  

          ja nie :) bolo to zle napresované od výroby a časom to prasklo… pravdupovediac nedivil by som sa, keby sa to stalo aj na vyreklamovanom ráme… :-/

          0 0
    • Nimrod  

      fotky nemám, ale měl jsem jen dva duralové rámy na skákání…

      gt ruckus, klasika u zadní patky, za asi týden a 1/2 kladně vyřízená reklamace. nejspíš napraskl po mém rekordním dropu, 14 dní poté praskl úplně

      zoo! pitbull, ten mi nerupnul, ale zadní stavbu jsem měl do vrtule. jak jsem k tomu přišel sám nevím…

      od té doby jedině ocel

      0 0
    • tachmude  

      Prasklá zadní stavba RB IQ.Neluplo to ve svaru,ale praskly spodní trubky zadní stavby.1 měsíc po záruce.

      0 0
    • petrun  

      SUP 898, první bike který mi praskl v tomto místě (ostatním praskaly šavle nebo hlavovka). Důvod? Příliš volná sedlová trubka v kombinaci se stupidně tenkou stěnou (dokonce i žiletka Šírer má sílu stěny sedlové trubky větší)!

      0 0
    • AleZ80  

      Nevíte někdo, jetli to někde nějak neměří ? ( mikropraskliny co nejsou třeba pod lakem vidět )

      0 0
      • kubad  

        jde, ale cena měření by byla vyšší než je hodnota rámu :D

        0 0
        • McBlacky  

          navíc to není 100% průkazná metoda.

          0 0
          • pepi3  

            Myslím, že to není zase takový problém. Tatík mi říkal že se to dělá celkem normálně, sice ne u rámů, ale dělá. Že se to natře nějakou spešl barvou a pak zkoumá pod UV světlem.

            0 0
            • McBlacky  

              možností je několik, ale 100% není žádná, tedy z nedestruktiv­ních metod

              0 0
            • juli  

              Tomu se říká barevná defektoskopie. Ta ovšem neodhalí to, na co se ptá AleZ80. Takovou vadu by dokázal detekovat ultrazvuk, pokud by existoval etalon pro danou oblast, nebo rentgen.

              0 0
            • roud  

              to ti odhalí jenom povrchový vady a jen vady od určité velikosti mnojem průkaznější je ultrazvuk nebo rtg ale nic není 100% a u kol obzvlášť ne…

              0 0
    • Veet  

      Tak dneska mi prasknul scottík, doufám že se to vyřeší přes záruku.

      0 0
      • McBlacky  

        pohodnou už taky někdo reklamoval. Vyjádření bylo, že mu zapadl řetěz mezi kazetu a rám a reklamaci neuznali :(

        0 0
        • Veet  

          tak to je v prd… protože tam mi fakt jednou řetěz zapadl a mám to tam hodně vydřené :(

          0 0
          • McBlacky  

            posuzují to kus od kusu, můžeš mít kliku.

            Stejně to výmluva pičusů, tohle rám rozhodně nezlomí

            0 0
            • Veet  

              a ještě sem měl na vidlici 120 mm, můžu to sní donýst do obchodu? aby mi neřekli že mám vyšší zdvih než tam byl a proto to prasklo.

              0 0
    • iron.hide  

      a karbonove ramy tu nie su? nevim, ale zdalo sa mi ze len hlinikove. rychlo rychlo nieco pridajte :)

      0 0
      • kubad  

        jenom ode mě sou tu 3 bakelitové rámy :D

        0 0
      • rasputin  

        Tak já taky přidám svůj kousek…

        0 0
        • kubad  

          do čeho s to narval?

          0 0
          • rasputin  

            Do ničeho, po startu jsme se v balíku nějak chytli s borcem, dr*ka jak něco a borec mi leží na kole a klouzá se na něm jak na bobech.

            0 0
            • McBlacky  

              nebylo to na KPZ Karlštejn před nájezdem do tunýlku?

              0 0
              • rasputin  

                Jo přesně tam to bohužel bylo.

                0 0
                • McBlacky  

                  jsem to do vás málem napral :/ tak nějak jsem vás odhadl na problémy a šel na brzdy hned jak jste se zahákovali, jinak bysme tam leželi spolu.

                  Koukal jsem jak jste mě oba vzali úplně zbytečně zleva a pak jednomu z vás došlo, že už to neubrzdíte a tudíž nevytočíte, takže zaváhání, brzdy, změna směru a hotovo.

                  Podle mě klasický případ plašanství na závodech.

                  0 0
                  • rasputin  

                    Já jsem původně chtěl jet co nejvíc zleva, o zatáčce jsem věděl a už jsem si přibržoval, sice nevím jak se to stalo, ale vím, že jsem jel pořád rovně a pak jsem ležel na chodníku…

                    0 0
                  • rasputin  

                    Já jsem původně chtěl jet co nejvíc zleva, o zatáčce jsem věděl a už jsem si přibržoval, sice nevím jak se to stalo, ale vím, že jsem jel pořád rovně a pak jsem ležel na chodníku…

                    0 0
                • Blade  

                  Borec na Cannondalu v dresu České spořitelny?

                  0 0
            • jose  

              to by mohlo jít spravit :-)

              0 0
    • Carloss  

      spyder tendr po 5000km

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MartinT1  

      Toto bylo zřejmě zničeno hrubou silou. Už vím odkud se vzal název přepravní společnosti TNT. :-) Naštěstí pojišťovnu mají nasmlouvanou dobrou.

      0 0
      • gargamel  

        To nic neni, cannondale to na přední vidlici normálně takhle používá :-)

        0 0
    • trener  

      tak také přidávám.praskl mi rám před rokem.dovozce reklamaci neuznal,prej jsem si to udělal sám!

      všem tedy kola TREK doporučuji.mi­mochdem,není to první rám Trek co mi praskl.

      0 0
      • kubad  

        ale opravils to pěkne :D

        0 0
      • jIrI___  

        Jak se podařilo takové prasknutí uprostřed trubky? Jen tak samo od sebe? :-O

        0 0
        • roud  

          to vypadá spíš na to že to čelně do něčeho narval tohle se fakt samo do sebe nestává :oD

          0 0
        • roud  

          Hehe myslím že tohle mluví za vše :oD

          0 0
          • pepek  

            Nj, ale zase byl levnej. No nekup to za ty prachy.

            0 0
            • roud  

              to je logika koupíš si malej rám pak se divíš že ti prdnul ale hlavně že byl levnej typickej čech xD

              0 0
              • gargamel  

                jo a pak eště k tomu nadávat na Trek

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • trener  

                co to meleš?????jak si přišel na,že mám malej rám???typickej čech???

                0 0
                • Vilém  

                  Vsak jo, on ti padne jak ulitej:) Minimalne 400mm sedlovka vytazena na max. je preci uplne normalni:)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Ta 400 mm sedlovka na max není u Fuelu EX díky jeho délce nic neobvyklého. Taky to tak mám a určitě nejsme jediní :)

                    0 0
                    • gargamel  

                      Jo a půlmetrovej představec k tomu.

                      0 0
                    • šimlos  

                      Trek EX je mrcha dlouhá,mám ho taky. Ale ta sedlovka je moc. To bych musel mít rám tak o jedno až dvě čísla menší,abych ji musel mít takhle vytaženou :-) Ale rám by to měl stejně vydržet.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Kvůli sedlovce to ale v tomto místě fakt neprasklo.

                        0 0
                        • Vilém  

                          No kvuli tomu posedu to asi neprasklo, ale mohlo to tomu pomoct. Majitel vsak zatim nikde neuvedl, za jakych okolnosti mu to prasklo, nebo jsem to prehlidl, takze tezko soudit.

                          0 0
                  • trener  

                    další chytrej!!měřím 182cm

                    jinak,myslíš,že na prasnutí rámu má vlil jestli mám L nebo XL??

                    0 0
                    • JSt  

                      souhlasim s tebou, ze je chytrej ;-). uvedomuje si, ze kdyz vypodlozkuje forbec a vytahne nadstandardne dlouhou sedlovku po rysku, je mensi ram o dost vice namahany nez vetsi nastaveny v norme ;-).

                      ale prasknout by nemel ani, to je jasny ;-).

                      0 0
                • roud  

                  400mm sedlovka 3cm podložek představec nahoru a ještě vlajdy opravdu kolo padnoucí na míru LOL

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    a je něco z toho snad zakázané, nestandardní nebo výrobcem nepodporované?

                    nedejbože jestli nemá i v autě sedačku moc vzadu.

                    Ještě štestí, že tam nemá sedlovku hokejku. To by snad dostal rovnou banán :-)

                    0 0
                    • roud  

                      Tobě snad připadá že mu to kolo neni malý ?

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Podle tebe by větší určitě neprasklo?

                        0 0
                        • zichis  

                          ne. Protože větší má delší hlavovou trubku, tudíž je tam menší namáhání od ohybového momentu kterým působí vidle při brždění na rám.

                          0 0
                          • zichis  

                            A taky ty předkožky pod předsravcem jsou zlo. Čím víc předkožek, tím větší pákou to v hlavový trubce vyvrací.

                            0 0
                  • jIrI___  

                    No do ******, mám 1,5 cm podložek, představec nahoru a vlajdy. Asi půjdu svému bajku hodit mašli, nezaslouží si žít pod terorem módní B-F policie :-D. Konečně už by výrobci měli psát do návodu, že přípustná jsou jen jen představce do negativu bez podložek a 560 mm rodla.

                    0 0
                    • Carloss  

                      počkej, a ty na tom jako fakt jezdíš jo? a ještě bez rohů????????? ale fuj…

                      0 0
                    • maajkee  

                      Ale houby, to není o módě, ale každýmu trochu uvažujícímu člověku je jasný, že to není uplně ideální, jakmile musíš sedlovku vysunovat zbytečně moc a cpát hafo podložek pod představec, tak to neznamená nii jinýho než špatně padnoucí rám.

                      Dělají se přeci i takový rámy, na kterých by to nebylo nutný.

                      0 0
                      • kubad  

                        imho 400mm sedlovka s malou rezervou a 3cm podložek pod + předstvec 110mm je sice taková horní hranice, ale ******* to ještě není, i když už by se mohlo uvažovat o větším rámu :D

                        0 0
                        • maajkee  

                          No jasný, tak jako dá se to, ale proč to dělat, když je dneska na výběr spousta rámu který by mohly sednout lépe :)

                          Ale když je to za dobrý prachy, no nekup to :)

                          0 0
                • JSt  

                  :-DD.

                  ram neni malej, jen ty jsi na nej velkej ;-).

                  0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • StuntJ  

            TO je nějaká nová móda jezdit na malých kolech??? Asi jsem zaspal dobu …

            0 0
    • pepazdepa-84  

      tak moje troška do mlýna anthem x1 ročník 2009, jetý 2 roky najeto 2000km, velikost L, moje váha 93 – 106kg, žádné skoky jen ježdění

      je v reklamci, také mi v tom nějak divně vrzalo

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • maajkee  

        Perfektně zaostřeno, hnedka vím kde mám tu prasklinu hledat :)

        0 0
    • Tomahomo  

      200 :o)

      0 0
    • StrejdaS  

      Scott Scale 60

      jezdeno 2 sezony

      chlap

      90 kg

      zadna divocina (terenni turista)

      praskly na trech mistech

      reklamace uznana 2 mesice po zaruce

      Mobil mi ostri jaksi kam chce, takze foto nic moc…

      0 0
      • Mamut  

        Az budem chciet odfotit lino, tak si ta zavolam. Ale na ramy asi radsej niekoho ineho.

        0 0
    • miki  

      Prasklej kona the king scandium,jezdil 4 roky a jde zpět do hutí,Vařit to asi nemá cenu ,síla stěny je jen 1,7mm.

      0 0
    • drevik  

      Kellys Raptor rok výroby cca 2006.Praskl na výjezdu v Chřibech

      Ale dalo se na tom ještě 25km domů dojet.Co šlo je nastrojeno na 29"ce.Čest jeho památce.

      0 0
    • maedva  

      2× Sintesi

      • prasklina pod hlavovou trubkou
      • vzdy reklamace vyresena za novy ram, spatna serie, prasklo jichtehdy vice…

      1× Gary Fisher

      • ram z r. 1998, praskl u sedlove trubky v r. 2002, reklamace vyresenakladne vymenou za novy ram

      Snad uz mam vybrano !!! :-)

      0 0
      • Lukster  

        Zdar! Jaké Sintesi Ti takto prasklo? A jakou záruku vůbec dávají na Sintesi rámy? Já jsem včera objevil malou prasklinu u 812 u sváru horní a sedlové trubky, rám je starý 4 roky, ježděno normální XC, 76kg, karbonová sedlovka stahovaná přes momentový klíč… :-(((

        Btw. co si myslíte ostatní – viz fotka, prasklinka je nad svárem dlouhá cca 1cm (na fotce je pouze nakreslena, fotku jsem bohužel ještě neudělal), uvnitř trubky ta prasklina zatím není vidět – v sobotu jedu Šelu maratón a ještě bych risknul to odjet na tomto kole – sedlovka je dost dlouhá, takových 15–20 cm pod úrovní horní rámové trubky (netuším proč tam ta prasklina vůbec vznikla).

        Díky!

        Lukster

        0 0
    • junior69  

      GT Marathon – prasklina za hlavovou trubkou(reklamace vyřešena výměnou za Sensor) , GT Avalanche – ulomená patka na zadní stavbě(reklamovat nebudu, prasknul po pěti letech).

      0 0
      • McBlacky  

        váha jezdce a styl jízdy?

        0 0
        • junior69  

          198cm/104kg. Marathon cca.30závodů 1/2XCM, Avalanche jezdilo vesměs jen po městě jako kolo do práce.

          0 0
    • mirabike  

      jezdil 2 sezony, pak jen občas, pak pár let vůbec a vloni zjara zase začal… a v listopadu „křup“

      0 0
      • xshreck  

        se an nedivím, když je půlmetrová sedlovka a zasunutá hooodně málo

        0 0
      • Chaingang  

        Tak za tohle si s největší pravděpodobností ale můžeš sám.Jaká část té sedlovky byla zasunutá v rámu?byla aspoň po úroveň horní trubky?

        0 0
        • mirabike  

          sedlovka byla asi 2cm pod spodní okraj horní rámové trubky – takovéto zasunutí (vysunutí) je naprosto OK – podívejte se na katalogové fotky výrobců těchto kol, jsou kolikrát vysunuté i víc… pokud se vyrábí sedlovka od renomovaného výrobce a je zasunutá dle značek „max, nebo min“ je vše OK a nikdo nemůže uspět s argumentem, že rám prasknul kvůli vysunutí sedlovky…

          0 0
          • mirabike  

            a „TREK“ neměl při reklamaci žádné námitky, přesto, že tyto fotky měl k dispozici…

            0 0
            • bagr  

              Zvlast na horaku je lepsi mit delsi sedlovku nez ji mit jen tak tak.

              0 0
            • kubad  

              tak jak píšeš, pokud se chce výrobce jistit má na rám napsat minimální hloubku zasunutí sedlovky.

              0 0
      • scret  

        u tohoto ramu jen otazka casu, ruply snad vsechny…:)

        0 0
    • BikeRider  

      Dotaz:

      Praskají více levné rámy, nebo spíše ty lehké a logicky dražší? Není levný, méně zeslabovaný, těžší rám ve výsledku odolnější a trvanlivější?

      0 0
      • VLAN  

        To takhle nejde IMHO říct.

        0 0
        • BigKarel2  

          Děte s tim imho už do ******, už mě z toho jebe :D Ale má pravdu :D takhle obecne se to říct nedá :D ale na druhou stranu i dá :D Když nebereš vyloženej šit tak víc vydrží nějaký težítko než x krát zeslabovanej rám…

          0 0
          • VLAN  

            Víš, já byl línej rozepisovat román na téma, jak moc je diskutabilní a vysvětlovat proč to nejde takhle všeobecne podle mě říct :D … třeba pro porovnání: Znám hodně lidí kterým prasknul rám Merida TFS a znám jich dost kdo vozí HFS a drží jim již několikátou sezonu bez problému… Možná kdyby bylo porovnání rámu v dané cenové kategorii, tak by se to dalo alespoň trošku všeobecně říct, ale až takhle všeobecně to podle mě nejde.

            0 0
      • Mamut  

        Tazka mrcha prezije viac, pokial to je z aspon trocha rozumneho materialu.

        0 0
      • stip1978  

        Praskliny u kovových rámů jsou dílem únavy materiálu při cyklickém zatěžování. Vznikne tam malá trhlinka a ta se pak šíří. Nakonec to prožere trubku tak, že zbytek průřezu už zatížení neunese a trubka se dolomí. Když trhlinka vznikne je pak jedno, jak je trubka tlustá. Je to jenom otázka času – tlustou trubku to prožere pomaleji, ale nakonec … prásk! Jde tedy o to, aby tam ta trhlina nevznikla. Tenké rámy jsou na vznik trhliny náchylnější, protože je v trubkách větší napětí. Nicméně trhliny vznikají zvláště tam, kde jsou ostré přechody a vruby – tam se napětí koncentruje. Proto i levný rám z tlustých trubek může mít takové slabé místo, kde ta koncentrace napětí může být daleko horší, než na rámu z tenkých trubek. Je to dáno konstrukcí. Často také vznikají trhliny ve svarech. Na tom jsou drahé rámy lépe, protože jejich svary jsou zpravidla provedeny pečlivěji a tepelně upraveny na odstranění pnutí.

        0 0
    • bursikr  

      MRX AM:2

      Prasknul po 1,5 roce. Při jízdě to začalo vrzat, myslel jsem, že budu zase promazávat čepy a doma na mě čekalo překvápko v podobě praskliny za hlavovým složením na horní trubce. Vyměněno za nový přední rámový trojúhelník.

      0 0
      • gargamel  

        to je zvláštní místo pro prasklinu

        0 0
        • Vilém  

          Ze? kdyby to bylo na spodni trubce, nebo na horni strane horni trubky, ale tady?

          0 0
          • bursikr  

            Kolo nedostalo žádnou ránu. Jezdit těžké sjezdy moc neumím tak je nejezdím a se skoky to taky nepřeháním:)

            Prasklina začíná dole přesně u sváru spojujícího dolní a horní trubku, takže asi kvalita toho svaru v tom místě bude původce. A reklamace byla uznaná bez debat, takže to bude technologická vada.

            0 0
        • mxv  

          normalni misto pro prasklinu, po svareni tam zustane pnuti a pak uz je to jen otazka casu.. zespod je vyztuha, prasklo by to taky az za ni.

          0 0
    • Nygiiro  

      koupil sem ho v marketu za 3500 a pak to takle dopadá :D z brady mi teče krev a mam vyražený 2zuby

      0 0
    • bio  

      GT avalanche 0.0

      • porizeno 2004
      • svareno 2008
      • stale jezdi

      pro jistotu zavarena i druha strana

      0 0
    • mitch  

      Přidávám – kamarádův Amulet. Není to divný místo?

      0 0
    • Horvy  

      Tady neco neprijemneho

      0 0
    • Horvy  

      Tady neco neprijemneho

      0 0
    • pegas  

      tak co pánové?…lak nebo rám?…mám tušení, že to bude rám..bohužel to nejde zjistit, zevnitř je nalisovaný hlavko…

      0 0
    • mato tope  

      A takové ku…va značky :-)Obecně,svařit slitiny AL je ošemetná věc a zeslabované trubičky vůbec,technologie přikazuje několikeré žíhání (pro vyrovnání pnutí,zrání matriálu) nějak se to nedodržuje (evidentně) no nic doporučuji pro ty z vás,kteří chtějí opravit nějaké ty drobné prasklkiny LASER :-)

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • FAN  

      giant anthem X2 2011

      0 0
      • Atilla  

        Tak ti nevím, mám takový pocit, že je tu víc prasklých giantů, než RBček:)

        0 0
      • soc  

        no hezky pěkně…

        0 0
      • Mig_all  

        to Giantu bych tohle nerekl :-(

        0 0
        • ClAyD  

          A já bych se ani nedivil. Ono to místo docela bije do očí…

          0 0
          • FAN  

            minimálně namáhané místo…

            0 0
            • mr.antik  

              no skus si promítnout, co se děje, když sedíš na vytaženém sedle a zadní stavba jde na tvrdej doraz

              0 0
              • JakeF  

                To by mě především zajímalo, co se musí člověku dít v mozku, aby v takový situaci seděl na sedle…

                0 0
                • roud  

                  Vole děláš jakobys nikdy nic neskonil…

                  0 0
                • mr.antik  

                  nemusí to být nic velkého, klidně nějaký hup, v něm kořen v momentě kdy je zadek v kompresi. Nevím jak u antehma, ale podle mě u reignu a tranců se průměrně těžkej člověk musí pohybovat blízko dorazu dost často

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jestli si lidi kupujou fully k tomu, aby pak mohli sedět jak pecka v sedle, tak to celkem chápu, že praskaj. Jinak jasně, tohle místo je namáhaný dost, jak není kam rozkládat sílu dozadu, jen mi přijde trochu komická situace, že by člověk seděl v sedle v situaci, kdy jde tlumič na doraz.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      všechny dorazy a cvaknutí který jsem kdy měl přišly takhle nečekaně, žádný velký skoky nebo dropy. Akorát jsem u toho neseděl, ale někde na maratónu si člověk rád posedí, když má fulla, od toho je přeci dělanej.

                      0 0
          • Milvus888  

            no furt lepší než RB :D

            0 0
        • Vilém  

          Nerekl? To je snad nejcastejsi misto, kde Giant praskne.

          0 0
        • mr.antik  

          Neviděl jsem gianta prasklýho v jiným místě, pominu-li Xkový vahadla…

          Jestli to bud procentuelně víc nebo míň než IQéčkový zadní stavby, to výrobci nepřiznaj :-)

          0 0
      • Hnoj  

        Tohle je na Anthemu naprostá klasika.

        0 0
      • FAN  

        Tak pánove, svůj anthem x2 mám vyřešený. Giant mi poslal nový model 2013 X1 bez jakýchkoliv problému.

        0 0
        • Draw in soul  

          Gratulace :)

          Ale řekni mi,kdyby se ti absolutně nelíbil novej dýzajn,barvy rámu…jde se proti tomu nějak odvolat a vyfasovat raděj prachy?Nebo to je až po 2 či 3 reklamacích? :) Záruka na rám ti teď běží teda odznova,ode dne,kdy ti uznali reklamaci?

          Mimochodem,dělal si z váš někdo prodlužení záruky na 5let po netu registračkou rámu a vidle?

          0 0
          • Aspean  

            prodlouzena petileta zaruka byla pouze na ram. vidlice klasika 2 roky. A driv myslim bylo 5 let na vsechny ramy a ted sem nekde videl ze 5 je na pevny ramy a odpruzeny 3 roky

            0 0
            • Draw in soul  

              Už sem to našel :) Cituji:

              Prodloužená záruční doba pro standartní rámy Giant a vidlice Giant činí 5 roků,a pro celoodpružené rámy Giant 3 roky.

              Takže se to týká i vidlic…ale to mě zase tak netrápí.

              0 0
      • Jester  

        Dtto, taky X2 2011 na stejným místě.

        0 0
    • Cavendish  

      Taky přidám svoji trošku do mlýna

      0 0
    • osha  

      GT Marathon Elite (2009) – praskla planzeta, klasicky neduh Marathonu, predposledni den v Leogangu (bracha), opravenu kobercovou paskou :D

      A jeste aspon pisemne:

      GT Force 1.0 (2010) – praskla zadni stavba po vyletu do Leogangu (ja), vyreklamovano v ramci prodlouzene zaruky, nova zadni stavba.

      0 0
      • friblos  

        RB EN 09

        0 0
        • lutte1  

          Škoda že ho líp nevychytali, jezdil bych ho do teď.

          0 0
        • Atilla  

          Já měl ještě to plnotučný AMko a bylo boží. Brácha si ho nechal svařit a jezdí dál.

          0 0
        • Carlos.f  

          Většina těch prasklin by klidně mohl být jen praskající lak.

          0 0
          • Atilla  

            Ty na zadní vidlici si myslím, že určitě ne. Jo, velký doraz…

            0 0
        • jIrI___  

          Kua ten je popraskaný snad všude kde to jde :D

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • AsiJura  

      RB IQ6, černá stavba gen.I bílá stavba už je ta zesílená, ještě mi tu chybí fotka prasklé zadní stavby ghosta, kterého teď jezdím místo rb

      0 0
      • AsiJura  

        Obojí bez problémů vyreklamováno, po druhé reklamaci okamžitý prodej:)

        0 0
      • Kamikaze 591  

        A když ti to takhle praskne, tak je to při dopadu? Rozsekáš se?

        0 0
        • AsiJura  

          jen to první prasknutí bylo v terénu, ale zrovna když jsem vyjížděl mírný kopeček a nastoupil jsem ve stoje d opedálů, tak se to probadlo, a obešlo se to bez pádu.

          Na tu druhou prasklinu jsem přišel až když jsem kolo připravoval k prodeji a sundal jsem omotávku.

          No a ghosta zatím jezdím prasklého, dal jsem s tím už lysou(žlutá) a dvakrát pustevny(zelená), plus to teď jezdím občas po polňnačce do práce, a zatím to drží, i když je to už celekm velká prasklina. Příští týden mi to známý zavaří a přeplátuje, tak to snad příští sezónu vydrží, než koupím něco jiného.

          Díval jsem se na toho yetiho co tu smrdí na bazaru ,ale to už je taky dost starý dural, to by bylo tak na půl roku.

          0 0
          • Frostty  

            A když něco nového, tak co? :)

            0 0
            • AsiJura  

              Kdybych neřešil buky, tak je promě ideální LV 601, jak určením, tak zárukou, ale realita bude asi nějaká raketa z německého ebaye, canyon torque je jeden z adeptů.

              Nebo pak možná mondraker, to by po známosti bylo za slušnou cenu. Jako ten ghost je úplně luxusní proti RB, kdyby nebyl prasklý, tak neměním.

              0 0
    • Josef Šimon  

      Prostě se šláplo do pedálů a ejhle :-D

      0 0
    • s c o t t  

      Prskl při jízdě do kopce:( , reklamovat jsem nezkoušel.Opraveno vložením kulatiny a zavařeno.

      0 0
      • Mig_all  

        tyvole tak to chci to je dělo!! :-) punk všech punků! BTW: ebola, neni to ten nick co nedavno par mesicu terorizoval nakole.cz? :-D

        0 0
        • s c o t t  

          není to punk bajk,alle city bajk,man :D

          0 0
          • migueldias  

            ja proto vsazim na favoritacke ramy sou sice stare ale lepší mufny než ty dnešní sváry ktere vydrží lautr hovn*

            0 0
    • Chaingang  

      GF Sugar, v tomhle místě mi praskly dva rámy…

      0 0
    • Hynas  

      GF Sugar, prasklá zadní stavba u čepu, vyreklamováno za karbon (2006).

      0 0
    • crom  

      desatej:)spesl stamp 29

      uz to byl superior,meri­da,felt,2 x gt,trek,author,du­ratec,sirer,spe­cialized(vyme­neno ani ne za 14dni,super)

      praskne vsechno,teda me zatim jo:)

      0 0
    • horis  

      Wheeler zx 4900 už si zažil své než doputoval ke mně – zavařená zadní stavba a teď tohle – ale asi ještě chvilku budu jezdit =).

      0 0
    • Reggie  

      GIANT XTC 2008, jetý 4 sezóny cca 15tkm, sedlovka zasunutá 13,5cm v rámu, jezdec 75kg.

      Nechám to svařit, do nového rámu se mi moc nechce. Nevíte, kdo by to v Praze svařil?

      0 0
    • l.bily  

      Haibike full 29 se

      0 0
    • Paua  

      Tak tady máme Specialized no1, Epic 2012, hliník, prasklina v spodního dílu zadní stavby, Prasklina nebyla vidět byla zakrytá převodníkem, uvidím jak se pochlapí s reklamací.

      0 0
    • Enthony96  

      Taky se přidám

      0 0
    • LK  

      Zlomený Niner RIP : http://raketky.x2u.cz/nakole/rip/

      0 0
      • Vilém  

        Na te horni trubce jsi to taky nechal provarit?

        0 0
        • LK  

          Nenechal, je to smykovým namáháním při ohnutí a nemělo by se to šířit. Po dvou letech a 10 tis.km žádná změna a svaření drží.

          0 0
    • syrtis  

      GF Sugar 3+. Praskl celkem 4×. Jednou sedlovka (na fotkách) a 3× praskla zadní stavba, z toho 2× byla svařována, ale svár nevydržel a při 3. prasknutí zadní stavby byla koupena nová zadní stavba. Jenže pak praskla ta sedlovka, tak jsem si řekl, že už je to kolo asi fakt po smrti.. :D

      0 0
      • Carloss  

        strčíš tam starou sedlovku, provaříš a jezdíš znova :)

        0 0
      • Mr.Dawe  

        Sugara jsem v době jeho slávy moc chtěl, ale v té době jsem na něj neměl. Krásný byl v oranžové, ale praskaly.

        0 0
    • bio  

      specialized Epic 2013 – zadni stavba

      0 0
      • iron.hide  

        fuha, ja mam na epicu tiez hlinikovu zadnu stavbu :/


        moja demolacia uchytu hlavneho capu z jari 2016 – utrhla sa vlozka. Po oprave to dodnes drzi.

        0 0
    • vitek_s  

      Poprvé mi praskl rám jinde než u sedlovky. Rám Scud 29", kupovaný loni v dubnu, najeto cca 14 tis. U sedlovky už byl prasklý po asi 7 tis. km, ale to jsem olaminoval a od té doby byl pokoj, až do teď. Předtím už mi praskly 3 další rámy (1 author a 2× MRX), všechny u sedlovky. Jezdím silnice a lesní cesty, všecko jsou to 100% únavové lomy. Docela se mi to dojíždění do práce prodražuje :(

      0 0
      • bio  

        tohle pujde zavarit… viz. muj prispevek z 3.5.2012 20:23

        0 0
        • Vilém  

          Zavarit urcite, ale co to vydrzi, kdyz mu praskaji nove ramy?

          0 0
      • McBlacky  

        zkusil bych jezdit něco jinýho než low end rámy. Ale taky to může být tím že máš přes sto kilo a vozíš moc vytaženou sedlovku a sedlo hodně vzadu

        0 0
      • hovanec  

        Podle profilu soudím, že těch 100 kg vážně mít budeš. :) Doporučil bych koupit nějaký kvalitnější rám. Ty low endy Ti jinak budou praskat pořád.

        0 0
    • tydytek  

      Taky se „pochlubím“. Dodnes nevím jestli bylo prvně rup a pak držkopád, nebo naopak.. ale rána to byla slušná.

      0 0
      • hovanec  

        To půjde v pohodě opravit.

        0 0
        • tydytek  

          jj, šlo, tohle je z loňska.. Slepeno a drží.

          0 0
          • hovanec  

            Proto si raději pořídím dražší karbon, ale s tím, že to v budoucnu půjde opravit, než x levných hliníků, které opravit nepůjdou nebo jen těžko.

            0 0
            • vitek_s  

              Škoda, že výběr karbon. rámů v rozměru 23" a více je zatím minimální.

              0 0
    • Cykloš  

      Tak bohužel musím přidat i svojí zkušenost :( Mé GT Avalanche vydrželo něco přes 3000 km. Patka na straně brzdy, při klidnější jízdě v lehčím terénu při brždění z asi 20km/h.

      0 0
    • trouba20  

      Ahoj, využiju tohoto vlákna, Neválí se někomu ve sklepě prasklý cannondale hliník rám? Potřeboval bych hlavovou trubku.

      Díky moc!

      0 0
    • Cavendish  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to dám sem. Dneska jsem při celkové očistě a servisu našel na svém Spyder Domestic 2009 tohle. Je to pod košíkem na spodní rámové trubce. Trochu jsem do toho píchnul šroubovákem a lak kolem se trochu zvednul. Jen nevím, jestli je to jen barva a nebo tam rupnul rám. Přijde mě to moc divný místo, aby to prasklo tady. Co teď? Jemně brousit skrz barvu?

      0 0
      • Vilém  

        Tak mohla by to byt oxidace pod barvou, ktera se rozlezla od te matice na bidon.

        0 0
        • Cavendish  

          Je to takový zvláštní lom. Je to hodně nepravidelný a takový okousaný. Připadá mě to, že to jakoby něco trhalo zevnitř.

          0 0
        • Cavendish  

          Další detaily. Žiletkou jsem odříznul lak a středem je linka. Asi se opravdu odporoučel.

          0 0
          • plzakj  

            Na tomhle miste fakt divny. To vypada jak necim skrably z venku, nez praskly.

            0 0
            • Cavendish  

              Při pohledu z blízka to nevypadá jako prasklina, ale působí to děsivě. Tak to asi nechám chvíli být a budu to sledovat. Pak to zakituju a stříknu si to.

              0 0
            • Cavendish  

              Tak, jelikož otec v práci spolupracuje s defektoskopickým oddělením, tak měl doma červený sprej a křídu ve spreji. S tou v práci hledají praskliny v odlitku. Červený sprej se nastříká na domnělou prasklinu. Nechá se chvíli vzlínat a potom se vše umyje. Nastříká se křída a pokud se objeví červená linka, je tam prasklina. Provedli jsme a nic se neobjevilo. Nastříkali jsme to pak znovu a opět nic. Takže to vypadá pouze na vryp do materiálu a durch to není. Nechám to chvíli otevřený a budu to sledovat. Když to nic nebude dělat, tak nato hodím tmel a potom to stříknu.

              0 0
              • TJK  

                zalezi cim to myjes… pokud je prasklina velka a myjes to sprejem co na to patri pak muzes ten indikator vymyt a pak na vyvojce nic nebude videt… to plati u velkych prasklin… u vlasecnic co se objevuji na odlitkach to tak jednoduche neni

                0 0
                • Cavendish  

                  Ehm, no vymýt tenhle sprej je problém s pomocí tlakový vody. Zůstává tam i po 3–4 umytích a leze pořád ven. Objeví se tím hlavně tyhle vlásečnice, protože z nich to jen tak nevymyješ. Takže, jestli se za pár hodin objeví barva na povrchu, tak jde do koše. Zatím to ale vypadá v pohodě.

                  0 0
                  • TJK  

                    me to vysvetlovat nemusis… ja vim jak kapilarka funguje, mam certifikat a hlavne ji v praci delame na desitka dilu… jen rikam pozor na velke praskliny… kapilarka je v principu na tenke praskliny.. u texh opravdu velkych(sirokych v radu desetin milimetru) se da snadnou vymyt… spravne bys na to tlakovou vidou vubec nemel sahat… staci mokry hadr… pak ve finale vyvojka nic neukaze a dira muze byt skrz..

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Promiň, nechtěl jsem tě nějak poučovat a už vůbec naštvat. Vzal jsem sprej, nastříkal a nechal chvíli působit. Tak jsem to utřel, nastříkal znovu sprejem a zase nechal působit. Potom jsem to jen umyl mokrým hadrem a druhým utřel do sucha. Stříknu křídu a nic se neobjevilo. Tak bych řekl, že se tomu dá věřit.

                      0 0
                      • TJK  

                        vpohode ja nejsem nastavenj :-) jen dneska vsichni moc spolehate na smajliky.

                        jo to bude vpohode… ono to z vnejsku vypada jako rypanec.. takhle vetsinou prasklina nevypada…

                        0 0
                        • Cavendish  

                          No budu to sledovat a když nic, tak to zadělám a budu drandit dál. Díky za názor

                          0 0
    • VlcakK  

      tak v sobotu dopadl muj Scott Spark 920 rocnik 2013…

      trochu zvlastni, protoze jsem ho to zda se prokopl patou, po tom co jsem narazil nohou do parezu…

      0 0
      • TJK  

        tak to se nedivim.. ta vzpera na tohle namahani konstruovana neni a je to meka trubka… ale musela to byt docela slupka

        0 0
    • LK  

      Niner RIP9 podruhé prasklý rám : http://raketky.x2u.cz/…p2/index.htm

      0 0
    • KUPS  

      pells

      0 0
    • Orfi  

      Jen se chci ujistit vidite prasklinu jako ja ? Giant DEFY ADVANCED 2 najeto 2000km necelych .:-(

      0 0
    • šimlos  

      Tak prasklý karbon po 2k…špatný a pro Giant hodně mizerná vizitka. Dej sem potom vědět, jak to dopadlo…

      0 0
      •  

        tak praskají i věhlasnější značky, třeba Sup

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Orfi  

        Reklamace uznana ted uz jen cekat za prijde ram :-)

        0 0
        • šimlos  

          Tak to dopadlo úplně nejlíp :-)

          0 0
          • mirage  

            Jen to tady lehce obnovim. Kolika lidem praskl full od Haibike. Mi uz druhy karbon, kamosovi dvakrat hlinik.

            0 0
            • Rubi  

              Me 2× ale od zadreneho loziska, mel jsem tam uplne titerne…

              0 0
              • mirage  

                praská jim to,co? jestli jim tak budou praskat ty Ečka, no to si éčkaři užijou reklamací :-)))

                0 0
                • Rubi  

                  byla to jeste 26 – haibike sleek a praskal fakt dost, ale byl to strasne lehky ten ram a zadni stavba mela strasne male prurezy trubek, taky byla mekka a prave casto praskala na ruznych mistech…

                  0 0
                  • mirage  

                    mi praskl 29 Sleek 2× a kamošum ty stene kola taky. jim to praská jak na běžícím páse :-))

                    0 0
                  • pepek  

                    Mně napraskla těsně před zadními čepy. (Ložiska nebyla zadřená) Přes odpor (nečinnost) p. Němčíka vyreklamováno německými soudruhy.

                    0 0
    • Markony  

      A jaký model ?

      0 0
    • plzakj  

      Kdyz uz to nekdo nakousl, BMC Fourstroke 02 2016 po peti mesicich jezdeni nedivkou :~)

      0 0
      • mirage  

        a co vymění ti to? Ty karbony nějak praskají,ale hlavně u fullu

        0 0
        • plzakj  

          Jo, tohle BMC uznalo a vymenilo. Ale mezi tim zmenily ram…

          0 0
    • khonza  

      Kona Wo 2014 – koupeno předváděcí kolo a po několika vyjížďkách to začalo vrzat.

      Reklamace uznána – výměna za novější.

      0 0
      • les  

        Takovou páku by nepřežil žádný rám. Snad už ti poslali správnou velikost.

        0 0
    • Dag  

      Přidám též pár fotek. Kolo Ghost SLAMR. Vyreklamováno v rámci záruky dodaná nová zadní stavba.

      0 0
      • TJK  

        jeste ze to ma internal routing, jeste se na tom da i dojet :-D

        0 0
      • Vilém  

        Zajimavy, ze to zaclo v horni casti trubky, tipoval bych to presne naopak.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Co byste rekli na tohle? Nasel jsem to v lete, shop rika ze to neni praskle, na druhou stranu S-Works ma prej zaruku i na barvu tak nevim co si o tom myslet.

      0 0
      • JakeF  

        Spešl to moc neřeší… Mně vyměnili i rámy, kde to skoro určitě byl jen lak.

        0 0
      • plzakj  

        Rekl bych, ze je to jako popraskany pouzdra na mym bmc vyse.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Taky mi přijde, no napsal jsem ještě do jiného shopu s fotkou tak uvidím jak to dopadne..

          0 0
      • David Bek  

        Vypadá to na lak, ale stejně bych top požadoval vyměnit.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • HKou  

      10 let stara vidlice Specialized Roubaix SL po narazu na obrubu kanalu v 62 km/h. Ram prezil bez uhony. VIdlice drzi pohromade, ale jezdit uz na ni nebudu – tj. shanim jakoukoliv vidli na Roubaix <= 2016 (SL4) s konickym sloupkem 1–1/8 – 1–3/8, aspon 290mm.

      0 0
    • JDF  

      GT Sensor Carbon Expert 2014. Asi jsem tam někdy musel dostat šutrem., nevím. :)

      0 0
      • JDF  

        Zkusím pana Hrubého z Brna, prý svede dost.

        0 0
    • rasto  

      mechanické poškození, rána z boku do předního výpletu. od bikera. řešeno přes PČR. kolo bude sanováno přes pojišťovnu (pojištění odpovědnosti viníka). prasklý i rám – sedlová trubka. já ok, ani oblečení neroztržené

      0 0
      • rasto  

        ještě drobnost, viník nadýchal. 0,8 pak 0,9 promile…

        0 0
        • Cavendish  

          Hlavně, že jsi celej. A teď si vem, že chtěli 0,8p povolit…

          0 0
        • jIrI___  

          No co, tak si biker dal během švihu pivíčko, jak je bohužel i na B-F zvykem :(. Co to v těch nohách vidlice je za igelit?

          0 0
          • Cavendish  

            Zbytky po formování

            0 0
            • Kratter  

              To je docela hustý, že to tam nechávají. Takových zbytečných gramů navíc

              0 0
              • jIrI___  

                Taky mě to překvapilo, tipuju že standardem to ale není.

                0 0
                • rasto  

                  napadá mě, že by tam ten igelit mohl být schválně, kvůli dodatečnému zpevnění. ale…

                  0 0
                  • roud  

                    Nemyslím si spíš by se to blbě dostávalo ven s velkou pravděpodobností je tam připečenej.

                    0 0
                    • Kratter  

                      Vyndat to asi není sranda, ale prostě za ty prachy co to stojí (hádám, že dost) je to docela prasečina

                      0 0
        • Noviak  

          pokud nadýchal začal bych přemýšlet jestli to ta jeho pojišťovna proplati, možná to budeš muset tahat přímo od něj

          0 0
          • Esi  

            proplatí, bude to po něm chtít zpět…

            0 0
            • rasto  

              potvrzuji. mě proplatí, bude se hojit na něm. otázkou je, jak velký regres mu dají, zda 100%, nebo nižší. každopádně se prohne.

              a to jej čekají oplétačky na úřadě. tam je sazba až 25k (do 1 promile).

              neříkám, že mi je pivko na kole cizí. ale určitě nejezdím jako p.ase – byla tam obrovská značka přednosti v jízdě. chybělo 1/2 metru, nechci domyslet následky na mé noze. nebo nedejbože kdyby jelo po hlavní dítě. či auto…

              0 0
              • Esi  

                Taky si pivo na kole dám, ale jedno, 0,9 promile jsou minimálně 3 dvanáctky, spíš víc.

                Pro hladině skoro jedné promile a ještě nedání pevnosti bych od pojišťovny čekal 100% regres. Tak že borec zjistí kolik takové kolo stojí a to má kliku že se to nic nestalo, škody na zdraví jsou výrazně vyšší, staví být měsíc doma a bolestné, ušla mzda a podobně může být daleko víc než nějaké kolo

                0 0
    • Youda  

      26" 3×9 mazel a kola nejsou :-(

      0 0
      • iron.hide  

        :(

        tak snad kukni bazare aspon. Nejake 26" by na nich mohli byt.

        ak na ceskych nic nenajdes, tak skus aj slovenske, napr. tento je nas najvacsi

        https://www.mtbiker.sk/…rske-bicykle

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Esi  

        Tohle by mohlo jít zavařit, je tam dost materiálu tak by to mohlo držet, alespoň sezonu dvě než ta kola tak nějak zase normálně budou, Musí to posoudit někdo kdo rámy staví.

        0 0
    • tomcat5  

      Aneb –

      Proč nekupovat karbonový rám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.