• Mopara

    Omlouvám se že zakládám další full topic. Dnes jsem na doporučení zde pročital pár vlákem a chtěl bych si založit vlastní, jelikož plánuju za kolo utratit několik výplat a chi přesně vědět, že neudělám chybu.

    Jak jezdím

    Jezdím klidně, spíše vytrvalostně. Na kole podnikám výlety i hodně přez 50km a plánuju občas 100 km.

    Kde jezdím

    Jezdím po stezkách kde je lety vyježděná pevná lesní hliněná cesta, jezdím po hodně rozbitých asfaltkách, které jsou pomalu horší jak ty hliněné lesní a polní sesty a také jezdím po kvalitním asfaltu. Vše v mixu 33% takže převažuje asfalt. Občas ale zavítám i do terénu plného kořenů a kamenů.

    Zamiloval jsem se na pohled do kola Giant Anthem X4 a pak mám ještě další favority. Kolo budu kupovat z netu bez možnosti ozkoušení.

    Bude to ta pravá volba?

    http://www.giant-bicycles.com/…/8376/46647/

    0 0
    • Ricci  

      Jazdim podobny teren ako ty a vratil som sa od fullu k HT :-)

      0 0
      • Mopara  

        Já se nedávno svezl na nějaké celoodpružené Meridě a už mi nestačí jen odpružený předek. Uvažoval jsem o odpružené sedlovce, ale po pár dnech jsem to zavrhnul. Je čas si udělat radost.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jan 2  

        Z celopéra neexistuje cesta zpět, jsou jen lidé kteří se bojí jezdit v terénu a jdou zpět na cestu :)

        0 0
        • maajkee  

          nesmysl…

          0 0
          • nox159  

            ja bych rekl ze na tom neco bude… ale nikomu neberu to na cem jezdi…

            dneska jsem jel s kamošem ± stejna vykonostni trida (pokud jedem oba na zavodnich HT) jeli sme kousek drtice – cca 40km (lehky trenink po akci :D ) a proste HT tam melo jasne navrch…

            ale i tak bych se zpatky na HT nevratil jen uvazuju ze prehodnotim moje AM pojeti anthema a zas ho o par kg odlehcim a zkusim poladit do rychla…

            uvazuju nad otazkou jestli bude HT treba s NN 2,25 ve sjezdu rychleji nez full na RR 2,1 a jak to bude pak ve vyjezdu…

            0 0
            • maajkee  

              Já se třeba v terénu jezdit nebojím a na nynějším HT vyhledávám snad i větší terény než na jekylloj, takže rozhodně jsem nepořizoval zase HT kvůli tomu že bych se bál terénu, proto jsme psal „nesmysl“

              0 0
              • nox159  

                mi na HT vadily dopady a kopance kde jsem proste z duvodu terenu a rychlosti nebyl schopny kolo zvedat…

                jinak treba me osobne na HT poradny teren nebavi…

                ale jak rikam kazdeho vec… hlavne at je clovek spokojeny s tim co ma… :)

                0 0
                • Atilla  

                  Vy tady děláte, jak kdyby na HT nešlo jezdil, léta jsem ho jezdil a jde na tom dát úplně všechno. Jen je to víc o technice a fyzičce. Samozřejmě, že je člověk víc vydrncaný, ale zase do toho může šlapat jako hluchý do vrat Kámoš jezdí na HT a občas žasnu jakou pouští kudlu. Říká „Hlavně bez brzd a být uvolněný.“

                  0 0
                  • nox159  

                    Vy tady děláte, jak kdyby na HT nešlo jezdil, léta jsem ho jezdil a jde na tom dát úplně všechno – to je samozrejme pravda… na HT se da dat vsechno to co se da dat na fulovi o tom zadna… jen neni prijemne jet pole volnych sutru na HT… teda me to nebavi…

                    0 0
                    • maajkee  

                      tak to nejezdi vole :)

                      0 0
                      • nox159  

                        tak furt lepsi nez asfalt… ;-)

                        ale jo HT ma taky neco do sebe… jak ho clovek dotahne pod 8kg tak to muze ***** jet…

                        ale, vlastne HT ladene do terenu jsem jeste poradne ani nejel :D

                        0 0
        • Kubiczech  

          Chápu, je třeba si nějak rozumově zdůvodnit investici do fulla. (:

          0 0
          • jan 2  

            :)

            0 0
          • jan 2  

            Určitě chápu ht někde kolem Hradce Králové (a jiné roviny), ale tady v Jeseníkách by to bylo mrhání možnostmi.

            0 0
        • jIrI___  

          Je to tak.

          0 0
        • Kubiczech  

          Když nad tím tak přemýšlím, tak si myslím přesný opak… (:

          0 0
          • maajkee  

            Taky by se to dalo říct :)

            0 0
          • DaSnail  

            čo budeš mat namiesto monštra?

            0 0
            • Kubiczech  

              Chtěl bych něco trošku jezdivějšího na 130–140mm zdvihu nebo si nechám jen HT. Ale žádného vážného zájemce jsem nenašel, za almužnu se mi to pouštět nechce, takže zůstane.

              0 0
        • DaSnail  

          to že ju nevidíš, neznamená že neexistuje

          a existujú jedinci, ktorí majú celopéro aji nepéro… ;o)

          0 0
    • KubaBajk  

      Volba je to určitě dobrá, ale kdyby sis mohl kolo odzkoušet, bylo by to lepší.

      0 0
    • PatrikL  

      výbava úbohá, cena vysoká – asi ako každý 2011 model :) Pokiaľ nemáš nejakú dobrú zľavu tak odporúčam poobzerať sa po 2010 modeloch… Ak teda nejaké budú dostupné v tvojej veľkosti.

      0 0
      • Mopara  

        Slevu mám 10% Vím že to není moc, ale právě díky této slevě musím objednat kolo na internetu bez možnosti vyzkoušet.

        0 0
        • PatrikL  

          na nový model ktorý ešte nie je v zľave ti dá snáď každý predajca 10% dole, stačí sa opýtať :)

          0 0
        • Al Stra  

          bez vyzkoušení bych opravdu žádné kolo nekupoval, minimálně bych si udělal výlet k nejbližšímu dealerovi a otestoval,

          ..řekl bych že dobrý obchodník v kamenné prodejně ti dá taky deset procent slevu, když jej o to slušně požádáš, navíc budeš mít 2 garanční seřízení v ceně, což se dost hodí (cca v ceně 1500kč)

          0 0
    • Mopara  

      Ještě jak jsem psal, že mám další kandidáty. Kamarád mi přesvědčoval, ať si raději koupím kolo se zdvihy 120 mm. Že o moc pomalejší a těžší nebude a že díky dvojímu opružení určitě začnu víc objevovat terén a pak budu za 120 mm rád.

      Je opravdu takový rozdíl ty dva centimetry ve váze, rychlosti kola a hlavně jízdních vlastnostech a chování v terénu?

      0 0
      • jonti  

        Ten rozdíl v rychlosti nedělají dva centimetry, ale spíš celkovné nastavení a posed na kole. Třeba na epicu co mám výměna vlaštovek na rovné 580mm řidítka, výměna NN2,25 za RoR a RaR 2,1 a ZTR kola udělá víc, než změna zdvihu.

        Ja bych vyšší zdvihy asi nebral.

        0 0
        • Mopara  

          To je právě další věc o které jsem uvažoval. Vesměs jsem si všimnul, že na kola se zdvihem 120mm dávají široké pláště s velmi teréním vzorkem, kdežto na vybraném Anthemu je nějaký Maxis jen 2.1

          Myslel jsem případně koupit kolo se 120mm zdvyhem a koupit univerzálnější pláště jako jsou na Giantu.

          Z vyšších zdvihů se mi zamlouvají značky Cube, Specialized, Ghost, Trek, Gt aj. Bohužel srdcový Giant mezi nimi už není, tam se mi líbí hlavně ten Anthem.

          0 0
          • Palec  

            Treba ti pomuze tohle: http://blog.progresscycle.cz/…o%203_08.pdf

            Bez otestovani bych taky kolo radsi nekupoval. U Giantu to dle jejich informaci nemuze byt absolutne zadny problem: http://www.giant-bicycles.com/cs-CZ/page/105/

            Tak at dobre vyberes ;-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Mám jedno Stereo (140mm) laděné více do rychla, tedy především tam mám RaR/RaR UST 2,25.

            Loni jsem půl roku jezdil ještě AMS Pro (chrtích 100mm zdvihu) a to s totožným osazením a plášti jako to starší Stereo poladěné do rychla. A také posed jsem měl téměř totožný.

            Po pořízení nového Sterea jsem se rozhodoval, které kolo prodám. Tedy jestli si jako druhého fulla nechám chrtí AMSko nebo starší Stereo.

            A při zachování osazení, plášťů a posedu, tak těch 140mm a 100mm je rychlých téměř stejně. Rozdíl je opravdu minimální.

            Zato v terénu je rozdíl obrovský.

            Váhově se nelišila taky o moc, ani ne celý 1kg.

            Takže jsem nakonec jako rychlejšího fulla nechal ten vyšší zdvih. Ten chrtí full mi prostě nepřinášel v podstatě téměř nic ani pro vyjížďky kde je méně pořádného terénu a je tam i o něco více asfaltu.

            Při takhle stejném natavení vidím dva znatelnější rozdíly mezi těmi zdvihy, které je potřeba vzít v úvahu:

            • jízda ze sedla, tady je rozdíl větší a na tom chrtím fullu přiomezení propedalem + zamčení vidlice to letí i ze sedla; na tom vyššímzdvihu to ani při zamčení vidlice a omezení propedalu ze sedla raketa zrovnanení (nemám spíše méně omezující platformu, tedy ze sedla to u tohovyššího zdvihu už neudrží bez houpání)
            • geometrie ve výjezdech, u vyššího výjezdu se už více projevízvětšení sagu na tlumiči a zmenšení na vidlici díky změně rozloženívah; někomu to nevadí vůbec, někomu hodně; komu to vadí, tak to lzekompenzovat platformou (sníží sag tlumiče) a snižováním zdvihuvidlice;

            u chrtích 100mm ještě nic takového není potřeba ani pro ty co jim to vadí; u 120mm je to takové na hraně, potřeba to už být začíná ale nejsou osazovány vidlice se snižováním zdvihu

            Na těch 140mm jezdím ze sedla ale hodně málo, takže mi první nevýhoda netrápí. Na užití se dupání ze sedla mám celopevňáka.

            A druhý problém řeším právě platforou + snižování vidlice, takže ho taky nemám.

            Chrtí full vidím vhodný především pro případy, kdy je potřeba často jít rychle ze sedla. A pak pro chrtí nátury.

            Pro pohodové ježdění nechrtí nátury nevidím v nižším zdvihu žádný smysl ani když je trošku více asfaltu.

            Dle skladby co se jezdí je akorát nutné dobře zvolit pláště.

            0 0
    • Radek.Hulan  

      Zkusil bych 120mm zdvih fulla, dá se s tím jezdit nejen skvěle v terénu (tam je to jako mechovej kobereček), ale co jsem testoval konkrétně Meridu One-Twenty Carbon, tak i na asfaltu jede hodně rychle a v kopcích propedal funguje slušně. 60 km mix trasy a označil bych 120 mm za naprostý univerzální ideál. Srovnával jsem i s Ninety-Six Team odlehčenou raketou a jako univerzálka je One-Twenty lepší.

      Problém bude akorát váha kdy k 11kg se dostaneš až s carbonem u 120mm zdvihu. Ale stojí to za to :)

      0 0
    • Radek.Hulan  

      Zkusil bych 120mm zdvih fulla, dá se s tím jezdit nejen skvěle v terénu (tam je to jako mechovej kobereček), ale co jsem testoval konkrétně Meridu One-Twenty Carbon, tak i na asfaltu jede hodně rychle a v kopcích propedal funguje slušně. 60 km mix trasy a označil bych 120 mm za naprostý univerzální ideál. Srovnával jsem i s Ninety-Six Team odlehčenou raketou a jako univerzálka je One-Twenty lepší.

      Problém bude akorát váha kdy k 11kg se dostaneš až s carbonem u 120mm zdvihu. Ale stojí to za to :)

      0 0
    • Break88  

      Pokud jezdis co zminujes + zacnes vic objevovat teren tak se divej po 120mm, pak by ti to nemuselo stacit 100mm

      0 0
    • Mopara  

      Pokud bych uvažoval o 120 mm tak mám tři horké kandidáty.

      První je Cube Ams 130 PRO http://www.cube.eu/…ams-130-pro/

      Druhým je Ghost AMR 5900 http://www.ghost-bikes.cz/…0-black-2011 Ghost má na stránkách odkazy na testy a zde http://www.ghost-bikes.cz/…R%205700.pdf a zde http://www.ghost-bikes.cz/…aboratoř.pdf jsou chváleny. Není to sice test přímo AMR 5900 ale rám mají schodný. Otázkou je nakolik jsou tyto testy objektivní

      Další z favoritů je Trek Fuel EX 8 http://www.trekbikes.com/…_ex/fuelex8/

      Koukal jsem na více kol, ale chtěl bych nejdříve znát názory na tyto 3.

      0 0
      • Mopara  

        Toto forum mi přijde trošku nepřehledné. Pokud prosím někdo bude mít nějaký komentář ke kolu z mého výběru zn CUBE reagujte prosím na tento příspěvek.

        CUBE

        0 0
        • MlokCZ  

          AMS 125tka byla lehce přepracovaná v současnou AMS 130tku. Zásadní změna co se týče přepákování neybyla, takže čekám téměř stejné chování.

          AMS 125tku jsem dlouhodobě jezdil. Je to jedna z nejméně progresivních staveb na trhu. To znamená, že i při málo agresivní jízdě využívá celý zdvih, pro méně agresivní jezdce je to dobrá volba.

          Pro agresivnější ježdění to dobré ale už není, to budeš chodit po dorazech (pokud to nechceš přefoukat, což bys zabyl celý chod).

          A tohle platilo pro RP23 + standardní komora. Teď tam navíc cpou high volume, takže to bude ještě horší.

          Trošku to kompenzuje Boost valve (a to ještě pouze na dražší verzi osazení, jinak tam BV není), ale méně než je rozdíl chování komor.

          Tím chci říct, že i pro lehce agresivní ježdění bude potřeba vyměnit komoru za standardní a bez BV ani to nemusí stačit, i tak to bude na nějaké ty mírně větší skoky (30cm+ na výšku) už progresivní málo.

          Technicky žádný problém, ale další 2tis. navíc. Případně to řešit v Bikelive jen vyvložkováním stávající komory (to vyjde levněji).

          Jinak ta stavba chodí slušně.

          U Cubu by ale bylo lepší volbou Stereo. I přes o pár mm větší zdvih nejede o nic hůře, jede minimálně stejně, možná dokonce o chlup lépe.

          A stavba u Sterea chodí lépe než AMS.

          Problém bude ale cena, Stereo je znatelně dražší.

          0 0
      • Mopara  

        Pokud prosím někdo bude mít nějaký komentář ke kolu z mého výběru zn. GHOST reagujte prosím na tento příspěvek.

        GHOST

        0 0
        • Blahycz  

          Ahoj,měl jsem možnost projet se na Cube Ams pro zdvih 100mm a je to rozníl o proti Ghost AMS 5700 pro který jsem se nakonec rozhodl. Vím že ti přesně neodpovídám na otázku k Cube 130mm ale jen aby jsi věděl tak 20–30 mm na víc rozdíl je. Rozhodně bych u kola za takové peníze neřešil věci jako jsou pláště! To jsou nejmenší věci co můžeš vyměnit. A vzhledem k trasám který jezdíš bych se 120–130mm nebál. Jede to dost slušně i na asvaltu ,,nehledě že můžeš tlumič nahustit podle svých představ a uzamknout to jde taky. Rozhodně bych se toho nebál!

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono přímo rozdíl AMS Pro (100mm) x AMS 125tka nebo novější 130tka je hodně velký.

            0 0
            • milba  

              Prave premyslím nad AMS 100. Zajimalo by me, v cem je tak velky rozdil. Dik

              0 0
              • MlokCZ  

                Úplně ve všem. Jsou to zcela odlišná kola. Takže je velmi odlišná geometrie (hlavně o hodně položenější hlava a výše řídítka na tom vyšším zdvihu; AMS 125tka má v reálu 68st. hlavový úhel, tedy méně než je udáváno), rozdíl zdvihu je znát mezi těmi koly hrozně moc.

                AMS ve 100mm bych bral pouze na závody, je to prostě chrtí stroj. Na pohodové ježdění bych se mu vyhnul.

                0 0
                • maajkee  

                  Tak zas já mám na pohodové ježdění HT se spíš delší geo, myslím že ams 100mm bych měl ještě na větší pohodu :)

                  0 0
        • drusus  

          Mam karbonove AMR a som s nim velmi spokojny, 120 mm zdvih mozem len odporucit. Po troche laborovania s odskokom a tlakom v tlmicoch si clovek vie najst presne take nastavenie, ake mu vyhovuje a vie ho aj podla potreby lahko menit. 100koveho fulla na turisticke zdvihy nepreskolis.

          Ked chces porgresivnejsi chod, mozes si prifuknut na vyssi tlak. Vela robi obutie, aktualne jazdim na Conti RK SS a svizne tempo nie je problem.

          S funkciou zadnej stavby som tiez spokojny, recenzie nekecaju. Pod silovym zaberom sa mierne pohupuje, ale prave preto mas k dispozicii 3 stupne propedalu. Da sa prepnut packou lahko dociahnutelnou zo sedla, co nie je vzdy pravidlom..

          120ka nemusi byt nevyhnutne tazka, v setupe, kt. mam v profile ma velmi tesne pod 11kg..

          0 0
          • MlokCZ  

            Jen k té progresivitě. Tu zvýšit přifoukáním nelze, přifoukáním ovlivníš celý zdvih, tedy i první polovina zdvihu přitvrdí. Zvýšit progresivitu by znamenalo zachovat chování první poloviny až dvou třetin zdvihu a jen přitvrdit kone. A to bez zásahu do tlumiče (třeba vyvložkování vzduchové komory) nejde.

            Pokud tedy někomu průběh nesedne (u jakéhokoliv kola), tak řešení není tak jednoduché a někdy není možné vůbec.

            0 0
            • drusus  

              Nenapisal som to uplne najstastnejsie, bolo tym myslene, ze ak je tlmic alebo vidlica nafuknuta na vysssi tlak, na stlacenie o rovnaku dlzku potrebujes vyssiu silu oproti povodnemu, nizsiemu tlaku. De facto, jej chod sa da pritvrdit.

              Ty myslis progresivnu, nelinearnu charakteristiku vidlice, tj. sila potrebna na dalsie sltacenie vidlice o rovnaku dlzku s rastucou mierou stlacenia rastie.

              Teraz zaludna otazka: Ked mas dve vidlice, ktore po letmom pohlade na charakteristiku oznacis za progresivne, ale ich charakteristika nie je rovnaka, ktora z nich bude progresivnejsia? :)

              0 0
      • Mopara  

        Pokud prosím někdo bude mít nějaký komentář ke kolu z mého výběru zn. TREK reagujte prosím na tento příspěvek.

        TREK

        0 0
        • jIrI___  

          Fuel EX by ti myslím mohl vyhovovat. Je laděný spíš víc jako sportovní, na asfaltu v podstatě nehoupe ani při vypnutém ProPedalu, jde skvěle za pedálem, posed je delší (tady hodně velký pozor na výběr správné velikosti, měřím 188 cm, Fuela EX mám ve velikosti 18,5" a efektivní délka horní trubky je 610 mm, tj. víc než na předchozím 21" HT), ale i tak je to kolo hodně hravé. Svůj vliv na to bude mít i nízký rám a tím pádem volný prostor v oblasti kolen pro lepší manévrování. Navíc je samotný rám i poměrně lehký ( http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#… ), takže bez nějakých větších obtíží se na něm dá postavit relativně lehké kolo. Já jsem momentálně na nějakých 12,3 kg a to mám kolo osazené průměrnými komponenty, žádný top-end. Kdybych vyměnil přední UST plášť za klasiku, tak se přiblížím 12 kg a kdybych dal místo současných ingotů nějaké lehčí záplety, tak se pod 12 kg dostanu jako nic :).

          0 0
      • marapara  

        A co RB IQ?

        0 0
        • ZuzicK  

          To bych na jeho ježdění zavrhla, při šlapání je to „líné“ kolo.

          0 0
          • Kozel  

            Zajímavé, jak konkrétně se ta „lenost“ projevuje?

            0 0
            • ZuzicK  

              Stručně: šlápneš a nevystřelí to. Zkoušela jsem IQ nastavené na 80kg a bylo to snad ještě horší než Prophet. Jestli to taky stejně kope na nerovnostech, tak nechápu co na něm zarytí RB jezdci vidí, ať mě klidně ukamenujou :-) Jednoduchost jednočepu se mi sice líbí, jízdní vlastnosti už tolik ne.

              0 0
              • Atilla  

                A nekopalo tě to právě pro to, že to bylo nastavené na 80kg? K

                0 0
      • Break88  

        Ten Cube vypada dobre, se mrkni jeste treba na Giant Trance X nebo GT Sensor (viz profil)

        0 0
        • blaf  

          Nevíte jak se ten cube chová? Třeba ve srovnání s Fuel Ex nebo s Trance X? Jak je to s houpavostí při šlapání, žehlení, atd. Oni nepůjčujou testovačky tak to není kde pořádně vyzkoušet :(

          0 0
          • scota  

            Před 14 dny byla testovačka Cube v Praze – Kyje. Měl jsem možnost jezdit na AMS 130 Race. Protože jezdím na crossu nemohu to pořádně porovnat, ale měl jsem pocit že jede jako tank ;-). Jak do kopce, tak hlavně z kopce a skvěle brzdí. Pořádal to Cyklo Faltýnek tak se zkus zeptat tam http://www.cyklofaltynek.cz/

            0 0
    • daymaker  

      HT nebo CX kolo… na co fulla? ten je do terénu…

      0 0
    • gallardo  

      rekl bych, ze presne pro lidi jako jsi ty existuji testovaci akce jako Velo test fest, pripadne treba mensi akce jako testovaci vikend ve ski a bike centrum radotin.

      Nejen, ze nevis zda full nebo HT, ale i mezi tema kolama jsou proste rozdily celkem velky. Za me uvedu priklad, kdy mi geometrie Ghosta amr nesedla a treku fuel ex naopak sedla vyborne, pritom „papirove“ jsou to kola ve stejne kategorii…

      0 0
    • vasek80  

      Píše se tu, že není 100mm na turistickou pohodu. Já jsem obráceného ražení. Mám AMRko 120mm a je to perfektní turista, jenže zadek mám fouklej tak, že využívám cca 2/3 zdvihu a předek víceméně využívám 100 mm.

      Pokud bych si měl vybrat od stejného modelu kolo 13kg a 120 mm nebo 12,5 a 100mm tak beru druhou variantu. HT bych už nesnesl, ale 100mm pod zadkem by mi stačilo.

      0 0
      • nox159  

        pri sagu cca tech 25% jsem to AMR ko dostaval k dorazu pri jizde po kopeckach kolem baraku…

        nemas maly sag?

        0 0
        • vasek80  

          Mám, já to mám fouknuté úmyslně víc abych měl tvrdší průběh. Na cesty co jezdím mi to tak vyhovuje. Potíž je s měřením SAGu na zadku, takže můžu jen odhadovat na kolika sem.

          0 0
          • nox159  

            umyslne vic to je blbe… :(

            jinak podle gumicky ne?

            0 0
            • vasek80  

              Já nevím co se to se mnou letos děje. Je to v hlavě a tak jsem obětoval trochu pohodlí rychlosti. Teda domělé rychlosti kterou si myslím, že získávám když tlumič pod šlapáním tolik nepracuje. Možná rychlejší nejsem, ale v hlavě si to myslím. Zkrátka jezdím s klukama co mají HT a víc zadek i zamykám. Dřív jsem nic neřešil a krásně si plul a pohupoval se krajinou s odhadem 20 – 25% sagem.

              Ale je fakt, že co mám sedlo Vigo, tak nepociťuju ani trochu nepohodlí. Stačí mi i ty 2/3 práce tlumiče. A je další fakt, že neskáču a nejezdím extrémy, takže někdo kdo váží stejně jako já a má stejně fouklej tlumič může chodit nadoraz.

              No a s tím měřením je to těžší. Já neumím snad slézt z kola aby se tlumič nepohnul víc jak jsem, jen seděl. Jakmile sundám nohu z nášlapu tak se nakloním a zamáčknu tlumič. No zítra to sám pro sebe změřím a holt si snížím sedlo abych doáhnul na zem celou nohou.

              0 0
              • nox159  

                tak na te rychlosti ti to podle me neprida skoro vubec… ale samozrejme tvuj pocit je dulezity ty na tom jezdis…

                ja jezdim na tom svojem anthemu skoro porad z HTckarema ( a to je ten muj full mozna staveny vic tereneji nez ten tvuj…) ale proste vybiram cesty v terenu a tam se to hned srovna… na asfaltu s nim nejezdim skoro vubec ( respektive nevyhledavam to..) na to je silnice…

                0 0
                • vasek80  

                  Já hlavně letos skoro nejezdím. Po 5 letech jsem dostal prvně antibiotika a hned si to ještě 3× zopakoval. Doktorka nevěděla co mi je a pokaždé když mi začalo být lépe a já vlezl na kolo a vyčerpal se tak přišly horečky a angíny. Mám najeto jen 500 km a tak asi řeším kraviny u počítače, které bych v normální sezoně neřešil. No hlavně abych už byl úplně fit, tak nic neuspěchávám a na kole jsem až na dvě lehké vyjímky přez měsíc neseděl. Snad po víkendu pomalu začnu.

                  0 0
              • maajkee  

                No řekl bych, že by jsi klidně mohl přejít zpátky na HT :)

                0 0
                • nox159  

                  nepis tu radeji nic! :D

                  0 0
                  • maajkee  

                    proč?

                    0 0
                    • nox159  

                      si jeste koupi cannondale s faty :D

                      0 0
                      • maajkee  

                        O to mi vůbec nejde, jen jsem se podivil. Je to asi jako když si někdo koupí notebook a má ho pořád doma na stole :)

                        0 0
                        • nox159  

                          mas pravdu no…

                          0 0
                        • vasek80  

                          Tak mladá má notebook a za ty dva roky na akumulátor naběhal asi 10 hodin a jinak je na tom stole.

                          Minimálně úsporu energie notebook na stole oproti desktopu přinese a stejně je to u mě s fullem. Hřebík také zatlučeš 0,5kg kladívkem ikdyž 2 kg to půjde lépe. Já prostě mám 120mm fulla na cesty které někdo klidně zvládne na HT. předek využívám skoro celej a zadek mi stačí tak 2/3. Zkrátka vše je jen na osobních preferencích.

                          0 0
                      • roud  

                        To by byl fakt chudák koupit si kvalitní kolo s funkční vidlicí LOL di se radši zahrabat…

                        0 0
                • vasek80  

                  Jedno vím jistě a to, že na HT v terénu a Cannondale s lefty bych nikdy nesedl :-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak píšeš, že jezdíš s HTčkařema, že dost zamykáš tlumič, foukáš to na větší tlaky, že to nechodí v celým rozsahu, z toho plyne že máš toho fulla skoro zbytečnýho a bohatě by ti stačil HT a proč bys nikdy nesedl na cannondale s lefty?

                    0 0
                    • vasek80  

                      Protože je ošklivý a moc… :-)

                      HT už opravdu ne. I rám, kterej by měl zdvih zadku 5cm by byl pořád pro mne o parník lepší jak HT. Mimochodem na celopevňáku jezdím do práce a tak mám skoro každej den porovnání.

                      0 0
                      • maajkee  

                        To je právě super na cannonech, že je někdo miluje a někdo nesnaší, kola plný emocí, žádnej šedej průměr :)

                        Ale to je uplně jedno.

                        Ono u toho HT záleží hodně moc na rámu, na pneu a na sedle, v konečným důsledku by mohl HT v určitým setupu být stejhně pohodlnej jako 5cm full v určitým setupu, ale prostě šlo jen o to, že degraduješ všechny výhody fulla, tak proč na něm vlastně jezdit.

                        0 0
                        • vasek80  

                          A to mám ještě „degradovaného“ 120mm fulla RK 2.2 SS :-)

                          S Cannonem máš pravdu. Já jsem ten kterému nesedli, ikdyž ten tvůj je vyjímka, jelikož je relativně normální „šedej průměr“

                          0 0
                          • maajkee  

                            Naštěstí není, fatty je pro mnoho lidí pořád naprosto odpudivá :)

                            0 0
                            • vasek80  

                              K té lefty, já mám rád symetrii. Jako ženská se mi líbí když má obě (.) řekněme stejně stejně velké. Lefty je ženská s jednou trojkou a druhou po zákroku kvůli rakovině prsu. Ošklivé a kruté porovnání, ale tak mě napadlo.

                              Fatty je prostě normální symetrická ženská, nikde nic nechybí ani není nic zmrzačené, jen vypadá jinak a to mi neva.

                              0 0
                              • nox159  

                                presne tak, dole ma baba dve diry tak lizat a ***** obe:D

                                0 0
                              • maajkee  

                                Tak si dej ozubený kolečka(kazetu+pře­vodníky) na obě strany, a brzdy na obě strany a kotouče na obě strany, když máš rád tu symetrii ;)

                                0 0
              • pegas  

                na rychlosti ti víc přidá změna plášťů:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To určitě dá, to souhlas i bez smajlíku. Jenže pláště situaci neřeší proto, že ty prostě použiješ takové jaké jsou vhodné pro daný styl ježdění a dané trasy. Tedy u plášťů není kam změnit.

                  0 0
                  • nox159  

                    ja myslim ze vzadu se da sjet i vyjet to same na NN 2,25 i na RR 2,25 a relativne napohodu NN bude mit treba v mojem pripade přinos na cca 3% trasy… ale presto je tam mam…

                    takze pokud bych chtel kolo zrychlit tak nahodim hladsi plast ktery me bude omezovat pouze na 3% trasy a na zbytku budu rychlejsi…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já si právě ověřil, že nedá. Aspoň pro mě to platí. Už jsem to tu psal. Je to souvislost s výkonností. NN vzadu umožní stejný náročnější výjezd jet pomaleji (na RaR musím více přidávat, jinak dříve zahrabu), tím ušetřím síly (a to hodně) a vyjedu více.

                      Už jsem si takhle vyjel dva kritické výjezdy, které jsem na RaR a stejném kole zatím nikdy ještě nedal.

                      Jsou to ale máločasté situace. V 95% naopak ten RaR ušetří síly za menší valivý odpor.

                      Já po loňsku přešel zase zpět opačně. I přesto, že mi NN vzadu (byl to tedy navíc ještě 2,4) umožnil vyjet některé výjezdy, co jsem nikdy na RaR nevyjel, tak jsem zase nahodil zpět dozadu RaR a vrátil se k 2,25.

                      Ve sjezdech ty NN/NN 2,4 byly taky lepší, ale ten RaR vzadu limitující opravdu jen ojediněle. A limitující stejně jen rychlostně, ne že bych toho sjel více.

                      A zase opačně. Loni jsem na jednom Stereu měl RaR část roku i vepředu (neměl jsem tu část roku žádné chrtí kolo, takže také hlavně proto) a to mi prudilo ve sjezdech dost často.

                      A nepřineslo to skoro nic. Takže RaR vepředu už také na fullu ani jednom nevozím (jen na celopevňáku, kde mi stejně ve sjezdech limituje pevná, takže NN by nic nepřinesl).

                      0 0
                      • nox159  

                        jj s tema stojkama mas pravdu na NN muzes jet pomaleji… ( nahodil jsem i 34 kazetu a je to super – u 32 mi vadila nizka kadence…)

                        kdyz jedu sam nebo s vykonostne slabsim človekem tak jsem za NN rad ale pokud jedu treba 50km s nekym kdo je na tom stejne ale ma ladene kolo do rychla tak je to spatne, abych jel s nim jedu treba pulku nad AP a s jinym kolem byl jel jeste v zakladu a to cloveka vycucne dost…

                        neni problem zpomalit… ale mozna lepsi reseni je prehodit plast… nejhorsi je ze zas obcas vyjedu z borcem co ma enduro tam FA/NN 2,4 a jedem neco trochu jineho nez s tim chrtem a tam je ten NN super… jeden ful je proste malo :D

                        0 0
                  • pegas  

                    smajlík byl náznakem toho že pokud chce odladit kolo trochu do rychla, nemusí měnit zdvihy, ale stačí pláště:-)

                    Když to zjednoduším: pro mě z přechodu Ht na full, mě nejvíc berou na rychlosti pláště. V terénu jsem rychlejší oproti HT, ve sjezdu též, výjezdy víc na pohodu (zadní kolo neskáče, neztrácí kontakt se zemí), ale jakmile vyjedu na silnic, tlumič zamču, takže zvih ,,neřeším", ale pocitově mě srážej nejvíc pláště…

                    0 0
        • vasek80  

          Tak jsem dnes schválně změřil SAG. Dal jsem si vedle kola židli a sedl si, jednu nohu jsem měl na pedálu a drhou volně puštěnou podél. Měřil jsem přesně pomocí šuplery a pak jsem vyfouknul tlumič abych věděl kolik je doraz. Mám fouknuto lehce přez 22%

          0 0
    • wenda.simon  

      Nad nějakou Meridou si nepřemýšlel? Ninety six nebo One twenty ? Meridy není problém otestovat díky jejich spec. prodejnám. Cena/ výkon je si myslím dobrý.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.