První obrázky nové řady Shimano XTR 2015…elektronické Di2
http://www.xcrsvorada.cz/…xtr-2015-di2
Jaký máte názor na elektronickou řadu XTR Di2, která bude pro rok 2015 dostupná. Líbí se mi kliky pro 1,2 nebo 3 převodníky.
Hodně zajímavé :)
První obrázky nové řady Shimano XTR 2015…elektronické Di2
http://www.xcrsvorada.cz/…xtr-2015-di2
Jaký máte názor na elektronickou řadu XTR Di2, která bude pro rok 2015 dostupná. Líbí se mi kliky pro 1,2 nebo 3 převodníky.
Hodně zajímavé :)
Vcelku hnus
Zaprvý hnusný… I když aktuální XTR se mi taky ze začátku nelíbilo a pak jsem si zvyknul…
Celkem zajímavá je ta přehazka s offsetem horní kladky. Jsem vážně zvědavej, jak to bude chodit s trojplackou, tam z logiky věci očekávám trochu komplikaci.
Odstupňování kazety škoda mluvit :(.
Prečo?
Práveže tam je odstupňovanie konečne logické, teda až na posledný pastorok, ktorý mohol byť v kľude 42z.
Nie je tam žiaden 19% skok
Ja vidím ako akceptovateľné aj 11–13–15–17–20–23–27–31–36–42
V zásadě bych tam viděl jako optimum odstupňování 10sp Sramu XX, akorát přidat 42z pastorek :). Tedy 11,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42 – všechny skoky pod 17% :). A velmi důležitej skok na začátku kazety 11–12, tam dělá 11–13 nebo 10–12 dost bordel…
Máš pravdu, mne osobne nevadí ani skok 11–13 ;)
11–42 čo som písal ja by šlo spraviť aj na 10-kolo
s jemnejším odstupňovaním by bolo sram+42z optimálne
IMHO ale nemá význam navyšovať počet pastorkov, ak sa tým nezvýši rozsah aspoň o tých 17%
Ty kliky vypadaj jak litý kola, co frčely tak před deseti lety a ještě k tomu na levnejch autech.
Ale zajímavý je, jak se někde objeví informace, Shimano udělá bubu a článek je pryč.
A dvojplacky 34–24, 36–26 a 38–28, to myslí vážně? Si doufám někdo dělá srandu, protože jestli tímhle chtěj konkurovat XX1 a X01, tak to teda hodně štěstí :D.
Výrobci dělali chyby a z nich se přece už ponaucili, ne? ;-)
Zrovna i u Shimana jsem viděl celkem naději, když konečně udělali 38/24 kliky a teď tohle…
Jinak ale na co narážíš, to bylo o výrobcích kol… Trojplacka se 44z sama o sobě nesmysl není, na 26" je celkem logická. Chyba výrobců byla ta, že to osazovali na 29" kola. A v tomhle se zrovna Shimano poučilo a nabídlo trojplacku 40/30/22, která požadavkům 29" celkem dobře odpovídá. Ale nebudem ten flame rozjíždět ještě tady :D.
tak vidím že se konečně na něčem shodnem.
Ale jak tak koukám na to Shimano, tak i v cyklistice platí Murphyho pravidlo, že když je něco dobré tak se to přestane vyrábět. Každopádně to chápu tak, že se to týká řady XTR Di2 a vedle ní ještě zachovají standartní XTR řadu s něčím s čím se dá normálně jezdit (tím myslím kliky).
tiez mi prijdu tie shimano kombinacie hodne nelogicke, jak aktualne tak nove. nejak mi to vychadza ze logicke by bolo 22/36 alebo 24/38, ta druha by v spojeni s to ich novou kazetou bola aj logickejsia a imho by pasovala mnohym. otazne je naco je vobec dobre riesit dvojplacku za cenu obrovskej (citaj tazkej) kazety vzadu, ci sa tym vobec nieco ziska, rozsahom je to furt za 3*9 klasikou.
Me to prave prijde velmi dobre, ze tam neni takovy skok. Lip to radi a jezdi se s tim lip. Navic vetsina lidi zadny velky rozsah nepotrebuje.
Souhlas.
Tohle by byla pro mě první dvojplacka, kterou bych bral.
Kombinace 26/36 + 11/40 by byla pro mě ok. To už by řešilo i problém chybějící střední, kde na 36 velkou by rozsah do lehčích převodů byl skoro jako u střední co mám teď (32/36 je už jen o málo lehčí než 36/40, to už bych zkousnul).
Tohle řešení by mi už přineslo také výhodu omezení řazení na plackách.
A konečně by tam nebyl ten nepříjemný velký skok na plackách.
Jediné co tomu ovšem chybí je rozumná 11/40 11-speed kazeta. To odstupňování co nabízí si mohou nechat.
O tomhle řešení bych někdy v budoucnu uvažoval jedině s kazetou
11/12/14/16/18/21/24/27/31/35/40
je možné že těch kazet bude víc, počkal bych až co vyhodí ofiko
Tak ono navíc do budoucna budou jistě i alternativní kazety.
Ale zase i když by se mi uvedená dvojplacka + 11sp. kazeta líbila a vyhovovalo ještě o něco více než současná trojplacka.
Tak na druhou stranu takový přínos v tom nevidím, abych to v dohledné době začal předělávat. Tedy na nějaké další kazety času dost.
Jasně, to mi došlo, že to je kvůli lepšímu řazení… Ale podle mě cíl dvojplacky i zvětšování rozsahu vzadu je ten, aby se počet řazení vepředu minimalizoval, protože to daleko víc rozhodí tempo. 95% času na velký a malou tam mít jen jako vyprošťovák do extrémů typu 20%+ stoupání. A z tohodle použití mi přijde zbytečný tam nemít aspoň 38/26.
No fuj… Vzhledově katastrofa.
Pane bože, to se designér vyřádil… Kliky vypadají jako nějaká buchta, kam se hrabou na starší XTR. A vůbec, celá sada vypadá spíš jako nižší XT nebo SLX.
Kdyby aspoň jako XT nebo SLX :D. Mně to na první pohled připomnělo 590 Deore, co mám na zimáku, jen s ještě hnusnějšíma převodníkama :D.
Tak nějak přemýšlím nad tím, k čemu je dobrá takto navrhnutá 11z kazeta – rozsah je malý na to, aby se to dalo použít na 1×11, na 2×11 bude zase potřeba sakra velký schod mezi převodníky, aby se ten rozsah využil, ale i tak pořád nechápu to odstupňování – na malých pastorcích hrubé a na velkých zase zbytečně malé.
2×11 s 42/28 + 11–40z by som bez váhania vymenil za 3×9 (44/32/22 +11–32) alebo 2×10 (40/26 resp. 42/28 + 11–36), za predpokladu, že by to bolo rovnako cenovo dostupné
Tak jasně pokud chce někdo drtit i těžké převody a nevadí mu zbytečné navyšování váhy (čím větší celkový počet zubů, tím víc gramů) tak by to mohlo být pro něj zajímavé.
Mně bohatě stačí těžký převod 36/11 a naopak 24/36 do hor ideál a tak je pro mne tohle zbytečné – s tou kazetou bych mohl vozit převodníky o 2 zuby těší, ale nic by mi to nepřineslo, jen by to vážilo víc.
Delší životnost ozubení a řetězu.
Souhlas… A teď se podívej, jakej skok mezi převodníky k tomu v katalogu píšou :D. Odstupňování Shimana jsem přestal chápat co udělali 40–28 kliky a zprasili odstupňování 11–12–14 z 9sp na 11–13–15 u 10sp, ale tohle už je absolutní vrchol :D.
co je s klikama 40–28? na 26 idealni ne?
Podle mě zbytečný omezení rozsahu, když můžeš mít 42/28 nebo 40/26… A hlavně s tou 40z velkou plackou budeš proti 42z víc na těžkejch převodech a tedy častějš na tom blbým skoku 11–13. A dvojplacky v tom katalogu 38/28 a 36/26 to ještě o další krok zhorší :D. Nechápu nic…
tak to asi jo, ja jezdim na 26 stale jeste trojplacku a je pravda ze vetsinu trasy objedu na velkou pilu (42), kopce na stredni (32) a malou (24) nedavam skoro nikdy, to uz musis byt hodne kopec, nebo ja musim mit uz hodne dost, kazeta 11–36; idealni by pro me bylo asi ta 42–28, bohuzel nevejde do ramu…
Tie dvojprevodníky 38/28, 34/24, 32/22 mi ani nestáli za komentovanie, to už je asi niečo čomu rozumie iba japonská kultúra. Našťastie kľuky a prevodníky si môžem vybrať aké chcem, XTR 2015 budú nejaké BCD atypy, ktoré budú stáť peknú pálku. Ďakujem, radšej knihu ;)
snad bude i 42 kazeta, protoze jinak mi to hlava nebere, ale pokud bude stat podobne jako x01 tak je to asi jedno…
urvat šaltr bude radost :)
Jako zajímavost do časopisu a technologický demonstrátor OK, ale jinak slepá větev MTB. Není to žádný přínos a navíc starosti o baterku.
A zrovna v tomhle bych se jich zastal… Zkoušel jsi někdy Di2? Řadí to moc pěkně, starosti s baterkou bych klidně obětoval…
Nezkoušel, mam klasickou XT přehazku a Rapidfire páčky, z pohledu řazení mi nic nechybí.
Dokud nevyzkoušíš :). Já byl taky na silnici s Ultegrou spokojenej, ale Ultegra Di2 je zase o kus jinde… Neříkám, že bych to na bajku chtěl, ale něco do sebe to má, jako slepou větev bych to neoznačoval…
Já klidně přiznám, že bych to chtěl. Akorát by to nesmělo bejt takhle hnusný.
jen protoze netusis o co prichazis
OK až to na nějaké testovačce uvidím, tak to vyzkouším. A jestli to bude v něčem lepší, dám si 10 ran vlastním bovdenem od přehazovačky.
skusal, lenze som sedel aj na novej mechanickej dure a rozdiel neni prakticky ziadny, na prehadzovacke to nepoznas absolutne nijako, na presmyku napeosto minimlane. je to imho tak dobre ze tym sami poslu elektrinu pomaly ale isto do haja.
Proč slepá větev? Máš nějaký pádný argument?
Podle mě je MTB technika o jednoduchosti funkčnosti za všech okolností a samodomo-opravitelnosti. Tohle je mimo tuto filozofii. Taková gekovina, která žádný výrazný přínos nemá, jen to děla kolo složitějším.
imho je to XTR a sada bude tak za půl sta
tady imho nejde o jednoduchost
Řešíš jednoduchost a jezdíš na celopéru s hydraulickými kotouči. Di2 si oblíbili hlavně cyklokrosaři, protože funguje v marasu lépe než mechanika. A co se baterky týče, tak nabíjení je méně časté, než třeba mazání řetězu.
Tak záleží, jak často mažeš řetěz:D
Na biku budeš i častěji měnit řetěz, než nabíjet, takže tak.
Jo vono to prej vydrží až 2000 km? Tak za tu dobu asi řetěz namažuju i já, to zas jo:D Sem myslel, že se to nabíjí tak jednou tejdně…
Ne až, ale spíš minimálně, ale samozřejmě to neni o kilometrech, ale o řazení. Vydrží to i 5000km…
Poinformuj ma prosím, toto info som nikde nezachytil.
Koľko preradení by mala nová XTR 2015 sada na jedno nabitie vydržať? Koľko cyklov je batéria schopná prežiť bez poklesu kapacity?
Ako moc na to bude vplývať teplota pod nulou ?
U bajku je bežné, že občas sa ocitne aj v potoku po náboje, prežije to sada za 1000€+?
U bežných Li-pol je to cca 300 cyklov a u Li-ion cca 500 cyklov, ak ma pamäť neklame
Kolik to vydrzi cyklu je asi mimo, protoze to tezko vyuzijes, za 10 let to nabijes 40× a pak se to stejne posere a kryti vuci vniknuti vode to vyreseny ma, viz silniccni sada ,kde to v desti na silnici dostava vic nez pri projeti potoka.
Většinou to bývá kolem 1 měsíce na jedno nabití. Což v dnešní době, kdy si telefon nabíjíš téměř každý den je zanedbatelné. Některé systémy navíc mají v sobě nouzovku, pokud dojde šťáva, automaticky se zařadí „střední“ převod, abys mohl jakž takž dojet domů. Nicméně Jirka Ježek jednou někde psal, jak jel časovku, zapomněl si dobít kolo a půlku trasy (cca 20–25km) objel na 55×11. :)
Tak to už sú slušné čísla, popravde čakal som, že to treba nabíjať častejšie a že vypadnúť niekam na pár dní na dovolenku mimo civilizáciu s bikom by mohol byť problém.
Vďaka za info páni.
Tak to musel mít Campu, to by to vysvětlovalo:) Shimano ti v určitou chvíli ve předu hodí malou a zadek ještě v pohodě funguje poměrně dlouho…
imho je to uplne sumak protoze v baterce sou „normalni“ tuzkovky … treba na WW prekopavaj Di2 sady do sedlovek a principielne jen vykuchaji krabici a nechaj jen ty baterky ve smrtovacce.. cimz chci jen rict ze jakakoli uvaha o vydrzi baterek je nesmysl.. kdyz ti tu baterku slozi jakejkoli modelar ani ne za petistovku…
Tak o průjezd potůčkem bych měl nejmenší starost. Největší nálož dostává těsnění vždy při mytí wapkou. A ani toho bych se moc nebál, vzhledem k tomu ja dlouho už se elektronika uchytila v profi cyklokrose a tam zrovna o bláto, vodu a podobný sračky není nouze.
Bral si do úvahy aj BOBR CUP ? :D
Myslím, že Bobr Cup je zrovna to nejmenší, na tom cyklokrose to dostává zabrat mnohem víc. Když je opravdu pořádné bahno/písek, každé okruh se to umyje wapkou 4× za závod. Toho bych se opravdu nebál.
To byla hezká doba, kdy jsi na kole všechno opravil sám. Bohužel s příchodem odpružení, hydraulických brzd se ta samodomoopravitelnost jaksi vytratila. Né že by to nešlo, ale není to už pro každého. Na druhou stranu jsou vlastnosti moderních kol někde zcela jinde. Toto je jen pokračováním tohoto vývoje. Osobně nemám chuť sledovat zda mám nabitou baterku u řazení, ale třeba změním názor. Kluci co jezdili silniční eletrický řazení říkali, že to moc nežere a o nabití se to hlásí dlouho dopředu, než to klekne.
Jen doufam, ze bude kompatibilni se silnicni elektrikou.
Jeste by me zajimalo, jak to bude s kazetou/orechem. Nevypada to, ze by Shimano slo stejnou cestou jak Sram.
podle mě 11sp silniční ořech (jen trochu delší)
Vzhledem k tomu, že zachovali 11z pastorek, tak IMHO nebude problém to dát na klasický ořech.
Myslim si to co Kubad.
Nemyslím si – u 1×11 je to jiné, tam je to tak velká změna a zjednodušení řazení, že výměnu ořechu považuju za opodstatněnou, ale jen kvůli 11spd kazetě v kombinace s dvojpřevodníkem (1×11 s tou kazetou mi nedává smysl) to nikdo na kolech měnit nebude. Ale třeba se šeredně pletu.
na silničních 11sp kazetách to tak bohužel je, ale Mavic je 11sp kompatibilní teda, takže máš kole ready:)
jestli se bude menit i orech, tak si trochu natloukli peknou hrst hrebicku do rakvicky :)
nemyslím si, priorita sou nové kolo a atm není problém dát nové ořechy
otazka jak se chytnou ostatni vyrobci, jinak by byly na novych kolech jen shimano kola :)
tak silniční 11ka Shimano i Sram má taky jiné ořechy a chytlo se to v klidu, spětně kompatibilní s 10kou to je stačí podložka jak má Mavic
tak pokud je tam aspon takova kompatibilita, tak ok :)
Podložka? Jaká podložka? Asi už začínám chápat proč se tam dává, ale funguje to zjevně i bez ní.
Mám pocit Tina tu nedávno psala, že nový XTR bude pasovat na 10sp ořech.
možné to je, museli by být poslední 2 až 3 pastorky z kusu, ale šlo by to.
ale typuju že t bude na 11sp ořech který je už dnes standardem
Jo, já bych taky čekal spíš 11sp, když už tu ten standard je. Ale třeba v tom je nějakej fígl, uvidíme…
Absolutne nezajimave a o nicem na AM jezdeni, takze sram vicemene ma s XX1 monopol, coz neni dobre.
11–40 je ok i na desitce, takze zadnej duvod brat Shimano.
No konečně, škoda menšího rozsahu než sram ale i tak super..
Někdy budem muset u pár beden piva pokecat o tom, co vám ten Sram udělal:)
To je celkem jednoduchý… Chce za kazetu 7 litrů :D.
Já mám na jednom kole XX1, na jednom X0 a na jednom XTR a nevidim u Sramu problém. Kešu se Šárkou jsou naprosto militantní japončíci:)
„Asi jinej oddíl“ :)
Měla jsem ho na sjezďáku, než se mi rozpadla přehazka :) o to by ale tak nešlo, mně se s tím strašně špatně řadí, teď jezdím na altusu a jsem šťastná, že tam místo toho není jakýkoliv sram.
Jezdil jsem leta 9 shimano, pak 9 sram a ted 10 sram, oboji funguje, osobne mi vyhovuje sram, ale evidentne bude potreba to u bazenu v LG poradne probrat :)
Vždyť ty nepiješ :)
vidis nekde v mem prispevku neco o tom, ze bych neco pil? pouze probrat jsem psal, co tam bude delat zbytek bandy, je nepodstatne :))
Občas si říkám, jak někdo střízlivej může vůbec vydržet poslouchat ty opilecký kecy. Mně to vadí i když jsem jen míň opilá než ostatní.
Jinak Martin zrovna seřizuje přehazovačku, ozývá se: to je strašnej mr*ák ten sram, jakej ču*ák to vymyslel … :))
no popravde Vase opilecky kecy jeste jdou, s prehakli nevim co dela, mel jsem to asi za minutu hotovy
no, už jsem si to načrtl:
Kazeta 10–42 sram
řazení a šaltr XTR DI2
jednopřevodník 30t na starejch XTR klikách
vodítko Carbocage
:-)
Tak tohle vidim úplně stejně, jen jiný kliky.
A asi bych se časem nebránil jejich kazetám, jestli budou výrazně levnější.
To mám přesně v plánu, LesGets, bazén a tak dvě krabice 0,25 keningsbieru na jednoho:DDD
Už se těším, já si koupím nějaké šampáňo maximálně za 10 euro :)
tak to bude kvalitní diskuze:)
Tam nesmim chybět, ale budu jen lejt-diskuse me nezajma, jezdim starej sram a stary xt a je mi to uplne burt.
vypadá to jak SIS…hnus
Tak elektriku asi každý čekal, pro závodníky asi dobré, pro obyčejné smrtelníky uvidíme :)
Jinak se divím, že shimano nikde nedává carbon, na carbec klikách a jiných dílech by ty gramy mohly ušetřit, celkem se divím, že sram už dlouho dává carbon skoro všude a shimano pořád jenom plast a kov.
To pod obrázky klik to jsou řadící páčky nebo co to prosím je? Vypadá to celkem hnusně teda.
Jinak teda nechápu tu kazetu, mohli tam dát aspoň 42 zubů, takhle třeba 3*11 nebo i 2*11 podle mě celkem postrádá smysl, ale tak uvidíme jak to nakonec dopadne.
Brzdy zůstávají stejné ty co byly představeny nedávno?
Co jsem se tak bavil se závodníkama, tak prej jsou Shimano kliky pořád tužší, než karbec Sram… Jinak Shimano karbonový kliky zkoušelo u Dura-Ace a vrátili se k hlíně, asi věděli proč. Ono váhově to až takovej rozdíl není…
A když si vezmu, jak se štípe jejich karbonový ramínko u hazky, tak možná jenom dobře, že toho s ním dělaj co nejmíň :D.
Nevím no, já tu tuhost nepoznám, ale věřím že někteří ano. ALe nevím, i na páčky cpou furt plasty místo carbonu atd, ani carb. páky na brzdy nedávají nic, přijde mi to zvláštní oproti jiným značkám, které cpou carbon všude, neříkám že to je nejlepší volba, ale zajímaly by mě důvody, jestli shimano nemá s carbonem zkuenosti a stálo by to hodně peněz nebo o co vlastně jde.
Jinak u hazky to chápu, tam mi přijde že to je taky spíš na škodu, ale tak jsou místa kde by to na škodu nebylo, i to líp vypadá než ty plasty všude :)
Mám pocit ty nový XTR brzdy karbonový páčky maj, na silnici jsem na Ultegře měl taky páky z karbonu. Co se týče klik, tak co ty karbonový Sramy mám, tak v tom zas nevidím žádnou extra výhodu a mám pocit i u těch Dura-Ace argumentovali nižší tuhostí. Ale tak už to je pár let zpátky, vývoj zase určitě pokročil, tak třeba se časem taky dočkáme. Třeba ráfky teď karbonový XTR představili, takže s karbonem asi umí.
EDIT: Teď jsem si uvědomil, vlastně i karbonový pedály dělaj, Ultegru a Dura-Ace.
Jo tak ty páčky u brzd to vím, to jsou ale až teď, campa a sram mám pocit, že to cpou všude, jak jsem psal, nevím jestli to je výhoda, ale ty plasty mi někde prostě přijdou laciné.
On karbon v tomhle směru taky není automaticky výhra… Co jsem měl doma XX brzdy, tak ty páčky mi přišly zpracovaný dost otřesně…
XTR má přední díl ramínka taky carbonové, stejně jak Sram.
páčky na silnici carbon, u nových tuším MTB brzd BR-M987 je carbon páčka.
Kliky tvrdí u Shimana že pro carbon není důvod, tuhost je porovnatelná váha není o moc vyšší
Silniční kola dělá Shimano taky i carbonové, trakže skušennosti mají, ale asi je to zbytečně dražší
Jojo, to ramínko jsem psal nahoře… A vzhledem k tomu, že už se mi povedlo dvě rozštípat, tak nejsem úplně přesvědčenej o jeho přínosu :D.
rozštípal jsi to nové nebo to staré?
10sp, jedno se Shadow+, jedno bez… Ten karbon je divně udělanej, vlákna jsou v jednom směru, takže se podle nich štípe. U Sramu XX tohle nedělalo… Ve druhým případě jsem to namotal do výpletu, to by nepřežilo nic.
Mne je naopak sympatické, že shimano sa neopičí po dave a hľadá skôr cesty, ako zdokonaliť hliník (orientácia zàn v xtr kľukách a pod.)Nehrajú to proste na wow efekt, ale skôr na funkčnosť a životnosť. Dlho trvalo, než shimano prišlo s dvojprevodníkmi, ešte dlhšie než prišlo (príde)s jednoprevodníkom, to isté karbónové ráfy (xtr), náboje na 15mm/12mm osi. Napriek tomu tento rok zaznamenali 13% rast.
Ich politika je konzervatívna, dizajn trochu divoký, ale výrobky sú v pomere cena/výkon výborné (brzdy SLX, XT, prehadzovače shadow plus…)
Načo mi bude na radení karbónový kryt miesto plastového?
Preto, aby radenie stálo o 30€ viac?
Konzervativní být musí, protože kdykoliv chtělo shimano posunout techniku někam dál, tak to skončilo docela kolosálním průserem – například bajkové dualy.
Takže pro ně bude asi opravdu lepší jít cestou, kterou už někdo vyšlapal před nimi.
Zrovna Dualy by som ako prúser neoznačoval.
Vyrábalo sa to niekoľko rokov, niektorí zarytí XC-čkari na to doteraz nedajú dopustiť.
Záujem o to postupne upadal, ale možno to bolo len zlým načasovaním, cenovou politikou, nutnosťou inverzných šaltrov a spätnou nekompatibilitou. Samotná myšlienka integrácie radenia a brzdových pák bola dosť nadčasová (matchmaker, i-spec a pod.)
Mne osobne sa tie páky absolútne nepáčili po dizajnovej stránke(deore, LX, staršia generácia XT a XTR). Na MTB by som to nechcel, ale na crossa, alebo city bike by mi to však vôbec nevadilo.
Cestné Di2 sady by som tiež neoznačil ako prúser.
To už skôr pneumatické DH radenie.
Tak bavíme se o MTB, o posunu u silničních řad se asi nic moc (krom designu) říct nedá.
si teraz predpokladam robis prdel. lebo ak nie tak prosim daj vediet kto ak nie shimano to posuval za poslednych 25 rokov.
Nedělám, Shimano jde malými kroky a často využívá technologie, které už před nimi někdo prošlápl – viz přechod na poměr 1:1 u desítkového řazení, páčky s odřazováním palcem, přijmutí standardu 2×10. Pokud se pokusilo o nějaký větší skok a revoluci tak to většinou zapadlo.
Netvrdím, že není dominantní, ale nic extra, co by změnilo pojetí bajkingu, jako třeba 1×11 nebo Reverb od Sramu za poslední dobu nepředvedlo.
Hollowtech II je docela kvalitni inovace.
Nechci se hádat, ale nebyly kliky s dutou osou pouze reakcí na BB30 od Cannondalu? Už si to moc nepamatuju, ale myslím, že tak nějak to bylo.
Myslim, ze Cannondale mel dute kliky na ISIS, nikoli komplet osu s klikou.
Páčky shimano s odřazováním palcem jsem měl na altusu v roce 1995.
Já na Shimano GS200 v roce 92 :-)
Já teda nejsem zarytej ani jedním směrem, líbí se mi, že Shimano věci jsou levný a fungujou, zpravidla je to sázka na jistotu, zvlášť ve střední třídě komponent.
Že nějakým způsobem „nezkopírovali“ nebo neudělali alternativu pro 1×10/11 mě docela štve.
Jsem totální šimánofil, Sram mi na kolo už nesmí, ale musím jim přiznat, že rozhodně za posledních 5 let, inovace posouvá jednoznačne Sram a Shimano jen stěží dotahuje. Shimano podle mě líp funguje a celkově má lepší zpracování, ale inovace nepřináší, ty přináší za posledních 5 let rozhodně Sram.
Právě jsem se musela pomodlit, ovšem nic ve zlém. :)
Nebo grip shift.
packy – eklhaft
kliky – tuplovanej eklhaft
saltr – jakz takz … ale udelali uz hezci a to vyrazne
smyk – tam se neda nic delat… na pohon tam holt musi bejt nador.. neresim
funkce – pokud to bude slapat jak Dura / Ultegra tak to bude hodne paradni sada
prevody – pro me nepochopitelny… nejspis ani nepujdou dat jiny prevodniky… takze max nechat kazetu + razeni a nasypat na to jiny kliky.. otazka zase ale jak si s tim poradi smyk…
celkem vzato… je to hnusny jak prdel… bude to asi relativne za hodne penez… bude to asi fungovat dobre … ja si to rozhodne nekoupim :-DD
XTR je rok od roku čím dál víc krásnější :-)
Kazeta a řetěz se mi líbí :-)
Zatím nejhnusnější XTR, zpřevodování dost divné :-(
SRAM to umí lépe …
SRAM ma el. mtb sadu? ;)
Naštěstí ne.
A opět mi to nedá a zeptám se, jaké máš s elektrikou osobní zkušenosti?
Treba to jen nechce, stejne jako u auta elektronicke ovladani plynu, elektromechanicky posilovac rizeni apod…
Ja se budu branit elektrice na biky jak dlouho to pujde. Neni nad to cejtit co mechanismus dela pres primou vazbu.
Moje noční můra jsou elektronické brzdy :-)
elektronickyho ridice se nebojis?
Ty si z toho děláš prdel ale podobná zvěrstva se už dnes vyvíjí a testují!
ne už je to v serii auto s elektronickým řízením bez mechanického propojení řízení
To jsem nemyslel. V GB testují auto které bude řídit družice bez zásahu řidiče. No a už podstatně dříve vyvíjeli různé automobiky auta které se uřídí bez lidského faktoru na dálnicích. Děkuji ale tohle není nic pro mně.
A co je na tom špatného? V letadlech už to tak mají pěknou řádku let.
za mě nic, to se ptej toho nademnou
ani netusis jak me rizeni auta prudi a unavuje, mit el. ridice tak mu reknu „dovez me do Alp“, vyjedem v noci, ja se vyspim, rano jsme tam a muzu na lyze nebo kolo, no rekni, nebyl by ten svet skvelej? :)
Mně by to stačilo na dálnici, přečíst si nějakou knížku, na okreskách bych si to zase převzal :). Akorát teda úplně nevím, jak by to fungovalo třeba na sněhu a náledí a v ČR by to asi chtělo i nějakej systém pro kličkování mezi dírama v silnici :D.
Vzhledem k tomu, že auta jsou už dneska běžně vybavena kamerami, které tě udržují v pruhu, stejně tak boční odstup od vozidel (na dálnici), tak by se to dalo implementovat i na ty díry. :)
Ten humor tě přejde až EU uzákoní Black-Box do každého nového auta který bude zaznamenávat každý tvůj přestupek. V USA už to uzákonili.
to je jen mezikrok stejně to bude časem jezdit samo, zbytečná panika :)
Tak hlavne nelitej letadlem.
To je klasická demagogie. Piloti neřídí pro zábavu ale proto aby jim každý měsíc přišla výplata. To je zásadní rozdíl. Ten kdo létá pro zábavu autopilota nepoužívá. No a cestujícímu je to jedno kdo řídí.
To ale ani drtivá většina lidí neřídí pro zábavu a když, tak na to maj jiný auto.Já se těšim, až jednou bude v autech autopilot běžnej. Jinak, co tu tak čtu, tak tobě se v moderním světě musí žít naprosto strašně:)
Ono taky v modernim svete neni z velke casti o co stat :)
Mě by bohatě pro začátek stačil tempomat. Jedna dovolaná v Itálii a cca 16 hodin za volantem a pravou nohu jsem měl na jeden den ochrnutou. :D
Mám to stejně tak, bez tempomatu na takové štreky již nejedu.
hmmm, to se teda spokojis s malem… ;)
Jj, mě ke spokojenosti stačí jen trocha. I ten obyčejný telefon s černobílým displejem mi stačí. :D
Nicméně kolo u mě musí být TOP střela bez jediné chyby. :D
A kdo mluvi o autopilotu? Fly-by-wire ti nic nerika?
Třeba patří do kategorie If it's not Boeing, I'm not going :)
Dokud budu dejchat, elektrika mi na kolo nesmí. Nemám náladu přemýšlet jestli mám plnou baterii a kdy mi klekne. Nechci řešit kraviny, chci jezdit!
Tak to se s petrolejkou jezdí dost blbě:)
Takže nemáš… Já zase nemám náladu řešit kraviny s odpružením, vakl v čepech, ucházející tlumiče, tekoucí vidlice – zbytečné srance. Elektriku bych bral. Řadí to přesněji a bez zásahu spolehlivěji než mechanika a baterku na biku budeš řešit 3X, 4X za sezónu.
+1 vsichni chytri, elektriku ani omylem, protoze se to musi co dva dny nabijet a je to na hovno, kdyby si o tom neco zjistili nebo jeste lip vyzkouseli…
Garmin nabijim co tejden, baterky do svetla po kazde vyjizdce, jednou za mesic nebo dva nabit Di2 je prd
Smutnou pravdou je, že většina lidí by nemusela řazení dobíjet ani po sezoně :-)
tak a ted to ještě porovnej cenově
at se zasmějem ;-)
a důvod srovnávat cenu?
XTR je taky násobně dražší než Deore prostě si každý koupí co mu vyhovuje, pravdou je že elektrika na silnici funguje líp než klasika, a u MTB to asi bude taky tak, jen cena je prostě vysoká
za tvrzenim „na moje kolo elektrika nesmi“ teda nehledam problem s cenou, ale s elektrikou, takze nechapu proc do toho tahas cenu
jinak se da ocekavat, ze casem prijde dostupnejsi verze XT Di2 stejne jako je to na silnici
Když se objevilo 1×11, tak se taky všichni ceně smáli a jak to dopadlo…
Cena je irelavantní, jestli ti přijde vysoká, nejsi vhodným zákazníkem pro tu sadu.
To máš určitě pravdu – ale jaký to má indikátor stavu nabití? Pokud to nějaký má? Myslím si, že jen kvůli tomu „zda mi to zrovna neklekne“ bych to rval stejně na nabíječku neustále ;).
A u Garmina tedy koukám – já když jezdím s kámošem, tak ho ten expert nabíjí ob dvě jízdy a občas to vycucá a pak se diví – tedy opět, ideálně nabíjet po každé jízdě, aby byla jistota (mně prostě vadí, když něco používám, aby to nefungovalo … kamarád to neřeší slovy „no co, maximálně to zhasne“ – ale já jsem na tohle puntičkář, tím pádem nabíjím a nabíjím).
Nevím, mně už stačí jen to, že s příchodem chytrých telefonů ho musím 3–4× za den dát na nabíječku. O NB nemluvím, ale tomu se nevyhnu, takže ho nabíjím pokaždé v kanclu na dokovací stanici a neřeším, jestli se to oddělá nebo ne. Do toho po každé jízdě nabíjet blikačky, iPod a tak… přijde mi, že je ze mě otrok, jak musím neustále vše hlídat. Proto mám prostě v oblibě věci, které jsou mechanické – stačí jedna kontrola a neřeší se to. Takže cokoliv, co musím nabíjet a přibude mi v domácnosti „odmítám“. Už takhle mám doma prodlužku s nabíječkama a nabíjím o „106“ …
Odpůrce a příznivce najdeš všude, moje dojmy jsou jasné – nesnáším nabíjení a hlídání kapacity, zda je dostatečná. V době, kdy jsem byl ještě student, jsem ani nepoužíval mobil a byl jsem šťastnější ;). Teď už se tomu nevyhnu, co jsem v práci a musím jako trotl kvůli dostupnosti tahat i náhradní baterku :-/.
Ale neříkám, že nejsem lehce zaujatý – nesnáším dobíjení baterek ;o) …
chapu to o cem pises, zrovna Di2 ti zase tolik starosti neprinese, vydrzi to (silnice) cca 1500 km, podle toho jak radis, nevim kolik najezdis, ale neprijde mi to s Di2 tak hrozny jak popisujes
jo a s tim indikatorem nabiti si delas srandu vid? ;) jiste,ze tam je
Chytrý telefon jsem používal půl roku a pak jsem se vrátil k základní Nokii. Dokud nevyřeší zdroj, nemám zájem. Je to testování na lidech. Abych dobíjel každý druhý den je pro mně absolutně nepřijatelné, hloupý telefon mi vydrží v pohotovosti tři týdny.
pevnou linku nemusíš dobíjet vůbec
Na 14 dní trvajícím cykločundru kdy spím mimo kempy se dlouhá výdrž hodí. Ta pevná linka je celkem hloupá odpověď.
no vidiš a na elektrickém řazení vydrží baterky ještě dýl
Má to stále své mouchy. Závodil jsem se dvěma silnicarema, nemohl jsem je trhnou, az když jsme prejizdeli Brdy, tak jsem jim nastoupil, bylo to pod vedením vysokého napětí, ten co mel Duru Di, tak nemohl radit, proste mu to vedeni rusilo. Toho druhyho jsem trhnul, ve sjezdu, protože mel campu a nemohl ve sjezdu radit.
a kua ještě že zustavam u Redu :D
Jestli si neděláš prdel a myslíš to vážně, tak končím :-D
Ale todle je vtip ze .)
Klasický testování na lidech. Co na tom že se to sere, hlavně že je kšeft.
A chtěl bys to snad testovat na zvířatech ? :-)
To těžko, ty to nezaplatí :-(
on si tu z tebe utahuje a ty mu to zeres, hehe
Fakt ne…u Mníšku jsem na borce počkal a pak jeli spolu až do Dobříše, ten s Di ani nemluvil, jak mu bylo trapně, ten s campou byl víc v klidu, říkal, že řadit moc na campě nejde v dolním úchopu, ergopower je prý takový mezistupeň mezi páčkama na rámu a dualama.
A ešte prosím tú o červenej karkulke :D
a to si predstav, ze byly telefony co vydrzely i tyden, zda se, ze jsi malo nespokojeny a tak trochu obeti testovani na lidech ;)
tri tydne, aha, ja myslel tri dny :)
Za rok může být všechno jinak, ale podívám se nato z úhlu modeláře.
Mám vysílačku, model – vše na elektriku. Ve vysílačce jsou jedny baterky, do modelu jich je více pohonných + pár pro přijímač. Tedy minimálně musím mít nabity 3 druhy baterií, aby to jako celek fungovalo. Do toho nabíjím mobil a notebook + případně nějaké další (ovladače, přehrávače, atp.). Obvykle u modelu nenabíjím jen jedny baterky, ale mám jich třeba 5 ks… takže pak jsem doma jako malá elektrárna. Začalo mě to takovým způsobem otravovat, až jsem se nato vybodnul (z koníčku se stala otravná nabíjecí rutina). Ze stejného důvodu se mi nelíbí elektrika na kolech (pro rekreační využití).
Takže doufám, že tohle bude dlouho jen jako třešnička na dortu a ideálně díky tomu zlevní mechanické sady.
Já nepopírám jízdní přínos :-), ale nesnáším, když musí člověk vše hlídat atd… na kolo se jdu odreagovat, u modelů se z koníčku stal opruz právě tím šíleným nabíjením & kontrolou. Pravda, u kola to bude asi jen 1–2 baterky a je klid, ale i tak… v jednoduchosti je síla.
Shimano je stejné jako Microsoft. Když vytvoří dobře fungující systém vzápětí ho pohřbí novou stupidní generací. Stejně jako Microsoft nacpou zákazníkovi to co nechtěl a bez ohledu na to co si o tom myslí.
sorry ale musím
jednak ti to nikdo necpe, a jednak bude vedle elektriky i klasická sada
takže meleš nesmysly
To tvrdili před dvaceti lety výrobci aut také. Kdo bude chtít bude mít auto v elektrice, pro ostatní budeme vyrábět jednoché vozy. Nemáš pravdu, výrobci vždycky dají přednost kšeftu před logikou. Díky vymývání mozků zvaném marketing to nacpou časem všem :-(((
To mně víc vadí 29 a 27,5..
co bude časem je otázka, jels někdy vůbec na elektrické Duře nebo Ultegře?
Vymývání mozků? Já ti nevím. Existuje nezanedbatelné procento lidí, kteří si elektroniku vyzkoušeli a následně i oblíbili. A že mezi nimi byli i ti, kteří na celou věc pohlíželi s despektem, to se můžeš klidně vsadit. Osobně bych nechtěl nic jako elektronicky řízené odpružení, a i lock-out na baterky mi přijde jako zhovadilost, ale Di2 bych si na kolo pověsil okamžitě, protože vím, že mi absolutně vyhovuje. A asi i víc než cokoli mechanického, co jsem zatím zkusil.
Kategorie lidí, co nevyzkoušela a ani vyzkoušet nechce, by měla držet ústa, neboť jak se říká „názory nemění jen blbec“.
Ty musíš být génius když víš co jsem zkoušel a co ne. Neříkají ti Sibyla ? :D:D:D
zato tvoje komenty jsou fakt kvalitní
Co jsi říkal „pevná linko“ ? :D :D :D
předpokládám že PC máš wokna co?
předpokládám že PC máš wokna co?
To vypovídá o čem? Jenom ať si zase rozšířím obzory :)
http://www.bike-forum.cz/…ne-tady.html#…
když na to tak nadává :)
Proč bych platil za něco co můžu mít zadarmo? Na PC mám Ubuntu 12.04 LTS. Na netbooku mám Lubuntu. Wokna používám pouze na NTB (koupil jsem ho s nimi).
no jen se ptám, abych byl v obraze když na to tak nadáváš, a totéž o DiD s kterým máš jaké skušenosti?
Jen krátce při předváděčce. Spíš se bojím budoucnosti. Doufám, že to nedopadne jako s auty. Dnes už i v nižší střední třídě existují modely které nekoupíš bez automatické převodovky. O ostatních píč…nách ani nemuvím :-(
čeče v americe ani neví co to mechanická převodovka je a žijou
Raději nevědět, než žít v nevědomosti.
Pakliže jsi to zkusil, tak se tě ta poslední věta jistě netýká. S tvým názorem, byť trochu omezeným, bych pak neměl sebemenší problém.
Zbývá už jen dořešit maličkost: zkusils, nebo vaříš z vody?
Jen silniční Duru v Itálii na marketigové masáži..
Ok, beru. Pakliže budeš mít možnost, tak se na tom povoz déle, ideálně v terénu, a třeba si odmítavé stanovisko ještě trochu poupravíš. A třeba na tom najdeš i něco dobrého. (:
Pokud bude nástup elektriky razantní jak u desítkového řazení, digitální fotografie nebo chytrých mobilů stejně mně to časem nemine :-(
Navíc ono to vůbec není o tom co kdo chce, marketing je mentální genocida. Přesvědčíme co nevětší počet chytlavých zákazníků že bez toho nemohou existovat a té hrstce co ví že to nepotřebují nezbyde nic jiného než se přizpůsobit jinak na ně zbydou jen plečky :-(((
Tak predpokladam, ze i klasicka sada bude mit vzadu max 11–40…
To by smysl mělo …
Vidim to bohuzel podobne. Coz ma za nasledek, ze v jistych smerech nebude konkurence a sram nebude nikdo nutit ke zlevneni, downgradnuti 1×11 na nizsi sady atd.
Jo, Microsoft takovej je, o tom žádná.
Ale Shimano když pominu design je docela dost nahoře, krom toho,že nechali 11mtb kazetu až na nový XTR, což marketingově chápu. Jdou podlě mě dost dopředu.
konkrétně:
shimano brzdy váhovej posun za poslední dvě sady XTR, o servisovatelnosti nemulvím, vedle toho je Avid naprostá sr***a vhodná na jedno použití. Navíc nebrzdící.
Shimano 10speed chodí s menším odporem než sram 10 a navíc je díky poměru 1:1 míň náchylná na seřízení.
MTB řazení je o prefernecích, ale dual way plus podřazovíná o víc pastorků u XTR je podle mýho generaci na sramem.
Shimano kazety, nevím jak to specifikovat ale dura ace a XTR kazeta prostě řadí neuvěřitelně hladce, to u sram kazet není.
No a elektrik..
Na druhou stranu, životnost MTB přehazovaček a přesmyků je hrozná, nejdřív vakl, pak to začne klepat a pak přestane řadit. Ale mám to jen na DH kolech, ostatní drží. Na XC kole mam XTR 952 hazku a vakl doteď nemá.
S razenim si dovolim nesouhlasit, type 2 sice chodi na pace s vetsim odporem nez shimano (ale oboji je hnus), ale dle me radi lepe, presneji a je mene nachylne na serizeni, zabordeleni.
S brzdama souhlas, vicemene, avidy jsem vozila pruser, shimana vozim ted a sice uz budu potreti odvzdusnovat zadni brzdu ale vydrzi tod yckya spon pul roku, coz u avidu tak 14dni .)
Takze od SH bych vzal brzdy a kliky (XTR980 dle me nejlepsi system uchyceni, jako plus beru ze jsou ALU a proti sram X0 nemaji vahove znevyhodneni)
EDIT: Jo a kazetu mas recht, min do 10speed u tech beznych je XT jasna volba.
Od sramu pak X01/XX1 pohon, protoze je to v tomdle segmentu neco, kde shimano nema NIC.
To je fakt, X01/XX1 je geniální řešení, za mě 30t převodník a 10–42 kazeta a mohl bych konečně na enduro kole vozit normání napínák, ale až to bude od shimana:)
Ja doufal, ze shimano s necim podobnym pride a vono prd. Resp ze pride s necim, na co nestoji kazeta 6k :)
To bych pak byl ochoten si i predelat shimano packy aby mely ergonomii pro lidi a ne pro skritky s pahejlkama .))
Len tak na okraj pre tých čo im nevonia elektrika tak na obrázku z kazetou vidím mechanickú prehazku. Takže rovnako ako u Dura Ace budú asi 2 verzie XTR. Osobne predpokladám, že odstupňovanie ako aj celá sada je robená pre závodníkov, ktorí potrebujú plynulé radenie a nepotrebujú superľahké prevody. Na MY2016 bude určite aj nové XT (možno aj SLX) a to bude mať IMHO kľuky z iným rozsahom.
Ne asi, ale budou dvě verze a dost možná i tři verze XTR budou, prý chtějí znovu testovat inverzní chod, pozor toto mám z „druhé ruky“.
Inverzy jsem měl 3. Problém nebyl ve funkčnosti systému ale v katastrofálně malé výdrži pružin. Po roce ježdění jsem Shimano hazky vyhazoval do popelnice (starou X.9 stejného ročníku jezdím dodnes).
Kým sa shimano rozhýbe do 2016, tak to už bude mať sram sadu XX2 a 11-rýchl. sady X5 a X7 :)
Ano přišla doba řetězů na 100km, soutěžme zda vydrží i 101km.
Možno časom prídu s radením, ktoré bude posúvať reťazovú linku n/w prevodníku :D
Projistotu začnou rozšiřováním zadní stavby.
to není blbej nápad :-)
Na to bude jistě existovat spot-poučný klip jak se vyhnout nižší životnosti těchto uzoučkých řetězů, tedy špapat kadenčně namísto silově.
Co to je za nesmysl zase? Jsou to stejný řetězy jak na 10sp, který tu mnoha lidem vydržely dýl, než 9sp… Že se trhaj je věc druhá, tam něco Sram dělá špatně…
Pokiaľ bude kazeta Sram taká drahá ako teraz, resp. pokiaľ bude ich „ekonomická“ verzia rovnako drahá ako XTR tak Shimano bude lepšou voľbou. Navyše u Sramu potrebuješ minimálne nový orech, t.j. ďalšia investícia. Ak ti tvoje zadné koleso neumožňuje výmenu orechu, potrebuješ nové záplety. Ak máš kolies viac ako jeden pár tak sa to už hodne predražuje. XT a SLX kazety budú oproti tomu „za hubičku“.
+1
Lenže sram nezlacnie, kým shimano nepríde s konkurenčným produktom. Nemajú na to dôvod. Sami sa vyjadrili, že by nebol problém vyrobiť lacnú 11spd kazetu, keby chceli.
Ak bude top sada XTR s kazetou „len“ 11–40, tak bude XX1/X01 stále viac na koni ako XTR. Tipujem, že cena 11spd kazety XTR moc pod 200€ nepôjde.
A kto chce 11–40 tak na to nepotrebuje novú sadu.
Je tu kopec iných výrobcov alternatívnych wide-range kaziet, vrátane teba.
Možno sa šeredne mýlim a shimano príde s niečím kompatibilným, čo bude stáť do 100€, bude to mať 11–40(42)z a vytrie zrak všetkým.
Ale o tom ty vieš asi viac ako my všetci špekulanti dohromady :)
Můžeš my napsat, kde se Sram vyjádřil, že by nebyl problém udělat levnou 11sp kazetu? Vím asi článek, o kterým mluvíš, ale to nebylo o kazetě, ta je technologicky celkem problém… Jinak taky mezitím přišlo výrazně levnější X01 (v MOC až tolik ne, ale cena výrobcům bude evidentně dost níž) a podle všeho je v přípravě další sada X1 na úrovni X9.
Co se týče 11–40(42) kazety do 100€, na to máme Tinu, no ne? :)
Jinak by mě zajímalo, jaký víš jiný alternativní wide-range kazety kromě Tiny. Mě napadá akorát Leonardi, ale to má celkem problémy s výdrží a cena je výš… Jinak co vím, tak všichni nabízí akorát velkej pastorek, ale to neberu jako plnohodnotný řešení při skoku 4z uprostřed kazety.
Bol to článok – rozhovor s ich technickým manažérom, čítal som to niekde po anglicky, určite tu na fóre v téme 1×11/10/9 bude odkaz naň, bolo to ešte pred predstavením sady X01.
Kazeta od Tiny je skvelý počin, o tom niet pochýb ;)
Okrem Leonardi a Tiny tu je aj cyklomira.cz a ja by som sa zmienil ešte aj o zeta components ktorí robia to isté, čo leonardi, ale s ocelovými pastorkami na spoločnom alu unášači za cenu niečo cez 100€.
Potom už len KCNC s 11–38 titanovou kazetou za nezmyselné peniaze
Jo, já právě asi vím, co to bylo za článek … Mluvili o tom, že nemaj důvod zlevňovat, když nemaj konkurenci. Rozhodně to není tvrzení, že by v pohodě levnou kazetu udělat mohli. Ono technologicky to bude celkem problém vzhledem ke konstrukci XD ořechu, tam prostě neuděláš kazetu běžný konstrukce.
Jinak cyklomira má na stránkách fotky Tiny pastorku, takže bůhví, jak to s tím je…
„Making a cheaper version isn’t a big issue, but at the end of the day we’re a business. When we’re selling as many US$300 cassettes as we can make, why would we produce a US$100 one… ? “
Tiež som mal ten pocit, že to vyzerá identicky, tak ale pre Tinu to tiež vyrába niekto externý. Možno len rovnaký produkt kompletizujú dvaja ľudia. Cena je asi veľmi podobná. Míra ale naviac ponúka aj n/w prevodníky.
No, uvidíme… Nespojoval bych to „cheaper version“ a 100$ moc k sobě. Levnější verzi už mezitím udělali, jmenuje se X01 a mluví se o X1 během letoška, ale i tam je pořád odhad cca 5 tisíc za kazetu. Když se podíváš na konstrukci XD ořechu, tak je jasný, že tam klasicky řešenou kazetu udělat ani nejde… Osobně bych se moc nedivil, kdyby udělali verze X7 a níž na klasickým ořechu a 11–42z. Což jsem teda hlavně původně čekal od Shimana :D.
Leonardi vyrába kazetu na xd orech z dvoch kusov.
Myslím, že niečo takéto by zvládol aj sram ;)
Leonardi vyrobí pár kusov, keby to vyrábali v objemoch ako shimano, tak by bola cena úplne inde ako je.
Pořád jsi ale u frézování z jednoho kusu… Navíc Leonardi bych do toho vůbec netahal, mám pocit jí naživo nikdo neviděl a cena bude stejně nejspíš kolem těch 5–6 tisíc, ne-li víc… Navíc pokud bude výdrž podobnej problém jako u General Lee, tak cena na kilometr bude výrazně horší, než u X01/XX1. Takže používat Leonardi jako příklad „jak by to šlo udělat líp a levnějš“ mi nepřijde zrovna šťastný :).
Prototyp (neviem ako finálny produkt) bol celooceľový, vrátane 40/42z pastorku, tam by som sa životnosti nebál a predbežne stanovená cena o niečo nižšia ako XX1
Netvrdím, že leonardi je lepší a lacnejší, len poukazjem na to, že sú tu snahy o to vyriešiť to inak ako z 1 kus CNC.
11spd kazetu s 11–42z s oceľovými pastorkami, z toho najväčších 7 na alu unášači by teoreticky nemal byť problém vyrobiť za predajnú cenu 70€.
No, zatím jsi nabídnul Leonardi, což je frézování ze 2 kusů stejně jako XX1, jen jsou rozdělený pastorky po jiným počtu… Takže to není moc snaha vyřešit to jinak, jen asi technologicky/cenově nezvládnou ten postup Sramu a museli tam nechat víc materiálu…
S tou 11sp kazetou 11–42 souhlas, tam v zásadě není důvod, aby byl problém, jen se někdo musí rozhodnout to vyrobit :D. Ale to už máš zase proti XX1 o převod míň, tak to taky nejde brát jako plnohodnotnou alternativu, i když třeba mně by to nejspíš stačilo…
Originál a konštrukčné riešenie je 100% moje. No kidding.
No, jenze pro dost lidi co by rado preslo na jednoprevodnik vpredu a meli jakztakz univerzal kolo + jsou to normalni lidi bez nejak vyrazne naslapany fyzicky, tak je na hrane i 10–42 rozsah, natoz 11–40…
Ja cekal s cim shimano vyleze a doufal jsem v neco pro me konkurenceschopne, ale tyhle parametry v kombinaci s pro me mizernou ergonomii pacek znamena nemoznost vyberu.
Aj tak si myslím, že shimano predstaví novú 1× sadu pre enduro. Je to segment trhu, ktorý momentálne najviac fičí, zákazníci sú už marketingovo namasírovaný, že jednoplacka je pre nich to pravé, tak nevidím dôvod prečo by si nechali tento vlak újsť.
Ja v to doufam. Ale realne to v dohledne dobe nevidim. 1× bez ohledu na masirku si myslim ze na moje urceni ideal.