Elektronické Di2 2015 je konečně tady

233 nepřečtených
  • nic-nechci

    První obrázky nové řady Shimano XTR 2015…elektronic­ké Di2

    http://www.xcrsvorada.cz/…xtr-2015-di2

    Jaký máte názor na elektronickou řadu XTR Di2, která bude pro rok 2015 dostupná. Líbí se mi kliky pro 1,2 nebo 3 převodníky.

    Hodně zajímavé :)

    0 0
    • kubad  

      Vcelku hnus

      0 0
    • JakeF  

      Zaprvý hnusný… I když aktuální XTR se mi taky ze začátku nelíbilo a pak jsem si zvyknul…

      Celkem zajímavá je ta přehazka s offsetem horní kladky. Jsem vážně zvědavej, jak to bude chodit s trojplackou, tam z logiky věci očekávám trochu komplikaci.

      Odstupňování kazety škoda mluvit :(.

      0 0
      • bimjeam  

        Prečo?

        Práveže tam je odstupňovanie konečne logické, teda až na posledný pastorok, ktorý mohol byť v kľude 42z.

        Nie je tam žiaden 19% skok

        Ja vidím ako akceptovateľné aj 11–13–15–17–20–23–27–31–36–42

        0 0
        • JakeF  

          V zásadě bych tam viděl jako optimum odstupňování 10sp Sramu XX, akorát přidat 42z pastorek :). Tedy 11,12,14,16,1­8,21,24,28,32,36,42 – všechny skoky pod 17% :). A velmi důležitej skok na začátku kazety 11–12, tam dělá 11–13 nebo 10–12 dost bordel…

          0 0
          • bimjeam  

            Máš pravdu, mne osobne nevadí ani skok 11–13 ;)

            11–42 čo som písal ja by šlo spraviť aj na 10-kolo

            s jemnejším odstupňovaním by bolo sram+42z optimálne

            IMHO ale nemá význam navyšovať počet pastorkov, ak sa tým nezvýši rozsah aspoň o tých 17%

            0 0
    • nitraq  

      Ty kliky vypadaj jak litý kola, co frčely tak před deseti lety a ještě k tomu na levnejch autech.

      Ale zajímavý je, jak se někde objeví informace, Shimano udělá bubu a článek je pryč.

      0 0
    • JakeF  

      A dvojplacky 34–24, 36–26 a 38–28, to myslí vážně? Si doufám někdo dělá srandu, protože jestli tímhle chtěj konkurovat XX1 a X01, tak to teda hodně štěstí :D.

      0 0
      • joudys  

        Výrobci dělali chyby a z nich se přece už ponaucili, ne? ;-)

        0 0
        • JakeF  

          Zrovna i u Shimana jsem viděl celkem naději, když konečně udělali 38/24 kliky a teď tohle…

          Jinak ale na co narážíš, to bylo o výrobcích kol… Trojplacka se 44z sama o sobě nesmysl není, na 26" je celkem logická. Chyba výrobců byla ta, že to osazovali na 29" kola. A v tomhle se zrovna Shimano poučilo a nabídlo trojplacku 40/30/22, která požadavkům 29" celkem dobře odpovídá. Ale nebudem ten flame rozjíždět ještě tady :D.

          0 0
          • joudys  

            tak vidím že se konečně na něčem shodnem.

            Ale jak tak koukám na to Shimano, tak i v cyklistice platí Murphyho pravidlo, že když je něco dobré tak se to přestane vyrábět. Každopádně to chápu tak, že se to týká řady XTR Di2 a vedle ní ještě zachovají standartní XTR řadu s něčím s čím se dá normálně jezdit (tím myslím kliky).

            0 0
      • ememem1  

        tiez mi prijdu tie shimano kombinacie hodne nelogicke, jak aktualne tak nove. nejak mi to vychadza ze logicke by bolo 22/36 alebo 24/38, ta druha by v spojeni s to ich novou kazetou bola aj logickejsia a imho by pasovala mnohym. otazne je naco je vobec dobre riesit dvojplacku za cenu obrovskej (citaj tazkej) kazety vzadu, ci sa tym vobec nieco ziska, rozsahom je to furt za 3*9 klasikou.

        0 0
      • jonti  

        Me to prave prijde velmi dobre, ze tam neni takovy skok. Lip to radi a jezdi se s tim lip. Navic vetsina lidi zadny velky rozsah nepotrebuje.

        0 0
        • MlokCZ  

          Souhlas.

          Tohle by byla pro mě první dvojplacka, kterou bych bral.

          Kombinace 26/36 + 11/40 by byla pro mě ok. To už by řešilo i problém chybějící střední, kde na 36 velkou by rozsah do lehčích převodů byl skoro jako u střední co mám teď (32/36 je už jen o málo lehčí než 36/40, to už bych zkousnul).

          Tohle řešení by mi už přineslo také výhodu omezení řazení na plackách.

          A konečně by tam nebyl ten nepříjemný velký skok na plackách.

          Jediné co tomu ovšem chybí je rozumná 11/40 11-speed kazeta. To odstupňování co nabízí si mohou nechat.

          O tomhle řešení bych někdy v budoucnu uvažoval jedině s kazetou

          11/12/14/16/1­8/21/24/27/31/35/40

          0 0
          • kubad  

            je možné že těch kazet bude víc, počkal bych až co vyhodí ofiko

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ono navíc do budoucna budou jistě i alternativní kazety.

              Ale zase i když by se mi uvedená dvojplacka + 11sp. kazeta líbila a vyhovovalo ještě o něco více než současná trojplacka.

              Tak na druhou stranu takový přínos v tom nevidím, abych to v dohledné době začal předělávat. Tedy na nějaké další kazety času dost.

              0 0
        • JakeF  

          Jasně, to mi došlo, že to je kvůli lepšímu řazení… Ale podle mě cíl dvojplacky i zvětšování rozsahu vzadu je ten, aby se počet řazení vepředu minimalizoval, protože to daleko víc rozhodí tempo. 95% času na velký a malou tam mít jen jako vyprošťovák do extrémů typu 20%+ stoupání. A z tohodle použití mi přijde zbytečný tam nemít aspoň 38/26.

          0 0
    • Člověk a jeho svět  

      No fuj… Vzhledově katastrofa.

      0 0
    • atak10  

      Pane bože, to se designér vyřádil… Kliky vypadají jako nějaká buchta, kam se hrabou na starší XTR. A vůbec, celá sada vypadá spíš jako nižší XT nebo SLX.

      0 0
      • JakeF  

        Kdyby aspoň jako XT nebo SLX :D. Mně to na první pohled připomnělo 590 Deore, co mám na zimáku, jen s ještě hnusnějšíma převodníkama :D.

        0 0
    • Lister  

      Tak nějak přemýšlím nad tím, k čemu je dobrá takto navrhnutá 11z kazeta – rozsah je malý na to, aby se to dalo použít na 1×11, na 2×11 bude zase potřeba sakra velký schod mezi převodníky, aby se ten rozsah využil, ale i tak pořád nechápu to odstupňování – na malých pastorcích hrubé a na velkých zase zbytečně malé.

      0 0
      • bimjeam  

        2×11 s 42/28 + 11–40z by som bez váhania vymenil za 3×9 (44/32/22 +11–32) alebo 2×10 (40/26 resp. 42/28 + 11–36), za predpokladu, že by to bolo rovnako cenovo dostupné

        0 0
        • Lister  

          Tak jasně pokud chce někdo drtit i těžké převody a nevadí mu zbytečné navyšování váhy (čím větší celkový počet zubů, tím víc gramů) tak by to mohlo být pro něj zajímavé.

          Mně bohatě stačí těžký převod 36/11 a naopak 24/36 do hor ideál a tak je pro mne tohle zbytečné – s tou kazetou bych mohl vozit převodníky o 2 zuby těší, ale nic by mi to nepřineslo, jen by to vážilo víc.

          0 0
      • JakeF  

        Souhlas… A teď se podívej, jakej skok mezi převodníky k tomu v katalogu píšou :D. Odstupňování Shimana jsem přestal chápat co udělali 40–28 kliky a zprasili odstupňování 11–12–14 z 9sp na 11–13–15 u 10sp, ale tohle už je absolutní vrchol :D.

        0 0
        • Rubi  

          co je s klikama 40–28? na 26 idealni ne?

          0 0
          • JakeF  

            Podle mě zbytečný omezení rozsahu, když můžeš mít 42/28 nebo 40/26… A hlavně s tou 40z velkou plackou budeš proti 42z víc na těžkejch převodech a tedy častějš na tom blbým skoku 11–13. A dvojplacky v tom katalogu 38/28 a 36/26 to ještě o další krok zhorší :D. Nechápu nic…

            0 0
            • Rubi  

              tak to asi jo, ja jezdim na 26 stale jeste trojplacku a je pravda ze vetsinu trasy objedu na velkou pilu (42), kopce na stredni (32) a malou (24) nedavam skoro nikdy, to uz musis byt hodne kopec, nebo ja musim mit uz hodne dost, kazeta 11–36; idealni by pro me bylo asi ta 42–28, bohuzel nevejde do ramu…

              0 0
        • bimjeam  

          Tie dvojprevodníky 38/28, 34/24, 32/22 mi ani nestáli za komentovanie, to už je asi niečo čomu rozumie iba japonská kultúra. Našťastie kľuky a prevodníky si môžem vybrať aké chcem, XTR 2015 budú nejaké BCD atypy, ktoré budú stáť peknú pálku. Ďakujem, radšej knihu ;)

          0 0
      • Rubi  

        snad bude i 42 kazeta, protoze jinak mi to hlava nebere, ale pokud bude stat podobne jako x01 tak je to asi jedno…

        0 0
    • Jirka_J1  

      urvat šaltr bude radost :)

      0 0
    • strtom  

      Jako zajímavost do časopisu a technologický demonstrátor OK, ale jinak slepá větev MTB. Není to žádný přínos a navíc starosti o baterku.

      0 0
      • JakeF  

        A zrovna v tomhle bych se jich zastal… Zkoušel jsi někdy Di2? Řadí to moc pěkně, starosti s baterkou bych klidně obětoval…

        0 0
        • strtom  

          Nezkoušel, mam klasickou XT přehazku a Rapidfire páčky, z pohledu řazení mi nic nechybí.

          0 0
          • JakeF  

            Dokud nevyzkoušíš :). Já byl taky na silnici s Ultegrou spokojenej, ale Ultegra Di2 je zase o kus jinde… Neříkám, že bych to na bajku chtěl, ale něco do sebe to má, jako slepou větev bych to neoznačoval…

            0 0
            • Radek Broz  

              Já klidně přiznám, že bych to chtěl. Akorát by to nesmělo bejt takhle hnusný.

              0 0
          • blaf  

            jen protoze netusis o co prichazis

            0 0
            • strtom  

              OK až to na nějaké testovačce uvidím, tak to vyzkouším. A jestli to bude v něčem lepší, dám si 10 ran vlastním bovdenem od přehazovačky.

              0 0
        • ememem1  

          skusal, lenze som sedel aj na novej mechanickej dure a rozdiel neni prakticky ziadny, na prehadzovacke to nepoznas absolutne nijako, na presmyku napeosto minimlane. je to imho tak dobre ze tym sami poslu elektrinu pomaly ale isto do haja.

          0 0
      • nooski  

        Proč slepá větev? Máš nějaký pádný argument?

        0 0
        • strtom  

          Podle mě je MTB technika o jednoduchosti funkčnosti za všech okolností a samodomo-opravitelnosti. Tohle je mimo tuto filozofii. Taková gekovina, která žádný výrazný přínos nemá, jen to děla kolo složitějším.

          0 0
          • kubad  

            imho je to XTR a sada bude tak za půl sta

            tady imho nejde o jednoduchost

            0 0
          • nooski  

            Řešíš jednoduchost a jezdíš na celopéru s hydraulickými kotouči. Di2 si oblíbili hlavně cyklokrosaři, protože funguje v marasu lépe než mechanika. A co se baterky týče, tak nabíjení je méně časté, než třeba mazání řetězu.

            0 0
            • Pedro404  

              Tak záleží, jak často mažeš řetěz:D

              0 0
              • Gorgov  

                Na biku budeš i častěji měnit řetěz, než nabíjet, takže tak.

                0 0
                • Pedro404  

                  Jo vono to prej vydrží až 2000 km? Tak za tu dobu asi řetěz namažuju i já, to zas jo:D Sem myslel, že se to nabíjí tak jednou tejdně…

                  0 0
                  • Gorgov  

                    Ne až, ale spíš minimálně, ale samozřejmě to neni o kilometrech, ale o řazení. Vydrží to i 5000km…

                    0 0
                    • bimjeam  

                      Poinformuj ma prosím, toto info som nikde nezachytil.

                      Koľko preradení by mala nová XTR 2015 sada na jedno nabitie vydržať? Koľko cyklov je batéria schopná prežiť bez poklesu kapacity?

                      Ako moc na to bude vplývať teplota pod nulou ?

                      U bajku je bežné, že občas sa ocitne aj v potoku po náboje, prežije to sada za 1000€+?

                      U bežných Li-pol je to cca 300 cyklov a u Li-ion cca 500 cyklov, ak ma pamäť neklame

                      0 0
                      • kOmE  

                        Kolik to vydrzi cyklu je asi mimo, protoze to tezko vyuzijes, za 10 let to nabijes 40× a pak se to stejne posere a kryti vuci vniknuti vode to vyreseny ma, viz silniccni sada ,kde to v desti na silnici dostava vic nez pri projeti potoka.

                        0 0
                      • Biker jak Pes  

                        Většinou to bývá kolem 1 měsíce na jedno nabití. Což v dnešní době, kdy si telefon nabíjíš téměř každý den je zanedbatelné. Některé systémy navíc mají v sobě nouzovku, pokud dojde šťáva, automaticky se zařadí „střední“ převod, abys mohl jakž takž dojet domů. Nicméně Jirka Ježek jednou někde psal, jak jel časovku, zapomněl si dobít kolo a půlku trasy (cca 20–25km) objel na 55×11. :)

                        0 0
                        • bimjeam  

                          Tak to už sú slušné čísla, popravde čakal som, že to treba nabíjať častejšie a že vypadnúť niekam na pár dní na dovolenku mimo civilizáciu s bikom by mohol byť problém.

                          Vďaka za info páni.

                          0 0
                        • Gorgov  

                          Tak to musel mít Campu, to by to vysvětlovalo:) Shimano ti v určitou chvíli ve předu hodí malou a zadek ještě v pohodě funguje poměrně dlouho…

                          0 0
                      • TJK  

                        imho je to uplne sumak protoze v baterce sou „normalni“ tuzkovky … treba na WW prekopavaj Di2 sady do sedlovek a principielne jen vykuchaji krabici a nechaj jen ty baterky ve smrtovacce.. cimz chci jen rict ze jakakoli uvaha o vydrzi baterek je nesmysl.. kdyz ti tu baterku slozi jakejkoli modelar ani ne za petistovku…

                        0 0
                      • Seky  

                        Tak o průjezd potůčkem bych měl nejmenší starost. Největší nálož dostává těsnění vždy při mytí wapkou. A ani toho bych se moc nebál, vzhledem k tomu ja dlouho už se elektronika uchytila v profi cyklokrose a tam zrovna o bláto, vodu a podobný sračky není nouze.

                        0 0
                        • bimjeam  

                          Bral si do úvahy aj BOBR CUP ? :D

                          0 0
                          • Biker jak Pes  

                            Myslím, že Bobr Cup je zrovna to nejmenší, na tom cyklokrose to dostává zabrat mnohem víc. Když je opravdu pořádné bahno/písek, každé okruh se to umyje wapkou 4× za závod. Toho bych se opravdu nebál.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
          • Macik  

            To byla hezká doba, kdy jsi na kole všechno opravil sám. Bohužel s příchodem odpružení, hydraulických brzd se ta samodomoopravi­telnost jaksi vytratila. Né že by to nešlo, ale není to už pro každého. Na druhou stranu jsou vlastnosti moderních kol někde zcela jinde. Toto je jen pokračováním tohoto vývoje. Osobně nemám chuť sledovat zda mám nabitou baterku u řazení, ale třeba změním názor. Kluci co jezdili silniční eletrický řazení říkali, že to moc nežere a o nabití se to hlásí dlouho dopředu, než to klekne.

            0 0
    • jecnak  

      Jen doufam, ze bude kompatibilni se silnicni elektrikou.

      0 0
      • jecnak  

        Jeste by me zajimalo, jak to bude s kazetou/orechem. Nevypada to, ze by Shimano slo stejnou cestou jak Sram.

        0 0
        • kubad  

          podle mě 11sp silniční ořech (jen trochu delší)

          0 0
        • Lister  

          Vzhledem k tomu, že zachovali 11z pastorek, tak IMHO nebude problém to dát na klasický ořech.

          0 0
          • jecnak  

            Myslim si to co Kubad.

            0 0
            • Lister  

              Nemyslím si – u 1×11 je to jiné, tam je to tak velká změna a zjednodušení řazení, že výměnu ořechu považuju za opodstatněnou, ale jen kvůli 11spd kazetě v kombinace s dvojpřevodníkem (1×11 s tou kazetou mi nedává smysl) to nikdo na kolech měnit nebude. Ale třeba se šeredně pletu.

              0 0
              • kubad  

                na silničních 11sp kazetách to tak bohužel je, ale Mavic je 11sp kompatibilní teda, takže máš kole ready:)

                0 0
                • deekay  

                  jestli se bude menit i orech, tak si trochu natloukli peknou hrst hrebicku do rakvicky :)

                  0 0
                  • kubad  

                    nemyslím si, priorita sou nové kolo a atm není problém dát nové ořechy

                    0 0
                    • deekay  

                      otazka jak se chytnou ostatni vyrobci, jinak by byly na novych kolech jen shimano kola :)

                      0 0
                      • kubad  

                        tak silniční 11ka Shimano i Sram má taky jiné ořechy a chytlo se to v klidu, spětně kompatibilní s 10kou to je stačí podložka jak má Mavic

                        0 0
                        • deekay  

                          tak pokud je tam aspon takova kompatibilita, tak ok :)

                          0 0
                        • Lister  

                          Podložka? Jaká podložka? Asi už začínám chápat proč se tam dává, ale funguje to zjevně i bez ní.

                          0 0
        • JakeF  

          Mám pocit Tina tu nedávno psala, že nový XTR bude pasovat na 10sp ořech.

          0 0
          • kubad  

            možné to je, museli by být poslední 2 až 3 pastorky z kusu, ale šlo by to.

            ale typuju že t bude na 11sp ořech který je už dnes standardem

            0 0
            • JakeF  

              Jo, já bych taky čekal spíš 11sp, když už tu ten standard je. Ale třeba v tom je nějakej fígl, uvidíme…

              0 0
    • deekay  

      Absolutne nezajimave a o nicem na AM jezdeni, takze sram vicemene ma s XX1 monopol, coz neni dobre.

      11–40 je ok i na desitce, takze zadnej duvod brat Shimano.

      0 0
    • kesu  

      No konečně, škoda menšího rozsahu než sram ale i tak super..

      0 0
      • Radek Broz  

        Někdy budem muset u pár beden piva pokecat o tom, co vám ten Sram udělal:)

        0 0
        • JakeF  

          To je celkem jednoduchý… Chce za kazetu 7 litrů :D.

          0 0
          • Radek Broz  

            Já mám na jednom kole XX1, na jednom X0 a na jednom XTR a nevidim u Sramu problém. Kešu se Šárkou jsou naprosto militantní japončíci:)

            0 0
            • bimjeam  

              „Asi jinej oddíl“ :)

              0 0
            • Elwing  

              Měla jsem ho na sjezďáku, než se mi rozpadla přehazka :) o to by ale tak nešlo, mně se s tím strašně špatně řadí, teď jezdím na altusu a jsem šťastná, že tam místo toho není jakýkoliv sram.

              0 0
              • carlos1  

                Jezdil jsem leta 9 shimano, pak 9 sram a ted 10 sram, oboji funguje, osobne mi vyhovuje sram, ale evidentne bude potreba to u bazenu v LG poradne probrat :)

                0 0
                • Elwing  

                  Vždyť ty nepiješ :)

                  0 0
                  • carlos1  

                    vidis nekde v mem prispevku neco o tom, ze bych neco pil? pouze probrat jsem psal, co tam bude delat zbytek bandy, je nepodstatne :))

                    0 0
                    • Elwing  

                      Občas si říkám, jak někdo střízlivej může vůbec vydržet poslouchat ty opilecký kecy. Mně to vadí i když jsem jen míň opilá než ostatní.

                      Jinak Martin zrovna seřizuje přehazovačku, ozývá se: to je strašnej mr*ák ten sram, jakej ču*ák to vymyslel … :))

                      0 0
                      • carlos1  

                        no popravde Vase opilecky kecy jeste jdou, s prehakli nevim co dela, mel jsem to asi za minutu hotovy

                        0 0
          • kesu  

            no, už jsem si to načrtl:

            Kazeta 10–42 sram

            řazení a šaltr XTR DI2

            jednopřevodník 30t na starejch XTR klikách

            vodítko Carbocage

            :-)

            0 0
            • Radek Broz  

              Tak tohle vidim úplně stejně, jen jiný kliky.

              A asi bych se časem nebránil jejich kazetám, jestli budou výrazně levnější.

              0 0
        • kesu  

          To mám přesně v plánu, LesGets, bazén a tak dvě krabice 0,25 keningsbieru na jednoho:DDD

          0 0
          • Elwing  

            Už se těším, já si koupím nějaké šampáňo maximálně za 10 euro :)

            0 0
            • kesu  

              tak to bude kvalitní diskuze:)

              0 0
              • JMT  

                Tam nesmim chybět, ale budu jen lejt-diskuse me nezajma, jezdim starej sram a stary xt a je mi to uplne burt.

                0 0
    • biker jura  

      vypadá to jak SIS…hnus

      0 0
    • Azmir  

      Tak elektriku asi každý čekal, pro závodníky asi dobré, pro obyčejné smrtelníky uvidíme :)

      Jinak se divím, že shimano nikde nedává carbon, na carbec klikách a jiných dílech by ty gramy mohly ušetřit, celkem se divím, že sram už dlouho dává carbon skoro všude a shimano pořád jenom plast a kov.

      To pod obrázky klik to jsou řadící páčky nebo co to prosím je? Vypadá to celkem hnusně teda.

      Jinak teda nechápu tu kazetu, mohli tam dát aspoň 42 zubů, takhle třeba 3*11 nebo i 2*11 podle mě celkem postrádá smysl, ale tak uvidíme jak to nakonec dopadne.

      Brzdy zůstávají stejné ty co byly představeny nedávno?

      0 0
      • JakeF  

        Co jsem se tak bavil se závodníkama, tak prej jsou Shimano kliky pořád tužší, než karbec Sram… Jinak Shimano karbonový kliky zkoušelo u Dura-Ace a vrátili se k hlíně, asi věděli proč. Ono váhově to až takovej rozdíl není…

        A když si vezmu, jak se štípe jejich karbonový ramínko u hazky, tak možná jenom dobře, že toho s ním dělaj co nejmíň :D.

        0 0
        • Azmir  

          Nevím no, já tu tuhost nepoznám, ale věřím že někteří ano. ALe nevím, i na páčky cpou furt plasty místo carbonu atd, ani carb. páky na brzdy nedávají nic, přijde mi to zvláštní oproti jiným značkám, které cpou carbon všude, neříkám že to je nejlepší volba, ale zajímaly by mě důvody, jestli shimano nemá s carbonem zkuenosti a stálo by to hodně peněz nebo o co vlastně jde.

          Jinak u hazky to chápu, tam mi přijde že to je taky spíš na škodu, ale tak jsou místa kde by to na škodu nebylo, i to líp vypadá než ty plasty všude :)

          0 0
          • JakeF  

            Mám pocit ty nový XTR brzdy karbonový páčky maj, na silnici jsem na Ultegře měl taky páky z karbonu. Co se týče klik, tak co ty karbonový Sramy mám, tak v tom zas nevidím žádnou extra výhodu a mám pocit i u těch Dura-Ace argumentovali nižší tuhostí. Ale tak už to je pár let zpátky, vývoj zase určitě pokročil, tak třeba se časem taky dočkáme. Třeba ráfky teď karbonový XTR představili, takže s karbonem asi umí.

            EDIT: Teď jsem si uvědomil, vlastně i karbonový pedály dělaj, Ultegru a Dura-Ace.

            0 0
            • Azmir  

              Jo tak ty páčky u brzd to vím, to jsou ale až teď, campa a sram mám pocit, že to cpou všude, jak jsem psal, nevím jestli to je výhoda, ale ty plasty mi někde prostě přijdou laciné.

              0 0
              • JakeF  

                On karbon v tomhle směru taky není automaticky výhra… Co jsem měl doma XX brzdy, tak ty páčky mi přišly zpracovaný dost otřesně…

                0 0
            • kubad  

              XTR má přední díl ramínka taky carbonové, stejně jak Sram.

              páčky na silnici carbon, u nových tuším MTB brzd BR-M987 je carbon páčka.

              Kliky tvrdí u Shimana že pro carbon není důvod, tuhost je porovnatelná váha není o moc vyšší

              Silniční kola dělá Shimano taky i carbonové, trakže skušennosti mají, ale asi je to zbytečně dražší

              0 0
              • JakeF  

                Jojo, to ramínko jsem psal nahoře… A vzhledem k tomu, že už se mi povedlo dvě rozštípat, tak nejsem úplně přesvědčenej o jeho přínosu :D.

                0 0
                • mr.antik  

                  rozštípal jsi to nové nebo to staré?

                  0 0
                  • JakeF  

                    10sp, jedno se Shadow+, jedno bez… Ten karbon je divně udělanej, vlákna jsou v jednom směru, takže se podle nich štípe. U Sramu XX tohle nedělalo… Ve druhým případě jsem to namotal do výpletu, to by nepřežilo nic.

                    0 0
      • bimjeam  

        Mne je naopak sympatické, že shimano sa neopičí po dave a hľadá skôr cesty, ako zdokonaliť hliník (orientácia zàn v xtr kľukách a pod.)Nehrajú to proste na wow efekt, ale skôr na funkčnosť a životnosť. Dlho trvalo, než shimano prišlo s dvojprevodníkmi, ešte dlhšie než prišlo (príde)s jedno­prevodníkom, to isté karbónové ráfy (xtr), náboje na 15mm/12mm osi. Napriek tomu tento rok zaznamenali 13% rast.

        Ich politika je konzervatívna, dizajn trochu divoký, ale výrobky sú v pomere cena/výkon výborné (brzdy SLX, XT, prehadzovače shadow plus…)

        Načo mi bude na radení karbónový kryt miesto plastového?

        Preto, aby radenie stálo o 30€ viac?

        0 0
        • Lister  

          Konzervativní být musí, protože kdykoliv chtělo shimano posunout techniku někam dál, tak to skončilo docela kolosálním průserem – například bajkové dualy.

          Takže pro ně bude asi opravdu lepší jít cestou, kterou už někdo vyšlapal před nimi.

          0 0
          • bimjeam  

            Zrovna Dualy by som ako prúser neoznačoval.

            Vyrábalo sa to niekoľko rokov, niektorí zarytí XC-čkari na to doteraz nedajú dopustiť.

            Záujem o to postupne upadal, ale možno to bolo len zlým načasovaním, cenovou politikou, nutnosťou inverzných šaltrov a spätnou nekompatibilitou. Samotná myšlienka integrácie radenia a brzdových pák bola dosť nadčasová (matchmaker, i-spec a pod.)

            Mne osobne sa tie páky absolútne nepáčili po dizajnovej stránke(deore, LX, staršia generácia XT a XTR). Na MTB by som to nechcel, ale na crossa, alebo city bike by mi to však vôbec nevadilo.

            Cestné Di2 sady by som tiež neoznačil ako prúser.

            To už skôr pneumatické DH radenie.

            0 0
            • Lister  

              Tak bavíme se o MTB, o posunu u silničních řad se asi nic moc (krom designu) říct nedá.

              0 0
          • ememem1  

            si teraz predpokladam robis prdel. lebo ak nie tak prosim daj vediet kto ak nie shimano to posuval za poslednych 25 rokov.

            0 0
            • Lister  

              Nedělám, Shimano jde malými kroky a často využívá technologie, které už před nimi někdo prošlápl – viz přechod na poměr 1:1 u desítkového řazení, páčky s odřazováním palcem, přijmutí standardu 2×10. Pokud se pokusilo o nějaký větší skok a revoluci tak to většinou zapadlo.

              Netvrdím, že není dominantní, ale nic extra, co by změnilo pojetí bajkingu, jako třeba 1×11 nebo Reverb od Sramu za poslední dobu nepředvedlo.

              0 0
              • jonti  

                Hollowtech II je docela kvalitni inovace.

                0 0
                • Seky  

                  Nechci se hádat, ale nebyly kliky s dutou osou pouze reakcí na BB30 od Cannondalu? Už si to moc nepamatuju, ale myslím, že tak nějak to bylo.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Myslim, ze Cannondale mel dute kliky na ISIS, nikoli komplet osu s klikou.

                    0 0
              • pepino  

                Páčky shimano s odřazováním palcem jsem měl na altusu v roce 1995.

                0 0
                • mr.antik  

                  Já na Shimano GS200 v roce 92 :-)

                  Já teda nejsem zarytej ani jedním směrem, líbí se mi, že Shimano věci jsou levný a fungujou, zpravidla je to sázka na jistotu, zvlášť ve střední třídě komponent.

                  Že nějakým způsobem „nezkopírovali“ nebo neudělali alternativu pro 1×10/11 mě docela štve.

                  0 0
            • Seky  

              Jsem totální šimánofil, Sram mi na kolo už nesmí, ale musím jim přiznat, že rozhodně za posledních 5 let, inovace posouvá jednoznačne Sram a Shimano jen stěží dotahuje. Shimano podle mě líp funguje a celkově má lepší zpracování, ale inovace nepřináší, ty přináší za posledních 5 let rozhodně Sram.

              0 0
          • pepino  

            Nebo grip shift.

            0 0
    • TJK  

      packy – eklhaft

      kliky – tuplovanej eklhaft

      saltr – jakz takz … ale udelali uz hezci a to vyrazne

      smyk – tam se neda nic delat… na pohon tam holt musi bejt nador.. neresim

      funkce – pokud to bude slapat jak Dura / Ultegra tak to bude hodne paradni sada

      prevody – pro me nepochopitelny… nejspis ani nepujdou dat jiny prevodniky… takze max nechat kazetu + razeni a nasypat na to jiny kliky.. otazka zase ale jak si s tim poradi smyk…

      celkem vzato… je to hnusny jak prdel… bude to asi relativne za hodne penez… bude to asi fungovat dobre … ja si to rozhodne nekoupim :-DD

      0 0
    • petrun  

      Zatím nejhnusnější XTR, zpřevodování dost divné :-(

      SRAM to umí lépe …

      0 0
      • blaf  

        SRAM ma el. mtb sadu? ;)

        0 0
        • petrun  

          Naštěstí ne.

          0 0
          • nooski  

            A opět mi to nedá a zeptám se, jaké máš s elektrikou osobní zkušenosti?

            0 0
            • deekay  

              Treba to jen nechce, stejne jako u auta elektronicke ovladani plynu, elektromechanicky posilovac rizeni apod…

              Ja se budu branit elektrice na biky jak dlouho to pujde. Neni nad to cejtit co mechanismus dela pres primou vazbu.

              0 0
              • petrun  

                Moje noční můra jsou elektronické brzdy :-)

                0 0
                • blaf  

                  elektronickyho ridice se nebojis?

                  0 0
                  • petrun  

                    Ty si z toho děláš prdel ale podobná zvěrstva se už dnes vyvíjí a testují!

                    0 0
                    • kubad  

                      ne už je to v serii auto s elektronickým řízením bez mechanického propojení řízení

                      0 0
                      • petrun  

                        To jsem nemyslel. V GB testují auto které bude řídit družice bez zásahu řidiče. No a už podstatně dříve vyvíjeli různé automobiky auta které se uřídí bez lidského faktoru na dálnicích. Děkuji ale tohle není nic pro mně.

                        0 0
                      • Ossis  

                        A co je na tom špatného? V letadlech už to tak mají pěknou řádku let.

                        0 0
                    • blaf  

                      ani netusis jak me rizeni auta prudi a unavuje, mit el. ridice tak mu reknu „dovez me do Alp“, vyjedem v noci, ja se vyspim, rano jsme tam a muzu na lyze nebo kolo, no rekni, nebyl by ten svet skvelej? :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Mně by to stačilo na dálnici, přečíst si nějakou knížku, na okreskách bych si to zase převzal :). Akorát teda úplně nevím, jak by to fungovalo třeba na sněhu a náledí a v ČR by to asi chtělo i nějakej systém pro kličkování mezi dírama v silnici :D.

                        0 0
                        • Biker jak Pes  

                          Vzhledem k tomu, že auta jsou už dneska běžně vybavena kamerami, které tě udržují v pruhu, stejně tak boční odstup od vozidel (na dálnici), tak by se to dalo implementovat i na ty díry. :)

                          0 0
                  • petrun  

                    Ten humor tě přejde až EU uzákoní Black-Box do každého nového auta který bude zaznamenávat každý tvůj přestupek. V USA už to uzákonili.

                    http://www.dsl.cz/…-je-to-dobre

                    0 0
                    • kubad  

                      to je jen mezikrok stejně to bude časem jezdit samo, zbytečná panika :)

                      0 0
                • jecnak  

                  Tak hlavne nelitej letadlem.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • petrun  

                    To je klasická demagogie. Piloti neřídí pro zábavu ale proto aby jim každý měsíc přišla výplata. To je zásadní rozdíl. Ten kdo létá pro zábavu autopilota nepoužívá. No a cestujícímu je to jedno kdo řídí.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      To ale ani drtivá většina lidí neřídí pro zábavu a když, tak na to maj jiný auto.Já se těšim, až jednou bude v autech autopilot běžnej. Jinak, co tu tak čtu, tak tobě se v moderním světě musí žít naprosto strašně:)

                      0 0
                      • deekay  

                        Ono taky v modernim svete neni z velke casti o co stat :)

                        0 0
                      • Biker jak Pes  

                        Mě by bohatě pro začátek stačil tempomat. Jedna dovolaná v Itálii a cca 16 hodin za volantem a pravou nohu jsem měl na jeden den ochrnutou. :D

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          Mám to stejně tak, bez tempomatu na takové štreky již nejedu.

                          0 0
                        • blaf  

                          hmmm, to se teda spokojis s malem… ;)

                          0 0
                          • Biker jak Pes  

                            Jj, mě ke spokojenosti stačí jen trocha. I ten obyčejný telefon s černobílým displejem mi stačí. :D

                            Nicméně kolo u mě musí být TOP střela bez jediné chyby. :D

                            0 0
                    • jecnak  

                      A kdo mluvi o autopilotu? Fly-by-wire ti nic nerika?

                      0 0
                      • obda  

                        Třeba patří do kategorie If it's not Boeing, I'm not going :)

                        0 0
            • petrun  

              Dokud budu dejchat, elektrika mi na kolo nesmí. Nemám náladu přemýšlet jestli mám plnou baterii a kdy mi klekne. Nechci řešit kraviny, chci jezdit!

              0 0
              • pepino  

                Tak to se s petrolejkou jezdí dost blbě:)

                0 0
              • nooski  

                Takže nemáš… Já zase nemám náladu řešit kraviny s odpružením, vakl v čepech, ucházející tlumiče, tekoucí vidlice – zbytečné srance. Elektriku bych bral. Řadí to přesněji a bez zásahu spolehlivěji než mechanika a baterku na biku budeš řešit 3X, 4X za sezónu.

                0 0
                • blaf  

                  +1 vsichni chytri, elektriku ani omylem, protoze se to musi co dva dny nabijet a je to na hovno, kdyby si o tom neco zjistili nebo jeste lip vyzkouseli…

                  Garmin nabijim co tejden, baterky do svetla po kazde vyjizdce, jednou za mesic nebo dva nabit Di2 je prd

                  0 0
                  • Lister  

                    Smutnou pravdou je, že většina lidí by nemusela řazení dobíjet ani po sezoně :-)

                    0 0
                  • n04r3d  

                    tak a ted to ještě porovnej cenově

                    at se zasmějem ;-)

                    0 0
                    • kubad  

                      a důvod srovnávat cenu?

                      XTR je taky násobně dražší než Deore prostě si každý koupí co mu vyhovuje, pravdou je že elektrika na silnici funguje líp než klasika, a u MTB to asi bude taky tak, jen cena je prostě vysoká

                      0 0
                    • blaf  

                      za tvrzenim „na moje kolo elektrika nesmi“ teda nehledam problem s cenou, ale s elektrikou, takze nechapu proc do toho tahas cenu

                      jinak se da ocekavat, ze casem prijde dostupnejsi verze XT Di2 stejne jako je to na silnici

                      0 0
                    • Lister  

                      Když se objevilo 1×11, tak se taky všichni ceně smáli a jak to dopadlo…

                      Cena je irelavantní, jestli ti přijde vysoká, nejsi vhodným zákazníkem pro tu sadu.

                      0 0
                  • Breakpain  

                    To máš určitě pravdu – ale jaký to má indikátor stavu nabití? Pokud to nějaký má? Myslím si, že jen kvůli tomu „zda mi to zrovna neklekne“ bych to rval stejně na nabíječku neustále ;).

                    A u Garmina tedy koukám – já když jezdím s kámošem, tak ho ten expert nabíjí ob dvě jízdy a občas to vycucá a pak se diví – tedy opět, ideálně nabíjet po každé jízdě, aby byla jistota (mně prostě vadí, když něco používám, aby to nefungovalo … kamarád to neřeší slovy „no co, maximálně to zhasne“ – ale já jsem na tohle puntičkář, tím pádem nabíjím a nabíjím).

                    Nevím, mně už stačí jen to, že s příchodem chytrých telefonů ho musím 3–4× za den dát na nabíječku. O NB nemluvím, ale tomu se nevyhnu, takže ho nabíjím pokaždé v kanclu na dokovací stanici a neřeším, jestli se to oddělá nebo ne. Do toho po každé jízdě nabíjet blikačky, iPod a tak… přijde mi, že je ze mě otrok, jak musím neustále vše hlídat. Proto mám prostě v oblibě věci, které jsou mechanické – stačí jedna kontrola a neřeší se to. Takže cokoliv, co musím nabíjet a přibude mi v domácnosti „odmítám“. Už takhle mám doma prodlužku s nabíječkama a nabíjím o „106“ …

                    Odpůrce a příznivce najdeš všude, moje dojmy jsou jasné – nesnáším nabíjení a hlídání kapacity, zda je dostatečná. V době, kdy jsem byl ještě student, jsem ani nepoužíval mobil a byl jsem šťastnější ;). Teď už se tomu nevyhnu, co jsem v práci a musím jako trotl kvůli dostupnosti tahat i náhradní baterku :-/.

                    Ale neříkám, že nejsem lehce zaujatý – nesnáším dobíjení baterek ;o) …

                    0 0
                    • blaf  

                      chapu to o cem pises, zrovna Di2 ti zase tolik starosti neprinese, vydrzi to (silnice) cca 1500 km, podle toho jak radis, nevim kolik najezdis, ale neprijde mi to s Di2 tak hrozny jak popisujes

                      jo a s tim indikatorem nabiti si delas srandu vid? ;) jiste,ze tam je

                      0 0
                    • petrun  

                      Chytrý telefon jsem používal půl roku a pak jsem se vrátil k základní Nokii. Dokud nevyřeší zdroj, nemám zájem. Je to testování na lidech. Abych dobíjel každý druhý den je pro mně absolutně nepřijatelné, hloupý telefon mi vydrží v pohotovosti tři týdny.

                      0 0
                      • kubad  

                        pevnou linku nemusíš dobíjet vůbec

                        0 0
                        • petrun  

                          Na 14 dní trvajícím cykločundru kdy spím mimo kempy se dlouhá výdrž hodí. Ta pevná linka je celkem hloupá odpověď.

                          0 0
                          • kubad  

                            no vidiš a na elektrickém řazení vydrží baterky ještě dýl

                            0 0
                            • Peslezedirou  

                              Má to stále své mouchy. Závodil jsem se dvěma silnicarema, nemohl jsem je trhnou, az když jsme prejizdeli Brdy, tak jsem jim nastoupil, bylo to pod vedením vysokého napětí, ten co mel Duru Di, tak nemohl radit, proste mu to vedeni rusilo. Toho druhyho jsem trhnul, ve sjezdu, protože mel campu a nemohl ve sjezdu radit.

                              0 0
                              • kubad  

                                a kua ještě že zustavam u Redu :D

                                0 0
                              • nooski  

                                Jestli si neděláš prdel a myslíš to vážně, tak končím :-D

                                0 0
                              • deekay  

                                Ale todle je vtip ze .)

                                0 0
                              • petrun  

                                Klasický testování na lidech. Co na tom že se to sere, hlavně že je kšeft.

                                0 0
                                • ELx  

                                  A chtěl bys to snad testovat na zvířatech ? :-)

                                  0 0
                                • blaf  

                                  on si tu z tebe utahuje a ty mu to zeres, hehe

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Fakt ne…u Mníšku jsem na borce počkal a pak jeli spolu až do Dobříše, ten s Di ani nemluvil, jak mu bylo trapně, ten s campou byl víc v klidu, říkal, že řadit moc na campě nejde v dolním úchopu, ergopower je prý takový mezistupeň mezi páčkama na rámu a dualama.

                                    0 0
                      • blaf  

                        a to si predstav, ze byly telefony co vydrzely i tyden, zda se, ze jsi malo nespokojeny a tak trochu obeti testovani na lidech ;)

                        0 0
            • Breakpain  

              Za rok může být všechno jinak, ale podívám se nato z úhlu modeláře.

              Mám vysílačku, model – vše na elektriku. Ve vysílačce jsou jedny baterky, do modelu jich je více pohonných + pár pro přijímač. Tedy minimálně musím mít nabity 3 druhy baterií, aby to jako celek fungovalo. Do toho nabíjím mobil a notebook + případně nějaké další (ovladače, přehrávače, atp.). Obvykle u modelu nenabíjím jen jedny baterky, ale mám jich třeba 5 ks… takže pak jsem doma jako malá elektrárna. Začalo mě to takovým způsobem otravovat, až jsem se nato vybodnul (z koníčku se stala otravná nabíjecí rutina). Ze stejného důvodu se mi nelíbí elektrika na kolech (pro rekreační využití).

              Takže doufám, že tohle bude dlouho jen jako třešnička na dortu a ideálně díky tomu zlevní mechanické sady.

              Já nepopírám jízdní přínos :-), ale nesnáším, když musí člověk vše hlídat atd… na kolo se jdu odreagovat, u modelů se z koníčku stal opruz právě tím šíleným nabíjením & kontrolou. Pravda, u kola to bude asi jen 1–2 baterky a je klid, ale i tak… v jednoduchosti je síla.

              0 0
    • petrun  

      Shimano je stejné jako Microsoft. Když vytvoří dobře fungující systém vzápětí ho pohřbí novou stupidní generací. Stejně jako Microsoft nacpou zákazníkovi to co nechtěl a bez ohledu na to co si o tom myslí.

      0 0
      • kubad  

        sorry ale musím

        jednak ti to nikdo necpe, a jednak bude vedle elektriky i klasická sada

        takže meleš nesmysly

        0 0
        • petrun  

          To tvrdili před dvaceti lety výrobci aut také. Kdo bude chtít bude mít auto v elektrice, pro ostatní budeme vyrábět jednoché vozy. Nemáš pravdu, výrobci vždycky dají přednost kšeftu před logikou. Díky vymývání mozků zvaném marketing to nacpou časem všem :-(((

          0 0
          • pepino  

            To mně víc vadí 29 a 27,5..

            0 0
          • kubad  

            co bude časem je otázka, jels někdy vůbec na elektrické Duře nebo Ultegře?

            0 0
          • Kubiczech  

            Vymývání mozků? Já ti nevím. Existuje nezanedbatelné procento lidí, kteří si elektroniku vyzkoušeli a následně i oblíbili. A že mezi nimi byli i ti, kteří na celou věc pohlíželi s despektem, to se můžeš klidně vsadit. Osobně bych nechtěl nic jako elektronicky řízené odpružení, a i lock-out na baterky mi přijde jako zhovadilost, ale Di2 bych si na kolo pověsil okamžitě, protože vím, že mi absolutně vyhovuje. A asi i víc než cokoli mechanického, co jsem zatím zkusil.

            Kategorie lidí, co nevyzkoušela a ani vyzkoušet nechce, by měla držet ústa, neboť jak se říká „názory nemění jen blbec“.

            0 0
            • petrun  

              Ty musíš být génius když víš co jsem zkoušel a co ne. Neříkají ti Sibyla ? :D:D:D

              0 0
              • kubad  

                zato tvoje komenty jsou fakt kvalitní

                0 0
                • petrun  

                  Co jsi říkal „pevná linko“ ? :D :D :D

                  0 0
                  • kubad  

                    předpokládám že PC máš wokna co?

                    0 0
                  • kubad  

                    předpokládám že PC máš wokna co?

                    0 0
                    • Azmir  

                      To vypovídá o čem? Jenom ať si zase rozšířím obzory :)

                      0 0
                    • petrun  

                      Proč bych platil za něco co můžu mít zadarmo? Na PC mám Ubuntu 12.04 LTS. Na netbooku mám Lubuntu. Wokna používám pouze na NTB (koupil jsem ho s nimi).

                      0 0
                      • kubad  

                        no jen se ptám, abych byl v obraze když na to tak nadáváš, a totéž o DiD s kterým máš jaké skušenosti?

                        0 0
                        • petrun  

                          Jen krátce při předváděčce. Spíš se bojím budoucnosti. Doufám, že to nedopadne jako s auty. Dnes už i v nižší střední třídě existují modely které nekoupíš bez automatické převodovky. O ostatních píč…nách ani nemuvím :-(

                          0 0
              • Kubiczech  

                Pakliže jsi to zkusil, tak se tě ta poslední věta jistě netýká. S tvým názorem, byť trochu omezeným, bych pak neměl sebemenší problém.

                Zbývá už jen dořešit maličkost: zkusils, nebo vaříš z vody?

                0 0
                • petrun  

                  Jen silniční Duru v Itálii na marketigové masáži..

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Ok, beru. Pakliže budeš mít možnost, tak se na tom povoz déle, ideálně v terénu, a třeba si odmítavé stanovisko ještě trochu poupravíš. A třeba na tom najdeš i něco dobrého. (:

                    0 0
                    • petrun  

                      Pokud bude nástup elektriky razantní jak u desítkového řazení, digitální fotografie nebo chytrých mobilů stejně mně to časem nemine :-(

                      0 0
                    • petrun  

                      Navíc ono to vůbec není o tom co kdo chce, marketing je mentální genocida. Přesvědčíme co nevětší počet chytlavých zákazníků že bez toho nemohou existovat a té hrstce co ví že to nepotřebují nezbyde nic jiného než se přizpůsobit jinak na ně zbydou jen plečky :-(((

                      0 0
        • deekay  

          Tak predpokladam, ze i klasicka sada bude mit vzadu max 11–40…

          0 0
      • deekay  

        Vidim to bohuzel podobne. Coz ma za nasledek, ze v jistych smerech nebude konkurence a sram nebude nikdo nutit ke zlevneni, downgradnuti 1×11 na nizsi sady atd.

        0 0
      • kesu  

        Jo, Microsoft takovej je, o tom žádná.

        Ale Shimano když pominu design je docela dost nahoře, krom toho,že nechali 11mtb kazetu až na nový XTR, což marketingově chápu. Jdou podlě mě dost dopředu.

        konkrétně:

        shimano brzdy váhovej posun za poslední dvě sady XTR, o servisovatelnosti nemulvím, vedle toho je Avid naprostá sr***a vhodná na jedno použití. Navíc nebrzdící.

        Shimano 10speed chodí s menším odporem než sram 10 a navíc je díky poměru 1:1 míň náchylná na seřízení.

        MTB řazení je o prefernecích, ale dual way plus podřazovíná o víc pastorků u XTR je podle mýho generaci na sramem.

        Shimano kazety, nevím jak to specifikovat ale dura ace a XTR kazeta prostě řadí neuvěřitelně hladce, to u sram kazet není.

        No a elektrik..

        Na druhou stranu, životnost MTB přehazovaček a přesmyků je hrozná, nejdřív vakl, pak to začne klepat a pak přestane řadit. Ale mám to jen na DH kolech, ostatní drží. Na XC kole mam XTR 952 hazku a vakl doteď nemá.

        0 0
        • deekay  

          S razenim si dovolim nesouhlasit, type 2 sice chodi na pace s vetsim odporem nez shimano (ale oboji je hnus), ale dle me radi lepe, presneji a je mene nachylne na serizeni, zabordeleni.

          S brzdama souhlas, vicemene, avidy jsem vozila pruser, shimana vozim ted a sice uz budu potreti odvzdusnovat zadni brzdu ale vydrzi tod yckya spon pul roku, coz u avidu tak 14dni .)

          Takze od SH bych vzal brzdy a kliky (XTR980 dle me nejlepsi system uchyceni, jako plus beru ze jsou ALU a proti sram X0 nemaji vahove znevyhodneni)

          EDIT: Jo a kazetu mas recht, min do 10speed u tech beznych je XT jasna volba.

          Od sramu pak X01/XX1 pohon, protoze je to v tomdle segmentu neco, kde shimano nema NIC.

          0 0
          • kesu  

            To je fakt, X01/XX1 je geniální řešení, za mě 30t převodník a 10–42 kazeta a mohl bych konečně na enduro kole vozit normání napínák, ale až to bude od shimana:)

            0 0
            • deekay  

              Ja doufal, ze shimano s necim podobnym pride a vono prd. Resp ze pride s necim, na co nestoji kazeta 6k :)

              To bych pak byl ochoten si i predelat shimano packy aby mely ergonomii pro lidi a ne pro skritky s pahejlkama .))

              0 0
    • Tina  

      Len tak na okraj pre tých čo im nevonia elektrika tak na obrázku z kazetou vidím mechanickú prehazku. Takže rovnako ako u Dura Ace budú asi 2 verzie XTR. Osobne predpokladám, že odstupňovanie ako aj celá sada je robená pre závodníkov, ktorí potrebujú plynulé radenie a nepotrebujú superľahké prevody. Na MY2016 bude určite aj nové XT (možno aj SLX) a to bude mať IMHO kľuky z iným rozsahom.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Ne asi, ale budou dvě verze a dost možná i tři verze XTR budou, prý chtějí znovu testovat inverzní chod, pozor toto mám z „druhé ruky“.

        0 0
        • petrun  

          Inverzy jsem měl 3. Problém nebyl ve funkčnosti systému ale v katastrofálně malé výdrži pružin. Po roce ježdění jsem Shimano hazky vyhazoval do popelnice (starou X.9 stejného ročníku jezdím dodnes).

          0 0
      • bimjeam  

        Kým sa shimano rozhýbe do 2016, tak to už bude mať sram sadu XX2 a 11-rýchl. sady X5 a X7 :)

        0 0
        • KOLOMECH  

          Ano přišla doba řetězů na 100km, soutěžme zda vydrží i 101km.

          0 0
          • bimjeam  

            Možno časom prídu s radením, ktoré bude posúvať reťazovú linku n/w prevodníku :D

            0 0
          • KOLOMECH  

            Na to bude jistě existovat spot-poučný klip jak se vyhnout nižší životnosti těchto uzoučkých řetězů, tedy špapat kadenčně namísto silově.

            0 0
          • JakeF  

            Co to je za nesmysl zase? Jsou to stejný řetězy jak na 10sp, který tu mnoha lidem vydržely dýl, než 9sp… Že se trhaj je věc druhá, tam něco Sram dělá špatně…

            0 0
        • Tina  

          Pokiaľ bude kazeta Sram taká drahá ako teraz, resp. pokiaľ bude ich „ekonomická“ verzia rovnako drahá ako XTR tak Shimano bude lepšou voľbou. Navyše u Sramu potrebuješ minimálne nový orech, t.j. ďalšia investícia. Ak ti tvoje zadné koleso neumožňuje výmenu orechu, potrebuješ nové záplety. Ak máš kolies viac ako jeden pár tak sa to už hodne predražuje. XT a SLX kazety budú oproti tomu „za hubičku“.

          0 0
          • bimjeam  

            +1

            Lenže sram nezlacnie, kým shimano nepríde s konkurenčným produktom. Nemajú na to dôvod. Sami sa vyjadrili, že by nebol problém vyrobiť lacnú 11spd kazetu, keby chceli.

            Ak bude top sada XTR s kazetou „len“ 11–40, tak bude XX1/X01 stále viac na koni ako XTR. Tipujem, že cena 11spd kazety XTR moc pod 200€ nepôjde.

            A kto chce 11–40 tak na to nepotrebuje novú sadu.

            Je tu kopec iných výrobcov alternatívnych wide-range kaziet, vrátane teba.

            Možno sa šeredne mýlim a shimano príde s niečím kompatibilným, čo bude stáť do 100€, bude to mať 11–40(42)z a vytrie zrak všetkým.

            Ale o tom ty vieš asi viac ako my všetci špekulanti dohromady :)

            0 0
            • JakeF  

              Můžeš my napsat, kde se Sram vyjádřil, že by nebyl problém udělat levnou 11sp kazetu? Vím asi článek, o kterým mluvíš, ale to nebylo o kazetě, ta je technologicky celkem problém… Jinak taky mezitím přišlo výrazně levnější X01 (v MOC až tolik ne, ale cena výrobcům bude evidentně dost níž) a podle všeho je v přípravě další sada X1 na úrovni X9.

              Co se týče 11–40(42) kazety do 100€, na to máme Tinu, no ne? :)

              Jinak by mě zajímalo, jaký víš jiný alternativní wide-range kazety kromě Tiny. Mě napadá akorát Leonardi, ale to má celkem problémy s výdrží a cena je výš… Jinak co vím, tak všichni nabízí akorát velkej pastorek, ale to neberu jako plnohodnotný řešení při skoku 4z uprostřed kazety.

              0 0
              • bimjeam  

                Bol to článok – rozhovor s ich technickým manažérom, čítal som to niekde po anglicky, určite tu na fóre v téme 1×11/10/9 bude odkaz naň, bolo to ešte pred predstavením sady X01.

                Kazeta od Tiny je skvelý počin, o tom niet pochýb ;)

                Okrem Leonardi a Tiny tu je aj cyklomira.cz a ja by som sa zmienil ešte aj o zeta components ktorí robia to isté, čo leonardi, ale s ocelovými pastorkami na spoločnom alu unášači za cenu niečo cez 100€.

                Potom už len KCNC s 11–38 titanovou kazetou za nezmyselné peniaze

                0 0
                • JakeF  

                  Jo, já právě asi vím, co to bylo za článek … Mluvili o tom, že nemaj důvod zlevňovat, když nemaj konkurenci. Rozhodně to není tvrzení, že by v pohodě levnou kazetu udělat mohli. Ono technologicky to bude celkem problém vzhledem ke konstrukci XD ořechu, tam prostě neuděláš kazetu běžný konstrukce.

                  Jinak cyklomira má na stránkách fotky Tiny pastorku, takže bůhví, jak to s tím je…

                  0 0
                  • bimjeam  

                    „Making a cheaper version isn’t a big issue, but at the end of the day we’re a business. When we’re selling as many US$300 cassettes as we can make, why would we produce a US$100 one… ? “

                    Tiež som mal ten pocit, že to vyzerá identicky, tak ale pre Tinu to tiež vyrába niekto externý. Možno len rovnaký produkt kompletizujú dvaja ľudia. Cena je asi veľmi podobná. Míra ale naviac ponúka aj n/w prevodníky.

                    0 0
                    • JakeF  

                      No, uvidíme… Nespojoval bych to „cheaper version“ a 100$ moc k sobě. Levnější verzi už mezitím udělali, jmenuje se X01 a mluví se o X1 během letoška, ale i tam je pořád odhad cca 5 tisíc za kazetu. Když se podíváš na konstrukci XD ořechu, tak je jasný, že tam klasicky řešenou kazetu udělat ani nejde… Osobně bych se moc nedivil, kdyby udělali verze X7 a níž na klasickým ořechu a 11–42z. Což jsem teda hlavně původně čekal od Shimana :D.

                      0 0
                      • bimjeam  

                        Leonardi vyrába kazetu na xd orech z dvoch kusov.

                        Myslím, že niečo takéto by zvládol aj sram ;)

                        Leonardi vyrobí pár kusov, keby to vyrábali v objemoch ako shimano, tak by bola cena úplne inde ako je.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Pořád jsi ale u frézování z jednoho kusu… Navíc Leonardi bych do toho vůbec netahal, mám pocit jí naživo nikdo neviděl a cena bude stejně nejspíš kolem těch 5–6 tisíc, ne-li víc… Navíc pokud bude výdrž podobnej problém jako u General Lee, tak cena na kilometr bude výrazně horší, než u X01/XX1. Takže používat Leonardi jako příklad „jak by to šlo udělat líp a levnějš“ mi nepřijde zrovna šťastný :).

                          0 0
                          • bimjeam  

                            Prototyp (neviem ako finálny produkt) bol celooceľový, vrátane 40/42z pastorku, tam by som sa životnosti nebál a predbežne stanovená cena o niečo nižšia ako XX1

                            Netvrdím, že leonardi je lepší a lacnejší, len poukazjem na to, že sú tu snahy o to vyriešiť to inak ako z 1 kus CNC.

                            11spd kazetu s 11–42z s oceľovými pastorkami, z toho najväčších 7 na alu unášači by teoreticky nemal byť problém vyrobiť za predajnú cenu 70€.

                            0 0
                            • JakeF  

                              No, zatím jsi nabídnul Leonardi, což je frézování ze 2 kusů stejně jako XX1, jen jsou rozdělený pastorky po jiným počtu… Takže to není moc snaha vyřešit to jinak, jen asi technologicky/ce­nově nezvládnou ten postup Sramu a museli tam nechat víc materiálu…

                              S tou 11sp kazetou 11–42 souhlas, tam v zásadě není důvod, aby byl problém, jen se někdo musí rozhodnout to vyrobit :D. Ale to už máš zase proti XX1 o převod míň, tak to taky nejde brát jako plnohodnotnou alternativu, i když třeba mně by to nejspíš stačilo…

                              0 0
                  • Tina  

                    Originál a konštrukčné riešenie je 100% moje. No kidding.

                    0 0
          • deekay  

            No, jenze pro dost lidi co by rado preslo na jednoprevodnik vpredu a meli jakztakz univerzal kolo + jsou to normalni lidi bez nejak vyrazne naslapany fyzicky, tak je na hrane i 10–42 rozsah, natoz 11–40…

            Ja cekal s cim shimano vyleze a doufal jsem v neco pro me konkurenceschopne, ale tyhle parametry v kombinaci s pro me mizernou ergonomii pacek znamena nemoznost vyberu.

            0 0
            • bimjeam  

              Aj tak si myslím, že shimano predstaví novú 1× sadu pre enduro. Je to segment trhu, ktorý momentálne najviac fičí, zákazníci sú už marketingovo namasírovaný, že jednoplacka je pre nich to pravé, tak nevidím dôvod prečo by si nechali tento vlak újsť.

              0 0
              • deekay  

                Ja v to doufam. Ale realne to v dohledne dobe nevidim. 1× bez ohledu na masirku si myslim ze na moje urceni ideal.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.