• Marshall

    Ahoj,

    v létě jsem si koupil nové kolo na rámu MRX X5 . Okamžitě jsem si ho zamiloval. Na vyjížďky jezdím téměř každý den. Projezdil jsem už celé okolí, a tak jsem si řekl, že by to chtělo vyzkoušet něco zajímavějšího. Začal jsem se zajímat spíš dirt tratě a menší skoky. Jenže problém je v tom, že nevím jestli to můj rám (konkrétně tento) přežije a nezhuntuju ho hned po několika měsících. Je to moje první pořádné kolo. Dost si ho vážím a velice nerad bych ho nějak poškodil. Co myslíte? Sníží se jeho životnost hodně? Ještě by bylo vhodné doplnit, že vážím cca 65 kg.

    0 0
    • KUBA6  

      Ahoj, mám vlastní zkušenost. Letos na podzim jsem koupil MRX X5 bílý, bývalý majitel tak 85–90kg, občas na něm tahal dítě na tyči, což jsem nebral v potaz. Asi chyba, druhý den po koupi jsem ji nalezl prasklina. Po 1 roce prasklina sedlové trubky. Tady moje téma, počti si http://www.bike-forum.cz/…m/mam-se-bat. Vše je vyměněno v záruce. Rám je velice lehký a pevný, ale taková zátěž už byla asi moc. Možná i vadný kus. Mám 64kg a o rám se nebojím, taky občas dávám větší skoky a sjezdíky a v pohodě, ale dirt to asi ne.

      0 0
      •  

        No je to prasklé krásně ve svaru osobně jsem proti zabroušeným svarům význam je čistě estetický,cena zbytečně mnohem vyšší,navíc se ubere materiál tam kde není vůbec naškodu,nehledě nato,že jsou často nechtíc podbroušené i trubky v místě svarů,ale to kolo je pěkné,to se musí nechat!

        0 0
        • Evilcleaner  

          význam je ve snížení špiček napětí, které probíhá po sváru – na klasickém sváru se snadněji iniciuje prasklina. pochopitelně když je to provedeno špatně, tak to je spíše ke škodě.

          0 0
          •  

            beru ale podle mne výrobcům jde dost o ten vzhled,tak bych si vysvětloval to,že hodně rámů je zabroušených jen u hlavy a vrchu sedlové trubky,u středu kde to je méně vidět už ne,zkrátka jim jde oto aby rám vypadal „karbonově“

            0 0
            • Evilcleaner  

              s tím souhlasím ;)

              0 0
            • Dejv94  

              Jak píše Evil, je to kvuli napětí v rámu. Vruby zvyšují několikanásobně napětí v rámu a proto je mnohem výhodnější mít plynulý přechod než hrbatý od sváru, nemluvě o tom že sestejně počítá s „účinou“ částí sváru a přebytek materiálu je spíše zbytečný.

              Jaký rám má zabrušované jen některé sváry? Ja teda narazil zatím jen na rámy kde to měli všecky nebo žádný.

              0 0
              • Evilcleaner  

                třeba zmíněný mrx má broušené sváry jen kolem hlavy a v blízkosti sedlové objímky, jinak nic

                0 0
              • Luk02  

                Starsi Scotty maji brouseny svary jen u hlavovky…

                0 0
        • scalar  

          Já naopak myslím, že to vůbec prasklé není. Ty přebroušené sváry se ještě kytují a zahlazují, tohle je prasklý kyt s barvou. Setkal jsem se s tím u jednoho nového rámu. Nicméně je to výrobní vada a reklamaci řeší výměnou rámu.

          0 0
    • couffy  

      Jezdím to samé ale na klasické XC,zatím to drží a to jezdím pevnou vidlou ale myslím ,že na dirt to nebude moc vhodné.Doporučuji se obrátit na uživatele „scalar“,ten ti určitě řekne víc. Ten rám je určený na xc,ne na dirt.

      0 0
      • Marshall  

        On to není tak úplně dirt, spíš je to taková dráha s malýmy skoky. Doskoky nejsou na placku. Vím, že je to na XC, právě jsem ale nevěděl, jestli to můžu vyzkoušet.

        0 0
        • scalar  

          Limity budou spíš jinde, než že by pod Tebou prasknul rám. Asi budeš potřebovat vidlici s větším zdvihem, jinou geometrii rámu. MRX je na XC, tedy na vidlici 100m.

          Jinak rámy MRX pode mnou vydržely dost, na jednom jsem zlomil vidlici a rám v pohodě.

          0 0
          • Marshall  

            Děkuji za odpověď. Myslel jsem, že si časem koupím něco specializovanějšího přímo na dirt. Tohle by byla jenom taková „dočasná náhražka“. Jinak, jak možná tušíte, to kolo jsem kupoval od Vás. Je vážně skvělý. Děkuji

            0 0
    • Duff.1  

      Tak a mám MRX rám prasklý úplně stejně jak je na fotce. Vydržel skoro dva roky. Žádné extrémní terény, najednou křupání a už jsem to viděl. Teď je v reklamaci :-( A pak, že nepraskají :-)

      0 0
      •  

        Scalar by ti řekl, že praskla jen barva,neboť tu značku nemůže hatit,když skládá kola na jejich rámech:)

        0 0
        • Duff.1  

          No jo, ale tady to barva určitě nebyla, protože bylo slyšet při nasednutí jasné křupání. Barva byla odlouplá víc jak na fotce. Bohužel foto nemám.Sedlovku mám zasunutou cca 13cm.

          0 0
        • Jakobo  

          Tak samozrejme, ze prasknout muze vsechno a zvlast hlinikove ramy nejsou na veky, to je proste fakt. MRX jsou ale dobre zpracovane. Je videt, ze maji kontrolu behem vyroby i na vystupu. Vic to nema cenu rozebirat. Jen doufam, ze mu ram vymeni.

          0 0
          • Duff.1  

            Jo rám mě vyměnili,teď mám rám X6. Celé to trvalo i s demontáží a následným skládáním 2 týdny, takže se to dalo vydržet :-)

            0 0
        • scalar  

          To jsi na omylu, nemůžu říct nic na něco, co jsme neviděl.

          A buď si jistý, že je mi celkem jedno, na jakých rámech stavím. Jen je pro mne hodně drahé a náročné řešit reklamace vadných rámů (představ si odstrojení kola, dvoje poštovné, znovu sestavení kola), proto stavím hodně na rámech MRX, prasklých rámů řeším minimum.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • plysovykozisek  

      Doufám, že ten MRX 6X race elite rám je proti tomu praskání odolnější.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.