CCDB Inline setup - rada s nastavenim

47 nepřečtených
  • saintjv

    Ahoj vsichni,

    Tak se mi dostal do rukou vyse uvedeny tlumic. Vzhledem k tomu ze jsem to nikdy nemel moznost pred tim vyzkouset ani s nikym probrat, rad bych si ujasnil par veci.

    Low-Speed Rebound (LSR) – slouzi k vyrovnani malych nerovnosti, tj.rychlost odskoku rekneme pri trailovacce kdyz tedy budu podle prilozene tabulky pridavat smerem do + znamena to rychlejsi odskok a tudiz mene komfortni jizda

    High-Speed Rebound (HSR) – odskok pri vetsich skocich dropech

    Low-Speed Compression (LSC) – tusim ze tohle bude asi na pohupovani pri slapani ze?

    High-Speed Compression (HSC) – Tohle tedy bude zrejme slouzit ke tlumeni vetsich veci tedy progresivitu tlumice? CO to bude delat kdyz tady budu ty kliky pridavat presne? Tlumic bude hned od zacatku tuzsi?

    Muze mi to nekdo nejak pomoci zcela zjednodusit ten vyznam tech jednotlivych nastaveni?

    Moc diky

    A pak jeste jeden dotaz k prilozenym obrazkum. Prvni je co jsem dostal ke tlumici. Tlumic jsem dostal primo od speslu s tim ze patri na to kolo. Nicmene na webu jsem nalezl tabulku, ktera je malinko jina.Viz.prilozene obrazky. Mam se spise tim zakladnim nastavenim ridit presne podle prilozene karticky, nebo tou co jsem nasel na webu(samozrejme prepoctenou na pocet kliku na mem tlumici) , ktera je na enduro 29 coz je muj bajk?

    0 0
    • saintjv  

      Jeste tlumak

      0 0
    • MichaelSimek  

      Az si stim nebudes vedet rady, tak JakeF to urcite rad odkoupi a nastavi :)

      0 0
    • Tomáš  

      LSR je klasický pomalý odskok ( na který je točítko na Foxech třeba ), který vrací tlumič k začátku zdvihu když je zadní kolo zatížené, HSR naopak vrací tlumič na začátek zdvihu když kolo zatížené není. LSC má za úkol citlivost na malé překážky a zčásti omezuje pohupování. HSC logicky řeší velký překážky, nebo třeba kořeny projetý ve vyšší rychlosti, tj jak bude tlumák ochotný tlumit velké překážky bez toho, aby tě to nakopávalo do nohou. Progresivitu řeší objem vzduchové komory.

      0 0
      • saintjv  

        A kdyz teda budu davavat HSC do plusu bude to jako mit tendeci vic kopat, rozumim tomu spravne?

        0 0
        • Tomáš  

          Ano, rozumíš tomu správně, bude to více kopat.

          0 0
          • saintjv  

            Scottmane a jeste to LSR a HSR, kdyz teda HSC zapricini kopani co presne teda zpusobuje HSR? To jako kdyz kolo neni zatizene a jedu skok tak tedy to je rychlost navratu tlumaku pri vetsi po dopadu? A lsr pak kdyz jedes pres maly korinky tak to je zase ta rychlost ktera vraci tlumak zpet nebo ho drzi v nejakem zaprahu?

            0 0
            • Tomáš  

              HSR vrací tlumák do zdvihu i při jízdě v kořenech, když se zadní kolo chviličku nedotýká země, tj zlomky vteřiny a jakmile se zadní kolo zatíží, tak se zapojí LSR – aby tě rychlý návrat HSR nekopl. Dopady tj když je zadní kolo zatížené vrací na začátek zdvihu LSR a na velikosti skoku nezáleží.

              0 0
        • kesu  

          Já ten tlumič tady nemám, ale myslím si, že HS C do plusu znamená větší kompresi, tedy čim víc, tím větší ránu budeš potřebovat aby to šlo do zdvihu. Kopání (tedy rychlost návratu) není Compresí ovlivněna.

          0 0
          • Tomáš  

            Čím více se přitáhne HSC tak tím více věcí bude řešit LSC. Kopání bylo myšleno z mé strany tak, že tlumák nebude stíhat sbírat rychlé rázy a bude předávat velkou energii jemu do nohou, protože to prostě nebude stíhat tlumit. V extrémním případě úplně přiškrcené HSC máš skoro pevňáka na rychlých kořenových pasážích, takže to prostě „kope“ tím jak to nestíhá.

            0 0
          • deekay  

            Pokud nemysli kopanim to, ze to nestihle komprese pobrat a proste te to nadhodi (jako na HT, kdyz to hoodne prezenu) misto toho aby to slo do zdvihu, jina vec, ale taky neprijemne :)

            0 0
          • Tomáš  

            Souhlas, ale víceméně je hloupost vozit moc utaženou HSC, protože tím přijdeš o téměř nejpodstatnější funkci tlumení – řešení rázů při rychlejší jízdě.

            0 0
            • mr.antik  

              Tak obě komrese se začínají vždycky co nejvíc povolené a pozvolna utahuješ dle projevů

              0 0
              • Tomáš  

                Souhlas, ale začínalo se tady řešit, že HSC ti může ovlivnit jak moc ti tlumák bude lítat do zdvihu a já jen napsal, že to není nejlepší řešení jak zamezit tlučení dorazů.

                0 0
                • mr.antik  

                  no ale je to dost dilema, kdy zvyšovat progresivitu vzduchovou komorou a kdy kompresema protože to valstně jde proti sobě.

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Do určitý míry to HSC řešit jde, ale od určitý úrovně už ten tlumák můžeš utažením komprese pohřbít.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jj a to samé platí i progresivitě pružení, který ti zabije HSC.

                      Bohužel u foxu se to nijak štelovat nedá, tak se rozhlížím, ten CCDB Inline se mi fakt líbí, ale určitě bych počkal sezónu na recenze ohledně výdrže.

                      0 0
                      • Tomáš  

                        Ty budeš nechávat ještě i X-ko když máš 601?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Pokud 601 budu prodávat tak ano. Ještě nejsem rozhodnutej, protože podmínky jsou spíš na běžky než kolo

                          0 0
    • logoman  

      Takze novy kolo? :-)

      Luxusni navod ;-)

      http://forums.mtbr.com/…76628–6.html#…

      0 0
      • saintjv  

        Nene kolo stejny. Jen vsechny tlumici jednotky novy a ccdb je od nich za ty trable.

        0 0
        • Mr.Duck  

          A to je slusny, podle me.

          0 0
          • saintjv  

            Hele kdybych byl kruva tak uz mam cely novy kolo. Byl jsem ze 7 mesicu 2 mesice bez bajku…Ale nestezuju si, kdyz vse bude fungovat tak reknu ok.

            Uvidime zda bude pike na 7 pokus konecne fungovat jak ma…

            0 0
            • logoman  

              Nechci te strasit, ale na pinkbiku se jim snad kazdy CCDBI podelal …

              0 0
              • saintjv  

                Ja ale nenajedu to co oni a ani nenaskacu…

                0 0
              • becis  

                Poruchové byly prý jen první modely. Ty co se prodávají teď už se údajně tolik neserou.

                0 0
                • MirosPikos  

                  …tolik neserou… To by jednoho celkem odradilo.

                  Pro fajnšmekry a ladiče je to asi príma věcička. Ale na můj vkus je tam moc věcí, co se může ******. Krom počáteční ceny to bude jistě i náročné na údržbu.

                  Ale neříkám, že mě to jednou nečeká. Člověk si občas musí udělat radost :)

                  0 0
                  • saintjv  

                    Todle bylo zdarma. Takze asi neni cem. za 12600 co byl k mani v Krabcycles bych to asi taky nechtel a vzal bych mozna monarcha plus:). ALe tak jak jsem rekl bylo to zdarma a navic me to aspon doufam neco nauci…

                    0 0
                    • logoman  

                      Tak funkcne by mel byt bliz vividu nez monarchu, spis ta spolehlivost. Taky cena servisu podobna cenne garancky u osobniho auta?! To se mi moc nelibi …

                      0 0
    • becis  

      Nastavit určitě tak jak je na internetu a ne na kartě. Karta je na 26" model.

      0 0
      • smash_mouth  

        Osobnee bych rekl ze jsi napsal peknou blbost :-)

        Podivej se na HSR a HSC maji jiny rozsah nastaveni!

        Pouzij tu tabulku co jsi dostal k tlumaku!

        Taky jsem se s tim setkal pac jsem vracel :-O a dostal jsem „novejsi“.

        0 0
        • becis  

          Pravdu máš, ale přece je blbost aby tlumák nastavoval na jiný kolo.

          0 0
    • kesu  

      Pro pochopení je nutný si uvědomit, že to high a low není rychlost, ale dynamika. Tedy náraz tlaku na planžety, přes který protéká olej.

      Takže:

      Komprese:

      1. pomalá komprese, LSC, ovlivňuje citlivost kola na menší překážky a

      taky vlivy šlapnání, jejím přitahováním (do plusu) docílíš toho, že

      to líp pojede, bude se to míň houpat a bude to míň citlivý. Ale

      v extrému (na vybržděnejch roletách) může tahle komprese bránit

      zatlučením hlouběji do zdvihu, protože kolo nebude reagovat na menší

      nerovnosti. Já vozím až na vyjjímky úplně povolenou.

      1. rychlá komprese, HSC, ovlivňuje chování kola na velkejch překážkách,

      tedy větší rány (dropy, skoky na placku, samostatný větší překážky

      atd.), Prostě tam, kde se v kompresní části tlumiče najednou vyvine

      větší tlak. Já ji nastavuji tak, aby se kolozbytečeně netlouklo k dorazu.

      Tedy vezmu na referenční drop (kolem 1m na placku) a nastavím tak, aby to

      nešlo na tvrdej doraz. Přidává se do plusu, tedy čim víc plus tím míň

      na doraz, respektive do zdvihu.

      expanze

      1. pomalá (LSR) je to stejný, jako odskok (červený kolečko) na fox

      tlumiči. Nastavuji při částečným zatížení kola. Tedy sedím na kole a

      nastavím tak, aby to nekopalo. Popřípadě si stoupnu vedle kola, zmáčknu do

      zdihu a pouštím se částí váhy na sedle. Přidáním do plusu se kolo

      vrací pomaleji, ale musí být trochu zatížené.

      1. rychlá expanze (HSR), tohle je vyšší dívčí. Ovlivňuje rychlost

      vrácení ze zdvihu při nezatíženým kole. Tedy díky tomuhle se tlumič stihne vrátit, když by zadní kolo bylo jakoby ve vzduchu.

      • Příkladem jsou vysoký schody. Kolo je v ságu na hraně schodu, zadníkolo z ní začne padat a je jakoby ve zdvihu, přes LSR by se kolo nestihlo

      vrátit. Ale protože na tlumič v tu chvíli nepůsobí váha jezdce, zvýší

      se tlak v expanzní části tlumiče a aktivuje se HSR okruh a tlumič rychle

      vrátí dřív, než se kolo dotkne země.

      Nastavuji tak, aby když zmáčknu do zdvihu a rovnou ze zdvihu zvednu nad zem kolo jakoby nekleplo, až se tlumič natáhne. Snažím se vozit co nejvíc povolený, ale tak aby to nekopalo při odrazech. Na to bacha, umí to pěkně rozhodit při odrazu do zdvihu. Taky když je to moc povolený je to neposedný. Obecně vozím radši přitaženější pomalou a otevřenější rychlou. Zase přitažením do plusu bude kolo víc kopat, v extrému při rychlým vrácení ze zanořenýho stavu klepne při plným natažení. To je špatně.

      Obecně je nutný si taky uvědomit, že všechny nastavení jsou ovlivněna tlakem vzduchu (tuhostí pružiny) a pak, že se pochopitelně navzájem ovlivňují. Pokud tedy dotáhnu na krev pomalou kompresi tak se výrazně dřív otevře rychlá, protože uzavřením pomalé vzroste tlak na tu rychlou.

      0 0
      • kesu  

        bohužel tahleta sr****vá webovka nedokáže dodržet řádkování a odskoky, takže je ta moje slohovka dost blbě čitelná:(

        0 0
        • saintjv  

          Jesu uplne pecka!!!! Pro nas pro … je tohle nej kucharka co jsem zatim kdy cetl. Jeste jednou dik!

          0 0
      • mirabike  

        no a do toho ještě vstupuje laborace velikosti vzd. komory, či tvrdost pružiny vs. rychlá komprese a valstně i expanze.. myslím, že u toho vzduchu je víc možností a tudíž víc komplikací jak to celý pos*at :) a ještě mě do toho leze LSC, která bude ovlivňovat stabilitu v kopresích – noření do houbového zdvihu třeba v klopkách (tady ale mluvím o vzduchu, protože s pružinou nemám zatím skoro zkuenosti:)

        0 0
    • Orgic  

      Zkusím se zeptat tady: při nastavování tohodle DBinline tlumiče se mi nedopatřením stalo, že mi nastavovací šroub LSC vylítnul ven z tlumiče, s tím vystříklo trochu oleje a vzduchu (jsem dement no). Našrouboval jsem to zpět, nicméně nevím, jestli jsem něco nepoškodil. Co myslíte, můžu to normálně používat?

      0 0
      • goofy  

        Pravděpodobně jsi minimálně zavzdušnil olejovou náplň, takže nebude tak dobře chodit.

        0 0
        • Orgic  

          No hlavně jestli jsem něco nepodělal úplně. Můžu to nějak opravit, doplnit olej?

          0 0
          • goofy  

            Sám asi dost těžko. Ale inline jsem nikdy naživo neviděl a ani nevím, jak se přesně plní a odvzdušňuje. Jedině zkus něco najít na zahraničních fórech.

            0 0
          • tonik666  

            Zavolej si do krabcycles, tak ti reknou co dal. Ale nejspis servis, na ccdb doma meudelas skoro nic, a na olejove casti uz vubec ne,

            0 0
      • -ONDRA-1  

        Nepoužívat, pokud se neprotrhla oddělovací membrána, tak se to dá lehce zachránit v autorizovaném servisu. Znovu odvzdušnit a natlakovat.

        0 0
      • carlos1  

        Doporucoval bych servis, tzn Krab cycles, je to jedinej, kdo ho v cechach naplni a ma i nahradni dily

        0 0
      • Orgic  

        Ok díky moc všem, v Krabcycles maj teď o víkendu zavřeno, tak se s nima domluvím příští týden co a jak.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.