• Halamis

    Zdravím všechny,

    plánuji jezdit na kole do práce (11km + 11km, silnice 3. třídy). Jsem úplný amatér. Ještě před pár lety jsem jezdil na kole poměrně často, ale co chodím do práce, tak jsem se na kolo nedostal. A mezitím mé bývalé kolo si přivlastnila sestra kvůli nákupům v místní jednotě.

    Nejdříve jsem koukal po krosovým kole do 15 000 Kč. Pak jsem slyšel o gravelu, které mě zaujalo. Předpokládám, že gravel bude rychlejší než krosový kolo a zároveň budu s ním moci zajet i do lehčího terénu a dát na něj nějakou brašnu (jde mi hlavně o to se dostat z bodu A do bodu B co nejrychleji, vyhlídkové jízdy málokdy). Gravel jsem ale bohužel nenašel do 15 000.

    Pak jsem zahlédl tady na fóru, že hodně doporučujete Decathlon. Tam jsem našel Gravel: https://www.decathlon.cz/…8377732.html

    Myslím, že by mohlo udělat více služby než kdejaké krosové kolo za 15. Časem bych vyměnil komponenty za lepší.

    Chtěl bych Vás tedy poprosit o radu, zda je dobré koupit toto kolo pro mé účely, nebo radši si připlatit a koupit např. Triban 120, Triban 500 nebo to krosové kolo?

    Ještě bych se chtěl zeptat, jaký je rozdíl mezi:

    https://www.decathlon.cz/…8377732.html

    a

    https://www.decathlon.cz/…8545769.html#…

    První Decathlon řadí mezi gravel, ale to druhé ne, přitom se mi zdá stejné. Pokud ne, jaký je přesně rozdíl? A který by bylo lepší koupit?

    Mám 174–175 cm a 84 kg, takže předpokládám že velikost kola bude S, ideálně M.

    Děkuji za rady a omlouvám se, zda už tu takové téma je. Prohledával jsem to tu a našel jsem akorát fotoblog přestavby tohoto kola.

    0 0
    • roupik  

      co třeba tohle?

      https://www.axit.cz/…_alloy_comp/

      Řekl bych že jako gravel do 15tis. poslouží super

      A když decathlon tak asi spíš třeba ten triban 120. Tohle co dáváš za cca 6tis bych vzal tak možná max. do ty jednoty na nákup.

      0 0
    • Tom-T45  

      Ty kola v odkazech jsou stejná, jen jiný modelový rok.Osobně bych je nechtěl, jako kolo do práce asi OK, ale bylo by to takové ježdění bez radosti. Na tom kole jsou použity ty nejlevnější součástky, má jen 7 rychlostí, podivné řazení, …

      Kdybys ještě tisíovku přihodil nad původní rozpočet, tak bys mohl mít třeba tohlehttps://www­.decathlon.cz/sil­nicni-kolo-rc500–id_8518726.html , což je pdle mě rozumný základ, který se dá časem vylepšovat.

      0 0
      • therenus  

        Příhřál bych si zde polívčičku ať nezakládám nové téma.

        Máte někdo zkušenosti s Triban 120 Gravel?

        Oproti klasické 100 se zdá být hardware na slušné úrovni. je tam nějaká zrada?

        jako nemožnost výměny na Shimano řazení (do budoucna) nebo na kapalinové kotoučové brzdy (taky do budoucna)

        hledám gravel kolo idálně do 20 nebo okolo na ježdění po silničkách a lesních cestách za vsí (bydlím kousek od Rožmitálu, takže cesta za vsí se časem může táhnout i přes Brdy), mám ve stodole starší závodní meridu (XCčko, 26" full carbon) ale zjistil sem že na klasické off ježdění nemám fyzičku(z kopce dobrý, ale kdo chce dolů, musí taky nahoru) tak chci gravela abych se rozjezdil a měl ho na kondičku a časem třeba turistiku.

        0 0
        • therenus  

          napadá mě při koukání na zadek, má to vůbec patku přehazky? jsem zvyklý z horských a nevím jestli není u gravelu/silničky deficit že jí nemá, nebo jestli je to běžné?

          0 0
          • TK75  

            Patka je běžná u grevlu stejně jako u mtb.Co má triban netusim

            0 0
    • Halamis  

      Díky všem :-)

      mě by ten Triban 100 ani nenapadl, ale pak jsem koukal na nějaké fotoblogy tady, jak si to kolo vylepšili a jsou s ním spokojení. A recenze na decathlonu má taky dobrý. Tak jsem si myslel, že to je na tu cenu dobrý kolo, a pro mé účely to stačí.

      Tak bych rozhodoval mezi:

      https://www.decathlon.cz/…8575940.html

      a

      https://www.decathlon.cz/…8518726.html

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • roupik  

        Z těchto bych vzal tu pětistovku

        0 0
      • Emulgator  

        Ahoj,

        pro zajimavost, ja teda jezdim na Tribanu RC100, jezdim na tom i trasy 50–100km a nikdy jsem nemel problem. Jedine co je pro rekreacni jezdeni vyznamneji omezujici je absence lehkych prevodu (nejlehci 44/28, coz je do prudsiho kopce totalni peklo). Jinak kolo jede jak ma, radi jak ma, vicemene brzdi jak ma. Prehazka neni uplne komfortni (packa misto standardni silnicni integrovane v brzde).

        Jinak sam uvazuju, ale asi an na pristi sezonu, nad Tribane 500, pripadne 520. Za me velka vyhoda tech kol je hodne uvolnena geometrie (na silnickove pomery, proti beznemu horaku, nebo mestskemu kolu je to porad "peklo)…

        0 0
    • kralikovo  

      Ahoj! O Tribanovi jsem hodně uvažoval a něco si i načetl a tady je můj názor…

      Upgrade kola není tak jednoduchý/levný, jako u MTB… Třeba při přechodu z mechanických na hydraulické kotoučové brzdy musíš vyměnit celé řazení sakumorask, což je otázka několika tisíc? Při přechodu ze 7 rychlostí na víc musíš měnit kromě řazení i ořech zadního kola, kazetu… A zase při výměně kol je otázka, jestli investovat do lehkých zápletů, které budou mít lowend ořech..

      No, takže upgrade je dost problematický, spíš bych investoval hned to lepšího kola…

      Ale na druhou stranu, na tvoje potřeby může být rc 120 naprosto dostačující… Dle recenzí lowend brzdy brzdí fajn, kola jsou dost těžká… Na řazení si zvykneš během 5 kilometrů.. pokud jde o denní dojíždění do práce 11+11 km, myslím, že „horší“ kolo tolik nepoznáš.. po měsíci bude jedno, na čem jezdíš, nohy a plíce si zvyknou na všechno… :-) Aspoň budete mít lepší fyzičku a po roce o nějaký to kilo míň :-)

      Pokud ale máš problém s nějaký komponentem na základním modelu, tak jdi rovnou do vyšší řady, protože upgrade bude hodně drahý… Hlavně kompatibilita rychlostí 7 vs. vyšší počty…

      Ale třeba tady se ze základního modelu 100 dostal nějaký chlapík na kolo, co váží 8.7 kg za cca 500 doláčů.. https://amp.reddit.com/…_triban_100/

      Ale tyhle upgrady vlastně nedávají moc smysl.. pokud to nemáš jako koníček.. pokud jsi typ, co jezdí roky na původní sestavě a jen občas mění spotřebku a nemá nutkavou potřebu vylepšovat kolo, tak třeba ani nemožnost upgradu nebude taková překážka..

      0 0
      • kralikovo  

        A pokud jde o dilema gravel Decathlon vs. Stejně starý trekový kolo, tak rozhodně gravel, pokud ti tedy bude sedět silniční posed..

        Ale jak někdo psal, nejlepší je to zkusit naživo.. akorát Decathlon nemá často všechna kola ve správné velikosti..

        0 0
        • kralikovo  

          A přímo základní Triban 100 je fajn, akorát je vepředu jednotác a není tam odpovídací kazeta, takže je tam problém s rozsahem rychlostí.. do kopců to není.. dá se to řešit koupí jednoho dualu, přesmykače a dvojtácu, ale opět to nebude nejlevnější (2000?)..

          0 0
      • 7021  

        Stovka ma beztak sroubovaci Megarange, takze spis je to pak na vymenu celeho vypletu.

        0 0
    • kralikovo  

      Jinak k jednotlivým modelům a jejich upgrade:

      100 – lowcost pracant bez možnosti upgrade resp. je to nesmysl,

      120 – stejný rám jako 100, jen víc sexy, lepší kola, carbon vidlice, nereálné upgradovat na vyšší řazení, protože je tam 7 rychlostí,

      500 – již víc rychlostí, jednodušší upgrade řazení, pořád stejně těžký kola…

      0 0
      • Halamis  

        Ahoj,

        moc děkuji za vyčerpávající odpověď.

        Co jsem koukal na stránky, tak RC 120 má 2×8 rychlostí.

        Pokud bych si koupil 100, nejdříve bych zkusil, jak mi vyhovuje 1×7, a pak bych kdyžtak řešil upgrade na ty dualy a lepší špalky na brzdách. A pokud celková cena bude do 9 000, tak myslím, že jako pracant do práce to bude dobrý kolo.

        Ale, jak píšeš, pokud bych zvolil 120, upgrade už řešit nemusím a jsou tam navíc lepší brzdy a kola. Lehčí není, ale to je, předpokládám, těma brzdama.

        Každopádně, musím si ta kola zkusit.

        0 0
        • kralikovo  

          A jo, jsem si to špatně pamatoval s tím počtem rychlost… Jo, dle zahraničních recenzí by mělo jít u 100 a 120 o stejný rám.. takže to asi krom jiného vysvětluje podobnou váhu… Myslím, že 100 bude na tvoje potřeby a testování stačit… V nejhorším to prodáš s minimální ztrátou a půjdeš výš, když bude potřeba.. já do práce jezdím na horákovi z roku 95, rychlost 3×7, cantilever brzdy.. jezdí se na něm těch pár kilometrů dobře a jsem do něj zamilovanej.. :-) všichni tu honí parametry a gramy, ale u každodenního pracanta jsou potřeba jiný kvality… Navíc zamknout na ulici kolo za šest je rozdíl, než tam nechat kolo za dvacet… To je třeba hledisko, který je docela důležitý u kolo, na kterým budeš často sedět..

          Ale to jen můj úhel pohledu, určitě ne většinovej názor… Jen říkám moje zkušenosti z každodenního dojíždění na kole..

          Přeju šťastnou ruku! :-) jinak 100 je teď i v oranžový barvě…

          0 0
          • Halamis  

            Díky :-)

            Přesně, jak říkáš. Když budu jezdit na nákupy z práce do města, tak nebudu mít tak velký strach.

            Nakonec jsem si Triban 100 oranžový zamluvil a odvezou mi ho na prodejnu, kde ho zkusím.

            Pokud mi nebude časem vyhovovat, pošlu ho do světa a koupím o 1–2 třídy lepší.

            0 0
            • kralikovo  

              Jasně, uvidíš! Napiš pak, jak jsi dopadl! Jak ti kolo vyhovuje, a hlavně jestli je okay rozsah rychlostí…

              0 0
    • siky83  

      Na tribanu100 sem najezdil asi 3tis km, na 11km do prace uplne vpohode…

      0 0
      • Halamis  

        Taky si myslím. Máš ho na profilu moc pěkně nafocené :-)

        0 0
    • PatrikKalista  

      Mrkni na můj profil. To kolo je hodně cajk. Dal jsem na tom 330 km za den a v celku v pohodě.

      0 0
      • Halamis  

        Hezký. Takže něco vydrží :-)

        0 0
        • Golda  

          Pořídil jsem si na cestu do práce také Tribana 100, hlavně tedy proto abych zjistil zda mi berany budou vůbec sedět. Zatím mě převody nijak nelimitují a s berany se pomalu sžívám. Pak půjdu do vyšší řady.

          0 0
          • PatrikKalista  

            Protože seš z Prahy a já z Polabí, ale bydle někde v kopcích…:-)

            0 0
            • Golda  

              No já bych neřekl, že Praha je rovina. Ale dobře, Krkonoše to nejsou.

              0 0
    • Je3y  

      Zdravím Vás

      přemýšlím o koupi RC100 hlavně kvůli rámu jako zimák. Komponenty bych si na to přeházel (kompletní sada Tiagra 2*10–11/32 kterou budu předělávat na 42–11/32 převodník už mám) z aktuálního zimáka. Má otázka na zde přítomné je, jestli se vyplatí ten rám, není li lepší vzít třeba force tanaris, který i s vidlí vyjde na zhruba stejnou cenu. Primárně mi jde o to přesedlat z nevhodné velikosti favoritky na něco menšího.

      Dík za případnou reakci

      0 0
      • Je3y  

        Garmin mi napočítal cca 4000 kilometrů na favoritce. Primární jsou cesty každý den do a z práce cirka 50 km/den

        0 0
      • xtonda  

        Jen že to má sedmikazetu, takže na ořech kazetu pro 8 a víc rychlostí nedáš, budeš potřebovat přeplést na jiný náboj nebo nové zadní kolo.

        0 0
        • Je3y  

          kola bych přehodil taky.

          0 0
          • Honzis  

            Spíš jestli potřebuješ blatníky, tak do klasických silničních rámů a la Force to je na jistotu 23, max 25mm a dlouhý blatník pod brzdou. Naopak rám s vyšší brzdovou čelisti má více místa.

            0 0
            • Je3y  

              blatniky jsou nutna soucast, mám doma 3 sady pro klasiku 700C 28 kola takže doufam že minimalne jedny pasovat budou

              0 0
              • Emulgator  

                No zrovna ten „100“ ram moc s blatniky „nekamaradi“. Na to bych se zameril teda…

                0 0
      • xtonda  

        Jakou potřebuješ velikost? Tady mají nějaký zbytky rámových sad Author Aura 55

        https://www.axit.cz/…ada_aura_55/

        https://www.axit.cz/…_disc_700c_/

        0 0
        • PatrikKalista  

          32 mm plášť do nich nenarve ani do jedné…

          Do Tribana 100 dáš 35 mm…

          0 0
          • Je3y  

            Měřím 177 takze velikost bych tak videl 54–56. kola planuju ráfkové, abych mohl přehodit stávající a velikost pláštů max 28.. spíše se pořád přikláním k 25.

            0 0
            • Honzis  

              u Authora to s velikostma bývá občas zvláštní, na to pozor.

              Jenže ono i 25mm a celoobvodové blatníky se nemusí do silničního rámu podařit aniž by to různě neškrtalo nebo se hned neucpalo. Já mám na silnici radši jen Raceblady co nejsou pod brzdou

              0 0
          • Jezevec70  

            Do disk modelu by se mělo 32 vejit. Je to i fotce v Naše biky

            0 0
      • dan001  

        Jestli ti to pomůže mám Force Taranis, aktuálně s blatníky FORCE31 Aluflex silniční XL. Pláště starší Maxis 700×23c,reálná šířka 25mm. Do těch blatníků víc nevleze, párkrát už jsem je ucpal když byl bordel na cestě. V létě jsem vozil pláště Continental Ultra Sport 28c. Vlezly se tak tak, musel jsem ubrousit kousek objímky na přesmyk, jinak je v rámu na ně místa dost.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.