Zdravím, máte někdo zkušenost s brzdami XTR BL- M998? Ja fungují a jaký mají brzdný účinek, srovnatelnost s XT nebo třeba Avix Elixír CR. Díky za postřehy.
Zdravím, máte někdo zkušenost s brzdami XTR BL- M998? Ja fungují a jaký mají brzdný účinek, srovnatelnost s XT nebo třeba Avix Elixír CR. Díky za postřehy.
Tak na to ti ťažko odpovie aj niekto zo Shimana. BL-M998 sa ešte nevyrábajú :)
Omlouvám se jde o variantu 988. Mám koupené páky právě 988 a chtěl jsem je kombinovat se třmeny XT. Páky i třmeny mají stejný průměr pístů. Takže by měly mít i stejný brzdný výkon. Neodolal jsem dizajnu ( fakt se mě to hrozně líbí) a k XTR řazení jsem pro spojení na jednu objímku zakoupil ještě páky XTR. A teď uvažuju i o dokoupení třmenů a hadic XTR. Dizajnově je to nádhera a nechci kuchat komplet XT. Zajímalo mě, jestli s nima má už někdo zkušenost.
robila som si trochu srandu :) Zmýliť sa môže každý. Montujem BL-M985 a BR-M985 na Sparka. Kolo však ešte nie je dokončené takže skúsenosti novými XTR nemám zatiaľ žiadne. Paku aj radenie mám tiež na jednej objímke. XTR brzdy majú oproti XT keramické piesty.
Tak přesně tohle mě dostalo. Nádherná práce. To bych si dal na poličku a hodiny na to civěl. Na nový kolo to taky dám dohromady. Už jsem rozhodnutej. Dofám, že to bude fubgovat tak jak to vypadá.
jo,tak na tuhle kombinaci se už těším…
mňam …
new xtr brzdy vozim od podzimu.Uz jsem to tu jednou psal,brzdi jak hovado,odvzdusneni je otazkou chvilky a co je dulezity netuhnou v mrazu.V komponentech je foto a nejake reakce…
Nemáte je někdo převážený? Uvažuju nad nima místo R1, protože už mě nebaví to neustály škrtání a seřizování :-(
Naplnené ich nemám prevážené. Ale mám ich skompletované aj spolu s radením.
A jak to brzdí?
Koukám, že se vlákno trochu oživilo. Mám je na kole a zatím absolutní spokojenost. Velmi krátký krok, žádné škrtání, vysoký brzdný účinek a velmi dobré dávkování. také ergonomie na řidítkách supr včetně řazení, brzdím pouze ukazováčkem. Na to co jezdím a co jsem zatím vyzkoušel je to nej .
S jakýma brzdama je porovnáváš?
Zkušenost samozřejmě véčka ( jen pro pobavení) Shimano SLX, Avid Juice 3, pak Avid Elixír CR,Hayes Stroker a také XT. Pokud srovnám pro mě schopnost spomalovat a dávkovat tak asi nejhůř pocitově ty hayes pak SLX s Juice , XT bylo s kovovýma deskama už výborné a stejný dojem pak Elixír a XTR, možná XTR lepší. Ale ideálně by to bylo porovnat někde najednou.
Tak to jo, konečně se teda XTR asi začínají zbavovat té pověstné „nebrzdivosti“ u starších ročníků.
mě se zdá, že brzdí víc, než dost :-)
Taky s nima nemám problém největší problém s jejich nebrzdivostí maj ty co je nevozej hehe :O)
No mě nebere shimano, ani se mi nelíběj, ani mi nebudou pasovat na kolo, ale avid mi nesedí, takže nemám moc na výběr :-(
Co Houpky? Nebo Magura (teda jestli nezastáváš tu všeobecnou antipatií k těmhle brzdám).
Marty se mi vůbec nelíbí a hope taky moc ne a nejsou nejlehčí (a když už jsou, tak prej moc nebrzdí, ty formule brzděj jak cip :-))
ty Hope brzdí pořád líp než XTR, vzhled je věc osobní
U mňa pocitovo BR-M975 XTR brzdili lepšie ako Hope Mini X2. Ale XTR M975 mali kovové dosky a Hope majú organické. Tieto nové XTR M985 som ešte nejazdila, takže ich nemôžem porovnať. Ano, vzhľad je naozaj individuálna záležitosť.
Mohu potvrdit. Dal jsem je místo Elixírů. Brzdný účinek a dávkování je citelně lepší.
XTR brzdí líp než Elixir?
dobrý vtip
nvm jak tyhle nový ale u všech starších zcela ajsně vyhrávali elixíry nad xtrkama tak jsem zvědavej na nějaký opravdu objektivní porovnání…
Stary erka má přítelkyně a je to bída, s novejma sem testnul asi 100 metrů (ale jenom brždění :-D) a přišlo mi to daleko ostřejší.
moje erka má teď taky přítelkyně a když za to poprví vzala tak šla přez rodla nvm co by dělala s ostřejšíma brzdama xD xD xD
Tak to bys ji měl naučit brzdit ;-)
neboj první krůčky už má zasebou ale to nemění nic na tom že pro ní to brzdí fakt až moc nedej bože jí tam dát něco jako elixíry…
To je třeba vyzkoušet. Možná ty moje elixírky ( custom verze pro spešl) jsou výrazně horší než jiné, ale rozdílem jsem byl velmi příjemně překvapen.
224gr. předek a 240gr. zadek, plná délka hadic, bez kotoučů
a nevies nahodou kolko maju v takejto konfiguracii stare xt? (myslim tie predchadzajuce t.j. prve co mali ten servo wave ci ako sa to vola)
XT BR-M775 přední 303gr. a zadní 324gr.
thanks.
ked uz gramarime tak trocha ich vylahcili ale ale furt to neni nic moc.
V té zadní je ale strčenej ten plastovej bazmek, takže zadní bude mít míň, než je ukázáno na váze.
jj, jsem gramař začátečník a nemám tyhle věci ještě zmáklé, resp. nejedu na gramy, ale na deka :-D
:) já jen pro doplnění :D
Ten má necelý 4 géčka, teď jsem je kvůli tobě hodil na váhu :D. Spíš bych se čílil kvůli těm adaptérům, ty maj skoro 20 :).
:D
Aha, tak to se asi radši budu rozčilovat s formulema :-)
mimochodom tie v popisovanej kofiguracii vazia kolko ? (tie R1 co mas). sorry ze sa takto pytam ale jednak katalogova hmotnost je bohvieco a druhak jej aj tak neverim.
Přesně si to nepamatuju, ale cca 170 a 180g
vcera som kamaratovi montoval xtr trail tak som to odvazil. paka, strmen, plna dlzka hadic, naplnene, bez kotucov.
xtr trail p – 249g
xtr trail z – 262g
pre hope kuotuce treba pribrusit hore strmen. na zadnom nejaku desatinu, pri troche stastia ja mozno nic, vpredu viac ale stale je este pri oku strmena dost materialu takze ok.
na biku to opticky nevyzera zle aj ked to je vec nazoru, kazdopadne spolu s radenim na jednom oku to moze byt docela zaujimava alternativa. len tie nestastne testy s fadingom…..(vid. prispevky tuna)
trocha som sa na nich presiel, ergonomia vyborna, davkovatelnost a okamzita brzdna sila taktiez, co sa spominaneho fadingu tyka neviem, to by chcelo nejaky alpsky zjazd. pre porovnanie su imho trocha menej kusave ako R1(s mam moznost priamo porovnat) ale nie o moc cize na shimano (ale aj celkovo) pomerne ostre. odhadol bych zle celkova brzdna sila bude minimalne porovnatelna. zo starymi xt (tie zo servo wave) sa neda zrovnavat ozaj v nicom, nove xtr minmalne vo verzii trail je o rad lepsie.
pre zaujimavost som odvazil aj tie xt co som daval dole
xt p – 278g
xt z – 291g
cize celkovy rozdiel 58g, pri rovnakej dlzke hadic by to bolo odhadom o 25–30g viac cize celkovo o cca 90g. co je dost malo vzhladom na to ze xt neni rozhodne ziadna gramarina, ide o generaciu inu brzdu a porovnavame xt s xtr. (cize 3 nasobna cena).
inak ta hmotnost xt ma dost prekvapila, uvadza sa o dost vyssia (vid. ine pripevky)
Keď už porovnávaš váhu XT a XTR, tak musíš u XTR odpočítať tie chladiče na doštičkách.
co to trepes, porovnavam xt a xtr trail tak jak su
ak ta to zaujima tak „normalne“ xtr maju v rovnakej konfiguacii jak je vyssie uvedene 225g predna a 240g zadna. co z toho tvoria chladice si zisti sam.
tak xtr se dělaj i ve verzi bez chladiče…
ved ano, sak to pisem, porovnaval som to co doslo ako verzia xtr trail a ta sa robi iba s chladicom, ale daju sa tam daj aj platnickty bez chladica a naopak kedze je to ten isty strmen.(aspon to tak pisu)
tak som to nakoniec riskol a po kladnej kamaratovej referencii napriek znacnym obavam (vid. diskusia tu o prehrievani) a tomu ze som si povedal ze shimano brzdy uz nechcem ich kupil aj sebe. po trocha povozenia jak doma tak hlavne po alpach mozem povedat ze su to asi najlepsie brzdy ake som kedy mal.
ze z dnes dostupnych brzd asi najlepsia. porovnavam z toho co mi preslo kedy rukami.
predchadzajuce shimana a myslim ze celkova brzdna sila neni mensia oproti konkurencii ani nahodou.
v alpach)
docela funguje :-), nijak vyrazne ale medzi dvoma krajnymi polohami rozdiel je.
oficialny navod uvadza na moj vkus dost komplikovany postup je to v pohode urobitelne doma na kolene tak ako zo starymi modelmi. toto nema chybu.
tu) – jazdim to na klasickych kotucoch (nie ice-tech). bol som prekvapeny, je to prva brzda co som kedy mal kde o nejakom fadingu nemoze byt ani reci. ani v dlhych alpskych zjazdoch som nic take nepozoroval. zdalo sa mi ze trocha po zahriati ztratili trocha na ostrosti (ale ozaj trocha) ale jak davkovatelnost tak brzdna sila boli uplne v poriadku. na klasicky fading sa da zabudnut. je to dost vyrazna odlisnost oproti vsetkym testom ktore sa doteraz robili (vid. aj linky tu) tak neviem…merat som samozrejme nic nemeral ale subjektivne to tak neni.
konečne objektívny názor z vlastnej skúsenosti a nie iba „počul som alebo tu píšu, že …“.
Keďže máš štelovanie na páčkach predpokladám, že máš verziu Trail. Máš aj brzdové platničky s chladičmi?
ano mam trail verziu cize aj platnicky s chladicom, ich vplyv odhadnut nedokazem ale ciste z principu (pasivny chladic bez aktivneho ventilatora – schovane za vidlou a strmenom a este k tomu potazme zagebrene – tam asi nijak extra vzduch prudit nebude) bych si tipol ze limitne blizky nule. ked ich zoderiem dam obycajne a uvidim.
mimochodom ja veci tipu „pocul som“ nepouzivam, „cital som“ teda objektivne meratelny test a porovnanie s inymi je vec druha. kazdopadne moja skusenost je s tymito dostupnymi testami v rozpore takze neviem. jak negativna (fading- nepozoroval som) tak pozitivna (ze je to lepsie jak saint-to zas nie).
tak co, nějaké nové zkušenosti? :D chci kupovat brzdy a mám to podobně jako tazatel tj. elixír cr s alu pákou nebo xtr. rozdíl v ceně moc nerozhoduje záleží co bude líp brzdit.
než cr s alu pákou tak raději R s carbec pákou:-)
já nevím taky jsem o tom uvažoval, ale měním často kola kde jsou ruzně široký kotouče a tak jsem si říkal že by se hodilo to nastavení destiček. ale xtr asi fakt nevezmu nakonec.
Takže něco k věci, vozím XTR 985 asi dva měsíce a maximální spokojenost. Oproti XTR 970 obrovskej nárust síly, víc už na xc snad ani nevyužiju. Navíc mi připadne, že ty keramícky pístky budou míň náchylny na zasekávání, když bude brzda zabordelená. Navíc obecně u Shimana oceňuju maximální spolehlivost a naprosto jednoduchej servis (narozdíl třeba od Avidu)
Jen takovej dotazek. V cem vidis jednodussi servis Shimana oproti Avidu?
v mnohem jednodušším způsobu odvzdušnění?
vo vsetkom, to sa im neda upriet. minimalne to odvzdusnim/vymenim kvpalinu bez akeholvek specialneho naradia a imho dost zvlastnych „nasavaco/vytlacacich“ postupov na co mozes pri avidoch zabudnut.
Tak musim rict, ze jsem odvzdusnoval desitky avidu shiman i brzd dalsich vyrobcu a prace s avidy byla lehci a rychlejsi, nez se shimanem. Pravda je, ze jsou zapotrebi dve strikacky s koncovkama, ale to nepovazuji za nejaky problem.
samotne odvzdusneni bylo rychlejsi, spotrebovalo se mene kapaliny pri plneni a clovek se nemusi patlat s otviranim a zavioranim expanzky, kde je navic trochu obtiznejsi zajistit, aby pod membranou nezustal zadny vzduch.
I avidy jde v pripade nouze odvzdusnit zcela stejne jak shimana, ale neni to tak komfortni.
navic i Shimano (stejne jako magura) prechazi k podobnemu systemu jako avid, tedy, ze se expanzka neotvira, ale je tam sroubek na strikacku s koncovkou. Jen an trmenu zustava porad koncovka na hadicku.
no to si ma potesil. secko co je dobre musi byt znicene :-).
příští verze bude už bez šroubku. Při zavzdušnění hodíš do sběru a koupíš nové…
tak to v pohode
Je vidět že Čechoslováci prostě umí udělat z prdu kuličku. Mám je. Něco jsem už najel.
jsem měl
než brzdou)
kompletu, řazení je to nej co jsem jel – ale můj subjektivní názor a nikomu ho nevnucuju
a úchopu
Takže já jsem šťastný, že je mám, zatím žádný negativa ani oproti konkurenci.
Máš Trail? S chladičem? Můžeš porovnat výkon s jinýma konkrétníma. Vadnou?
znamy si chce kupit komplet xtr brzdy (trail) aj radenie. otazka je ze na to namontovanie brzdy a pacok spolu treba nieco extra dokupit alebo je to spolocne oko standartna sucast dodavky? som to len tak prebehol na nejakych e-shopoch a moc jasne mi to tiez neni.
dik.
potrebuje dokúpiť diel s označením SM-SL98…
dik.inak fajna cena :-) 40E
jj tomu se říká legální krádež :-) I 350 Kč za Avid Matchmakery mi přišlo dost. Tohle už je úlet, pokud to neni titan.
len tak mimochodom sa nepredava ten kovovy drziak ako na obrazku ale aj cela vrchna cast spolu s krytom na packy kde je ten drziak posuvne upevneny. ako nie ze by to pspravedlnovalo cenu, to len ako info :-)
Nevite jaky je rozdil mezi prednim a zadnim trmenem, kdyz se vsude prodavaji zvlast?
pokud jsou PM tak žádný
dik, nove XTR se dela i IS?
neviděl sem IS, netuším
myslim ze uz nedela, bo i kamos z toho byl nestastny
konečně. Ještě aby to všichni výrobci rámů pochopili…
No ja treba daleko radeji IS na ramech a vidlicich… Preci jen kdyz strhnes zavit na trmenu moc te to netrapi, kdyz to strhnes v ramu je to horsi a strhnout ho zrovna u brzd neni velky problem.
to si radši koupim momenťák a loctite… Nic netřeba přetahovat.
povidej to mojemu zadnimu trmenu jak neni na krev tak sam vis z francie jak rve :) myt na ramu PM tak to netaham ani omylem.
beztak řve kvůli adaptéru
Ja taky. Da se to obejit redukci a vetsim kotoucem a nasledne sundavat jen trmen z adapteru.
Sram XX
Stručný, ale k prdu. Můžeš to trošku porovnat? Tobě nevadí ta guma na páce?
Tou gumou myslíš ty 3cm zmáčknutí a nic a potom na pár mm kotva jak sviň? :-D
…pak kotva jako sviň. A pak další tři cm mačkání gumy naprázdno.
Tak na mojich je to tak jak píšu ;-)
Obyč XX se štelovátkem nebo XX WC?
Ty, jak se dá točit tím šmejdem u hadičky.
Jarda No.1!
Tak jsme se těšil na vyčerpávající hezké téma, ale k věci je tu bez nadsázky cca 30 příspěvků :-(
Liší se verze Trail a Race jen chladičem, nebo je tam i něco jiného?
Pokud někdo vozí kombinaci Hope 180mm + XTR – byl problém s kompatibilitou?
Odpoveď :-)
Ne nejsou stejné, je tam rozdíl v páce :-)
Má někdo srovnání páky nových XTR a Avidů – přijde mi, že XTR mají kompaktnější páku, která nemusí sedět tak daleko od gripu. Je to tak?
Jo, je malička, doporučuju ošahat. Fakt povedená. Ale nevim jak by svědčila těm, co brzdí více prsty.
Brzdit více prsty. K čemu to je dobré??? :-)
Mám malou ruku a krátké prsty, proto potřebuju mít vcelku blízko řadící páky, abych na něm palci došáhl. Ještě před 14 dny jsem proto brzdil prostředníčkem, abych mohl mít brzdové a tím pádem i řadící páčky co nejblíže gripu. Teď jsem přešel zase na brždění ukazovákem a musel zvolit kompromisní řešení polohy – brzdová páka ještě není tak daleko, jak bych si představoval, ale u řazení je to asi tak nejvíc, kam s tím můžu jít. Ale XTR páka mi přijde kratší a to by problém vyřešilo.
Pro brzdeni vice prsty je tady XT trekking verze :) bohuzel bez servo wave
přítelkyně má XT 2012 s chladičema, páka vypadá stejně a je fakt malinká, ty páčka je akorát na jeden prst, musim říct že to jsou fakt pěkné a i celkem výkonné brzdy
Liší se verze Trail a Race jen chladičem, nebo je tam i něco jiného? – ano, kukni si dokumentaciu.
Pokud někdo vozí kombinaci Hope 180mm + XTR – byl problém s kompatibilitou? – treba trocha zbrusit zo strmena (tusimze pri hornom srobe) ale furt tam zostane dost materialu. vzadu pri troche stastia aj nic (aspon mne to tam teste voslo).
Na rozdíl od některých si netroufnu říct, že ti něco bude určitě vyhovovat a měl by sis to koupit, ale jak víš, XTRka mám a k tomu taky malou ruku s krátkými prsty. Páka je o dost kratší než u ostatních brzd, ale perfektně tvarovaná (na konci je výrazně zahnutá a podrží ukazováček ve všech polohách) a potřebu brždění více prsty jsem zatím neměl. Zkus si přečíst test XTR brzd na mtbs.cz
K Hope kotoučům: vzadu mám 160mm, takže s tím ti nepomůžu, ale vpředu 183mm, po nasazení a vycentrování se s kolem dalo točit ale cinkalo, takže brousit jsem musel, ale víceméně pro klid při jízdě, ne že by se to zasekávalo. Nedokážu posoudit kolik přesně jsem toho z třmenu sebral, ale byla to spíš kosmetická úprava.
Díky, tvar páky mi od pohledu přijde pro moje použití ideální.
Máš Trail nebo Race? Kdybych XTR vzal, tak zvažuju, zda má cenu připlácet – nejezdím žádnou kudlu a třeba SLX mi silou bez potíží stačily. Cenový rozdíl není dramatický, ale zase ani zanedbatelný.
Mám Trail. Mezi Race a Trail je cenový rozdíl? Otázka kolik to je, ale přece jen bych šel do Trail, ta širší páka je příjemnější.
Zatím jsem to jen proletěl, ale co jsem našel, tak Race 6500 a Trail 8000 – u obou bez kotoučů.
PS: dívám se na fotky v tom testu a mám pocit, že tohle jsme někde viděl, pak kouknu na autora a ono fakt že jo :-)
tyhle PR recenze bych nenazýval testy. Radši ať pár lidí řekne, jestli to brzí víc než Elixír R nebo ne.
Neřekl bych, že to je PR recenze, když si ty brzdy koupil :-)
No, bluma by nám mohl minimálně celkem objektivně říct, jestli brzdí líp než XO.
Co se týká brzdících vlastnostní, tak asi takto:
„XTR překvapí velice rychlým a ostrým nástupem brzdné síly, u Shimana, s přídomkem houbovitého chodu, nezvyklým. Nástup je dobře čitelný a díky krátkým, tuhým a perfektně tvarovaným páčkám, příjemný. Další přídavek brzdné síly je už o poznání pomalejší, ale páka je stále tuhá a nepropadá se a tak si rider užije citlivou dávkovatelnost.“
Nic víc.
XO jsem nezkoušel, ale XX ano. A ty teda brzdného účinku moc nepobraly, působily na mě dost gumově. Ano, jsou lehčí než XTR, takže pro závoďáky a gramaře možná fajn, ale když se budu rozhodovat já do čeho vrazím svých ± 8000, tak čekám, že to bude brzdit a XX to rozhodně nebude. Zmiňovaný Elixir R brzdí daleko líp, ale u něho mi zase neseděla kousavost.
Takže Elixir R brzdí líp než XTR? Byť s binárním chodem?
Všechno jsou to subjektivní dojmy nepodložené lab. měřením, takže dle mého soukromého názoru Elixir R a XTR jsou, co se týče max brzdné síly nebo jak to nazvat, zhruba nastejno. XX je na tom daleko hůř. K otázce co nabízí XTR za 2× cenu můžu říct, opět subjektivně, velmi dobře tvarovanou páku, daleko lepší dávkovatelnost, snadný servis a konec konců taky to R na konci :-) Vše kromě toho Rka to ale už nabízí celá Shimano řada 2012.
Ok, přesně tak nějak mi to stačí. A ještě by mě zajímalo porovnání XT a XTR. Tam je cenový rozdíl taky dost zajímavý…
Rozdíl ve výkonu jsem nepozoroval, na vadnutí a přehřívání jsem XT neměl na zkoušku takovou dobu, abych to pořádně testnul, takže to neposloužím. Ale za tu cenu je XT 2012 imho momentálně nejlepší poměr cena/výkon. Samozřejmě pokud někomu vyhovuje kousavost Elixirů R, tak jsou za ty prachy taky fajn. Ale já jsem si s Avidama a Žitným prožil svoje a nehodlám pokoušet štěstí.
To tvarování páky je u XTR a XT stejné?
Oni Elixír R maj taky super cena výkon, bohužel vyšší modely mě nepřesvědčují.
Já už na svoje CR nadával s tím, že je vyměním, tak si zas nějak sedly a fungují. A řešit nějak servis – to už se snad vyplatí koupit někde výhodně Shimana třeba bez kotoučů, nebo elixir R.
Ještě jeden dotaz to víčko s nápisem – šlo by to eloxovat? Je to jen hliník?
Myslíš na XT? Mělo by, ale šroubovákem jsem do toho nerejpal ani jsem to nerozebíral :-)
jIrI: Tvarování je stejné, akorát mám pocit, že XT má užší verzi, jako Race, tedy 13mm, a nemá v páce důlky – páka je hladká.
Elixir R mají taky na konci R :-)
Čekal jsem kdo bude první :-)
objektivne meranie by malo byt v decembrovom mountainbike magazine.
:-D no jo no…
Hm, 1500 rozdíl není málo… Asi bych vyčkával, co vím já, tak jsou zdroje docela vybrané. Však rám stejně nemáš :-) Co Marin? Půjde do světa nebo z něj bude Zimák II?
Že bych měl dva zimáky – no, asi ne. Postupně jsem se dostal do fáze, kdy mi geo Marina vlastně úplně přestala vyhovovat.
Kvůli krátké zadní stavbě, vysokému středu, dozadu posunutému těžišti z něj nikdy nebude velký vrchař (musím dost laborovat s těžištěm a to moc nesvědčí mojím zádům) a do sjezdů má zase hodně kolmou vidlici, díky té výšce středu sice výbornou prostupnost, ale taky vratkost. Takže bych se ho asi raději zbavil, ale to IMHO nevidím jako moc reálnou možnost – možná rozprodat díly a rám pak buď udat nebo ne.
Na rozhodování času dost, opravdu to budu řešit až po novém roace a je pravda, že do té doby se to může dost změnit.
400 :o)
další :D
Jaký je hmotnostní rozdíl XTR trail a XT? Případně je tam něco, co by odůvodnilo ten cenový rozdíl (kromě designu a R)
nikdo nemá zvážená XTéčka?
Btw, je možná třeba kombinace XTR pák a XT brzdy?
Super, náhodou moje Eleixíry (CR, případně R) tam pro porovnání nemáš?
Zas nechci si vyloženě pohoršit, ale vypadá to, že Elixíry hmotnostně spíš odpovídají XTR trailům…
Elixíry jsem na kole zatím neměl, takže ani příležitost zvážit nebyla, bohužel.
na tvém místě spíš bohudík
Vidím to stejně, proto jsem Juicy nahradil Hopama a XTčkama.
mrkni na link co jsem hazel dole, jsou tam i vahy Elixiru a dalsich brzd. ja si se SLX oproti elixirum pohorsil skoro o 100g…
Elixiry R hier:
http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
V tom albu pak jsou pro porovnání i SLX 2012.
Kombinace mozna je, rozdil vahy jestli matne vzpominam okolo 80g, nicmene vahy jsou zde:
http://gewichte.mtb-news.de/…heibenbremse
XTR paka je celokovova a XTR trmen je z jednoho kusu a ne sroubovany jako u XT.
Ja koupil na zkousku SLX.
ještě designově zajimavá kombinace by mohla být Saint páka a XT (nebo SLX) brzda.
Ty nový saint páky mě hrozně dráždí. Ta barva by mi k rámu skvěle sedla
Presne tohle mam v planu, nahodit saint paky na SLX, pokud se mi brzdy osvedci. Saint paka ma oproti XTR jinou paku samotnou, zhruba rozdil jako XT vs SLX. (SLX a SAINT maji paky vylisek z plechu, XTR a XT asi odlitek?)
Sainty budu moc vyzkoušet naživo, stejně tak jako XT.
XTR Race a Trail mají páku stejnou?
U saintu budou delat rozdil ty trmeny. Pocitove co jsem zkousel SLX, XT, XTR tak to brzdilo vicemene stejne, ale byly to kratke testy, Proto jsem tedkonc koupil SLXka s tim ze je potreba potestovat poradne.
XTR Race ma paku uplne jinou a hlavne postrada servovawe, aby se setrila hmotnost. Ty jsem nezkousel vubec, tak netusim jaky maji bez serva chod.
xtr mas zvaze tu a o kus nizsie pisem aj vahu verzie race.