• unitak

    Zdravím,

    Vrtal jsem se v kole, protože jsem měl poslední dobou problém s brzdami, kdy mi pořád drhly kotouče a zjistil jsem že mé Avid Elixir 5 mají problém s tím, že se nevrací jeden píst. Tím pádem se mi sjíždí nerovnoměrně destičky, kroutí se kotouč, který už je po letech stejně ko a zaslouží vyměnit. Odvzdušňovací sadu doma nemám…Takže jsou dvě možnosti:

    1.) Brzdy komplet vyměnit včetně kotoučů asi za BR MT 520 (nebo něco jiného na am/en ježdění)? Potom co… Rozpočet ideálně okolo 3000 ale když to bude okolo 5 tak to taky přežiji…

    2.) Dát to do servisu – půjde rozchodit nehybný zaseklý píst ? + odvzdušňení…výs­ledek nejistý, cena možná i litr… nevím

    Díky za názory.

    0 0
    • JachymP  

      Rozchodit píst zkus sám, prostříkni odmašťovačem, zatlač na píst velkým plochým šroubovákem (opatrně, ať ho nezničíš), dej něco mezi pístky, zapumpuj brzdou a párkát opakuj. Většinou to pomůže, ten píst se zasekávává kvůli bordelu z destiček. Odvzdušnění většinou netřeba, ale uvidíš – to bych dal do servisu.

      0 0
      • unitak  

        Se šroubováky jsem bojoval asi půl hodiny (přes staré sjeté destičky) a bez výsledku…jeden se mi rozhýbal perfektně (ten který se hýbal… teď se hýbe ještě lépe) ale ten zaseklý se nehne ani za nic…

        0 0
        • pepek  

          Ten, který se hýbe podrž lehce sikovkama (přes prase za střed pístu!) a mačkej páku brzdy.

          0 0
          • unitak  

            Tak jsem to dnes vyzkoušel, půl hoďky jsem s tím zase ztratil, Pištěk se podařilo rozhýbat. Bohužel se hýbe jen když sikovkami držím ten druhý. V okamžiku, kdy sikovky povolím a zmáčknu páčku, tak se hýbe jen ten jeden… kašlu na to, nebudu s tím ztrácet čas. Pořídím nové brzdy a bude.

            0 0
            • ronda  

              Podobně jsem se trápil s Juicema. Měl jsem je i rozdělané, pořídil jsem i originál nové pístky a gumky, všechno marno. Letěly do kouta, mám teď Shimana.

              0 0
            • novas752  

              To se na brzdách plněných Dotkou stává, po čase nabobtnají těsnění – dotka je agresivní svinstvo – a pístky nebo páka se zaseknou.

              Na Sram/Avid jsou náhradní těsnící sady, neni to žádná raketová věda to předělat, ale je to pi*a práce a všechno od tý brzdovky…

              Osobně bych je vyměnil. Dá se očekávat že by se to samé stalo brzy s druhou brzdou.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To jako ze tam vyrobce da tesneni, ktere dotku nazvladne jo…pak se tres z kazdyho auta, co jede kolem tebe…takova pitomost ..

                0 0
                • novas752  

                  Nevím, si rozeber starej nefunkční Avid a vyndej z něho těsnění. Budou ti zůstávat jejich černý rozpuštěný povrch na hadru/utěrce. S minerálem se to nestane. Je to jeen z důvodů proč se většina z nich po letech zasekává, v servisech se to mění jak na běžícim páse…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Rad bych, ale ty moje snad 10 let stare elixiry CR stale fungujou…kapalinu menim, kdy si vzpomenu. Loni ani letos jsem si jeste nevzpomel.

                    Hodne jsem se setkal u jinych brzd, ze prolinala dotka mezi membranou a telem paky a nicila lak. To je ale umely problem, staticky. Stalo se mi to u nekolika paru brzd odlozenych v krabici pro strycka prihodu. V bezne provozu by se na to prislo, nebo by se to cas od casu umylo…

                    DOTka se pouziva v autech, neni problem se stalosti gumy. Co setres muze byt i usazeny bordel z kapaliny ..

                    0 0
    • petrx  

      Mám elixiry3 taky jsem měl problémy s pístky, rozhýbat se podařilo stylem nalitím brzdovky na pístek a postupným rozhýbáváním ale bylo potřeba zároveň i odvzdušnění. V servisech tě možná odmítnou, jelikož odvzdušňování stylem vytahování bublinek podtlakem je hroznej voser, ale je možno pořídit funkční odvzdušňovací sadu za levno na aliexpresu a odvzdušnit to sám.

      0 0
      • unitak  

        Sadu už jsem objednal, ale než to za měsíc dojde tak bych si rád zajezdil… :-) zkusím asi nějaký ten servis

        0 0
        • mirage  

          Srat na Avidy, vxjebat a dej treba Shimano 615 a mas klid. Nekteri servisaci,jak slysi Avid, tak se jim jezi vlasy.

          0 0
      • novas752  

        Na těch Elixirech jo, maj blbě udělaný vnitřní prostory třmenu a bublinky se tam snadno zaseknou. Ale třeba nový Sram brzdy se odvzdušňujou dost snadno, ty s Bleeding edge adaptérem je odvzdušňovat podobně příjemný jak odvzdušňovat Shimano (stříkačkou zespoda do kalíšku, ne jen kalíšek).

        0 0
    • mirorek2  

      opravit avidy klasickým způsobem, okamžitě kýbl a koupit deore za cenu o trochu vyšší, než stojí profi sada na odvzdušnění sramů + dotka a nové desky

      čas zabitý sraním se s tím ani nepočítám :-)

      0 0
      • Mr.Duck  

        +1

        0 0
      • unitak  

        No vidím to podobně…už mě nebaví to pořád ladit, aby něco neškrtalo, pořád točím destičky a přijde mi že furt řeším jen brzdy…

        Co byste doporučili? Ty vyhlídnuté br MT 520 / 4 pístek by asi mohl být ok ne? Nebo raději slx?

        0 0
        • mirorek2  

          jo 520 jsou za ty prachy cajk, nemají ale banjo

          0 0
        • novas752  

          520 nejsou špatné brzdy, o dost silnější než Elixir 5.

          Kotouče sm-rt řady 6 a vyšší ale klidně i Sram Centerline, ty se dají sehnat za parádní ceny a mám je hrozně rád – jsou tvrdé (dost vydrží i s metalickejma deskama), tiché a pružné

          0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
    • kubad  

      pokud to umíš, skus to, do servisu určitě ne

      já bych se s Elixirama nejebal a poslal je do věčných lovišť

      0 0
    • Jimm22  

      Zas taková hrůza to odvzdušnění není, na youtube si najdi návod a jeď krok po kroku, práce tak na hodinu, když to budeš dělat poprvý. Dotku koupíš v mototechně úplně stejnou (4 nebo 5.1) velký balení za zlomek úplné stejné dotky s nápisem Avid 120ml :D. To samé odvzdušňovací sada na aliku za 1/3 ceny. Zatuhlej pístek klešťěma nejspíš nerozchodíš, chce to rozborku a očistit gumičky.

      0 0
      • Jetel024  

        Zdravim mam problem, měnil jsem kotouče a destičky na mt520 a problem je v tom ze 3 pistky jdou krasne srovnat ale jeden proste nejde a je seklej, co s tom nevite?

        0 0
        • adam320  

          Ty tri zalezly zajistit a zkusit ho budto zatlacit a nebo vytlacit, ale koukam ze uz mas rozpojeno tak leda to odvzdusnit zase pokud nepujde dovnitr sam

          0 0
          • Jetel024  

            Nemam rozpojeno to se jenom tak zda, ok zkusim diky

            0 0
            • kubad  

              Dej do středu brzdice kus plechu tak aby vlezl do drážky a pumpuj vylezou 3 pístky a jak se oprou poleze ten kously.

              0 0
        • JakubUAZ  

          Jednoduché řešení napojit na systém a páku kytky které fungují tak za Artur aby se nemohly hýbat a zmáčkni páku pístek co se nehýbe by ti měl vyjet jestli se s tím nechceš moc trápit tak dej pozor ať ti ne vylítne tak ho většinou stačí očistit dobrý je to stříknout nějakým olejíčkem a zatlačit zpátky no tak můžeš uvolnit všechny 4 pístky nejsi mizině nějak koutu rozpěrky ať tě tam vůle a zkus mačkat a uvidíš jak ty pístky chodí pokud nepomůže tohle je potřeba ten písek vyndat ale chce zbrousit třeba 2000 sMirkem ale musíš opravdu s citem jo tak tam pístek vrátíš bude chodit bude když nebude trošku přiberu nebo spíš přiletí ale ta dvoutisícovka moc nebrousí a pak by mělo být všechno v pořádku

          0 0
    • Markony  

      Osobně bych vzal plastovou manter packu a opatrně zatlačit středem a máznout silikonovým olejem pistek.

      0 0
    • Markony  

      A proč ne ? těsnění se mažou silikonový olejem nevidím v tom problém .

      0 0
      • PENE  

        V pripade brzdy nema byt tesneni namazane, protoze pistek v nem neklouze sem tam. Pohybuje se diky deformaci toho tesneni. Ale tady to namazani asi stejne nepomuze pistek bude vzpriceny nebo popraskany.

        0 0
      • novas752  

        těsnění v brzdách při rozhýbávání prokápnout vždy brzdovým médiem a po rozhýbání opět z venčí vyčistit.. U silikonovýho oleje, Brunoxu apod. to může vést k problému a obvykle i vede.

        0 0
        • allrose  

          S tím silikonem/brunoxem máš pravdu..bohužel člověka to hned netrkne,když se začaly „přidrhávat“ páčky,tak jsem použil silikon a začalo se po čase rozpouštět těsnění … :/

          0 0
          • Mr.Duck  

            U páky jde hlavně o tvar těsnění. Zvenku to chces mít co nejčistší a nikdy mastné, protože ten „cup seal“ všechno co je venku nabírá dovnitř a nejde to vyčistit bez rozebrání.

            0 0
    • Markony  

      Ale ani neuškodí .

      0 0
      • Mr.Duck  

        Může. Pístky se nemažou.

        0 0
        • kubad  

          nebyl bych si tak jistý :D

          https://www.cyklozitny.cz/…koncovek-had

          u aut se to taky používá

          0 0
          • Mr.Duck  

            „PRO SERVIS BRZDOVÝCH PÍSTKŮ PÁK

            Mimo to ze resi Shimano.

            Netvrdim ze nikdy, ale obecne se nemazou :) Ani u zadnyho auta co jsem videl kdyz sem delal v servisu.

            Edit:

            Mozna se mylim..

            >DOT assembly grease should be used to lubricate all moving parts inside the lever and caliper assembly.

            Nicmene ridit se tim co rika o brzdach Sram v umyslu nemam vzhledem k jejich kvalite :D

            0 0
            • kubad  

              Vazelina určená pro mazání pák a třmenů kotoučových brzd Avid.

              :D

              0 0
              • Mr.Duck  

                Furt je to sram :)

                0 0
              • novas752  

                Podle manuálu se tim mažou naopak jen ty těsnění co se nehýbou – okroužek mezi půlkama třmene, membrána v páce. Tak si vyber. :)

                0 0
                • kubad  

                  Já to nepoužívám to byl jen odkaz ze něco takového mají

                  0 0
    • JakubUAZ  

      Elixíry zahodit a koupit šimána klidně nějakou 7 mezi třemi 5000 třmeny a párky můžeš koupit klidně nejobyčejnější to zas takovou roli nehraje nejdůležitější je mít kvalitní kotouče do těch investuji ať jsou rozhodně broušené tlačené

      0 0
      • MatS  

        Jdi si dat ten parek.

        Prave v pakach je nejvetsi rozdil u Shimana a diky servowave staci mensi sila na pace.

        Radeji nerad, kdyz tomu moc nerozumis. Navic to snad pises pres google translator, ne?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Není úplně pravda. Mezi třeba m820 a m8120 je větší rozdíl ve třmenu než v páce co se týká chodu. Překvapilo mě to ale je to tak.

          0 0
          • Breakpain  

            Takže ty třmeny chodí jinak? Dokážeš porovnat?

            0 0
            • mirorek2  

              V 8120 mi cvakají destičky jako prase

              0 0
              • Mr.Duck  

                Trochu mi to dělalo vepředu. Roztahl jsem pružinku à je klid.

                0 0
            • Mr.Duck  

              Co jsem vyměnil třmeny za nové (mám sice 7120 ale je to stejné jak 8120,tak se mi nechtělo platit za barvu :)), chod páky je znatelně tvrdší, trochu ostřejší nástup, i trochu víc konzistentní myslím. Vyhovují mi mnoho, asi přijdou i na DH

              0 0
              • Breakpain  

                to nemám radost :D … to by se mi asi líbilo, budu to vést v patrnosti, až mi odejdou třmeny … hmm… tím pádem mi vydrží věčně ;o)…

                0 0
    • Smazaný účet  

      Měl sem stejný problém u Code R, oprava s odvdušněním mě vyšla na 1500,–

      V mnoha servisech mi řekli ať brzdu vyměním, tak hodně štěstí 

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.