• tutite

    Zdravím. Ve výhledu mám novýho bika, muší být lehký bez ztráty kytičky v drsnějším terénu. Na řadě sou brzdíky, v merku XTR 07 /ty páčičky, ty prasátečka/, HOPE MONO MINI/M4 07 /vypadají a brzdí dobře/ a FORMULA ORO PURO /nižší verze se osvědčily/. Cenově plusminus stejně. Tak dík.

    Anketa: který z nich

    12x
    40%
    0 0
    • vratan  

      tak to som dalsi co riesi brzdy. z toho co som vselikde vycital:

      Formula ORO:

      • top vykon, super odolne voci fadingu, hmotnost
      • solidne ceny na spotrebak
      • otazna kvalita talianov
      • nezohnatelnost vsetkych nahradnych dielov (pokial viem)

      Hope Mini:

      • hmotnost
      • vsetky nahradne diely sa daju zohnat
      • moc nebrzdi – len pre lahke vahy

      Hope M4

      • solidny vykon, davkovatelnost
      • vsetky nahradne diely sa daju zohnat
      • cim viac piestov, tym vacsia sanca nerovnomerneho vysuvania a skrtania
      • hmotnost

      XTR 07 pravdepodobne budu lepsie ako stare XTR

      • hmotnost – robia este ISO uchyty
      • pre mna 180 mm kotuc klasika (v ponuke je len neviem ci sa da zohnat)

      Magura Louise 07 (moj favorit)

      • pravdepodobne najvykonnejsia zo vsetkych spomenutych
      • 5-rocna zaruka na tesnost
      • drahy spotrebak, nezohnatelnost vsetkych nahradnych dielov
      • megahnusna packa
      0 0
      • Zdyn  

        Tedy nevim jak konkretne oro, ale jinak na formule mel bartonicek vzdycky prakticky vsechny dily.

        0 0
        • vratan  

          aj napriklad tesnenia do paciek?

          0 0
          • Zdyn  

            No samotne tesneni nevim, ale meli komplet kit pistek s tesnenim (to ma vetsina vyrobcu) a membrana do paky taky nebyl problem.

            0 0
      • kesu  

        davam hlas luizam karbon…Btw co bude za bika?

        0 0
      • bam  

        Tak resim taky presne to samy :) U XTR 07 bych dal jako plus proti starym LX/XT/XTR ze by mely byt desticky dal od kotoucu a chod by mel byt trosku jiny. U me vede PURO, ale rad bych XTR zkusil nez se rozhodnu.

        0 0
        • jonys  

          Dá se ta malá vzdálenost u starších XTR nějak řešit aby to furt neškrtalo?

          0 0
          • bam  

            jo to nevim, me to akorat u LX a XT pekne stve

            0 0
            • jonys  

              :-) No tak mě to štve u XTR…jdu se zeptat do nového poradního vlákna.

              0 0
      • Gart  

        re mono mini vážím 75, mám 160float, brzdí dobře, na xc v pohodě

        0 0
      • visby  

        oro je hadam najmenej davkovatelna brzda aku som skusal… priblizuje sa jej len saint…

        inak urcite lujze…

        0 0
        • goofy  

          Saint je malo davkovatelnej??? Neverim vlastnim ocim :-)

          0 0
          • djano  

            Napial : „priblizuje sa jej len saint…“ – sice sa priblizuje, ale asi je este daleko. Mam Saint a som spokojny. Mozno je to tym, ze mam iba 160/160.

            0 0
          • visby  

            podla mna… skus si zajazdit na lujzeFR s 210/190 kotucmi… sainty som jazdil na velkych shimano kotucoch…

            0 0
        • mechanik  

          u ORA souhlasím musíš mít joooo citlivej prstík 8-)), ale SAINTY ???

          0 0
          • visby  

            tie sainty co som skusal kusali jak dive svine a ked sa zohriali tak zase stracali silu… mozno to bolo len tym, ze sa o to staral clovek, co je schopny cistit kotuc po kazdom zjazde izopropylalkoholom:-)

            ale nejak ma neoslnili…

            0 0
          • MlokCZ  

            Přesně v to u ORO doufám, tohle pro mě znamená, že brzda brzdí. Konečně snad brzda, kde mi bude stačit jeden slabej prstík (a ten je citlivej fakt dost). U J7 (185 kotouč) i XT (pouze 160 kotouč) jsem přední musel většinou brzdit oběma prsty a u obou jsem neměl problém být dost citlivý i u zadní, když jsem ji vzal oběma prsty.

            0 0
            • visby  

              lujze maju podobnu brzdnu silu a daju sa aj davkovat…

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky to byl těžký vybrat jestli ORO K24 nebo Louisy. Byl ten výběr u mě tak vyrovnaný, pro ORO rozhodlo zbylé osazení biku (Louisy byly s komplet XT, ORO K24 s mixem X9 a XT, což jsem chtěl). A chtít to osazení co bylo pro ORO a dát k němu Louisy by bylo problematické (nakonec by to asi šlo, ale stálo by to prachy navíc).

                0 0
            • Radek Broz  

              XT a Saint je stejná brzda. Naprosto, jen má jinou barvu prasete.

              0 0
    • panaczek  

      momentalne mas na kole K18, takze pokud jses spokojenej, tak asi neni co resit, ne? Oro Puro budou jenom lepsi a hlavne lehci.

      Ja jsem spokojenej se Shimanem (xt 765), takze u nich asi zustanu. uz je mam osahany, vyzkouseny ruzny desticky atd. Pokud bych dostal nabidku na K24 za stejnou cenu, tak bych o tom dost uvazoval. na ty brzdy jsou slyset sama pozitiva.

      0 0
    • McBlacky  

      já bych šel do formule, ale myslím že není zas tak nutný platit Puro oro, protože rozdíl mezi nima a K18 je 23gr na brzdu :)

      0 0
    • panaczek  

      tutite, jak jsi spokojenej s tema k18? aspon par vetama to shrn prosim, diky

      0 0
      • mechanik  

        Jednou větou-neskutečně ostré v malé rychlosti brzdit opravdu s citem!!!

        0 0
        • panaczek  

          …tak se trosku premoz a pridej neco. dneska na tehle urovni brzdi vsechno dobre. zajima me spis udrzba (u XT menim uz 2 roky jenom desticky, zadny odvzdusnovani, kdyz jsou desticky sjety, maj tendenci skrtat. stelovani je k nicemu. nejlip to nechat byt, ono to za par dni prestane samo). daj se na formule sehnat jiny desticky nez origos? pokud je to teda potreba… diky

          0 0
          • tutite  

            K18 maj o nějakou páčku míň než K24, ale nepostrádal jsem ji, hmotnostně jsou na tom stejně. Překvapil mě jejich opravdu velký brzdný výkon, vše ostatní bylo znatelně horší /AVID Juicy, XTR, HOPE i ve verzi M4/. Vzadu jsem měl 160 mm, vpředu 180 mm, ale stačilo by i těch 160. Na ORO PURO mě láká krom hmotnosti i prstům lahodící karbon. páčka, mimojiné ergonomicky dobře vyvedená. Nová XTRka mě lákají designem, jednodílným, prťlavým třmenem a marťanskými pákami. Avid Ultimate jsou taky celkem vyvedené, jen ty páky mi na první ohmat nějak nepřišly.. Jo a na ty K18 jsem jak je rok dlouhej nemusel sáhnout.

            0 0
            • panaczek  

              tomu rikam informace, diky. jediny co zatim vidim jako minus je fakt, ze formule pouzivaj dot.4 kapalinu a shimana mineralni olej. cili potencionalni nebezpeci pri odvzdusnovani… ale zkusenosti s tim nemam.

              0 0
            • Twisp  

              Je nějakej zásadní rozdíl mezi PURO a BIANCO ? Puro má titanový tělo a je lehčí…, ale ještě něco ?

              0 0
              • tutite  

                BIANCO je „jen“ vyleštěná ORO K24, nic víc, marketingový tah. PURO od K24 odlišují 1/titanové šroubky 2/karbon.páčka 3/pletená hadice 4/a pro rok 07 prej titanový torxy na kotouč. Toť vše, třmen z titanu rozhodně není. Jinak je škoda, že plovoucí kotouč je jen pro velikost 220 mm.

                0 0
                • Twisp  

                  aha, diky za vysvetleni, nejak sem neprelouskal co znamena „fensters“

                  0 0
    • enjoy  

      no,tak jako mistni odbornik pres brzdy,rikam jednoznacne HOPE.to da rozum.

      0 0
      • Indian  

        Marta

        0 0
      • tutite  

        Díky za reakci. S těmi HOPE mám vlastní zkušenost. Měl jsem MONO M4 160/180, slušný brzdný účinek, na nervy mi lezlo pískání. Pak mi přišel bike osazený brzdami FORMULA ORO K18, tedy bazál za pár korun, taky 160/180, krom toho, že byly podstatně levnější, o něco lehčí, lépe vystředitelné, hlavně byly podstatně ostřejší v nástupu účinku, snadněji zablokovatelné /pro někoho nevýhoda/, rozhodně jsem byl velice překvapen. Z HOPE bych bral MONO MINI 160/180, dosavadní modely byly slabé, 07 mají přepracovanou páku, snad i zlepšenou účinnost. Jinak píšeš – jednoznačně HOPE. Co Tě k tomu vede, pokud se mohu zeptat? V profilu máš bika spíše na XC, můj rajón jsou Beskydy, Dolomity a tam se s průměrným výkonem brzd člověk nemůže spokojit. S pozdravem tutite.

        0 0
        • enjoy  

          cos tam mel za desky mi rekni.originaly byly ucinkem jak polovicni. jinak na mokru piskaj,a to slusne.ale nevidel jsem jeste brzdu ktera na mokru nepiskala.nekdo samozrejme rekne ze ji ma:-). porid co uznas za vhodny,stejne uz jsi rozhodnutej predem,ja ti to nenutim,jen rikam co rikam.

          0 0
          • tutite  

            pravda, byly tam originální desky. Rozhodnutej ještě nejsem, do hry navíc vlezly nové AVID JUICY ULTIMATE, které mi za slušnou cenovku nabídl známej.

            0 0
          • rich  

            na tom nieco bude, najprv som zmenil kotuc na 180mm a teraz nasadim desky goodridge. ak nepomoze ani tato uprava zvysit ostrost, ktora je napriek mojim 67kg hranicna idu z domu..na frajerkin bike :-) a budem riesit co vsetci v tomto vlakne…osobne by som voli Avid Ultimate

            0 0
        • kubad  

          Střeva v nových brzdách HOPE jse stejné, nečekal bych nějaké rozdíly.

          0 0
    • kolda  

      zdar, co chystáš za novýho bajka, jestli to není tajné?

      0 0
    • Aldair  

      Já taky řeším dilema mezi ORO K18 a nebo AVID JUICY 7, co vy na to?? Poraďte dík:)

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych šel osobně určitě do K18, i přesto, že jsem s J7 poměrně spokojený.

        0 0
        • Aldair  

          Hmm dík uvidím teď to bude jen o koncové ceně. A přeci jenom mamí Avidy tu regulaci což je velké plus

          0 0
      • tutite  

        Rozhodně ORO K18.

        0 0
    • HooKEK  

      Našetři kup si MARTY

      0 0
    • Bebe  

      Mám informace, že na jaře budou v prodeji kotoučovky od RB Design, původně byly plánovány na trial a proto mají hodně dlouhé destičky což by mohlo být velké plus. Mluvil jsem s borcem, který je testoval v Tatrách a byl z nich nadšený. Další plus bude jistá exklusivita, minus asi cena.

      0 0
      • tutite  

        K vidění byly už na Sportlife 05, taky se mi zamlouvaly.

        0 0
        • Bebe  

          Dlouho byly k vidění v Brně v Bikezone, prý měli problémy s kotouči, ale už by to mělo být v pořádku. Právě v Bikezone je budou prodávat, aspoň doufám…

          0 0
          • cabbage  

            taky se mmizamlouvaly, ale nepochopil sem, proč to mápůl metru dlouhý páčky…

            0 0
            • Bebe  

              Myslím, že to je právě na ten trial, nejsem si jistý ale do prodeje by měla jít přepracovaná páka.

              0 0
              • hanz  

                včera jsem jezdil s Vlastou Hynčicou na buchlově a měl je na test..celkem pěkná brzda a kotouč, páčka taková divoká. Moc je nekomentoval, na otázku jak se mu zdaj řekl že to brzdí jako všechny dobrý brzdy.....tak si to přeber :-))…nezapomen na to že je sponzorovanej rb designem.

                0 0
                • Bebe  

                  Díky, kdyby jsi náhodou měl v budoucnu ještě nějakou informaci, tak dej prosím vědět. Mám o ně zájem a nerad bych se „spálil“

                  0 0
      • visby  

        na sportlife si mohol vidiet, ze ked si moc tlacil na packu tak sa roztahovalo prasa…to nie je podla mna znamka kvality…

        0 0
    • petebike  

      Hope mini uz je mam na kole, ale mam pres sezonu 70 kg…takze asi tak…

      0 0
      • tutite  

        Na 70 kg bych chtěl jít taky. Máš už model 07? A s jak velkými kotouči? Nový model vypadá dobře, zejm. páka. Ještě jsem za dobrou cenu objevil Avid Ultimate, tak uvidíme.

        0 0
        • petebike  

          viz foto, kolo je model 06, nevim jak moc se menily, jinak kotouce jsou taky od Hopu… :-)

          0 0
        • panaczek  

          …uplne jsi me rozhodil, byl jsem rozhodnuty dat na kolo zase Shimano XT, ale preptal jsem se, kolik vyjde moje sestava s k24 a s hope mini.

          formula k24 + $25 07 hope mini s floating rotor + $60

          takze to vidim na ty formule, hope jsou o neco lehci a lakaji me barevne moznosti kotoucu, ale nazory na ne jsou rozporuplne…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.