Bezduše, nejde mi napumpovat.. jsem jelito a lama

139 nepřečtených
  • koudak_11

    Na fóru toho bude asi milon, ale bohužel teď nemohu pročítat témata. Tak bych se zkušenějších v rychlosti zeptal.

    Bontrager ráfky, oriko páska a ventilky. Plášť nějaký drátový bontrager ne TRL.

    Myslel jsem si, že mohu zkusit udělat bezduše ze všeho… tak jsem to na ráfek vše nahodil a zkusil pumpovat dílenskou pumpou(bez tmelu). Všude unokal vzduch – bez šance.

    Vzal jsem to k benzínce. Vzal na to tlakovou nádobu a bez šance. Všude unikal vzduch.Prostě plášť nedoléhá k rávku a pak tio celkem logicky netěsní.

    Co s tím? Jiný plášť? Nebude to stejné?

    0 0
    • nitraq  

      Jak to je u Bontrageru, nevím, ale třeba obyč Schwalbe bez mlíka nenahodíš, je tak děravej, že vzduch utíká pláštěm a právo to mlíko ho zatěsní.

      0 0
      • koudak_11  

        No moment. Tomu, co píšeš, rozumím. Mě to neunikalo pláštěm, ale mezi ráfkam a pláštěm, a uvnitř nic nezůstalo ani na chviličku.

        0 0
      • TJK  

        ale prd… nahodis s prstem v nose…

        0 0
      • allrose  

        musíš mu pomoct a jde to jenom s kompresorem,jak napsal nitraq stejně to uteče během minuty

        0 0
      • Tina  

        Ja som doteraz vždy nahodila aj dielenskou pumpou.

        0 0
        • allrose  

          šťastná to ženo,jsem nekušený a začátečník,ale bylo to nejjednoduší a nejrychlejší,u pum­py skoro hned,v práci na rozvodu vzduchu trošku problematičtěj­ší,ale šlo to

          0 0
          • Tina  

            Nahodiť bezdušáky pumpou je pre mňa nutnosť. Najbližšia benzínka s funkčným kompresorom je od našej vesnice cca 10km. Človek dokáže veľké veci keď nemá inú možnosť :)

            Inak pri nahadzovaní veľmi pomôže navlhčiť ráfky a plášte silným roztokom jarovej peny. A pri veľkom probléme nahodiť najskôr s dušou a nechať zacvaknutú jednu patku.

            0 0
            • Ricci  

              tak tak, finta s patkou a dusou funguje perfektne

              0 0
            • alinceb  

              Kompresor v dnešní době nestojí svět. Se divím, že sis ještě žádný nepořídila…

              OT: Poslal ti Tom peníze?

              0 0
              • Tina  

                Ja sa tiež divím, že ešte žiadny nemám :) Ale ako píšem vyššie, zatiaľ som zvládla všetko bez neho. uk ťuk :) Na budúci týždeň mi však prídu nové a ešte neodskúšané ráfky. Dúfam, že to nebude ten dôvod :)

                OT: áno, peniaze dorazili. Už je namontované? :)

                0 0
                • alinceb  

                  OT: Jj, na kole jsou už cca. 3 týdny a zatím maximální spokojenost. Jen škoda, že v tom kitu není víc koncovek (musel jsem dát na konce klasické plastové koncovky) a liner mi vyšel jen tak tak (obě brzdy a šaltr na 21" Sectoru – vše tažené v kuse a zbylo asi 5cm lineru).

                  Na živo to vypadá líp než Nokon a diametrálně líp než I-link. Hádám, že to není poslední sada, co jsem od tebe vzal…:)

                  Můžu ti poslat nějaký obrázek, když si večer vzpomenu. Ty už jsi je na něco dala?

                  0 0
                  • Tina  

                    Zatiaľ som nemala možnosť Swift na nejaký bajk montovať :( Postavila som Sparka, ale využila som karbonový Nokon, ktorý som mala na HTčku a inak by som ho nemala kam dať.

                    0 0
                  • Tina  

                    Zabudla som napísať, že extra koncovky Swift sa dajú dokúpiť samostatne. Akurát, že sada 8ks stojí 239,– Kč :/

                    0 0
                • scret  

                  tak tos zrejme mela zatim stesti…

                  Naposled jsem se snazil nahodit totalne vytahanyho TLR SS ralpha na UST rafek a sotva jsem se chytl kompresorem:((

                  Vyzkouseny vsechny pomocny metody a pumpa si ani neskrtla…

                  0 0
                  • Tina  

                    Mala som aj ja pár okamžikov, kedy to vypadalo beznádejne, ale nakoniec sa to zatiaľ vždy nejako podarilo :) Mne zase nehrozí nejaký totálne vyťahaný plášť, pretože mám viac párov kolies a tak často nemusím prezúvať. Plášť väčšinou skôr ojazdím akoby som prehadzovala na iné kolesá.

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • ememem1  

          presne tak, pokial to nejde pumpou je niekde chyba a povacsine to nepojde ani kompresorom a uz vobec nie prditkom na pumpe.

          0 0
    • Kalic  

      buď historie nebo duše.

      0 0
    • TJK  

      no reknu to takhle… rafek mas TLR? Pokud jo tak by to mohlo byt jednodussi… vezmi dusi a nafokej to s dusi.. teoreticky by ti mely naskocit obe patky… pak jednu sundas.. vyndas dusi a melo by to byt vpohode nafoukatelny… bohuzel u drtaovejch verzi to muze byt vetsi problem… a pokud nemas vylozene TLR rafek kam ti nezaskoci patka.. tak budes mit vseobecne problem to vubec nahodit…

      nejaky idealni podminky na tyhle prasokonverze…

      • namazat patky mejdlovou vodou (kartackem), lepe to pak tesni
      • nahazovat kompresorem idealne s vyndanym vnitrkem ventilku, vyssi prutokvzduchu
      • budes muset mit asi i rubena kit nebo neco podobneho… proste gumovejinsert kterym zvysis dno rafku tak aby vic tesnily patky a drzely vicu rafku
      • mozna to budes muset nahazovat uz i s mlikem aby ti to rychleji zacalotesnit…

      holt tyhle polovicaty reseni jsou vzdycky ojeb…

      0 0
      • nitraq  

        Kdyžs to tak hezky sepsal, mám ještě jeden dotaz. Někde tu na fóru jsem našel radu proti protáčení pláště na ráfku, ale teď si nemůžu vzpomenout na ten tip. Není to náhodou pomatlání patek pláště lepidlem?

        0 0
        • TJK  

          no hele nevim.. me se nikdy plast nepootocil takze jsem to nemusel resit… nehlede na to ze mliko dost lepi samo o sobe… co se ale tyka duse v plasti tak nevim.. mozna maznout patky tim sajrajtem od ferdusu…

          0 0
          • nitraq  

            Já mám právě blbou kombinaci duše + nízkej tlak kvůli menší hmotnosti + přední kolo, co dostává čočku při brzdění, takže otáčím zpátky každou chvíli. Testnu chemopren, by mohl fungovat.

            0 0
            • TJK  

              no zkusil bych spis ten sajrajt na tesneni plastu od ferdusu jen na patky.. na zvyseni prilnavosti na patkach… ale v tehle kombinaci to asi bude stalej problem…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • alinceb  

        U TLR ráfku nejen, že ti Rubena kit nepomůže, ale spíš tam ani nepůjde dát. Si vzpomeň, jak blbě šel nasadit plášť na Ritchey s kitem a to byl pořádně hluboký ráfek…

        0 0
        • TJK  

          ja nevim jestli ma TLR.. pise tak ze nejde jasne rozpoznat co vlastne ma…

          0 0
          • alinceb  

            Bontragery už většinou TLR jsou…

            0 0
      • Rudyshy  

        ja teda s dusou som nemal nikdy stastie

        ale ako pise TJK urcite vymontovat ventilek a pak to pripoj na kompresor a jemne pohadzuj koleso po zemi.. navzdory tomu ze to bude vypadat ze sa patky krcia tak nakoniec zaskocia

        mal som stejny problem s rok skladovanym plastom (skladany) patky boli polamane a ani nadhriatie ci prenocovanie plast na ruby nepomohli.

        nakoniec to zaskocilo az v praci vzdusnikom tym ze sme to po zemi valeli.

        0 0
      • koudak_11  

        No mám TRL rávky (mustang 29"). Mám Origo bontrager pásku do asimetrických rávků + origo bontrager ventilek.

        ASi už jsem pochopil, kde je zakopaný pes. Nemám zaskočené patky a to ani na jedné straně! OK. Vezmu mýdlovou vodu, dám tam duši, nafoukám. Budu se snažit o zaskočení jedné patky.

        Pak duši vyndám a budu zkoušet kompresor a zaskočení patky druhé.

        Pak tam naliju přes ventilek mlíko… kolik.. 100ml? a vezmu to zase na kompresor nebo tam už bude asi stačit jen dílenská pumpa. …

        0 0
        • alinceb  

          Máš kompresor se vzdušníkem? 100ml mlíka by mělo stačit. Na foukání ještě vyšroubuj ventilek. Až ti zaskočí i druhá patka, tak naliješ mlíko, našroubuješ ventilek a nafoukáš to.

          Mlíko před nalitím pořádně promíchej. Až bude guma nahozená, tak otáčej s kolem a protřepávej, aby se mlíko dostalo všude a utěsnilo úniky. Pak vezmi kolo a jeď ho projet.

          PS: A večer si vezmi ke čtení Stručnou mluvnici českou…;)

          0 0
          • koudak_11  

            ok, dík za rady.

            Asymetrie a ráfek už jsem načetl. Kde mám další chybku? Překlepy prosím nepočítej. :-)

            0 0
        • TJK  

          jestlli mas tlr.. tak nemusis nis mazat…

          dej tam dusi.. foukni az zaskocej patky a pokud tam zustanou po vyfouknuti tak jednu sundej.. vyndej dusi a nasad ventilek.. to uz by pak melo stacit aby ti to kompresor nahodil… idelane to udelej porad s vyndanym vnitrkem ventilku… jo a lil bych tam max 80ml .. doplnit se to da vzdycky..

          0 0
          • alinceb  

            Ještě bych dodal – NIKDY NEPOSLOUCHEJ, JESTLI TI NĚKDE NEUTÍKÁ VZDUCH! :D

            0 0
            • TJK  

              uz byl asi nacatej plast.. ale jeba to byla neskutecna.. to si nikdo nedokaze ani predstavit.. hlavne kdyz mas tu gumu 10cm u huby :-DD

              0 0
          • koudak_11  

            Dík za rady. To mýdlovou vodu tam asi dám. Lépe to zaskočí a asi uvidím, kudy jdou bublinky ven, tedy kudy to uniká.

            … na youtube to je tak krásně jednoduchý .. .-)

            0 0
    • koudak_11  

      Já chápu, že to tam bude jen třa minutu, ale mě šlo jen o vyzkoušení.

      Duše tam zatím nechci dávat. Nainvestaoval jsem dost do tmelu, pásek a ventilků.

      Nějakou velmi ryvhlou rádu, jak přimět ráfek přilnout k plášti? Já tam mám mezeru v řídu milimetrů.

      Je mi jasný, že večer nebo pozdeji pohledám na foru, ale …

      0 0
      • alinceb  

        Dej tam na nahození duše. Pokud ti nesedne aspoň jedna patka ani s duší, tak to půjde blbě. Problém bude asi i v té drátové patce, která není tak foremná jako kevlarová…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud má plášť hodně volné patky, tak to může být obtížnější nahodit i na ráfek, kde patka pláště aspoň trochu zaskočí.

        Zkoušel jsem nedávno Super moto, nahodit jsem je nahodil, ale pak stejně raději tak nepoužíval.

        Jak jsem nahazoval:

        • plášť nejprve nahodit s duší aspoň na 30 minut (nechat na většímtlaku), aby chytil tvar (nový kousek, u jetého už tohle netřeba)
        • hned tak budeš mít i jednu nahozenou patku po vyndání duše
        • dát tam mlíko (bez toho si tyhle extrémnější kombinace volnýchplášťů bez TLR patek ani neškrtnou, protože vzduch utíká i podnahozenou patkou)
        • druhou patku nahodit pomocí montpáky na co největším kuse ráfku(u volných plášťů to znamená cca 2/3 obvodu)
        • pořádně promíchat, aby se tmel dostal co nejvíce na patky
        • vyšroubovat vnitřek ventilku
        • nafoukat kompresorem

        Ani při tomhle postupu se mi to nechytlo okamžitě. V nenahozené částky té jedné patky (v té cca 1/3 obvodu) jsem tomu musel pomáhat rukou přitlačovat. A k tomu i s tmelem to chvíli podfukovalo pod patkou všude (i když jsem se snažil před foukáním ho tam dostat).

        Tmel při tom slušně stříká ven (i místy pod patkou).

        Po chvíli kdy se tam dostalo všude více tmelu se to už chytlo a nahodil jsem to.

        Patky ale pořád nebyly hned dobře zatěsněné jak nejsou TLR a k tomu byly volné.

        Boky naopak docela v pohodě, naopak lepší než u většiny kousků obyč TLR verzí Schwalbe (na snake skin verzi to ale nemělo, pořád mají Super moto boky dost tenké).

        Po tomhle vyzkoušení už definitivně pláště bez TLR patek bez duší už ani zkoušet nikdy nebudu. I když to zatěsníš, tak takové patky jsou problém.

        Při extrémnější situaci kdy dojde k podfouknutí (patka pláště bočním tlakem vyskočí z patky ráfku), tak po návratu patky pláště do patky ráfku to zase nebude pořádně těsnit a bude problém.

        A tohle se sem tam může stát na jakémkoliv plášti (i když má TLR nebo UST úatky). Jenže u TLR/UST patek zaskočí zase hned zpět a těsní a většinou to tedy jen lehce ufoukne a žádný problém.

        0 0
    • jecnak  

      Chybi ti tam dost podstatna malickost (jsou-li ty rafky vubec TLR) a to je originalni plastova bezdusova paska. Standardne Bontrager montuje obycejnou pasku. Pripadne je mozne ji nahradit dvema vrstvami Notubes nalepovaci pasky.

      0 0
      • koudak_11  

        Jojo mám TRL a origo bontrager pásku. Teď jsem reagoval výše.

        0 0
    • royal  

      Na jednech starsich rafcich, u kterejch mi tolika nezalezelo na vaze jsem to resil tak, ze jsem pres zlutou notubes pasku nasadil jeste tu puvodni „gumovou“ pasku do rafku, co v nich byla od vyroby. A kdyz to nepomohlo, tak jeste jednu, jinyho paru kol :-).

      Pomohlo to zatesnit mezeru mezi patkou a rafkem, a nafouknul jsem to vklidu dilenskou pumpou. Drzi uz rok :-)

      0 0
      • alinceb  

        Tohle elegantně řeší gumová páska z Rubena kitu. Mám ji na jedněch kolech a drží to perfektně. Dokonce vůbec neutíkají, na rozdíl třeba od ZTR Arch, co mám na druhém kole…:)

        0 0
      • TJK  

        to je pouze pro vytesneni te mezery aby to slo nafoukat i necim jinym nez kompresorem… prave spise pro dilenske pumpy s malym prutokem vzduchu… n kompresoru to jde i bez…

        0 0
      • Polka  

        Presne tak. Ja mam ted taky gumovou pasku vsude a obcasny problem s nahazovanim timto zcela ustal.

        0 0
    • Martin  

      nečetl jsem to celé, takže možná opáčko – zkoušels mýdlovou vodu?

      teď jsem po troše vztekání se nahodil kombinaci Conti X-King Protection + FRM 29SL + páska Specialized 2Bliss

      nechtělo mi to držet tlak, utíkalo to mezi páskou a patkou pláště, vzal jsem štětec, namočil do mýdlové vody, objel patku na obou stranách a et voila, drží to :)

      0 0
    • Martin  

      nečetl jsem to celé, takže možná opáčko – zkoušels mýdlovou vodu?

      teď jsem po troše vztekání se nahodil kombinaci Conti X-King Protection + FRM 29SL + páska Specialized 2Bliss

      nechtělo mi to držet tlak, utíkalo to mezi páskou a patkou pláště, vzal jsem štětec, namočil do mýdlové vody, objel patku na obou stranách a et voila, drží to :)

      0 0
    • roman 3D  

      bych řekl že už tam má daný duše:-)

      0 0
      • koudak_11  

        ještě nee :-), ale na víkend tam asi pujdou. Nicméně po víkendu bode boj pokračovat.

        0 0
    • xshreck  

      hm, na drátové patce zkoušet bezduše? …

      0 0
      • gargamel  

        na drátový patce bezduše fungujou, dokonce jsem to vozil na obyč (ne TLR) ráfku s konverzní sadou od NT

        0 0
        • xshreck  

          zajímavé. Já měl za to, že je moc nepoddajná na bezduši – že nepřichytne. Dík za info.

          0 0
    • Milan.B1  

      ja delam bezduse takto:

      na rafek nalepim stribrnou univerzalni pasku(musi se zuzit,nebo ja tak uzkou alespon nesehnal)

      na ni nanesu malirskou fasadni pvc pasku 3cm

      gumovou pasku z teto sady http://www.kupkolo.cz/…s-kit_z5896/

      delal jsem tak uz nekolik kol a bez problemu to jde nahodit a patkou/spicema/ven­tilem to neutece

      0 0
    • Seky  

      Nečetl jsem tu diskuzi úplně celou, tak se předem omlouvám. Jen takovej dotaz. Když si to zkoušel nafoukat, zkoušel si to nasucho, nebo si patky a pásku v ráfku namazal jarovou vodou? Protože jestli si to zkoušel nasucho, tak se ti nedivím, že ti to nejde.

      0 0
      • koudak_11  

        Bylo to nasucho (předevčírem). Včera jsem vzal mýdlovou vodu a jedna patka zapadla po celém obvodu (slušný pecky). Druhou jsem montpákama nedokázal „nahodit“. Pokračovat ve snažení budu po víkendu :-)

        0 0
        • alinceb  

          Kluci tu používali fígl s „tlakovou lahví“ vyrobenou z PET lahve, abys měl dostatečný tlak pro nahození.

          0 0
          • jIrI___  

            Potvrzuju, že toto v domácích podmínkách funguje solidně.

            0 0
            • Martin  

              jak to přesně funguje? něco jsem tu o tom zahlédl, ale nepamatuju si to :)

              předpokládám PETka, galuskový ventilek a dál nevím :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • jIrI___  

                PETka co největšího objemu, UST ventilek, hadička. Do vršku vyvrtáš díru a vložíš bezdušový ventilek, na něj nasadíš hadičku odpovídajícího průměru. Přes hadičku normálně pumpou natlakuješ PETku (dávám tam kolem 4–5 bar), zaškrtíš hadičku, vytáhneš hadičku z pumpy, přendáš ji na ventilek kola, odškrtíš, sssss, prásk prásk, plášť nasazen :)

                0 0
                • Martin  

                  ďk ďk :)

                  0 0
                • TJK  

                  mam ted doma male lahve na tlakovy kyslik… tzn nejakych 1– 1,5L … kompresorem to nafucim na 10 atm… mozna dofoukam i pumpou na vic.. dam na to normalni sroubeni s kulovym ventilem a sroubovaci hadici co mam ze strae pumpy… na nahazovani a dofukovani na cestach .. myslim do auta a tak by to mohlo byt dobre :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • nitraq  

                    Jsem chtěl letos prodat nepoužívanej set na paintball, kde je i kevlarová vzduchová láhev podobnýho objemu a tlaku, ale koukám, že bych ji měl nabídnout spíš tady:))

                    0 0
                    • TJK  

                      ja bych potreboval nejakej malinkej kompresor co by do toho nafucel 30atm alespon .. tohle s velkym prutokem ti musi zakonite nahodit cokoli…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                • kali222  

                  tip na hadicku? lekarna nebo akvarijni shop? ďk

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • bagr84  

                  Nemáš strach ze ta PETka prdne? To musi byt strasny delo ne? :)

                  Me jednou doma bouchl plast s dusi nafoukanej na 60 PSI (svina nechtela do patek a porad to bylo v rozmezi uvedenym na plastu), mensi tlakova vlna, dve minuty jsem slysel jen piskani v usich a pes ve vedlejsim pokoji knucel v rohu a klepal se strachy :)) Zadna hitparada.

                  0 0
                  • alinceb  

                    TJK ji koupil, když poslouchal, jestli mu neutíká vzduch a kolo měl u ucha…

                    0 0
                    • Tina  

                      A odvtedy je potrebné Tomovi písať e-maily hodne nahlas :)

                      0 0
                      • TJK  

                        ja uz sem nastesti nakou doby hluchej a misto kladivka, trminku a kovadlinky mam titanovej valecek a umelej bubinek :-DD

                        0 0
                        • Tina  

                          Wow! Tomu sa povie tunning :)

                          0 0
                  • TJK  

                    viz alinceb podemnou.. mel jsem u toho hlavu… vim jaky to je :-DD

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Testoval jsem několik kusů, vydržely tuším kolem 12 bar. Na netu se dají dohledat i normy, které musí splňovat.

                    0 0
                    • royal  

                      Loni jsem zkousel 2l flasku od kofoly, udrzela okolo 100 PSI. Jako rizenej experiment dobry, nevim proc ale rehtal jsem se potom jeste pul hodiny :-).

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • jonti  

      Je velmi pravdepodobne, ze ten plast co mas ma prilis volnou patku a proste nahodit nepujde, neni na to delany. TLR by nahodit sel.

      0 0
    • Kubiczech  

      To jsou tanečky kolem toho. Kdyby ses stavil na benzínce se slušným kompresorem, tak uděláš bezduše i z pytle na odpadky. A bez stresu.

      0 0
      • alinceb  

        Jak se hledá taková benzínka se slušným kompresorem?

        0 0
        • MlokCZ  

          Blbě, většina benzínek nemá přesnosný kompresor se vzdušníkem, takže je to k ničemu.

          A k tomu navíc kompresor (se zvdušníkem) sám o sobě nezaručí vůbec nic (když se zadaří, tak není sranda nahodit ani kompresorem + použití spousty dalších pomocných metod) a patlat se s problematickým řešením venku u benzínky…

          0 0
          • alinceb  

            To vím a proto se ptám…:)

            A taky proto si domů hodlám kompresor se vzdušníkem pořídit.

            0 0
          • Kubiczech  

            Pokud si libuješ ve využívání všemožných triků, tak to není to pravé místo. Já jsem přirozeně líný, takže u benzínky naliji tmel a nafoukám. Když to nejde, zkusím to později, nebo se s tím prostě smířím. Zatím jsem s tímhle lajdáckým přístupem zvládl vše, takže nevidím důvod, proč ztrácet čas i nervy zkoušením nejrůznějších pakáren.

            Nejlepší kompresory mají větší Benziny.

            0 0
            • TJK  

              a nebo porodis domu 2pistovy 50l na 10 atm s vytlakem 276L/min :-DD

              0 0
            • MlokCZ  

              Popisovanou metodou bys nenahodil ani dost kousků snake skin Schwalbe na UST ráfek (tedy velmi vhodnou kombinaci pro ježdění bezduší, která jen u nového kusu pláště nejde tak dobře nahodit).

              Kompresor mám doma, takže i když tomu pomůžu nějakou pomocnou metodou, tak to mám mnohem dříve a bez problémů hotové než bych došel na benzínku. Ona většina pomocných metod nezabere moc času a je to za pár minut hotové. Na beznizne bych to ale venku dělat nechtěl.

              Kdybych neměl kompresor, tak bych raději nejdříve zkusil pomocné metody, protože tak toho jde také hodně nahodit a času to bude opět stát daleko méně než chodit na benzínku. Např. nahodit jednu patku s duší (otázka 2 minut práce a pak to nechat chvíli stát na vyšším tlaku) a následně druhou patku na kusu obvodu pomocí montpáky je také hned. A takhle už je velká šance, že se i bez kompresoru chytne lecos, co bez pomocné metody + kompresor se nechytne.

              0 0
              • jonti  

                Docela zasadni vec u nekterych ne -UST kol je, ze patka bez tlaku nedrzi na bocni strane rafku a hned spadne dovnitr. Treba u Roval Carbon. Tam potom tato pomocna metoda nejde pouzit.

                0 0
        • Paja  

          OMV

          0 0
    • koudak_11  

      No to je drbačka s těma pláštěma 29" na TRL ráfcích. Na víkend jsem nahodil duše (po víkendu budu pokračovat v TUBE lESS snažení), ale plᚍ se mi za boha nepodařilo usadit do dobře. Jedna patka je celá krásně zaskočená, ale druhá strana je křivá. Snažil jsem se poměrně hodně, abych plášť srovnal. Mýdlová voda, několikrát jsem: nafouknul

      na max povolený tlak – vyfouknout – porovnat plášť…

      Stějně hází jak prase.

      Zlatý 26 " Ještě se toho budu muset hoodně naučit…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martin  

        to vypadá na nějaké vadné pláště, s rozměrem kola to nesouvisí :)

        na 29" jsem neměl problémy s nasazením u žádných plášťů – měl jsem nanoraptory, crossmarky, saguaro, conti mountainking, x-king a raceking, vsjo v kevlaru a neházelo mi nic :)

        0 0
      • Tina  

        Pokiaľ sú vadné (krivé) plášte tak ich ani nenarovnáš.

        0 0
        • TJK  

          může být.. ale to se pozná lehce na patce… na vetsine plastu je tam takovy vroubkovny prouzek a musi byt hezky symetricky po celem obvode… pokud neni je jasne ze patka neni rovne nasazena.. pokud je a plast stale hazi.. pak je to jasne jak rikas… krivy plast… zatim sem se ale vzdy setkal s tim ze to maj lidi nahozeny krive jako prase a divi se ze to hazi :-D dokonce na minuly 24h v Liberci tam byl borec s Ralphama na SLRkach co mu smajdaly asi 0,5cm na obe strany.. a ze prej to je nahovno plast.. ze ani kamos to nedokazal srovnat… no tak sem to vyfouk, polil patky vodou, nafoukal… prask prask… upustil na jeho tlak a plast letel rovne jako strela :-DD .. netvrdim ze krivej plast neexistuje.. ale ve vetsine pripadu sou na vine gramlavy ruce :-DD

          0 0
          • koudak_11  

            kdepak křivej. Na kole už je dlouho a byl rovnej. Já ho jen sundal, pak si hrál s bezdušovou sadou… a pak už jsem ho nedokázal nandat rovně. Prostě je to RUKAMA. Se učit, se učit…

            Ten plášť už asi nebude nejnovější (koupil jsem ho s kolem, které bylo testovacím), tak jestli by to nemohlo být tím. Už se z toho pláště odlupují kousky gumy ze zadní strany patek. Ale vzorek je stále na 80%.

            No a najek tlak to mohu nafouknout, když maximum je pro ten plášť (29×2,25) 50 psů?

            0 0
          • obda  

            Křivé pláště existují, a není jich málo. Můj NN by mohl povídat, přitom patka sedí přímo ukázkově. (Na druhou stranu v praxi to ničemu nevadí.) Navíc třeba syn má nějaký 20" plášť v drátu, kde je patka tak křivá, že ji prostě rovně neusadíš, ani kdyby ses na hlavu stavěl a patky mazal lubrikačním gelem ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já bych to napsal ještě extrémněji. Neexistují rovné pláště. Každý plášť hází a jen je otázka jak moc. Když je to málo, tak si toho hodně lidí ani nevšimne.

              0 0
          • wong  

            Zatim jsem mel vsechny plaste „rovny“, ikdyz nasadit je poradne byl nekdy boj.

            Posledni X-King Protection 2.4" mne ale taky hazi (patky usazeny OK) – zkouseno na Shimano WH-MT65, Bontrager Rhythm Comp s Notubes paskou a Bontrager Rhythm Comp s origo Bontrager paskou.

            V lese se nic nepozna, max pri vyssi rychlosti na asfaltu to trochu vibruje.

            Jinak vzdycky jsem vsechno nafoukal dilenskou pumpou z lidlu a postrikanyma patkama Clinem na okna ve spreji.

            0 0
    • koudak_11  

      Show must go on… došel novy RaRa SS 29×2.1. Nahozen jak prd. Kompresorem se vzdusnikem. Maznul jsem patky mýdlem na spojování odpadovych trubek, jednu patku nahodil dusi, duše ven, pak jsem nahodil druhou pátku, nalil mliko a znovu dofouk. Plast testnil hned a to i bez tmelu! Pro správné usazení jsem ale musel plast nafoukat AZ na 6 bar. Az při teto hodnotě patka zcela zaskocila.

      Pak přišel na radu Stary vytahany dratovy bontrager, který tuto debatu spustil. Ať jsem dělal, co jsem delal, nahodil jsem jen jednu pátku a to bylo vše. Druha patka nic… No budu muset koupit nějaký novy plast na přední kolo.

      Všem, kteří mi radili, dik moc.

      0 0
      • maajkee  

        Kdo ví co to máš za kompresor. Pokud jsi tam měl 6 barů. tak buď rád, že ti to nebouchlo :)

        0 0
        • koudak_11  

          kompresor davá klidně barů 8-) Plášť má max tlak 5 barů,a le co má člověk dělat, když vidí, že patka není zapadlá a už tam má 5 barů. Patka pomalu zaúpadala, ale baru to holt chtělo 6. A to i u toho starýgho bontrager pláště.

          No hlavně že ty pláště vydržely.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce