• goofy

    Vcera pri bezne projizdce mi zniceho nic prestala tlumit vidle. Jedna se o Marzocchi Z1 Drop Off a SSVF ve vnitrnostech. Bohuzel jsem ji zatim z nedostatku naradi nerozebral, ale oleje tam je dost. Vidle proste prestala jakkoliv tlumit, a jestli tlumi tak opravdu jenom hodne malo. Je mozne ze odesla ta polopatrona? Co by tam ale na ni odeslo, kdyz az na ten vlastni plunzr tam je kov… Jelikoz je tlumeni velmi mizive vypadato, jak by odesly obe. To se mi zda uz hodne jako sci-fi. Vim ze mi asi moc neporadite, ale spis by me zajimalo, na co se soustredit pri rozebirani, kde by mohla byt chyba…

    0 0
    • kampa  

      jestli pri narazu vydava vidla nejaky zvuk proste kov na kov tak je to urcite patrona , jak jsme byli s kamosema ve Spindlu na DH tak mu pryskly obe dve patrony na 2 pulky a bylo to u MARZOCCHI 888 a to u nejvyzsiho modelu ty patrony jsou z dost tenky kulatiny hliniku a cena se pohybuje okolo 5000 KC a dovoz z italie tak 2 mesice.

      0 0
    • Czertbiker  

      No tak mě se před 14 dny vysrala taky vidle! 66 rc2×, totál přetlumeno, nejde to přeštělovat, a komprese je taky uplně natvrdo! Rozdělali jsme to, ale do patroy se nedostali páč je nejspíš nerozebiratelná! Bez oleje to jakš takš funguje, po dolítí oleje znova nefachá! Snad se zdaří reklamace!

      0 0
      • enjoy  

        mazej s tim na reklamaci a hned jim rekni,jak jste se v tom hrabali panove:-))

        0 0
      • Nimrod  

        ty nový maruš se začínaj pomalu *****

        0 0
        • TinkTink  

          To neni pravda…hodne novych marusek se super vnitrnostma uz se davno vysrala…

          0 0
          • Nimrod  

            :D

            0 0
            • scret  

              tak me napada kde jsou ty zurivy zastanci Marzok a agresivni zavrhovatele vseho ostatniho:)))

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Tady jsem :) A musim dat za pravdu, ze je v te produkci toho odpadu az az :( Osobne zustavam u starsich modelu.

                0 0
                • scret  

                  No jo,taky mi prijde ze i to Manitou neni co bejvalo:((

                  0 0
                  • wroum  

                    to mi prijde taky a taky mi prijde, ze RS je ted nejvic videt (v pozitivnim slova smyslu)

                    0 0
                    • goofy  

                      Jo jo. Hlavne kdyz prijdou s tema novyma FR vidlema. Ty vypadaji hodne zajimave a klidne bych zhresil, ikdyz jsem taky Masochista… :-)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        K novymu Shoru je vhodnym doplnkem. (Puvodne jsem napsal, ze se tam vyjima, ale to byla pochopitelne blbost :)

                        0 0
    • goofy  

      Tak jo, uz vim v cem je problem. Odesel (zlomil se) plastovy krouzek na plunzru. Viz ilustracni foto, pravy horni roh: bike-forum.cz/img/u­pload/fotogale­rie/1/big/69.jpg

      Rypaly upozornuju, ze tohle neni foto meho plunzru, ale pouzito foto z bike-fora. U SSVF je mezi tim krouzkem a tou vnitrni hvezdou este pruzinka (proto je to citlivejsi na dobne podnety). Sve foto dodam az nekde splasim digital.

      No a ted to podstatne: jde nejak rozebrat plunzr, at muzu ty soucasti sundat, a pak nasadit? Nerad bych neco urval, a povolit mi to nejde… A pujde koupit i takove ptakoviny, nebo budu muset koupit cele komplet plunzry? (to snad ne)

      0 0
      • milan1  

        Tak tohle by mě zajímalo. Doměnku, že se SSV a SSVF liší přidanou pružinkou jsem tady napsal kdysi já. Upozorňuju jenom jako doměnku, přiznám se, že jsem SSVF neměl nikdy k dispozici pouze SSV, které je běžné a poznáte to i ze snímků tady na fóru. Jestli je to opravdu jak říkáš, budeš první kdo dá důkaz. Pokud tam ta pružinka opravdu takhle je, tak nezvyšuje citlivost na počátku ale právě naopak maličko snižuje ale co je hlavní dělá tlumení přesnější. Jeho reakce na změny zatížení jsou rychlejší a takovéhle tlumení bude schopné reagovat lépe a rychleji než SSV, které je v tomhle směru hodně podprůměrné. Jinak ještě detail, není to polopatrona. polopatrona je dovnitř vložená samostatná patrona a má mnoho typů. Nevím, jestli je provedení těch nejdražších lepší, než levných ale to, co se tu popisuje o prasklých a upozorňuju nerozebíratelných patronách by o podobnosti svědčilo. Ty patrony, které jsem viděl byly bez povrchové úpravy a podle toho, co se ve vidlici dá nalézt, tak ta povrchová úprava není ani uvnitř a hliníkový bordel po čase místo oleje je toho důkazem.

        0 0
        • goofy  

          No foto dodam az vecer, kdyz si pujcim fotak, ale rozdil je vicemene opravdu v te pruzince. No a polopatrona tam neni. Je to jenom ten tlumici plunzr. No a tady z te fotky usuzuju, ze by snad mnel jit rozebrat, ne? bike-forum.cz/img/u­pload/fotogale­rie/1/big/470­.jpg

          0 0
          • milan1  

            To je přeci samozřejmé, jak by tam ten kroužek jinak navlékli.Opatrně upnout a rozšroubovat.

            0 0
            • goofy  

              To jo, ja jenom, ze jsi vys psal neco o nerozebiratel­nosti, ale ted ctu ze jsi myslel ty polopatrony, takze uz mlcim :-)

              0 0
          • mechanik  

            prostě ten spodní duralový kroužek z toho plastového komres. prutu opatrně z klepneš (drží na gumovým o kroužku)

            0 0
            • goofy  

              Diky. Ted uz jenom pockat, jak rychle bude reagovat Bartonicek ;o)

              0 0
            • milan1  

              Opravdu to drží na O kroužku? Já, být Goffym, tak se to snažím radši odšroubovat i když to není na závit, nedojde tak k poškození toho závitu. A k tobě mechaniku, dolní jedovatá poznámka je psána dříve než tahle radící, není to nějaké divné? A pro Goffyho, pro takovéhle lidi jako mechanik a colin jsou tvé „veselé“ poznámky vodou na mlýn a proto se důrazně ohradím, rozumíš?

              0 0
              • goofy  

                No stejne bych to asi zesrouboval. Podstatnou poznamkou pro mne bylo, ze to drzi jenom na tom o-krouzku. Mozna kdyby ses hned tak neohradil, tak by se neozvali jini… A poznamka pod carou: pisu se Goofy

                0 0
                • mechanik  

                  a zase se potvrdilo jedno přísloví… :-))

                  0 0
                • milan1  

                  Je to rozhovor nás dvou, oba víme své. Ty se rád montuješ do cizích hovorů? A pod čarou, neschovávám, se za nějaký nick, na který bych byl háklivý jak se píše, je to mé skutečné jméno a má to o dost jiný význam.

                  0 0
                  • mechanik  

                    tady není žádný rozhovor od dvou osob měl by sis to konečně uvědomit, ale čím víc čtu tvoje příspěvky tím pravdivější se mi jeví to co jsem dříve napsal.. Přiznávám že na vidlice seš asi odborník, ale to je asi tak všechno, protože reaguješ pouze na debaty o nich a to musí být jasné určitě více lidem.

                    0 0
                    • milan1  

                      Většinou jde o rozhovor dvou osob a do toho vstupují další, někdo vhodně a někdo nevhodně. Tvůj záměr a cíl vstupu byl naprosto jasný. Nerozumím tvým potřebám a nevěřím ve tvé dobré úmysly. dalšími poznámkami mě v tom jenom utvrzuješ. Nemůže z toho nikdy vzejít nic dobrého.

                      0 0
                  • goofy  

                    No ale ta posledni veta byla na mne, ne? Nebo jsem to blbe pochopil? Jinak jmeno mam v profilu a klidne ti ho napisu i tady (Roman Guñka). Ale je mi jasne, ze ti to nic neda. Me se jenom zdalo, ze Goofy je hodne znama postava, tak by nebylo od skody poopravit jak se to pise…

                    0 0
                    • milan1  

                      Vím kdo je Goofy ale netušil jsem, že se s ním až tak dalece ztotožňuješ :-) Kdyby ses namísto toho planého povídání pustil do té vidle. Při demontáži možná poznáš o čem je řeč. Pouhý O kroužek ti nedrží tak, jak poznáš. Tak co, zkusíš to už?

                      0 0
                      • goofy  

                        No kdyby jsi me znal, a moji sikovnost, tak se s nim ztotoznuju velice :-D Jinak dneska se mi uz fakt do toho nechce, ale zitra podam referat a objednam u Bartonicka novy plunzr… ;o)

                        0 0
                        • milan1  

                          Tak speciálně pro tebe, hlavní co tam drží je nalisování, nškdy se to ještě smáčkne utažením a při vyrážení můžeš poškodit závit.Při rozebírání se mi osvědčilo vytáčení i když, jak píšu to na závit není. O kroužek samotný takhle držet nikdy nemůže. Když jsi takhle šikovný, tak opatrně.

                          0 0
                • milan1  

                  A ještě upozornění, to co oceňuješ že ti objevil mechanik, že to drží na O kroužku je omyl toho, kdo to nikdy neměl rozebrané. Žádný O kroužek ti to nedrží. Kdyby ses to opravdu pokusil rozebrat, tak to poznáš, není to zas tak složité, namísto psaní tady bys měl vyřešeno a jasno, kdo a jak ti radí.

                  0 0
                  • goofy  

                    Podivam se na to zitra. Ted uz mam v dilne moc sero a transportka se mi vytahovat nechce. Mne tam z toho prave o-krouzek couha, tak uvidim, jak to rozeberu. Upnout prez hadru za drik do sveraku? Nebo to povoli i v rukach? (moc se tomu nechtelo)

                    0 0
                    • mechanik  

                      pokud si pamatuju (a taky mě to dost překvapilo)ten o kroužek drží k… v rukách to asi nesundáš. Mimochodem na vše jdu s citem žádné „havířské“ násilí :-))

                      0 0
                      • milan1  

                        Na jiných provedeních O kroužek nemáš a drží to stejně, není to tím kroužkem.

                        0 0
                        • mechanik  

                          Vím, nalisování drží samosřejmě taky k… (jsem vyučený soustružník něco si ještě pamatuji:-)

                          0 0
                    • kovar  

                      u SSV se to povoluje držením v rukách, v tom hliníkovém bazmeku je jen takový náznak závitu, takže jako šroub, někdy ten bazmek je tam jen volně nasazen, takže jde vytáznout bez nějakého kroucení, holt jak se to fašistům zrovna povedlo. U SSVF nevím, neměl jsem možnost, nejspíš je to podobné, ale tu je sestavava www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… , už jsem ji tu dával kdysi dávno, takže z toho by šlo něco poznat, ale sám to máš před sebou naživo, nebo psíše na neživo, takže toho buděš sám vědět nejvíce.

                      0 0
        • goofy  

          Tak tady slibeny obrazek.

          0 0
          • goofy  

            A tady muj problem…

            0 0
          • milan1  

            Tak tohle je přesně to, co jsem čekal ale neviděl. Na obrázcích to není dostatečně vidět ale počítám, že tenhle systém vyžaduje větší prostor v tom hliníkovém válečku. Pro případné zájemce to přeložím. SSV na SSVF nejspíš nejde předělat pouhým vložením pružinky. Bylo by třeba ještě vysoustružit dostatečný prostor v tom válečku. Gofy to jistě ještě změří. Jedná se samozřejmě o hloubku zapuštění ve válečku.

            0 0
            • goofy  

              Zmeril jsem, a je to ±9,12mm. Pak este poslu cislo uctu aby jsi mi mohl dat % z pripadnych upravenych vidli ;-)

              0 0
              • milan1  

                Vtip zrovna od tebe mi nesedí, nezkoušej to !

                0 0
              • milan1  

                A ještě ukázka jak jsi mě naštval! To, jak se systémy liší jsem věděl přibližně, kdybych to někomu dělal tak rozhodně na to nebudu potřebovat informaci od tebe, protože použiju pružinu a podle té si to upravím, ta je totiž rozhodující. Tahle informace a návod na měření, který jsem ti dal a co jsi změřil je hlavně pro ostatní, kteří jistě začali uvažovat jak si pořídí díl z SSVF a změní tak své systémy z SSV na SSVF. Kdybys alespoň trochu chápal základ, mohl jsi na tohle přijít sám.

                0 0
                • goofy  

                  Vim o co ti slo, a rikam, ze uz vtipkovat priste nebudu. Je mi jasne, ze by jsi stejne na to pouzival svoje veci. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli to tam pripsat, ale rikal jsem si, ze jsi rozumny a takova blbost te nerostili… Mylil jsem se a uz budu mlcet.

                  0 0
                  • milan1  

                    Vtipkovat se dá v přátelské atmosféře, tam to sedí a přijmot vtip se dá velmi lehce. Nevšiml jsem se ale že by naše vztahy byly přátelské.

                    0 0
                  • mechanik  

                    nevím podle mě je to neskutečně důležitý a dost agresivní člověk asi víš koho myslím ................

                    0 0
                    • Lone1  

                      Tak já vám v tom udělám jasno,SSV se neliší od SSVF jenom tou pružinkou na ventilovém stíracím kroužku,ale je třeba i jiný „váleček“,jak ho nazýváte.Pružinka dělá systém citlivější na menší nárazy,ventil pracuje rychleji.Samozřejmě je jiný i samotný stírací kroužek.Jedná se o polopatronu.To co potřebujete z pístu sundat,aby jste mohli stáhnout ventil,jse jmenuje botka.Mechanik mněl pravdu,v drtivé vetšině případů drží na o-kroužku.Jen některé typy drží na závitu.O-kroužek samotný,má jen montážní význam.Jde o to,aby botka při kompletaci z pístu nespadla,dál už nemá jiný význam,neboť píst je v monolitu držený matkou. Goofy,stačí objednat nový ventilový stírací kroužek na SSVF. Jen se musíš rozhodnout,jestli jsi cyklista,nebo houslista.Jsou totiž dvě verze kroužků,plastový a hliníkový.Plas­tový,jak vidíš ti praskl,ale tenhle milují houslisti,neboť ladí vidli podle zvuků.Hliníkový je držák.

                      0 0
                      • milan1  

                        Je hezké, co jsi dal dohromady ale je to samá chyba. Tohle je nějaký divný závěr. Polopatrona, nebo otevřená olejová lázeň nebudeme bazírovat na slovíčkách.Není to patrona, jak je v nadpisu a to stačí. Pružinka nezvyšuje citlivost ale naopak snižuje opakuju podruhé. Kdo se na to podívá, tak jasně pochopí, že žádná pružinka je jistě menší odpor, než pružinka navíc. O kroužek na plunžru nic nedrží ale těsní a těsní nikoliv proto, že je tam SSVF ale proto, že je tam externí regulace tlumení. Těsní proto, že je matka na komci průchozí a ne uzavřená jako u neseřizovatelných provedeních. O kroužek je tedy u všech verzí s průběžnou maticí, verze s uzavřenou kroužek nemají. Botka, kterou správně opravduješ tam je naražena různou silou díky odlišným tolerancím a její sundání není kolikrát jednoduché.Když se hrubě vyráží, tak může dojít k poškození závitu. Ne nějakému drastickému ale každý, kdo potom montuje zpět plunžr pozná, že hladký chod závitu je pro montáž velmi důležitá. Proti protáčení se totiž zajišťuje vnitřkem a i lehce poničený závit je nepříjemný protivník. Upozorňuju, že tohle montážní detaily nejsou nijak světoborné věci. Důležitost tomu dává jenom ten humbuk, který se kolem toho děje. Tohle jsou jenom drobnosti, které se řeší normálně citem a je to asi stejné jako vysvětlovat, že se šrouby nedotahují na krev. Tak tady prostě vysvětlujem složitě jednomu člověku jak to nezmrvit, když už se do toho pustil.

                        0 0
                        • Lone1  

                          Tak naposledy,pak jdu radši jezdit.Je to polopatrona,je to SSVF a je citlivější,než SSV,reaguje i na drobnější podněty.V SSVF polopatronách máš zmatek,regulo­vatelné jsou oba systémy!První typ je s externí regulací,druhý s interní regulací.Vpřípadě o-kroužku jsi vůbec nepochopil vo co gou.Mechanik tady mluvil o kroužku,který je mezi pístem a botkou.Ne mezi botkou a monolitem.Pouhým pohledem lze poznat,jestli je botka na závitu,nebo na o-kroužku.Její sundání je velmi jednoduché a lehké,protože i ten největší nešika přeci ví,že když si na závit dá matku,může botku sklepnout.Bez nebezpečí poškození závitu.Sklepnout gumovou paličkou.Jinak věř tomu,že verze s interní regulací,ten o-kroužek právě mají.Bavím se o kroužku,který drží botku na pístu a nic netěsní!HOWGH!Jsem vyčerpán,beru baterku a jdu si zajezdit do lesa.Mám sigmu 2000,to je světlo,jak z auta.25W

                          0 0
                          • milan1  

                            Pochopení se nekoná, to ježdění bude určitě lepší.

                            0 0
                            • milan1  

                              Přeci jenom rozeberu tvá nepochopení. Téma je konkrétní vidlice a jenom k ní mluvíme, žádné rozebírání všech provedení SSVF, tahle má vnější regulaci a týká se to jí. Záměna kroužků které podouváš se nekonná, jestli napíšu kroužek na plunžru myslím samozřejmě kroužek na plunžru a nepletu si ho s tím, co je na botce, co tě vede k podsouvání kroužku na botce, je to zcela jasně napsané. No a největší perla je to, jak si natočíš matku a budeš srážet botku, tak tohle bych chtěl vidět, to je tedy omyl ale zase tvůj. A k tomu, že je třeba vyměnit i váleček při záměně SSVF, četls co proběhlo? Na co myslíš, že goofy měřil tu vzdálenost, nebylo to už vyřešené?

                              0 0
                              • kovar  

                                linux.fjfi.cvut­.cz/ položka 61

                                0 0
                                • milan1  

                                  Ještě jsem neviděl, že by se technické věci řešily mlčením. Jdou řešit nejlépe spoluprací a mě připadalo, že SSVF, který tady nebyl dořešen má vhodnou příležitost. Přiznávám svojí chybu, kterou už nebudu opakovat, lituju, že jsem se o nějaké řešení pokusil právě s goofym. Zatímco jeho spolupráce by vyřešila i tu nepodstatnou část která následně vznikla, tak namísto toho dal vzniknout prostoru, kde se opět realizují zůčastnění tak, jak je zde zvykem.

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Z toho si nic nedělej, to jen kovář sestoupil mezi nás smrtelníky a poctil nás svojí maličkostí…

                                    0 0
                        • goofy  

                          Ad nadpis: moje chyba. Chtel jsem napsat polopatrona, ale ted uz to nezmenim. Ad humbuk kolem jednoho cloveka: no zacalo to tim, ze jsem blbe precetl jeden tvuj prispevek, a blbe jsem pochopil, ze jsou ty polopatrony nerozebiratelne. Pochopitelne jsi myslel ty hlinikove patrony. No tak jsem se pak dodatecne radeji zeptal, jestli to jde teda odmontovat, no a pak uz jsem se teda doptal, kdyz uz tu o tom byla rec. Vim ze cela ta diskuze je vicemene zbytecna, ale aspon jsme se dovedeli plno zajimavych veci :-) Ad pruzinka: no dle me teorie by to melo byt tak jak rikas. Cili mene citlive na zacatku, ale oto citlivejsi pri zmene podnetu (cili pri jizde). Pokud se mylim, tak me oprav, ale neco takovehjo jsem pozoroval pri jizde…

                          0 0
                          • vlk  

                            Nechci se do toho zbytečně motal.Ale k té pružince bych s Tebou souhlasil a přidal bych že často jsou u kvalitních vidlic ty pružinky tak měkké, že to nemá skoro vliv-na citlivost(vyjímku tvoří pružinky u suntouru).Hlavně že to rychleji reaguje na změnu apod.

                            0 0
                            • goofy  

                              Nevim jak u jinych, ale tady je ta pruzinka hodne mekka. Ale presto tam nejaky odpor je…

                              0 0
                      • goofy  

                        Chvili jsem tu nebyl, a jak se nam to tu pekne rozjelo… Takze poporade: V mem pripade ma o-krouzek podstatnou vlastnost (jak uz psal milan), a to tesni kolem externi regulace utlumu. To se lisi pochopitelne od provedeni, ktere maji regulaci interni, a kde se o-krouzek nenachazi. U mne sundani kopmplikoval prave este i ten o-krouzek, ktery byl sprajcnuty, a proto jsem znejistel, az ho neznicim (a proto jsem si ho este priobkednal). Samozrejme jsem si vedom ze mi staci objednat pouze ten ventilovy krouze, a uz se tak stalo. Od Batrtonicka jsem se dovedel, ze uz prodavaji momentalne jenom hlinikove, ale na dalsi maily mi neodpovida, a pokousel jsem se i volat, ale nikdo to nebral, takze momentalne nevim na cem jsem…

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.