• xhibit

    Resim vymenu stavajici vyklepane vidle,podle nekterych to ani vidle nebude :-) RTS omega TL. Co jsem tak procital diskuze rozhodl jsem se pro marzocchi.Jsem ale dost financne omezen.Puvodne jsem chtel MX Comp Eta 2006 105,na kterou jsou vicemene kladne ohlasy.Ale ted jsem videl marzocchi EXR 05 za nejakych 3690kc !! Vim ze je vzduchova,horsi nez muj puvodni vyber,ale je cenove temer na polovine.Nepise se u ni jaky ma zdvih,je to jen 85mm ? Ma nekdo tenhle rocnik,co jsem cetl tak u „novejsich“ rocniku nejde predelat na 105mm.Pripadne jake s ni mate zkusenosti? Kazdopadne to bude oproti moji stare vidli skok kupredu a mohl bych si ji koupit hned :-) a necekat jeste vic jak mesic na dalsi finance abych si koupil Etu. Mam neco pres 80kg,hydr. kotouce a vicemene bych to chtel na min narocne jezdeni lesem apod. Tak aby taky neco vydrzela,a nebyla za rok vyklepana a zrala vyhodit jako moje predesla vidle.diky za nazory

    0 0
    • grizzlik  

      hmm tak resis stejnej problem jako ja :) cena je fakt lakava a specifikace celkem ujdou imo. Este sem nasel EXR Pro za 5.4k tak nevim.. Pak se v bazarech da sehnat Manitou Black za 5k nebo ruzne Marzosky ale nevim esli by byl napr Dirt Jumper to prave orechove na XC ale zase nepotrebuju vpodstate zadny nastaveni jako lockout atd, de mi spis o tvrdost vidle (mam 85 kilo)…

      0 0
      • xhibit  

        Taky neresim lockout a veci tomu podobne.. Chtel jsem spis pruzinovku ktera by mela lip zehlit,ale zase pri teto cene uvazuju nad touhle vidli.Bohuzel nemam prakticke zkusenosti s porovnanim pruzina – vzduch.Jestli ten rozdis stoji za 3500kc

        0 0
    • wroum  

      vydrzel bych, nasporil este par korun a EXR se obloukem vyhnul. vlastni zkusenost – vidle nahovno.

      0 0
    • Twister  

      Kupte xc-pro od Milana. Krom luxusniho chodu to ma i snižování zdvihu. Verze s mechanismem na korunce stoji 4,5k. To bych aspoň udělal já.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Nechci tě zrazovat, ale koupil bych něco jiného. Torzní tuhost je podle mě dobrá, stejně jako spolehlivost a servis. Vidlice je hodně jednoduchá a vše si skoro uděláš doma. To jsou podle mě jedniné klady téhle vidice,pokud jde o samotný chod tak konkurence Italům v XC hodně utekla. Cena 3690 Kč je hodně pěkná, ale já bych počkal a koupil něco jiného. Když jsem přešel ze vzduchové Marzošky na Duke SL tak to byl strašný skok, najednou jsem měl pocit, že jsem nejezdil odpruženou vidlici. Jsou to ale tvoje peníze tak aby jsi nelitoval......

      0 0
      • Vilém  

        Mas pravdu ze je hodne necitliva.Kamos ji kvuli tomu prekopal na cca 110mm,pak uz se da foukat min a je tim padem citlivejsi.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jezdil jsem Z4 a kupoval jsem ji v roce 2000. Tenkrát jsem na ni šetřil na brigádách a nechodil skoro rok na obědy a pak jsem byl docela zklamaný :o( Podle mě není problém ani tak v tlumiči jakov různých odporech, hlavně stíráky. Když jsem ji složil na sucho tak vytvřejí hrozný odpor a je potřeba dost velká síla. Pokud by se vyměnily tak se podle mě citlivost hodně zlepší. Poznáš to podel mě třeba v rozbytém sjezdu, pokud se vidlice utrhne tak pak zobe celkem fajn, ale ten impuls musí být velký. Stehně tak je otevřená olejová lázen zbytečný, stíráky fakt žádný olej na mazání nepustí.

          Dal jsem jí na kolo tátovi a ten váží cca 90 kg a i pod ním není moc citlivá. Bohužel není čas a chuť abych dělal nějaký tunning tak až bude otec chtít lepší funkci tak vidli pošlem k Milanovi a bude to…

          0 0
          • Pekáček  

            Hele měl jsem úplně stejný problém, ale s MX Comp ETA. Dozvěděl jsem se, že stíráky jsou od výroby mazané vazelínou, pravděpodobně silikononvou, takže je namaž. Já použil vazelínu do vidlic Manitou a chod vidle je úplně o něčem jiným! Tedy nevím co provede se stírákama, snad je nerozpustí :o) Ale takové tu utrhávání co popisuješ je fuč. A nohy nejsou mastné, stíráky to drží, vazelína je jen mezi nimi. Jeden mechouš používá vazelínu Yarroline, prý vyrábí spec. na stíráky. Ve Velu ale doporučují stíráky jen namazat tlumičovým olejem – to fakt nestačí.

            0 0
            • FAH  

              Ja „stiraky“ mazu pri vymene oleje silikonovou vazelinou, kterou kupuju v rybarskych potrebach. Rozdil pred a po je vyrazny.

              0 0
              • wertigo  

                co to stoji ta vazelina z rybarskych potrebach? ma to nejaky nazev kdyby nevedeli co chci ? kolik toho je?

                0 0
            • Peslezedirou  

              Kdybych si to co jsem napsal přečetl, tak si nepřipadám jako … :o)

              Když jsem vidlici rozebral tak jsem mezi stírákama našel zbytky nějaké bezbarvé vazelíny. Taky mě to napadlo, ale po určitých dezinformacích na B-F jsem se bál. Až bude čas tak určitě vyzkouším, díky za tip.

              0 0
            • kovar  

              já zas vyleju silikonovým olejem (ne tím ve streji!!) prostor mezi olejovým a prachovým stíracím těsněním a nohy zajíždí do vidle vlastní vahou. Vazelínu nepoužívám, jen trochu při montáži, neosvědčila se mi moc na mazání těsnění , akorát koncentruje bordel a blbě se odstraňuje.

              0 0
              • Pekáček  

                Ideální by bylo složit vidli a mít prachový stíráky vysunutý, nalít hustý silikonový olej na olejové stíráky a usadit ty prachové?

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Hele je to taky řešení, ale ten silikonový olej se stejně dostane olejovýma stírákama dolu a zaprasí ti všechen olej. Podle mě by stačilo dát jen jiné stíráky a nebylo by potřeba někam patalt vazelínu nebo lít olej.

                  0 0
                  • kovar  

                    prosímtě, memontuj se do debaty o věci, které vůbec nerozumíš.

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Tak si holinko prosím tě ujasni co dělá prachové a olejové těsnění. Není to tak těžký pochopit. Raději už nebudu plýtvat písmenkama…

                      0 0
              • Peslezedirou  

                Připadá mi to jak laborování se Suntorama, vyřešil jsem to nakonec tak, že jsem koupil jinou vidlici, která byla funkční hned po vybalení z krabice.

                0 0
                • kovar  

                  ne, to není laborování, to je jen prachobyčejné mazání, holenku.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Člověče nepoužívej furt to tvoje zlínský nářečí, fakt nevím co je holenku :o)

                    P.S. dá se to vůbec skloňovat?

                    0 0
                    • kovar  

                      no to buď rád, že nevíš, to by ses pak tak nesmál

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Bylo by vcelku fajn vysvětlit proč se třeba podle tebe Peslezedírou mýlí… Já si myslím že stíráky olej dovnitř nepustí, protože ten co je uvnitř je tlačený ven tlakem vzduchu.

                        0 0
                        • kovar  

                          jednak jak říkáš olej dovnitř nepustí a jednak mě hlavně udivuje to slovní spojení zaprasit olej silikonovým olejem, i kdyby, tak co? Začal by víc pěnit nebo jak?

                          0 0
                          • Pekáček  

                            To je jedno. Já jsem namazal stíráky Manitůčkem a chodí to líp, není to jak prve totální SPV, ale stále je tam trochu necitlivost a je to trochu nepříjemné. A vidle nemá nejmenší vakl, jestli to není i tím.

                            0 0
                            • kovar  

                              tu necitlivost pravděpodobně způsobují ona olejová těsnění a cím větší tlak ve vidli, tím se zakusují více, neboť jsou více přitlačována.

                              0 0
                              • Pekáček  

                                V mém případě se zdá že na to tlak nemá vliv, akorát se vidle víc zanořuje ve sjezdech. Na hladké cestě nepobírá malé nárazy a vibrace a ty jsou pořád, je to takové, řekněme, unavující. Jak příjde terén, chodí špičkově. A XC-Pro-E s upraveným ventilem je zase supr žehlička, ale s 80ti mm zdvihu není na rozbité cestě tak dobrá jak Marzoška.

                                0 0
                                • kovar  

                                  jednoduchým experimentem tě přesvědčím, že ten tlak vliv má, až se někdy zas uvidíme, třeba na BT.

                                  0 0
                                  • Martinkaa  

                                    Pekáček ti vzkazuje, že má v jedné noze pružinu, prý ;-)

                                    0 0
                                    • kovar  

                                      to nevadí i pružinové M se zasunutím nohou zvýší uvnitř přetlak, jehož vliv na těsnění se dá pocítit.

                                      0 0
                              • Peslezedirou  

                                Vem si třeba prach, který je na kluzných nohách vidlice. Pokud se mu podaří překonat prachové těsnění, co mu brání dostat se do vidlice? Budem předpokládat, že vnitřek vidlice je uplně čistý. Podívej se třeba za měsíc provozu jaký bude? Provozem se ti prach dostane do vnitř a olej ti zabarví. Stejná vec se ti stane i se silikonovým olejem. To jestli ti proniklý silikonový olej změní nějak viskozitu je věc druhá a mě v podsttě nezajímá. Olejové těsnění drží oleje tam kde má být, tlak vzduchu zvyšuje sílu potřebnou na odtržení vidlice,ok. Na tom se snad shodnem a psal jsem to už výše tak si to přelouskej.

                                0 0
                                • kovar  

                                  předpokládame-li, že vnitřek vidlice je čistý, tak za chvíli se znečistí , to jo, ale hlavní důvod znečištění nebudou nečistoty zvenčí. No a měl by jsi si to olejové těsnění prohlídnout, pak mnohé pochopíš – teda možná, teda možná spíš ani ne, ale to je jedno.

                                  0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Abych někoho nemystifikoval tak udělám auto cenzuru :

                                  To co jsem napsal je asi vážně blbost, silikonový olej a nebo prach musí překonat odpor vzduchu, který je uvnitř vidlice. Mě se to přesto podařilo, pravděpodobně v době kdy jsem neměl ve vidlici žádný tlak a aplikoval silikon a pak párkrát zapružil a navíc zkoušel jezdit s nafouklou jen jednou komorou. Stejná věc se může stát u pružinové vidlice.

                                  Hele kováři to, že se ti smíchá silikonový olej do normálního pozná každý. Ty oleje se nemísí a můžou udělat maximálně emulzi,kapišto?

                                  0 0
                                  • kovar  

                                    ale o emulzi se nepřu, tak se trochu zakalí, jen bych se rád přiučil, čemu vadí případných pár kapek silikonového oleje v relativne velikém objemu vidlicového…

                                    0 0
                                    • wroum  

                                      …osmivalce :-)

                                      0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      Jestli vadí pár kapek sil. oleje v poměrně velkém objemu hydraulického? Pokud se emulze dostane do tlumiče tak trochu jiný chod tlumení? Vážně netuším a řekl bych, že to asi ani nebude nějaký zásadní vliv. Nějak zvlášť mě tohle nerápí :o)

                                      Že se bordel nebo něco jiného nemůže dostat do vidlice je pro tebe asi samozřejmé,ale mám takový pocit, že jsi v minulosti tvrdil něco jiného.

                                      0 0
              • wertigo  

                tak tohle zkusim – „vyleju silikonovým olejem prostor mezi olejovým a prachovým stíracím těsněním“. jak sem daval vidli dokupy tak nejvetsi odpor pri zasouvani vnitrnich noh kladlo prvni gumove tesneni – takze sem myslel, ze nejlepsi bude Pekackovo reseni, namazat tesneni silikon. vazelinou…

                0 0
            • vlk  

              no mazání vazelínou není nic moc i když je to jen jedno z těch dvou těsnění, nezkoušel jste tam někdo dát kroužky od RockShox-tam je jeden na všechno a špínu drží venku skvěle.

              0 0
    • Lone1  

      EXR existuje ve verzi 85 i 105mm.Vezmeš-li poměr cena,výkon,je to dobrá vidle,která funguje!Zvýšit zdvih jde.Během jednoho roku,byly ale použity tři typy pístů.Poladit,jdou všechny typy.Není pravda,že je to vidle na hovno,spíš ten,co to napsal,hovno o vidlích ví!Blízko byl Pekáček,i když nikdy na gufera vazelínu!Šavle se mažou silikonovým olejem.Pak není žádný odpor.Stačí dvakrát za rok.Jde poladit i počáteční citlivost,ale mně osobně VELMI vyhovuje,že se vidle zbytečně nepohupuje.Kdyby jsi měl zájem,odkážu tě na fundovanou osobu.

      0 0
      • jocky  

        Mas na mysli silokonovy olej ve spreji, nebo nejaky tekouci v lahvi? Posli mi prosim ten odkaz na fundovanou osobu. Mam taky problem se stirakama. Dik.

        0 0
    • Lone1  

      EXR existuje ve verzi 85 i 105mm.Vezmeš-li poměr cena,výkon,je to dobrá vidle,která funguje!Zvýšit zdvih jde.Během jednoho roku,byly ale použity tři typy pístů.Poladit,jdou všechny typy.Není pravda,že je to vidle na hovno,spíš ten,co to napsal,hovno o vidlích ví!Blízko byl Pekáček,i když nikdy na gufera vazelínu!Šavle se mažou silikonovým olejem.Pak není žádný odpor.Stačí dvakrát za rok.Jde poladit i počáteční citlivost,ale mně osobně VELMI vyhovuje,že se vidle zbytečně nepohupuje.Kdyby jsi měl zájem,odkážu tě na fundovanou osobu.

      0 0
    • Lone1  

      Už tu myš vyhodím.

      0 0
      • xhibit  

        Dik za info,odkazat na fundovanou osobu me klidne muzes,asi bych se naslepo jelikoz jsem to nikdy nedelal nevrhal hned do predelavky nove vidle s tim rizikem ze ji uz nedam do kupy.. Zatim stale vaham kterou vidli koupit.Kdybych vedel ze pujde 100% upravit ta EXR tak jdu asi do ni.Preci jenom je to polovina ceny meho puvodniho tipu.

        0 0
        • grizzlik  

          co si myslite o tomhle : www.frbikes.cz/?… ?

          0 0
          • vlk  

            no myslím, že není špatná(pružiny, myslím že pro mělo seříditelný zvenku zpětný útlum), ale ta cena nic moc, raději bych si doplatil na toru.

            0 0
          • goofy  

            Tahle by se mi uz i libila… Pruziny Marzocchi jdou, takze toho bych se nebal.

            0 0
    • Pavlos  

      mese vali EXR Air rocnik 03 doma tak kdyby nekdo chtel tak prodam;)

      0 0
    • Lone1  

      Vazelína na olejovém guferu slouží výhradně,jen k montáži.Po krátkém provozu se stejně olejem vymyje.Ale musím se podělit o zprávu,kterou jsem se dozvěděl.Při koupi vidlice na internetu,se zajímejte,kdo vám tu vidlici bude opravovat?A ne­nechte se ukolébat.Ověřte si to dotazem u té firmy.To platí i pro záruku!Jinak to bude vždy placená oprava.Nemá se to týkat vidlic,které byly namontovány na kole.Bez kompletních papírů,už se nebude nic uznávat.Tohle opatření je údajně,pro nezjištěné množství vidlic,které jsou neznámého původu.Ztoho pramení špatné plánování náhradních dílů.Mají se brát evidenční čísla vidlic samostatně zakoupených,dva roky zpětně.Kdybych se dozvěděl víc,hodím to sem.

      0 0
    • Tatinek  

      Mam 95kg. EXR-85mm jezdim 3 roky. Z toho 2 roky po upravě zdvihu (velmi jednoduche) na 115mm jak psal Vilem. Vidla šlape bezproblemu!(nez­ničitelna) Ovšem mazat se musí!!!! neboť kdo maže, ten jede:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.