• Bak0nuk3m

    Ahoj lidi tak jsem koupil vidlici Marzocchi MX COMP 2006. Myslim, ze dobra koupe nicmene je to asi dovezene ze zahranici, protoze nemam ceskej manual a nejsem z toho moc chytrej. Jde o to, ze tam jsou dva ventilky s tim, ze se asi pravdepodobne nafukujou… No i ten tlak jakej tam ma bejt bych vedel ale otazka zni ten tlak ma byt v obou komorach ? tak nejak se placam v tom anglickym a anglicky sice umim ale tohle jsem z toho nevycetl… Nema nekdo cesky manual na MX COMP 2006 ? diky za odpovedi a za rady

    0 0
    • CZiko  

      na obou jsou přece ventilky:o) Já zkoušel napouštět jen do jedné nohy, ale nakonec jsem došel k závěru, že líp chodí, když napustíš do obou noh stejný tlak… ty tlaky v tabulce jsou uvedeny taky do každé nohy, ale to je jen orientační, tak to neber vážně a nastav to, jak je ti to příjemné… jinak, jak seřídit útlum apod. víš? když už jsme u seřizování…

      0 0
      • Bak0nuk3m  

        Prave ze absolutne nevim nic sem s tim prosiiiiim :)

        0 0
      • Lone1  

        Cetl jsem prispevek ktery rika, ze tlak v obou nohach ma byt priblizny (a kolik?)…PODLE NAS MA BYT STEJNY !!!.A uz vubec nechapem, jak nekdo muze nafouknout jen jednu nohu…? Zdravime..

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Oni jsou co zac? Jednu nohu muzes(te) nafouknout uplne klidne. Kdyz foukas(te) obe, tak jednu foukas(te) taky vzdycky prvni :) Nehlede na vidlice (daleko chatrnejsi) co jsou takhle reseny uz z vyroby. A jak oni resej ten naprosto stejnej tlak v obou nohach?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • borda  

            jasnej plural majestaticus. slovenští bratři se vrátili k monarchistickému zřízení a my zřejmě máme tu čest s jejich vládcem :-)

            0 0
            • borda  

              i kdyz asi nejsou ze slovenska, nejak me zmátlo to ‚uz vubec nechapem‘

              0 0
        • CZiko  

          já jí ale nenafukuju jen jednu nohu… přečti si co jsem napsal – já to jen zkoušel, takže tady není nic k pochopení:-)

          0 0
        • mm  

          nafouknuti jedne nohy docela chapu – diky podtlaku v te druhe noze se zvysi mizerna citlivost vidlice

          0 0
        • pop  

          Jen mi řekněte, jak si natlakovat obě nohy úplně stejně. Pumpička na tlumiče(guyio tuším) má sice tlakoměr,ale když ji odšroubováte z ventilku, tak vždy něco unikne – takže tlak je nakonec odlišný od toho, co bylo na ní zobarzeno. Já to řeším tak,že natlakuji na větší tlak a pak obyčejným tlakoměrem zkontroluji tlak v nohách. Máte nějaký lepší řešení??

          0 0
          • CZiko  

            zjistit kolik ti při tom odšroubování unikne… a o to víc tam potom tlakovat:-)

            0 0
          • Lone1  

            Kdo neumí zacházet s pumpičkou na vidli,měl by si to nechat vysvětlit.Přeci není možné říci,že je po foukání tlak jiný,než byl při foukání.Musíš dodržet pracovní postup při našroubování koncovky,ale i při vyšroubování.Do­držíš-li správný postup,je v šavli přesně stejný tlak,co ukazoval manometr.To co slyšíš odfouknout,je vzduch v hadičce mezi koncovkou a pumpou.Při správném odšroubování se ti zároveň zavírá ventilek,takže nemůže nic utéct!

            0 0
            • CZiko  

              pokud má ovšem kvalitní pumpičku:-)

              0 0
            • pop  

              ano pracovní postup jsem dodržel, není co pokazit…našroubuju, vyšroubuju. Nechal jsem si to dělat i technikem…to stejný. ale to je jedno, pumpuju to tak, aby mi vyhovovalo pružení. Nicméně by mě zajímalo, jak ty tedy správně odšroubováváš…:). Na tom snad není co pokazit

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Ehm. A jak ten tlak potom meris? ;)

                0 0
              • fireball  

                No já mám na koncovce šroub, kterým se dá nejprve uzavřít ventlek a pak teprve odšroubuju koncovku, takže se to nemůže vůbec vyfouknot.

                0 0
              • fireball  

                No já mám na koncovce šroub, kterým se dá nejprve uzavřít ventlek a pak teprve odšroubuju koncovku, takže se to nemůže vůbec vyfouknot.

                0 0
    • Zdyn  

      Jo tlak v obou komorach ma byt priblizne stejny.

      0 0
    • brantec  

      ze stranek dovozce www.bartonicek.cz/…ech_info.htm muzes stahnout navod k vidlim z roku 2005..myslim ze je to stejny nebo aspon hodne podobny jako 06 (kdyztak me nekdo opravte) ten navod vylepsene o obrazky co jsou v tistenym manualu pak muzes sosat zde http://www.brantec.wz.cz/MZ_05_navod.doc

      0 0
    • speedy gonzales  

      no neznam moc lidi co jezdi na marzochach doporucene tabulkove tlaky..ani ja sem nejezdil..mel sem o hodne mensi.tak to vyzkousej a mas to bezbolestne a nemusis se ucit anglicky ani cesky

      0 0
      • CZiko  

        a já tam naopak dávám o fest vyšší tlak:-) bych ji chudinku asi prorazil:-)

        0 0
        • speedy gonzales  

          no ja se bavim o tech starsich…to bude asi tim:-) ale to nemeni nic na tom, ze si to stejne musis sam vyzkouset, v tomhle manualy proste neuznavam

          0 0
          • CZiko  

            myslím, že to spíš bude tím, co s ní jezdím:-D

            0 0
    • quidos  

      nevím, zda je to změna proti starším modelům, ale u 2006 není třeba kvůli štelování útlumu vyšroubovat celé víčko s ventilkem, jak se píše v návodu (alespoň v tom českém překladu), ale stačí vyšroubovat jen motocyklový ventilek, ten inbus tam v pohodě projde. Určitě to je šetrnější k těsnění.

      Jinak v krabici jsem našel takovou redukci na ventilek, ale vůbec nevím, k čemu tam je..

      0 0
      • kovar  

        ta redukce je tuším pro vidlice s negativní vzduchovou komorou, proč to dávají i k vidlím, kde to není třeba, toť otázka.

        0 0
        • quidos  

          tak to jo.. Proč? Asi to maj napytlikovaný..

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Ja sem chodil jeden semestr na logistiku, takze ja to vim :)

          0 0
          • Manas  

            Kdybys chodil i na ekonomiku tak bys to jeste dokaal podat tak ze to je vyhoda :-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ja mel volitelne bud logistiku nebo ekonomiku, takze smula :/

              0 0
              • Manas  

                Ja mel oboje. Logistiku na CVUT a ekonomiku na VSLIB :-)))) Bohuzel sem kvuli tomu stravil vic casu v priprave na budouci povolani. :-/

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  A jak se ti to ted, jako bikeforistovi, hodi :)

                  0 0
                  • Manas  

                    Odpovime naprosto po pravde. Je mi to uplne k hovnu. Stejne jako asi 60% toho co sem se musel na skole naucit. Nicmene ma clovek peknej prehled.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      co vsechno existuje za predmety :)

                      btw. 90% ;)

                      0 0
                      • Manas  

                        Ja ted v praci vidim to tak na 60%. Pak ted jsem zacal vyuzivat zkusenosti i s automatizace a elektriky.

                        0 0
    • Lone1  

      Pokud by jsi mi napsal výrobní číslo tvé vidlice, melo by být vyražené na korunce nebo na noze, tak jsem schopen ti sdelit puvod tve vidlice, kde byla zakoupena a kde eventuelně můžeš uplatnit záruku.

      0 0
    • Charlie_R  

      Potreboval bych vedet jaky rozmer inbusu je potreba. Prisla mi dneska z koloshopu,ale bez nej a nevim jaky mam shanet.Diky

      0 0
      • lidumil  

        jakej imbus myslíš? Jestli na štelování odskoku, tak je to 3. Ale tak 30 cm dlouhej.

        0 0
        • Charlie_R  

          Diky,potreboval jsem vedet tu 3

          0 0
          • lidumil  

            nevím jak kde, ale já ho sháněl strašně blbě, až mi ho známej servisák věnoval. Jde hlavně o tu dýlku – ale někdu tu psal že snad ve Feroně nebyl problém.

            0 0
            • Charlie_R  

              Mylim, ze nebude problem na imbus navarit kus dratu a obrousit svar, aby prosel dirou po ventilku

              0 0
              • CZiko  

                ale to se nestrká zkrs ventilek:-)

                0 0
              • goofy  

                Co mate vsichni s tim strkanim skrz ventilek? To je takovy problem odsroubovat zatky? A je to myslim jednoduzshi nez strkani prez ventilek…

                0 0
                • CZiko  

                  no přes ten ventilek to ani dost dobře nejde:-D

                  0 0
                  • goofy  

                    No ja nevim, ja ji nemam. Ale nikdy by mne to nenapadlo strkat prez ventilek… :o)

                    0 0
                    • Charlie_R  

                      Na MX COMP 2006 to jit ma, nemam zatim tak dlouhy imbus, ale kdyz vyndam ventilek, tak ta dira je dostatecne siroka

                      0 0
                      • CZiko  

                        přes ventilek těžko… prostě se musí odšroubovat, jinak to nejde… to je jako kdyby jsi chtěl nacpat imbus do ventilku na duši:-)

                        0 0
    • Luka  

      Helejte, dneska jsem mela svoji marenku 2003 rozebranou a jentak ze zvedavosti hledam kam ten imbus pasuje a neporarilo se mi to zjistit. muzete mi to prozradit? Mam vzduchovku s vlozenyma pruzinama… dikes.

      0 0
    • Lone1  

      Marzcchi nepoužívá Denikol,ale svůj olej.Denikol používaly nějakou dobu servisy.Dnes se používá Motorex SAE 7.5W.Napěnění oleje vzniká při průchodu ventilů.Platí,čím kvalitnější olej,tím méně pění.Vidlice v pěně ztrácí schopnost tlumit.Ale je fakt,pokud je v komoře tlak vzduchu,olej tolik nepění.Tlak je v obou nohách stejný,jinak ti bude vidle zatahovat na jednu stranu.Pokud chceš měnit zpětný ůtlum,vyšroubuješ samozřejmě celé víčko.Tomu to nevadí.Zubař se ti taky nekouká na zuby dírkou v uchu!Ale regulační šoupátko má levý závit.Máš tam jen jedno.To znamená,při pohledu shora,otáčením ve směru ručiček otevíráš odskok.

      0 0
      • wertigo  

        no me se zda ze Denicol peni hodne a jeste vic ve vzduchove verzi. zkusim ten Motorex snad to prodavaji v mensim mnozstvi.

        0 0
        • Luka  

          za 200,–/litr… a pri trose nesikovnosti se ti podari co me, 260ml nalejt do vidle a zbyl mi pullitr :)… se stane… no :) to je strasne tekavy ten motorex. a je nadherne cirej

          0 0
          • wertigo  

            na bikestore ho maji za 360/litr. kdes to kupovala v mototechne ? kdybys mela cestu na moravu tak 3dcl koupim :-)

            0 0
        • RomanH  

          Nekde v historii jsem zase cetl, ze je lepsi Denicol nez Motorex. Ale sam to overene nemam, dosud jsem pouzival original. Ten se mi ted ale nedari sehnat, tak vezmu prvni syntetickou 7,5 kterou uvidim. On to az takovy rozdil stejne nebude.

          0 0
      • Pá-dlista1  

        //Tlak je v obou nohách stejný,jinak ti bude vidle zatahovat na jednu stranu // :))

        0 0
      • lubos  

        a cim min olej peni, tim min taky maze. A jelikoz marzocchi je open-bath, tak je tady dilema. Jestli tlumit nebo mazat :) Ve skutecnosti to peneni nevadi a u tehletech systemu snizena schopnost mazani taky az tak moc nevadi. Ovsem Maratonka , ta je na to ponekud hodne citliva. A zas taky min peni. A shrnul bych to .. neresit a jezdit :)

        0 0
        • Lone1  

          Motorex,je olej do závodních motokrosových tlumičů.Jelikož to je olej,tak i maže.Takže se vždy vyzdvihuje schopnost nepěnit.I když použiju stejnou viskozitu oleje,jsou rozdíly mezi jednotlivými značkami velmi patrné.Hobík to nepozná.

          0 0
          • vlk  

            no však denicol je taky do motokrosových tlumičů. Kdyby tak někde byly na netu nato pěnění nějaké testy.nedokáži si ale představit jak by to měřili.

            0 0
            • pos3k  

              u nas normalne :-) napr. Stanoveni penivosti – CSN 65 6538

              0 0
              • pos3k  

                Pěnivost oleje – Jedná se o velmi nežádoucí jev s nepříznivými důsledky projevující se zmenšením pevnosti mazací vrstvy, zvětšením náchylnosti oleje ke stárnutí, poklesem jeho viskozity, hustoty a tepelné vodivosti, zmenšením výkonu olejového čerpadla a tím i množství cirkulace oleje, zvětšením ztrát oleje apod. Zkouška pěnivosti oleje se provádí tak, že se vrstva oleje provzdušňuje proudem vzduchu. Po stanovené době se proud vzduchu zastaví a změří se objem vzniklé pěny v mililitrech. Zkouška dále pokračuje bez provzdušňování zjištěním stability pěny, která se vyjadřuje jako množství pěny v ml zbývající po určité době (obvykle po 10 minutách), od zastavení provzdušňování. Pěnivost motorových olejů nemá podle některých specifikací přesahovat 150 ml, podle jiných dokonce 10 ml, stabilita pěny má být nulová, tj. po 10 minutách stání má veškerá pěna zmizet. Zkouška se provádí 3×, při 25 °C, 95 °C a opět 25 °C, aby se zjistilo zda při teplotě 95 °C nedošlo k oxidaci a ke zvětšení sklonu k pěnění.

                0 0
                • vlk  

                  no ale na žádné tabulky pěnivosti různých olejů od různých výrobců oleje jsem zatím nenarazil.Já jsem se kdysi pídil po srovnávacích tabulkách-změny viskozity vzhledem k teplotě a tenkrát denicol 0 vyšel velice dobře, škoda že ji už nemám, by se to možná také někomu hodilo. Ale na „pěnící tabulku“ jsem zatím nenarazil.

                  0 0
                  • pos3k  

                    tabulku co hledas se „jmenuje“ viskozitni index, hodnoty VI jsou dane normou pro typ oleje :-) kdyz budes mit dva oleje a jeden bude mit VI vetsi tim bude olej lepsi, prime srovnani oleju na nasem trhu jsem osobne nedelal, oleje nejsou moji specializaci (plynovy olej=diesel ano ), VI si tu merime

                    0 0
          • lubos  

            Jelikož to je olej,tak i maže. I uhlik maze …

            Mam sve zkusenosti s olejem Castrol. Mel jsem jej jak v german-a tlumici, tak v MXC bombere, a stejne tak Maratonke. Stejne tak mam nejake zkusenosti se silikonovym olejem, jak v maratonce tak v tlumici. A pak jeste motovory olej Texaco. S tlumenim problem nebyl, s mazanim asi takhle:

            german-a tlumic

            1. silikonovy olej – ok
            2. castrol – tlumic se po nejake chvili necinnosti docela zadrel, pri jizde bylo citit male pridirani
            3. texaco – zatim nevyzkousen
            4. original silikon – jako a)

            mxc bomber

            1. silikon – nezkousel jsem
            2. castrol – ok
            3. texaco – zatim nevyzkousen
            4. original olej – ok

            marathon bomber

            1. silikon – nic moc
            2. castrol – jeste horsi, bylo citit pridirani, v terenu ale myslim ani ne
            3. texaco – ok, nejlepsi zatim
            4. original – nemel jsem tu cest
            0 0
    • colin  

      je štelování odskoku v MX comp 2006 s etou. dik

      0 0
      • goofy  

        Co to jsou za dotazy? ted navim jestli se ptas nebo to tvrdis. Mne totiz kdysi va skole ucili pouzivat otaznik. Jinak MX Comp ETA ma stelovani utlumu, a to v noze bez ETY…

        0 0
    • BikerMarius  

      A jak ses sní spokojenej?? Chtel bych si pořídit MX comp ETA 120mm

      0 0
      • colin  

        najel jsem na ni asi jenom 500km,ale zatim spokojenost.u tehle vidle asi delsi dobu zustanu.

        0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.