Zdárek, kdysi mě zaujaly takové krásné bowdeny viz foto, můžete mi někdo říct něco o nich? co to je? za kolik? kde v Praze je sehnat? Nemaj je u Štěrbiny?
Zdárek, kdysi mě zaujaly takové krásné bowdeny viz foto, můžete mi někdo říct něco o nich? co to je? za kolik? kde v Praze je sehnat? Nemaj je u Štěrbiny?
mrkni sem… sou ale docela drahy :( ale vazne pekny
http://bicy.cz/…e-detail.php?…
jo jeste tady je odkaz na ten clanek, na to sem zapomel
Hezký a šíleně drahý. Jen aby jsi nedopadnul jako já. Po letech používání naprostých no name bowdenů jsem koupil Aligatory a začalo peklo. Pořád to někde vrže, já už mažu i koncovky jako debil a můžu ti říct, že už jsem rozhodnutej až se teď vrátím z dovolený, že celý Aligátori poletěj do popelnice a opět zlatej obyčejnej bowden.
Ja letos zkusil ty alligatory a jsem zase nadmiru spokojenej. Je pravda, ze koncovky vrzou (az budu menit lanka, tak je oblepim izolackou), ale razeni ma ostry a hladky krok. Prijde mi, ze je ten vnitrek bovdenu sirsi a ze je min nachylnej na spinu.
Ja mel na novym kole kevlarovy Jagwiry a byl jsem stastnej, kdyz jsem tam mohl koupit obycejny za dvacku :) Jen jsem si schoval ty koncovky.
presne tak. dal sem alligatora na banschee na razeni vcelku a za dvoje jezdeni se zkroutil jak snura k telefonu. ted tam mam nejakej shit za par korun a ten je asi tisickrat lepsi.
Taky mi vržou.Ale zjistil jsem, že to není koncovky-rám ale koncovky-bowden.
jsou to bowdeny nokon a koupis je v Programcycle ve Finsky. Mam asi dva mesice a jsou dobre. Funkcnost perfektni. Pouze dve malickosti. Kdyz vedes kolo, tak klasicke bowdeny predni kolo usmernuji, tady ne, je to strasne nezvykly pocit a kdyz se pri desti dostane mezi clanky blato, tak to dela kraval a je to potreba vycistit.
Ještě stále ti nikdo neodpověděl, na kolik to vyjde – takže počítej s tím, že jestli nemáš hydry a chceš to na brzdy i řazení, schovej si cca 3500,–
Stojej kolem 3500, jsou fajn, mam je přes rok a jsem spokojenej. Akorát trochu skřípou, když se mezi články dostane bláto nebo prach. A při výměně stačí koupit tu bužírku a lanko, ale ani po roce nemám potřebu měnit, řadí to pořád super.
buzirka stoji slabych 500sk/meter :)
To nevim, kde jsi kupoval, v Praze v Programu jsem kupoval 5 metrů za 400, tedy 80Kč/metr.
Se hadate o halere… i kdybych nemenil vubec nic, tak by se mi ta „investice“ vratila za 40 let. Takze komu jde o penize, tak si Nokony nekoupi ani kdyby ta buzirka byla zdarma a dozivotni zasoba lanek k tomu.
za 40 let tu už možná nebudeš:-)
za 40 let tu už možná nebudeš:-)
Ja mel na mysli Nokon buzirku, ne obycejnou.
Nápisu Nokon jsem si nevšiml, ale pochybuju, že by prodávali v Programu jinou než Nokon :-)
Hmm. No mne na prodejne tvrdili, ze to stoji 500sk/meter. A pry je skutecne teflonovej. Tak ja to dnes overim, jestli skutecne. A taky si overim, jestli skutecne to tolik stoji.
teflonovej skutečně je :-)
ved stoji, ale na slovensku :-))
Hmm, ale rozdil 5× ? Tady neco smrdi :(
Tak to to není teflon, jestli se ti to připálilo :o)
a prach a blato sa tam dostavaju hojne najma pri vedeni spodom dolnej ramovej trubky. specialized to z nepochopitelnych dovodov nechce opustit a kym pri beznom bovdene ziadny problem s takymto vedenim, nokony skripu, vrzu atd. takze prvy pokus s WD – vydrzalo to kratko. druhy (zufaly) s vazelinou Motorex, poprehybat kazdy spoj.vysledok uspokojivy. ale oblast, kde bovden konci a je „ukotveny“ pri v zadnej kyvke…nekonecne a neodstranitelne. kazdopadne to na funkciu nema vplyv :-)
Když máš spodní tah, tak ti zase nenateče veškeré svinstvo ze zadní stojny do bowdenu u přehazovačky.
ked mas taku tu sramacku krytku a utesnis to, tak sa tam toho moc nedostane, max pri polmetrovom brode:-)
U spodního tahu nemusíš utěsňovat nic. Ale nechci se hádat zda je lepší ten či onen, jezdil jsem oba tahy a dnes je mi úplně jedno, který momentálně na kole mám.
Ta cena vola: Nekup si me! :)
Už to tu padlo – Nokon. Hodně tuhé, krásně ohebné, velice lehké, odírají lak z kola, po silném zablácení řídkým blátem nestačí jen otřít hadrem, navíc písek (z barevných) sundává elox dolů, drahé, když je moc zkrátíš – není problém zase nastavit, zdroj skřípání, když používáš jemné předpětí v pružinách brzd, tak maj tendenci se uvolňovat, atd…, pokud zachytneš za haluz, tak je poškodíš. Prostě kultovní věc.
Čili za hodně drahý peníz máš hezké bovdeny, které se dají nastavit a jinak mají samé mínusy… A to se vyplatí! :-))
Hezké – nehezké tak moc neřeším. Ovšem na vyladění brzd jsou jedinečné – a dobře brzdit se opravdu vyplatí ;-)
Každopádně bez těch předražených nedostatků nedokážu žít :o) Je to prostě šperk.
Každopádně sem se do nich na první pohled zamiloval a půjdu se na to pořádně kouknout na živo a jestli se mi i tak zalíběj, tak už jen vymyslet, kte¨rý den udělám RBíčku a sobě radost:-)
Jinak dle toho co čtu, tak jediná nevýhoda, je to skřípání… a cena? no, tak to je mi jasný, ale za šperky se platí a furt lepší než to prochlastat:-D
Jen teda blbou otázku: jak teda s tím vrzáním? Budu to mít na HT, takže to bude jen při zatáčení? stačí to postříkávat WDéčkem a otírat hadrem? je nějaká konkrátní prevence a jak se čistěj? to se musí každej článek rozebrat?
Skřípou články MEZI SEBOU, když se mezi ně dostane prach. Stačí vycvaknout bowden z nějaké zarážky na rámu, aby se povolil a články se rozjely trochu od sebe – a třeba profouknout stlačeným vzduchem, WD etc. Ale to skřípání není nic extra, Jagwire koncovky mi vrzaly úplně stejně a nebylo moc čeho si všímat.
musim rict ze uz mi dlouho nevrzaly, jenom po kazdym velkym myti (cou je tak 1krat za mesic to poradne prostrikam). Mam je od dubna a u Kraba mi ted rikali ze uz by chtela vymenit ta buzirka uvnitr, tak pockam jeste do zimy a pak to vymenim, v programmu mi rikali i cenu, ale uz sem ji zapomnel… :)