Jak se na to tváříte? Váha 1600g, olejová náplň, rapidfire, cena 300,– Euro, od září 2010 v evropě
http://www.radfahren.de/…ng-nabe.html
Já už se nemůžu dočkat…
Jak se na to tváříte? Váha 1600g, olejová náplň, rapidfire, cena 300,– Euro, od září 2010 v evropě
http://www.radfahren.de/…ng-nabe.html
Já už se nemůžu dočkat…
A kde to ma prehazovacku ?
nikde.
Vypada pekne, za chvili budou konkurovat rohloffovi. Uvazoval jsem o Alfine 8sp, takze toto me laka.
Alfina 8sp sem mel na Badboy, vadil mi inverz a dalo se řadit najednou jen o jeden stupeň, jinak super, ale tohle bude bomba (jestli je pravda co píšou)
ahoj, koupil jsem dedovi trekove kolo Giant s Alfine 8sp, docela casto meni zadni duse(vazi dost), obtizne se sundava zadni kolo, je nejaka metoda jak ho snadno odpojit od razeni?
diky za radu zdenek
Me by hlavne zajimalo kde by se dal takovejhle naboj sehnat
Nikde :-D
LOL:D a to je pěkně na pytel!
já jej kupoval od paul lange ostrava (8sp.), dá se sehnat i na netu ale počkal bych do podzimu na 11sp
ok, na podzim od tebe koupim tu 8spd:-)
no nevím jestli ho budeš chtít od někoho kdo jezdí na jednočepu:-)
No a jeste C-D no to nevim, to si budu muset jeste promyslet:-)
mam doma ještě indiánskýho skareba, když ho hodím na to moje RZ tak ani nepoznáš že to je cédéčko…
On na RB Campu vždycky rád vydrží převahu jednočepů a ani o tom neremcá :)
Tak co, už jsi ji pořídil? Nějaké zkušenosti?
Lange 8micky mel, jen ta cena. Na nemeckem ebay vychazely o dost lip. Tak treba se tam objevi i ty 11ky.
zkus bikesport.cz, me ho Tomas kdysi nabizel ze ho sezene, cena cca polovicni tusim, ale nakonec meli u langeho 7sp, pro ktery to bylo delane (handbike) a nemuselo se nic predelavat
zkus bikesport.cz, me ho Tomas kdysi nabizel ze ho sezene, cena cca polovicni tusim, ale nakonec meli u langeho 7sp, pro ktery to bylo delane (handbike) a nemuselo se nic predelavat
zkus bikesport.cz, me ho Tomas kdysi nabizel ze ho sezene, cena cca polovicni tusim, ale nakonec meli u langeho 7sp, pro ktery to bylo delane (handbike) a nemuselo se nic predelavat
zkus bikesport.cz, me ho Tomas kdysi nabizel ze ho sezene, cena cca polovicni tusim, ale nakonec meli u langeho 7sp, pro ktery to bylo delane (handbike) a nemuselo se nic predelavat
Čtyři billboardy za sebou? (:
ještě jeden a sjedu do škarpy.:-)))
zda se, ze nekomu tu neco nedoslo… 1/ to neni schvalne 2/ cena polovicni proti 11ce
cena u 8sp sice poloviční je, ale funkce podle toho co slibuje shimano u novýho alfine taky
tak to samo, to jen aby si ti dva nade mnou nemysleli, ze delam reklamu, ze se to tam da sehnat nejak ultravyhodne …i kdyz v porovani s tim dlouhym panem z Ostravy ano a hlavne ten pristup
to maš pravdu, přístup je tam dost děsnej, informace žádný – nevěděl jsem jestli mi ho vůbec pošlou – na telefonický dotazy neurčitý odpovědi… nakonec naštěstí přišlo po třech týdnech všechno jak sem si objednal… bral sem to na obchod takže cena byla dobrá, ale po té zkušenosti mám obavu jak to dopadne až tam objednám 11sp…
jojo, jedina pres obchod, s zivnostakem to jeste jde, bez nej se s tebou nebavi vubec
Příště za příspěvěk dopíšu, že šlo o vtip, aby to bylo jasné opravdu všem.
stačily by ty dva znaky na konci zrcadlově obráceně …jelikož tu cokoli, co vypadá jako reklama, všici děsně ztrhají, tak jsem to jen uvedl na správnou míru
Já ty znaky píšu obráceně, zřejmě to souvisí s levactvím… (:
Těžko. Nemá to výdrž. 500.000 km na tom nedáš. Rohloff je na celý život. Možná i navíc životů:-)
už to máš najetý na rohlíkovi? a kolik na shimanu, že můžeš takhle porovnávat?
Paráda. V německu budou možná nuceni zapracovat na cenách.. Oproti Rohloffu mají líp vymyšlený uchycení kotouče.. Radši CL než kotouč na 4 díry. Ukazuje se, že tudy povede v nejbližší době vývoj.
zaujímavé
Převodové poměry Alfine 11sp
1 / 0.527
2 / 0,681
3 / 0,770
4 / 0,878
5 / 0,995
6 / 1,134
7 / 1,292
8 / 1,462
9 / 1,667
10/ 1,888
11/ 2,153
výměna oleje 3.000km nebo 2roky
Stale mi to pride maly rozsah – 409% (Rohloff ma 526% ci kolko a znieslo by sa aj viac)
(44/11) / (22/32) = 5.82
(44/11) / (22/30) = 5.45
(44/11) / (22/29) = 5.27
Takze, ten kto ma max. 29z vzadu, tak si s Rohloffom v pohode vystaci. Alfine iba pre fakt silnonohych.
2-palca XX od sramu 39/26 s 11/30 kazetou tomu dopoveda presne
(39/11) / (26/30) = 4.09
Vono to s tím rohlíkem a rozsahem je malinko složitější. Rozsah je jak píšeš, jen si ho mohu celkem lehce šoupnout buď do lehka nebo naopak do těžka. Zase ti to pak bude chybět na opačné straně :)
Mě se na tom líbí praktická bezúdržbovost, řazení v chodu. Na častou námitku hmotnosti vzadu jsem si zvykl, nevnímám.
Někde nahoře jsem zaznamenal servisní intervaly Alfine 11sp – to je snad tisková chyba, ne?
Už se těším, jak si uděláme b-f sraz převodovkářů :)
Na jeden konkretny zavod si to naladis, ale na obecny zivot je naprd menit pastorok kazdy den.
Hmotnost ma netrapi, bezudrzbovost, zivotnost retaze a zubov, radenie pod zatazou sa mi paci. Ale dokym to nema rozsah, tak je mi to na nic. Sam vozim 42/22+11/32, takze rozsah o trocha mensi ako je obvykle, ale ani na ten to zatial nema.
Pokial je udrzba len vypustenie+napustenie oleja, tak je to menej ako jedno cistenie retaze, takze ani tych 3000 sa mi nezda hrozne. Najma ze pre mna je to rocny najazd v lepsom roku.
S tou výměnou oleje po 3000km bych to neviděl tak tragicky, myslím že skutečnost bude jiná. Na „tukovým“ alfinu sem najel 4tis. bez zásahu a chod byl pořád sametovej a to sem ho nešetřil na rekreačním trekovým ježdění. Podle me se japonci sychrujou… ale tohle všechno je teorie, nezbude než to ověřit
já na nexusu8 už tak 15tis :)) jen při –20°C to už bylo trochu tužší a chtělo víc povolit v tahu
Ty máš supa 2006? jak si spokojenej se singlspeed patkama?
Já měl excentr střed a teď se dívám po nějakým novým rámu. Rozhoduju se čím šponovat řetěz…
Ten BadBoy pude pryc?
Vím že si o něj měl zájem, ale seběhlo se to rychle, už je pryč a za celkem slušný prachy..
Skoda, moc se mi libil.
byly tam k tomu takový napínáky, něco jak u starejch kol s torpedem, ale modernější, duralový, takže šponování v pohodě, jen asi ne tak rychlý a při každý výměně duše to děláš znova (mě to moc neva, moc defektů nemám, takže když už měním, tak je většinou už stejně třeba ten řetěz přišponovat :) horší je seřízení brzd (V-brake), je potřeba špalky nastavit při vytaženém řetězu co nejvíc k hornímu okraji ráfku, když dám novej, mám je u dolního okraje, čím širší brzdná plocha ráfku, tim líp
ty jsi se šponováním posouval sedlovku/sedlo, nebo to nebylo třeba?
Měnil sem jen výšku sedla, udělalo to max. tak 5mm. Po tom cos napsal do patek nepudu, to už radši napínák. Nevím jestli by nestačil půlčlánkovej řetěz, s tím nemám žádnou zkušenost ale nejspíš pudu zase do excentru, jestli teda nějakej rozumnej seženu. Třeba takovej: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php…
mám polčlánkový reťaz. záleží na prevode. pri 38/18 som musel dať napínák, pri 32/16 ne.
A jak to řešíš když ho vytaháš? Teď teoretizuju: má víc čepů tzn. se vytahá rychleji?
Cepu ma snad stejne, ne?
Jo, sem vůl:-) nicméně otázka platí
čapov je rovnako, len články sú neni vonkajšie a vnútorné, ale všetky rovnaké.
vzadu sú vodítka a vpredu rokec tak by to moc padať nemuselo. keď to bude robiť bordel tak dám napínák alebo vymením reťaz.
pulclankovej retez je 4× krat drazsi nez obyc. moc vic nevydrzi. dej ho do sufliku, kup nexuse za bratru 130,– a vzdycky si odnytuj jednu halflink na spojeni. ;-)
jj, reťaz stála okolo 16,– a za tú cenu mám 32z placku deore + 16z MX pastorok.
ss mám len chvíľu, tak toto ešte nemám doriešené, jak by to bolo najlepšie meniť. pastorok vyzerá slušne, má vysoké zuby a keď bude treba tak ho otočím. placka je určená na niečo iné a tie zuby sú menšie, slabšie a krivé. 8o) asi vydrží menej.
tá nexus reťaz by bola zaujímavá. máš nejaký link? nič moc som nenašiel. je to tá s kódom CNNX10114?
ty vozíš na ss čo? v popise máš tlustý čz, ale zdá sa mi že niekto s ním nebol spokojný.
a dík za tip.
vozim sram pc1 a nexus. vzhledem k tomu, ze cz podrazil snad o pulku, nevidim duvod jej kupovat…
podobne koncipovane ramy se objevuji pomerne casto na nemeckem ebayi. Varianta by jeste byla posuvne patky, ne horizontalni.
Hele a když je excentr, je v pohodě tedy klasická patka? Každopádně rychloupínák to neudrží, takže kombinace klasická patka+matice?
Můžete mi prosím objasnit, jak je to u rohloffu s vyndaváním zadního kola ve verzi na rychloupínák? Musí se před tím ještě odpojit ty 2 řadící lanka? Díky Ondra
Odpojit se musí, ale je tam bajonet takže je to rychlovka
Pokud máš externí řazení tak ne, tam se od odšroubuje(rukou) jen externí řazení.
A to tam nemáš (44/11) / (22/34) = 6,18
ono to asi nebude určené na závodění… a na běžné ježdění mi už ted bohatě stačí nexus8 hozený do pomala (utočim max 55km/h ale zas vyjedu skoro všechno :) …spíš by měli japončíci zamakat na tom odstupňování – 2×17 und 8×13 Prozent – 10×14 by bylo lepší :)
Vidím to stejně, měl sem na alfine nahozený 36/20 (má stejný „vnitřnosti“ jako nexus)a v terénu nebyl problém, jen ten inverz :-(, když sem střídal kola tak to bylo peklo…
Původně sem to plánoval jen na popojíždění ale ve finále sem na něm najezdil víc než na stumpjumpru
tak to máme podobně (46/24) včetně těch najetejch km, mám na tom jednoznačně nejvíc ze všch kol …asi že na tom jezdim hlavně do hospody …ehm …do práce :))
kdysi jsem měl sedmikvaltovou nábu shimano, v zimě jsem měl potíže s řazením a nenašel jsem žádné plusy, které by mě přesvědčily, dlouho se na kole neohřála, už bych to nechtěl, snad jen ten elegantní, jednoduchý vzhled může být pro někoho lákavý, v technických parametrech je klasika stále lepší /hmotnost, odstupňování a počet převodů, celkový rozsah převodů, jednoduchý servis, relativně levná výměna komponentů/
Jednoduchý servis? Výměna komponentů? A levná? Co chceš měnit a servisovat na vícerychlostním náboji… Nevím co si měl za nábu ale právě v zimě a ve sračkách sem si alfina nemohl vynachválit.Rozsah a váha se „trošku“ posunuly, taky je potřeba si uvědomit že primárně to není určený na závody, spíš trek a city, ale když to utáhnu i v terénu a moc mě to nelimituje tak je to skvělá alternativa
tak třeba ten olej / ten taky nebude zadara/, u podobných věcí se fóristé dělí na dva tábory, tady je to stejné, já nechci jít do nějaké dizkuze výhody-nevýhody, vícerychlostní náboj jsem si prostě vyzkoušel a vrátil se ke klasice, pro jiného to může důvod k nadšení, o.k., proč ne?!
Dobrá, beru… a budu nadšenej i se 3dcl oleje za sezonu… I když na „jedničce“ 3×9, případně 2×10 nějakej čas jezdit ještě budu :-)
Nesouhlasím.
to lepší odstupňování převodů u klasiky je blbost
1.to není pravidelně přesné
2.Spousta převodu se +/- kryje
3.Kolikrat když chceš jit na „dobře odstupňovaný“ převod musíš řadit na plackách i kazetě.
4.rozsah má klasika slále větší, počet jen matematicky. Když vyřadím přílišné křížení a ty co se kryjou je to +/- nastejno
oproti tomu 14 rychlostní rohlík ma 525% rozsah a přesný krok 13,6% v celém rozsahu na jedno cvaknutí
mám-li na kazetě ,řekněme, 11 a 12 z. pastorek, tak je krok kolem 9%, odstupňování je tedy jemnější, což je zrovna na „těžkých“ převodech výhodné, ale jak píšu výš, každému podle chuti :-)
tak tam asi ano, ale někde je to naopak horší + ten případ, kde musíš měnit současně placku a pastorek.
nejezdím převodovku, jen s esnažím vidět objektivně na výhody/nevýhody na obou stranách.
Percentualne vyjadrenie rozdielu stiera vyznam tazke/lahke prechody. Bez ohladu na to, ci si na tazkom alebo lahkom konci rozsahu to znamena, ze na udrzanie rovnakej rychlosti musis o 9% zrychlit kadenciu, ale staci slapat o 9% mensou silou. Alebo, ze pri rovnakej kadencii a o 9% mensej sile spomalis o 9%.
9% skok je malo. Jednak je to len maly prinos a dvak to budes kompenzovat nejakym vyrazne vacsim skokom niekde inde. Pretoze aby si dosiahol rozsah 553% (to su moje prevody 42/22+11/32), tak by si potreboval cca 20 9%-nych skokov – 21 prevodov. A tolko realne pouzitelnych a neopakujucich sa prevodov na 3×9 systeme nemozes dosiahnut.
Ak beriem, ze preradenie na placke som schopny kompenzovat preradenim o zhruba 3 prevody na kazete, tak 3×9 system mi da 15 roznych prevodov. Priemerny skok je teda 12%. Ak je niektory skok 9%, tak iny musi byt 15% (mozem ho samozrejme „rozpustit“ vo viacerych skokoch, takze napriklad 3 skoky s cca 13%). Kazda odchylka od priemerneho skoku je ale dost naprd, pretoze si svyknuty na priemerne ulahcenie slapania pri preradeni a ak nepride, tak musis radit znova alebo si zvykat. Alebo musis mat naucene, ze prave toto preradenie je male a preto musis radit uz pri malej zmene stupania a inokedy je skok velky a preto pockat az je fakt krpal. Ja toto v hlave udrzat nedokazem.
Zrovna na biku tyhle převody podle me nejsou z nejpoužívanějších a nevidím to jako důvod proč nejít do převodovky, možná až se dám na časovku:-) Stejnej krok beru jako výhodu, shimano to vyřešilo u lehčích převodů jinak než rohloff – 2×17% 8×13%
a kde jsi se dočetl, že těch 17 je na nejlehčích převodech?
když spočítám ty poměry, co jsou tu výš, tak mi vychází 1×29 + 9×13–14%
každopádně byste si asi oba měli přečíst vlákno, které tu už bylo, tam to bylo moc hezky vysvětlené
konkrétně tohle
MlokCZ || 25.07.2009 10:02:45 || || 81.201.59.xxx
Uživatelé nábojových převodovek, SPOJME SE :) (úroveň 8)
Kazety jsou řešeny sice tak, že je menší rozdíl v počtu zubů na nejmenších pastorkách, ale to není proto, aby skoky na menších pastorkách byly menší, ale právě proto, aby byly pořád stejné a přiblížily se tak ideálnímu odstupňování jako má Rohlík.
11–12 rozdíl 9%
12–14 rozdíl 17%
14–16 rozdíl 14%
16–18 rozdíl 12,5%
18–21 rozdíl 17%
21–24 rozdíl 14%
24–28 rozdíl 17%
28–32 rozdíl 14%
Cílem je mít ty odstupy stejné, ale samozřejmě tím, že nejde udělat skok mezi pastorky třeba 1,7 zubu, tak to nejde.
A také je vidět, že skok 12–14 patří na celé kazetě k největším skokům.
U jinak odstupňovaných kazet jsou ty skoky sice jiné, ale ten trend mít odstupňování mezi všemi převody co nejvíce podobné je tam vždy.
Když je silniční kazeta první část kazety po 1 zubu, tak na počátku ten skok 1 zub je mnohem větší než ke konci (ke konci myslím než přijde skok o dva zuby). Jen pro příklad:
12–13 rozdíl 8%
16–17 rozdíl 6%
MlokCZ || 25.07.2009 10:04:02 || || 81.201.59.xxx
Tedy to odstupňování na Rohlíku, že každý skok je stejný a to 14% je v porovnání s 11–32 kazetou pořád znatelně lepší (je to ideálně plynulé a nejsou tam ty větší skoky 17%).
V tomhle je Rohlík výborný.
A co sem vlastně napsal za nesmysl? Převodovka přece umožňuje na rozdíl od kazety stejnej krok v celým rozsahu a to sem konstatoval… jak je to u novýho alfinu zatím nevím, ale našel sem „test“
to bylo spíš na vladazu, pro tebe je tam ten odkaz od Jecnaka http://www.sheldonbrown.com/…l-gears.html tam je videt, ze shimano si s umistovanim nejtezsich kroku na kraj moc hlavu nedelalo, mam nex8 a tech 22% je vedle 17ti fakt hodne poznat, tak snad se 11ka polepsi, mozna ten pristup sturmey archer taky neni spatny 28 na nejtezsi i nejlehci
Přepočítal sem ty poměry a musím Ti dát za pravdu, našel sem je na foru – tuším na mtbr, ale teď to nejsem schopnej dohledat. U toho odkazu co je na začátku jsou údaje jiný:
Aktuelle Eckdaten:
Preis: ca. 300.- Euro
Gewicht: ca. 1600 Gramm
Übersetzungsverhältnis: 409 Prozent
Gangsprünge: 2×17 und 8×13 Prozent
Ölschmierung: 25 Milliliter
Ty sám to někde výše zmiňuješ taky – de oto co bude pravda a že to bude na nejlehčích… v to doufám:-)
no myslím, že je to celkem jedno, kde ten větší skok bude, resp. mělo by být (ale když funguje placebo efekt, tak kdo ví :) řek bych, že tohle vychází z toho, že většina lidí ztotoznuje tyhle procenta a narust poctu zubu kazety a pak tvrdi, ze vetsi skoky jsou min poznat na lehkych prevodech a bohuzel to az tak neni, ony jsou poznat kdekoli, bohuzel to povazuju za nejvetsi nedostatek nexusu(8), ze jsou ty nejvetsi skoky rozhozeny mezi ty maly, tak kdyby tohle u 11ky poladili a dali je vedle sebe a to nejlip jak pises (ale spis z duvodu, ze nejlehci pouzivam nejmin, tak to tam bude i nejmin vadit) tak by to nemelo chybu
jo jo, nejlehčí převody jen občas, nevadí mi u nich tolik větší skok.. a vědomí že mám rezervu mě „psychycky podrží“, zvlášť když mi dojde… taky když sem jel „naloženej“ nějakou dlouhou stojku „vyprošťovák“ by celkem bodl:-) Pokud by platily ty převodový poměry z mtbr tak by to bylo přesně naopak, ale pořád lepší než zásek někde uprostřed jak je to teď…
i když na druhou stranu pokud to bude tak rovnoměrný a na nejtěžší převod skok jak to vychází z těch poměrů, tak to na přišlapávání ve sjezdu bude při převodech 36/18 stejný jako u klasiky 42/11, pak sice skok 29% (to je skoro 42/14) ale následují „plynulý změny“ až k nejlehčímu… tak by to mohlo být nakonec i výhodnější:-)
slusnej cestak, zvlaste ta leftyna, skoda ze hosi od supa nedomysleli uchyceni nosice, ja ho sice uz vymyslel, ale zatim nezrealizoval, no tobe by zas na to sel blbe predni blatnik a vypadalo by to jeste hur :)) me teda docela zaujalo to reseni Sturmey Archer – „sjezdovej prislapavak“ a „vyprostovak“ oboji 28% a mezi tim prevody „na normalni jezdeni“ po 13ti :)
Odstupňování je v poho, ale co sem četl tak to moc dobře nechodí a neumí řadit v tahu. Když sem se sháněl rok zpátky po cenách tak to taky nebylo nicmoc…
S-A mám 8 + bubnové brzdy. V tahu opravdu neřadí, zvlášť v zimě musím opravdu svěsit nohy. Ale používám to jen jako kolo do práce a na ježdění v bordelu a jsem velmi spokojen. Neřeším nic, na tlustý řetěz zatím nemám spojku, takže ho ani nečistím, občas něčím namažu, po 2 letech ježdění řetěz vyměním :)
Na sportovní užití tedy nemůžu doporučit, jinak supr.
ještě odkaz na fotky kola:
Luxusní dojíždědlo, a ty tenký ocelový TT trubky… paráda
to bude tak ročník 99–2000?
KHS Team – myslím tak 95, 98, strašnej držák, ani nevhodným zacházením se mi ho zatím nepodařilo zničit. Paráda! :)
Přesně tak, rozhodující je vždy skok v procentech a vadí větší skok kdekoliv.
U 11/34 kazety je to ještě horší než v tom mojem zkopírovaném postu.
Tady je 11/13 celých 18% a 17/20 téměř 18%. Osobně mi ten skok 11/13 nevadí v podstatě vůbec, protože 11tku jezdím minimálně a 13/15 už je o trošku menší skok.
Lehce mi vadí ten skok 17/20, tam řadím často a tam je to nejvíce pak v praxi znát.
S 12/34 kazetou by to bylo asi ideální, ale za ty prachy navíc mi to nestojí (měnit to na všech svojich kolech za třeba XTR, kde je tahle kazeta k mání se mi rozhodně nechce).
Plynulé přechody mezi všemi převody u řazení v náboji jsou jasnou výhodou. Bohužel rozsah je pro mě i u Rohlíka pořád malý a omezení jako nemožnost použití zapletených kol a větší neodpružená hmotnost také nic moc. A samozřejmě cena.
Ahoj, hele, můžu se zeptat jak sou na tom tyhle převodovky s utěsněním? Konkrétně právě ty Shimana, který sou primárně na městský kola? Modelová situace: Osmihodinová vyjíždka v dešti s brodama a na konci wapka:D
A vydrží to v terénu? Nezlomí se tomu osa nebo něco podobnýho?
Neměl sem problém ani s osou ani s těsností – měl sem ho sice na dvojce a jeden rok – 4tis. km v poho… a nešetřil sem ho. Někde výš píše Bulda že má na nexusu 15tis. a zatím jen jednou dotahoval konusy…
jo, řek bych že je to zatěsněný líp než obyč náboje, což je ostatně celkem pochopitelný a když je to mazaný olejem (rohlík, 11ka) tak se už vůbec nemáš čeho bát, bo když to nepustí olej ven, tak to těžko pustí vodu opačně
a co konkurence SRAMu ?
konkurencia? 340% a 2300g vs. 409% a 1600g…
Tak rozsah je jasný je to 9 vs. 11 sp, ale ta hmotnost se mi nějak nezdá … žeby to bylo tak masivní, nebo má SHIMANO kolečka z titanu ?
Jo už to vidím, těch 2 400 má ta nába s torpédem, pokud člověk vezme verzi pro diskové brzdy tak je hmotnost 1,9kg, ale i tak je to zajímavé, kde shimano ušetřilo a přialo 4 převody hmm …
hlavně ale shimano OPRAVDU řadí v tahu a to sakra rychle, myslím, že v tom na něj nemá ani rohlík, jak už tu někdo psal, SA potřebuje hodně povolit, jak je to u Sramu těžko říst, ale předchůdce Sachs taky v tahu moc neřadil
mám takovej dotaz, jak je na tom alfine v porovnání s rohloffem co se týče škály využití? jde mi o to, že by se mi alfine vzhledem k ceně líbil na freeridovým kole, vím že rohloff na to je dělaný, snese hc používání i náboj od shimana?
už se to tu psalo, tyhle náby jsou na celopéra nevhodný kvůli svoji váze
Novy Alfine ma mit kolem 600g, coz mi uz neprijde zas tak spatny – horsi zadni naba ma kolem 300–350g.
spíš 1600g, ne?
Uf, jo mas pravdu, pardon.
No, nevím s tou váhou zadní náby – třeba můj zadní Novatec má skoro 500g :-) To je v tom případě sakra šunt :-)
Nápodobně :)
Tak byla upresnena cena – kolem 350EUR. Budou/jsou dostupne i dualy pro Alfine od jineho vyrobce – hledejte si Versa Road Shifter. Pak je mozne postavit treba neco takoveho:
vau, tohle by byl asi už prakticky DOKONALEJ zimák! :-O
Mne u toho schazi kotouce a predni naba s dynamem a mozna misto letmych patek excentr ve stredu.
Kotouče mechanický asi jo. Ale dynama bych se bál, až někde vytuhnu, nebude se mi chtít moc šlapat a tak bude jen tma:-)
neboj, plnej vykon to dava uz od cca 12km/h :)
S kotouci a s remenem misto retezu ano. Uvazoval jsem o necem takovem lonsky destivy podzim.
S remenem by to bylo naprosto super
Remen to dost prodrazi a navic potrebujes delenou zadni stavbu, coz je dalsi komplikace. Samozrejme predstava, ze nemusim mazat retez je hodne lakava.
Pro me by bylo idealni kolo – silnicni ram s excentrem ve stredu, navarky na kotouce, nizsi teziste. Vzadu Alfine 11s, HII kliky s upravenou retezovou linkou, dualy, mechanicky Avidy kotouce, vpredu dynamo v nabe. Bowdeny vedeny vcelku vnitrkem. Dost bych uvazoval o prestavbe nejaky Meridy Espresso 2011.
Tech 350e jsi nasel kde? Jedna se o cenu kompletu, ci jen naby? Ja zatim nasel vzdy draz, tech 350 bych dal.
Singletrackworld myslim + par dalsich. Co presne bude v cene nepsali nikde, mam pocit, ze naba + razeni + hardware kolem. To znamena bez klik (stale delaj jen hovadsky 170mm) a napinaku.
To je presne to co bych potreboval, nabu, razeni + prislusenstvi. No nic jdu hledat.
Myslim, ze lepsi je si pockat na oficialni uvedeni na trh. Zatim vsechny servery jen vari z vody, respektive z nejaky ustnich vyjadreni na predvadeckach a prezentacich.
.
Ach jo, nejak to vazne. Nemate nekdo nejake novinky.
Superior bude nabizet kola s remenem misto retezu …
designově teda ty stříbrné doplňky nic moc, a sem dost zvědavý na cenu, ale tohle se mě dost líbí a budu zvažovat
Na cenu sem taky dost zvedavej. Uvidime, jestli se to chytne nebo to bude zalezitost na jednu sezonu.
http://www.superior.cz/…ge/bike.html?…
tak už je to venku :-( 40t hmm tajně sem doufal že to bude míň
ale není to až tak úlet
uff, je to krásnej stroj, ale cena je už celkem dost
Jako celek zajímavé, akorát těch 73,5st. hlavový úhel, to už tedy docela ustřelili (přitom jsou tam použity pláště s poměrně malým průměrem spíše se blížící silničce).
Nnavic hnusny posuvny patky, design uplne mimo. Pokud tim chteli oslovit cilovou skupinu lidi co chteji pure design a neco zajimaveho po technicke strance, tak se jim to tim nepodari. Cekal jsem neco uplne jineho. Navic za tu cenu…
super je, že je dělají i v 17ce (flight city byl jen 19 a 21) ale ta cena …možná nějakej výprodej na konci sezony a za VOC by se dalo :) …no, asi zůstanu u svýho nexíka s řetězama za 60kč a 8mi kvaltama …na to moje ježdění… :)
hooodne tragicky po strance vzhledu.
jj, koukal jsem.
Může mi někdo vysvětlit, proč by měly být ty náboje nevhodné na celopéra? Vždyť při sjezdu je to dokonce výhoda mít co nejvíc hmotnosti vzadu nebo ne?
Neodpružená hmota je nepřítel
superioru nejak neverim. kdyz byli schopni pustit do sveta ramy, kterym drncely zadni kotouce, bb30 se musi furt rozdelavat, svary tomu povrzavaji a ted se pusti do rozpojitelne zadni stavby. imho moc velke sousto :-D
Jeste ze mame Superiory s tim vsim a nic problemy nedela :-)
Mam SUPa 29er 2010, najeto pres 2000km. Piskala zadni brzda, po vymene kotouce je vse OK. Ostatni vyse jmenovane problemy se neobjevily.
Tak predobjednat se uz zda se da, i kdyz ne uplne za cenu lidovou ;o(. Alfine11
Takovejch stranek, kde jej vystavuji,ale nemaji je spoustu. I na teto je psano " Available End of October".
…a tech 13 litru je vcelku palba.
snad ta cena spadne, čekal jsem tak o třetinu méně :-/
Treba za wiggle jej nabizeji cca za 11700,– vc pacek pastorku a zbytku prislusenstvi.
ale já čekal, že to bude takhle za devět a pak teprve budu čekat, než spadne cena a pak by se dalo uvažovat o nákupu… tohle je na mě krapet moc :-(
Je to hodne velky skok oproti 8sp alfine, ktery jde sehnat z nemecka neco pres 3000,–.
věřím tomu, že to spadne nakonec na nějakých 6000,–, ale otázka je, kdy to bude. asi to bude pár let trvat… ona osmička se dělá už celkem dost dlouho… a na začátku asi také byla drahá jak kráva…
Mohl by jsi me prosim na nejaky takovy shop nasmerovat. Nejak se mi ty nemecky shopy spatne hledaji a ty co jsme nasel vychazi zhruba jak u nas, tedy kolem 5tis. a vic, diky.
Ceny sleduju na nemeckem ebay.
Ptal jsem se na Bike-Brno u Langeho, tak říkal, ze cena za samotný náboj bude kolem 11tis., za řazení prý asi 700kč, dostupnost asi v lednu.
Převodovkáři, jaký máte názor na nábu Sturmey ?
Má to vyšší rozsah než alfine 8 a cena je celkem příznivá.
Vozím 8rychlostní s bubnovýma brzdama na bahňáku. Není to sportovní nářadí, při řazení musíš VDY malinko povolit. Zvykl jsem si rychle a vzhledem k tomu, že to mám na najíždění v zimě a dojíždění do práce, tak je to supr.
Cena za ráfky, vypletení + komplet řazení, bubnové brzdy, náby (přední, zadní) = cca 9.000 Kč před 3 rokama.
Jsem spokojen.
Díky, taky bych to měl na zimákobahňáka, ale zatím je to ve fázi úvah. Takový mezistupeň před Rohloffem :-)
Pořídil jsem to po rohlíkovi :)
kup si nexuse, těch pár procent už tě nezabije :) a řadí to líp (někdo tu kdysi psal, ne moje zkušenost, SA mám jen 3kvalt na starém kole)
napiš si do bikesportu, tam mi kdysi tomáš říkal, že to umí sehnat za cca 3tis.
3 litry za Alfien 8 ci Nexuse by byly fajn. Kazdoapdne na www.on-one.co.uk, maji taky celkem peknou slevu, jak na samostatnou nabu tak na celek, kdyby Te to zajimalo.
Jen tak BTW treba na Wiggle uz maji 11 skladem.