Životnost komponentů Sram Eagle GX 1 x 12

531 nepřečtených
  • Walda

    Jak jste na tom s životností jednotlivých dílů. U mě po 6 měsíc ježdění:

    • řetěz Sram PC GX Eagle – cca 1.400 km (vzhledem k ceně kazety měním radši dřív :-) )
    • kazeta Sram GX Eagle XG – cca 6.000 km (trošku zklamání)
    • převodník Sram X-Sync2 – zatím nezjištěno :-)
    • přehazovačka Sram GX Eagle – 5.000 km (odešlo ložisko v horní kladce)
    0 0
    • chyna.cz  

      Jesli neni lepsi hned po koupi gx hazky vymebit horni kladku za jinej model treba od shimana a dat delsi nerez sroub…

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Nutribird  
      • řetěz GX kolem 1300 km srovnatelné s KMC 10 speed na komponentech shimano XT
      • kazeta GX mám krátce
      • převodník – // –
      • přehazovačka GX po 300 km klacek a asi po 1100 km uletěla horní kladka pokaždé rovnání hazky a nové ramínko včetně kladek, doporučuji použít delší šrouby do obou kladek. Jinak drží a funguje dobře vzhledem k tomu co zažila, ale je to asi nejslabší článek celé sady.
      0 0
    • milan.v  

      Samostatné vlákno k Eaglu GX je ti málo pro takovýto dotaz?

      0 0
      • Nutribird  

        No vláken o ničem je tady až až a tohle je přímo k věci, pokud se budou všichni držet tématu, nevidím problém.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • MilanT  

      První řetěz na GX EAGLE měněn po 2700km (já bych ještě neměnil, (nepropadla ani měrka na 0,75), ale servisák říkal že moje měrka není kalibrovaná a tak jsem podlehl).

      Kazeta, přehazovačka i převodník zatím (3700km) bez jakýchkoliv známek problémů.

      Jezdím XC stylem, občas nějaký závod typu KPŽ.

      Za mě super a jen aby to vydrželo :-)

      0 0
      • Hnoj  

        2700km? To je masakr. Mému propadla měrka na konec po 1000km, ale i to beru jako slušný výkon.

        0 0
        • MilanT  

          No nevím, na 3×10 jsem vozil KMC řetězy a normálně jsem je měnil okolo 4500km.

          Takže od posledního technologického výkřiku jsem očekával minimálně stejnou životnost.

          Jak tak koukám tak jsem asi rarita, ale není to tak že bych se ploužil 15km rychlostí okolo chalupy anebo na cyklostezkách. Mým hlavním rajónem jsou Brdy a lesy vůbec.

          0 0
          • Hnoj  

            Na 2×10 jsem taky demoloval řetězy cca kolem 1000km. Osobně nevidím rozdíl.

            0 0
    • MirosPikos  

      Myslel jsem, že budu točit 2 řetězy a udělám na kazetě alespoň těch 6k. První prohození po 1k. Teď mám cca 2.3k a vrátil jsem první řetěz abych zjistil, že 3. nejmenší pastorek střílí. Nedá se vůbec zabrat. Takže obrovské zklamání. Občas střelil poslední dobou i před vrácením původního řetězu. Takže eagle opravdu ne…časem přejdu na 1×11. I co do náchylnosti na rovnost patky a serizeni to bude výhra.

      0 0
      • LM  

        Zkusil bych spíš častěji měnit nový řetězy a ty starý hodit do druhýho kola teprve až nový budou střílet…

        0 0
        • MirosPikos  

          Nedalo mi dneska spát a tak jsem po ránu trochu poškádlil Orla a už mi 3. nejmenší pastorek nestřílí. Možná by šlo ještě trochu přitlačit, ale to má čas.

          0 0
          • doubleingram  

            A jak presne jsi ho poskadlil nesdelis?

            0 0
            •  

              To je tajné jenom blbci mění kazetu když některé převody střílí.

              0 0
              • doubleingram  

                Ty jsi zase chytrej jak radio, vid pane tajemny.

                0 0
                •  

                  Osvědčený postup máš popsaný níže.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Kde presne?

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Ty si to pořád neobjevil? Je to rozmazaný, ale snad je to zřejmý. Je vidět i na mojí fotce kazety, kde je to ubraný…to lesklý. Je třeba v tom nehledat žádný složitosti a použít selskej rozum.

                      0 0
                      • doubleingram  

                        Aham dik moc, myslel jsem, zes brousil vnejsi hrany zubu, patu zubu jsem nevidel.

                        A toto pomohlo i se „zahadnym“ cvakanim na malych pastorcich u GX Eaglu?

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Myslím že ne Time:-), cvakání bude souviset s vyhnutím zubů do boku, řešilo se to myslím ve vlákně ke GX Eaglu

                          0 0
                        • MirosPikos  

                          Tohle řeší jen to, že se řetěz při záběru nezvedá a nemá tendenci přeskočit.

                          0 0
            • MirosPikos  

              Snad je to patrné. Je to pořád stejné. Už se to tu taky řešilo. Kdyby to bylo víc pastorků, tak to neřeším. Ale tohle mě sralo. Tak jsem to zkusil a světě div se. Zimu s tím určitě ještě dojedu.

              0 0
              • Fuser  

                Zvladnul bys to(za maly poplatek samozrejme i na moji kazete? X0?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 1
                • MirosPikos  

                  Hele není na tom žádná věda. Stačí malá bruska typu Dremel. Určitě bych si za to nedokázal nic říct, musím to stejně pořádně projet abych si ověřil, že to vydrží. Ale klidně se mužem domluvit jestli nemáš Dremela. Kdyžtak PM.

                  0 0
                  •  

                    Mám vyzkoušené že takhle to jde upravovat dokud ty zuby nejsou jak niti.

                    0 0
                  • Fuser  

                    Zaujala mě podobnost toho problému, mě taky střílí třetí nejmenší pastorek, při bližším ohledání jsem zjistil ulomenou zhruba polovinu zubu.

                    Jaký by měl být výsledný tvar toho zubu po zbroušení?nemohu to z té fotografie přečíst.díky

                    0 0
                    • pepek  

                      Uplně stejný, ubereš jen cca 0,2– 0,3mm u paty zubu. Prostě tam tu brusku na 2 – 3 vteřiny položíš. (pokud máš 32000 otáček :-)

                      0 0
              • tm  

                Ahoj, jaký typ (kónický, nebo jen váleček) a průměr nástavce jsi použil, prosím?

                0 0
      • Honza03  

        Zajímavé mě na na GX 11 cca po 7 tisících začínají vylamovat zuby protože asi 4 předníky (2–6 zezhora) jsou sjety z boku že jsou tak slabé že při řazení se vylomí zub. Problém s tím že bych mě střílel řetěz nemám, ale měnil sem asi docela včas, převodník však dělá rachot při novým řetězu v záběru ten už bude taky na konci, asi by na něm mohli jít točit řetězy, ale nový řetěz už bude problém. Co do náchylnosti 11ky na křivou patku si asi co nepomůžeš já to řeším pořád…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Mufi  

        Haha, tak to je dalsi problem s Eaglem do me sbirky. To jsem ani nestihl zaregistrovat, ze retez a kazeta tak malo vydrzi. Me totiz prehazka umrela po 1000km a pak jsem ji vymenil za Shimano.

        0 0
        • Hnoj  

          Tak hlavně jezdi Shimano řetěz, alespoň 3000km, to určitě vydrží bez problémů!

          0 0
    • MilanT  

      Tak v tuhle chvíli:

      řetěz první 2700km a nyní má druhý již přes 3 tisíce a dobrý

      Kazeta v pohodě – momentálně přes 5000km

      převodník taky v pohodě, najeto to samé co kazeta

      Přehazovačka zatím také stále drží

      Takže za mě zatím velká spokojenost.

      0 0
      • MirosPikos  

        Ještě by se mělo udávat nastoupany kilometry a váha jezdce. Je rozdíl najet 6k okolo Třeboně a 6k někde v lese nahoru dolů.

        0 0
        •  

          A kadence ;)

          0 0
        • mirorek2  

          já sjel letos dva gx řetězy a to jsem měl nebo vlastně mám pořád kolo kvůli reklamacím na hřebíku. Měřil jsem teď jen z principu a za cca 600 km vytahaný, ale byly tam kopce:) že

          teď zkusím x01, prý je znatelně lepší

          0 0
          • petyn  

            To mohu potvrdit. Na GX 1600 km a na X01 2500 km a měrka od Shimana stale nepropadne. Vozim to na 1×11 34ovalAB a 9×46 E13.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • MilanT  

          Tak po roce se zase vracím k tématu :-)

          Stále původní kazeta GX,kliky,řazení, jen řetězy měním po cca 3,5k km.Nic nerachtá, nepřeskakuje, chod všeho v pohodě.

          Nastoupané kilometry nevím, ale jezdím po Brdech, na dovče Krušné Hory, okolo Dyje nahoru,dolů atp.

          Asi 5krát do roka nějaký ten závod typu KPŽ.

          Takže žádné roviny, to mě moc nebaví :-) Za rok těch cca 5k km a tak můj orel má v tuto chvíli asi 10–12 k km.

          Váhu nemám nejmenší, okolo 80kg na 172cm výšky a kadence v rozmezí cca 70 – 95.

          Takže asi tak.

          Za mě orel GX do každé rodiny:-)

          0 0
          • Guzma  

            Jaké řetězy používáš?

            0 0
            •  

              3 500km je nesmysl pokud chces kazetu a prevodnik pouzivat nadale.

              Osobne GX retez menim po tisicovce.

              ;)

              0 0
            • MilanT  

              Guzma. originál Sram GX řetěz

              Zdendyš: každý mění jak to cítí. Myslím že, (dle zatímních zkušeností), ta GX kazeta má šanci vydržet to samé co jiné kazety.

              Měnit každou tisícovku řetěz nehodlám, to mi přijde vhodné pro mnohem výkonnější jezdce než jsem já :-)

              0 0
              • Charlie_R  

                Nejsem nijak výkonný, ale řetěz GX mi teď vydržel cca 900km. Ale je to stejné jak předtím devítkové řetězy, běžně jsem měnil po 800km. Stačilo o 200km přejet a nový už střílel. Je pravda, že v okolí je spousta písku, dostává to pohulit :-)

                0 0
                • Nutribird  

                  Zdravím, mě dá GX řetěz kolem 1300 km, nyní mám čtvrtý a sem tam že začátku na jednom pastorků střelil, ale pouze ve tvrdém tahu. Kazeta tedy kolem 4000 km. Teď začnu řetězy točit zase od 1, dokud to neumře.

                  0 0
                  • Mufi  

                    Hahahaha!!! No to je fakt narez, neskutecne jako jsou ty Eagly zdorby. A to se me jeste nekdo snazil presvedcovat, ze GX je fakt v pohode.

                    0 0
                    • kejda  

                      V různých vláknech tě ostatní rekomandovali jako ohromného pitomce. Vidím, že se nemýlili.. .

                      0 0
                    • Nutribird  

                      Hahaha, reaguješ na rok starou reakci, ale jinak je GX úplně v pohodě. Pokud vím Shimano má taky problémy a takové nadšení jaké z něj bylo už dávno není.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Jasně že shimano má taky problémy, ale nedá se to srovnávat. Teda dá, kvalitou zpracování tak GX vs Deore a chod.. Ten se srovnávat nedá.

                        0 0
                        • POC74  

                          Mě maká GX pěkně.

                          0 0
                        • Nutribird  

                          Mám dvě sady GX a funguje v pohodě, jezdím treil a enduro. Myslím, že dostává pěkně nažrat. Se shimanem ve 12 nemám zkušenost. Nyní řetěz X01 kolem 2000 km a stále dobrý.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            A proti tomu vubec nic. Ja nerikam ze to nefunguje. Jen to, ze nejlevnejsi 12s Shimano proste chodi lip. Vydrz retezu i verim ze ma Sram lepsi, jen z toho co jsem se docetl na netu, sam nemuzu srovnavat. Chod ale srovnavat muzu na mnoho kusech co mi projdou rukama v praci.

                            0 0
                            • lubosalbi  

                              No, moje XT 12s hazka měla po roce ježdění takovou vůli v čepech, že už prostě 100% seřídit nešla. Vyreklamoval jsem jí, mezi tím koupil SLX, nová absolutně bez vůlí, teď už tam jsou, cca po třech měsících cítit.

                              0 0
                              • mirage  

                                Jak to tak ctu, tak se mi zda, ze se na nejakou tu kvalitu uz celkem sere, hlavne valit mnozstvi. Trh si to žada, tak co a ted jak Shimano stoupl odbyt o 40%, tak to uz se asi na tu kvalitu bude uplne *****.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  Podle me bude problem jinde. Kazety jsou sirsi nez kdysi, prehazovacka ma mnohem vetsi rozsah a k tomu ruzne spojky a brzdy. To vsechno dost zvysuje zatizeni cele prehazovacky vcetne hlavniho cepu a cep ktery kdysi fungoval na 7–10sp, dnes asi uz dlouho nevydrzi…

                                  0 0
                                  • lubosalbi  

                                    Kamarádova 12s GX hazka dva roky stará je bez vůle. Já bych jí jezdil taky dál, kdyby se mi ne po… horní kladka. Každý má svoje :-)

                                    Na novým kole bude GX a zůstane tam

                                    0 0
                                    • Romancero  

                                      já mám taky 20 let starou felicii a je bez vůle v čepech, ložiskách a převodovka taky OK:-)

                                      čím to asi bude, že? třeba tím, že má najeto jen cca 100. 000 km a nejezdím s ní jako dobytek po rozbitých nebo polních cestách! …takže asi mohu těžko porovnávat kvalitu čehokoli, pokud to není vystaveno stejným podmínkám-zátěži!

                                      To tady stále někomu nedochází? :-)

                                      0 0
                                      • kejda  

                                        jo, to je dobrý porovnání. porovnat můžeš, že se svezeš v jiném autě, třeba v Golfu s nájezdem 100k km a rokem výroby 2000.

                                        To felo může mít super čepy a tlumiče, ale může být také úplně shnilé, pokud netráví život v garáži…

                                        0 0
                                      • nomecz  

                                        20 let stara Felicie uz z principu nemuze na konci roku 2020 existovat :)

                                        0 0
                                        • Cavendish  

                                          Ta moje existuje už 25 let :) a ruky ji nedám!!!!

                                          0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                              • Mr.Duck  

                                Moje XT je po víc než roce bez jakýkoliv vůle. Bohužel už taky nemůžu říct že řadí perfektně, ale to jsem s ní zlomil několik patek, vyoral asi 20kg kámen ze země v rychlosti, spadlo kolo z nosiče přímo na tu hazku a podobně, takže stav je na to co zažila super :)

                                0 0
          • romanino  

            Já se připojím. Mám nové kolo s GX a už chod není těch 100% na které jsem zvyklý. Občas to malinko hůř přeřadí, kvalita cca 98–99%. Ze záznamů jsem spočítal nájezd přes 1600 km, šuplera ukazuje 132,4–132,5, měrka je na 2. zub. Jsem těžší jezdec, terény jezdím spíš mírnější.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Guzma  

      Já mám na NX řetězu 1500km a 132,5 ukazuje šuplera. Nechám ho do 132,6.

      0 0
      • MilanT  

        Možná to bude péčí :-)

        Po každé vyjížďce řetěz, minimálně hadrem, čistím a co chvíli jsem na myčce a wapka ho zbaví všeho bordelu.

        0 0
        • milan.v  

          … wapka… :-D

          0 0
          • Cavendish  

            Wapkou mám na CX kola dycky řetěz jako novej :D

            0 0
            • MilanT  

              Šak já taky, jen ho muším znovu namazat :-)

              0 0
            •  

              Wapka a kolo je jako ohen a voda.

              0 0
              • černápole  

                prostříkat jenom řetěz by nemuselo být na závadu, proud vody alespon vytlačí bordel..

                0 0
              • Pijer  

                ......a vždycky se najde někdo, kdo tohle vytáhne.........je to hlavně o hlavě a o rukách, pak je skoro jedno, co používáš ;-)

                0 0
              • MilanT  

                Zdendyš :

                Ale kdepak.

                Kolo je po wapce vždy krásně čisté a lesklé :-)

                A jestli narážíš na zničená ložiska apod., tak to mě netankuje. Stejně jednou za čas se do toho musí drobet zainvestovat.

                Momentálně mám třeba Epica přes 2 roky a nic. No a když bude nutná výměna nějakých ložisek tak to beru.

                Stejně nebudu vědět jestli je to čištěním na myčce anebo provozem (viz. letošní KPŽ Znojmo). :-)

                0 0
                •  

                  To, ze je kolo po wapce krasne ciste a leskle je mi jasny ;) Blbe je, ze voda se bez vetsiho nasili dostane do vsech spojovacich mist a ty potom otravuji nelibym zvukem. Loziska jsou dnes pomerne dobre utesnena, horsi jsou napr. cepy tlumice, sedlovka, riditka, zavit Bsa, misky hlavka, zamek sedlovky atd a atd :)). Ale vidim, ze jsi zaryty ultrawapkar a ze s tebou nehnu :). Moje nebozka tchyne rada rikavala : kdo chce kam, pomozme mu tam :). Tak jsem ji pomohl.

                  0 0
                  • Romancero  

                    Jo zítra má zrovna ta moje pohřeb…a jsem taky wapkař

                    0 0
                  • MilanT  

                    Tak ty zvuky tam jsou, to nezapírám a pěkně mě ser…

                    Doteď jsem to přičítal karbonovýmu rámu a kovové sedlovce.

                    Sakra,sakra.

                    Ale co, mě nenahlodáš :-)

                    Wapka je wapka.

                    0 0
                  • romanino  

                    No, já jsem taky wapkař a dobrovolně se přiznávám. Bo jinou volbu jaksi…nemám. Bydlím v paneláku, ten je na mytí kola zcela nepoužitelný. Moje možnosti jsou:

                    • mít z kola hliněnou kouli (fuj, chudák kolo a byt)
                    • mýt kolo někde u baráku a se saponátem a sračkama šup do trávy (naprosto proti mému přesvědčení)
                    • no a ta WAP na myčce – jo dává to kolu záhul, ale můžu tu míru ovlivnit a je to lepší, než hliněná koule nebo lití saponátu a sraček do země
                    0 0
                    • theedge  

                      Kolo jsem nikdy žádným saponátem nemyl … wapka je prasárna

                      0 0
                      • romanino  

                        Vidíš, soudíš a víš prd! Jezdím do myčky, která má program „teplá voda“. Tedy žádný saponát.

                        0 0
                        • theedge  

                          Tak hele ty prde. Ty jsi totiz ve sve ekologicke genialite vubec nepochopil ze vubec nejde o ten saponat – s tim ma problem jenom tvuj zelenej mozek. Problem je ten tlak te wapky kterej ti tu vodu, bordel a pisek natlaci uplne vsude i do lozisek – tepla voda tim hur.

                          Ale je to tvoje kolo a delej si s nim co chces :-)

                          Dal uz na tebe nebudu reagovat.

                          0 0
                          • kejda  

                            Jsou wapky s dvojím tlakem, mírným tlakem očistíš kolo, velkým můžeš umýt pláště. Prakticky všechny wapky v boxech tohle umí. Nemusíš ani mačkat spušť, ten tlak je jako zahradní hadice.

                            0 0
                            • theedge  

                              Jinak k wapkám – teď v ríjnu jsem byl na Rychlebech, seděl venku před základnou a koukal jak to tam lidi s tou wapkou perou. Normálně full-gas to tam naperou uplně všude – a bylo jich hrozně moc. Jeden za druhým. A nebyly to žádný levný kola.

                              0 0
                              • kejda  

                                Taky znám pár takových, vůbec se s tím neserou, do plných. Až odejdou ložiska, tak je prostě vymění. Kámoš kolo myje tak, že ho otočí vzhru nohama na rodla a sedlo, mrdne s tím doprostřed toho roštu v boxu, odřené brzdy, rodla, je mu to úplně fuk a myje.

                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • tomxxx  

                                Wapka je v klidu, pokud nejsi *****. Někdy mám kolo tak od sraček, že bych to nechtěl mejt jinak.

                                0 0
                              • jeniiiik  

                                Největší prdel je jak tam wapkujou čisté kola. Deset kapek bláta na spodní ramovce a pět minut wapkuje. :D

                                0 0
                          • romanino  

                            Zelenej mozek můžeš být leda tak ty! Nejdřív meleš o saponátu, a když ti to vyvrátím, začneš o tlaku. Asi mě pokládáš za naprostého ******, kterého můžeš klidně urážet. Že může WAPka produkovat různé tlaky, to ti asi nikdo neřekl! A ty urážky si nechej.

                            0 0
                    • krabica  

                      Pořídil jsem si přenosnou wapku napájenou z auta, myju kolo vždycky na parkovišti a bez saponátů.

                      0 0
                      • kejda  

                        Kdyby to bylo aku, tak je to super. To má vlastní nádrž na 15 litrů? To se mi líbí, ale jak před barákem, když je to na 12V.

                        Ostatní aku wapky jsou tak za bůra :((

                        0 0
                        • embi  

                          https://www.lidl-shop.cz/…u/p100292897 Aku wapka. Ale ma to nizkej tlak – na kolo dobry:)

                          0 0
                          • kejda  

                            to je imho blbost za ty prachy, chybí baterka a nabíječka…

                            0 0
                        • krabica  

                          Myju kolo na parkovišti u auta, takže mi to vyhovuje. Jo, má to vlastní nádrž, takže ji plním teplou, ať se mi v kose dobře pracuje… :-)

                          0 0
                          • theedge  

                            Nevycuká ti to baterku u auta ? Dnešní moderní auta mají na*ovno eko slabý baterky.

                            0 0
                            • krabica  

                              Po jednom mytí jsem zatím neměl problém, ale se spotřebou 60W, kdy kompresor běží tak cca 50% času a mytí cca 1/4 hodiny se to vezme odhadem do 1Ah, takže prd…

                              0 0
                          • kejda  

                            Musí to být připojeno na těch 12V, když to myješ, nebo to má nějakou interní baterii, kterou dobíjíš v autě?

                            0 0
                    • jeniiiik  

                      Wapka v mycím boxu je úplně v pohodě. Nema takový tlak jako klasická, kde jsem v depu po několika závodech umyl kolo a druhý den netočil hlavkem a nebo klikama. Tohle se mi za několik let co myju v boxech nestalo.

                      0 0
                      • plzakj  

                        Pripadne staci udela 3 kroky dozadu a tlak je hned mensi.

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • Romancero  

          nechci urazit..ale nebude spíše nižším výkonem přenášeným na ozubené převody?

          0 0
          • MilanT  

            Romancero :

            Tak ten nižší výkon by také mohl hrát roli, nejsem už žádný dorostenec, ale snažím se :-)

            Pijer :

            Přesně tak, já mám svoje věci rád a taky se tak k nim podle toho chovám.

            0 0
            • Romancero  

              Tak to jsme na tom stejně! Mně vydrželykomponenty xt 20 let a cca 60 kkm. Náby a přehazovacka včetně řazení – stále v provozu. Řetězy a pastorky mi moc nevydrží mám dost agresívní způsob jízdy

              0 0
    • pivos  

      Točím na GX 4 řetězy, cca po 350km. Momentálně najeto 8500km, bez problémů, řetězy mají cca132,6. Na 3×9 jsem najel tímhle stylem cca 15tis km, tak doufám že Eagle to dá taky.

      0 0
      • Walda  

        Zajímavá metoda, to bych mohl zkusit. Díky za tip.

        0 0
      • zdenek  

        Dělám to podobně. Jen to neměním podle počtu km, ale při prodloužené délky cca o 0,2 – 0,3 mm. Takhle točím asi 8 řetězů na silničním i MTB.

        0 0
      • petrun  

        Dělám to stejně už 30 let (•‿•)

        Jediná výjimka jsou Campagnolo řetězy. Ty jezdím 7–9 tisíc km a pak měním vše.

        0 0
        • MilanT  

          Takže zhruba po roce opět k tématu.

          Stále měním řetěz GX po cca 3,5 –4 tis. km a kazeta kliky stále původní a v pohodě.

          Takže teď už mám na nich asi cca 15–16 tis. km a jsem spokojený.

          Bohužel hazka už je po smrti,nepřežila drobet zrakvení na KPŽ Beroun.

          No tak holt mám novou včetně háku a 3,5 k Kč zůstalo v servisu :-)

          No,ale stejně jsem tu výměnu hazky měl výhledově v plánu, přeci jen už párkrát políbila matičku zemi.

          0 0
          • MirosPikos  

            Chceš říct, že jedeš řetěz v kuse 3,5–4kkm a pak dáváš novej a nic nestřílí? Zázraky se dějí.

            0 0
            • MilanT  

              Přesně tak,řetěz jedu dokud měrka nenaznačuje propad (což je cca mezi 3,5 – 4K km) a tak furt dokola.Zatím mohu říct že u mě orel zatím drží jako dříve řady shimano deore 3×10 které se mi zdají nesmrtelné.

              Zrovna včera na KPŽ Brdy řazení dostalo trochu zabrat a furt pohodička.Měl jsem drobet obavy z nové hazky,ale vše si navzájem sedlo jedna báseň.

              Taky chodím k výbornému mechanikovi,můžu doporučit Specialized z Nového Knína.

              Čtu tady o točení více řetězů,ale to by mě nebavilo :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • JMT  

              Na Shimano 11 jsem menil retez casteji nez 500km. Ted mam na x01 eaglu najeto 3000 a merka se tvari jako ze skoro novy…

              0 0
      • pivos  

        Tak taky doplním po nějaké době: momentálně najeto 15200km, přehazka je druhá (první jsem vyreklamoval kvůli vaklu hlavního čepu), kazeta nestřílí, ale občas padá řetěz z převodníku, ten je už omydlený velmi. Ŕetězy mají cca 133,2mm. Dal jsem novou kazetu, tentokrát X01, tři řetězy X01 a převodník, jsem zvědav jestli to vydrží víc než GX. Tu starou sadu ale ještě asi nasadím s méně ojetým převodníkem na zimu, uvidím......

        0 0
    • fyluta  

      já pouze občas musím na té GX kazetě poohýbat zuby, aby to nerachtalo.

      Naštěstí jsem už přišel jak onen zub zjistit,ale už to tu taky bylo x-krát.

      najeto cca 5tis +

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • telatko  

        Jak ten zub zjistit?

        Na nové GX kazetě, třetí odspodu cvrdliká.

        Díky

        0 0
        • fyluta  

          přehodíš na ten pastorek, kde to svaká ..

          točíš pedály na opačnou stranum(cvaká ti nába) a pozoruješ zuby, tam, kde ti špatně zapadne řetěz do pastorku ohneš na druhou stranu,aby řetěz zapadal lehce po celém obvodu

          0 0
      • Mufi  

        No tvl vidim ze jsem doposud ty Eagly a SRAM jeste setril, potom co tady ctu.

        0 0
    • Le Corbusier  

      Moje údaje:

      • řetěz měním cca 1000km, nevím přesně. Ale jsem trošku těžší – 94kg a jezdím často v Beskydech atp.
      • kazeta a převodník má najeto cca 5000km: přijde mi že ten převodník vypadá už celkem blbě, ale problémy nedělá.

      Mám dotaz – někde na prostředním pastorku (asi 5–6) mi to nechce řadit nahoru. Musím dát o dva a jednou dolů. Je to nějaký ohlý zub?

      0 0
      • fyluta  

        lehce dotahni lanko u řazení… stejně budeš muset palcem lehce přes, aby to doskočilo,asi normální věc u GX…

        0 0
        • Le Corbusier  

          hele díky, ale seřídit přehazku si umím. Všude to chodí 100% dobře. Jen na jednom pastorku ne.

          Dělal jsem všechno – seřídil patku, dorazy, dal nové lanko, řetěz. No a dělá to pořád stejně. Musím tu kazetu nějak nastudovat – něco na tom pastorku bude jinak.

          0 0
    • kemo  

      Teď mám 34×10–50 a budu muset komplet měnit. Zvažuju, že bych dal 36×10–52. Podle kalkulátoru nejlehčí převod vychází skoro stejně, takže by mi to mělo stačit.

      Bude to mít nějaký zásadní vliv na životnost? Tím, že se nebudou tolik jezdit nejtěžší převody? Jinak bych nechal 34 vepředu. Na rozdíl od nejtěžšího bych případný lehčí využil častěji.

      0 0
      • jonti  

        Teoreticky to bude o neco lehci, ale ten rozdil tam takovy zas neni, pokud nejezdis moc prvni tri pastorky.

        Pro 52z kazetu potrebujes asi i novu hazku, nebo ne?

        0 0
        • kemo  

          Jezdím komplet rozsah, ale nejlehčí dávám fakt jen ve velkých stoupáních nebo když jedu na kecačku, takže větší skok mě moc netrápí.

          Mám komplet dojetý převodník i kazetu. Hazka už má také něco za sebou, takže její inovaci už bych přežil (jinak bych samozřejmě měnil jen kladky).

          0 0
    • rdx  

      Jelikoz pred tydnem skoncilo dvoulete pouzivani GX, tak prihodim taky nejake zkusenosti.

      Razeni bylo na Epicu, najezd 8–10k sezona, >12 zavodu v sezone v ruznych podminkach.

      Retez jsem kombinoval co bylo zrovna po ruce x01 / GX – zivotnost obou ± stejna a nijak se nelisila od obecnych cisel

      Prehazovacka od zacatku GX bez sebensiho problemu a sahodlouheho stelovani, jednou menena patka po padu.

      Kazetu stridam dle kol – pres zavodni sezonu X01 na karbonech, ostatni GX na plecháčích.

      X01 jsem vlastni blbosti {blbe jsem zmeril retez :)} oddelal pri 5K. GX na „zimacich“ je stale ok

      Nejvetsi problem jsem mel s razenim – puvodni GX po padu nevydrzelo, X01 az do zari v pohode a pak najednou prestalo radit resp. radilo kazde druhe zmacknuti … v provozu jsem nejak zasadnejsi rozdili nepozoroval.

      Ted AXS + X01 kazeta a mlaskam si blahem. Naproto bezproblemova instalace bez jedineho serizovani (doslova). V provozu je to uplne jinde nez puvodni setup.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Tydlii  

      Prehazovacka – cca 7 000km, už byla asi ohla, blbě to radilo po par horších pádech , smrtelná rána klackem způsobila ze se tělo rozletelo na několik kusů okolo hlavního šroubu do patky. Celkem prekvapko co kus dřeva s tím duralem udělal. Kazeta cca 7000km, GX řetězy různě, nejvíc něco přes 1000km, nicméně při kombinaci závody/marast/hodně kopce jsem jeden změřil po 800km a měl 133,1mm (naštěstí poslední řetěz na už skoromrtvy kazete). Říkal jsem si ze to není možný ale to vytahání tam fakt bylo na cely délce oproti novému. Po této zkušenosti už pouze X01 řetězy, koupil jsem drahou kazetu tak si ji nezprasim řetězem z másla kterej se hned vytahá. Převodník XX1 asi 8000km, pak už byly zuby tak vybraný a vybroušený ze to šíleně rachtalo a nakonec stačilo štrejchnout o kladu pri přenášení a jeden zub se urval.

      Řazení tedy jediná věc co přežila rok bez úhony. Sram pohon už mi na kolo nesmí, zbývají mi z nej XX1 kliky, který maj tak mentální středový složení (GXP) ze odchází 2× za sezónu, už by šly dávno pryč nebejt toho ze prodejní cena je cca 4K a adekvatni nový kliky stojí 12k+ . Kdyby to četl někdo s XTR klikama tak vymenim :)

      Edit: tady uváděný vydrže řetězu jsou nesmysl, spousta lidi má měrky na 9/10s řetězy (furt 2/3 merek na trhu) spokojeně si chrochtaj jak řetěz drží a pak se diví ze novej střílí .

      Max. vytažení řetězu pro 9/10s : 0,65%

      Max. vytažení řetězu pro 11/12s: 0,5%

      Tak na to pozor :)

      Doporucuju merku unior s excentrickým trnem která ukazuje vytažení řetězu prave v %. Na kupkole pod 400kc tuším . Dlouho jsem tomu nevěřil, až jsem si tady tuhle stěžoval jak X01 řetěz málo vydržel, kamarádovi co si to tu přečetl to bylo divny, na první společný vyjizdce po tom mi hned soupl tuhle merku do řetězu a bylo jasno – vytažení 0,25%. Suplerou jsem měřil hovadiny . Tak jsem ji koupil taky a spokojenost

      0 0
      • 4daš  

        Ahoj, nemáš ještě tu přehazovačku? Potreboval bych jeden díl. Díky

        0 0
      • Charlie_R  

        Pády a klacky bych do opotřebení nezapočítával.

        0 0
      • krabica  

        Ono stačí s tou šuplerou umět měřit… ;-)

        0 0
        • krabica  

          Mimochodem na měrka Unior je nic moc, protože nevymezuje vůli rolen…

          0 0
          • Tydlii  

            Kazdej nejsme zručnej technik, mě se třeba už několik let permanentně třesou ruce, celkem fest. To mě z nějakýho přesnými měření či kreslení diskvalifikuje. Tu merku co doporučuji používají po servisech, tak asi nebude tak mimo .

            0 0
            • mirorek2  

              v servise mi jednou doporučovali silikonový olej na řetěz

              0 0
              • kejda  

                Mně v servise do brzd Shimano dali brzdovku …

                0 0
                • mirorek2  

                  lepší :-)

                  a prochcalo to za jak dlouho?

                  0 0
                  • kejda  

                    Vrátili mi páku s úplně stejným propadem, kvůli kterému jsem ji tam dával. Tak jsem to dal do jiného servisu a odpoledne volal mechoš, co to prý bylo za vole, ze je tam brzdovka…od té doby si to raději dělám sám, ty brzdy myslím :))))

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Brzdovku v Reverbu jsem loni řešil asi čtyřikrát. Pokaždé z pod ruk dobrého mechanika. Růžová jak růžová.

                      0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Romancero  

        A není paradoxně lepší mít " horší" měkčí řetěz a levnější, který se rychleji vytahá, ale zase na druhou stranu nežere tak zuby pastorků? K čemu čemu drahý suprřetěz, který naopak zase „žere“ zuby a stejně ho pak musíš vyměnit i s kazetou?

        0 0
    • Jester  

      Asi jsem divnej.

      Sada GX přes 12k km. Vše původní, řetězy GX měním po 1500km. Kazeta zatím OK. Nejzdím teda v bahně a žádný závody. Jediný problém byla po pádu ohlá patka. Dvakrát mi ji rovnali, pomohla až výměna za novou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • POC74  

        Řetěz gx 1590 najeto a jsem před 0.5 na merce. Také žádné závody, bahno. Takže dobrý.

        0 0
    • Jano86  

      Neviem ci je to dobre vidno ale prvé tri sú pred smrťou? Mam okolo 2000 km.. Ja myslel ze výdrži kolem 5000km

      0 0
      • plzakj  

        Dej si vetsi prevodnik.

        0 0
        • Dag  

          Napadlo mě to samé. Větší pastorky nenesou známky opotřebení. větší převodník by se asi hodil.

          0 0
        • Jano86  

          Tak to mé nenapadlo… Odporučil by niekto na môj biku celú sadu?

          0 0
    • slay  

      K tomu měření opotřebení řetězu: Není přesnější sundat řetěz a změřit 100 článků? Někde jsem četl, že nový článek má 12,7 mm x 100 = 127 cm. Když řetěz natáhnu na zemi a změřím od hrany prvního článku po hranu stého, tak je to snad přesnější, než to měřit na několika málo článcích.

      0 0
      • waltari  

        Lepší je řetěz pověsit. ;-)

        0 0
        • slay  

          To jsem taky zkoušel, ale lépe se měří na zemi. Podstata je přesnost 11 článků vs 100 článků.

          0 0
    • Tydlii  

      má teda smysl vymezovat při použití unior měrky, nebo je tam s vůlí počítáno?

      0 0
      • POC74  

        V sevisech nikdo nic nevymezuje s touto merkou. Moje zkusenost kdyz jsem to tam prinesl.

        0 0
        • Tydlii  

          vím – stejná zkušenost. ale co je správně to nevím. posledně když jsem dal kolo do servisu tak ani neuměli složit střed a celý mi to doprasili, takže to že jsem ty samý lidi viděl použít tuhle měrku bez vymezování mi nic neřekne. já se nakonec rozhodl koupit víc řetězů a točit je, takže to je vlastně jedno, ale chci vědět jak je to správně…

          0 0
          • JachymP  

            Na to jsou různý názory. Zde na bf je názor, že vymezit. Ale i když nevymezíš a tím pádem měníš dřív, stejně kazeta eagle půjde do kopru. U mě kolem 5k km. Nejdřív GX, teď X01. Asi je to daný tím jak se staráš o čistý řetěz, jestli jezdíš v bahně a jakou máš sílu v nohách. Já se starám tak na půl a bahno voda jezdím často.

            0 0
            • Tydlii  

              eagle GX kazeta mi umřela po cca 7,5tkm osobně, předchozí majitel na tom najel 1200, takže dohromady 8700km. tak máš asi větší sílu. teď mám garbaruk, tak uvidíme. 5 X01 řetězů na 3 kola po 1000km, takže plán je dojezdit do 15tkm a pak zahodit i s převodníkem. uvidíme jak to dopadne. vozím 36z převodník a jezdím hodně kopce, tak ještě možná jestli nevozíš menší/nejezdíš víc po rovině

              0 0
              • JachymP  

                Myslím že sílu v nohách máš větší ty, viděl jsem třeba tvoje umístění na Sudetech – já jsem nejel, jen kámoši co vím jak jezdí :) takže respekt! Ale zas tipuju že vážíš míň než 84 kg. Jezdím 34z, ale s novou kazetou dám taky 36z, myslím že to je rozumný. Cyklostezku na Závist s tím vyjedu ;)

                0 0
    • desperado600  

      Rad bych zjistil a pozadal bych zkusenejsi o informace.

      Samozrejme mi po vymene retezu odesla kazeta GX.

      Tim paden hledam novou a ..

      Cena GX 3900,– vaha 450g

      Cena X01 8400,– vaha 354g

      Rozdil v cene je pouze za cca 100g, pripadne 100g a dvounasobna vydz?

      Jsou zde i jine benefity?

      Dosavadni chod pohonu byl relativne presny a bezchybny, coz bych chtel zachovat.

      Dekuii za zkusenosti.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kejda  

        X01 7990 na kolokrámě

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • embi  

        Jeste je moznost E13 kazety a Leonardi Factory kazety. Obe levnejsi.

        0 0
      • Mufi  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        0 0
      • JachymP  

        Když jsem vyměnil GX kazetu za X01 tak se mi zdálo, že chod řazení na X01 kazetě je hladší, přesnější a rychlejší. Má i lepší zvuk při přehazování, je to větší střelba ;)

        100 g v hmotnosti na zadním kole mi připadá dost.

        Ale z výdrže kazety X01 jsem zklamaný – podle mě vydrží stejně jako GX. Při další výměně kazety budu dávat převodník 36z, tak jsem zvědav, jestli to bude mít na výdrž pozitivní efekt.

        0 0
        • desperado600  

          Dekuju za tvuj postreh …

          Asi takhle sem si poptavanou informaci predstavoval.

          0 0
        • vasek80  

          Ono 100g při středu kola až tak moc není, být to po obvodu, tak to by byla jiná…

          0 0
          • JachymP  

            O tom žádná. Ale s Pancho Strike ráfkem je to zadní kolo příjemně lehký, když ho vezmu do ruky, mám z toho dobrý pocit ;)

            0 0
    • sket  

      Je nějaký rozdíl v životnosti NX a GX řetězu? Vyplatí se připlatit cca 100,– za GX když mám celou sadu NX?

      0 0
      • Tydlii  

        životnost řetězu je ± úměrná ceně. doporučuji X01, vydrží cca 2× tolik co GX (2000–3000km) za 2× cenu. nemusíš potom tak často měnit a vyjde tě to nastejno

        0 0
      • Mufi  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
        0 0
      • Mufi  

        Me nikdo neumlci!

        0 0
      • Mufi  

        Administratori techto stranek potlacuji svobodu projevu! Jsou to vsechno SRAMaci a PressFitaci!

        0 0
    • maajkee  

      Moje zkušenosti s GX 12

      Hazka po 1000km vakl v horním čepu, hazka už prakticky nejde ke spokojenosti seřídit.

      Řetěz po 1000km po smrti.

      Proč to sakra stojí tolik peněz?

      Možná mám smůlu, ale za mě hroznej brak.

      0 0
      • Cavendish  

        Potichu to sleduju a sbírám poznatky. Na základě toho stavím bike na 2×10 Deore a nazdar…levný, fungující a bez nervů…

        0 0
        • mirage  

          Jestli ti nevadi 2× neco, tak zustan u 2×10 a mas nizko nakladovy pohon do vsech situaci. Kdybys mel malo do kopce, dej kazetu 11–40 a vyjedes vse. A to podotykam ze nemam nic proti prevodu 1×.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Cavendish  

            Výkonnost slabá. Kliky 36/22 a kazeta 11–34 nebo 11–36 :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Georrge  

        Horní čep jde vyměnit za nový, nebo ne? Nebo je poškození i na těle přehazovačky?

        0 0
      • romanino  

        A co záruka? Mimochodem, zkušenosti mám úplně opačné. Na posledním řetězu mám přes 1600 a ještě je v naprosté pohodě. O nějakých vůlích, vaklech a tak nemůže být ani řeči.

        0 0
      • Mr.Duck  

        To máš super. Já teď zákazníkovi instaloval GX a na nové hazce byl hlavní čep ohnutý takže při utahování se hazka kroutila do všech stran a s rovnou patkou nešla seřídit. Tak jsme čep vyměnili za jiný nový který byl ohnutý o něco míň,ale stejně ohnutý. Obojí nové z krabice. Odpad je to.

        0 0
      • Tydlii  

        podle mě nemáš smůlu. X01 se zdá, že je více-méně „to samý“ co GX. Ale prostě platíš za to lepší zpracování, menší vůle atd…

        Teď mám X01 Lunar (ta nová revize pro 52z) a tak pěkně, jak mi teď chodí s Garbaruk 10–52 kazetou, tak mi GX nikdy nechodilo, ani (relativně – kolo koupený s nájezdem 1000km) nový, s novou GX 10–50 kazetou. Svojí roli v tom bude mít i řazení, ale ta GX hazka prostě měla vůli v čepu jako prase, troch vůli v ramínku, dost vůli na kladkách. A to se sečetlo a mělo to vliv na chod…

        Co je mi na sramu krajně nesympatický je, že platíš za lepší kvalitu zpracování výrobku. Což vlastně znamená, že všecko kromě těch drahých věcí je nějakým způsobem kvalitativně ošizený. Mnohem sympatičtější je mi přístup shimana, kde od nějakýho deore mi přijde všechno stejně kvalitní/robustní a platí se hlavně za fičury a váhu (byť deore 12s hazka mě velmi zklamala, ale zrovna ta brzda se kterou jsem měl problém je až po xtr stejná takže je to problém asi někde jinde…).

        0 0
        • tomxxx  

          Tak někde si psal, že GX si původně hodil na starej bowden, hledal bych problém tam.

          0 0
          • Tydlii  

            to bylo ke konci pouzivani → projev v těžkopádnosti (GX bylo na kole v serii) – vydrzelo cca 7500km než jsem ho ulomil.

            Funkce řazení v tahu prostě nikdy nebyla taková jako teď (nebo spíš moc nebyla nikdy).

            @snas89 by si urcitě vzpomněl na naše vyjížďky když jsem ještě měl GX a nestihl si zařadit včas na volno, co potom následovalo.

            Teď to můžu házet hlava nehlava a neřešit. Samozřejmě jak se to bude chovat za rok, to nevím.

            0 0
            • Nutribird  

              Tak na endurku se mi daří s GX řadit na prasáka celkem často. Zapraská a je to kde chci, takže tady nevím.

              0 0
              • Tydlii  

                tak to máš dobrý. já bych to znova nekoupil, i když věřím že verze po revizi na 10–52 by na tom mohla být už lépe…

                Jako po zkušenosti s sh deore 12s fakt nevim co bych dnes bral na levnější kolo… asi 2×11.

                0 0
                • 4daš  

                  Mám teď asi 500km gx lunar hazku s řazením. Vím že je to zatím málo, ale mám z toho fakt dobrý pocit. Lepší než s x01 hazkou a gripshiftem. Lunar gx mi přijde násobně robustnější, vůle žádná, problém s krátkým šroubem v kladce taky napravili, řadí to v tahu, a nikde neskáče. Uvidíme co ukáže čas.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Já myslím, že to doladili. Nicméně z původního GX byli tady taky všichni vycákaný první rok.

                    0 0
                    • 4daš  

                      Ze starého gx mám jen kazetu. Co si budem, ta je trochu bláto. Už je hodně jetá tak ji přes zimu dojedu společně s řetězem na smrt a na jaře vemiu něco lepšího. Uvažuji jestli nezkusit GX 10–52. Ale konstrukčně se zdá úplně stejná.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Podle slov sramu je to identická kazeta jen s tím megarange tácem.

                        0 0
    • pslada  

      Mám sadu GX, najeto 3500 km, vse funguje bez jediného problému, řetěz měním po ujetí 1500 km

      0 0
      • maajkee  

        Ono bude hodně záležet na tom co a jak člověk jezdí.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Macik  

          Spíš bych řekl, žes měl smůlu na kus. Já to teď vozím v totál bahně a je to OK.

          0 0
    • filous  

      Dostala se mi do rukou mrtva kazeta GX eagle a chtěl bych vyzkoušet podbousit zuby na 3 pastorcich co se tváři KO, aby řetěz neskakal. Někde jsem zahlédl obrázek jak to někdo dělal, ale nemůžu to najít. Mohli byste me nějak nasměrovat případně osobní zkušenost vítána. Diky.

      0 0
      • Kaizr  

        Našel jsem to tady ve vlákně

        0 0
        • filous  

          Jo super, jsem jelito, ze jsem to nehledal primo tady. Diky.

          0 0
        • jarouš2  

          No já to zkoušel a nepovedlo se mi to.. tak treba budes sikovnejsi :-D

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • rosomak204  

      zdravím může mi prosím někdo napsat rozměry nebo odkaz na šroub co drží na eaglu hlavní ramínko u brzdy díky za pomoc

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petrun  

      A mohl bych ten SRAM řetěz po 1400 km vidět? Viz. můj po 900 km!

      0 0
      • Breakpain  

        Můj takhle vypadá cca po 200 – 300 km ;-) … to záleží na způsobu využití, váze jezdce atp ;-). Uznávám, že jsem druhej extrém a jsem z toho krutě nešťastný :-)

        0 0
        • petrun  

          Můj rekord byl 600 km. Tak to jsem na tom ještě dobře :-D

          0 0
          • MilanT  

            Chlapi,vy musíte mít v nohách dynamit a jezdit imrvére v pískovnách,ne? :-)

            Mít takhle malé nájezdy na řetěz tak kupuju cca každý měsíc nový.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Delkim  

      Před 3 měsíci koupen Scale 920 na orlovi a z výroby je tam řetěz NX.

      Pečlivě to sleduji s obavami co se výdrže týče. Po každém švihu vždy očistím řetěz i kazetu.

      Přikládám aktuální dnešní foto, řetěz má 1330 km a já bych ho asi ještě neměnil, resp. na silničce rozhodně ne.

      Jde mi samozřejmě hlavně o „nedokurvení“ kazety, tu bych fakt nerad minimálně ještě aspoň letos kupoval.

      Na kole jezdím i VO2max intervaly a pod., takže silově dostává docela zabrat.

      0 0
      • Cavendish  

        Předně bych si koupil pořádnou měrku jako Shimano TL-CN42 a sledoval, kdy bude opotřebení 0,5%. Pak vyměnit řetěz a možná to kazeta přežije :)))

        0 0
      • novas752  

        Tahle měrka je úplně k prdu.

        0 1
        • Enron  

          A jaká je dobrá? To výše zmíněné Shimano nebo ještě jinej tip? A v čem je ten rozdíl? Mám doma podobnou,tak proto se ptám. Díky

          0 0
          • Cavendish  

            Obyčejná měrka špatně vymezuje vůle v rolničkách. Čímž ti ukazuje totálně zavádějící hodnotu :)

            0 0
            • Enron  

              Ok,díky.

              0 0
            • Enron  

              Znamená to,že tahle bude ok,když se nedává mezi ale zasekává se ty ty čepy? Nebo jsem úplná lama:-)

              0 0
              • Pijer  

                B je správně :-)

                I tahle funguje na stejném principu, jako ta, co máš doma.

                Fígl u toho Shimana je, že vymezuje vůli vnitřních kroužků tak, jak jsou v záběru řetězu a ne od sebe.

                0 0
                • McBlacky  

                  Jasne ale to je jen jiny postup mereni, takze je jinak kalibrovana. Tou klasickou to jde taky v klidu

                  4 0
                  • Pijer  

                    Se mi zdá, že chceš zpochybnit veškeré teorie vymezovačů nanukovým dřívkem ;-)

                    1 0
                    • McBlacky  

                      Kdyz bude kalibrovany … ;)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ale musíš mít jistotu, že je kalibrovaná pro daný typ řetězu. V rámci řetězů pro kazety se stejným počtem pastorků jsou ještě rozdíly minimální (třeba mezi různými značkami). Ale třeba 9sp vs 10sp vs 11sp vs 12sp řetězy jsou rozdíly už velké a musel bys mít 4 různé měrky.

                        Já měřím v průběhu právě také bez vymezení vůle (i když tedy šuplerou), ale pro každý řetěz, který používám znám hodnotu, při které je potřeba daný řetěz vyměnit (při měření bez vymezení vůle). A ještě to při výměně vždy ověřím přeměřením celého řetězu (nový vs starý), což v průběhu nemůžu použít, protože se rozhodně nebudu obtěžovat sundavat řetěz jen pro změření.

                        0 0
                • Enron  

                  Já mám doma právě tuhle na kterou reagujes. Tak se ptám. Jestli je úplně k ničemu nebo to zas tak horký není.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    1 0
    • POC74  

      Tak gx řetěz po 18 jízdách a 1000km je před 0,5 těsně (unior pro merka). Ježdění kopce Itálie, hodně nastoupano. Jsem koukal teda

      0 0
    • Delkim  

      Po 2k km výměna NX. Vše ok. Teď x01.

      0 0
    • scoty  

      Jak tu píšete, že měníte 12s řetězy, různé měrky atd…kolik při výměně naměříte, když ještě k měrce použijete posuvku?

      0 0
      • Lachtis  

        Jj, to by mne taky zajimalo :-). Ja mam dve merky, ale primarne merim suplerou. Ted mam retez na 132,4 mm a chystam se menit.

        Nejaka lowend merka, co ma ty dve strany, bud 0,75 nebo jedna, nezapadne na ani jednu stranu.

        Druha nejaka lepsi, co ma zoubky, tusim 4, nezapadne taky ani na ten druhy.

        Tedy podle merek je retez zcela jeste ok :-)

        0 0
        • scoty  

          Možná ty měrky ukazují správně, že je řetěz ještě dobrej, protože max protažení je na 132,6 ne?:-)

          Ty měníš 12s na 132,4?

          0 0
          • Lachtis  

            No, ja tem merkam hlavne neverim :-).

            Na x01 retezu mam nalitano pres 2,5 tisice km, a to vcetne zavodnich, tedy v prasackem modu zachazeni :-).

            Hale, prave se chystam menit a to jakmile namerim kolem tech 132,5 mm, vic to natahovat nechci…

            0 0
            • scoty  

              Dělám to podobně:-)

              0 0
            • genx  

              132,6 už přeskakuje (řetěz od nové kazety a převodníku). Na X01 jsem najel jen 1600 km :/

              0 0
      • POC74  

        Používám pořád stejně unior pro měrku s otočným trnem. Jak je 0,5 ukáže, tak měním. 12s GX. Teď jsem dal X01.

        0 0
    • theedge  

      X01 – vlevo nový, vpravo starý. Tak tohle je X01 na celé délce po necelých 4.000 km – 50% měrka pořád nepropadne ( zkoušeny 3 různé měrky ). Za mne veliká spokojenost.

      Ježdeno nezávodní enduro, traily a turistika po turistických značkách. Mazáno Squirtem a jezdím spíš vyšší kadence.

      Měnil jsem ho proto že byl poškozenej jeden článek – zřejmě něco chytil i přes bashguard. Dal jsem místo něho spojku a budu ho vozit v bedně na nářadí jako rezervu.

      0 0
      • scoty  

        A rozměr to má jaký?

        0 0
        • theedge  

          tuším že 120

          0 0
          • scoty  

            132,…?

            0 0
            • theedge  

              šuplerou to neměřím – nemám digitální šupleru.

              0 1
              • scoty  

                Stačí obyčejná…:)

                0 0
              • mirorek2  

                na to je tam ta druhá škála

                0 0
                • theedge  

                  Jo vím :-) ale doma mám jen shit plastovou šupleru která je v nářadí ve sklepě ( na biku ji k ničemu nepotřebuju ) a řetěz je vypranej a už zabalenej a zalepenej v krabičce. Kašlu na to a už se mi to nechce rozdělávat. Měřil jsem to 2 různýma Park Tool měrkama a jednou noname která je ale o něco přísnější než ten Parktool a podle nich je řetěz pořád OK a novej řetěz na kazetě chodí jak víno, takže kazeta je taky OK.

                  0 0
    • Čipera  

      Zdravím, využiju toto vlákno.

      Mám takový problém s gx kazetou 10/52. Kazeta má najeto okolo 2000km a řetěz ještě není sjetý, ale i tak sem zkusil dát nový. Problém je v tom, že na druhém a třetím pastorku kazeta prostě neřadí nahoru, zbytek chodí výborně a dolu to jde taky dobře. Patka je rovná, přehazovačka axs seřízená. Zkusil sem dát i jinou stejnou kazetu a ta chodí výborně, takže je to kazetou. Nestal se někomu podobný problém? Nemůže to být nějaká výrobní vada? je přece nesmysl měnit kazetu za 5000,–Kč po 2000 km.

      0 0
      • McBlacky  

        To se mi stalo u xo1 11s, po 1500km na jednom retezu byla ko. Takze mozne to je

        0 0
      • novas752  

        Nemaj kladky vakl? Zkoušel si tu přehazku ještě o jednu nebo 2 mikropolohy dolu? Je dobře utažená v patce? Je řetěz správně dlouhý?

        0 0
        • Čipera  

          Kladky vakl nemají dával sem cely systém nový, takže má najeto stejně jako kazeta, zkoušel sem mikropolohy pak to zas špatně chodí dolů, řetěz je správně dlouhý. Na stejné kolo sem zkoušel stejnou kazetu, ktera má najeto jednou tolik a chodí výborně, a tu pokazenou sem zkoušel dát i na druhé kolo se stejnou prehazovackou a problém je furt stejný. Takže to je na 100% kazetou.

          0 0
      • Charlie_R  

        2000km na řetězu je celkem dost a píšeš, že ještě není sjetý. Měřil si ho dobře. Někdy to stačí o 200km přejet a kazeta je KO.

        0 0
        • Čipera  

          Na xx1 řetěz je to celkem málo měřil sem jak posuvkou, tak merkou a řetěz nebyl sjetý. Na merce na 3 zoubku.

          0 0
          • Charlie_R  

            Ono záleží, kde člověk jezdí. Já ve svém okolí mám pískoviště, tak řetěz dává tak max 800 :-)

            0 0
            • JachymP  

              Úplně souhlasím, já jsem takhle oddělal i X01 kazetu, stačí najet o málo víc nebo jezdit trochu víc v písku a bahně a kazeta je zničená, i když řetěz na měrce ještě není úplně KO. Mně vydrží X01 řetěz na X01 kazetě i kolem 2500 km, ale radši měním dřív, protože už nechci riskovat.

              Takže bych kazetu dojezdil na vytahaných řetězech, chápu že po 2000 km se ti to nechce vyhazovat. Pak teda asi bude i nový převodník ;(

              0 0
              • McBlacky  

                alu pila stejně moc nevydrží, jakmile z ní začne padat řetěz je dobrý to zahodit. Je to levnější než řetěz :)

                0 0
                • krabica  

                  Záleží jak která, Wolftooth má výdrž parádní, OneUp katastrofickou, nedá ani jeden řetěz X01. Absolute Black jsem slyšel taky nic moc…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Ja jezdim jen original sram, nejak mi neni jasny benefit alternativ

                    0 0
              • Čipera  

                S tím zas úplně nesouhlasím, měnil sem na x01 total přejetej řetěz, kde merka propadla úplně a nestrilela. Záleží jaký jezdí člověk převody a jak silově. Kazety sram stejně jako řetězy toho vydrží opravdu hodně a právě proto mě zaráží i můj případ.

                0 0
          • Lachtis  

            Xx1 retez da skutecne hodne, sam bych mohl vypravet, x01 mi taky vydrzi nesmysl. A co se tyce te kazety no, GX zrovna nema moc dobre ohlasy, tak to asi bude problem i u tebe. Muze to byt zuby nebo i tim snytovanim, nevim, treba je to kravina, ale co kdyz se to proste hnulo a proto to nejde… Tezko takhle radit, ale jak pises, bude to asi tou kazetou a nic s tim nejspis nenadelas…Ja se pri koupi sram kazety zamerne nytovane gx vyhnul a jinou nez x01 ci xx1 bych od sramu nebral. Ale verim, ze jsou lidi, co s ni budou spokojeni, ale taky ti, kteri ne. Coz u x01/xx1 bude znatelne jiny nepomer.

            0 0
            • McBlacky  

              Ono je rozdil v uprave/tvrdosti mezi gx a x01 pomerne zasadni. Retez da tak 2–3× vic, kazeta mozna i vic. Xx1 vydrzi v klidu vic sezon, gx se casto nedozije konce jedny, respektive se dojizdi na vytahanym retezu.

              1 0
            • Enron  

              Já patřím mezi ty spokojené, resp nevím co bych od níměl chtít víc :) mám na GX kazetě najeto přes 6000 km a zatím drží dobře. Na příští sezonu dám už novou. Zksuím něco jiného, možná Garbaruk, nebo vyšší řadu od Sramu. Taky bych chtěl zkusit jiný řetěz, doteď jsem jezdil GX, ted tam mám KMC x12, tak uvidíme jak vydrží. Příště zkusím X01 nebo XX1, jestli maj fakt takovou výdrž, tak je to super.

              0 0
          • Breakpain  

            Zoubkum moc nevěřím, ale 12s se meni na druhym?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Nutribird  

        Ahoj, staré GX 10/50 měli neduh přeskakujících zubů a chovalo se to podobně. Stačilo najít zub a srovnat jej.

        Třeba je to ono.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • kokabura  

      Takovy obecny dotaz k tem retezum, tedka uz se netoci tekneme tri retezy co 500km?

      0 0
      • JachymP  

        Asi jak kdo chce. Pokud někomu nevadí ta „práce“ navíc, tak podle mého názoru je to dobrý postup. Zvlášť s drahýma SRAM kazetama, tam to dává smysl. U Shimama bych se s tím nepáral.

        0 1
      • pivos  

        4 GX řetězy, 1 GX kazeta, 15 000km, pořád to funguje, řadí bez problému, nestřílí. Akorát jsem už chtěl X01 kazetu a řetězy, tak je to momentálně v šuplíku.

        1 0
      • kokabura  

        Prave, ze se mi ta myslenka, ojizdet to vsechno postupne libila.. jsem rad, ze to nepadlo v zapomneni

        0 0
        • Breakpain  

          Urcite to jde, ale ja v tom nakonec zalibeni nenasel.

          Tak to menim, schovavam a pak to stejne neprotocim ;) …

          1 0
        • Nutribird  

          Já už mám na staré GX 12 přes 6000 km/ 4 řetězy a teď jedu zase od prvního. Jezdím treil/ enduro tak to dostává celkem a spokojenost.

          0 0
      • Raf  

        Tak to dělá každý, kdo voskuje. Jen ty intervaly se liší podle nájezdu, terénu.

        0 0
      • McBlacky  

        U 12s sramu to nedava vsude smysl. Rozsah opotrebeni ktery je efektivni pouzivat mi prijde mensi, respektive staci tomu vyrazne mene, aby se zhoblovaly 10z a 12t pastorky. Takze jakmile dotocis prvni kolo uz riskujes ze to pretahnes. Prijde mi lepsi ty retezy vyhazovat drive a davat nove. Nebo vozit vetsi pilu a nejezdit tolik 10 a 12z.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Nebo vozit Shimano a mít možnost vyměnit si 10 + 12, 14, 16, (18) … pokud jsou teda zrovna dostupné. :o)

          2 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • novas752  

          Roviny s malym převodníkem jsou pro 1×12 jistá smrt no. Asi to nemá rádo ani silovou málo kadenční jízdu – na mopedech se běžně stává že zlikvidujou kazetu dřív než je na odpis řetěz podle 0,5% prodloužení. A to klidně za 500km u NX, 1000km GX, 1500km X01/XX1.

          0 0
          • Breakpain  

            Nema, jezdim do kopcu silove … a odchazi to hodne rychle :/

            0 0
          • McBlacky  

            NX a SX jsou total sracko sady. To je jen do poctu, aby byla konkurence shimanu v kategorii deore a horsi. Samozrejme pro silnejsi motory to neni. Problem neni ani tak souvisly vyssi vykon, ale ty nabehy vykonu jsou casto brutalni a to zabiji pohon. Z nuly na 25km/h to dokaze zrychlit i se 100kg vyzrancem pomerne svizne ;)

            0 0
      • Čipera  

        Nějaký zarytci to stále dělají, ale je to blbost. Spousta práce navíc a na najezdu to opravdu nic zásadního nepřidá.

        0 0
        • JachymP  

          Ale zase pokud máš třeba 2 až 3 ojetý řetězy schovaný, tak když ti začne střílet kazeta s novým řetězem, nemusíš ji hned vyhazovat a můžeš ještě dost dlouho jezdit na starých řetězech. A to klidně 10000 km. Záleží jak je komu líto vyhodit kazetu za 8K ;)

          0 0
          • McBlacky  

            Ono 12s s vytahanym retezem radi na ***** a sjedes si brzo pilu, pak pada retez atd. Dotacet to jako u 9spd do smrti uplne u 12s nejde. Respektive je to dost kompromisni reseni.

            1 0
          • novas752  

            Jo, tohle dlouhou dobu docela platilo, ale 12spd do toho tak trochu hodilo vidle. Protože ojetý to prostě neřadí repektive řadí fakt mizerně. Takže pak ve jménu šetření nákladů jezdíš tisíce km na nefunkčnim kole.

            Proto točení řetězů na 12spd nijak moc najeté kilometry nezvedne, jakmile už jsou řetězy na 0,5% prodloužení tak to přestává fungovat a je to na vyhození úplně stejně jako s včas měněnýma řetězama postupně za sebou.

            0 0
          • Čipera  

            Samoszřejmě pokud už kazeta střílí dojezdím to do mrtva, ale cpat tam další sjetý řetězy je taky blbost nechtěl bych pak řešit nekde na švihu prasklej řetěz a pod.

            0 0
            • JachymP  

              Proč prasklej řetěz? S rychlospojkou nemůžeš nic pokazit. Jinak oprava prasklýho řetězu na vyjížďce je práce na pár minut, ale to se ti stane spíš z jiných důvodů, než kvůli sjetýmu řetězu.

              0 0
      • kokabura  

        No me to prave u 11s zvedalo najezd vyrazne. Tri retezy a kazeta dala sezonu. V opacnem pripade mi novej retez po 1000km uz na kazete strilel.. tedka mam nove 12s tak resim co a jak.. protoze me zarazely ty najezdy na retezu co se zde uvadi. Ale budu verit kolektivu a tocit nove retezy

        0 0
    • grafik  

      Kazeta sram GX cca 8000 km

      Řetěz sram gx, po cca 2500 vždy KO, měřím měrkou Force. Na kazetě aktuálně už bohužel přeskakuje 3. a 4. pastorek. Docela tomu dávám, takže asi bude následovat výměna kazety – případně tuhle sadu dojedu přez zimu a na novu sezónu nová sada.

      0 0
      • plzakj  

        Takze 4. rezet uz strili? Bych zkusil vymenit merku nebo proceduru mereni. 2500 na mtb mi prijde docela dost, jestli tomu nakladas v bordelu.

        1 0
        • grafik  

          měrka je v pohodě. teď propadla až dolů. Tady u nás tahám dost roviny a kopce většinou na asfaltu. Závod cca 2×.

          Bohužel jsem ho měl změřit dřív o cca 2–3 měsíce. Řetěz jako nový dostal kapky na závodu, kde bylo docela dost bahno – takže dostal největší masakr hned po nasazení, pak už moc ne. Tentokrát jsem výměnu podcenil. Kazeta jinak ok – i při silovém záběru.

          0 0
    • bednee  

      Stojí si za to připlatit za X01 AXS oproti GX AXS? Dost často jezdím bordelem při MTBO a x-krát jsem chytl větev do hazky a tak, tak bych raději odolnější variantu.

      0 0
      • suslos  

        Ano, stojí.

        0 0
      • Lachtis  

        Mam oboje, vlastne axs na trech kolech.

        Na HT mam X01, na fullu gx s nove garbaruk raminkem a kladkami a na fatbike rovnez gx s garbaruk spodkem. Tim Garbarukem se s vahou dostanes na xx1.

        Realne zkusenosti: rozdil v chodu jsem mezi X01 a originalem (i ted garbaruk tuningem) GX axs nepoznal. Takze za mne rozdil ve funkci proste nepoznam. Pokud to mas dobre nastavene, spravnou delku retezu atd., tak za mne oboje stejne. Kladky u X01 by mely byt asi lepsi (vic vydrzet) kvuli loziskum, ale k tomu se vyjadrit nemohu…

        Ale mohu se vyjadrit k bolesti pri crashy :-). Puvodne jsem mel na HT GX AXS, ale klacek si rekl, ze bude silnejsi a byl :-(. Cele raminko s kladkami ko (coz by se dalo resit), ale rozjebal i cepy v hazce a zkroutil ji, takze byla KO. Tedy, kdyz tu hazku odpalis X01 Te bude stat vic a ze to jde a celkem snadno bych mohl vypravet :-D.

        0 0
        • bednee  

          No a to je ta otázka. Vydržela by X01 to co nevydrží GX? Tzn. s ohledem na to, že určitě chytnu dřív nebo později klacek do hazky, vydrží X01 víc a nebudu ji muset měnit když bych GX musel?

          0 0
          • tomxxx  

            co nevydrží GX, tuplem nevydrží XX ani XO. To tělo je stejný a ramínko má nejodolnější GX.

            Kup GX a pokud chceš lehčí, tak to potuň garbarukem. Navíc na aliexpressu se dá ten garbaruk koupit ra pár korun.

            0 0
            • suslos  

              Za mě má ramenko prave GX nejmekci, proto bych šel do vyšší rady :)

              1 0
              • tomxxx  

                A to je možné jak, že je ocel měkčí než hliník?

                0 0
                • suslos  

                  mám vedle sebe na stole blátový GX axs vodítko zohýbaný a vedle toho rozstřelený XO1 z mechaniky… a nevím jestli mám divný kus, ale to gx je na ohyb v ruce fakt měkčí

                  0 0
                • plzakj  

                  Treba je tenci?

                  0 0
                  • suslos  

                    To není. Proste je to měkčí material – tento konkrétní.

                    0 0
            • Lachtis  

              Presne, jak pise tomxxx, raminko u GX je ocel, kdezto x01 ma hlinik. Co je pevnejsi je asi kazdemu jasne :-). Jen, jak jsem i psal vyse, tak ocel si bere dan ve vyssi vaze, coz muzes resit komplet garbarukem (jako ja) z Aliku s kladkami za cca 1,1 tkc (dle akt. kurzu).

              0 0
            • LifeIsRide  

              Můžeš poslat odkaz na to ramínko na ali? Klidně PM Díky

              0 0
              • Lachtis  

                Tady to mas, mam koupeny dve, jedno vesele funguje na fullu a naprosto bez problemu. Druhe jsem mel v planu dat na fatbike, ale moc mi nefunguje s SLX kazetou. Jeste to zkusim poladit, ale kdyz jsem dal raminko gx vcetne kladek, tak razeni cajk. Ale nevim, zda je problem v kazete v kombinaci s garbaruk raminkem a kladkami, nebo v delce retezu ci v rukach :-D

                US $22.36 16% Off | Mtb Road Rear Derailleur Cage Pulley Wheels for SRAM 11/12 speed Derailleur Oversized Bearing For NX GX X01 XX1 EAGLE AXS

                https://a.aliexpress.com/_msCgemO

                1 0
        • pavelxy  

          Jako že v X01 jsou v kladkách lepší ložiska?

          0 0
          • Lachtis  

            Pokud se nepletu, tak x01 ma prumyslova loziska, kdezto GX by melo mit obyc kluzna. Ale rozebrano jsem nemel, tak mne treba nekdo v tomhle zkusenejsi opravi :-).

            0 0
            • mirorek2  

              nové gx od Lunar by mělo mít zapouzdřená ložiska taky

              0 0
              • Lachtis  

                Aha, diky za opravu, tak pak je rozdil v tom materialu raminka ocel (gx) vs hlinik (x01)

                0 0
            • pavelxy  

              Právě že mám GX a ložiska má.

              0 0
              • Lachtis  

                Uz to psal i kolega vyse, tohle jsem 100% nevedel a diky za opravu.

                0 0
            • tomxxx  

              Možná jsou ty ložiska trochu horší než X0, ale podle mě ty kladky jsou funkčně stejný. V bordelu zadřeš cokoliv.

              0 0
    • honzabike  

      Kluci, jestli se můžu vmísit do debaty. Mám GX AXS šaltr a provozuju to na GX kazetě. Chodí to tak nějak všelijak, ale dejme tomu… Mám nějakej blbej náboj Mavic do kterého se už nedá sehnat nějaká podložka, takže budu muset jít do nového náboje. Chtěl bych rovnou vylepšit i chod řazení. Myslíte že mám jít radši do náboje s MS a převexlovat to na XT kazetu, a nebo nechat XD a jít do X01 kazety?

      0 0
      • Breakpain  

        Resis penize?

        A pak taky mas radsi hladsi chod Shimana nebo surovejsi projev Sramu?

        Ridil bych se hlavne timhle… Sram mi sedi, ale toci me, jak je to drahe ;)

        0 0
        • honzabike  

          No právě mi tady moc nevychází rovnice, dražší kazeta = lepší chod.

          Většina lidí říká, že nejlepší kombinace na AXS je shimano kazeta.

          X01 je za 7K, XT do 3K. S tou GX moc spokojen nejsem, není to tak hladký chod jak sem si představoval. Dost si potrpím na tom že když je zařazeno tak to de na ticho. Ale jako kdyby ta X01 měla bejt fakt dobrá a vydrží mi aspoň 10.000 tak bych do ní klidně šel.

          0 0
          • Breakpain  

            Z toho mi vychazi Shimano spis ;).

            Ja mam rad surove, znatelne razeni…

            0 0
          • suslos  

            XO1 Ti při včasných výměnách řetězu 10k km dá ;-)

            0 0
            • mirorek2  

              to dá i mě a to ji nešetřím dle výdrže řetězů

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
          • Raf  

            mám x01, voskuju a točím víc řetězů a vypadá to, že je nesmrtelná

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.