třetí reklamace a prodejce nechce vrátit peníze

131 nepřečtených
  • Roman921

    Dobrý den, když jsem dával letos koupené horské kolo na třetí reklamaci vidlice, bylo mi prodejcem řečeno, že při uznání vady mi nebudou vráceny peníze. První reklamace vidlice byla řešena opravou, druhá byla řešena výměnou za nový kus a nyní jsem vidlici reklamoval potřetí. Prodejce mi nyní tvrdil, že reklamace formou výměny za nový kus se nepočítá jako reklamace a proto nedosáhnu na stanovený počet reklamací pro odstoupení od kupní smlouvy. Na moji argumentaci, že přece i výměna za nový kus je uznaná reklamace mi řekl, že sice výrobcem kola je Rock Machine, ale hotovou vidlici mu dodává jiný výrobce s jinou značkou, proto i kdybych žádal vrácení peněz, mohou mi vrátit peníze pouze v hodnotě vidlice, nikoliv v hodnotě celého kola. To se mi úplně nezdá a proto se obracím na vás, jak v této situaci postupovat? Z mého pohledu je jedno, jestli se jedná o výrobek složený z více dodavatelů – peníze by se měly vrátit za celek. A také samozřejmě i výměna za nový kus je uznaná chyba a tím pádem i reklamace. Děkuji za pomoc.

    0 0
    • tsunami  

      Kupoval jsi celé kolo jako hotový produkt nebo jsi koupil kolo, které sis nechal poskládat dle svých požadavků?

      0 0
    • Vilém  

      Jejich sdeleni mi prijde logicke.

      0 1
      • Janes  

        Bývalo to tak, že při výměně se počítalo znova od nuly, takže asi jednají správně, ale jsem mimo obor už 15 let.

        Ovšem u výměny jenom jedné části to asi bude sporné, u celého kola to asi platí pořád.

        0 0
        • jeniiiik  

          Tohle už neplatí od nového OZ. Byl to nesmysl. Prakticky šlo mít na spoustu věcí nekonečnou záruku.

          1 0
          • orm  

            Vsak to bylo super :-). Ja to praktikoval u bot, ktere jsem kupoval v Rockpointu. Tenkrat rockpoint daval zaruku 3 roky na boty garmont. Po 2 letech se vzdy neco naslo, takze reklamace, vraceni penez a nove boty. Ted uz neplati, ze si misto nove veci muzes vzit zpet penize?

            0 10
            • nooski  

              Gratulace, takové pěkné přiznání…

              5 0
              • Kaire  

                No a? Já měl na běhání dlouhá léta oblíbené Adidasky, které mi jako jedna z mála bot padla. Měli ale úplně debilně řešený jeden detail ve švu, kde se vždy bota trhala. Chodil jsem si co rok a občas i dřív pro nový pár…

                0 4
                • Janes  

                  Vždycky záleží, v jakém celkovém stavu ta bota je. Samozřejmě, velcí prodejci se tím nechtějí zabývat a vychovávají novou generaci vychcánků.

                  1 0
                  • Kaire  

                    Promiň ale ta bota byla vizuálně jako nová, byla to doba kdy sem běhat chodil málo a ještě k tomu jen za hezkého počasí. A když se ti po cca 20–30h nošení začne párat, nevidím na tom nic vychcaného.

                    0 0
                    • Janes  

                      Nemluvil jsem přímo o Tobě, neznám Tvůj případ, a ani Tvoje boty jsem neviděl. Zato jsem jako prodejce měl v ruce boty, který byly totálně hin a ještě ******** od bláta, kdy se jejich prznitel dožadoval náhrady za svojí újmu.

                      0 0
                    • rasto  

                      mno, když se páralo několik adidas bot na jednom a tom samém místě, nebyl problém spíše v Tvém došlapu? nedeformoval jsi tu botu náhodou? :-/

                      0 0
                      • Kaire  

                        1. obr. pouze ilustrační foto: Přesně v tom ohybu byl šef a ten se trhal a rozhodně sem u toho modelu nebyl sám, to mi tvrdili i v obchodě. Vtipný je, že žena reklamovala supernovy r2019 ze stejného důvodu letos. Akorát tam používají sítovinu, která je dělená a odlehčená pro lepší ohyb, v tom se to trhá (viz obr. modré boty, ty světlé čáry). Pro další ročníky to odstranili a to místo naopak vyztužily, ty mám já a je to OK (obr. šedé boty).

                        Takže teď možná Adidas víc řeší co se dojebává, dřív to ale byla min 6 let furt stejná bota se stejným problémem.

                        0 0
              • orm  

                V cem je problem? Meli tu botu udelat tak, aby vydrzela 3 roky nebo nedavat takovou zaruku. Neni moje chyba, ze se rozpadla a reklamace byla uznana.

                1 0
                • Janes  

                  Kde je problém? Ty se mi snad jenom zdáš…záruka platí na výrobní vady, nikoliv na vady z opotřebení.

                  Připomínás mi babu, co mi přišla reklamovat lodičky na vysokém podpatku ve fázi, kdy už pomalu půlku podpatku měla odchozenou (zhruba ze 6cm měla už jen cca 3–4). když jsem jí upozornil, že k botám byly v krabici přiloženy dvoje patníky, které se musí po ochození vyměnit, mi sdělila, že nic takového není povinná dělat, že ty boty musí vydržet dva roky, jak je záruka. No, nepochodila…bohužel mi vyhnala svým řevem z krámu asi pět zákazníků, takže mě slušně poškodila.

                  A tohle je přesně ten důvod, proč velké obchody, které si to mohou dovolit, raději v klidu boty vymění. Ze strachu před psychopaty, kteří je pak budou vláčettelevizí a tiskem a vyřvávat do světa svojí nepravdu.

                  4 0
                  • Kaire  

                    A on psal něco o opotřebení? Já reklamoval po dvou letech taky pohorky které si zažili své, jenže taková bota musí taky něco vydržet a ne že se rozlepí vejpůl.

                    0 0
                    • MatS  

                      Rozlepení není opotřebení. To je samozřejmě vada výroby a nárok na reklamaci máš.

                      Ale třeba sešlapaná podrážka, utržená guma z podrážky, prodřená kůže apod. je opotřebení a nepodléhá reklamaci.

                      Spousta lidí si totiž plete výrobní vadu a opotřebení a pak se dožadují reklamace i na věci, na které nemají nárok. Výrobní vada je přítomna na výrobku od jeho výroby a projeví se během záruční doby. Kdežto opotřebení je vzniklé nadměrným užíváním nebo užíváním pro jiný účel než uvedl výrobce (opět pozor na módní obuv). Občas je to samozřejmě sporné a těžko doložitelné a břemeno důkazu leží na prodejci. Takže záleží i na serióznosti prodejce. Třeba Baťa uznává reklamace bez problému, ale třeba jeho vlastní produkci bych si osobně už nikdy nekoupil.

                      3 0
                      • Kaire  

                        Jasný to souhlasim, kvůli něčemu takovému by mi to hlava nedovolila reklamovat.

                        1 0
                      • Janes  

                        ANO!

                        1 0
                      • Johny_r  

                        To máš samozřejmě pravdu, jenže v poslední době se nejčastěji setkávám s vadami, které bych zařadil do kategorie předčasné opotřebení. Jako třeba když ti popraská podrážka u bot, které jsou jinak jako nové. To se pak těžko prokazuje. Navíc pak člověk nereklamuje ani tak výrobní vadu, jako spíš vlastnost výrobku, kterou měl od začátku, ale nebyla poznat.

                        0 0
                        • MatS  

                          Tomu se rika skryta vada a zaruka se na to vztahuje.

                          0 0
                    • Janes  

                      Meli tu botu udelat tak, aby vydrzela 3 roky nebo nedavat takovou zaruku.

                      Odpovídal jsem na toto…

                      0 0
                  • MatS  

                    Souhlas se vším. Proto si již nekupuju levné boty, protože vím, že ty dva roky nevydrží. Materiály a způsob zpracování nevydrží a opotřebují se rychle. tudíž nejde ani reklamovat.

                    Ale taky jsem měl i negativní zkušenosti s prodejci, kdy se snažili všemožně ze záruky v druhém roce vykroutit. Bylo mi jasné, že oni mají vůči výrobci pouze roční záruku, ale kvůli našim zákonům musí držet roky dva. Tak se snaží se zákazníkem vyj..at. Tam již nenakupuji a ani tu značku nekupuji.

                    Dalším podrazem na zákazníka je pojem „módní obuv“, což je většina kousků, co si kupují naše ženy. Bohužel je potřeba si přečíst, co to znamená a pak máte u reklamace většinou smolíka :-)

                    0 0
                    • Kaire  

                      O to víc tě nasere když si koupíš drahou botu, která se domrví těsně před zárukou. Po výměně za novej kus nemáš už logicky záruku, jenže problém se objeví zas.

                      0 0
                      • MatS  

                        No jestli se projeví třeba těsně na konci záruky a dostanu novou botu, u které se projeví zase za dva roky, tak mi ty boty vlastně vydržely skoro 4 roky, což u mého využití je více než normálně, takže spokojenost :-D

                        Za ty roky už mám značky, u kterých vím, jak dlouho vydrží. Kupuju je dlouhodobě, sleduju jejich produkci a vidím jak to vypadá s kvalitou. Navíc jsem se naučil u bot koukat na určité znaky, které mi prozradí, jak kvalitně je bota dělaná. Takže jsem neměl nutnost reklamovat boty snad více jak 15 let.

                        0 0
                        • Kaire  

                          Hele mám stejnou zkušenost jako orm… Boty od Garmotu sem měl xx let, šel sem do stejné modelu a takhle to dopadlo… Prostě pohory sem měl vždy dlouhá léta, jinak souhlasim, boty na běh beru jako spotřebák, u kterého to neřešim a ostatní nemám potřebu reklamovat, často zestárnou dřív morálně.

                          0 0
                          • MatS  

                            Jak píšu níže, většina výrobců viditelně snižuje postupně buď kvalitativní úroveň (třeba ten Garmont), třeba kvůli přesunu výroby do Asie, nebo pouze použijí u nového modelu horší/levnější materiály. Typicky třeba nepoužijí podrážku Vibram ale nějakou jinou. Nebo nepoužijí vložku Ortholite, ale nějakou levnější. Nebo membránu GoreTex nahradí nějakou levnější, nebo jí úplně vypustí. Jsou to detaily, které jim sníží náklady. Bohužel ta bota už ale není to co bývala.

                            0 0
                    • orm  

                      Ani drahe boty nejsou zaruka, ze vydrzej alespon ty dva roky. Jedine boty, ktere mne vydrzely kolem tech 2 let byly garmont, ale to bylo jeste v dobe nez presunuli vyrobu. Ostatni po roce, bez ohledu na cenu, odesly. Nektere opotrebenim a nektere vyrobni vadou.

                      0 0
                      • Kaire  

                        Já píšu o Garmont Nebraska :D. Zase musím pochválit že dokážou botu opravit za dobré peníze.

                        0 0
                      • MatS  

                        Je krásně vidět, jak i zavedené značky u stejného modelu mezigeneračně snižují kvalitu nebo něco uberou z drahých materiálů a nahradí levnějším. Takto třeba u mne skončil Merrell.

                        Na túry po horách mám Salewa boty a ty vydržely nesmysl. Stále jsou plně funkční, jen z čistě estetického důvodu jsem si koupil ty samé nové (po 4 letech). A to jim dávám do těla v Alpách a v Anglii v horách Lake districtu. Takže žádné snadné podmínky :-) Taky Maindly vydrží hodně. Jen je potřeba se o tu kůži taky starat. Pravidelně krémovat a impregnovat. Ono to samo fungovat dlouhodobě nemůže a proto to občas tolik nevydrží.

                        0 0
                        • david25  

                          No tak to jsi me s Merrellem nepotesim. Po delsi dobe jsem se knim chtel vratit, tak radsi nebudu riskovat. Salewa teda porad cajk? :)

                          0 0
                          • MatS  

                            Salewa samozřejmě taky „optimalizuje“, ale jen použitím jiného materiálu. Ale není to ******* s kvalitou.

                            V nejhorším musíš sáhnout po vyšším modelu.

                            0 0
                  • orm  

                    Ja jsem nikdy nereklamoval opotrebeni jako podrazku nebo rozedranou patu, ale treba to, ze praskl jazyk a vylezl z nej molitan nebo kdyz ta bota praskla v ohybu u prstu. Botu meli vzdy mesic, reklamaci uznali a vratili penize. Podle tebe je kazdej kdo donese neco na reklamaci psychopat?

                    0 0
                    • Janes  

                      Nebylo dobré tohle napsat hned z kraje? Tvůj původní příspěvek naznačoval něco jiného. Ale jak jsem již jednou psal, mé odpovědi nejsou na konkrétní případy, ale obecně popisující situaci s reklamacemi. A mám s nimi dostatek zkušeností, byť já měl roční reklamovanost cca 1,5%, což je, jak ti znalí potvrdí, vysoce podprůměrná reklamovanost v oboru obchodu s obuví. A lidi na můj obchod, jako na zdroj kvalitní obuvi, vzpomínají dodnes i po 15ti letech.

                      A ano, i psychopati mezi lidmi s reklamací byli, ale taky lidi nešťastný, že je opustily ne jejich vinou jejich milované boty.

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Janes  

              Jako člověk, co měl 15 let vlastní obchod s obuví Ti můžu říct: Poděkuj Rockpointu za jejich vstřícnost. U normálních prodejců by Ti to tak snadno neprošlo, a to v souladu se zákonem…

              0 0
              • orm  

                Ja je k tomu nenutil. Byly to vetsinou drahe nizke boty s cenou kolem 3kkc 20 let zpet. Bota praskla v ohybu u prstu.

                0 0
            • gerrard  

              Ze ty pokazde, kdyz mas sanci se projevit se dokazes tak odkopat. :(

              1 0
              • orm  

                Nechapu kde je problem. Bota se ti rozpadne, je v zaruce, ale ty si reknes ne, nechci se odkopat, boty hodis do kose a pujdes si koupit jine? To jako student ktery tech penez moc nema?

                0 2
                • Janes  

                  Asis nikdy neslyšel pojem, bota byla plně využita … Rozpadne se je velmi široký pojem a taky různá příčina, proto je dobré dát, v případě sporu, boty posoudit soudnímu znalci v případě, že jsi o své pravdě přesvědčen. S odborným posudkem v ruce..to vyměkne každý prodejce, pak už jenom soud…

                  0 0
                  • orm  

                    A neni na prodejci vysvetlit zakaznikovi, ze toto uz neni na reklamaci? To ma byt zakaznik, ktery si kupuje boty, odbornik na terminologii bot? Jako zakaznik jsem prisel s botou a rekl jsem ze ji chci kvuli tomu a tomu reklamovat. Botu si prevzali a reklamaci uznali a vratili mne penize. To, ze jsem si u nich botu kupoval opakovane prece neni chyba.

                    0 0
                    • Janes  

                      Přečti si to ještě jednou. A neboj se, znalý prodejce se to vždy vysvětlit snaží, o podavačích z hypermarketů se to ovšem tvrdit nedá

                      0 0
                • gerrard  

                  Boty na mně doslova hoří. Beru to jako fakt a pokud si v té botě něco odchodím, tak mně ani nenapadne jít ji reklamovat. Styděl bych se sám před sebou. Jo kdyby na ní bylo něco špatně od začátku, tak jdu, ale pokud se to projeví až po delší době než kolem půl roku, tak ani náhodou. Po letech bádání a testování jsem v podstatě skončil u dvou značek a to Prabos a Inov-8. Ty Inov-8 mně nevydrží 2 roky ani náhodou, ale vzhledem k tomu kolik odchodí, tak jdou s čestnou salvou do koše.

                  1 0
                  • orm  

                    Ja zas cekam, ze kdyz dam za nizke trekove boty 4kkc, ze mne ty dva roky vydrzej a nepraskne jazyk nebo bota v ohybu. Takze ja se fakt nestydim ted, ani jsem se nestydel jako student. Vis jak se to rika, lina huba hole nestesti. Nezeptas se nevis.

                    0 0
      • Roman921  

        Mě to právě přijde logické naopak. Přece vidlice je komponent kola, bez kterého kolo nefunguje a tedy reklamace je na celek… Nebo myšlenka z opačné strany – kdybych reklamoval rám, tak mi vrátí peníze pouze za rám a kola s ostatními součástmi má vrátí fyzicky?

        Jednání prodejce bych vnímal jako logické třeba v případě dokoupeného nosiče tašek, který byl navíc a kolo funguje bez něj i s ním..

        2 1
        • Vilém  

          Co na ni reklamujes? Osoupanou barvu kluzaku? U vidlice, ktera je spis prilis tezky drzak predniho kola, nez odpruzena vidlice?

          2 0
          • Roman921  

            Vidlice se zasekává a při zvednutí kola do vzduchu vydává rány z dorazu.

            0 0
            • Vilém  

              Ta vidlice je proste srot. I kdyby ti ji menili stale dokola, tak bude situace stejna.

              2 1
    • Winux  

      Laickým pohledem bych řekl, že se tě prodejce snaží ******. Pokud jsi si koupil kolo jako celek, tak je úplně jedno, kdo dodává jednotlivé komponenty a když se nějaký rozbije, ty reklamuješ kolo jako celek. Důležité je, zda jsi na začátku třetí reklamace jako její řešení uvedl, že chceš, při jejím uznání vrátit peníze a pokud chtěl prodejce postupovat jinak, tak jsi na jeho způsob plnění nepřistoupil a žádal vrácení peněz za celé kolo.

      Pokud se nedohodnete, tak se asi budeš muset obrátit na ČOI.

      0 0
    • jeniiiik  

      Ahoj. Díly, které dodá výrobci jiný výrobce tě nemusí zajímat. Koupil jsi kolo jako celek a kolo si reklamovali pro nefunkčnost jeho části. Vztah máš ty-prodejce a ne ty-vyrobce vidlice. Takže obchodník je mimo. Často jsou díly na kole OEM, určené jen pro montáž. Tam by ti cenu pro vrácení stanovili jak?

      1 0
    • skaj  

      Zalezi cos koupil – nenechaval sis treba menit vidlici za lepsi? Pokud kolo jako celek, reklamujes ho jako celek.

      Ale zeptam se jinak – to kolo jinak sedi, chces ho? Abys az dotlacis obchodnika k vraceni penez nezjistil, ze za cenu kola pred rokem uz letos nic nekoupis.

      Tady najdes nevice info https://www.coi.cz/…ky-pruvodce/

      0 0
    • Morchella  

      Mě to připadá, že nechceš jezdit, ale za každou cenu se kola zbavit. Vždyť oprava, nebo výměna dílu je nejjednoušší způsob, jak nebýt dlouho bez kola.

      0 1
    • Barak  

      Měl by ti vrátit peníze. Tečka.

      0 0
    • Markony  

      Ono by to chtělo popsat co bylo s vidlicí jaký model a zda bylo přesně za problém .

      0 0
    • Tomcat  

      Rozhodnutí vyřídit jednu reklamaci

      • odstoupit od smlouvy a vyplatiti zákazníka
      • opravit věc
      • dát věc novou
      • zamítnout reklamaci

      je na prodejci.

      Chtít odstoupit od kupní smlouvy můžete jen v případě třetí opakované va uznané reklamaci jedno a toho samého . Např 3× prásklá patrona. Nikoliv jednou gufero, jindy štelovací šroub a pak vada chromu…

      Pokud u vidlice se rozbilo pokaždé něco jiného , tak to není jedna a ta samá reklamace. Stejně tak se to třeba uplatňuje u auta vstřikování , poloosa , spojka není reklamace jedno a toho samého, ikdyž to je jedno auto a v důsledku toho je také nepojízdné. Stejně rozbitý zip, poškozené švy a prasklý knoflík u bundy není reklamace jedno a toho samého. Proto se uvádí když reklamujete výrobek, co je za konkrétní vadu.

      Osobně bych prodejci radil Vám vyjíst vstříc a hezky Vám vyplatit za kolik jste to kolo koupil. Pravděpodobně ho jako ojeté prodá zato Vám za ty peníze půjde kolo nové špatně koupít. Kór u tohodle prodejce ten Vám neopraví pravděpodobně ani prasklou duši :)

      Mimo to pri odstoupení od smlouvy může obchodník vrácenou částku ponížit o opotřebení.

      1 0
      • Barak  

        Ten poslední odstavec je dle mého nesmysl. To platí v případě odstoupení od smlouvy uzavřené distanční způsobem.

        0 0
        • jeniiiik  

          Poslední je blbost.

          První je taky blbost. Rozhodně není vše na prodejci. Reklamaci rozhodně zamítnout nemůže. Vždy ji musí přijmout a dál řešit s výrobcem/dovozcem kola jedna li se o nové kolo a na něm se něco reklamuje. A pak s výrobcem/dovozcem jednotlivých komponentů jedna li se o používané kolo. Každopádně pokud 3× poslal vidlici na reklamaci a 3× byla reklamace vyřízena, výměnou, opravou, tak má zákazník nárok na vrácení částky za celé kolo jednalo li se o stejnou závadu. Co s s kolem po reklamaci bude obchodník dělat je už na něm. Vrací se samozřejmě plná částka. Což je trošku blbost, ale je to tak.

          0 1
            • jeniiiik  

              Supr no. Úplně mimo. Tohle je když vracíš něco obchodníkovi v rámci čtrnáctidenní lhůty a vracíš to používané. Třeba foťák po dovolené. ;)

              0 0
          • Vrci  

            Musí rozhodnout zda ji přijme, pokud ji přejme, zda jí vyhoví.

            Když půjdeš reklamovat oktávku do servisu VW, tak tu reklamaci nepřijmou.

            0 0
            • Barak  

              Ta analogie mi nedává smysl.

              Zakaznik koupil kolo u prodejce jako celek. Předpokládám, že jako celek ho má i na prodejním dokladu a nikoliv jako výčet jednotlivých komponentů.

              Takže, reklamace u prodejce jako celek. Když chceš analogii s autem, tak taky nepůjde reklamovat nefunkční xenon k jeho výrobci ale k prodejci auta.

              0 0
              • Vrci  

                Výše je psáno, že reklamaci MUSÍ přijmout. NEmusí. Pokud koupí dvě kola jedno u Pepy druhý u Franty. A pak první kolo přiveze Frantovi, tak Franta, reklamaci nepřijme. Pokud ji k Frantovi, přinese v 5 večer v pátek, kdy je na krámě jen malej František, tak mu to Franta zavolá až v pondělí. Když s tím ve středu dorazí k Pepovi, což bude 732. den od koupě, tak ji nepřijme ani Pepa.

                Ano, xenon taky reklamujes v autosalonu, ale neznamená to, že ji musí přijmout. O přijetí reklamace se zpravidla má rozhodnout hned, ve složitějších případech do 3 dnů. Když koupíš oktávku u dealera A a půjdeš do jiného města, kde ten samý prodejce prodává opravuje vw, tak v tom druhém městě tu reklamaci NEpřijme.

                0 0
                • Barak  

                  Hele, sorry, ale ve snu by mě nenapadlo, že nastane případ, který popisuješ. A ani, že někoho napadne, zmiňovat tady takovou možnost. Ačkoliv, ano, stát se může všechno, lidé jsou různí a to, co píšeš, je samozřejmě pravda.

                  Ale tak nějak tady asi předpokládáme, že nějakou bazální znalost každý má. Alespon ohledně toho, kde reklamovat Takže to „musi“ nahoře, bylo jistě míněno za předpokladu, že clovek reklamuje na správném miste a nejde kolo reklamovat do pekárny, navíc ve vedlejším městě (nadsazka).:-)

                  0 0
                  • Vrci  

                    Hele že života: dárek k Vánocům, – elektrický gril, rozbil se (co by taky člověk od Ety čekal). Dárce přinesl paragon v obálce. Nejmenovaná osoba vzala gril a obálku do igelitky a vyrazila na reklamaci do podnikové prodejny ETA v ČB, pracuje od tud kousek. Gril byl z Datartu nebo Ektrowordu.

                    K nepřijetí může i stačit, nepřiměřené znečištění (vezmeš to přez louku, kde zrovna hnojili kejdou) nebo se ti před obchodem spustí krev z nosu a biologické tekutiny jsou také důvodem.

                    PS. Znečištění bankovek biologickým materiálem, znamená jejích neplatnost než možnosti jejích výměny.

                    0 0
                    • Barak  

                      Ok, na tebe si nepřijdu.:-)

                      Ted už všichni čtenáři tohoto vlákna budou vědět, že kolo na reklamaci pred prodejnou zásadně očistit od krve a prasečí kejdy:-)

                      0 0
                • Dvojan1  

                  Pokud koupíš nové auto, tak je naprosto jedno kam pojedeš do autorizáku. Garanci ti přijmou všude v autorizáku. O závadě a jak to bude řešeno, už nerozhoduje technik v servisu, ale technik pro autorizáky někde v kanclu.

                  2 0
                • jeniiiik  

                  Tak to by mě asi ani nenapadlo, že by kolo z Dekace mohl někdo chtít reklamovat třeba u TS Bohemia protože tam taky mají kola.

                  0 0
                  • Vrci  

                    To by ses divil, čeho jsou lidi schopní. Představ si modelovou situaci. Máš 4 telefony a koupíš jedno auto. Spojení 3 telefonů a auta funguje. Jednoho ne. Nebo jinak. Na co, a kde dáš reklamaci? No samozřejmě na auto.

                    0 0
                    • LiborV  

                      A oni ti vyhoví. Jeden případ od koncernu takhle dopadnul. Deklarovali konektivitu, která v reálu nebyla a zákazník dosáhl svého, auto jim vrátil

                      0 0
                  • novas752  

                    Některé značky ale reklamovat kdekoliv kde je prodávají můžeš. Třeba kola Specialized. Samozřejmě prpdejce u kterého sis to kolo nekoupil tu reklqmqci zpracuje a pošle do Spešlu jako takového, ale honorovat za tebe tam asi moc nebude.

                    0 0
            • jeniiiik  

              .

              0 0
          • Zdyn  

            Prodejce může samozřejmě reklamaci kompletně vyřídit. Tedy klidně i zamítnout nebo naopak vrátit peníze, zajistit opravu, výměnu a pod. Je na něm, jestli to bude řešit i s výrobcem produktu. A klidně v případě zamítnutí reklamace výrobcem může prodejce reklamaci uznat ( na svoje náklady), pokud třeba nechce přijít o zákazníka.

            Obvykle si pak s výrobcem vyřídí reklamace později. Vztah prodejce / výrobce (dovozce) se už řídí jinými pravidly (především termíny).

            3 0
          • Vrci  

            NOZ v poměrně významné míře ctí dobré mravy a přiměřenost, všech úkonů. Takže pokud by byl řetěz na 139 mm, převody zničené, lak sedřený, vrácení snížené částky, by prodejce obhájil.

            0 0
    • Zub  

      Já bych dotaz směroval na ČOI

      0 1
      • Vilém  

        To je moc pekny, tyto rady, ale na mne to pusobi spis tak, ze tazatel casem zjistil, ze si proste koupil zakladni shitove kolo a ted s tim chce nejak vydrbat. Vidlice co opakovane reklamuje je srot v cene nejakych 1500,–.

        1 1
        • Murray  

          V zásadě s tebou souhlasím, ale často se zamýšlím nad tím, proč výrobci vyrábějí totálně levný shit, nazývají ho odpruzena vidlice a tak nějak se podvědomě bere, ze za 1500 Kč to proste nemůže dobře fungovat, přesto se to nazývá stejně jako dražší výrobky, který fungujou, když jsem si kupoval prvního levného horaka, byla tam stejná vidle za 1500 a já naivně zjistil, ze opravdu tak nějak nefunguje a přestala mi dostačovat asi tak po 2 měsících ježdění, proč to teda prodávají? V dnešní době je levná cena omluvou za to, ze výrobek nefunguje dobře k tomu, k čemu je určený, přitom každý by si rád par stovek připlatil, kdyby mu bylo vysvětleno, ze je to jen k užitku, nebo jsem naivní?

          0 0
          • Slavik  

            Protože bys dražší kolo s dražší vidlicí nekoupil.

            A není to o pár stovek, ale tisícovek…

            0 0
            • TK75  

              Tak ale potom nemá prodejce do reklam lhát :-)…Třeba:

              Je připraven naskočit do hry s Tektro hydraulickými kotoučovými brzdami, Altus řazením od Shimana vidlicí SR SunTour XCM, která je postavena, aby byla skutečnou vidlicí.Připraven na nedělní vítězství, ale i na zbytek týdne, když na to přijde :-D

              0 0
              • Tomcat  

                …to vítězství když se výletem na tom do lesa nezabije.

                0 0
              • Murray  

                Ale to je přesně ono, člověk co nežije kolama tak nemůže vědět ze je to šrot kterej nefunguje, stejně tak chytrý hodinky za litr co měří tep úplně špatně, je to na reklamaci nebo není? Argument typu co chceš za litr, aby to měřily přesně? Ty seš ale naivní… takže zbytečně vyhozenej litr, jak tuny levnyho nekvalitního šrotu z aliexpressu, je jedno ze už po doručení je ta věc šrot, hlavně ze platba proběhla, je jedno ze půlku z těch výrobků lidi vyhodí hned po koupi na smetiště, hlavně ze obchod proběhl prachy se točí a vyrábíme dal…

                0 1
          • Zdyn  

            No ale 99% lidí, které si takovéhle kolo koupí, na tom v klidu jezdí a ani netuší, že ta vidlice nefunguje. Proto to výrobci dělají.

            3 0
      • Janes  

        ČOI může v tomto případě pouze poradit, vstupovat do reklamačního řízení nesmí. Pokud se chce hádat, tak soudní znalec, a když prodejce nevyměkne ani před posudkem znalce (ten musí taky zaplatit), tak potom zbývá jen soud, nic jinýho.

        0 0
    • pavel675  

      Nesnažíš se náhodou ******* s prodejcem ty? Ta story mi přijde taková hodně vycucaná z prstu..

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Roman921  

      Celkem mě překvapilo, jak rychle jde změnit téma z reklamace na Parkside :)

      Nakonec celá situace byla snadno vyřešena – výrobce nestihl opravu ve 30ti denní lhůtě a prodejce se už necuká s vrácením peněz. Díky za rady.

      PS.: jednalo se o Helia sport… Takže se snažili spíš ******* se mnou než já s nimi. Snad tato moje zkušenost bude i návodem pro další, co by od nich chtěli něco kupovat. Já jsem kupoval jen proto, že zrovna měli skladem a znova s nimi tuto chybu neudělám.

      0 1
      • scota  

        A co to bylo za vidlici?

        0 0
      • Vilém  

        Tak slava, doufam ze si koupis stejnou plecku jak to soucasne, abys pak mohl plakat, ze vidle za 1500,– nefunguje.

        2 2
      • david25  

        Tohle mi uplne evokuje jak u soudu. Mam sice na krku vrazdu, ale uhrano na procesni pochybeni :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.