První bezduše, problém s nahozením.

169 nepřečtených
  • Pista.Wassermann

    Ahoj,

    mám tyto pláště:

    raceking 2,2 a po docela těžkém nahození do ráfku RYDE EDGE 26 mi plášt automaticky patkama sklouzne do středového žlábku a nožní pumpa s tím nehne. Chystám se na pumpu na benzínku, ale ptám se: Jsou vůbec mé pláště bezdušové? V odkazu se píše, že pro použití s duší. Nechci s tím laborovat zbytečně. Díky moc!

    0 0
    • Atilla  

      Zkus, napřed pořádně nafunět plášť s duší, potom jednu patku vycvakni, dej ventilek a zaklapni druhou. Mělo by to pak jít nahodit v klidu. Spíš co ty ráfky?…

      0 0
      • Pista.Wassermann  

        Ráfky jsou tubeless. Včera jsem to jak píšeš udělal a přes noc mám nafoukané kolo s duší s kumbálu. Až přijdu z práce, zkusím opatrně vyndat duši, ale bojim bojim, že mi patky stejně sklouznou do žlábku. Ráfky mají ještě takové ty výstupky proti sklouznutí patek do středového žlábku, ale i tak to vždy sjede…

        RÁFKY

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak to je ještě jiná verze než jsem našel. Našel jsem verzi se stejným profilem, která neměla výstupky.

          Tím tedy lépe a s výstupky tam patky držet nejspíš budou a je to ideální varianta ráfku na bezduše. Také záleží jak máš pásku a jestli pláště nejsou moc volné (jejich patky). Když jsou moc volné, tak mohou i tak nedržet a vyskočí. Pak to ale znamená, že to chce kvůli nim přidat vrstvu pásky, aby volné nebyly. TLR pláště mívají právě jako jednu z vlastností větší kontrolu průměru v patkách, aby to nebylo moc volné. Když je to moc volné, tak nejen, že to skáče zpět do žlábku, ale je to i riziko za jízdy. To ale vyřeší vrstva pásky navíc.

          0 0
          • Pista.Wassermann  

            Jestli to dobře chápu, tak patky pláště moc volné nejsou. Montpákou jsem velmi trpělivě a po velmi malých kouscích nahazoval plášť na ráfek. jednu montpáku jsem zlomil. Ve chvíli, když jsem plášť nahodil na ráfek, měl jsem obě patky pláště uprostřed ve žlábku. Když jsem se rukou snažil vytáhnout jednu stranu pláště ze žlábku na kraj, po pár sekundách opět sjel do středu. Instaloval jsem tedy duši a foukal tak dlouho, dokud to nezaskočilo, místy se ozvalo lupnutí. Zkusím vyfouknout a vyndat opatrně duši a nafoukat. Spíš mi šlo u příspěvek níže, zda se s mými plášti vůbec snažit, jestli to, že není tubeless znamená pouze více mlíka pro zatěsnění bočnic po instalaci, nebo zda je to úplně blbost a koupit jiné pláště.

            0 0
      • MlokCZ  

        Ty ráfky vypadají, že mají profil (koukal jsem jak vypadá) ok na bezduše. Nahodit to na ně jít musí.

        Kromě uvedeného bych ještě přidal:

        • druhou patku (nebo ráfek) potřít čímkoliv co klouže (funguje lecos, od tmelu, přes mýdlovou vodu po třeba speciální roztok Schwalbe, který má pěkný aplikátor)
        • nakombinovat s tím co psal Atilla
        • pokud ani to nebude stačit, tak montpákou nahodit kus patky (dá se cca 2/3), i když ráfek nemá výstupek proti spadnutí zpět do ráfku, tak nevím jak moc to bude držet, ale zase ta plocha patky ráfku je velká a rovná a protože je ráfek asymetrický, tak bych pomocí duše nahodil do té užší patku ráfku a ručně se snažil do té širší

        Použití správně široké pásky předpokládám máš.

        Samotné pláště nejsou tubeless ready, ale minimálně nahodit to jít musí a pak se teprve ukáže jak moc budou fungovat bez duší (jestli nebude problém je zatěsnit a jak budou těsnit patky).

        0 0
        • Atilla  

          S tou mýdlovou vodou se to ale nesmí přehnat, už mi párkrát zapískalo v uších když místo toho aby patky zaskočili, vyskočili:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to bude záležet na konkrétním plášti, jaké má tolerance vůči ráfku. A řekl bych i na výšce boků ráfků. A také, když je to natřené, tak není potřeba už moc velký tlak na zaskočení, natřené to nepřefukuju.

            Natírám vždy a nestalo se u mojich ráfků nikdy z mnoha desítek kusů plášťů. Vždy jsem ale používal výhradně pláště, které byly UST nebo teď TLR a patky opravdu těsné na ráfku.

            Řešil jsem tak vždy přesně opačný problém. Po zaskočení patek pláště do patek ráfku byl často problém dostat plášť zpět do žlábků přes ty pojistné výstupky.

            Používám UST ráfky, tam jsou ty výstupky ještě výraznější. Pokud jsou u TLR ráfku překryté páskou, tak je to snáze přeleze.

            0 0
          • MlokCZ  

            A jestli má moc volné patky pláště když zaskočí do patek ráfku (tedy by hrozilo ještě více co píšeš), tak stejně musí začít tím, že přidá další vrstu pásky, jinak mu to ustřelí někde za jízdy.

            0 0
    • Vilém  

      Tak hlavne, ze u plaste pisou „pro použití s duší“.

      0 0
      • Martinson  

        Tenhle Race King mi na bezduše taky moc dobře nešel . Chce to koupit verzi Performance nebo Protection, které mají TLR provedení patek. A stejně to není žádný zázrak.

        0 0
    • DADMTB  

      No jestli máš přesně ty pláště z odkazu, tak nejsou určeny na bezduš (v popisu to je zmíněno). Nicméně netvrdím, že to nemusí fungovat, potřebuješ však něco co dodá ráz toho vzduchu…kompresor se vzdušníkem…a pořádně namydlit ty patky a tlakovat to bez vnitřku ventilku, ale nevím, zda jsi si zvolil nejlepší pláště na první bezduš, tyto pláště mi taky moc nedržely, navíc bočnice taky nic moc těsnění.

      0 0
      • Pista.Wassermann  

        Takže za tebe nebrat? Máš nějaké zkušenosti s maxxisy TLR? Díky.

        0 0
        • DADMTB  

          Hele, jak jsem psal, netvrdím, že to nejde, ale tohle nejsou tubless pláště, možná to nahodíš, ale 100% bez tmelu budou fučet kolem patky, s tmelem to možná postupně půjde, ale je tady veliký riziko, že při používáni a snížení tlaku se vysvlečou z ráfku. Mladýmu jsem dělal bezduš z Conti MK ne tubless a pukud bylo natlakováno tak snad dobrý, ale stačilo ubrat na 1,8 a řádit v zatáčce se ozvalo pfffff a byl na ráfku. Maxxis TLR nahodíš na poprvé a bude držet i bez tmelu, ono všechno co je určeno na bezduš prostě drží.

          0 0
    •  

      bych dal duše pro klid

      0 0
    • va-bo  

      Používám bezdušovky na MTB deset, možná víc, let, vždycky to fungovalo.

      Nahazování postup: Navlíknu do ráfku jednu stranu, pak asi 3/4 druhé a naliju mlíko. Dokončím nahození. Pneu porovnám, aby byl ventilek uvnitř pneu. Z ventilku vyšroubuju vložku a kompresorem fouknu dovniř vzduch. Pumpa nedá potřebné množství . Plášť zacvakne do patek. Pokud ne a někde to uchází, je potřeba porovnat plášť v patce. Ventilek zacpu palcem (samozřejmě to trochu odfoukne) a našroubuju vložku ventilku. Znovu napumpovat (už to jde i pumpou). V poslední době se objevily dílenské pumpy se zásobníkem vzduchu, ty by to měly řešit. Nebo přenosné zásobníky na některých benzinkách. Při foukání kompresorem bacha. Už dvakrát se mi stalo, že to vylítlo z ráfku a mlíko bylo všude, nejvíc na mně, zbytek na stropě dílny. Podle mně by tak měly jít nahodit i pláště určené pro použití s duší. Jejich problém bude asi ten, že nebudou držet tlak. (nemám vyzkoušeno). Ale to se stává občas i u TLR.

      0 0
      • Pista.Wassermann  

        Zkusím je nafouknout bez mlíka, kdyby nedržely vzduch, tak si rozmyslím, jestli koupím jiné pláště, nebo naleju mlíko

        0 0
      • Pessinger  

        Já to funěl vždy přes tu vložku ve ventilku, někdy to šlo jindy ne, to musíš být ale hodně rychlej aby ti to neuteklo cak cak chce to cvik :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Morchella  

      Moje první nahození – prostě to nešlo a nešlo…

      Namazal jsem patky pláště Michelin Force XC 27,5/2,25 tím mejdlíčkem od Schwalbe, nasadil na ráfek, vyšrouboval střeva z ventilku a přiložil pumpu TOPEAK JOE BLOW MOUNTAIN. Mocně jsem zapumpoval a vzduch bez nejmenšího odporu unikal kolem pláště, jako by na ráfku ani plášť nebyl. Snažil jsem se nějakým způsobem přiblížit plášť k ráfku, ale vše marné. Tak jsem vložil duši, plášť napumpoval tak, až patky zaskočily a duši jsem opatrně vyjmul, aby alespoň na jedné straně zůstal plášť v ráfku. Následovalo úplně stejně marné snažení, kdy se plášť ani nepohnul. Různě jsem kolo pokládal, aby pomohla gravitace, třásl s ním a nakonec jsem zopakoval krok s duší, ale vyjmul ji z opačné strany. Polovinu pláště jsem ještě jednou pořádně namýdloval a jedním prstem mírným tlakem jsem opatrně obkružoval patku aby zaskočila těsně za ráfek a nepohla se více ke středu ráfku. Pak už jsem s kolem zacházel tak, jako bych nesl nitroglycerin a po připojení pumpy jsem po hodině snažení s radostí sledoval, jak se plášť nafukuje :-)

      MlokCZ v různých vláknech často zmiňuje, že pro nahazování má nějaké své „zvláštní metody“, ale nikde je nespecifikoval, nebo jsem to nenašel. Nejhorší je, že nevím, jestli to už nahodit umím, nebo jestli to byla jen náhoda :-) Jaké jsou další osvědčené zvláštní postupy?

      Nasazoval jsem ale asi 600 km s duší ježděný plášť, tak nevím, jestli to mohlo mít nějaký vliv. Samozřejmě v něm byla, jak jsem nakonec zjistil, asi 3 mm díra, já už musel odjet a přemýšlel nad tím, jestli plášť sundat, zalepit a doufat, že to opět nahodím, nebo jestli dát tmel a doufat, že tu díru pobere. Tmel FL zalepil díru okamžitě, já vyjel a po dvou kilometrech mi ušel tlak. Dopumpoval jsem a dva dny to už drží bezvadně.

      EDIT: když tak člověk píše, ani si nevšimne, jak je to nečitelně dlouhé :-)

      0 0
      • tom xtr  
        • Pochopil jsem z toho, žes to tou pumpou po boji nakonec nahodil – imho slušný úspěch napoprvé :)
        • Nechat plášť usadit nějakou dobu (den – dva) nafoukaný s duší mám vliv, pomůže to.
        • Jestli nechceš takhle příště válčit, přikup si tlakovou nádobu – tire booster (jedno jaký, já mám Schwalbe, někdo to má vyrobený samo-domo z petky …).
        0 0
        • Morchella  

          O boostrech vím, ale stejně je asi hlavní trik v tom, jak nasadím pláště na ráfek před pumpováním. A v zoufalství jsem zkoušel udělat booster i z pumpičky. Přehnul jsem a podržel hadici a druhou rukou jsem tlakoval tu velkoobjemovou pumpu samotnou. :-) A to nasazení předem nešlo aplikovat, protože jsem řešil defekt, když jsem zjistil, že původní tubeless plášť, nasazený v servisu, je neopravitelný („více zde“: https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…)

          0 0
          • MlokCZ  

            Se vzdušníkem většinou není potřeba dělat vůbec nic, maximálně jen máznout mýdlovou vodou. I když to utíká po celém obvodu obou patek, tak ten velký objem vzduchu dodaný najednou už pohne pláštěm až to začne více těsnit.

            Navíc necháš foukat ze vzdušníku (s vyšroubovanou vložkou ventilku) a máš volné ruce, takže tomu můžeš ještě trošku pomoct tam kde to utíká nejvíce.

            0 0
            • Morchella  

              Tak říkal jsem si, že nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko :-) Zkusil jsem pumpu, asi to s ní prubnu ještě jednou a potom poběžím pro booster, kterých ale zrovna není moc na výběr. Mám pocit, jako by se i ten od Schwalbe pomalu stahoval z prodeje. Udělat z PET lahví samozřejmě není problém, ale nemám moc rád jekékoliv náhradní řešení, nebo bastlení.

              0 0
        • MlokCZ  

          Nechat pár hodin (nebo i celý den) s duší pomůže pro nový kus pláště, on už nahazoval ježdění s duší, takže tam už to nemá smysl.

          0 0
          • tom xtr  

            Tak pro ježděný kus už je to k ničemu natahovat to s duší – toho jsem si nevšim.

            0 0
      • MlokCZ  

        Jednu patku jsi nahodil pomocí duše, to je první pomoc. Pak pokračuješ druhou patkou, tu pomocí montpáky nahodíš minimálně v polovině obvodu ráfku (samozřejmě jde jen u ráfků, kde nahozená patka pláště v patce ráfku drží), dá se ale až kolem 2/3.

        Tím zůstane už jen jedna třetina jedné patky kde to může utíkat a i tam méně jak to zbylé dvě třetiny nahozné patky už více napínají.

        K tomu případně ještě přidat více mýdlové vody než dává ta Schwalbe lahvička.

        Bez vzdušníku může být některá kombinace plášť vs ráfek hodně obtížná na nahození. Kdybys měl vzdušník, tak se to chytí nesrovnatelně dříve (ale i tak se může stát, že třeba jednu patku pomocí duše může být třeba v některých hůře nahoditelných kombinacích předem nahodit).

        0 0
        • Morchella  

          Nejhorší bylo, že ta patka nedržela ani náhodou poblíž ráfku, ale byla jakoby smotaná dovnitř. Možná, že byl plášť už nějak vytahaný. Největší účinek podle mě mělo to poslední, dodatečné přidání mýdlové vody. Ráfky, o kterých píšu, jsou Syncros X37, nebo také X21 a vyrábí je pro Syncros firma ALEXRIMS. Více jsem o nich nezjistil.

          Jinak díky za reakci, ale čekal jsem, že vytáhneš z rukávu nějaké tvoje tajemné speciální metody, o kterých jsem zde četl a měl o nich asi zbytečně divoké představy :-)

          0 0
        • francjin  

          Ahoj přátelé, píše Vám dinosaurus, kterému je už skoro šedesát, ale jezdí celý život na kole. Učinil jsem rovněž zkušenost s opravou bezdušového pláště v terénu a musím konstatovat, že je to jedna z nejhorších praxí v mém životě. Když to srovnám s výměnou duše u Smart Sam či Marathonky (stalo se to jen 2× za posledních 10 let a zabralo mi ti nanejvýš 10 minut), byl to horor.

          Nechci se nikoho dotknout. Přeji všem dobrou náladu a ničím nerušenou jízdu.

          Jindřich

          0 0
          • MlokCZ  

            A jak velký defekt jakého typu to byl a jak jsi ho opravoval a na jakém plášti? Pokud to není díra jako vrata, tak je oprava tak na 1–3 minuty (do 1 minuty když se jen dolívá tmel, do 3 minut když se dává navíc knot) a naopak daleko rychlejší než měnit duši.

            0 0
            •  

              povídali že mu hráli :-)

              0 0
              • novas752  

                Si to nejdřív zkus a pak povídej. ;)

                Pokud to je díra kterou pobere knot tak je to s Dynaplugem oprava tak na 40s včetně jeho vyndání z batohu/podse­dlovky. Duši bys pod 2 minuty asi nedal.

                Pokud je to díra na prst, kterou knot nepodbere, tak holt smůla a je s tim ******. Ale kolikrát se taková díra za rok poštěstí…

                0 0
          •  

            Mlok ti to vysvětlí :).

            0 0
          • tom xtr  

            Marně uvažuju co z tohoto příspěvku vyvodit za relevantní informaci – nabízí se třeba „bezdušáky jsou jen pro lidi do 60“ :) – to bych si ale dovolil sám popřít.

            Každopádně pokud tvůj způsob jízdy je takový, žes měl průměr 2 defekty za 10 let a duše ti i jinak vyhovují, pak je samozřejmě voz, to je jasný.

            0 0
          •  

            co tak zkušeného bajkera vedlo k tomu nahodit bezduše?, nechci malovat čerta na zeď ale budeš řešit sražený mlíko,málo mlíka,míchání mlík dohromady,častým dofukováním,vzá­jemnou nekompaktibilitou jednotlivých dílů, ventilky,knoty,kde to mlíko vozit atd, zlatý latexky či tubolita.

            0 0
          •  

            je to hračka na pár minut http://www.predaj-bicyklov.sk/…az-a-oprava/

            0 0
      •  

        Musis si koupit kompresor ;).

        0 0
      • obda  

        Ve dvou se to dělá o něco lépe – jeden pumpuje, a druhý se snaží „rozplácnout“ plášť po rátku tam, kde to uniká. Jinak booster nebo kompresor ušetří spoustu času :)

        0 0
        • novas752  

          Tvl ve dvou foukat bezduši. :) Pat a Mat hadr.

          0 0
          • obda  

            Tak pokud máš jenom dílenskou pumpu a ne úplně ideální kombinaci plášť/ráfek, je to lepší než drátem do oka ;)

            0 0
        •  

          Nemel bys video jak to delate ve dvou ? Jak se ruka k … ruce vine az se dilo podari. Takovy videonavod je nad vsechna slova.

          0 0
        • Redjuu  

          Od doby, co jsem si vyrobil ghetto PETku, tak už je nasazování radost. Když si vzpomenu vždy na to zoufalství s pumpou, nebo ježdění ne benzínku. Je to fakt pomocník za milion.

          0 0
    • MnemonicJ  

      jak už jsem dlouho plášť nenahazoval, tak jsem se včera klepal jak drahej pes, když jsem na to šel. Přečtení všech těch hororů mne dost nahlodalo :-D Nakonec nalepení nový pásky No tubes, nazutí pláště a v okamžiku nejvějšího očekávání, jak se budou dít šílený věci, jsem asi 5× zapumpoval a plášť byl na místě :) Pumpa nějaký starý dílenský Blackburn, ráfek WTB Frequency a guma Maxxis Aggressor. Takže tuto kombunaci plášť/ráfek mohu jen doporučit

      0 0
    • marshalll  

      Zdarec, prdnu to sem do tématu.

      Na švárově kole jsem teď nahazoval bezduše. Ráfky Bontrager Duster Elite 22mm (naměřil jsem šuplerou 23mm), hodně hlubokej žlábek. Páska TESA 25mm páska na od kraje je kraji, do žlábku se nám to moc zamáčnknout nepovedlo, ale na patkách to je přilípnutý fest.

      Přední MAXXIS Minion DHR, už pár kilometrů ježděný zaskočil v pohodě a i po vypuštění patky drží na místě. Ale na zadním Ardentu (29×24" EXO/TR), který byl podotýkám nově nasazen za boha nedrží jedna z patek. Nahustíme na 3 bary, s lupnutím to všude pozaskakuje, linka je rovně. Vypustíme, a po chvíli lup a patka je dole (pořád jenom ta jedna). Necháno přes noc na 2.5–3 bary, ježděno jedno odpoledne, ale pořád se při vypuštění děje to samé (teď jsme to znova nahazovali na benzíně).

      Takhle to samozřejmě moc nevadí, ale kdyby člověk defektil někde v lese, tak to už nenahodí a může jít dom pěšky.

      Setkal se s tím už někdo? Vytáhne se to a sedne si to po čase?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Paja  

        CO2 to nahodis kdyztak i v lese.

        0 0
      • nomecz  

        Jo sedne si to, fej tomu par desitek km, mliko predpokladam mate nalite, taky tomu pomuze

        0 0
        • marshalll  

          Jo mlíko tam je, klasika NoTubes, mazali jsme atím aj patky, aby to vůbec kolem těch 3barů zaskočilo (po měnší nehodě se Schwalbama nemám na vyšší tlak kule ;) Tak snad. Dokud někde nebodne a celý to neuteče, tak to vem čert. Též věřím, že se to nějak poddá, navíc s tím asi stejně nic víc teďkon nevymyslíme :)

          0 0
          • Breakpain  

            mýdlová voda ;) …

            0 0
          • Mr.Duck  

            Taky bych se s tim zbytecne moc netrapil. Je dobra sance ze ta guma bude sjeta driv nez prijde prvni defekt, nezijeme prece v dobe dusi :)

            0 0
      • mr.nikdo  

        To mi pripomina silnicni kola. Tam vzdycky aspon jedna strana vyskoci. I po ujetych 200 km.

        Ale tam to bude spis sirkou plaste. Navic to nahodim zpet pumpou bez problemu.

        0 0
    • jannk  

      Snazim se nasadit plaste, ktere uz jsem na stejnych rafcich mel – a proste to tentokrat nejde. Po nasazeni plaste je mezi patkou a plastem proste velka mezera, viz obrazek … a i kdyz foukam tireboosterem, tak se plast proste nechce pohnout, vzduch utika kolem. Mydlova voda taky moc nepomaha, vzduch proste utika vsude kolem a plaste jsou prilis nepoddajne aby s nimi vzduch pohnul.

      Zatim to teda delam bez mlika, to by ted myslim moc nepomohlo … mate prosim nekdo nejake tipy co s tim??

      0 0
      • allrose  

        Alespoń jednu stranu natlač do patky,třeba i s pomocí duše,pak už to většinou jde…a bez ventilku..:))

        0 0
      • MlokCZ  

        První patku pláště nahodit do patky ráfku pomocí duše jak už bylo zmíněno (pokud máš blbé ráfky a patka se tam bez tlaku nedudrží, tak pešek). Druhou patku namazat mýdlovou vodou a pak navíc pomocí montpáky nahodit do alespoň poloviny obvodu (většinou jsou skoro 2/3). Pak když máš navíc tire booster, tak se to musí už chytit v každém případě.

        A ještě dotaz, zkoušíš to teď s vyšroubovanou vložkou ventilku? Pokud by tam zůstala vložka ventilku, tak ani booster moc nepomůže.

        Pokud je kompresor nebo booster a vyšroubovaná vložka ventilku, tak se to většinou chytne i jen namydlením obou patek. I když sem tam se může najít nějaká výjimka.

        0 0
        • jannk  

          Diky moc! Asi uz to pujde, zatim teda porad bez mlika, patky uz lupnuly, mliko dodam zitra. Rafky jsou ok – uz jsem tam mel nekolikery plaste, ale ted poprve nasazuji plaste, ktere nejsou nove. Mozna se skladovanim nejak pokrivily…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  jarek1  

          vyhrabal jsem toto fórum a

          …po dlouhé době jsem neúspěšný v nahazování. Zaujala mě věta: **Druhou patku namazat mýdlovou vodou a pak navíc pomocí montpáky nahodit do alespoň poloviny obvodu (většinou jsou skoro 2/3). ** Ptám se všech: Jak se montpákou nahazují 2/3 patky do ráfku, když se k plášti dostanu jenom zvenku, ptž jedna patku je už nahozená prostřednictvím např. duše.. Dejte vědět, jezdím prozatím s duší, ptž Schwalbe TLR RR odolává všem pokusům, včetně benzinky.

          0 0
          • novas752  

            Jako kdybys tu patku chtěl svlíknout z ráfku, ale patka pláště ti záměrné z montpáky vyklouzne právě na kraji ráfku. Prostě jí vylovíš ze žlávku na kraj.

            0 0
          • J1RKA  

            nebo muzes tahat plast rukou, chytnes ho na hrane vzorku v miste nezapadly patky a jako za usi ho vytahnes z toho zlabku, urcite pomuze necim to namazat < mejdlovou vodou > nejlape

            0 0
          • zeli52  

            Ukázka toho částečného nahazování pláště do patky montpákou je třeba tady

            https://youtu.be/tE3h4nmDdOo?…

            záleží asi na ráfku, někdy tam plášt drží dobře, někdy to moc nejde a hned klouže zpátky… (jde to zkusit i bez mýdla / mazadla)

            0 0
            •  jarek1  

              Díky všem, borcovi na YT to fakt jde. Mně zatím ne, nevím, co má vevnitř za lepivou sračku, jestli mýdlo, to jsem zkoušel a guma furt padá dovnitř a mezi patkou a páskou je viditelná škvíra. Poladím na kompresoru.

              0 0
          • jIrI___  

            Jaké máš ráfky? Aby to nahození patky montpákou fungovalo, potřebuješ ráfky se žlábky pro patky. Ne všechny TLR ráfky tyto žlábky mají…

            0 0
            •  jarek1  

              Jo, žlábek je utopený v boku ráfku, samozřejmě, takže padajíci patka se nemá o co zastavit – Giant Anthem. Ale asi jsem nalezl další nepublikované řešení pro experimentátory – opásal jsem gumu po obvodu dvěma spojenými dušemi, po obvodu vyrovnal, zapumpoval…, a jde to. Benzinka a jiné samozřejmě funguje furt podle mnoha návodů.

              2 0
    • 01carbon  

      ultimativní řešení

      https://www.ferdus.cz/…lo-ez-5.html?…

      0 0
    • vigo.dl  

      Novej dotaz – 3 týdny po doplnění mlíka chci/musím přezout plášť za nový – můžu to „staré“ mléko použít do nového pláště a dolít novým, nebo je třeba komplet nové v novém plášti? Díky

      0 0
      • petyn  

        Můžeš ho v klidu použít a trochu dolit.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Mr.Duck  

        3 tydny je moje zivotnost plaste, delam to tak skoro pokazde :)

        0 0
      • jIrI___  

        Zcela jistě nalít nový tmel, po třech týdnech už nebude dosahovat funkčnosti nového.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • allrose  

        Asi bych to nehrotil

        2 měsíce starý NT ,natržená boční figura na zadním až na plátno,celkem to drželo dolů,ale při traverzovým výšlapu jsem ze zadu slyšel syčení..vždy se to zastavilo na 1Bar,v poklidu jsem se „dobelhal“ na tom domů,stejně jsem už končil..

        Nevěřím ,že nový by to při tom „zatížení“ pobral lépe..

        0 0
    • paw_jh  

      Nazdar, řeším nahození bezduší. Plášť nasazenej ve žlábku, dílenskou pumpou to fouknu na 3 bary, patky zalupaj, ale utíká z toho vzduch kolem niplů. Zkoušel jsem to i co2 bombičkou, zalupe to, ale utíká to dál. Tmel tam ještě není.

      Dělám něco špatně, musím víc foukat nebo co s tím? Pásku instaloval člověk se zkušenostma.

      0 0
      • nomecz  

        No tak pokud to uchazi kolem niplu tak je nalepena paska blbe no nebo :) ale sem tam to pobere mliko takze bych to tam nalil projel a uvidis no.

        0 0
        • paw_jh  

          Uteče to během minuty, neodvažuju se tam lejt mlíko. Bojím se, že je tam tolik netěsností, že by to rovnou vylítlo ven :)

          Dělaj mně to dvě kola ze dvou :(

          0 0
        • maajkee  

          Páska nalepená blbě není, lepil jsem ji já stejně jako už na stovky kol. Jediný co, tak jsou tam Rubena ventilky s gumovou kostičkou, který prostě někdy neuplně těsní na prohlém žlábku. Což samozřejmě utěsní tmel.

          Jestli to syčí kolem niplů, tak na 99% to je netěsností u ventilku. Tohle vyřeší hravě mlíko.

          0 0
      • jIrI___  

        Špatně nalepená páska, v případě UST prasklý ráfek. Případně špatně usazený ventilek, ale to bys poznal.

        0 0
        • paw_jh  

          Jo, taky mám ten pocit, okem to vypadá v pohodě, ale jak to neznám, tak nevím. Ráfky jsou DT Swiss X392. Holt budu reklamovat u servismana.

          0 0
        • novas752  

          Nebo protržená při nasazování pláště neopatrně montpákou.

          0 0
      • paw_jh  

        Nalil jsem tam mlíko, nafouknul, chvíli to vypadalo všelijak, ale pak se to chytlo. Snad to teda dopadne dobře a udrží se to všechno na svým místě.

        0 0
        • petyn  

          To vypadá že ti netěsnil jenom ventilek.

          0 0
          • paw_jh  

            Utíkalo to na několika místech, i na přesně opačný straně než je ventilek, spíš někde nesedla páska. Až se mně zas nastřádaj nějaký věci a budu objednávat, tak si koupím pásku a zkusím to předělat. Do tý doby to snad vydrží.

            0 0
            • nomecz  

              No tak vydis ze to pomohlo :)

              Na pokusy kup tesa pasku od Hanaka, dosanes toho kilometr za par korun tak muzes zkouset

              0 0
            • maajkee  

              Když to uchází kolem ventilku, tak to samozřejme jede celým ráfkem a fouká to všude možně skrz niple. Páska je nalepená dobře, není ani úzká že by nedoléhala. Maximálně se může poškodit pokud někdo neopatrně nazouvá pláště montpákama. Já třeba veškerý pláště nazouvám z 90% ručně, chce to grif, ale nehrozí prodření pásky.

              Každopádně kdybys mi ty pláště k tomu dal, tak jsem je tam klidně nahodil :)

              0 0
              • paw_jh  

                Díky, právě jsem si říkal že to v rámci treninku zkusím sám, mlíko to nakonec pobralo. Ale docela mě to vylekalo.

                BTW dával jsem tam Tufo Speedero a nebejt problému s ventilkem/ni­plama, tak by to snad drželo i bez mlíka. Patka zaskočila naprosto přesně a neucházela.

                0 0
                • Esi  

                  Velmi pravděpodobně by to bez mlíka nedrželo, když nahodím nové pláště tak to jde třeba u garáže projet i bez mlíka, ale do druhého dne je to většinou prázdné.

                  0 0
                  • paw_jh  

                    Špatně jsem to naformuloval :) – při nahazování jsem po čtení zkušeností čekal, že to bude utíkat kolem patek, ty sedly dobře. Bez mlíka bych s tím samozřejme nevyjel.

                    0 0
                • jIrI___  

                  Potvrzuju, že Speedero i bez tmelu tlak drží solidně, během tří dnů nebyl pokles tlaku nijak výrazný.

                  0 0
    • Johny_r  

      Ahoj,

      poprosím o radu. Nahodil jsem první bezduše. Trochu boj s páskou kvůli hranám v ráfku, které teda nechápu, na co tam jsou, ale s tím (zatím) problém nemám. Nasadil jsem gumy a kompresorem je nahodil. Zacvakly krásně, ale obě kola utíkají v místě sváru ráfku naproti ventilku. Syčí to mezi ráfkem a gumou docela fest. Prostě to fouká, je to slyšet i cítit. Guma nafoukaná na 40 PSI vyfičí za 10 minut. Podotýkám, že zatím je to bez mlíka, ale ten únik mi přijde natolik masivní, že se bojím tam něco lít, kdybych to musel ještě sundavat. Co s tím? Mám to ještě sundat a zkusit to třeba nějak zabrousit nebo mám věřit tomu, že to mlíko pobere? Moje představa byla, že to nafoukám bez mlíka a až když to bude nějak držet aspoň do druhýho dne, tak ho tam naleju. Takhle ale nevím. Podotýkám, že jak gumy, tak ráfky jsou Tubeless Ready. Budu rád za každou radu.

      Díky

      0 0
      • Cavendish  

        Jedna nebo dvě vrstvy pásky? Já dávám i na bike dvě

        0 0
        • Johny_r  

          Jedna vrstva, pro druhou nevidím moc důvod, těsnit musí už ta první přece, ale podle mě to neutíká pod páskou. Utíká to mezi ráfkem a gumou, podle mě normálně kolem patky. Tipl bych si, že ten svár je moc velkej, takže v tom místě to dobře nedoléhá. Navíc jsou na tom stejně obě kola (únik v identickém místě), kdyby to byla blbě nalepená páska, tak by to asi nesyčelo na obou přesně v místě sváru, navíc kolem gumy, ne?

          0 0
          • Cavendish  

            To máš pravdu, každopádně to neporadíme nic jiného, než nalít 100mm mlíka a poradně to protočit

            0 0
            • Stavel  

              Měl jsem podobný problém a nic s tím nešlo. Nalít mléko a doufat, že to pobere. U mě to pobralo.

              0 0
          • Esi  

            Jestli to můžeš namočit třeba do vany tak pokud to potopíš jen tak aby nebyla pod vodou ani jedna niple tak ověřiš že ti to utíká tak jak říkáš, kdyby to bylo páskou tak to bude utíkat podle niplů.

            Jinak do druhého dne bez mlíka mám taky vždycky hodně měkký plašť, ale dá se na tom bez mlíka třeba hodinu jezdit.

            0 0
            • Johny_r  

              Máčet do vany to ani nemusím. Jedno to kolo jsem namočil mýdlovou vodou, když jsem to nahazoval a hned jsem viděl, kde se dělají bubliny. Mezi gumou a ráfkem v místě sváru (nebo teda co to je, jestli to není svár, jak tu někdo naznačuje).

              0 0
              • Esi  

                No přijde mi minimálně zvláštní že by ráfek o kterém výrobce tvrdí že je bezdušový měl tak ostrý zlom že by to ta guma nebyla schopná zatesnit, ale jak říkají ostatní, nezbývá než dát mlíko a vyzkoušet to

                0 0
                • Johny_r  

                  No, po bližším zkoumání to vypadá, že tam fakt není svár, ale je to jen sesazený k sobě, takže to podle mě ani těsnit nemůže. Ten spoj je z venku přelepenej samolepkou, pod kterou jsou vidět bublinky. Takže asi nezbývá než tam nalejt mlíko a doufat. Ráfek je ETR, tak snad to mlíko zvládne. Nejspíš tam nebude velká díra.

                  0 0
      • theedge  

        A co to máš za divojek ráfek že tam máš takovej svár ?

        Mě vždycky gumy drží tlak i nasucho velmi dlouho – několik dní když jsou už jetý a klidně několik týdnů u nové gumy ( DHR II / DHF / Assegai )

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nalej tam mliko a neres, jestli to drzi tlak 10 minut tak nepochybuju ze by to mliko nepobralo. Nalej tam kousek (staci 50ml) a jdi to projet, skoro urcite se to zatesni. Hlavne se vykasli na nejaky toceni kolem tanceni s tim atd co k nicemu neni, proste to nafoukni s mlikem a projed. Jestli si tim nejsi moc jistej tak nejezdi 130km od civilizace a nemas co resit :)

        0 0
        • Johny_r  

          Tak jsi měl pravdu. Nalil jsem tam decku, zatočil kolem, v místě úniku vyteklo pár kapek a drží. Dnes skoro 50 km v pohodě. Teď ještě vychytat tlaky. Díky

          0 0
    • jIrI___  

      Dneska první vyjížďka a hned první defekt na knot… Necháváte knot v plášti a jezdíte s ním až do sjetí pláště nebo knot po vyjížďce vyndáte a přilepíte zevnitř pláště záplatu?

      0 0
      • JachymP  

        Necháváme do sjetí pláště

        0 0
      • novas752  

        Jestli je dobře aplikovanej tak nechat. Jen zakrátit.

        0 0
      • zdenek  

        To byl knot z té sady z Ali?

        0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Knot nechám a ještě podlepím ;-) (paranoia no)

        0 0
        • Forester  

          a čím to lepíš? obyčejný fleky na duši nebo jsou nějaký speciální?

          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Normálně FERDUS na duše a pak to ještě opatlám kolem butylovým roztokem (taky FERDUS).

            Taky jsem řešil z boku říznutej plášť a to tak, že jsem ho prostě zašil režnou nití a pak zase podlepil a zapatlal.

            0 0
            • 01carbon  

              prodavaji flastry na plaste. nejsou kulate ale x(6nebo 8)boke a mam pocit ze jsou mirne silnejsi – pevnejsi. aplikace stejna jako ty na duse. bud v zelene krabce, nebo se nechaji objednat i zvlast samostatne.

              0 0
              • Forester  

                OK, pohledám. Díky!

                0 0
              • R-A-D-I-U-S  

                Popravdě, možná jsem kupoval obě varianty, ale nejsem schopen ten rozdíl detekovat. Nejspíš to byla US1–24, jenže stejně všechno přišlo v sáčku s označením KM3 ;-)

                0 0
    • odik  

      Jak řešíte nahození plášťů?

      Mám galuskové ventilky – když je vyšroubuju tak na ně koncovka na auto ventil nepasuje a redukce na autoventil se šroubuje právě na ten vyšroubovanej ventilek,

      0 0
      • novas752  

        Když to nejde pumpou i se středem ventilku, rovnou beru homemade nahazovač z pet lahve vyvedenej do akvarijní hadičky, ta se na ventilek krásně nasune až k ráfku.

        0 0
      • Johny_r  

        Ve čtvrtek jsem řešil přesně tenhle problém. Nakonec jednoduchý řešení. Vyhodil jsem jádro a ventilek (trubičku) jsem dírou dolů nasadil na kompresor s koncovkou pro autoventil. Gumové těsnění v koncovce to v pohodě zatěsnilo, aniž by bylo třeba to nějak fixovat. Stačilo podržet rukou, zmáčknout pistoli kompresoru a nahozeno. Drželo to dokonce tak, že jsem mohl tlak pomalu vypustit tlačítkem na kompresoru. Aretace nebyla nutná. Pak jsem našrouboval jádro a nafoukl přes redukci.

        0 0
        • Johny_r  

          Ještě doplním, že na kompresoru mám takovou tu koncovku, co bývá u benzínky. Takovou tu strašnou, co nikdy na autě nedrží a jsou potřeba dva lidi, aby člověk nafoukal kola. S tím pérkem a plíškem, co se opře do závitu.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Moje Lezyne pumpy drží i s vysroubovanym vnitřkem. Některé levné hlavy s páčkou taky, v práci jsem jednu vzal a připevnil k pistoli z kompresoru.

        Máme tam i nějakou ohromnou nafukovací palici Park Tool, tu jen nasadíme na díru po jádru ventilku a fouknu. Nikdy s tím není potřeba nějak víc laborovat aby se to chytlo když tam není to jádro, takže jen priložím, fouknu a jak naskočí patky jen ucpu prstem díru, druhou rukou tam vrazim vnitřek ventilku a je hotovo, doladíme tlak a jdem jezdit..

        0 0
      • popokatepetl  

        Když to nejde přes redukci, tak vyšroubuju vložku ventilku a do ventilku strčím konec ofukovací pistole. Ráfek se nahodí, jak vytáhnu pistoli tak se logicky vypustí, ale plášť je nahozený. Stříkačku naleju mléko, nasadím vložku a pak už většinou dílenskou pumpou nafoukám.

        0 0
    • theedge  

      Mě jdou Maxiss gumy ( Agressor/ DHR / DHF / Assegai ) nahodit normálně ruční pumpou, ale je jasný že na nějakých jiných ráfcích to může být jinak.

      0 0
      • Johny_r  

        To bude hodně o ráfku. Já to zkoušel (Aspen, Ardent race) a úplně bez šance. Utíkalo to všude kolem, ani se nanafukovaly. Kompresorem naskočily na první fouknutí.

        0 0
        • theedge  

          Jo tak stačí aby ten ráfek měl trošku menší průměr a už ta guma netěsní .. možná by pomohlo tam dát ještě jednu vrstvu pásky. Zvětší to trošku vnitřní průměr a u některých gum by to už možná stačilo.

          0 0
          • Morchella  

            Nemáš tam opačně menší/zvětší?

            0 0
            • theedge  

              Ne nemám … pokud má ráfek oněco menší průměr než patky u pláště, tak tam vzniká vzduchová mezera a nejde to dofoukat ruční pumpou. Tím že tam namotáš vrstvu pásky navíc ten průměr ráfku zvětšíš a tudíž tu mezeru můžeš dotěsnit.

              0 0
    • theedge  

      překlep

      0 0
    • rejdy  

      Tak taky „bojuju“ s prvními bezdušemi, už jsem řešil ve vedlejším vlákně pásku kvůli úniku okolo ventilku, nakonec to vypadá, že pomůžou jiné ventilky. Akorát se tedy objevil jiný problém – nahozen fast track 2.3 na DT XR391, tlak asi 2.8 BAR poslouchám jestli to zas někde okolo ventilu nefučí a nejednou únik z bočnice, těsně pod běhounem, jak kdybych do toho píchl jehlou… Takže původní plán nechat to přes noc bez tmelu padá, protože za 15 minut je pneu prázdná… Docela nepříjemný překvapení, že se samovolně udělala díra. Je běžný, že bočnice takhle neudrží tlak? Ještě beru, pokud bych to nahulil na buhví kolik, ale byly tam max. 3 Bary, limit pneu je 3.4. Asi nezbývá, než nalít tmel rovnou, ten by to měl pobrat předpokládám.

      0 0
      • kubad  

        při nahazování nafoukat na max, aby to zaskočilo,

        0 0
      • novas752  

        Neni důvod tam tmel hnedka nedat, normálně ho tam nalij, nahozené kolo pořádně protřepej nebo ideálně co nejdříve krátce projeď ať se tmel dostane do všech míst.

        0 0
      • TK75  

        Nahodim..fouknu pořádně at vše zaskočí do patek…protocim jestli nehazi

        Potom upustim (pneu zůstane v patkach) , vysroubuju vnitřek ventilku…naleju pres nej mlíko, zasroubuju vnitrek ventilku a nafoukam …proklepu,protocim a jdu se na hodku projet

        1 0
      • roman 3D  

        zlaté latexové duše

        0 8
        • J1RKA  

          atak urciteeee :DDD

          1 0
        • Esi  

          Nahození bezduše je skoro stejně práce jako obout s dušema, dám plášť na ráfek namažu mydlém, fouknu bombičkou, vypustím naleju mlíko nafoukám, 20km projedu a jako bonus nemusím celou sezonu řešit defekt, jinak to bylo každých 1000km alespoň jeden defekt

          0 1
          • J1RKA  

            Jenze bezduse nemam kvuli defektu, tj vpodstate velmi prijemmej bonus :D

            0 0
            • Esi  

              No to já to mám taky tak, to byla reakce na trojrozmerneho Ro­mana

              0 0
      • rejdy  

        Když už to teda ostatní vytáhli nahoru, tak zareaguju po 2 letech taky :). Tmel byl nalit, bez problému jsem jezdil s nějakým tím doplněním cca 5000 km, měsíc zpět vyměněny pneu za FT, Renegade a jezdím dál :). Veškeré defekty zaceleny, bez nutnosti přerušovat vyjížďku, takže tak u mě bezduše na biku. Na silnici zatím jen rok a asi 8000 km a taky bez problému.

        1 1
    • jannk  

      celkem bezne doma nasazuji bezduse na 29" – a snad pokazde na prvni dobrou (mam rozumny kompresor), pohoda

      Ted jsem ale nasazoval Continental Race King Performance TLR 27,5×2,00" … a tvl to byl porod. Stejne plaste na 29 zadny problem, ale ty 27 proste nechtely zaskocit do patek, at jsem foukal jak jsem chtel, tak vzduch sel kolem a plaste vubec nemely tendenci se pohnout, ani tuk. Nakonec pomohly duse a 5baru pres noc, potom uz si daly rict, i kdyz potrebovaly dalsich par hodin nez prestaly utikat.

      Proc to pisu – delaji tohle 27.5" normalne (protoze jsou mensi) nebo to byly nejake natvrdle plaste??

      (abych uz nikomu nesliboval, ze mu 27.5 nasadim :)

      0 0
      • Stingray  

        Ja mel problem s. Conti Mking na 26, nakonec jsem to vzdal a Conti nikdy vice.

        0 0
        • jannk  

          Dik – zajimave, ze na 29 jsem ani s Conti nikdy problem nemel, jedny uz jsem tenhle podzim taky nasazoval.

          0 0
      •  jarek1  

        Asi kdokoliv se jednou setká s kombinací ze to prostě nejde. Já jsem si jednou pomohl tak, ze jsem opásal obvod bezduše gumovovou páskou -sviňa, furt sklouzává- pak slizké mýdlo. Najednou stačila obyčejná lidlovská pumpa.

        0 0
        • jannk  

          jasne, ale ten problem byl jiny – ty plaste proste vypadaly tvrde, takze i kdyz jsem fouknul jakykoliv tlak, tak s plasti ani nepohnul a utekl kolem nich (jasne, ze bez ventilku). Obvykle se plast aspon trochu pohne spravnym smerem, takze 2–3 takove pokusy a patky se aspon pokusi zaskocit.

          Tady to bylo jak kdyby ty plaste nebyly z gumy, ale nejake umele hmoty – myslel jsem si, ze to muze byt mensim rozmerem kola.

          0 0
      • novas752  

        Nedělají to normálně, to je prostě shodou kombinace těsnější rafek rěsnější plášť. Někdy to tak mají všechny kusy daného výrobku, někdy je to kus od kusu.

        0 0
        • jannk  

          ok, dik – to je dobra zprava, snad to priste pujde snaze. Nebo se nebudu ani trapit a rovnou tam na par hodin narvu duse.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.