LED svetlo, chodecfriendly, SolarStorm RX02 vs. Gaciron V9D

52 nepřečtených
  • h2144

    Ve vyhledavani jsem nic nenasel, tak bych se rad zeptal na zkusenost s „chodec friendly“ svetly.

    Mam ted 700lm svetlo a i na stredni intenzitu docela oslnuje chodce, coz je problem, protoze poslednich 7–10km vyjizdek musim uz jet pres obydlene oblasti.

    https://cyklosvitilny.heureka.cz/…185w-predni/

    Zvazuju jine svetlo, ktere by bylo z tohohle pohledu lepsi takze chci:

    1. „dalkovy ovladac“ rozumej cudlik na dratu;-) na riditka, pro rychle prepinani rezimu
    2. svetlo, ktere nesviti rovnomerne i do vysky jako to co mam ted, prip. ma nejakou moznost omezeni.

    Zatim mam dva favority a v techto parametrech, prip. nizsi svitivost, tech 700lm co mam mi prijde dostatecnych, i prip nizsi cena, bych se chtel +/- pohybovat.

    Je to SolarStorm RX02 Dual Beam, kde je jako u auta „potkavaci“ a "dalkove svetlo zvlast. Dvojtlacitkovy ovladac na kazde svetlo zvlast.

    http://www.led-expert.cz/…yklosvitilna

    Druha moznost Gaciron V9D, ma zbrousene cocky, aby nesvitily tolik nahoru + take prepinani intenzity tlacitkem na grip.

    Na ebay se da sehnat cca o 700kc levneji.

    http://www.cyklosvitilny.cz/…men-d948.htm

    Vozite nekdo nektere z techto svetel? Nasdilite prosim zkusenosti?

    Pripadne doporucite neco jineho?

    Diky moc, P.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • capo  

      Z těch nových světel s integrovaným packem je ten Gaciron super. Jel jsem s ním zatím jen dvakrát a ta optika opravdu oslnění témeř eliminuje.

      RX02 má externí batterypack. Myslím že to je celkem zásadní rozdíl v použití. Navíc tohle světlo nemá upravenou optiku aby neoslňovala, tzn i na ten slabší režim to svítí nahoru.

      Pokud jezdíš mezi lidmi, bral bych V9D.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Pokud jen jedno světlo, tak Gaciron V9D je vyhovující a splňuje Tvé podmínky. Ale za jistých okolností (mlha) by mi vadilo, že svítí vždy obě dvě diody.

      Na opakované jízdy za tmy vozím světla 2, na Force Glow mám trvale rozptylku (jako tady) a zapínám vždy na střední výkon, mám je nasměrováno jako potkávací kousek před sebe, druhé (B02V3 jako MagicBright L2 ) používám coby dálkové, při setkání s chodci a do stoupání je přepínám na nižší intenzitu, do sjezdů občas využiji plný výkon. Dohromady tak mám celkem pěkné pokrytí plochy před sebou a zároveň zálohu, kdyby některé ze světel z jakéhokoliv důvodu vynechalo, dojedu bezpečně na kterékoliv jedno z nich.

      Silnější světlo pro mě nemá význam, naopak, v mlze bývá lepší jen potkávačka s teplejším světlem, odraz neoslňuje tolik mě, se silnějším světlem bych víc neviděl.

      0 0
    • h2144  

      diky za komentare.

      @capo, diky za referenci, V9D je mi taky sympatyctejsi kvuli integrovane baterce. Slo mi hlavne o zkusenost s tim jak sviti, integrovana baterka vs. baterypack je jiny boj;-)

      @Krab, jj to je samozrejme druhe reseni, prekonat potrebu koupit si nejakou hracku a vozit na helme celovku, pripadne dokoupit k silnemu svetlu co uz mam nejakou malou svitilnicku za 2–3 stovky na mestske casti a velke svetlo pouzivat jen mimo civilizaci;-)

      0 0
    • xtonda  

      To RX02 by bylo fajn, kdyby se dal nezávisle vypnout ten horní kužel, což ale nelze, takže tím si nepomůžeš, ten Gaciron V9D (mám ho, ale ještě nemám zkušenost z provozu) to řeší vroubkama na sklíčku, kužel více do dálky ale taky vypnout neumí.

      Osobně bych ale nejdřív na to světlo co máš zkusil ubastlit nějaké stínítko.

      0 0
      • h2144  

        &xtonda, u te RX02 sem si prave myslel, ze ten horni reflektor se da vypnout / ovladat zvlast.

        RIkal sem si, ze ovladac ma dve tladitka prave pro to… To mas overene, ze porad sviti oba?

        Pak to na muj pozadavek nedava smysl:-(

        Jinak stinitko sem uz zkousel. Tvrdy papir a prilepit paskou. Melo to dva problemy.

        Prvni je zahrivani – hlinikovy ram kolem diody slouzi i jako pasivni chladic, takze mam strach, ze to tu diodu muze rychleji zhnicit, ten hlinik se celkem zahreje.

        Druha je, ze pak to vubec nesvitilo nahoru, coz mi bylo hrozne neprijemne – znacky, vetve vycuhujici na cestu a pod.

        Navic to je neflexibilni, neda se to behem jizdy dynamicky menit:-(

        0 0
        • xtonda  

          Mají tam napsáno „Ve všech režimech svítí oba reflektory zároveň.

          0 0
    • jenda95  

      Ja se pridam podobnym dotazem – hledam svetlo na dvoji pouziti: jedna jezdeni v seru v Praze (napr Modranska cyklostezka a podobne osvetlena mista) a silnicky okolo Prahy (takove ty okresky, kde nekdy provoz neni a nekdy zase docela jo). Neplanuji jezdit v uplne tme, snad jen kousek kdyz se vyjimecne nestihnu vcas vratit, ale chci aby me v zimnim seru ostatni videli a nechci ani lidi ani auta moc oslnovat. Premyslel jsem i o Fenixovi BC30 … ale nevim, jestli to neni pro tyhle ucely prilis velke delo. Nemate nejake tipy? Diky!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • podpolanec  

      Ja si idem kupit Ravemen PR1200, funguje aj ako power bank, ma dobry profil svetla, jedna sosovka ala neoslnujuce stretavacky, druha oslnujuca ala dialkove. A prepinanie ma urobene dialkovym ovladanim.

      A hlavne, ma cele hlinikove telo, je lahko rozoberatelne a tak nebude problem upgradnut casom ledky alebo baterky. Vid. http://budgetlightforum.com/node/56120

      Testovali ho aj na http://road.cc/…-front-light

      0 0
      • bradek  

        Je otázka co přepíná ten remote, vypadá to že přepíná itenzitu osvětlění v jednotlivých režimech krátkým stiskem a že se dá přisvítit dálkovou diodou na plný výkon, pokud se drží tlačítko zmáčknuté, ale je otázka, jeslti přepíná režimy tlumené / dálkové, to mi přijde, že se musí dělat přímo na světle:

        short press on the power switches between low and high beam, but also forces the light again in highest mode

        short press on the small or external button cycles between modes

        >0.5s press on small or external button does full brightness high beam momentary

        0 0
        • BB  

          ten remote bohužel přepíná intenzitu pouze v jednotlivých modech. Kdyby uměl přepínat dálkové/potkávací, tak je Raveman PR 1200 dokonalý. Pokud máš dálkové a chceš ztlumit, tak musíš tím velkým knoflíkem. To je jediné negativum, jinak je to dokonalé světlo.

          0 0
          • Johny.Merida  

            Gaciron má přídavný přepínač připojitelný přes USB ke gripu.

            0 0
            • BB  

              ?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                U Gacironu je dálkové ovládání funkčně přesnou kopií hlavního vypínače na světle, takže cyklíš přes všechny režimy. Ani má žena ale na silnici nemá potřebu zapínat V9D na nejsilnější režim, což už něco znamená – prostě si navolí potřebnou intenzitu a s tou jede celou dobu, přepínání neřeší a nerozptyluje se jím.

                0 0
                • BB  

                  Tak to já vysvětloval jinou funkci, kterou má Raveman a to není pouhé přepínání intenzity v rámci jednoho způsobu svícení, ale přepínání mezi dálkovým a potkávacím modem, něco jako u auta. A přepnutí mezi dálkovým a potkávacím svícením Raveman neumí pomocí dálkového ovládání. Při dálkovém svícení svítí obě ledky, při potkávacím pouze jedná, která neoslňuje protijedoucí.

                  0 0
    • Radez  

      Ve vlákně tu je zmiňované Gaciron V9D.

      Četl už jsem o tom v pár diskuzích apod a když se na to dívám, tak tohoto světla jsou nějaké dvě verze? Nějaká starší a nějaká novější?

      Konkrétně se mi jedná o to, že třeba i na Aliexpressu nebo na led-expertu je napsaný, že dioda navrchu indikuje tři stavy – červená, žlutá, modrá viz přiložený obrázek.

      Co jsem se díval na íbeju, tak tam jsem našel pohledově stejný světlo, ale v popisu u toho indikátoru bylo napsaný jen, že červená bliká při nabíjení a modrá, když je nabito, ale žádná zmínka o indikování stavu při používání.

      Čili moje dedukce je, že buď to tam nenapsali (ale ani u toho není tento obrázek).

      Nebo je to nějaká starší verze, která tuto funkci vůbec nemá. Teda na íbeju to vychází asi o tři kila levnějc, tak nevím, jestli to může skutečně být nějaký starší model.

      Psal jsem i borcovi, co to tam prodává a on mi napsal, že to má skutečně jen dva stavy, ale to nevím, jestli odpovídatel byl nějaký hromadný klietský centrum :-), nebo to je skutečně pravda.

      Nevíte símvas, jak to je?

      0 0
      • Johny.Merida  

        Mám V9S a dva stavy… modrá, červená… kupováno u nás s 3 letou zárukou.

        0 0
        • Radez  

          Ty jo, díky za info. Tak to bude asi „nová generace“ se třema stavama. Na pohled vypadá stejně i jsou u toho stejný popisy kromě teda těch třech stavů.

          0 0
        • Jezevec70  

          Mám V9D – při nabíjení svítí oranžová, pokud je nabitý tak modrá.

          Při provozu svítí modrá, pokud poklesne kapacita tak oranžová a pokud je baterku už skoro vybitá, tak červená.. V tom případě světlo samo přepne na nejslabší mod.

          Kupováno letos v lednu u Ledexpertu.

          0 0
          • Alojs01  

            Poslední stav je, že ta červená kontrolka bliká, až potom se to začne samo přepínat na slabší mód.

            Světlo mám rok a půl…

            0 0
        • jIrI___  

          Mám V9S z ledexpertu a indikuje tři stavy aku – modrá, oranžová a červená (posléze blikající červená, v tu chvíli světlo přepne na nejnižší režim). Při nabíjení bliká červeně (dokončené nabíjení = svítí modře).

          0 0
        • capo  

          Tak tos ho asi nikdy nesledoval celej nabíjecí nebo vybíjecí cyklus :)

          0 0
          • Johny.Merida  

            Nabíjecí jo… červená bliká…a když jedu vidím jen modrou :-))

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Málo jezdíš, málo svítíš, musíš přitlačit.

              0 0
              • Johny.Merida  

                Provedu :-))

                0 0
              • Johny.Merida  

                Tak dnes jsem byl i žlutej :-)…asi tou zimou –3°C

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Musíš při čůrání líp mířit.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Jinak u jedné čelovky mám přímo tabulku, pro maximum 250 lm je výdrž baterie při 20°C udávaná 6 hodin, ale při –5°C přesně poloviční. A bude to všude podobné, hlavně při proudovém zatížení v horní části rozsahu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • drood  

                    Chce to pořádný odběr, aby se články zahřály…

                    0 0
                • drood  

                  Teplota nemá na barvu světla vliv. teda vlastně jo, když se přežene proud, tak těsně před tím, než LED přehřárím zdechne, zmodrá…

                  0 0
    • Cavendish  

      Pro zajímavost

      0 0
    • nostro66  

      Zdravím, jak je s kvalitou držáku u Gaciron 9VD? Drží světlo pevně na rozbitých trailoch?

      0 0
      • LM  

        Zámek není v místě těžiště svítilny. Váhu to má více vepředu, takže to mělo tendenci se pomalu sklápět dolů. Dal jsem na řidítka vrstvu hrubší lepící pásky, pořádně na ní utáhnul držák a už to vypadá OK.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.