• capo

    Zvažuji přechod na CO2.

    (Mám sice bezduše, ale i tak je párkrát foukat za rok celkem otrava – mám totiž Airbone Mini. Uvažuji přechod na Airbone Combo – ta je o něco delší kvůli možnosti CO2, ale ta pumpovací část bude asi stejná. Zas aspoň je ta možnost manuálu kdyby CO2 došlo.)

    Otázka pro vás – stačí jedna 16g/25g na plné nafouknutí 29" cca 2,2"? Aby to mělo aspoň 1,8 baru? Nebo rozhodně 2ks?

    0 0
    • Fidži_CZ  

      25g na 29" stačí v pohodě. 16g je tak tak.

      0 0
    • Breakpain  

      Když se naučíš s tou pumpičkou pracovat – tzn aby to neucházelo atd … tak bohatě stačí 16g ;)

      Samozřejmě vozím 2 ks ;-) …

      Prvních pár pokusů jsem foukal málo – zjistil jsem, že co „pumpička“ to chce trošku jiný grif.

      16g se závitem cca 45kč, 25g cca 150kč … tak si to spočítej ;)

      0 0
      • Kysky  

        To je lepší tam prdnout dvě 16g a ufouknout na pocitově správnej tlak :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Když vozíš vhodnou pumpičku (jako např. Lezyne Control Drive CO2), tak nic neufukuješ a použiješ jen kolik je potřeba. Tedy např. 1 bombičku celou a z druhé už jen třeba čtvrtinu.

          0 0
          • Atilla  

            Ale zbylá bombička ti stejně uteče ne? Mě teda v SKS airchamp za 2 dny nic nezbude.

            0 0
            • Lada,s  

              můžeš z ní třeba dofukovat během závodu

              0 0
            • MlokCZ  

              Dlouhodobě možná ano, to jsem ani netestoval. Mně jde hlavně o to, aby vydržela do konce vyjížďky, abych vždy použil pro opravu jen to co je nutné a zbytek měl pro případný druhý defekt.

              Na další vyjížďku stejně chci mít zase 2 celé nové bombičky.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě se to hodí hodně i na vyřešení samotného prvního defektu. Když je díra velká na hranici toho co tmel pobere, tak hodně pomůže nafoukat jen málo (třeba jen cca 1 atm) a s tím pak třeba 10 minut jet a následně dofoukat až když už to drží. Když se to nafouká hned na provozní tlak, tak to zase často povolí (když je to velká díra).

                0 0
            • Breakpain  

              To není na uschování, ale nato, že Ti ten zbytek vydrží do konce vyjížďky ;). Večer ji samozřejmě vypustíš, protože další den už se nato spolehnout nemůžeš.

              Ale během jízdy, kdy není potřeba použít celou bombičku je fajn si zbytek „schovat“, pro strýčka příhodu ;).

              0 0
    • jIrI___  

      Tabulka pro porovnání… Jedna 16g tak tak stačí na obstojné nafouknutí 35 mm pláště na gravelu, na plnotučný 29" plášť to nebude žádná sláva.

      0 0
      • Breakpain  

        A dotaz – dělal jsi testy nebo tomu věříš? Dělal jsem test s 20ks a dostal jsem se na mnohem vyšší tlaky. Samozřejmě prostě nesmí dojít k tomu, že si „neumyješ“ ruce, pak jsi v loji.

        0 0
        • Atilla  

          26×2,4 na 16g tak na 1,3bar, rozhodně to nikdy nedá na tlak se kterým by se dalo na zadním extra blbnout. Taky koukám po těch 25g bombičkách.

          0 0
          • Breakpain  

            Souhlasím, zapomněl jsem uvést – road, CX, XC 29. Tedy jsem testoval 23mm, 25mm, 38mm a 2,25" pláště. Jiné jsem s tím netestoval. Duše/bezduše.

            0 0
            • Atilla  

              Nemá náhodou někdo u sebe 16g bombičku do SKS airchamp? Teď jsem našel na netu za 20kč kus a já blbec je kupuju za 40kč, teda pokud sedí rozměr.

              0 0
              • Breakpain  

                Airchamp je na bezzávitovky? Tam myslím lze narvat snad cokoliv .)

                0 0
              • jIrI___  

                Rozměry bombiček jsou normalizované. Nepředpokládám, že by některý výrobce šel proti proudu :). Takže pokud si člověk dá pozor na závit/bezzávit, pak by bombičky/adaptéry různých výrobců měly být mezi sebou kompatibilní.

                0 0
                • Karma  

                  pokud to ovšem nebude bombička od Apple, k tomu musíš pořídit i komplet jinej bajk.

                  0 0
              • TeryPV  

                Trošku zahrobařím. Má ta pumpička airchamp dávkování vzduchu ?

                0 0
                • TeryPV  

                  a teď mě napadlo, je to vlastně kombinovaná klasická s CO2 nebo to je čistě jen na CO2 ?

                  0 0
        • jIrI___  

          Samozřejmě jsem si to na tom 35 mm plášti ověřoval. Ale je fakt, že jen jednou :). A umytí rukou na to myslím nemá vliv, vždyť se na tom foukání bombičkou nedá co pokazit – našroubuju adaptér na ventilek, našroubuju do něj bombičku a otočením aretace přepustím vzduch z bombičky do pláště.

          0 0
          • Breakpain  

            No, docela hrálo roli, jak moc jsem to narazil na ventilek – u jednotlivých typů … Jakmile chytíš grif – jde to samo ;) … ze začátku jsem měl dost rozdílné výsledky :-).

            0 0
      • MlokCZ  

        Při testu (+ jednou oprava defektu v terénu) jsem měl o chlup lepší výsledky než jsou v tabulce. Na 16g bombičku dám ty 2 bary pro o něco objemnější plášť (29" x 2,25" Schwalbe to bylo).

        A je to pro mě dostatečný provozní tlak i pro zadní kolo (pro přední ještě velká rezerva).

        Samozřejmě to bude dost i dle konkrétního pláště, protože objemy plášťů se pro stejnou udávanou šířku dost liší (ještě více i než reálná šířka, protože se liší často i na výšku).

        Ale jak už jsem tu psal, tak ty bombičky nemusí být úplně stejné. Některé označené 16g mohou mít třeba o chlup více. Nevím jak moc je plnění technologicky přesné a kolik se případně používá rezerva, aby vždy každý kus měl udávanou hmotnost CO2.

        A vozím 2× 16g + pumpičku, která umožňuje dávkovat jen část bombičky.

        0 0
    • Ricci  

      Technicka otazka cloveka co este nema skusenost s bombickami:Na­hodim v pohode bombickou v terene plast TLR (26×2,25")do patiek po oprave defektu?

      0 0
      • Breakpain  

        Ano, zcela bez problému ;) …

        0 0
        • Ricci  

          Tak to je super sprava, idem riesit bombicky na bajk, dalsi technologicky posun, kazdopadne pumpicku Lezyne Allopy si pre istotu ponecham :-)

          0 0
        • TeryPV  

          Zase trochu zpětně :) Nahodím plášť 2.2 × 29 dvanáctigramovou bombičkou ? Nepotřebuju to dotlačit na provozní tlak, jde mi o tom opravit, nahodit do patek, zbytek dofouknu ručně. Nevíte někdo, za to bude OK ?

          0 0
      • jIrI___  

        Byl to jeden z důvodů, proč jsem kdysi přešel na bombičky – plášť zaskočí do patek úplně bez problémů.

        0 0
      • Nikovlas  

        A doplňující otázka: Funguje to i skrz ventilek, nebo se musí vyšroubovat (myslím ten vnitřek), nahodit patky, znovu vyfouknout, našroubovat ventilek a teprv nafouknout? Na to by si měl člověk připravit adekvátní počet bombiček…

        0 0
        • Lada,s  

          normálně s ventilkem, stejně jako s pumpou

          0 0
          • maajkee  

            Ale samozřejmě s vyšroubovaným vnitřkem je průřez daleko větší a objem vzduchu který tam přiteče najednou je taky větší, takže pokud má někdo pláště, který tam nejdou snadno nahodit třeba pumpou, tak je vyšroubovaní vnitřku větší jistotu, že se plášť nahodí. Pokud je človkě šikovnej, tak pak ani při našroubování ventilku zpět neztratí přiliš mnoho tlaku a stačí pak už jen lehce dofouknout.

            0 0
            • Nikovlas  

              To jsem právě myslel. Pumpou to nahazuju bez vnitřku a aby mi sedly patky, musím to dát dost přes 3 bary – předpokládám, že to samo o sobě spotřebuje dost plynu.

              Šikovnej znamená prostě rychle sundat bombičku a narvat tam vnitřek ventilku, než toho stihne hodně vyfouknout?

              0 0
            • ememem1  

              taky som este nemal. a presne jak pises – dofuknut. odkedy vozim co2 ma ani nenpadlo nosit na jednodnove akcie pumpu. ked nic ine, vsetky, ale uplne vsetky minipumpy stoje za hovno. na mtb povedzme ako tak, na silnicku je to katastrofa.

              0 0
      • ememem1  

        o tom to je ne ? len pozor na tu stratu talku co sme riesili inde, uz sa mi to nechce hladat.

        0 0
        • Ricci  

          otestujem doma nech mam istotu ze to v terene nahodim, v principe chcem CO2 hlavne kvoli nahodeniu v terene :-)

          0 0
    • Ricci  

      Ma niekto skusenost s touto sadou z Decathlonu? Postacovala by?

      http://www.decathlon.cz/…usi-700.html

      0 0
      • maajkee  

        Doporučuju tuhle

        Používám ji přes rok, myslim že byla i jako Velo Tip. Na netu se dá samozřejmě sehnat levněji, je lehká, snadno se ovládá (zavírání – otevírání) nepoužá bombička se dá přišroubovat z jedný strany, když se používá, našroubuje se z druhý strany. Neopren proti omrznutí rukou je fajn.

        0 0
      • MaPa  

        Malej, ale šikovnej

        0 0
        • ememem1  

          akurat sa s nim dost debilne manipuluje a neda sa uzavriet (co ale az taka strasna chyba neni). za polovicnu cenu https://www.bike24.com/1.php?… absolutne bezproblemovy, kovovoy a identicky ako dva krat tak drahy continetal xpress.

          0 0
          • Ricci  

            osobna skusenost? dokaze sa vyfuknut naraz aby nahodil patky?

            0 0
            • ememem1  

              povacsine vzdy minies celu takze to nevadi, nicmenej ta moznost regulacie neni zla cize preto radsej uzatvaraciu.

              0 0
              • Ricci  

                v mojom pripade ratam len s kompletnym dofuknutim( kriticka situacia pri uplnej strate tlaku a vypadnuti plasta z patiek), na jemne dofukavanie si urcite necham Lezyne Alloy Drive HV

                0 0
          • MaPa  

            Nedá se uzavřít beru, že někoho, kdo to vozí volně v camelu, může odradit, ale debilní manipulací myslíš co přesně?

            0 0
      • jIrI___  

        Já používám ten nejmenší a nejjednodušší šroubovací (to byla podmínka) adaptér, na který jsem při procházení eshopů narazil :)

        https://www.hupnakolo.cz/…trol-adapter?…

        0 0
        • ememem1  

          plati pre neho to co pre ten topeak, ale ked to nevadi.....

          0 0
          • jIrI___  

            Jestli máš na mysli regulaci, tak ta tam je:

            http://www.kitres.com/…-control.jpg

            A manipulace mi taky nepříjde nijak obtížná https://youtu.be/3J1IrWwvjrE?…

            0 0
            • ememem1  

              cize ked ho raz nasrobujes musis ho vyfuknut cely alebo ne? hovorim, neni to zasadny problem nicmenej sa moze hodit to stopnut.

              0 0
              • jIrI___  

                Dá se to regulátorem úplně zastavit. Ale jak moc to těsní a jak dlouho vydrží v polovyfouklé bombičce zbylý plyn, to jsem nezkoušel. Vždycky do kola fouknu komplet bombičku.

                0 0
                • Breakpain  

                  Akorát že tuhle mám bez nástavce a moc regulvoat nejde – je to strašně citlivé, takže většinou to jen trochu povolíš a za moment je bombička prázdná. Je to jen takový „on/off“ ventil mi přijde. Regulace u SKS a Lezyne je někde jinde … Proto jsem je nakonec hodil do krabice a používám výše uvedené.

                  0 0
          • gargamel  

            Používám ho taky (spíš teda vozim s sebou, moc často nedefektím) a zvřit to jde. Vozil jsem celkem dlouho 1/2 bombičky a pak ji ještě použil).

            0 0
    • rdx  

      Pokud by nekdo mel zajem mam novy Co2 ventilek v bazaru:

      http://www.bike-forum.cz/…co2-ventilek

      0 0
    • Ricci  

      Dokonca aj na Alikovi predavaju :-)

      http://www.aliexpress.com/…1114342.html?…

      0 0
      • MI.KU  

        Kup – nejdřív ti ujde 80% bombicky kolem a pak zamrzne ventil ;)

        Že ty šmejdy z Aliexpressu sem porad nekdo cpe.....

        0 0
        • Atilla  

          Vlastní zkušenost, nebo jen kecy?

          0 0
        • Ricci  

          podla feedbackov na Ali by som toto tak iste netvrdil, pokial nemas realnu skusenost tak nepis. mne veci z Ali doteraz fungovali

          0 0
          • MI.KU  

            Tak nic no ne tuhle sem nezkoušel jen zatím vse co sem kdy z Ali mel v ruce nefungovalo jak mělo – dokonce zprznili takovou blbost jako pouzdro na telefon co nemělo přesné rozměry.

            0 0
            • MI.KU  

              A za tu cenu jde koupit CO2 běžně od značkového výrobce.

              0 0
            • Atilla  

              Nesmíš kupovat dle ceny, ale dle feedbacků. Já si tda nemůžu stěžovat na nic od péřovky po titanové kolíky ke stanu.

              0 0
              • MI.KU  

                Jaký smysl mají titanové kolíky ke stanu? Když běžné jsou ALU – dostatečně pevné a lehčí – většinou s větší plochou což je to o co jde a co určuje jak pevně bude kolík držet ;)

                Tohle by mne docela zajímalo protože mám ,,fajnovej,, stan a Ti kolíky nějak nevidím jako přínos (ani jako mínus).

                Péřovka – když pominu, že si jí nevyzkouším tak máš nějak garantováno jaké je uvnitř peří?

                Jo recenze sou fajn pokud jich je opravdu mnoho, no já a Ali to asi nejde a nepujde nikdy dohromady.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak nikdo tě nenutí. Rozdíl v pevnosti Ti vs Al je dost značný a Ti kolík se šnůrkou váží 8g. Nevím jaké je tam peří a za 500kč mi to je u zadele, aspoň nemusím na kolo tahat bundu od rákosky za 6tis.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Tak za 500 asi bez debat pokud v tom je peří tak dobrý kauf.

                    Hele muzes dat nejaky obrázek nebo rozmery toho koliku? Mám Y sou s provázkem 16g jeden má 180 mm.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Díky rozestupu Y má kolík styčnou plochu v půdě přes 20 centimetrů čtverečních – i s odečtením části kolíků co je nad zemí.

                      0 0
                • Nikovlas  

                  Fakt otázka… K čemu je pevnější materiál… Nevím, o jaké kolíky konkrétně jde, ale můžou mít třeba tenčí stěnu, takže můžou být ve výsledku lehčí při stejné pevnosti. Nebo mít i větší plochu.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Tím si právě nejsem jist neboť stejný výrobce dělá 160 mm titanové kolíky pouze z kulatiny – tedy v podstatě hřebík a má 14g – takže o 2g méně při menším rozměru a výrazně nižší schopnosti držet v půdě.

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      https://www.aliexpress.com/…4534146.html?…

                      O něco kratší, ale skoro poloviční hmotnost.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Nojo je menší ale hlavně to je V a s dírama jak do ementálu aby se dostali na 9,5g – tohle píchnout v blátě nebo v písku tak to rozhodně nemá stejnou funkčnost.

                        Hezký sou, kupovat nové kolíky protože si staré stratil možná, ale měnit tím funkční Y většího rozměru a větší styčné plochy nemá smysl.

                        Pokud by ten kolík z titanu měl být stejného typu – rozměr tvar – tak bude těžší.

                        0 0
                        • Nikovlas  
                          1. Možná se pletu, ale myslím, že už jsem nadimenzoval víc pilot než ty, takže mám zhruba představu, jak věci vetknuté v zemi fungují. A rozhodně to není tak triviálně závislé na styčné ploše, jak se tu snažíš naznačit. Tyhle kolíky budou samozřejmě fungovat hůř, ale pro drtivou většinu případů to není žádný problém – Y kolítky jsou prostě overkill – běžně stačí i jehly a ty udrží mnohem míň. Nemluvě o tom, že díky těm otvorům budou kolíky odolnější proti vysunutí.
                          2. Nikdo tu netvrdí, že máš vyměnit kolíky.
                          3. Poslední věta je nesmysl – takové kolíky se prostě nedělají, protože to nemá význam.

                          Ze své strany končím OT.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Nojo dívám se na to trochu jinak jelikož beru stan do podmínek s větrem o síle orkánu na podmáčenou půdu.

                            Kdysi sem se prostě na Ti kolíky díval a aby měli stejnou pevnost pro kotvení nebyla tam žádná úspora váhy. A máš pravdu Y kolíky z Ti sem neviděl.

                            Pokud to má někdo na obyčejný stanování potom ho pár gramů nevytrhne, no a pokud to je do extrémních podmínek pak jde hlavně o pevnost a tam V profil oproti Y je vedle.

                            A máš pravdu nadimenzoval jsi toho víc – já jen ty kolíky zkoušel ohýbat a vytrhávat je ze zemně.

                            PS – i tak díky, zrovna ty kolíky z Ali proč ne.

                            0 0
    • oo.viper.oo  

      Co se s tou bombičkou dělá, když se vyfoukne? Dá se zase nafouknout kompresorem? To už by v ní ale nebyl CO2 ale vzduch…

      0 0
    • Ricci  

      Bombicka ktora 100% nafukne akekolvek kolo :-)))

      0 0
    • Ricci  

      Tak nakoniec som dnes siel okolo Decathlonu, neodolal som a kupil CO2 Btwin a k tomu 3 rezervne 16g bombicky:-)

      Pred chvilou som otestoval na 26" plasti vyhodenom z patiek a parada, plast nadherne zaskocil do patiek behom sekundy,som nadseny a oddnes uz nevozim rezervnu dusu ale minipumpu Lezyne nechavam na dofukavanie :-)

      0 0
      • ememem1  

        to ma zmysel len pri viacdennych akciach, inak 2 bomby a mas rezervy habadej

        0 0
    • psedma  

      čau, zvažuji taky bombičkovou pumpičku

      někde jsem ale četl, že CO2 se nesnese s tmelem v bezdušácích a ten pak nefunguje… jinde tu čtu, že právě bezdušáky pro usnadnění práce nahazujete bombičkou… tak kde je teda pravda?

      0 0
      • Breakpain  

        Nepozoruju problém – tmel stejně degraduje, takže je potřeba to občas zkontrolovat a vyměnit/dolít …

        0 0
        • DADMTB  

          Za sebe – nepozoruji problém, nemá to cenu řešit, CO2 je hlavně důležitá pro opravu defektu, kdy Ti v lese unikne vše a potřebuješ plášť nahodit do patky např po instalaci knotu, nebo podlepení…na drobný defekt, kdy to chytí tmel a ujde jen minimum vzduchu nemá cenu řešit CO2, dohustím později klasicky pumpou. Taky už se mi stalo, že jsem ani nedohušťoval, protože to co ušlo mi upravilo tlak tak, že se mi jelo lépe, prostě jsem to měl zbytečně moc nabušený:-)

          0 0
    • capo  

      Já bych ještě doplnil že kupuju druhou CO2 pumpičku i na druhé kolo – a beru takovou která umí i bombičky bez závitu. Ty jsou opravdu výrazně levnější a těch pumpiček je už hodně – zefal, sram, geniuine innovations…

      0 0
    • Jakobo  

      Stejne mi porad neni jasne, jak muzou byt ty bombicky tak pekelne drahe v porovnani s naplni do sifonu, kde koupim 10 kusu/ 80 g kolem pajcky. Maji to pekne predrazene, ale ja jim na to z vysoka. Vsak si na normalni vylet, kde nepotrebujete sturmovat/nemate bezduse vemte pumpu, nejak to gramhonicstvi a esteticky purismus nechapu.

      0 0
      • Nikovlas  

        Proc pumpu? Kolikrát za sezónu potřebuješ foukat během výletu?

        0 0
        • Jakobo  

          Zalezi hodne kde jezdis. Pokud ve meste, kde byvaji casto roztlucene sklinky tak se obcas stane. Nekdo treba jezdi denne do prace. V zavode se mnohdy stane, ze prorazis o kamen a mas rozhozeny i vyplet. To uz je pak jedno, jestli foukas pumpou (myslim poradnou pumpu jako Lezyne) nebo CO2, protoze hodne casu ztratis rovnanim vypletu. Vsechno co jsem uvedl jsem zazil. Ja treba na kole jezdim denne do prace a v tom zavode se to stalo 2 znamym ve skupine, co jsme jeli spolu. Kdosi foukal, jiny rovnal vyplet. Navic pumpa je jistota, ze nafoukam vzdycky. Stejne jak na delsi streku beru i lepeni krome nahradni duse.

          0 0
          • Nikovlas  

            Jen mě zajímá, kolikrát za sezónu potřebuješ v terénu dofouknout. Někdo tu psal, že závitová 16g stojí 45 Kč. Já za poslední cca 2000 km nepotřeboval dofouknout ani jednou. Ale i kdybych spotřeboval 2 bombičky každých 2000 km, bavíme se tu o ceně 45 Kč na 1000 km. Jestli má někdo kolo za 20k a počítá, že s ním najede 20k km, tak už jen cena kola dělá 1000 Kč na 1000 km. K tomu si připočti řetěz, třeba polovinu pláště (takže cca 500 Kč), ruku na srdce – během 20k km si toho člověk na kolo často koupí mnohem víc. I u tohodle, řekl bych poměrně nízkonákladového, modelu jsou náklady cca 2000 Kč na 1000 km. A ty tvrdíš „vemte pumpu a zbytečně neutrácejte“?

            0 0
            • Jakobo  

              V terenu jsem naposled pichnul pred 10 lety? Ikdyz v lete jsem pumpoval kolo znamemu, ktery dusi prorazil o kamen. Nema bezduse. Ty mas ale, jak je ostatne na BF zvykem, jen predstavu terenu. Ja jezdim i po silnici a tam tech defektu mam par za rok. Pumpa je vecna. Krome porizovaci ceny uz nejsou dalsi naklady. Je to ekologicke. Nemusim premyslet, jestli mam plne bombicky, kolik jich mam vzit, sledovat akce na kupkole, az budou zase ve sleve. Retez menit musim, tam jina moznost proste neni.

              Nema smysl se hadat, proste kazdy to vidi to po svem.

              0 0
              • Ricci  

                Skus nahodit vonku bezdusak s pumpickou :-)))

                0 0
                • Jakobo  

                  Toto je puvodni reakce www.bike-forum.cz/…ou-co2-na-29#… Tam je jasna zminka o bezdusich. Dusi muzes konecne na opravu v terenu pouzit vzdycky nez se srat s nahozenim. To je mnohdy nejiste, kdy ani kompresor se zdusnikem nestaci. Pak opravis az doma.

                  0 1
                • Slavoš  

                  2× s Airbone Mini. Trvalo to, ale duši jsem nedával, jen knot a ten se mi vytáhl, podruhé už držel až domů.

                  0 0
            • Breakpain  

              Zefal – 45Kč/16g :-) např

              0 0
              • Atilla  

                bombičky.eu 20kč/16g

                0 0
                • Breakpain  

                  zapomněl jsem dodat – mají závit – to je pro mě podstatné ;-) (používám jen ty šroubovací hlavice)

                  0 0
        • psedma  

          já třeba za poslední dva měsíce musel dofukovat víc než za poslední dva roky… A když jsem v třetině sjezdu o cca 1000 výškových metrech prorazil duši, kterou jsem dal po vytržení špuntu u bezdušáku, byl jsem rád za pumpičku i kamaráda s další duší…

          ještě radši bych v té chvíli měl u sebe bombičku, místo malé pumpičky… nestrávil bych totiž díky tomu 20 minut pumpováním a dojel bych relativně za sucha :-D

          0 0
          • matbiker  

            Kolo chci mít lehké a ze všemožných důvodů jezdím bezduše. Ale jsem takový magor, že na závody vozím „pičku kompletnu“, tzn. náhradní duši, co2 hustilku a klasickou pumpičku sks Airboy xl pod košík. A stalo se mi na jednom závodě, že jsem půjčil borcovi pumpičku, valil jsem dál a asi 10km před cílem jsem zase dalšímu borcovi půjčil duši. A zbýval mi tmel v plášti a ještě co2 hustilka..... A přitom jsem sám už x tisíc km neměl defekt.

            0 0
      • orm  

        Vsak muzes pouzivat bombicky do sifonu. Maji to na sobe i napsane, ze jdou pouzit pro kola. Kazdopadne moje zkusenost s nima je rozpacita. Koupil jsem si bombicky, ktere jsou uvedeny v odkazu vyse a vyzkousel jsem je ve sve pumpe sks a fungovalo to tak na pul. Prvni tri bombicky nefungovaly. Ucpavalo se to, netesnilo to kolem hlavy. Doma jsem vyzkousel dalsi dve a ty uz fungovaly dobre. Nevim kde byl problem. Prislo mne, ze kvalita hlavy te bombicky je horsi nez u originalnich sks a injektor udelal vetsi, nesoumernou diru, pres kterou to utikalo.

        0 0
        • Jakobo  

          V tech bombickach je kapalny CO2, tedy ne plyn pod tlakem, ze? Nikdy jsem nad tim nepremyslel. Mozna se ty male bombicky vic ochlazuji kvuli mensi tepelne kapacite systemu a ventil zamrza, ale asi je to blbost.

          0 0
    • Doktorzet  

      Ahoj nevozí někdo kombinovanou pumpičku klasika/CO2. Docela se mi líbí https://www.kupkolo.cz/…brna_z95448/ . Nebo je lepší koupit klasickou + bombičkovou? Samostatnou bombičkovou bych bral asi z decathlonu. Díkec

      0 0
      • Ricci  

        mam samostatnu CO2 z Decathlonu a malu pumpicku Lezyne a velka spokojnost

        0 0
      • psedma  

        většina ti asi řekne, že stačí prostě bombička. Já jsem po jedné nepříjemné zkušenosti s třemi defekty asi ve dvou hodinách srab, a pořídil jsem kombinovanou od Giantu. Je použitelná teda jen na galuskové ventilky, má možnost regulace, takže nemusíš spotřebovat celou bombičku. Zatím vyzkoušena úspěšně jednou, stačila bombička, klasickou část jsem moc zatím nezkoušel…

        0 0
        • Doktorzet  

          No asi to pořeším každou zvlášť. Na silničce vozím topeak RR MT a ta je jen na 6baru tak ji dám na bika+tu z decathlonu a na silničku vemu topeak RR HP

          0 0
    • Nikovlas  

      Já nakonec koupil to nejlevnější , co jsem našel (před pár dny ještě za 184) – regulovatelná by být měla a když od toho odečtu cenu bombičky s pěnovym návlekem… Tak mě může mrzet leda to, až mě to někde nechá ve štychu… Určitě to před ostrym použitím vyzkouším :-D

      0 0
      • ememem1  

        funguje. to je to iste co som za asi 10 kprun europskych kupil pod znackou trivio (netusim co to je zac) a continental predava pod svojou znackouza 25 euri. je to celokovove (hlinik) takze spolahlive a lahke

        0 0
    • Tehu  

      Taky jsem všemožně řešil co vzít a nakonec jsem vzal od BBB, má ventil tak uvidíme. Doufam že ale nebude potřeba :D

      http://www.bikeinvest.cz/…afe-hustilka?…

      0 0
    • Ondraj  

      Včera jsem poprvé měnil duši na 29" (vada duše, praskla v části zesílení u ventilku), vozím 2 bombičky 16g. Novou duši jsem nejdřív nafoukal pusou a pak stačila jen jedna bombička na správný tlak. Rychlá výměna, čistá práce.

      0 0
      • jIrI___  

        Foukání duše pusou bych čistou práci zrovna nenazýval :D

        0 0
    • RomanH  

      Pouzivate nekdo CO2 ventil z Ali ?

      Obecne ma tento typ docela dost pozitivnich hodnoceni.

      0 0
      • psedma  

        mám, funguje, jediné co, tak je potřeba hlídat o-kroužek co je směrem k ventilku, jak foukneš a vše se ochladí, tak strašně lehce vypadne a ztratí se…

        a ještě se mi teda jednou „vytočilo“ (při drncání v podsedlovce) ze závitu spouštěcí tlačítko, takže pak jsem ho zajistil locktitem a dobrý…

        prostě čína :-D

        0 0
        • RomanH  

          Mne se tam prave libilo to tlacitko :-) Loctite neni problem, ale s tim vypadavajicim o-krouzkem jsi me docela nahlodal.

          0 0
          • psedma  

            zas tak bych se toho nebál, za ty prachy super, už jsem koupil tři :-D (na každé kolo jednu), jen je potřeba si to při sundání z ventilku hlídat, že ti nevypadne…

            úplně mi vypadl vlastně jen jednou,když jsem spěchal, bohužel zrovna v trávě a už jsem ho nenašel, jinak většinou jen trochu povyleze…

            0 0
      • jIrI___  

        Z ali jsem vozil tento ventil . Pak jsem ho někde vytratil a pořídil Zéfal , který je kromě velikosti ve všem horší :D. Ten z ali byl super, neměl jsem s ním problém.

        0 0
    • nomecz  

      Jak je to u bezdusi ? U vetsiny tmelu nedoporucuji pouziti s co2.

      Takze pak az je moznost tak vypustit a fouknout vzduchem, nebo to neresite ?

      0 0
      • oo.viper.oo  

        Otoč kolo ventilem nahoru, aby tmel byl steklý dole, co nejdál od ventilu, a napouštěj pomalu. Tmelu nevadí co2, ostatně toho je ve vzduchu požehnaně. Tmelu vadí zmrazení.

        0 0
        • ZPetr  

          Tak to si tě dovolím opravit, CO2 latexovým tmelům vadí, způsobuje rychlejší tuhnutí. Zjišťoval jsem, proč ty latexy rychle vysychají a největší vliv na to má kyselost prostředí, proto se používá amoniak. Chtěl jsem foukat kola jen co2 nebo jiným plynem běžně dostupným a právě co2 je kyselý a není na to vhodný.

          0 0
          • Atilla  

            To je velká škoda CO2 ti ušetří nějaké ty gramy:)

            0 0
            • ZPetr  

              Mě bylo jedno čím foukám, jestli pumpičkou nebo co2, gramy neřeším (vlastně ani kila:-). Když jsem přešel na bezduše, tak mě překvapilo jak rychle latex vysychal. Tak jsem začal zjišťovat proč. Úvaha byla, že když při defektu rychle schne na vzduchu tak nahradit vzduch v pneu jiným běžně dostupným plynem. Nejběžnějším je co2 a nejvíc se používá. Buhužel se ukázalo, že na latexové tmely je naprosto nevhodný. (samozřejmě než jsem to zjistil tak jsem nakoupil bombičky a kombi pupmpičku :-) )

              0 0
              • xtonda  

                Tak můžeš místo bombiček na sodovku zkusit ty na šlehačku – tam je N2O.

                0 0
                • ZPetr  

                  Nevim jak je na tom s ph, dusik je silne kysely. Predpokladam, ze ten kyslik to moc neovlivni do zasady. Prave pro dusik ten latex na vzduchu rychle schne. Proste past vedle pasti p..o. :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    to schnutí a vytváření ježků jsem řešil argonem

                    0 0
                    • ZPetr  

                      Taky me argon napadnul. Akorat je drahy a v pneu asi dlouho nevydrzi. Projde skoro vsim. Jak dlouho ti vydrzi bez dofukovani.

                      0 0
                      • pepek  

                        Za půl dne byl pryč a jako bonus celý byt smrděl čpavkem :-)

                        0 0
                  • oo.viper.oo  

                    Čtyři pětiny vzduchu tvoří dusík.

                    0 0
                  • xtonda  

                    Sice sem na chemii nebyl úplně dobrej, ale to, že dusík ve formě N2 ve vzduchu a oxid dusný N2O v šlehačkových bombičkách není to samé, mi ještě uvázlo. Vliv Může být různý, co je lepší netuším.

                    0 0
                    • ZPetr  

                      Taky nevim, zkusim zjistit u chemiku.

                      0 0
                    • oo.viper.oo  

                      Ale tak ve vzduchu máš čistý kyslík i dusík. Hotový oxid těchto dvou prvků bude určitě mít tendenci reagovat méně, než samostatné plyny.

                      0 0
                      • ZPetr  

                        Nejsem chemik, chemie jde mimo mě. Zjistim a dam vedet

                        0 0
                    • ZPetr  

                      Chemik nevi jestli na n2o bude latex reagovat. Tak koupim a zkusim. Tady jsou k dostani jen 8g bombicky jinde se daji objednat i16g.

                      0 0
        • xtonda  

          Co je podle tebe požehnaně? CO2 je ve vzduchu 0,4 promile

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Vzduch

          0 0
          • oo.viper.oo  

            Sem myslel že půl procenta, to bych považoval za požehnaně :-). Moje chyba.

            0 0
    • Fana.A  

      Chtěl by jsem to tu trochu oživit.

      Chci si pořídit pumpu na CO2. Ještě nevín jestli na sedlovku, nebo pod košik,

      Nějaké doporučeni?

      Docela se mi zamlouvá Weldite

      0 0
    • scota  

      Jak velkou bombičku budu potřebovat na nafouknutí pneu 26×2,3" řekněme na cca 1,8 baru? Bombičky se většinou dělají 16 g, 20 g, nebo 25 g.

      0 0
      • milan.v  

        20g by měla stačit.

        0 0
      • capo  

        Podle mě to dá ta 16g v pohodě. Navíc je často až násobně levnější než jen o trochu větší ségry.

        Nevím jak moc sedí to v příloze, ale já jsem naposled dával jednu 16g na 29*2,25 a bylo to v pohodě na jízdu s moji váhou…

        0 0
      • MaPa  

        Já dávám jednu 16g do Schwalbe RoR 2,35 a je to celkem v pohodě. Po švihu dofukuju velkou pumpou. Nejdou s tím teda dělat plnohodnotný divočiny, ale na normální ježdění ok.

        0 0
        • GULIN  

          Vozím hybridní pumpu od Topeak plus 2× 16 bombičku.

          Zatím mi jedna na jedno kolo stačí, druhou mám do rezervy, navíc s pumpou můžu pomoct při foukání cyklistům s duší :-)

          0 0
    • 01carbon  

      jenom bych se optal jestli nahodou někdo nezkoušel

      https://www.bikepart.cz/…nifumpa-190g

      0 0
      • l-e-t-o  

        Obnovím téma.

        Začínám se po netu dívat do bombickach a nějakém adaptéru k tomu a nikde jsem nenašel výhody/nevýhody dvou typů bombicek. Tím myslím šroubovací/bez závitu. Mohl by mi prosím někdo z vás nastínit vlastnosti? Jedná se mi o to, že bych rád bombicku s adaptérem, která se dá dávkovat. Mám se tedy dívat po sroubovacich s tím, že adaptér ať má nějaký čudlík na průchod plynu?

        Díky

        0 0
          • l-e-t-o  

            Jo, něco takového vypadá velmi dobře. Ještě dotaz. Když použiju část náplně, rádi tam ve videu před odsroubovanim ji vypustit. Dá se ten zbytek nechat nasroubovany klidně do dalšího defektu? Třeba i pár měsíců. Nebo je nutnost bombicku nasazovat vždy jen az při použití?

            0 0
      • psedma  

        fakt maličká, ale dost drahá.

        Já si teď kupuju od xiaomi je teda dvakrát tak velká, ale z Ali se dá sehnat cca za 1000kč a do podsedlovky by se mi měla vejít. Předpokládám i její jiné využití a vypadá, že bude mít solidní výkon (a hlavně výdrž)

        0 0
    • Speedball  

      Zeptam se – po neprijemnych zkusenostech s defekty na silnicce x km od domova, si vozim montpaky a nahradni dusi sebou. Ale chtel bych i bombicky s adapterem-to nejak uvezu..

      Jak to resite na silnickach a jake pouzivate bombicky a adaptery? Jezdim klasicky rozmer 700×25,takze 16g bombicka by na to mela stacit, je to tak?

      Rad bych si koup neco, co fakt bude fungovat a vzduch nebude pri aplikaci uchazet bokem (mozna jsem s tim blbe pracoval, mozna to bylo adapterem, nevim..)

      Diky za kazdy tip ci radu

      0 0
      • Velomiwookie  

        16g z decathlonu a swat co2 nastavec od specialu

        0 0
      • capo  

        Bezduše 700×25, vozím náhradní duši, montpáky a dvě 16g bombičky.

        0 0
        • Speedball  

          Diky a jaky mas prosím te nastavec? Delam si prehled, co je aktualne funkcni a s cim jsou lidi spokojeni…

          0 0
          • Kaizr  

            Používám tento nástavec – Topeak Micro Booster CO2.

            Zatím použito dvakrát u kámošů ( já bez defektu zatím) a v pohodě.

            0 0
    • l-e-t-o  

      Víte o nějakém obchodě v Praze, kde je možné vyměnit použité bombičky? Přece jen na bombičkách Lezyne píšou Refill a nechci je po použití vyhazovat do koše.

      Díky

      0 0
      • TheJD  

        Tohle taky do kose nepatri. Kdyz uz, tak do sberneho dvora.

        0 0
        • kerim  

          Jaký je rozdíl mezi bombičkou a třeba konzervou ?

          0 0
          • TheJD  

            Treba konzervou nenafoukas kolo.

            0 0
            • kerim  

              a konzervy nosíš do sběrného dvora ? jen se ptám, nějak nevím, proč nehodit bombičku do popelnice , neprudím…

              0 0
              • TheJD  

                Netusim, jake presne se pouzivaji postupy a jake znecisteni materialu problem je a jake problem neni. Kazdopadne CO2 bombicka je po pouziti cista, zatimco konzervy od jidla jsou vetsinou mastne a se zbytky puvodniho obsahu.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • jIrI___  

                U mě to je třeba přesně jak píšeš. Jednou za rok odnesu do kovošrotu velkou krabici konzerv (samozřejmě vymytých), CO2 bombiček, vypuštěných PB kempingových kartuší apod., překvapivě to vždycky hodí i nějakou kačku třeba na svačinu :). Ale je škoda, že se ty závitové bombičky nedají měnit jako třeba bezzávitové bombičky nebo zásobníky do Sodastreamu.

                0 0
                • l-e-t-o  

                  a to je právě ono. Vím, že sifonové bombičky se mění, i ty do sodastreamu. Ale že by nějaký cykloshop měnil bombičky jsem ještě neslyšel.

                  Jinak kdybych to vyhazoval do koše, tak je hodím do kontejneru na plechovky a ne do komunálního odpadu.

                  0 0
    • triss  

      Ahoj. Chtěl bych se prosím zeptat, zda-li se dají použít tyto bombičky do nějaké CO2 pumpičky. Předem děkuji..

      https://www.zbozi.cz/…ayser-10-ks/

      0 0
    • scota  

      Lezyne Control Drive CNC CO2

      0 0
    • triss  

      Díky kluci a jenom poslední dotaz, je nějaký favorit mezi CO2 pumpičkama , kde bombičky nestojí ranec a pumpička je opravdu dobrá? Hledám už od včerejška a stále si nemohu vybrat, akorát jsem našel ty pivní bombičky , že jsou cenově na tom asi nejlépe, proto ten dotaz. Díky.

      0 0
      • Kaizr  

        Každý má asi jiného favorita. Já mám Lezyne i Jetvalve. Lezyne jsem použil za 2 roky jen jednou a ještě pro kámoše. Bombičky beru z Dekáče 20g ( vozím na kole ) a mám ještě zásobu 16g z Ebay. Ze začátku jsem nahazoval i bezduše CO2

        0 0
      • novas752  

        Lezyne s regulovatelným ventilem je asi nejoblíbenější. Závitové bombičky jsou stejné (můžeš použít jakoukoliv gramáž), čas od času je mají výhodně třeba v Decathlonu – mám koupenou zásobu, která mi x let vydrží.

        0 0
      • jIrI___  

        Osobně nedám dopustit na Giyo , bombičky kupuju v Decathlonu (loni měli v akci balení 3 ks bombiček za 39 Kč, tak jsem nakoupil zásoby na půl života :) ).

        0 0
      • xtonda  

        Úplně nejlevnější sou klasický sifonový 8g bombičky. 10 ks stojí 75 Kč a pak výměna prázdných za plné 25 Kč.

        https://www.sifos-obchod.cz/…r-plnitelne/

        https://www.sifos-obchod.cz/…-za-prazdne/

        Pumpička třeba tohle

        http://shop.vellacz.eu/index.php?…

        0 0
    • triss  

      Děkuji všem zůčastněným .)

      0 0
    • Doyle  

      Tady zrovna zajímavá akce:

      https://www.mountfield.cz/…tem-4koz2117

      0 0
      • kadlec  

        A maji nejakej rozpinavejsi plyn, nafouknes z bombicky 2 kola :)

        Sice nepisou jaky, ale asi nemyslej detskou 12

        0 0
    • Maadaf  

      Kontrolní otázka: budou bombičky https://www.decathlon.cz/…_/R-p-144772?…

      pasovat do https://www.kupkolo.cz/…kem_z108080/ ?

      0 0
      • jIrI___  

        Ano, závit je u bombiček stejný. Mám vyzkoušeno, že Decathlon bombičky fungují bez problémů se Zéfal koncovkou (ale jiný typ než v odkazu) a i s koncovkami dalších výrobců (Giyo, Topeak).

        0 0
        • Kaizr  

          Ano funguje. Mám stejný typ. Používám i s 20gr bombičku

          0 0
    • Winux  

      Povedlo se mi sehnat 20 ks 16g CO2 bombiček za stovku, ale jsou bez závitu, takže sháním pumpičku/adaptér pro jejich použití. Našel jsem tohle, má někdo zkušenost?

      https://www.alza.cz/…d7291808.htm?o=1

      Případně doporučí něco jiného? Ideál by byl asi kombinace klasické s možností CO2, ale co jsem našel, tak všechno bylo jen na šroubovací bombičky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.