• luba1

    Ahoj,

    moc bych Vás všechny prosil o radu s výběrem kola. Loni jsem odjezdil 4 000 km/51 0­00 výškových metrů na složeném mtb na rámu Force epigoni, řazení Shimano Deore 3×10, 24/32/44 od Scalara. Průměr sezóny jsem držel 20,5 km/h. Letos jen 1200 km/13 000 m, potom jsem se vykloubil klíční kost a dojezdil. Dřív jsem začínal tady: https://www.bike-forum.cz/…o-na-hubnuti . Ted mám 189 cm/95 kg. Jezdím Vysočinu, silnice nižší třídy, nedělá mi radost terén, jezdím 85% asfalt/15% polňačky. Maximální dojezd jsem měl 164km. Chci se hecnout a pokořit 10 000 km.

    Rád bych osedlal gravel kvůli vyšší rychlosti, většímu dojezdu a 15% polňaček s rozpočtem do 45k CZK, velikost otestuji v prodejně asi 56/58. Vůbec netuším převody – určitě dvojplacku. Vyšplhám se na „Kovarova climb“ 289 m z Nedvědice směrem do Bystřice n./P., ale nemám šanci to vyskákat, celková fyzička je slabá. Plášť – další otázka, bezduše 700×35 = vyřešíme po výběru kola.

    Jezdím pro svoji radost, předem se omlouvám, ale o komponentech nic moc nevím, prosím o shovívavost. Děkuju za každou radu a postřeh

    0 0
    • smallbrother  

      Těch 45 je podle možná trochu přehnaný. Hliníkovej rám se sh.105 je kolem 35tis. Těch 10 tis. navíc už nic neřeší. Na karbon nedosáhneš a na hliník s ultegrou asi taky ne. Za deset tisíc navíc už nedostaneš nic moc extra.

      Giant TCX slr 2 stojí cca 36 a je to moderní rám s flatmount montáži brzd, 12mm pevnejma osama, vnitřním vedením a hydraulikou.

      2019 modely jsou bohužel s jedním převodníkem. Chceš kupovat nový kolo?

      0 0
    • Romancero  

      nepodceňuj tlumení – tedy raději malinko širší pláště a solidní karbon -alespoň na vidli a sedlovce!

      Ideál je samozřejmě kolo si vyzkoušet než ho zakoupíš-třeba na kostkách nebo polňačce..

      Za tu cenu bych si nechal kolo poskládat od místních mistrů zde na bikeforu. Přece jen mají často větší přehled než mnozí prodejci!

      0 0
    • snas89  

      za mě tohle, ale osobně jsem na tom nejel.

      https://www.finebike.cz/…-2-2019.html?…

      0 0
    • Archer  

      Best gravel bikes 2019: 27 top-rated picks

      https://www.bikeradar.com/…ravel-bikes/

      Jsou tam i modeli kolem 45k a levněji.

      0 0
      • luba1  

        Rose Backroad a Genesis Datum 20 krasavci :)

        0 0
      • Romancero  

        mně se líbí ty reklamní kecy okolo-u každého kola „super“ parametry, tuhý rám , účinnost, váha, tuhost-prostě TOP! :-)

        Když jsem jel poprvé na MTB z al. slitiny byl jsme z počátku nadšený-oproti oceláku lehčí a tužší rám, radost s ním zrychlovat a jezdit kopečky..no po 2 hodinách ježdění moje nadšení trochu opadlo-začaly mě bolet záda.

        Takže už se nenechávám unášet reklamními superlativy a raději si ověřím geometrii, kterou mám vyzkoušenou a alu rámům se vyhýbám…

        0 0
        • vt  

          Ovsem zada te urcite nebolela z rozdilu CrMo\Al jak naznacujes.

          0 0
    • vt  

      Jak koukate na nutnost pevnych os?

      Na mtb to je nezpochybnitelne, ale u cx\gravel kola? Je to fakt takovy prinos?

      0 0
      • TK75  

        Víš jak to je, je to prostě plus.Stejně jako hydraulické brzdy a řazení co funguje.Jedno s druhým pak dělá z kola funkční a pohodlný gravel.

        0 0
      • plzakj  

        Ted mam PO jen v predu, vzadu RU. 93kg, kotoucovky. Pohoda. Ale hur se shani zaplety.

        Vidle s RU by se asi kroutila vic.

        0 0
        • vt  

          Koukam, ze mas CAADX 2019 – je to jedna z variant co mam ve vyberu. Jsi s nim jeste spokojenej? ;-) Podle papiru jsou hlavni nevyhodou brzdy, jinak to vypada ok.

          0 0
          • plzakj  

            Je to super bike. Dal jsem karbonovou sedlovku, 1700g zaplety a pohoda. Brzdy jsem poradne odmastil a rozbrzdili se dostatecne. Silnicni hydraulika to neni, ta je daleko vic jedovata. Ale nejezdim zadny brutality. Na to mam fulla. Mych 93kg to v pohode ubrzdi. A to jezdim skoro denne z domova 1km sjezd s prumerem 10%.

            0 0
            • TK75  

              Teď jsem se díval na netu a u Štěrby mají nový Cannondale Topstone.

              0 0
              • vt  

                Trochu mikroprevodnik :-) ceny dost hrozny :-( Aspon teda ta bila vypada trochu lip nez zbytek letosni Cannondale nudy :-(

                0 0
              • Romancero  

                mně se líbí takový design-decentní „maskovací-vojenský“ -prostě do přírody-lesa jako dělaný ! :-)

                0 0
            • vt  

              Hmm, to zni dobre. Bohuzel to vypada, ze modra 54 se uz neda zakoupit :-( tak budu muset kouknout po jinych.

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • fantozzi  

        U mne to byl velky rozdil, a to jsem menil jen zadni RU 5 mm za RWS 10 mm. Drive mi pri jizde ze sedla skrtaly kotouce, ted se to ani nehne…

        0 0
      • snas89  

        Myslím, že když už budeš mít kolo na kotoučích, tak RU nemaj moc smysl (kromě ceny)

        0 0
      • vt  

        Dik za nazory. Bude teda asi lepsi koukat po pevne ose, minimalne u vidlice.

        Z mtb mam teda s QR dobry zkusenosti, zadek je uplne bez problemu, pouze ve vidlici dokazu navodit skrtani, kdyz mam novy desticky a zaberu ze sedla. Problemy se stelovanim po vyndani kola nemam. Nicmene vidle dosluhuje, takze uz bude taky pevna osa.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • jIrI___  

        Měl jsem hliníkové Grade s RU, teď mám Sup X-Road s 15/12 mm pevnou osu a jediný rozdíl pozoruju jen při sundání a nasazení kol – nemusím se soustředit na polohu náboje, abych zamezil cinkáni brzd :). Z mého pohledu jsou pevné osy na B-F strašně přeceňované a pro mě by to rozhodně nebyla žádná z hlavních věcí, dle kterých bych vybíral kolo či rám.

        0 0
    • luba1  

      Nakonec to vypada na 2 moznosti:

      Jety https://www.genesisbikes.co.uk/bike/zero-disc velikost 58 za cca 38000 ceskych

      Novy Giant revolt advanced 2 2020 vel L za 48000 ceskych

      Genesis bych musel tahat z Anglie, Giant by byl v CR. Nekdo zkusenosti s Genesis?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vt  

        Narves do toho ty 35ky cos psal vyse? z fotek to moc nevypada.

        0 0
    • krabica  

      Co Canyon Grail AL 7.0 na 105? Za mně vypadá v zelené moc dobře…

      0 0
      • luba1  

        Canyon jen u vyrobce a maji mesice zpozdeni s dodavanim, reklamace taky des. Design paradni, ale ostatni opruz.

        0 0
    • vt  

      Tak se mi finalne zuzil vyber na 2 kola:

      Giant Revolt 0 2020

      Cannondale CAADX 105 2019

      Cena u obou stejna cca 40k.

      Zakladni rozdil je, ze Giant ma o 2cm vyssi stack, coz asi je asi logicke, je to gravel vs cyklokros.

      Jinak vse dost podobne … CD nema vzadu osu, u Gianta se zas bude blbejc menit karbonova sedlovka.

      Idealni by bylo si to projet, coz je asi nerealne … co mam vzit? ;-)

      0 0
      • TK75  

        Já hlasuju pro Gianta

        0 0
      • jaja01  

        Giant (protoze to je Giant a ma vysoky rafky :-) )

        0 0
      • snas89  

        Víc se mi líbí giant:)

        Ale asi bych se ještě podíval po advnaced na 2019. Po slevě by ses k ceně dostat mohl.

        0 0
        • vt  

          Na lonske jsem trochu koukal, Advanced 2 se da sehnat za cca 47k, jenze ma Conduct brzdy, coz je hruza. Takze jedine je prodat a dat mechaniky TRP … to ale hodne srazi jinak dokonale kolo (pro mne :-) Nebo prodat brzdy + razeni a koupit 105 hydrauliku, to je ale tak +10k, to uz vlastne vyjde jako novej model.

          0 0
          • smallbrother  

            Conduct brzdí daleko líp než TRP mechaniky. Na těch se nevyhneš houbovitosti. Conduct je na pocit jako hydraulika. Vypadá divně ale funguje. Jezdil jsem oboje.

            0 0
            • vt  

              Souhlasim, funkcne proti Conductu nic nemam. Ale na kole ho nechci, vadi mi na riditkach a prijde mi to jako takova dalsi zbytecna komplikace :-(

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Fazzy  

        Za mě Cannon, čistě kvůli vzhledu :) Ten Revolt je načančanej jak pro holku :)

        0 0
      • plzakj  

        Bacha ten CAADX normani (ne SE) nema bezdusovy kola. Taky ma v zadu RU. Ne, ze by to bylo neco zasadniho, ale 40bych za to nedal. Za 850£ mi to nevadilo :-) Je to proste kroska.

        Zato geoska je super a jezdi se mi na nem taky super :-) Za me jeden z nejlepsich hlinikacu.

        0 0
        • vt  

          Bezdusaky neresim, takze to ani neva. Jo 850L by bylo prima :-) ted je asi nejlepsi cena 37k … je to proste CND, bezslevovy ceny jsou uplne ulet – zas na druhou stranu, pokud nekoupis ram krivy :-) (jak tu nekdo resil reklamaci :-) tak je to overenej kvalitni hlinik. A ta geo je pro mne, zvykleho na SuperSix asi nejvetsi lakadlo, mel bych prakticky 2 stejny kola, jen do ruznyho terenu.

          0 0
      • smallbrother  

        Rozhodně Giant. Ten Cannondale je ošizenej ve vice věcech.

        0 0
    • Kouba_2005  

      Je to sice v nižší cenové hladině, ale je lepší volba GRX600 nebo 105tku? Obojí 2×11.

      0 0
      • plzakj  

        GRX ma brzdu na hazce, takze ti nebude mlatit retez. Me se to zas vzhledove nelibi (paky, kliky, hazka).

        Co je tam za kliky 50/34 je naprd. Grx ma mensi prevodniky.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Takze pro pouziti spis na spatny silnice a ne do terenu by mi mohla 105 stacit, coz? Letosni model ma 105, model 2020 bude mit GRX, ale za dost jiny penize. Zbytek je stejnej.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • plzakj  

            Ja jezdim na 105 i v terenu ;-)

            0 0
            • TK75  

              Jo jenže to kompenzuje ta krásná barva rámu co máš, to by člověk jezdil snad i s Clarisem:-)

              0 0
              • plzakj  

                :-)

                Ja myslim, ze spis super geo, plaste a vhodny prevody ;-)

                Ta barva, to uz je jenom takova tresnicka na dortu k hospode :-D

                0 0
    • Kouba_2005  

      Asi blbej dotaz, ale nevím, tak se zeptám :-) Proč je zadní stavba dělaná takhle nesymetricky? K čemu je to dobrý?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • smallbrother  

        …aby nemlátil řetěz tolik o zadní stavbu. Je to ale příšerný. 

        0 0
        • vt  

          IMHO to tak neni, mlaceni omezuje treba Corratec uz mnoho let tim jejich low profile chain stay (nebo tak nejak) … ale asymetricky gravel ramy resi hlavne velky prevodnik + tlusta guma blizko sedlovky … jak pisou kluci vyse.

          Doufam, ze to funguje, kdyz uz to tak hnusne vypada :-)

          0 0
        • TK75  

          Řetěz nemlátí, pakliže nemáš teda na štěrkoletu silniční řazení Shimano

          0 0
          • tomxxx  

            Proč? Ultegra je silniční a nabízí šaltr s brzdou.

            0 0
            • TK75  

              Jo ta je jediná.Hlavně jsem myslel Tiagru a 105, tam to mlátí a je to nic moc

              0 0
    • Fran-tic  

      Pěkný, teďka je karbonový holdsworth u planetx na sram rival 1 a fulcrumech za 39 k :) https://www.planetx.co.uk/deals

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        Cena fajn, ale vzhledově asi to nejhorší, co mé oko poslední dobou spatřilo :D. Na oceláku z tenkých trubek bych si takový desing dokázal představit, ale tady se ty ostré vertikální linie potisku strašně bijí se širokými „horizontálními“ liniemi macatých karbonových trubek.

        0 0
        • Fran-tic  

          mám ten matný tmavý a přelepil jsem si to elektrikářskou páskou, protože přesně jak říkáš :). Ale potom to je překvapivě supr na pohled. Akorát mi se líbí i 3T, takže budu asi špatný vzorek populace :)

          0 0
          • TK75  

            Co je na 3T špatný? Já ho vnímám vcelku pozitivně

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.